abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_202329562
Zoals als iedereen wel weet lijkt een lockdown onvermijdelijk om de besmettingen omlaag te krijgen en de zorg te ontlasten. 85% is volledig gevaccineerd en toch krijgen we het virus niet onder controle. Waarom zouden buiten de kwetsbaren mensen nog gaan vaccineren of een booster nemen? Om straks in het voorjaar leuke dingen te kunnen doen vanwege 2g en om vervolgens in het najaar weer in lockdown te gaan? Ben toch benieuwd hoe het kabinet dit gaat uitleggen.
pi_202329589
Waarom zou je het niet doen, als je dat hele kleine steentje kunt bijdragen...
pi_202329608
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:26 schreef PS. het volgende:
Welk steentje? Ik heb mij al gevaccineerd en het heeft niks geholpen.
pi_202329622
Omdat niet ziek worden nog altijd beter is dan een beetje ziek worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 25 november 2021 @ 09:33:16 #5
494321 -Sigaartje
Ik heb geen Excel
pi_202329657
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:28 schreef CR7 het volgende:

[..]
Omdat er gasten zijn die jouw goede voorbeeld niet volgen en liever met fietsen gaan gooien. Omdat ze bang zijn voor een prikje.
Als je deze post niet aanstaat, lees je hem niet.
pi_202329660
quote:

[..]
Dat betwijfel ik. We hadden nu al zwaar code zwart hadden gehad als niemand was gevaccineerd.
pi_202329664
Om een qr code te krijgen
pi_202329734
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:33 schreef PS. het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik. We hadden nu al zwaar code zwart hadden gehad als niemand was gevaccineerd.
Dat weet ik en dat is ook de reden waarom ik ben gevaccineerd. Maar de mensen die nog niet zijn geprikt zullen denken van 'kijk zelfs met een vaccinatie moeten mensen mee in een lockdown'. Die ga je nu al helemaal niet meer bereiken. En van de groep die wel gevaccineerd is zullen er ook mensen zijn die zo denken. Ik kan mij niet voorstellen dat de vaccinatiegraad met booster hoger gaat worden op deze manier. Maar wellicht ik zie ik het verkeerd.
pi_202329748
quote:

