abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202315588
Ik had een discussie met iemand en die vond het maar oppervlakkig dat ik afknapte op vrouwen met overgewicht. Maar ik vind dat dus echt onzin. Ik vind het gewoon heel onaantrekkelijk. Om te zien maar ok het idee dat ze zichzelf verwaarlozen door teveel te eten en te weinig te bewegen. Wat vinden jullie?
pi_202315625
Dit klinkt een beetje als een denkbeeldig gesprek dat je met jezelf hebt gehad om maar een topic te kunnen openen.

Daar trappen we niet in.
pi_202315662
Dat is oppervlakkig en kortzichtig. Er zijn velerlei redenen/oorzaken voor overgewicht, anders dan dat mensen teveel eten. En ja, die laatste groep is best groot, er zijn ook mensen die hun gewichtsproblemen op allerlei oorzaken gooien, behalve het zelf te veel eten, maar zo alles even over een kam scheren, is oppervlakkig en kortzichtig in mijn ogen.

Nou ben ik al 45+, en het is bekend dat hoe ouder men is, hoe minder zwart/wit er naar dit soort dingen gekeken wordt, maar toch.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 24 november 2021 @ 11:00:32 #4
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_202315712
Ik snap je volledig,het is misschien niet altijd terecht maar ik vind overgewicht vaak een vorm van zelf verwaarlozing

Maar mensen vinden mij ook vaak een oppervlakkige lul dus dat scheelt
  woensdag 24 november 2021 @ 11:01:04 #5
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_202315718
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:52 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik vind het gewoon heel onaantrekkelijk
Hiermee heb je je eigen vraag beantwoord.
pi_202315736
Enigzins oppervlakkig is het wel maar meer de opmerking dat ze zich verwaarlozen, dat geldt namelijk zeker niet voor elke vrouw met meer inhoud.

Blijkbaar is de combinatie van beide bij jou een dealbreaker
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 11:06:49 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202315801
Wat is het probleem ervan dat dat oppervlakkig is? Want volgens mij is het issue hier niet dat jij dikke vrouwen niet aantrekkelijk vindt, wat helemaal prima is, maar het lijkt erop dat je er moeite mee hebt als dat dan oppervlakkig zou zijn.

Waarom niet gewoon zeggen 'oke, dan is dat oppervlakkig' en klaar? Waarom mag dat per sé niet oppervlakkig zijn?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202315827
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
Wat is het probleem ervan dat dat oppervlakkig is? Want volgens mij is het issue hier niet dat jij dikke vrouwen niet aantrekkelijk vindt, wat helemaal prima is, maar het lijkt erop dat je er moeite mee hebt als dat dan oppervlakkig zou zijn.

Waarom niet gewoon zeggen 'oke, dan is dat oppervlakkig' en klaar? Waarom mag dat per sé niet oppervlakkig zijn?
Maar maar, dan had TS geen reden om een topic te openen
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 11:11:27 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202315856
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:08 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Maar maar, dan had TS geen reden om een topic te openen
Oh! Oh kut, ja, ehhh, wacht, hoe ga ik dit rechttrekken....oh ja, niet :P

Maar, valide vraag op zich toch. Het issue lijkt niet te zijn dat dik wel of niet aantrekkelijk is, maar dat iemand TS dan blijkbaar oppervlakkig vindt, en dát kan dan schijnbaar niet. Ofzo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202315857
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
Wat is het probleem ervan dat dat oppervlakkig is? Want volgens mij is het issue hier niet dat jij dikke vrouwen niet aantrekkelijk vindt, wat helemaal prima is, maar het lijkt erop dat je er moeite mee hebt als dat dan oppervlakkig zou zijn.

Waarom niet gewoon zeggen 'oke, dan is dat oppervlakkig' en klaar? Waarom mag dat per sé niet oppervlakkig zijn?
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
Wat is het probleem ervan dat dat oppervlakkig is? Want volgens mij is het issue hier niet dat jij dikke vrouwen niet aantrekkelijk vindt, wat helemaal prima is, maar het lijkt erop dat je er moeite mee hebt als dat dan oppervlakkig zou zijn.

Waarom niet gewoon zeggen 'oke, dan is dat oppervlakkig' en klaar? Waarom mag dat per sé niet oppervlakkig zijn?
"Ik vind vrouwen met overgewicht gewoon smerig. Verwaarlozen! Veel te veel vreten! Niet genoeg bewegen! Maar hoe durf je dat oppervlakkig te noemen!!!!" :( :( :( :(

Om even een visuele weergave te plaatsen van wat overgewicht is



Maar goed, verzonnen topic. Die discussie is er nooit geweest.
pi_202315896
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
Wat is het probleem ervan dat dat oppervlakkig is? Want volgens mij is het issue hier niet dat jij dikke vrouwen niet aantrekkelijk vindt, wat helemaal prima is, maar het lijkt erop dat je er moeite mee hebt als dat dan oppervlakkig zou zijn.

Waarom niet gewoon zeggen 'oke, dan is dat oppervlakkig' en klaar? Waarom mag dat per sé niet oppervlakkig zijn?
Oppervlakkig vind ik een negatieve term alsof het een slechte eigenschap zou zijn en het beter was geweest als ik er wel op zou vallen.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 11:20:33 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202315979
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:15 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Oppervlakkig vind ik een negatieve term alsof het een slechte eigenschap zou zijn en het beter was geweest als ik er wel op zou vallen.
Nee, er zegt niemand dat het beter is als je er wel op valt. Dat maak jij er van. Jij vindt iets. Iemand anders vindt dáár dan weer iets van, en met dat laatste heb jij een issue. Het gaat er niet om dat jij er wel op zou moeten vallen, het gaat er om dat jij niet wil dat iets wat jij doet 'negatief' is, in plaats van dat je zegt 'oh nou ja, als jij dat oppervlakkig vindt, dan is dat zo'.

