abonnement Unibet Coolblue
pi_202330647
Ik heb in de kerstvakantie een projectje op de planning staan en moet daarvoor het trappenhuis van de 1e naar de zolder behangen en diezelfde trap aan de onderzijde dicht maken. Er zijn daardoor meerdere hoekjes die vrij hoog zitten waar ik nu sowieso niet bij kom, maar straks daar met behanglijm, behang of timmerwerk wel in de weer moet.

Ik zoek dus 'iets' waarbij ik op een trap (met een onderkwart en bovenkwart) uit de voeten kan en zo hoog mogelijk stabiel kan werken. Ik wil geen 'buurman en buurman'-achtige losse stapelconstructies, maar het liefst een stabiel plateau waarbij ik gelijk al op hoogte ben, of desnoods daar nog een (huishoud)laddertje kan plaatsen.

Dit probleem heb ik vast niet als enige, dus ik zoek de termen voor de juiste tools die ik kan huren. Andere geniale ideeën zijn ook welkom!
pi_202330882
Heb je foto's en maten van de situatie? Moet je boven de trap ook helemaal tot in de nok van het dak kunnen komen?

Ik heb zo'n trapplateau maar dat heeft echt maar een heel beperkt nut wanneer er bochten in je trap zitten. Ik kan het ding op welgeteld 4 plaatsen neerzetten: met 2 pootjes op de vloer onder de trap, met het plateau op de vloer boven de trap en nog op 2 plekken midden op de trap (het rechte stuk).

Als je echt veel hoogte boven het trapgat nodig hebt (stel je moet de nok 4m hoger bereiken) dan is tijdelijk een vloertje leggen en daarna gewoon een hoge trap gebruiken niet zo'n heel raar idee.
pi_202331022
quote:
Hahah damn, een hele constructie bouwen voor het vervangen van een lampje. :') Beetje overkill, maar thanks.

Zo'n constructie heb ik wel gemaakt voor het bouwen van de zolder, maar dit vind ik wel next level.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:10 schreef XanderH het volgende:
Heb je foto's en maten van de situatie? Moet je boven de trap ook helemaal tot in de nok van het dak kunnen komen?

Ik heb zo'n trapplateau maar dat heeft echt maar een heel beperkt nut wanneer er bochten in je trap zitten. Ik kan het ding op welgeteld 4 plaatsen neerzetten: met 2 pootjes op de vloer onder de trap, met het plateau op de vloer boven de trap en nog op 2 plekken midden op de trap (het rechte stuk).

Als je echt veel hoogte boven het trapgat nodig hebt (stel je moet de nok 4m hoger bereiken) dan is tijdelijk een vloertje leggen en daarna gewoon een hoge trap gebruiken niet zo'n heel raar idee.






Vooral de laatste foto, tot aan de koof, daar zit de uitdaging. Eronder heb ik de onderkwart van de trap zitten.
pi_202331638
quote:
Dan kan @TS ook nog voor deze gaan....


Ach, als je dit idee iets beter uitwerkt dan kan het wel natuurlijk maar zoals in dit filmpje is het een beetje tricky.
pi_202345913
Voor de Google-archieven:
Ik ga voor deze unit (trapsteiger / trapgatsteiger):



Schijnt 4 verstelbare poten te hebben, dus moet op elke trap op te bouwen zijn. Huurprijs 70,- excl btw per week, scheelt me een hoop geknutsel en spierpijn.

Te huur bij oa:
Huurmaat.nl
Gereedschapverhuur.nl
Gecoverhuur.nl

Dank voor het meedenken :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')