Dan doen we het naar het onderwijs... want 'ach en wee de kiddo's, en volgende generaties' en zulks.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja laten we ze nog 5 jaar compenseren.
Nee dat moet je zeker niet doen. Heeft geen enkele zin en is economisch echt het domste wat je kunt doen.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja laten we ze nog 5 jaar compenseren.
"Nou, hij komt toch je kant op!" en dan snel de verbinding verbrekenquote:Op woensdag 24 november 2021 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is ook heel lastig. Als de dokter van dienst zegt: ‘ik kan er hier max 15 hebben, anders kan ik geen zorg meer leveren op een aanvaardbaar niveau’ ga jij dan vanuit je kantoor 100 kilometer verderop toch die 16e sturen? Dat is nogal wat natuurlijk.
Buiten het feit dat ik vorig jaar in oktober ben gaan samenwonen is mijn leven en dat van m'n vriendin sinds het begin van de pandemie best wel het bekende "eat, work, sleep, repeat" geworden. In een normaal jaar kijk je uit naar en verheug je je op zaken als vakanties, carnaval, een weekendje weg, een tentfeest of een concert enz. en het wegvallen van die ijkpunten maakt van het leven best wel een sleur.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Uit het eerste halfjaar van 2021 kan ik weinig hoogtepunten noemen, maar daar hoort absoluut mijn weekendje weg begin mei naar Antwerpen tussen. Dat was mijn eerste avond zorgeloos bij de kroeg sinds september en dat voelde je.
Geluk is ook essentieel, en zeker voor de jongere generatie zul je daar initiatieven dmv horeca en evenementen voor moeten blijven aanbieden.
De situatie is ook nog nooit zo ernstig geweest. Het is een opeenstapeling van problemen die nu over elkaar heen rollen.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:31 schreef gniffie het volgende:
Stemming op tv lijkt nog nooit zo slecht te zijn geweest.
Ik weet niet of dat het domste is. Als het echt zo is dat de horeca in de winter vrijwel niet bestaat, zoals strandtenten zal het volgend jaar gewoon duurder worden om te overleven. Tot het moment dat de sector zijn eigen overleving zeker gesteld heeft ben je het als samenleving verplicht om die te helpen.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat moet je zeker niet doen. Heeft geen enkele zin en is economisch echt het domste wat je kunt doen.
Maar je kunt die mensen ook niet zomaar laten vallen. Je moet dat goed afhechten.
Ik weet nog wel ergens een 25tonner die je ook kan huren. Een Kalmar. Machtig apparaat. Maar denk dat die het zelfs niet gaat redden in 1 ritje.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En daar ben ik dan weer verbijsterd over.
Ik denk dat de parlementaire enquêtecommissie vast een heftruck kan gaan huren voor het vervoer van hun rapport.
Er is toch geen endgame, of wel?quote:Op woensdag 24 november 2021 23:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom hebben we het nu over 5 jaar eigenlijk? Was dat onderdeel van de discussie? Dan heb ik die gemist
Als ik ziekenhuisdirecteur was gooide ik de ambulancepoort dicht. Zo ga je niet met elkaar om.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Nou, hij komt toch je kant op!" en dan snel de verbinding verbreken
Waarom? Kunnen die mensen niet wat anders gaan doen? Ik geloof wat we nog wel wat verpleegkundigen, artsen, agenten en weet ik wat meer zoeken.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat het domste is. Als het echt zo is dat de horeca in de winter vrijwel niet bestaat, zoals strandtenten zal het volgend jaar gewoon duurder worden om te overleven. Tot het moment dat de sector zijn eigen overleving zeker gesteld heeft ben je het als samenleving verplicht om die te helpen.
Juist. Uitkopen. Of afkopen. Gewoon netjes. Wat ik al de hele tijd zeg. Maar dat is kennelijk heel lastig voor een aantal mensen.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat moet je zeker niet doen. Heeft geen enkele zin en is economisch echt het domste wat je kunt doen.
Maar je kunt die mensen ook niet zomaar laten vallen. Je moet dat goed afhechten.