Die vorm van onzekerheid viel me gewoon op.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202315987
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:15 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Oppervlakkig vind ik een negatieve term alsof het een slechte eigenschap zou zijn en het beter was geweest als ik er wel op zou vallen.
Het geeft simpelweg aan dat je eendimensionaal denkt. Iets dat je in desbetreffende (gefantaseerde) discussie ook overduidelijk doet. Je valt niet op dikke mensen en hebt daar een hoop vooroordelen bij. Dat is voor de rest helemaal prima, maar loop daar dan ook niet voor weg. Dat is namelijk zowaar nóg zwakker. Het oppervlakkige zit hem immers niet in het ergens wel of niet op vallen maar in de argumentatie verwaarlozen/niet bewezen/en meer van die nonsens.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 24 november 2021 @ 11:24:13 #14
414785 sirdanilot
pi_202316034
Ja, dat is oppervlakkig.

Mooi toch?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202316078
Je kan het oppervlakkig vinden, maar het is wel slim. Dikke vrouwen verwaarlozen zichzelf en de kans is groot dat ze bij haar kinderen dezelfde voeding aanhoudt. Hetzelfde geldt bij mannen
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202316417
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:52 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik had een discussie met iemand en die vond het maar oppervlakkig dat ik afknapte op vrouwen met overgewicht. Maar ik vind dat dus echt onzin. Ik vind het gewoon heel onaantrekkelijk. Om te zien maar ok het idee dat ze zichzelf verwaarlozen door teveel te eten en te weinig te bewegen. Wat vinden jullie?
Verschilt per persoon.

De heks is best gezet/mollig/dik en de snijboon was een magere snijboon. In het begin gedoogde hij hoe zij eruit zag maar naarmate de jaren vorderden begon hij haar uit te schelden dat ze moest afvallen e.d.

De volgende vriend van de heks gaf haar klappen omdat ze te dik was. "want het voelde alsof hij aan het zwemmen was tijdens het 'spelen' ".
  Spellchecker woensdag 24 november 2021 @ 12:12:43 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202316678
Sommige mensen vinden het oppervlakkig, anderen niet.

Zoveel mensen, zoveel meningen.
pi_202316743
Dus een subjectieve constatering over een subjectieve constatering.

Ik vind daar iets van, geheel subjectief natuurlijk.
  woensdag 24 november 2021 @ 12:22:19 #19
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202316779
Dat lijkt me toch vrij letterlijk oppervlakkig ja. Dat maakt het nog niet erg. Uiterlijk is ook belangrijk. Bovendien brengt daten met iemand met overgewicht wel zaken met zich mee die niet iedereen fijn vindt. Dat is dan weer niet oppervlakkig, als het je puur daarom gaat.
pi_202316813
Ik val er niet op. Dik is voor mij zeer onaantrekkelijk.

Altijd slanke vriendinnetjes ook gehad. Wel geprobeerd met wat voller, maar merk toch dat ik dat niet aantrekkelijk vindt.
  woensdag 24 november 2021 @ 12:27:22 #21
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202316871
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:11 schreef dycto het volgende:

[..]
[..]
"Ik vind vrouwen met overgewicht gewoon smerig. Verwaarlozen! Veel te veel vreten! Niet genoeg bewegen! Maar hoe durf je dat oppervlakkig te noemen!!!!" :( :( :( :(

Om even een visuele weergave te plaatsen van wat overgewicht is

[ afbeelding ]

Maar goed, verzonnen topic. Die discussie is er nooit geweest.
Volgens welke standaard? Want bij mijn weten begint overgewicht bij meten in vetpercentage vanaf boven 30% en zijn dit dus beide geen voorbeelden van overgewicht.
  woensdag 24 november 2021 @ 12:31:13 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202316924
Ongeveer de helft van de Nederlandse vrouwen heeft min of meer overgewicht dus je schrijft er wel een hele hoop af zo met zo'n rigide blik.

Het is ook wel een fixatie. Als ze er verder leuk uitziet en goed gekleed is en ze heeft een leuk karakter en is voldoende spannend, maken wat kilo's extra dan echt zoveel uit? Ik snap dat je geen vrouw van 150 kilo wilt. Maar een mooi propje van 80-90 kilo daar hoeft weinig mis mee te zijn.
  woensdag 24 november 2021 @ 12:52:08 #23
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202317237
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:11 schreef dycto het volgende:

[..]
[..]
"Ik vind vrouwen met overgewicht gewoon smerig. Verwaarlozen! Veel te veel vreten! Niet genoeg bewegen! Maar hoe durf je dat oppervlakkig te noemen!!!!" :( :( :( :(

Om even een visuele weergave te plaatsen van wat overgewicht is

[ afbeelding ]

Maar goed, verzonnen topic. Die discussie is er nooit geweest.
heerlijk, vooral die rechter :9~
  Tettenkoning woensdag 24 november 2021 @ 13:00:22 #24
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_202317362
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:52 schreef GeneralRadek het volgende:
Wat vinden jullie?
Definieer overgewicht. Is dat wat babyvet of hebben we het dan over (morbide)obesitas?
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  woensdag 24 november 2021 @ 13:04:35 #25
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202317436
- pleur op met je braddie gedoe -

[ Bericht 50% gewijzigd door CoolGuy op 24-11-2021 13:06:00 ]
pi_202317486
Boeiend, je vindt knap wat je knap vindt.
afspraak tandarts verzetten
pi_202317699
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:06 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Boeiend, je vindt knap wat je knap vindt.
Dat is waar.
En als je je er niet over heen kan zetten dat iemand een kilo'tje meer heeft dan moet je die ander haar tijd ook niet gaan verdoen met voor de vorm iets proberen.