[..]
Meen je dit serieus? Heb je in de ziekenhuizen gekeken wie er nu inliggen? Het vaccin helpt juist wel tegen ernstige bijwerkingen, dit is ook goed te merken, we hebben nog nooit zoveel besmettingen gehad maat de belasting is veel minder. Dat we desondanks toch zoveel last hebben qua zorg komt omdat we zo weinig personeel hebben in de zorg.
pi_202329774
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:24 schreef CR7 het volgende:
Zoals als iedereen wel weet lijkt een lockdown onvermijdelijk om de besmettingen omlaag te krijgen en de zorg te ontlasten.
klopt
quote:
85% is volledig gevaccineerd en toch krijgen we het virus niet onder controle.
klopt ook
quote:
Waarom zouden buiten de kwetsbaren mensen nog gaan vaccineren of een booster nemen?
Dit is zo'n vraagstelling op 'de mensen die gevaccineerd zijn, kunnen ook met corona het ziekenhuis in belanden'.
Dat is logisch, omdat:
- het een zeer besmettelijke ziekte is, vooral de delta-variant waar we nu mee te maken hebben
- ongevaccineerden zich doodleuk niet aan de regels houden wegens 'mumu ik wil het oude normaal terug!'
- gevaccineerden, hetzij in mindere mate, anderen ook kunnen besmetten, maar minder ziek worden
Waarom zouden mensen zich nog moeten vaccineren? Omdat het aantal nieuwe besmettingen ten opzichte van gevaccineerden nou eenmaal lager ligt dan het aantal nieuwe besmettingen ten opzichte van ongevaccineerden.
Zó houd je de ziekenhuizen voor iedereen open en hoeft de zorg niet worden afgeschaald.
quote:
Om straks in het voorjaar leuke dingen te kunnen doen vanwege 2g en om vervolgens in het najaar weer in lockdown te gaan?
Geen idee wat dit draaideurkabinet met dit jojobeleid van plan is. Ik ben het er ook niet mee eens.
quote:
Ben toch benieuwd hoe het kabinet dit gaat uitleggen.
Same here :')
Google is your friend, abuse your friends
pi_202329798
Ik heb het al een paar keer geroepen op andere plekken op het forum, maar ik snap de insteek van mensen die nu roepen "ja, maar het werkt niet want we gaan weer in een lockdown!!11!!1" niet. Je laat je toch niet vaccineren omdat er een meneer met gekke schoenen op tv zegt dat je daarna weer naar de kroeg mag? Je laat je vaccineren omdat het jou en je omgeving beschermt en het de druk op de zorg verminder. Als er in de hele coronacrisis 0 persconferenties, 0 lockdowns en geen QR-code had geweest had ik hem ook genomen.
pi_202329819
quote:
7s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Als er in de hele coronacrisis 0 persconferenties, 0 lockdowns en geen QR-code had geweest had ik hem ook genomen.
  donderdag 25 november 2021 @ 09:49:00 #13
405314 Dries4Ever
De enige echte Dries
pi_202329842
quote:
7s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:43 schreef Metalfrost het volgende:
Waarom zouden mensen zich nog moeten vaccineren? Omdat het aantal nieuwe besmettingen ten opzichte van gevaccineerden nou eenmaal lager ligt dan het aantal nieuwe besmettingen ten opzichte van ongevaccineerden.
Zó houd je de ziekenhuizen voor iedereen open en hoeft de zorg niet worden afgeschaald.
En als toevoeging dat de gemiddelde leeftijd van ongevaccineerde in het ziekenhuis zo'n 20 jaar jonger is dan mensen die het vaccine genomen hebben.

goh, zou dat prikje dan toch gewoon werken? misschien niet zo goed als waarvoor het destijds gemaakt is maar nog steeds best behoorlijk tegen de delta variant
Fallus Gianticus .. .. ..
Op vrijdag 24 januari 2020 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wolfheze Warriors! _O_
pi_202329857
Ah yes, weer een polarisatietopic waar alleen zwart en wit bestaat, love it! :D

- Niet elke ongevaccineerde is iemand die behoort tot een risicogroep.
- Niet elke ongevaccineerde staat te rellen in Rotterdam.
- Niet elke gevaccineerde is boos op de ongevaccineerden.
- Niet elke gevaccineerde liet zich prikken 'om zijn of haar steentje bij te dragen'.

Verder:
- Als je niet tot de risicogroep behoort kan je, medisch gezien, prima zonder vaccinatie uit de voeten.
- Met de huidige kennis van nu (besmettelijkheid na vaccinatie en werkingsduur vaccins) is een 100% vaccinatiegraad dus ook geen oplossing om die kwetsbaren te beschermen.
- De risicogroep dient beter geïnformeerd te worden (wat is dan precies de risico groep, waarom ben je een risico, welke cijfermatige onderbouwing is er voor de mensen in die risico groep? Welke kosten en baten spelen er met vaccineren in de risico groep, et cetera.)

Hugo'tje is in elke persco lekker aan het generaliseren en speelt de zwarte piet toe naar alle ongevaccineerden, de jongeren en straks de kinderen, maar ik als ik dertiger voel mij absoluut niet verantwoordelijk voor een te dikke 70-plusser die met onderliggend lijden in het ziekenhuis aan Corona overlijd. Met een vaccin kon ik die namelijk nog steeds besmetten (want: permanente groene QR, lang leve de technologie), dus de verantwoordelijkheid over het wel of niet nemen van preventieve maatregelen (zoals een vaccin) ligt bij die persoon zelf.