Precies, gewoon allemaal omscholen.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Kunnen die mensen niet wat anders gaan doen? Ik geloof wat we nog wel wat verpleegkundigen, artsen, agenten en weet ik wat meer zoeken.
We kunnen stoppen met steun aan niet essentiële sectoren wanneer die sectoren duidelijk beleid krijgen en de tijd/ruimte krijgen zich daaraan te houden. Als je spreekt over lange termijn vind ik het trouwens discutabel of die sectoren wel echt niet essentieel zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is toch geen endgame, of wel?
Of waar leg jij de grens..![]()
Eerst was het 1 seizoen, nu duurt het al 2 jaar.
Zeg het maar...wanneer is het over..en kunnen we stoppen met steun aan niet essentiële sectoren?
Als we dit serieus iedere winter gaan zien, moet de markt zich daar ook gewoon op aanpassen. Op een nette manier.
Bring that shit back one more time!quote:Op woensdag 24 november 2021 23:28 schreef Nober het volgende:
Gooi die lockdown er maar snel weer in dj Mark.
Gewoon iedere leerling een laptop geven want, net als de horeca, klassikaal onderwijs is ten dode opgeschreven en het is zonde om in al die schoolgebouwen geld te blijven steken de komende jaren.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan doen we het naar het onderwijs... want 'ach en wee de kiddo's, en volgende generaties' en zulks.
Die scholen, die gaan natuurlijk dan ook mee in die mallemolen elk jaar. Lockdowns, sluitingen... Hoe gaan we precies met belastinggeld het onderwijs... het 'nieuwe' onderwijs, welteverstaan, precies helpen. Ik lees namelijk dat ook dat allemaal kommer en kwel is, hoe het nu is geregeld.
Nee. Dat zijn we niet.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat het domste is. Als het echt zo is dat de horeca in de winter vrijwel niet bestaat, zoals strandtenten zal het volgend jaar gewoon duurder worden om te overleven. Tot het moment dat de sector zijn eigen overleving zeker gesteld heeft ben je het als samenleving verplicht om die te helpen.
Ja maar ik hoor van alle ingewijden dat dat he-le-maal niet werkt. En dat we thans al een verloren generatie gekweekt hebben met dat nieuwe onderwijs.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gewoon iedere leerling een laptop geven want, net als de horeca, klassikaal onderwijs is ten dode opgeschreven en het is zonde om in al die schoolgebouwen geld te blijven steken de komende jaren.
Dat is niet lastig alleen jij gaat vanuit je eigen positie uit wat jij wel of niet essentieel vind in je leven. Zonder na te denken over de rest van de maatschappij of iets. Daar schuurt het.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist. Uitkopen. Of afkopen. Gewoon netjes. Wat ik al de hele tijd zeg. Maar dat is kennelijk heel lastig voor een aantal mensen.
Wie zijn 'we'?quote:Op woensdag 24 november 2021 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Dat zijn we niet.
Het is netjes als we ze uitkopen maar we zijn zeker niet verplicht om ze jaar na jaar in leven te houden.
Waarom denk je dat?
Want iedereen die in de horeca werkt kan en wil arts worden? Of politieagent?quote:Op woensdag 24 november 2021 23:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Kunnen die mensen niet wat anders gaan doen? Ik geloof wat we nog wel wat verpleegkundigen, artsen, agenten en weet ik wat meer zoeken.
Grafiekjes van het RIVM?quote:Op woensdag 24 november 2021 23:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar nog even los van het verdelingsvraagstuk: de totale bezetting gaat gewoon als een raket omhoog. Al sinds begin oktober. Dan kún je als kabinet toch niet verrast zijn over de situatie?
Nogmaals: er is feitelijk niks nieuws gebeurd de afgelopen dagen. Niks dat niet al weken aan de gang is.
Had men dan echt een magische daling verwacht? Op basis waarvan?
Ja. Mijn overgrootvader was lantaarnopsteker. Beroepen komen en gaan, dat is van alle tijden.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, gewoon allemaal omscholen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |