abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_202337075
OVerigens vind ik mondkapjes zelf nog altijd een goede maatregel. Ik was de eerste die de mondkapjes om had en ik doe ze ook niet meer af.

Alleen toen ik laatst in NL was had echt werkelijk niemand een mondkapje om. Ja toen dacht ik wel van weet je ik laat het maar zitten. Maar in ierland zijn ze nooit weggeweest.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202337110
Dat de EU zulk soort beleid dicteert, geeft aan dat de EU veel meer dan de VS in handen is van niet nader te noemen enge clubs die ons tirannie opleggen. In de VS kan je nog altijd zonder vaccin of test van New York naar Florida vliegen bijvoorbeeld.
pi_202337115
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja, dat ons kabinet faalt met het coronabeleid heeft echt vrij weinig met een dictatuur te maken
Zowel een democratie als een dictatuur kan natuurlijk falen. En uiteraard is men ooit begonnen als democratie.

Maar nu dat de formatie op kunstmatige wijze uitgesteld wordt en de demissionaire Rutte en de Jonge maar hun bevoegdheid te buiten blijven gaan kan je eigenlijk niet meer spreken van een op democratische wijze gekozen regering.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 18:26:04 #154
319979 crew  Fok-it
Amor fati
pi_202337141
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Zowel een democratie als een dictatuur kan natuurlijk falen. En uiteraard is men ooit begonnen als democratie.

Maar nu dat de formatie op kunstmatige wijze uitgesteld wordt en de demissionaire Rutte en de Jonge maar hun bevoegdheid te buiten blijven gaan kan je eigenlijk niet meer spreken van een op democratische wijze gekozen regering.
Dus omdat de gekozen volksvertegenwoordigers niet tot een coalitie kunnen komen zijn ze opeens ondemocratisch gekozen? What the hell?
Live the questions now. Perhaps you will then gradually, without noticing it, some distant day live right into the answer
pi_202337161
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dus omdat de gekozen volksvertegenwoordigers niet tot een coalitie kunnen komen zijn ze opeens ondemocratisch gekozen? What the hell?
Nee, omdat ze nieuw beleid doorvoeren maar wel demissionair zijn.

Een demissionair kabinet hoort lopende zaken af te handelen. Niet compleet nieuwe wetgeving in te voeren zoals die QR codes , 2 G etc.
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 18:28:02 #156
319979 crew  Fok-it
Amor fati
pi_202337174
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Een demissionair kabinet hoort lopende zaken af te handelen. Niet compleet nieuwe wetgeving in te voeren zoals die QR codes , 2 G etc.
Wel als je in een crisissituatie zit?
Live the questions now. Perhaps you will then gradually, without noticing it, some distant day live right into the answer
  donderdag 25 november 2021 @ 18:28:31 #157
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202337182
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat mag een demissionair kabinet prima zolang ze een meerderheid in de TK hebben die dat steunen.

En raad eens hoe die meerderheid daar is gekomen.
It’s hard to light a candle, easy to curse the dark instead
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 18:29:08 #158
319979 crew  Fok-it
Amor fati
pi_202337191
Maar nogmaals, wat is daar dictatoriaal aan?
pi_202337223
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
Nou we kunnen er, afgaande op frankrijk, al vanuit gaan dat het 5 maanden wordt ipv 9 maanden.

[ afbeelding ]
Geldt dit ook voor Nederlandse 65+ers vanaf 15 december in Frankrijk? Wie weet dit?
pi_202337243
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef laforest het volgende:
Het wordt eerst 9 maanden, 3 voor regeringen om het boosterprogramma op te zetten, daarna iedere 6 maanden.
Ook voor jou:

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:32 schreef AchJa het volgende:
Kun je het deel even quoten dat het elke negen maanden moet?
pi_202337254
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:31 schreef jakosi het volgende:

[..]
Geldt dit ook voor Nederlandse 65+ers vanaf 15 december in Frankrijk? Wie weet dit?
Ik lees het antwoord al:

//Boosterprik en 3e dosis vaccin

Update 25/11 Frankrijk adviseert een boosterprik in de volgende gevallen:

voor alle Fransen van 18+ waarvan de 2e dosis van het vaccin Pfizer, Moderna of AstraZeneca meer dan 5 maanden oud is
voor alle Fransen van 18+ waarvan de monodosis van het vaccin Janssen meer dan 1 maand oud is

Gevolgen voor de Franse binnenlandse coronapas (vooralsnog alleen van toepassing voor Frans ingezetenen, dus niet voor toeristen):

per 15 december: verval van coronapas voor 65-plussers waarvan de 2e vaccinatie meer dan 7 maanden oud is
per 15 januari: verval van coronapas voor 18-plussers waarvan de 2e vaccinatie meer dan 7 maanden oud is

