abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 november 2021 @ 23:15:47 #276
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202327168
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus dan moet de burger maar betalen, eindeloos?

Wat mij betreft niet. Stel ze schadeloos en ga door.
Ik vind onze jongere generatie, de scholing etc, belangrijker.
Inderdaad, en dan hoef je ook niet bang te zijn dat de jongere generatie laat op de avond nog ergens rondslentert. Win-win situatie (voor de ouders).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 24 november 2021 @ 23:16:22 #277
14505 OProg
A Life in Music
pi_202327175
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Faliekant mislukt. En zo is het.
Stuk is ook aanbevelingswaardig.
En misschien wel het meest treurige. Gaan we nu stemmen dan krijgt Rutte weer de meeste zetels. Vermoedelijk volgend jaar ook weer.

En ik heb ook geen idee wat het alternatief moet zijn want enig normaal alternatief is er niet eens. En dat is echt heel heel treurig.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202327177
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:13 schreef Tijn het volgende:

[..]
Bij Nieuwsuur zeiden ze dat er met een scenario als dit nooit rekening is gehouden. Er liggen geen plannen voor een nieuwe lockdown, men was juist bezig met het afschaffen van maatregelen. Totaal verbijsterd zijn ze.
Dat vind ik toch wel erg naïef, al heeft men denk ik wel iets te rooskleurig naar de zorgsector gekeken, dat dat niet zou klappen. Ik ben er ook nog steeds niet uit of het daar ook echt niet meer opgerekt kan worden of dat er ook een soort onwil zit bij zorgbestuurders om mee te denken over betere werkomstandigheden, met elkaar samenwerken om piekregio's op te vangen en om planbare zorg af te schalen. Angst dat mensen voor hun heupoperatie dan maar naar de buren lopen omdat daar wel plek is bijvoorbeeld.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 24 november 2021 @ 23:16:53 #279
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202327180
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En daar ben ik dan weer verbijsterd over.
Ik denk dat de parlementaire enquêtecommissie vast een heftruck kan gaan huren voor het vervoer van hun rapport.
Ik vraag me vooral af hoe bv Jaap van Dissel ze dan geïnformeerd heeft de afgelopen ~6 weken. De ziekenhuisbezetting gaat al sinds begin oktober als een raket omhoog in een vrijwel onveranderde lijn. Er is feitelijk niks deze week gebeurd dat niet al weken aan de hand is.
pi_202327181
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als "eat, work, sleep, repeat" het enige is waaruit je leven als niet tot de happy few behorende gewone burger in de toekomst nog bestaat weet ik niet of ik nog wel zo'n zin heb om mee te doen aan het spelletje "samenleving".
Dan neem ik ontslag en ga ik van een uitkering genieten. Geen zin om nog wat terug te doen voor deze samenleving.
pi_202327182
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zo'n non-argument altijd... dus om het beter te maken voor 'de volgende generatie' mogen leden van deze generatie verrekken?

Wordt inderdaad wel erg makkelijk gedacht over ondernemers. Pro-tip: die leven hier en nu en zijn ook niet zo gebaat bij geneuzel over 'de volgende generaties'.
Dus als je niet naar de kroeg kunt tijdens een lockdown 'verrek je'? _O-
Beetje overdreven vind je niet.
Verders heb ik het over uit- en afkoopregelingen voor de ondernemer in kwestie.
Definitely not CIA
  Spellchecker woensdag 24 november 2021 @ 23:17:44 #282
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202327191
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Faliekant mislukt. En zo is het.
Stuk is ook aanbevelingswaardig.
Je verwacht het niet ...
pi_202327192
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vraag me vooral af hoe bv Jaap van Dissel ze dan geïnformeerd heeft de afgelopen ~6 weken. De ziekenhuisbezetting gaat al sinds begin oktober als een raket omhoog in een vrijwel onveranderde lijn. Er is feitelijk niks deze week gebeurd dat niet al weken aan de hand is.
Eens, en dan nu ineens volledig in de paniekstand schieten, dat is echt vreemd. Rutte is zijn aura van uitstekende crisismanager ook echt allang kwijt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202327193
Bij Op1 ook weer zo'n dom vrouwtje over scholen. Zit alleen maar te janken dat ze het zelf helemaal niet aan kan zonder naar school te kunnen, maar toch wel goed kan redden hoor zonder!
Man wat zielig hoor. Gooi die scholen toch pot dicht en doe alles online. Dat ging de vorige keer ook hartstikke goed, dus hoezo nu niet?
  woensdag 24 november 2021 @ 23:18:06 #285
14505 OProg
A Life in Music
pi_202327200
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus jaar na jaar maar geld in pompen? De komende 10 jaar schadeloos stellen?

