abonnement Unibet Coolblue
pi_203025348
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:55 schreef AgnesGru het volgende:
Wil ook gaan starten met legpuzzels. Even wat meer ontspanning in mijn dag inbouwen.

Wat is aan te raden een puzzelmat of puzzelmap? Moet het catproof kunnen opbergen.
Ik zou sowieso geen (oprolbare) puzzelmat nemen. Verder geen idee. Ik gebruik altijd een plank.
Somebody that I used to know
pi_203025414
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:49 schreef heywoodu het volgende:
Verdrietig.

[ afbeelding ]
Heb je trouwens nu ALLE stukjes op je plaat liggen, met alle zijdes naar boven? Respect....
Somebody that I used to know
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 januari 2022 @ 11:03:07 #103
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203025448
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:01 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Heb je trouwens nu ALLE stukjes op je plaat liggen, met alle zijdes naar boven? Respect....
Ja :D

Ik vond het anders zonde om net als bij de vorige álles langs te gaan om de kantstukjes eruit te vissen en dan vervolgens de hele boel weer in de doos te dumpen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 11:06:21 #104
382129 crew  Donna
pi_203025515
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:55 schreef AgnesGru het volgende:
Wil ook gaan starten met legpuzzels. Even wat meer ontspanning in mijn dag inbouwen.

Wat is aan te raden een puzzelmat of puzzelmap? Moet het catproof kunnen opbergen.
Veel mensen zijn fan van die mappen volgens mij. Ik heb nu een puzzelrol en daar ben ik ook blij mee, alleen heb ik 'm tot 3000 stukjes en vind daardoor de mat te groot, beetje onhandig. Had beter een kleinere kunnen kopen.
pi_203025953
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja :D

Ik vond het anders zonde om net als bij de vorige álles langs te gaan om de kantstukjes eruit te vissen en dan vervolgens de hele boel weer in de doos te dumpen :P
Ik was daarmee begonnen bij die 5000'er, maar 1) het paste niet allemaal op de plaat (duh) ,en 2) ik vond het heel druk en onrustig in mijn gezichtsveld. Dus op een gegeven moment was ik het zat en heb ik alle stukjes die ik niet kon plaatsen weer terug in de bak geflikkerd en ben verder gegaan met wat er wel lag. Later weer vanuit de doos gaan werken.

Overigens had ik het gewoon door elkaar heen liggen. Jij hebt er rijtjes van gemaakt :o edit: oh nee, dat lijkt zo.

Ik zou eerst maar eens op kleur gaan werken. Al die gifgroene stukjes bijvoorbeeld verzamelen. Dat lijkt me al één of twee onderdelen van de één of twee puzzels :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Postbus100 op 04-01-2022 11:35:02 ]
Somebody that I used to know
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 januari 2022 @ 11:39:39 #106
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203026139
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik was daarmee begonnen bij die 5000'er, maar 1) het paste niet allemaal op de plaat (duh) ,en 2) ik vond het heel druk en onrustig in mijn gezichtsveld. Dus op een gegeven moment was ik het zat en heb ik alle stukjes die ik niet kon plaatsen weer terug in de bak geflikkerd en ben verder gegaan met wat er wel lag. Later weer vanuit de doos gaan werken.

Overigens had ik het gewoon door elkaar heen liggen. Jij hebt er rijtjes van gemaakt :o edit: oh nee, dat lijkt zo.

Ik zou eerst maar eens op kleur gaan werken. Al die gifgroene stukjes bijvoorbeeld verzamelen. Dat lijkt me al één of twee onderdelen van de één of twee puzzels :D
Ik heb de kantstukjes gesorteerd op uitsteeksels, dat is nog wel te doen en maakt het in principe een stuk makkelijker :P

En ik weet ongeveer wat voor puzzel het is (ooit eens langs zien komen), een soort portret van tientallen karakters uit die serie, allemaal dwars door elkaar. Dus echt veel kleurvlakken heb je niet, want ze staan allemaal willekeurig door elkaar _O-