Frankrijk telt 1.100 vaccinatiecentra en apothekers en huisartsen mogen meeprikken voor de derde dosis. Fransen waarvan de vaccinatie ‘verlopen’ is mogen vrij (zonder brief) een afspraak maken

https://www.frankrijk.nl/(...)k-nieuws-reisadvies/
pi_202337316
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef matigeuser het volgende:
Wat een onzin. Wappies roepen al vanaf het begin dat:

- Maatregelen niet meer weg gaan en terugkerend worden
Zolang de ziekenhuizen het niet aankunnen zullen de maatregelen blijven idd met dank aan de wapstersukkels die zich niet laten vaccineren en coronafeestjes organiseren en dus voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor het zorginfarct.

Ergo, als de pandemie is opgelost/ in de hand is zullen de regels weer verdwijnen.

quote:
- Er een corona / green pass komt
Wat bedoel je hier mee?

quote:
- Dat er een QR code maatschappij komt
Net zo tijdelijk als het eerste punt.

quote:
- Dat er meerdere vaccins nodig zijn in de toekomst om nog aan de maatschappij mee te kunnen blijven doen
Je kunt ook zonder vaccin gewoon me blijven doen.

quote:
- Vaccinatieplicht komt er aan
Waar basseer je dat op?

quote:
- Etc etc.
Welk etc. dan?

quote:
Van alles werd eerst gezegd 'dat is wappie gelul of dat zijn complottheorieën'. Keer op keer komen ze allemaal uit. De enige die nog niet is uitgekomen, maar waarschijnlijk in de toekomst wel is:

- De QR maatschappij gaat nooit meer weg en worden in de toekomst meer elementen aan de QR toegevoegd zoals een persoonlijk CO2 budget, gezondheidsstatus en andere criteria om nog deel te kunnen nemen aan het sociaal maatschappelijk verkeer. Een Sociaal Kredietsysteem dus.

Dat laatste is, inderdaad, nog onbewezen. Al zijn er steeds meer signalen dat ook deze gewoon uit gaat komen. De EU werkt al een een 'EU Digital Passport' met daarop vergaande informatie die gekoppeld kan worden aan de QR. En inmiddels is het ook al bekend vanuit andere landen én de EU dat er om de 6-9 maanden een booster-vaccinatie genomen zal moeten worden, anders vervallen de verworven rechten van de QR code.

Wat daar verder achter zit of hoe mensen aan deze informatie komen, moet er niet toe doen. Alles waarvan mensen zoals jij 2 jaar geleden zeiden 'Dat kan nooit!' 'Dat komt hier nooit!' 'Wat een complottheorie!' is er nu gewoon al.

QR code laten zien, anders kom je al vrijwel nergens meer binnen. En dat gaat alleen nog maar erger worden.
Kortom, de wappies verzinnen het gewoon zelf.
pi_202337338
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zolang de ziekenhuizen het niet aankunnen zullen de maatregelen blijven idd met dank aan de wapstersukkels die zich niet laten vaccineren en coronafeestjes organiseren en dus voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor het zorginfarct.

Ergo, als de pandemie is opgelost/ in de hand is zullen de regels weer verdwijnen.
[..]
Wat bedoel je hier mee?
[..]
[..]
[..]
Waar basseer je dat op?
[..]
Welk etc. dan?
[..]
Je kunt vrijwel niet meedoen zonder vaccin. Het is tirannie in de EU en ik hoop dat er veel meer mensen hiertegen gaan opstaan. Geen trek in de booster namelijk.
pi_202337346
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:39 schreef jakosi het volgende:
Je kunt vrijwel niet meedoen zonder vaccin. Het is tirannie in de EU en ik hoop dat er veel meer mensen hiertegen gaan opstaan. Geen trek in de booster namelijk.
Je kunt gewoon meedoen zonder vaccin. Je moet je niet zo dom aanstellen.
  donderdag 25 november 2021 @ 18:41:04 #165
146299 laforest
Metropolitan elite
pi_202337360
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
Nou we kunnen er, afgaande op frankrijk, al vanuit gaan dat het 5 maanden wordt ipv 9 maanden.

[ afbeelding ]
Ga ik lekker niet naar Frankrijk. Boeiuh. Komen straks heus wel landen die je geld wel willen.
Valt er hier nog wat te neuken??
pi_202337366
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kunt gewoon meedoen zonder vaccin. Je moet je niet zo dom aanstellen.
Ga jij om de 5 maanden een corona inenting nemen?
pi_202337402
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:41 schreef onduidelijkk het volgende:
Ga jij om de 5 maanden een corona inenting nemen?
Wijs even aan waar het zwart op wit staat dat dat in de toekomst gaat en blijft gebeuren? Vooralsnog is dit een hersenspinsel uit kamp Wappie.

