quote:
Op woensdag 24 november 2021 23:21 schreef chratnox het volgende:[..]
Ik heb het gevoel dat de communicatie van de ziekenhuizen (de ROAZ regio's) naar Kuipers (LCPS) veel hulproepen heeft gehad en dat het bij Kuipers vandaan richting de Jonge/OMT gedownplayed is. Dat proef ik een beetje in de posts van @:Lenny_Leonard , maar dat gevoel heb ik ook doordat vorige week ineens meerdere voorzitters van een ROAZ regio (Limburg en Groningen geloof ik) dezelfde dag naar buiten kwamen met dat dit niet langer zo door kan gaan.
Op papier zijn er volgens mij ook voldoende bedden, maar als er in Friesland 60 over zijn en in Limburg 60 tekort moet die uitwisseling wel plaatsvinden. Wat ik van de posts van Lenny begrijp (en ook uit andere berichten) vindt dat te weinig plaats, misschien ook wel omdat die ziekenhuizen ook niet af willen schalen en dus denken: "We gaan dat pas doen als het echt niet anders kan"
Ik zou het er denk ik ook moeilijk mee hebben als de persoon die aangewezen is om de spreiding te regelen zegt: "Zit nog in de bandbreedte, komt goed, geen code zwart" maar onder hem veel onrust is kun je ook niet publiekelijk Kuipers afvallen.
Over je eerste alinea: dat gevoel heb ik ook.
Onze bestuurder weet goed hoe het ervoor staat. Draait mee in de crisisstructuur. Hij geeft signalen aan Berden (voorzitter van ons Roaz). Berden krijgt die signalen van de hele regio. Dat weet ik, want ik lees de notulen van de roaz vergaderingen.
Maar ergens gaat het daarna mis. Ergens krijgt de politiek niet door dat er grote problemen zijn. Dat we al weken aan FMS 3 afschaling zitten. En dan is Limburg nog veel erger.
Over het Limburg en AZNN stuk: er speelt nog wat anders. Maar daar kan ik hier helaas echt niet op ingaan.