abonnement Unibet Coolblue
pi_202321374
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:22 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik zeg altijd maar zo, elke idioot redt zich wel in de ICT en als je het kunt spellen kun je morgen beginnen. Of je probeert eens een 10 daags LOI cursusje data-analist, ook veel vraag naar. Maar zonder gekheid, als je sector het nog jaren te verduren krijgt, mag je dan niet gefaseerd aan afbouwen denken? En omscholen?
Dus jij ziet een of andere apocalyptisch stadscentrum voor je volgend jaar? Alleen wat schoenenwinkels en kledingwinkels en that's it. Horeca bestaat niet meer want met 5 maanden omzet kun je geen tent runnen.

Festivals en andere evenementen bestaan niet meer want te onzeker om te plannen. Nou, laat corona dan maar een keer goed uitrazen.
pi_202321381
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Gewoon voor de zekerheid elastiekjes kopen! ;)
Kort pittig was toch al niet the way to go. :N :P
Mijn man zet er nu gewoon de kappersschaar in en knipt het bij. Eerst wilde hij niet. Uiteindelijk overgehaald met de woorden: "Het is maar haar! Het groeit weer aan." En dan opsteken. Valt het ook niet op als het wat scheef is.
pi_202321385
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Smeer de 'man up' op de pijnlijke plek totdat er haar op de borst begint te groeien. Vervolgens het overtollige zand met de bijgeleverde fles uit de vagina spoelen.
:')
pi_202321392
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat is niet zo raar. Denk dat er heel wat mensen zijn die geen zin hebben om de horeca te moeten betreden met een gezondheidspas.
Nou, de keren dat ik geweest ben na invoering van het CTB puilde het er uit. Die paar mopperende anti-vaxxers kunnen ze wel missen.
  Beste debater 2022 woensdag 24 november 2021 @ 17:32:06 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202321398
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:30 schreef GemMagic het volgende:

[..]
In eerste instantie alle sectoren waar er risico bestaat op direct persoonlijk contact. Maar goed, van mij hoeft NL niet dicht he, dat is een beleidskeuze. Maar om vervolgens alle sectoren die daardoor geen geld meer kunnen verdienen aan een belastinginfuus te leggen, dat is wel een mooie manier om geld weg te gooien in ruil voor draagvlak en medewerking.
Het zorgen dat mensen die door bepaald beleid getroffen worden in hun inkomsten niet direct aan de bedelstaf raken lijkt me geen weggegooid geld.

Krijg sowieso altijd was braakneigingen van mensen die tussen neus en lippen door even roepen dat er maar omgeschoold moet worden. Maakbaarheidsdenken op z'n lachwekkendst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 24 november 2021 @ 17:32:29 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202321406
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:02 schreef Discombobulate het volgende:
Ironisch wel dat we met een vaccinatiegraad van >85% alsnog in lockdown gaan straks. _O-

We zijn ook maar domme insignificante wezens. De enige reden waarom dit gaat stoppen is moeder natuur. in het VK zijn ze goed bezig, hopelijk volgt het hier ook snel door het hoge aantal besmettingen.
Ik verbaas mij dat mensen nog steeds waarde hechten aan een vaccinatiegraad die hier alleen zinnig is als en wanneer daaruit groepsimmuniteit kan ontstaan.
Wat is de meerwaarde dat een normaal gezond kind of volstrekt gezonde oudere gevaccineerd wordt en daarmee zelfs dus wordt belemmerd om op eigen kracht het virus af te weren ?

Momentele vaccins voorkomen geen besmetting, noch replicatie en transmissie van het SARS-Cov-2 virus. Wanneer die meetwaarden ontstaan is dat een gevolg vanuit iemands herstel en niet omdat het vaccin dat als kenmerk heeft.
Waar vaccins in bijdragen is dat gevaccineerden die gezien hun algehele fragiliteit, dat wenselijk achten met vaccinatie een wat betere kans hebben te herstellen zonder gelijk in het ziekenhuis te komen.