Maar inderdaad, dat gifgroen of felblauw ofzo maar eens bij elkaar zoeken. Of nou ja, eerst de rand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ergste is dat ik na de eerste zak dacht "Pff dit is wel veel, misschien beter even kijken hoe ver ik hiermee kom...ah nee, laat maar, ik pleur die tweede er ook wel bij." Soms maak je kutkeuzes.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203026356
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het ergste is dat ik na de eerste zak dacht "Pff dit is wel veel, misschien beter even kijken hoe ver ik hiermee kom...ah nee, laat maar, ik pleur die tweede er ook wel bij." Soms maak je kutkeuzes.
Hahaha, het had ook typisch een actie van mij kunnen zijn _O- :'(

Soms zou je willen dat er een ctrl-Z in het leven bestond :+
Somebody that I used to know
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 14:20:55 #108
388664 crew  Dotteke
pi_203046620
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:55 schreef AgnesGru het volgende:
Wil ook gaan starten met legpuzzels. Even wat meer ontspanning in mijn dag inbouwen.

Wat is aan te raden een puzzelmat of puzzelmap? Moet het catproof kunnen opbergen.
Ik had een mat maar ben over gegaan op een koffer
Toch handiger die klap je dicht en zet je weg
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 14:21:31 #109
388664 crew  Dotteke
pi_203046629
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:49 schreef heywoodu het volgende:
Verdrietig.

[ afbeelding ]
ZO, die is kleurrijk
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 januari 2022 @ 14:25:44 #110
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203046694
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:52 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Hahaha, het had ook typisch een actie van mij kunnen zijn _O- :'(

Soms zou je willen dat er een ctrl-Z in het leven bestond :+
De pijn is iets verzacht, wat die actie betreft: blijkbaar was er al het een en ander gemixt door het olijke duo ;(

Zo waren alle hoekstukjes al gezocht en dusdanig verdeeld dat beide zakken er wel gewoon vier hadden, maar niet allemaal van dezelfde puzzel ;(

De randen beginnen zich in elk geval te vormen, die hoop ik morgen ofzo wel af te hebben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203046783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De pijn is iets verzacht, wat die actie betreft: blijkbaar was er al het een en ander gemixt door het olijke duo ;(

Zo waren alle hoekstukjes al gezocht en dusdanig verdeeld dat beide zakken er wel gewoon vier hadden, maar niet allemaal van dezelfde puzzel ;(

De randen beginnen zich in elk geval te vormen, die hoop ik morgen ofzo wel af te hebben.
_O- _O-
Alsof het het daarmee beter maakt :D Wat een actie! _O-
  woensdag 5 januari 2022 @ 14:33:26 #112
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_203046811
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:20 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik had een mat maar ben over gegaan op een koffer
Toch handiger die klap je dicht en zet je weg
Heb uiteindelijk ook een map besteld, die wordt vandaag samen met twee puzzels bezorgd:



Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 14:47:53 #113
388664 crew  Dotteke
pi_203047010
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:33 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Heb uiteindelijk ook een map besteld, die wordt vandaag samen met twee puzzels bezorgd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
^O^ Mooi kleurrijke puzzels
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 januari 2022 @ 10:32:03 #114
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203059508
De rand van één van de twee puzzels is zo goed als af....maar er ontbreekt één stukje. Nu is de vraag natuurlijk of die dames dat eruit hebben gehaald of dat er toch nog één kantstukje tussen de tig normale stukjes ligt. Ik gok dat laatste, want er ontbraken vanmorgen twee kantstukjes en de ene vond ik goddank al na nog geen 10 seconden tussen de normale stukjes. Maar ja, die ander...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203070093
Hij is af :s)

Somebody that I used to know
pi_203070129
Wel grappig, pas als hij af is, zie je nog meer in de puzzel. Ik eindigde bijvoorbeeld met die bekkens van het drumstel, maar zag pas later dat een deel van die bekkens uit die doos rollen en dat er inmiddels ook al één door de harp is geschoten. Dat zag ik pas na afloop :D

Ik zit al te kijken naar een volgend project, maar ik vind nog niet echt iets. (meestal haalde ik ze uit de kringloopwinkel, maar ja....)
Somebody that I used to know
pi_203070166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
De rand van één van de twee puzzels is zo goed als af....maar er ontbreekt één stukje. Nu is de vraag natuurlijk of die dames dat eruit hebben gehaald of dat er toch nog één kantstukje tussen de tig normale stukjes ligt. Ik gok dat laatste, want er ontbraken vanmorgen twee kantstukjes en de ene vond ik goddank al na nog geen 10 seconden tussen de normale stukjes. Maar ja, die ander...
Hij komt vast nog wel tevoorschijn :Y