Maar TS verdraait die persoonlijke voorkeur naar een oordeel over de ander.
De dikke persoon verwaarloosd zich door te veel te eten en te weinig te bewegen.
Dan is het ineens haar schuld dat hij haar niet aantrekkelijk vindt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_202317765
Denk dat TS vooral loopt te klieren :P
afspraak tandarts verzetten
  woensdag 24 november 2021 @ 13:29:54 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202317813
Niet op dikker vallen is niet oppervlakkig. Het waardeoordeel wat je eraan vast hangt wel.
Sterker nog, het waarde oordeel zal ook zal ook andersoortig contact in de weg zitten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_202319223
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:52 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik had een discussie met iemand en die vond het maar oppervlakkig dat ik afknapte op vrouwen met overgewicht. Maar ik vind dat dus echt onzin. Ik vind het gewoon heel onaantrekkelijk. Om te zien maar ok het idee dat ze zichzelf verwaarlozen door teveel te eten en te weinig te bewegen. Wat vinden jullie?
Ja jonge dikke wijven zijn best geil... Alleen worden ze een keer oud en overrijp😔
pi_202319249
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:31 schreef Hexagon het volgende:
Ongeveer de helft van de Nederlandse vrouwen heeft min of meer overgewicht dus je schrijft er wel een hele hoop af zo met zo'n rigide blik.
Maakt de selectieprocedure wel een stuk eenvoudiger.
pi_202319923
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:31 schreef Hexagon het volgende:
Ongeveer de helft van de Nederlandse vrouwen heeft min of meer overgewicht dus je schrijft er wel een hele hoop af zo met zo'n rigide blik.

Het is ook wel een fixatie. Als ze er verder leuk uitziet en goed gekleed is en ze heeft een leuk karakter en is voldoende spannend, maken wat kilo's extra dan echt zoveel uit? Ik snap dat je geen vrouw van 150 kilo wilt. Maar een mooi propje van 80-90 kilo daar hoeft weinig mis mee te zijn.
80/90 kilo dat is al aan het gewicht hoor. Over wat voor een transformer heb je het dan?
  woensdag 24 november 2021 @ 16:21:35 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202320431
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 15:46 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
80/90 kilo dat is al aan het gewicht hoor. Over wat voor een transformer heb je het dan?
Het is vrij stevig maar nog wel binnen de perken dat het lekker kan zijn met de juiste kleding.

De sekspartners die ik heb gehad waren 50 % slank en 50% stevig. Maar als het gaat om de beste seks dan zitten vooral de stevige dames in het linkerrijtje.
pi_202322137
Nee, natuurlijk is dat niet oppervlakkig.
Er moet sprake zijn van een bepaalde aantrekkingskracht.
Als die er totaal niet is, wordt het niets natuurlijk.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202322496
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 15:01 schreef hoechst het volgende:

[..]
Ja jonge dikke wijven zijn best geil... Alleen worden ze een keer oud en overrijp😔
Oke mooi ik kan nog 5 jaar dik zijn, en dan is het afgelopen en moet ik op rantsoen
pi_202322548
Moet jij weten toch, TS.

Overgewicht kan zelfverwaarlozing zijn, maar dat betekent niet dat het voor elke vrouw zelfverwaarlozing is. Sommige vrouwen met overgewicht sporten zich de pleuris, maar eten ook gewoon veel en goed. En zijn blij met hoe ze eruit zien.
pi_202322614
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:11 schreef dycto het volgende:

[..]
[..]
"Ik vind vrouwen met overgewicht gewoon smerig. Verwaarlozen! Veel te veel vreten! Niet genoeg bewegen! Maar hoe durf je dat oppervlakkig te noemen!!!!" :( :( :( :(

Om even een visuele weergave te plaatsen van wat overgewicht is

[ afbeelding ]

Maar goed, verzonnen topic. Die discussie is er nooit geweest.
Dit overgewicht??? Ik neem aan dat dit een grap is?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202322752
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Volgens welke standaard? Want bij mijn weten begint overgewicht bij meten in vetpercentage vanaf boven 30% en zijn dit dus beide geen voorbeelden van overgewicht.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 18:54 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Dit overgewicht??? Ik neem aan dat dit een grap is?
Mja ik zocht op BMI maar dit is overduidelijk lichaamsvet. De laatste zit ook qua BF niet al te ver van overwicht meer aan trouwens. Het is maar om aan te geven dat overgewicht niet heel erg veel hoeft te zeggen.
  woensdag 24 november 2021 @ 19:16:50 #39
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_202323037
Je hebt nu eenmaal een bepaalde smaak en voorkeur, dus nee. Dat je daarmee de kans op een leuke relatie misloopt, kan een nadeel zijn.
soooo, da's mooi!
pi_202323056
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:02 schreef dycto het volgende:

[..]
[..]
Mja ik zocht op BMI maar dit is overduidelijk lichaamsvet. De laatste zit ook qua BF niet al te ver van overwicht meer aan trouwens. Het is maar om aan te geven dat overgewicht niet heel erg veel hoeft te zeggen.
In mijn beleving zijn deze vrouwen gewoon slank. Sowieso hebben vrouwen een hoger vetpercentage dan mannen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202323074
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:17 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
In mijn beleving zijn deze vrouwen gewoon slank. Sowieso hebben vrouwen een hoger vetpercentage dan mannen.
En in de ogen van een Chinees zijn ze moddervet. 30% BF gaat voor een vrouw richting het randje. Als man heb je dan inmiddels al flink overgewicht ja.
pi_202323264
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:18 schreef dycto het volgende:

[..]
En in de ogen van een Chinees zijn ze moddervet. 30% BF gaat voor een vrouw richting het randje. Als man heb je dan inmiddels al flink overgewicht ja.
Ja Chinese vrouwen, maar die zijn ook graatmager. Voor een Nederlandse vrouw is het gewoon slank. Ik schat die vrouwen maat 36, hooguit 38.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202323739
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:28 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ja Chinese vrouwen, maar die zijn ook graatmager. Voor een Nederlandse vrouw is het gewoon slank. Ik schat die vrouwen maat 36, hooguit 38.
Dan heb je een beetje verwilderd beeld van slank. Slank is dun maar niet mager. Betreffende voorbeelden zijn inderdaad niet dik maar ook absoluut niet dun natuurlijk.
pi_202323948
Ik vind het niet oppervlakkig. In ieder geval niet oppervlakkiger dan iemand wel/niet leuk vinden op basis van andere uiterlijke kenmerken. Iemand wel of niet leuk vinden is toch überhaupt geen rationele keuze dus ik vind het dan ook niet snel oppervlakkig.
pi_202324123
Sinds corona is dat allesbehalve oppervlakkig.
pi_202324452
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:28 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ja Chinese vrouwen, maar die zijn ook graatmager. Voor een Nederlandse vrouw is het gewoon slank. Ik schat die vrouwen maat 36, hooguit 38.
Nederlandse vrouwen zijn dan ook meestal dik
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_202324454
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:52 schreef dycto het volgende:

[..]
Dan heb je een beetje verwilderd beeld van slank. Slank is dun maar niet mager. Betreffende voorbeelden zijn inderdaad niet dik maar ook absoluut niet dun natuurlijk.
Maatje 36/38 is gewoon hartstikke slank. En die dames op die foto's hebben beslist geen grotere maat.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202325811
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, er zegt niemand dat het beter is als je er wel op valt. Dat maak jij er van. Jij vindt iets. Iemand anders vindt dáár dan weer iets van, en met dat laatste heb jij een issue. Het gaat er niet om dat jij er wel op zou moeten vallen, het gaat er om dat jij niet wil dat iets wat jij doet 'negatief' is, in plaats van dat je zegt 'oh nou ja, als jij dat oppervlakkig vindt, dan is dat zo'.

Die vorm van onzekerheid viel me gewoon op.
Ja ik vind het maar onzin als iemand om die reden oppervlakkig wordt genoemd. Dan zou je dus geen enkele uiterlijke eis meer mogen stellen om dat niet te zijn.
  woensdag 24 november 2021 @ 21:58:26 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202325872
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:31 schreef Hexagon het volgende:
Ongeveer de helft van de Nederlandse vrouwen heeft min of meer overgewicht dus je schrijft er wel een hele hoop af zo met zo'n rigide blik.

Het is ook wel een fixatie. Als ze er verder leuk uitziet en goed gekleed is en ze heeft een leuk karakter en is voldoende spannend, maken wat kilo's extra dan echt zoveel uit? Ik snap dat je geen vrouw van 150 kilo wilt. Maar een mooi propje van 80-90 kilo daar hoeft weinig mis mee te zijn.
Een groot deel afschrijven en vervolgens klagen dat de rest oppervlakkig is omdat ze geen interesse in je hebben.
Past wel in het plaatje :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202325944
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:18 schreef dycto het volgende:

[..]
En in de ogen van een Chinees zijn ze moddervet. 30% BF gaat voor een vrouw richting het randje. Als man heb je dan inmiddels al flink overgewicht ja.
Aziatische vrouwen hebben een andere lichaamssamenstelling dan bijvoorbeeld Europese vrouwen, je kunt dus niet dezelfde standaard voor overgewicht gebruiken voor een Europese en een Aziatische vrouw.
pi_202325975
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 21:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een groot deel afschrijven en vervolgens klagen dat de rest oppervlakkig is omdat ze geen interesse in je hebben.
Past wel in het plaatje :Y
Er blijven er genoeg over dus dat is het probleem niet.
pi_202326135
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 18:48 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Oke mooi ik kan nog 5 jaar dik zijn, en dan is het afgelopen en moet ik op rantsoen
Hoe oud ben jij dan??
pi_202326178
niks mis met dik en vettig zijn. :)
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_202326198
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:03 schreef madam-april het volgende:

[..]
Aziatische vrouwen hebben een andere lichaamssamenstelling dan bijvoorbeeld Europese vrouwen, je kunt dus niet dezelfde standaard voor overgewicht gebruiken voor een Europese en een Aziatische vrouw.
Wel wat dik of dun is in de ogen van een bepaald land. Kijk en vergelijk maar eens tussen wat in bijvoorbeeld Spanje of in Italië als dik wordt gezien. Behoorlijk verschil, kan ik je verklappen.
pi_202326237
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:13 schreef hoechst het volgende:

[..]
Hoe oud ben jij dan??
Te jong voor jou
  woensdag 24 november 2021 @ 22:25:17 #56
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202326349
"Afknappen" impliceert dat je eerst wel geïnteresseerd bent, maar later afhaakt. In dit geval dus door overgewicht. Is dat hier het geval? Of val je bij voorbaat al niet op vrouwen met overgewicht?