Maar goed, punt was dat men zonder vaccin "niet meer mee kan doen"... Wat je reinste kolder is.
  donderdag 25 november 2021 @ 18:45:03 #168
146299 laforest
Metropolitan elite
pi_202337434
pi_202337448
Is er ooit eerder een vaccin geweest wat zo slecht werkt dat iedereen er om de 9/5 maanden mee moet worden ingeënt, ziekenhuizen nog steeds vollopen met een vaccinatiegraad van ruim 90% bij de volwassen bevolking (de poule vatbaar voor ziekenhuisopnames), nog steeds vrijheidsbeperkende maatregelen nodig zijn en ondanks dit mensen nog steeds GEDWONGEN worden om het te nemen om mee te blijven doen aan het sociaal maatschappelijk leven? Waarom kunnen ze niet toegeven dat de vaccins niet werken, waarom maar stug blijven volhouden? Stop er gewoon mee en ontwikkel een nieuw vaccin in de hoop dat dat beter gaat werken. Dit zaakje stinkt aan alle kanten en mensen willen het gewoon niet zien. We worden massaal bedonderd.

Levensgevaarlijk, de bijwerkingen zijn echt niet mals en mensen zullen bij iedere booster weer russisch roulette spelen. Ze willen zelfs de kinderen gaan injecteren hiermee.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202337476
quote:
Ook daar staat nergens dat iedereen elke negen maanden een boostershot moet krijgen... En als jij dat wel ziet staan moet je het even voor me aanwijzen, het kan zijn dat ik wat mis.
pi_202337479
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wijs even aan waar het zwart op wit staat dat dat in de toekomst gaat en blijft gebeuren? Vooralsnog is dit een hersenspinsel uit kamp Wappie.

Maar goed, punt was dat men zonder vaccin "niet meer mee kan doen"... Wat je reinste kolder is.
Als Rutte vraagt om een booster om de 5 maanden. Zou je dan mee doen ja of nee?
pi_202337487
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]
Wat bedoel je hier mee?
[..]
[..]
[..]
Waar basseer je dat op?
[..]
Welk etc. dan?
[..]
Tijdelijk? Dat is nog maar zeer de vraag.

Niemand had de huidige maatschappij, waarin mensen middels een QR code die de vaccinatiestatus controleert en daarmee toegang verkrijgen tot 'normale' sociale en maatschappelijke activiteiten en gelegenheden, kunnen voorzien aan het begin van deze crisis. Behalve dan wappies, waaronder Baudet, die direct voor 'complotdenker' werd uitgemaakt.

Je kunt tegenwoordig helemaal 'niet meer meedoen' zonder vaccinatie. Ik mag bijvoorbeeld niet meer naar de sportschool, niet naar het theater of restaurant, etc. Binnenkort komen daar nog meer zaken bij wanneer het 2G systeem komt. Wellicht ook op de werkvloer.

En hoe ik bij vaccinatieplicht kom? Nou, hierom:
https://www.geenstijl.nl/(...)hiekraad-is-akkoord/

In Oostenrijk is hij overigens al officieel, gaat vanaf 1 maart of 1 april in. In Duitsland zijn ze ook al bijna zover. Ook Belgische ministers hebben het er al over gehad. Aangezien wij zo ongeveer 1 op 1 het Duitse beleid volgen durf ik er wel geld op te zetten dat hier ook gaat komen.

Ik denk dat het zeer naïef is om te denken dat ze over 1-2 jaar zeggen 'jongens, het is voorbij, we schaffen alles weer af. Gooi die app maar van je telefoon en jullie zijn weer even vrij als voor de crisis. Terug naar het oude normaal!'

Nee, integendeel. Er wordt continu gesproken over een 'Nieuw Normaal'. Dat we nooit meer teruggaan naar het Oude Normaal. Er wordt gesproken, door de EU bijvoorbeeld, over een Persoonlijk Co2 Budget wat gekoppeld kan worden aan de QR App. Net als een Europees digitaal Paspoort wat meerdere informatie bevat over het persoon.

We gaan het zien. Tot nu toe staan de wappies voor.
  donderdag 25 november 2021 @ 18:48:23 #173
146299 laforest
Metropolitan elite
pi_202337495
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ook daar staat nergens dat iedereen elke negen maanden een boostershot moet krijgen... En als jij dat wel ziet staan moet je het even voor me aanwijzen, het kan zijn dat ik wat mis.
Ga zelf even lezen, trollie
pi_202337508
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:47 schreef onduidelijkk het volgende:
Als Rutte vraagt om een booster om de 5 maanden. Zou je dan mee doen ja of nee?
Ga eerst zelf maar eens antwoord geven voordat je met tegenvragen komt, wel zo netjes.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')