Mijn prioriteiten liggen daar niet, maar goed. Als NL dit wil.. :D
Als je echt niet snapt wat voor veel mensen op sociaal niveau iets als de horeca is. De kroeg. En dat noemt als 'dan maar geld in pompen, mijn prioriteiten liggen daar niet' ga je het denk ik ook echt niet begrijpen verder.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Beste debater 2022 woensdag 24 november 2021 @ 23:18:32 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202327206
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus als je niet naar de kroeg kunt tijdens een lockdown 'verrek je'? _O-
Beetje overdreven vind je niet.
Verders heb ik het over uit- en afkoopregelingen voor de ondernemer in kwestie.
Ik heb het niet over de kroeggangers, ik heb het over al dat werkvolk dat kennelijk moet wijken voor een of andere 'volgende generatie'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202327208
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:17 schreef bianconeri het volgende:

Dat ging de vorige keer ook hartstikke goed
Nee.
  woensdag 24 november 2021 @ 23:19:01 #288
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202327215
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:17 schreef bianconeri het volgende:
Bij Op1 ook weer zo'n dom vrouwtje over scholen. Zit alleen maar te janken dat ze het zelf helemaal niet aan kan zonder naar school te kunnen, maar toch wel goed kan redden hoor zonder!
Man wat zielig hoor. Gooi die scholen toch pot dicht en doe alles online. Dat ging de vorige keer ook hartstikke goed, dus hoezo nu niet?
Ik hoop voor je dat Janneke al slaapt :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 24 november 2021 @ 23:19:02 #289
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202327218
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat vind ik toch wel erg naïef, al heeft men denk ik wel iets te rooskleurig naar de zorgsector gekeken, dat dat niet zou klappen. Ik ben er ook nog steeds niet uit of het daar ook echt niet meer opgerekt kan worden of dat er ook een soort onwil zit bij zorgbestuurders om mee te denken over betere werkomstandigheden, met elkaar samenwerken om piekregio's op te vangen en om planbare zorg af te schalen. Angst dat mensen voor hun heupoperatie dan maar naar de buren lopen omdat daar wel plek is bijvoorbeeld.
Ik lees net op het NOS Liveblog dat een Limburgs ziekenhuis zelfs met corona besmette medewerkers aan het werk wil, omdat de nood simpelweg zo hoog is.

Dat lijkt me niet bepaald uit luxe of onwil, het is gewoon alle hens aan dek.

quote:
Limburgs ziekenhuis vraagt besmette medewerkers om toch te werken
Vanavond werd bekend dat alle ziekenhuizen in Nederland een groot deel van de planbare zorg gaan afzeggen. En dat is niet alles: in het Zuyderland ziekenhuis in Zuid-Limburg is de nood zo hoog, dat zelfs medewerkers die besmet zijn met corona moeten doorwerken. Ziekenhuisbestuurder David Jongen noemt het in Nieuwsuur een absolute noodgreep.
  woensdag 24 november 2021 @ 23:19:04 #290
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202327220
Eigenlijk stel ik gewoon voor dat mensen gewoon alleen nog maar naar school/werk moeten kunnen en daarna naar huis om te eten en om te slapen. Misschien één door de overheid goedgekeurde activiteit ter ‘vermaak’ die weinig coronagevaar oplevert. Verder moeten enkel de essentiële dingen nog kunnen.
Makkelijk tweede.
pi_202327228
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus dan moet de burger maar betalen, eindeloos?

Wat mij betreft niet. Stel ze schadeloos en ga door.
Ik vind onze jongere generatie, de scholing etc, belangrijker.
Scholing gaat altijd door, online.
Daar gaat niets aan verloren.

Moet de burger gaan betalen voor al die wappie schaapjes die ineens wel zorg blijken nodig te hebben?
Nee. Dus stel eens echte regels in ipv dat halfslachte gedoe. Alleen door echte regels en handhaving komen we hieruit.

Des te slechter we ons blijven gedragen des te langer het duurt des te meer geld het kost.
Zo simpel is het.
pi_202327229
quote:
Informatiecampagne over coronavaccinatie in elf talen

Advertenties en informatie over het nemen van een coronavaccinatie worden vanaf deze week in elf talen verspreid in wijken met een lage vaccinatiegraad. De informatie is onder meer beschikbaar in het Bulgaars, Roemeens en Amhaars, een taal die in Ethiopië gesproken wordt. Informatie over vaccinaties was al beschikbaar in onder meer het Engels, Duits, Frans en Arabisch.

Met de campagne moet het percentage mensen met minstens één prik, dat nu ongeveer op 88,5 procent staat, zeker tot boven de 90 procent stijgen, zegt demissionair minister De Jonge tegen persbureau ANP. "Dat moet lukken."