Ik vind het niet oppervlakkig overigens. Ieder mens heeft nu eenmaal zijn voorkeuren en wanneer je elkaar niet kent en voor het eerst ziet zonder ooit een woord te hebben gewisseld, is elkaars uiterlijk het enige dat je direct kunt waarnemen. Dan kunnen allerlei mensen wel zo'n huilverhaal ophangen dat "echte schoonheid van binnen zit", maar daar kun je heel weinig mee als je elkaar niet kent. Dan gaat het er simpelweg om of je iemand aantrekkelijk vindt en wilt versieren dan wel nader kennis wilt maken.

Als je je er bij voorbaat al niet toe aangetrokken voelt, is daar niks mis mee.
pi_202326771
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 21:53 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Ja ik vind het maar onzin als iemand om die reden oppervlakkig wordt genoemd. Dan zou je dus geen enkele uiterlijke eis meer mogen stellen om dat niet te zijn.
Uiterlijk=oppervlakte, een eis stellen voor uiterlijk is dus per definitie oppervlakkig.
pi_202327001
Ik vind een vrouw van 180 kilo niet aantrekkelijk.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202327023
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:20 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Te jong voor jou
Want hoe oud ben ik dan?
pi_202327640
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:49 schreef madam-april het volgende:

[..]
Uiterlijk=oppervlakte, een eis stellen voor uiterlijk is dus per definitie oppervlakkig.
Precies. Maar punt is: waarom boeit TS het dat het oppervlakkig is? Je mag toch best wel wat oppervlakkige eisen hebben, is niks mis mee. Zou eerder bijzonderder zijn als je op elk gewicht, elke haarkleur, elke lengte, noem maar op zou vallen.
pi_202327645
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:03 schreef hoechst het volgende:

[..]
Want hoe oud ben ik dan?
Smerig oud
pi_202329403
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:55 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Smerig oud
gadverdamme.
dus je bent dik en oud?
pi_202329644
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:09 schreef hoechst het volgende:

[..]
gadverdamme.
dus je bent dik en oud?
Klopt ja inderdaad
pi_202329688
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:31 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Klopt ja inderdaad
Oke :)
Respect
pi_202329902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:03 schreef madam-april het volgende:

[..]
Aziatische vrouwen hebben een andere lichaamssamenstelling dan bijvoorbeeld Europese vrouwen, je kunt dus niet dezelfde standaard voor overgewicht gebruiken voor een Europese en een Aziatische vrouw.
Exact.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  donderdag 25 november 2021 @ 10:14:57 #66
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202330169
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:02 schreef dycto het volgende:

[..]
[..]
Mja ik zocht op BMI maar dit is overduidelijk lichaamsvet. De laatste zit ook qua BF niet al te ver van overwicht meer aan trouwens. Het is maar om aan te geven dat overgewicht niet heel erg veel hoeft te zeggen.
De laatste schurkt er tegenaan inderdaad. Een beetje overgewicht kan, afhankelijk van de verdeling, ook zeker esthetisch verantwoord zijn. Hetzelfde vind ik van licht ondergewicht. De termen hoeven niks te zeggen qua aantrekkelijheid, maar als mensen het benoemen is dat natuurlijk vaak omdat het er (voor hun) niet zo mooi uitziet als bij een ander met hetzelfde bmi/vetpercentage.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:28 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ja Chinese vrouwen, maar die zijn ook graatmager. Voor een Nederlandse vrouw is het gewoon slank. Ik schat die vrouwen maat 36, hooguit 38.
Waarom meten vrouwen zo vaak in kledingmaten? :P
  Tettenkoning donderdag 25 november 2021 @ 10:36:45 #67
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_202330454
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:03 schreef madam-april het volgende:
Aziatische vrouwen hebben een andere lichaamssamenstelling dan bijvoorbeeld Europese vrouwen, je kunt dus niet dezelfde standaard voor overgewicht gebruiken voor een Europese en een Aziatische vrouw.
Lijkt me kolder. Organen e.d. werken immers bij iedereen hetzelfde. Doe maar wat linkjes naar wat wetenschappelijk onderzoeken die dit staven?

Ik vermoed eerder dat dit komt doordat Aziatische vrouwen gemiddeld minder, gezonder en veel gekruider/pittiger eten (pepers en kruiden als mosterdzaad, gensing, knoflook en gember zorgen voor een verhoging van de stofwisseling).
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  donderdag 25 november 2021 @ 11:16:15 #68
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202330968
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:36 schreef Nine. het volgende:

[..]
Lijkt me kolder. Organen e.d. werken immers bij iedereen hetzelfde. Doe maar wat linkjes naar wat wetenschappelijk onderzoeken die dit staven?