Als je dan alleen maar loopt te drammen en te dreigen, zonder daadwerkelijk die mensen te informeren (of ook maar enigszins kenbaar maakt dat je voortschrijdende inzichten hebt) en verder een QR-maatschappij op poten zet en niet verder komt dan 'lockdown!'... tsja.. dan raak je de mensen (zowel gevaccineerd als ongevaccineerd) kwijt en moet je steeds meer extreme maatregelen gaan zoeken (die ook weer averechts werken, want weerstandsmodus, etc etc etc).

De grap is dat ik vorige maand vrijwillig mijn zoontje heb laten vaccineren voor de bekende kinderziektes. Nul dwang, nul campagnes, nul persconferenties, nul QR-voorwaarden. Grappig hoe dat werkt.. Ze hebben er een flink potje van gemaakt.
pi_202329893
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:47 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Nou ja, op zich was in mei toch al wel bekend dat er het een en ander aan de hand was.
pi_202329921
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:41 schreef Beaves_Best het volgende:

[..]
Meen je dit serieus? Heb je in de ziekenhuizen gekeken wie er nu inliggen? Het vaccin helpt juist wel tegen ernstige bijwerkingen, dit is ook goed te merken, we hebben nog nooit zoveel besmettingen gehad maat de belasting is veel minder. Dat we desondanks toch zoveel last hebben qua zorg komt omdat we zo weinig personeel hebben in de zorg.
Haha, het 'De vaccins werken want ik ben minder ziek dan zonder vaccin'-argument. Mooie paradox die je nooit kan bewijzen uiteraard. Maar ik verwijs dan graag weer naar ons virusopperhoofd Jaap van Dissel:

98,15% van de mensen wordt (zonder vaccin) überhaupt niet ziek of krijgt amper klachten.
de resterende 1,85% van de mensen komt in het ziekenhuis, IC of overlijdt.

Laat die 1,85% van de mensen nou nét ouder zijn dan 60, overgewicht hebben of onderliggend lijden hebben en vaak mét Corona overlijden in plaats van áán.

Net als de griepprik zullen zij aan de (half)jaarlijkse booster moeten om hun kansen zo groot mogelijk te maken op overleven en dan hebben we dat varkentje gewassen.

Een ander varkentje, waar nog veel te weinig over gesproken wordt in Den Haag, is: Hoe gaan we de zorg nou structureel hervormen zodat we niet bij elk griepvirusje de samenleving kapot moeten maken?

Jouw prikkie gaat aan dat laatste in ieder geval niet bijdragen, dus neem hem dan vooral voor het eerste: het gezondheidsrisico. Maar laat dan ook iedereen los die die afweging ook maakt, maar op een andere conclusie uitkomt.
pi_202329960
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:53 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Nou ja, op zich was in mei toch al wel bekend dat er het een en ander aan de hand was.
Dat realiseerde ik me net ook.

Reactie toch laten staan omdat hier het 'shoulda coulda woulda-'effect optreedt en met Kapitein Terugkijken onder het mom van 'had ik maar', 'hadden wij maar' of 'hadden ZIJ maar' een zelfreflectie in feedback of bekritiserende manier naar een ander eigenlijk nooit iemand is geholpen.
pi_202330086
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:55 schreef Thrilled het volgende:
98,15% van de mensen wordt (zonder vaccin) überhaupt niet ziek of krijgt amper klachten.
de resterende 1,85% van de mensen komt in het ziekenhuis, IC of overlijdt.

