abonnement Unibet Coolblue
pi_202331028
Ik zie even door de bomen het bos niet meer, want overal lees ik wat anders (internet, rivm, werkprotocol):

Ik heb afgelopen zondag met een collega gewerkt die maandag positief getest heeft op corona middels PCR.
Hij is nu ziek thuis.
Moet ik mij dan nu wel of niet op dag vijf laten testen als volledig gevaccineerde?
En vanaf wanneer je de dagen? Is in dit geval dan donderdag of vrijdag dag 5?

Ik heb net een zelftest gedaan en die is in iedergeval negatief
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 25 november 2021 @ 11:23:42 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202331088
Ja. Je moet je laten testen op dag 5. Maar je hoeft niet in quarantaine:

quote:
U bent een nauw contact als u binnen 24 uur in totaal 15 minuten of langer binnen 1,5 meter was van een besmet persoon:

Bent u niet volledig beschermd?
-Ga dan ook 10 dagen in quarantaine.
-Laat u op dag 5 testen door de GGD.
-U kunt de quarantaineduur verkorten als de uitslag van de test op dag 5 negatief is.

Bent u wel volledig beschermd?
-U hoeft niet in quarantaine.
-Doe een test bij de GGD op dag 5 na het laatste contact.
-Maak ook altijd een testafspraak bij de GGD als u coronaklachten krijgt.


https://www.rijksoverheid(...)en%20door%20de%20GGD.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202331100
Als je het volgens de letter van de regelementen op wil volgen dan laat je vrijdag een PCR-test afnemen. Je hoeft niet in quarantaine.
pi_202331186
Heeft de GGD vrijdag nog wel tijd? :X
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202331316
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:29 schreef ThierryPicking het volgende:
Heeft de GGD vrijdag nog wel tijd?
Nee. Zie nu net dat pas weekend eerste kans is.
Maar stel ik ga zaterdag/zondag ... zou het virus dan niet meer te vinden zijn?
En volstaat een zelftest niet?
pi_202331398
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:36 schreef hartloper het volgende:
Nee. Zie nu net dat pas weekend eerste kans is.
Maar stel ik ga zaterdag/zondag ... zou het virus dan niet meer te vinden zijn?
En volstaat een zelftest niet?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten maar je kan de ggd natuurlijk wel bellen. Hopelijk hebben ze een relaxed wachtmuziekje.

Ik zou vooral veel zelftests inslaan want die lijken ook schaars te worden. Ik weet dat een zelf test een false positive heeft gegeven bij iemand. Ik weet niet of een false negative kan. En boek gewoon in ieder geval de eerste de beste mogelijkheid bij de GGD. Stel je bent zondag negatief, kun je weer lekker je ding doen.

En blijf weg bij anti wormen middelen!!!!
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 11:44:13 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202331466
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:36 schreef hartloper het volgende:

[..]
Nee. Zie nu net dat pas weekend eerste kans is.
Maar stel ik ga zaterdag/zondag ... zou het virus dan niet meer te vinden zijn?
En volstaat een zelftest niet?
Natuurlijk is het virus dan nog wel te vinden en nee een zelftest volstaat niet. Er staat toch duidelijk 'testen door GGD'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202331546
Heb je langer dan 15 minuten binnen 1.5 meter van die collega gewerkt/gepauzeerd? Dat is met name relevant. Zo ja; testen.
pi_202332111
Schijt aan hebben :')
Cindy De Vuyst
pi_202332245
Je kan beter de vraag stellen of je je wel kan laten testen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202332257
Ik zou het niet doen.
Annyong
pi_202332270
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:33 schreef DangerousPotato het volgende:
Ik zou het niet doen.
Alsof er een keuze is...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202332325
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:20 schreef hartloper het volgende:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer, want overal lees ik wat anders (internet, rivm, werkprotocol):

Ik heb afgelopen zondag met een collega gewerkt die maandag positief getest heeft op corona middels PCR.
Hij is nu ziek thuis.
Moet ik mij dan nu wel of niet op dag vijf laten testen als volledig gevaccineerde?
En vanaf wanneer je de dagen? Is in dit geval dan donderdag of vrijdag dag 5?

Ik heb net een zelftest gedaan en die is in iedergeval negatief
Elke dag even een zelftestje laten doen. Als die positief is, ook bij de GGD laten testen, zodat je legaal van je werk thuis mag blijven en straks verzekerd bent van een QR-code zonder de booster te hoeven halen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202332444
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:20 schreef hartloper het volgende:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer, want overal lees ik wat anders (internet, rivm, werkprotocol):

Ik heb afgelopen zondag met een collega gewerkt die maandag positief getest heeft op corona middels PCR.
Hij is nu ziek thuis.
Moet ik mij dan nu wel of niet op dag vijf laten testen als volledig gevaccineerde?
En vanaf wanneer je de dagen? Is in dit geval dan donderdag of vrijdag dag 5?

Ik heb net een zelftest gedaan en die is in iedergeval negatief
Wat dacht jij, laat ik het even aan de Fok! deskundigen vragen?

Wat dacht je er van gewoon even de GGD te bellen?
pi_202332490
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Alsof er een keuze is...
Die is er altijd!
Annyong
pi_202332510
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:49 schreef DangerousPotato het volgende:

[..]
Die is er altijd!
Nee hoor want de teststraten zijn vol.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202333152
Als een zelftest negatief is, is er toch geen probleem?

Die dingen worden niet voor niets verkocht lijkt me.
Moeten zij weten
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 13:38:26 #18
414785 sirdanilot
pi_202333254
Gewoon laten testen.