Ik vermoed eerder dat dit komt doordat Aziatische vrouwen gemiddeld minder, gezonder en veel gekruider/pittiger eten (pepers en kruiden als mosterdzaad, gensing, knoflook en gember zorgen voor een verhoging van de stofwisseling).
https://www.hsph.harvard.(...)mi-and-disease-risk/
  Tettenkoning donderdag 25 november 2021 @ 11:26:01 #69
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_202331129
quote:
Dit onderzoek maakt het anders niet veel duidelijker, gaat alleen over BMI en diabetes.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  donderdag 25 november 2021 @ 11:26:19 #70
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202331132
Ik wil even reageren op reacties als: "niet iedereen kan er wat aan doen dat hij/zij overgewicht heeft en er zijn meerdere redenen voor."

Als we even voor het gemak aannemen dat dit waar is, dan is TS toch niet meteen oppervlakkig als hij deze personen niet aantrekkelijk vindt. Is hij verplicht om mensen mooi te vinden? Daar kiest TS toch niet voor?

Dan nog een inhoudelijke reactie op die stelling. Uiteindelijk gaat gewicht wel om de hoeveelheid calorieën die je binnenkrijgt. Als je minder eet en producten eet met nauwelijks kcal dan valt iedereen af. Waar kun je dan nog dik van worden? Dat komt toch uit eten? Of groeit het vanzelf allemaal?
  donderdag 25 november 2021 @ 11:59:49 #71
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202331737
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:26 schreef Nine. het volgende:

[..]
Dit onderzoek maakt het anders niet veel duidelijker, gaat alleen over BMI en diabetes.
Ook over hypertensie en hart- en vaatzieken en dat ze dus een hoger vetpercentage hebben bij eenzelfde bmi. Dat bewijst dikgedrukte claim toch wel behoorlijk en betwist jouw claim dat organen e.d. bij iedereen hetzelfde werken. Verschillende etniciteiten hebben andere verdelingen van vet en spiermassa en kunnen niet 1 op 1 vergeleken worden.
  donderdag 25 november 2021 @ 15:40:27 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202334832
De vraag is natuurlijk ook of je geen vrouw die wat dikker is wilt omdat je er echt niet opgewonden van kan worden of omdat je vooral bang bent voor hoe je overkomt op de buitenwereld omdat je vriendin niet aan een bepaald schoonheidsideaal voldoet. En je dus al bij voorbaat niet open staat voor het idee om je ertoe aangetrokken te voelen. Dat tweede zou namelijk wel een beetje treurig zijn. Want dan zou een ideaal matchende vrouw ineens niks meer zijn als haar gewicht een paar kilo boven een bepaalde norm komt.

Want bijna iedereen zal snappen dat je niet valt op een vrouw van 130 kilo. Maar dat is wat anders dan of ze wellicht maatje 42 heeft, wat niet echt problematisch of lelijk is.
pi_202335131
I
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:54 schreef dycto het volgende:
Dit klinkt een beetje als een denkbeeldig gesprek dat je met jezelf hebt gehad om maar een topic te kunnen openen.

Daar trappen we niet in.
Ik heb in een deuk gelegen om deze reactie. bijna alsof het KLB was, stiekem denk ik dat hier ook echt zo is.
pi_202335234
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:36 schreef Nine. het volgende:

[..]
Lijkt me kolder. Organen e.d. werken immers bij iedereen hetzelfde. Doe maar wat linkjes naar wat wetenschappelijk onderzoeken die dit staven?

Ik vermoed eerder dat dit komt doordat Aziatische vrouwen gemiddeld minder, gezonder en veel gekruider/pittiger eten (pepers en kruiden als mosterdzaad, gensing, knoflook en gember zorgen voor een verhoging van de stofwisseling).
Misschien niet wetenschappelijk, maar hier staat dat bijvoorbeeld voor Hindoestanen een andere grafiek wordt gebruikt.

Mijn schoonzusje is Chinees en onwijs tenger terwijl ze gewoon voldoende eet. Ik heb op mijn 27ste 44.2 kg gewogen en ik kan je garanderen dat ik toch echt een veel breder frame heb dan mijn schoonzusje. Mijn gewicht is nu gezond,maar ik kan echt niet zoveel eten als zij want dan groei ik dicht.
Mensen verschillen wel degelijk enorm van elkaar. Mijn vriend kan zich ook ongans eten en blijft tenger. Ik eet weinig vergeleken met hem en moet dan al oppassen dat ik niet aankom.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202339273
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:36 schreef Nine. het volgende:

[..]
Lijkt me kolder. Organen e.d. werken immers bij iedereen hetzelfde. Doe maar wat linkjes naar wat wetenschappelijk onderzoeken die dit staven?