Waar de xG gedachte ook vandaan komt dat zonder ziekte en symptomen mensen niet besmettelijk zijn of kunnen besmetten; is mij een virologisch raadsel. Elk beetje viroloog moet en kan weten dat vaccinatie het virus niet vernietigd omdat dit het niet het geval is of kan zijn. Het beste wat vaccins veroorzaken zijn de antilichamen die delen van een aantal virusdeeltjes inkapselen waardoor die minder snel doorzetten in verspreiding. Secundair (her)activeren vaccins de generieke afweer zodat die in een wat hogere werkingsgraad kan komen.
De immunoloog moet en hoort te weten dat onze afweer het virus niet kan vernietigen en expliciet schadelijk is voor zuurstofregulerende receptoren die vooral bij kwetsbaren al in een fragiele balans verkeren.
De epidemioloog kan en hoort daaruit vervolgens beter lessen te trekken dan te sturen op voorkomen besmetting als oplossing die de ziekte niet duurzaam zal terugdringen.

Vaccinatie verkort een ziekteperiode door een herstel te bespoedigen waar dan ook alles mee ophoudt.
Dat dit dan resulteert in minder ziekenhuisopnames moet juist reden zijn dat als bijvangst bij -en voor kwetsbaren beter en meer uit te nutten.

En ja moedertje natuur zal sws haar weg nemen wanneer wij niet ziende blind, ons formidabele inzicht weigeren gebruiken om onze leefwijze te beschermen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202321407
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:30 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Festivals en andere evenementen bestaan niet meer want te onzeker om te plannen. Nou, laat corona dan maar een keer goed uitrazen.
Reken er maar op dat je anders gewoon illegale festivals krijgt. If music is outlawed, only outlaws will have music.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 24 november 2021 @ 17:32:54 #133
408813 crew  trein2000
pi_202321411
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maar de nieuwe realiteit wordt bepaald door de overheid...
Dat ja. Het is de onzekerheid die het fnuikend maakt. Als er nu een vaste set regels was geweest of wat mij betreft een lockdownkalender dan kun je als ondernemer daar je afwegingen op baseren. Nu is het steeds maar weer afwachten wat Mark en Hugo in petto hebben. Want de maatregelen zijn ook elke keer weer anders dan de vorige keer, zowel qua volgorde als qua inhoud.

Dat is geen ondernemersrisico.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 24 november 2021 @ 17:33:04 #134
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202321414
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Momo het volgende:

[..]
N=6 officieel. Het is ook redelijk onvoorspelbaar ook. Fitte mensen van in de twintig die wel echt een week goed ziek zijn en mensen van in de 60 jaar die een beetje een kuchje hadden.
Nou ja, een immuunsysteem an sich staat natuurlijk los van leeftijd (al zal dat ook afnemen in tijd).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202321415
Horeca zat overal in Europa weer stampvol. Certificaat of niet. In veel landen kan je gewoon voor de entree van de kroeg voor een paar euro een sneltest laten doen.
  Beste debater 2022 woensdag 24 november 2021 @ 17:34:05 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202321420
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:13 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk trouwens niet dat het heel lang meer duurt. Misschien alleen deze winter nog. Zie ook VK. Er moet uiteindelijk weer een biologisch evenwicht ontstaan.
Moeder natuur, biologisch evenwicht... zeg dan gewoon meteen dat bepaald volk mag creperen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202321433
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Moeder natuur, biologisch evenwicht... zeg dan gewoon meteen dat bepaald volk mag creperen.
Creperen of gewoon het besef dat we niet iedereen moeten proberen te redden?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Beste debater 2022 woensdag 24 november 2021 @ 17:35:30 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202321444
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:34 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Creperen of gewoon het besef dat we niet iedereen moeten proberen te redden?
Resultaat is hetzelfde, medunkt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202321456
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Resultaat is hetzelfde, medunkt.
Ja, dat noemen we natuurlijke selectie.

Misschien heb je de memo gemist dat de planeet al een beetje vol zit.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 24 november 2021 @ 17:36:38 #140
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202321459
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Vertel mij eens waar die caféhouders, muzikanten, geluidstechnici, en podiumbouwers vanaf 2022 moeten gaan werken dan.