De Jonge was vanmiddag zelf in een moskee in Den Haag die als vaccinatielocatie is ingericht. Mensen kunnen daar zonder afspraak terecht voor een prik of met vragen over het vaccin. De minister meent dat dit soort initiatieven Nederland aan een vaccinatiegraad helpen "die wekelijks nog steeds tienden omhooggaat". In Den Haag richten die initiatieven zich bijvoorbeeld op het vaccineren bij moskeeën, terwijl het volgens De Jonge in de Biblebelt beter zou werken de huisarts de prik te laten geven.
Goede actie! Behoorlijk laat maar dit is alsnog absoluut nodig ^O^.
pi_202327230
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:17 schreef bianconeri het volgende:
Bij Op1 ook weer zo'n dom vrouwtje over scholen. Zit alleen maar te janken dat ze het zelf helemaal niet aan kan zonder naar school te kunnen, maar toch wel goed kan redden hoor zonder!
Man wat zielig hoor. Gooi die scholen toch pot dicht en doe alles online. Dat ging de vorige keer ook hartstikke goed, dus hoezo nu niet?
Mwah hartstikke goed wil ik het niet noemen, maar het lijkt me onderhand wel beter als geen onderwijs geven aan hele klassen die thuis zitten, half wel/half niet aanwezig zijn etc. Ook omdat het aantoonbaar de grootste groep besmettingen is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202327234
quote:
82s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:18 schreef OProg het volgende:

[..]
Als je echt niet snapt wat voor veel mensen op sociaal niveau iets als de horeca is. De kroeg. En dat noemt als 'dan maar geld in pompen, mijn prioriteiten liggen daar niet' ga je het denk ik ook echt niet begrijpen verder.
Dus moeten we daar als maatschappij maar jaar in, jaar uit, eindeloos geld in pompen? Nah..pas ik voor.
Definitely not CIA
  woensdag 24 november 2021 @ 23:20:22 #295
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202327239
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:17 schreef bianconeri het volgende:
Bij Op1 ook weer zo'n dom vrouwtje over scholen. Zit alleen maar te janken dat ze het zelf helemaal niet aan kan zonder naar school te kunnen, maar toch wel goed kan redden hoor zonder!
Man wat zielig hoor. Gooi die scholen toch pot dicht en doe alles online. Dat ging de vorige keer ook hartstikke goed, dus hoezo nu niet?
Dit kan toch niet anders dan een troll zijn :D
Makkelijk tweede.
  Beste debater 2022 woensdag 24 november 2021 @ 23:20:47 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202327246
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik hoop voor je dat Janneke al slaapt :P
Janneke's constante gezeik over online onderwijs moet je dan ook met een berg zout nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202327249
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb het niet over de kroeggangers, ik heb het over al dat werkvolk dat kennelijk moet wijken voor een of andere 'volgende generatie'.
Opzich... dat "werkvolk" zijn tevens de ouders van die volgende generatie, en die hebben er dus ook baat bij dat papa en/of mama een baan hebben en ze kunnen opgroeien in een financieel stabiel gezin.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 23:21:05 #298
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202327250
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vraag me vooral af hoe bv Jaap van Dissel ze dan geïnformeerd heeft de afgelopen ~6 weken. De ziekenhuisbezetting gaat al sinds begin oktober als een raket omhoog in een vrijwel onveranderde lijn. Er is feitelijk niks deze week gebeurd dat niet al weken aan de hand is.
Ik heb het gevoel dat de communicatie van de ziekenhuizen (de ROAZ regio's) naar Kuipers (LCPS) veel hulproepen heeft gehad en dat het bij Kuipers vandaan richting de Jonge/OMT gedownplayed is. Dat proef ik een beetje in de posts van @Lenny_Leonard , maar dat gevoel heb ik ook doordat vorige week ineens meerdere voorzitters van een ROAZ regio (Limburg en Groningen geloof ik) dezelfde dag naar buiten kwamen met dat dit niet langer zo door kan gaan.

Op papier zijn er volgens mij ook voldoende bedden, maar als er in Friesland 60 over zijn en in Limburg 60 tekort moet die uitwisseling wel plaatsvinden. Wat ik van de posts van Lenny begrijp (en ook uit andere berichten) vindt dat te weinig plaats, misschien ook wel omdat die ziekenhuizen ook niet af willen schalen en dus denken: "We gaan dat pas doen als het echt niet anders kan"

Ik zou het er denk ik ook moeilijk mee hebben als de persoon die aangewezen is om de spreiding te regelen zegt: "Zit nog in de bandbreedte, komt goed, geen code zwart" maar onder hem veel onrust is kun je ook niet publiekelijk Kuipers afvallen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202327251
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:19 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik lees net op het NOS Liveblog dat een Limburgs ziekenhuis zelfs met corona besmette medewerkers aan het werk wil, omdat de nood simpelweg zo hoog is.
Dat doen zorginstellingen echt al vanaf het begin.
Medewerkers moeten als ze positief zijn, zonder hoesten en niezen, gewoon werken.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Eigenlijk stel ik gewoon voor dat mensen gewoon alleen nog maar naar school/werk moeten kunnen en daarna naar huis om te eten en om te slapen. Misschien één door de overheid goedgekeurde activiteit ter ‘vermaak’ die weinig coronagevaar oplevert. Verder moeten enkel de essentiële dingen nog kunnen.
School kan gewoon online, dicht dus. Werk zo lang dat vanuit huis kan ook gewoon vanuit huis. Klaar.
pi_202327255
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dit kan toch niet anders dan een troll zijn :D
Goede argumenten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')