Laat die 1,85% van de mensen nou nét ouder zijn dan 60, overgewicht hebben of onderliggend lijden hebben en vaak mét Corona overlijden in plaats van áán.
Hoeveel ziekenhuisbedden zijn er? 39.900 bron: https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
Hoeveel IC-bedden zijn er? 1150 (waarvan 950 beschikbaar) bron: https://www.nu.nl/coronav(...)lders-in-europa.html
Hoeveel zorgpersoneel is er? 177.000 verpleegkundigen bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)gkundigen-als-artsen

Dát zijn de cijfers waar je rekening mee moet houden.
Niet je 'oh maar zij want wij' en 'het zijn maar luttele procentjes'.
1,85% van 17,5 miljoen is 323.750
Echt niet dat het Nederlandse zorgstelsel dat aankan.
pi_202330089
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:50 schreef Thrilled het volgende:
Ah yes, weer een polarisatietopic waar alleen zwart en wit bestaat, love it! :D

- Niet elke ongevaccineerde is iemand die behoort tot een risicogroep.
- Niet elke ongevaccineerde staat te rellen in Rotterdam.
- Niet elke gevaccineerde is boos op de ongevaccineerden.
- Niet elke gevaccineerde liet zich prikken 'om zijn of haar steentje bij te dragen'.

Verder:
- Als je niet tot de risicogroep behoort kan je, medisch gezien, prima zonder vaccinatie uit de voeten.
- Met de huidige kennis van nu (besmettelijkheid na vaccinatie en werkingsduur vaccins) is een 100% vaccinatiegraad dus ook geen oplossing om die kwetsbaren te beschermen.
- De risicogroep dient beter geïnformeerd te worden (wat is dan precies de risico groep, waarom ben je een risico, welke cijfermatige onderbouwing is er voor de mensen in die risico groep? Welke kosten en baten spelen er met vaccineren in de risico groep, et cetera.)

Hugo'tje is in elke persco lekker aan het generaliseren en speelt de zwarte piet toe naar alle ongevaccineerden, de jongeren en straks de kinderen, maar ik als ik dertiger voel mij absoluut niet verantwoordelijk voor een te dikke 70-plusser die met onderliggend lijden in het ziekenhuis aan Corona overlijd. Met een vaccin kon ik die namelijk nog steeds besmetten (want: permanente groene QR, lang leve de technologie), dus de verantwoordelijkheid over het wel of niet nemen van preventieve maatregelen (zoals een vaccin) ligt bij die persoon zelf.

Als je dan alleen maar loopt te drammen en te dreigen, zonder daadwerkelijk die mensen te informeren (of ook maar enigszins kenbaar maakt dat je voortschrijdende inzichten hebt) en verder een QR-maatschappij op poten zet en niet verder komt dan 'lockdown!'... tsja.. dan raak je de mensen (zowel gevaccineerd als ongevaccineerd) kwijt en moet je steeds meer extreme maatregelen gaan zoeken (die ook weer averechts werken, want weerstandsmodus, etc etc etc).

De grap is dat ik vorige maand vrijwillig mijn zoontje heb laten vaccineren voor de bekende kinderziektes. Nul dwang, nul campagnes, nul persconferenties, nul QR-voorwaarden. Grappig hoe dat werkt.. Ze hebben er een flink potje van gemaakt.
Het is jammer dat ik je maar een like kan geven _O_
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_202330130
De cijfers zijn ook zo onduidelijk. Ik lees niks over mensen die griep hebben en op de IC terecht komen, want daar is het ook weleens druk voor geweest op de IC'S. Nu worden mensen misleid met het idee dat de IC's alleen maar bezet zijn door mensen met Covid.
Overigens kan je de mensen vaccineren wat je wilt, de zwakkere komen toch wel op de IC. Het probleem van de medisch zwakkere en oudere mensen wordt in de schoenen geschoven van de normale gezonde Jantje Piktrek. Laten ze zich focussen op die risicogroepen en niet op alles en iedereen wat beweegt. Kinderen zijn ze nu ook aan het vaccineren. Wat hierna? Huisdieren?
pi_202330184
quote:
8s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:08 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Hoeveel ziekenhuisbedden zijn er? 39.900 bron: https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
Hoeveel IC-bedden zijn er? 1150 (waarvan 950 beschikbaar) bron: https://www.nu.nl/coronav(...)lders-in-europa.html
Hoeveel zorgpersoneel is er? 177.000 verpleegkundigen bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)gkundigen-als-artsen

Dát zijn de cijfers waar je rekening mee moet houden.
Niet je 'oh maar zij want wij' en 'het zijn maar luttele procentjes'.
1,85% van 17,5 miljoen is 323.750
Echt niet dat het Nederlandse zorgstelsel dat aankan.
Wat is je punt precies?

Ik spreek je cijfers niet tegen, het probleem ligt inderdaad in de zorgcapaciteit. We zijn nu dus een land kapot aan het maken en op slot aan het gooien (die lockdown komt er, de scholen gaan vast op slot, daarna even 2G erdoor) omdat de politiek de zorg (a) jarenlang afgeschaald heeft en (b) nu niet opschaalt.

Wij (de burger) krijgen de schuld. Zij (de politiek) zet een spotlight op een slachtoffer (de ongevaccineerden) en leiden daarmee mooi de aandacht af van het echte probleem. De gevaccineerden en ongevaccineerden worden boos op elkaar en de politiek blijft lekker in het demissionaire warme bad verder keuvelen over ditjes en datjes. Verdeel en heers.
pi_202330187
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:33 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Omdat er gasten zijn die jouw goede voorbeeld niet volgen en liever met fietsen gaan gooien. Omdat ze bang zijn voor een prikje.
Dat trieste roepen van 'mensen zijn bang voor een prikje' begint net zo sneu te worden als de groep die roept dat 'mensen bang zijn voor een griepje'. Ik heb het puur genomen om mijn vrijheid terug te krijgen. En ik weet zeker dat veel twintigers en tieners er ook zo in staan. En dertigers wellicht ook. Zeker omdat de echt kwetsbare groep al daarvoor was gevaccineerd of de kans had. We kunnen er met zijn allen omheen draaien maar een de huidige situatie en met een lockdown in zich gaat niet positief zijn voor de vaccinatiegraad.
pi_202330230
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
Omdat niet ziek worden nog altijd beter is dan een beetje ziek worden.
???
pi_202330340
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:11 schreef Fietsenrek het volgende:
De cijfers zijn ook zo onduidelijk. Ik lees niks over mensen die griep hebben en op de IC terecht komen, want daar is het ook weleens druk voor geweest op de IC'S. Nu worden mensen misleid met het idee dat de IC's alleen maar bezet zijn door mensen met Covid.
Overigens kan je de mensen vaccineren wat je wilt, de zwakkere komen toch wel op de IC. Het probleem van de medisch zwakkere en oudere mensen wordt in de schoenen geschoven van de normale gezonde Jantje Piktrek. Laten ze zich focussen op die risicogroepen en niet op alles en iedereen wat beweegt. Kinderen zijn ze nu ook aan het vaccineren. Wat hierna? Huisdieren?
Even een grove schatting, want geen tijd om de getallen erbij te zoeken

Maar laten we zeggen: 300 nog wat covid patiënten op de ic? En er zijn 1150 bedden, laten we zeggen 1000 in het hele land bezet

Covid patiënten houden dan 30% van de ic bedden bezet en dat continu.
De ic kan dat dus niet aan, het was voor de pandemie al net aan.

Die lockdowns gaan niet voorbij tenzij:
- het virus zelf besluit om af te zwakken (dat is gebruikelijk in de natuur, maar kan jaren duren)
- we besluiten met z’n allen dat er permanent 30% extra ic capaciteit nodig is en hervormen de zorg als zodanig (duurt ook jaren en is peperduur. En risico dat het niet meer nodig is uiteindelijk)
pi_202330341
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:26 schreef PS. het volgende:
Omdat een vloeistof inspuiten om toegang te krijgen tot de maatschappij niet zo lekker ligt bij velen. Ik doe het niet vanuit protest :)
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')