Ik had op een gegeven moment dat ik één stukje echt niet kon vinden. Echt geen moeilijk stukje, maar ik zag het gewoon niet in de nog honderd gele stukjes (van die bekkens) die er wel lagen.
Lag het ene stukje uiteindelijk naast de doos op het vloerkleed }:|
Somebody that I used to know
pi_203072692
Even niet gepost hier. Beetje slecht humeur gehad. Maar we hebben toch nog wat gepuzzeld.

Die van 2000 stukjes is af:



Ik had een aantal puzzels gekocht van allerlei merken om ze eens te proberen. Onder andere Marius van Dokkum. Ik vond de afbeeldingen zo leuk. We waren niet kapot van de kwaliteit. Kleine, releatief dunne puzzelstukjes, en de stukjes aan elkaar gelegd hadden wat speling. Dat maakte het lastig, want soms leken stukjes op elkaar te passen, qua vorm, maar dat waren ze dus soms niet. En aangezien de stukjes klein en redelijk dun waren, bleven ze soms 'plakken' aan de mat. We gaan dit merk niet nog eens kopen. Maar hij is af. 1000 stukjes.



Intussen zijn we begonnen aan een Heye puzzel van 1000 stukjes. Die is waarschijnlijk snel gelegd.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 07:36:49 #119
388664 crew  Dotteke
pi_203198143
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 07:37 schreef Morri2 het volgende:
Even niet gepost hier. Beetje slecht humeur gehad. Maar we hebben toch nog wat gepuzzeld.

Die van 2000 stukjes is af:

[ afbeelding ]

Ik had een aantal puzzels gekocht van allerlei merken om ze eens te proberen. Onder andere Marius van Dokkum. Ik vond de afbeeldingen zo leuk. We waren niet kapot van de kwaliteit. Kleine, releatief dunne puzzelstukjes, en de stukjes aan elkaar gelegd hadden wat speling. Dat maakte het lastig, want soms leken stukjes op elkaar te passen, qua vorm, maar dat waren ze dus soms niet. En aangezien de stukjes klein en redelijk dun waren, bleven ze soms 'plakken' aan de mat. We gaan dit merk niet nog eens kopen. Maar hij is af. 1000 stukjes.

[ afbeelding ]

Intussen zijn we begonnen aan een Heye puzzel van 1000 stukjes. Die is waarschijnlijk snel gelegd.
Hopelijk is je humeur nu wat beter Morri :D
Mooie puzzels IK ga binnen kort ook weer beginnen, ben nu nog bezig met een baby dekentje breien, maar dat is bijna af. Dan ga ik weer puzzelen en dan weer iets haken. Een beetje afwisselen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 10:24:07 #120
388664 crew  Dotteke
pi_203250155
Is er nog iemand aan het puzzelen?
Dekentje is bijna af en dan ga ik even mijn arm/schouder rust gunnen en ga ik weer met mijn puzzel verder
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_203250692
Ik heb even een kerstbreak gehad. Maar denk dat ik de volgende keer in de bieb weer even kijk of er nog wat leuks ligt.
pi_203252021
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb even een kerstbreak gehad. Maar denk dat ik de volgende keer in de bieb weer even kijk of er nog wat leuks ligt.
De bieb? :o
Somebody that I used to know
pi_203252248
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
De bieb? :o
jep. Onze bieb leent ook puzzels uit O+
pi_203252590
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:32 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
jep. Onze bieb leent ook puzzels uit O+
Jaloers...
Somebody that I used to know
pi_203255636
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb even een kerstbreak gehad. Maar denk dat ik de volgende keer in de bieb weer even kijk of er nog wat leuks ligt.
Ik haalde vroeger inderdaad wel eens legpuzzels uit de bieb, maar dat waren met name kinderpuzzels... max 50 stukjes zeg maar. Wel hele mooie, houten puzzels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien wel interessant om ook eens te kijken of ze er van 1000 stukjes hebben :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')