Als je geluk hebt, krijg je de score 'positief' (dus corona) , en dan kun je heel gemakkelijk een herstelbewijs aanvragen zodra je dat hebt uitgezeten.

Als je dat niet doet dan krijg je natuurlijk nooit een herstelbewijs en moet je boosters blijven prikken.

Ook als je sowieso de boosters al moet (b.v. omdat je kwetsbaar bent), is het handig om zeker te weten of je corona hebt gehad of niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202333285
Als die collega gevaccineerd is zou hij sowieso minder besmettelijk moeten zijn. En jij als gevaccineerde hebt sowieso maar 90% kans om covid te krijgen volgens het RIVM. Dus de kans is al heel erg klein maar als je het zeker wilt weten waarom niet

https://www.rivm.nl/covid(...)chtergronden/werking
quote:
Na de vaccinatie maakt je lichaam antistoffen aan. 7 tot 14 dagen na de eerste vaccinatie met Pfizer of Moderna is 90% van de mensen beschermd tegen corona. We weten nog niet precies hoe lang de bescherming duurt. Na een aantal weken nemen de antistoffen af en is de bescherming wat minder goed. Daarom is nog een tweede vaccinatie nodig, die krijg je 4 tot 6 weken na de eerste vaccinatie. Door de tweede vaccinatie worden er meer antistoffen aangemaakt, die langer aanwezig blijven en het virus beter kunnen aanpakken. Voor de bescherming na de tweede vaccinatie maakt het niet uit of je die tweede vaccinatie na 4-6 weken krijgt of iets later: je bent dan even goed beschermd.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202333591
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:36 schreef hartloper het volgende:

[..]
Nee. Zie nu net dat pas weekend eerste kans is.
Maar stel ik ga zaterdag/zondag ... zou het virus dan niet meer te vinden zijn?
En volstaat een zelftest niet?
Als het er is, is het zaterdag nog wel te vinden met een PCR test. Als het er niet is, is het ook niet te vinden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202333606
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:41 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten maar je kan de ggd natuurlijk wel bellen. Hopelijk hebben ze een relaxed wachtmuziekje.

Ik zou vooral veel zelftests inslaan want die lijken ook schaars te worden. Ik weet dat een zelf test een false positive heeft gegeven bij iemand. Ik weet niet of een false negative kan. En boek gewoon in ieder geval de eerste de beste mogelijkheid bij de GGD. Stel je bent zondag negatief, kun je weer lekker je ding doen.

En blijf weg bij anti wormen middelen!!!!
Zelftesten zijn zo ongevoelig dat de kans op een false positive zo ontzettend klein is. Met een PCR test is de kans op een false positive veel groter.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202334814
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:41 schreef ThierryPicking het volgende:
Ik zou vooral veel zelftests inslaan want die lijken ook schaars te worden. Ik weet dat een zelf test een false positive heeft gegeven bij iemand. Ik weet niet of een false negative kan.
Ik heb uit redelijk geïnformeerde bron horen fluisteren dat het probleem met zelftesten juist het grote aantal vals negatief is. Er gaan zelfs schattingen rond dat zelftesten tor dertig procent steken laten vallen. Dat aantal lijkt mij dan weer onwaarschijnlijk veel, dan had die test niet goedgekeurd geworden.
pi_202345083
Afspraak eerstvolgende hier in de buurt kan pas maandag namiddag pfff
pi_202345165
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:23 schreef einzeinz het volgende:
Schijt aan hebben :')
Hoop dat ze mensen zoals jou binnenkort voor een tribunaal slepen :)
  vrijdag 26 november 2021 @ 07:27:03 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202345168
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Natuurlijk is het virus dan nog wel te vinden en nee een zelftest volstaat niet. Er staat toch duidelijk 'testen door GGD'.
Maar dankzij Hugo is er onvoldoende test capaciteit bij de GGD en is het advies om een zelftest te doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202345171
quote:
7s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:31 schreef H0D3NPYL het volgende:
Als een zelftest negatief is, is er toch geen probleem?

Die dingen worden niet voor niets verkocht lijkt me.
De meeste mensen weten niet hoe ze die zelftest moeten doen en vegen enkel een stukje van de neus aan het begin af, dat ding moet er echt ver in namelijk.
  vrijdag 26 november 2021 @ 07:28:16 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202345172
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Zelftesten zijn zo ongevoelig dat de kans op een false positive zo ontzettend klein is. Met een PCR test is de kans op een false positive veel groter.
Een PCR test is betrouwbaarder dan een zelftest.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202345593
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:28 schreef Megumi het volgende:

[..]
Een PCR test is betrouwbaarder dan een zelftest.
Dat is maar hoe je het bekijkt. Een PCR test kan zelfs nog een positieve uitslag geven als iemand allang niet meer besmettelijk en ziek is maar nog wel hele kleine restjes van het virus bij zich draagt die verder totaal onschadelijk zijn voor anderen. Dat noem ik een false positive.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202346646
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat is maar hoe je het bekijkt. Een PCR test kan zelfs nog een positieve uitslag geven als iemand allang niet meer besmettelijk en ziek is maar nog wel hele kleine restjes van het virus bij zich draagt die verder totaal onschadelijk zijn voor anderen. Dat noem ik een false positive.
Een enkele vals positief lijkt me minder een probleem dan vele vals negatief. Voor de persoon is het wel lastig maar voor de maatschappij is het wel beter als die persoon dan een paar dagen binnen blijft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')