Ik vermoed eerder dat dit komt doordat Aziatische vrouwen gemiddeld minder, gezonder en veel gekruider/pittiger eten (pepers en kruiden als mosterdzaad, gensing, knoflook en gember zorgen voor een verhoging van de stofwisseling).
https://www.google.com/ur(...)WDQ23EGy1DF7IPWAdX73
pi_202343061
De eén is meer oppervlakkig dan de ander, sommige mensen zijn heel oppervlakkig, anderen minder. Is wat jij beschrijft oppervlakkig? Ja want oppervlakkigheden zijn alles waar geen diepgang inzit. Op iemand afknappen puur vanwege het gewicht zou in die zin dus oppervlakkig zijn omdat je zonder je in iemand te hebben verdiept al de boot afhoudt. Máár is oppervlakkigheid in deze zin verkeerd? Nee, ik vind dan niet. Iedereen heeft een eigen smaak en voorkeur daarin dus wat is er verkeerd aan? Het is maar net waar je meer waarde aan hecht en dat is voor iedereen anders.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
  vrijdag 26 november 2021 @ 07:29:29 #77
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202345177
Ja, maar daar is niks mis mee.
pi_202359725
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:15 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Oppervlakkig vind ik een negatieve term alsof het een slechte eigenschap zou zijn en het beter was geweest als ik er wel op zou vallen.
Ik denk dat vrouwen met overgewicht jouw afkeer zullen voelen en op hun beurt zich ook niet aangetrokken zullen voelen tot jou. Problem solved. ;)

O...en ja, je bent oppervlakkig en daardoor onaantrekkelijk. :X ....Of ben ik nou oppervlakkig!? :?
The waves you made will always be
pi_202371096
Het is letterlijk oppervlakkig; het gaat immers over iets dat zichtbaar is (en ze heeft meer oppervlakte, huehuehue).

Maakt het verder niet erg om je daar niet tot aangetrokken te voelen of iemand daar dus op af te wijzen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 27 november 2021 @ 22:19:12 #80
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202371392
Ja, maar daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Je bent niemand een uitleg verschuldigd.
Voor mij is het ook fysieke afknapper nummer 1.

[ Bericht 38% gewijzigd door Twiitch op 27-11-2021 22:25:03 ]
pi_202375174
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 23:42 schreef pepper_961 het volgende:

[..]
Ik denk dat vrouwen met overgewicht jouw afkeer zullen voelen en op hun beurt zich ook niet aangetrokken zullen voelen tot jou. Problem solved. ;)

O...en ja, je bent oppervlakkig en daardoor onaantrekkelijk. :X ....Of ben ik nou oppervlakkig!? :?
Onaantrekkelijk waarom? Omdat hij weet wat hij aantrekkelijk vind en wat niet? Voor de meeste mensen is uiterlijk gewoon belangrijk voor het feit of je je tot urmand aangetrokken voelt of niet, daar hoeven we helemaal niet raar over te gaan doen. En is ook niks mis mee, waarom zou je je leven doorbrengen met iemand die je niet aantrekkelijk vind?
pi_202375205
Mannen vallen niet op vrouwen met overgewicht zo simpel is dat, dit zit gewoon in de natuur van de mens of de man moet zelf ook overgewicht hebben.

Maar wat van reactie verwacht je?
Mensen die zelf overgewicht hebben zullen er weinig problemen mee hebben, net als iemand met overgewicht een slank iemand broodmager zal vinden gebeurt het ook andersom.
pi_202375235
Ik knap ook af op mannen met overgewicht.
Ik vind het zo vrouwelijk aanvoelen, zo zacht en fluffy.
Doe mij maar een beetje atletisch, ook niet te overdreven.

Oppervlakkig, ja waarschijnlijk wel maar ik kan gwn geen relatie hebben met iemand die ik lichamelijk niet aantrekkelijk vind.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_202376513
Ik vind het wel redelijk oppervlakkig. Alleen al vanwege het feit dat je de aanname doet dat iemand die dik is te veel eet, zich verwaarloosdtdt of te weinig beweegdtdt. Dat is in sommige gevallen niet zo, het kan ook zeker komen door ziekten of bv medicatie, leeftijd, hormonen disbalans, etc.

Ik val gewoon op leuke vrouwen met een mooie uitstraling. Knapheid / aantrekkingskracht, komt door iemands uitstraling en daden, dat werkt voor mij zo. Een wat dikkere vrouw daar knap ik niet op af vanwege alleen dat dikker zijn. Zou me alleen misschien zorgen maken over eventuele gezondheidsproblemen. Maar er zijn zoveel leuke vrouwen, en als die klik er is, vertrouwen en een wederzijdse aantrekkingskracht, dan zal het gewicht me totaal niet boeien.

Ik ben dus zelf aardig aangekomen (overigens al bijna 20 kg afgevallen), door ziekten en medicatie, maar leef supergezond, ben schoon en netjes, heb een gezonde positieve instelling en heb gewoon op een leuke manier aandacht van leuke vrouwen. Niet overdreven veel hoor, maar kom niks tekort.

Mensen die zo oppervlakkig denken, hebben vaak zelf iets waar ze zich voor schamen of waar wat mis mee is, het is een manier van coping denk ik dan of compenseren. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202376639
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:32 schreef Sangha het volgende:
Ik vind het wel redelijk oppervlakkig. Alleen al vanwege het feit dat je de aanname doet dat iemand die dik is te veel eet, zich verwaarloosdtdt of te weinig beweegdtdt. Dat is in sommige gevallen niet zo, het kan ook zeker komen door ziekten of bv medicatie, leeftijd, hormonen disbalans, etc.

Ik val gewoon op leuke vrouwen met een mooie uitstraling. Knapheid / aantrekkingskracht, komt door iemands uitstraling en daden, dat werkt voor mij zo. Een wat dikkere vrouw daar knap ik niet op af vanwege alleen dat dikker zijn. Zou me alleen misschien zorgen maken over eventuele gezondheidsproblemen. Maar er zijn zoveel leuke vrouwen, en als die klik er is, vertrouwen en een wederzijdse aantrekkingskracht, dan zal het gewicht me totaal niet boeien.