In de zorg zeker? :')
Een ex-collega is wel van de horeca naar de zorg gegaan :D

Van de regen in de drup.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202321480
brrr, best koud buiten, kom net terug van de kapper :D
pi_202321483
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee.
Dan dient wvs de vraag van de zorg af te stemmen op de maatschappelijke behoeften. Ofwel de capaciteit te verhogen.

Maar je ziet het te somber in want die pil komt ook nog. Vaccin ter voorkoming, pil ter genezing. Wat daarna nog overblijft mag het raden, maar een acceptatie van jaarlijks november-mei dicht gaat niemand accepteren.
De pil wordt hem _O_

En zo niet wordt het de COVID 19 EXTREME SUPER PILVAXX _O_
  Beste debater 2022 woensdag 24 november 2021 @ 17:39:07 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202321491
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:36 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ja, dat noemen we natuurlijke selectie.

Misschien heb je de memo gemist dat de planeet al een beetje vol zit.
Ja, ik pas voor die sociaal-darwinistische prietpraat.

Misschien kun je straks in de ziekenhuizen en verpleeghuizen zelf die memo even verspreiden en toelichten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 24 november 2021 @ 17:39:09 #144
408813 crew  trein2000
pi_202321494
twitter

Ondertussen krijgt Hugo weer een middelvingertje van de CU.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 24 november 2021 @ 17:39:31 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202321497
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:30 schreef GemMagic het volgende:

[..]
In eerste instantie alle sectoren waar er risico bestaat op direct persoonlijk contact. Maar goed, van mij hoeft NL niet dicht he, dat is een beleidskeuze. Maar om vervolgens alle sectoren die daardoor geen geld meer kunnen verdienen aan een belastinginfuus te leggen, dat is wel een mooie manier om geld weg te gooien in ruil voor draagvlak en medewerking.
als het permanent of semi permanent zou zijn eens, maar zolang het tijdelijk is dus niet met je eens
pi_202321508
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, ik pas voor die sociaal-darwinistische prietpraat.
Ik ben heel benieuwd hoe jij straks gaat piepen als de klimaatcrisis écht urgent wordt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 24 november 2021 @ 17:40:27 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202321512
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen krijgt Hugo weer een middelvingertje van de CU.
Tja, ik had toch liever 2G gehad dan weer van alles (deels) dicht.

Alhoewel 2G je waarschijnlijk ook niet meer gaat redden in deze fase.
pi_202321521
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Een ex-collega is wel van de horeca naar de zorg gegaan :D

Van de regen in de drup.
Vriendin wil dólgraag de zorg in, maar is al 50+ en dan betaalt niemand je omscholing. Werkt nu in de horeca en heeft weinig inkomen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 24 november 2021 @ 17:41:35 #149
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202321524
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het zorgen dat mensen die door bepaald beleid getroffen worden in hun inkomsten niet direct aan de bedelstaf raken lijkt me geen weggegooid geld.

Krijg sowieso altijd was braakneigingen van mensen die tussen neus en lippen door even roepen dat er maar omgeschoold moet worden. Maakbaarheidsdenken op z'n lachwekkendst.
Omgeschoold 'worden' is misschien niet de juiste benadering, maar zelf kiezen om iets anders te gaan doen en je daar voor inzetten kan wel degelijk succesvol zijn. Als je sector geen goede kansen meer biedt, wat is er dan mis mee om iets anders te gaan ondernemen.

Denk je dan dat we deze sectoren zo lang als sluitingen voorkomen, mogelijk jaren moeten blijven compenseren zodat ze aan de andere kant van de tunnel er nog zijn? Is dat alle belastinggeld waard? Blijkbaar vind het meerendeel hier van wel, maar persoonlijk zie ik liever die steun, ondanks dreigende sluitingen, met de tijd steeds verder afnemen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202321525
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef Tijn het volgende:

[..]
Mja, elke keer als je denkt dat de bodem is bereikt, weten ze toch weer een stukje verder te graven :+
Beetje Godfather-gevoel krijg je bij deze zin. Typerend voor dit hele gebeuren ook wel. Zo voel ik me een beetje bij elke nieuwe lockdown(maatregelen).



[ Bericht 3% gewijzigd door Salina op 24-11-2021 17:52:09 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')