Ik ben dus zelf aardig aangekomen (overigens al bijna 20 kg afgevallen), door ziekten en medicatie, maar leef supergezond, ben schoon en netjes, heb een gezonde positieve instelling en heb gewoon op een leuke manier aandacht van leuke vrouwen. Niet overdreven veel hoor, maar kom niks tekort.

Mensen die zo oppervlakkig denken, hebben vaak zelf iets waar ze zich voor schamen of waar wat mis mee is, het is een manier van coping denk ik dan of compenseren. ;)
Is dat oppervlakkig? Overgewicht heb je niet ineens, dat is een langer proces met een eigen verhaal.

Op persoonlijk niveau vind ikzelf het ook niet oppervlakkig als het gaat om persoonlijke smaak.

Wat het oppervlakkig maakt is om de persoon als alleen de kwalificatie dik weg te zetten en daarmee de persoon af te doen.
pi_202376735
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:44 schreef Mufasah208 het volgende:

[..]
Is dat oppervlakkig? Overgewicht heb je niet ineens, dat is een langer proces met een eigen verhaal.

Op persoonlijk niveau vind ikzelf het ook niet oppervlakkig als het gaat om persoonlijke smaak.

Wat het oppervlakkig maakt is om de persoon als alleen de kwalificatie dik weg te zetten en daarmee de persoon af te doen.
Nou, ja, dat is min of meer wat ik bedoelde. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202385634
Nee hoor, waarom mag je niet afknappen op fysieke eigenschappen die je onaantrekkelijk vindt? Dat gebeurt wederzijds ook en vrijwel iedereen doet dat, dus mensen die het oppervlakkig vinden zijn doorgaans hypocriet.
pi_202386178
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 09:56 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Onaantrekkelijk waarom? Omdat hij weet wat hij aantrekkelijk vind en wat niet? Voor de meeste mensen is uiterlijk gewoon belangrijk voor het feit of je je tot urmand aangetrokken voelt of niet, daar hoeven we helemaal niet raar over te gaan doen. En is ook niks mis mee, waarom zou je je leven doorbrengen met iemand die je niet aantrekkelijk vind?
Dat geldt toch ook net zo goed voor mij? Ik vind oppervlakkige mensen onaantrekkelijk, ik kan geen heel leven samen zijn met of me aangetrokken voelen tot, als iemands gedachtengang niet verder gaat dan de buitenkant.
The waves you made will always be
pi_202386547
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 01:00 schreef pepper_961 het volgende:

[..]
Dat geldt toch ook net zo goed voor mij? Ik vind oppervlakkige mensen onaantrekkelijk, ik kan geen heel leven samen zijn met of me aangetrokken voelen tot, als iemands gedachtengang niet verder gaat dan de buitenkant.
Maar met het stellen dat je “dikke” mannen/vrouwen niet aantrekkelijk vindt zeg je toch niet dat je de binnenkant niet ook belangrijk vindt. Het een sluit het ander niet uit.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  maandag 29 november 2021 @ 10:13:09 #90
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_202387841
Moeilijke discussie. Van de ene kant begrijp ik het, immers geeft iemand waaraan je ziet dat hij of zij zich heefr volgevreten nu niet bepaald de boodschap afdat die goed voor zichzelf zorgt dmv eten, uiteraard uitzonderingen door medicstie ofzo daargelaten. Niet goed voor jezelf zorgen betekent een afknapper. De andere kant: looks/lichaamsverhoudongen veranderen naar mate je ouder wordt en worden minder. Of stel: je maakt iemand zwanger en diegene vind het moeilijk na de zwangerschap weer af te slanken. Dan verlaat je haar hopelijk toch niet alleen daar om?
With love :*
pi_202395005
Ik als kleine man (zo 177) heb al mijn hele leven met oppervlakkigheid te maken. Ben er ook vaak genoeg om afgewezen. Niet alleen vrouwen knappen er vaak op af, maar ook de omgang met mannen is toch anders dan dat je een kerel van 190 bent.

Oppervlakkigheid hoort er bij. Iedereen is het wel tot zekere hoogte, ook ik. Voel mij ook niet aangetrokken tot een dikke vrouw. Mijn huidige vriendin is 52 kg bij 167cm en dat bevalt mij perfect.
pi_202395676
Sinds wanneer mag je zelf niet meer bepalen waar je op valt?
  maandag 29 november 2021 @ 19:54:48 #93
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_202395962
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:37 schreef Harlekien2 het volgende:
Sinds wanneer mag je zelf niet meer bepalen waar je op valt?
_O_
pi_202402704
Ik vind het ironisch genoeg ook oppervlakkig - of beter gezegd kortzichtig - door te stellen dat mensen die afknappen op iemand met overgewicht oppervlakkig zijn.

Ook al is het een heel normaal verschijnsel geworden dat veel mensen wat kilo's teveel met zich meedragen - in wezen is het lichaam daarmee in slechte conditie. En dat maakt dat dikke mensen over het algemeen beschouwd worden als minder aantrekkelijk. Net zoals mensen met bijvoorbeeld een huidziekte.

Tuurlijk betekent het niet dat dikke mensen minderwaardig zijn en ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor iemand die zijn hele leven lang tevergeefs strijdt om de overtollige kilo's kwijt te raken en daarbovenop in de liefde vaak wordt afgewezen en ook nog eens door veel mensen op zijn gewicht wordt veroordeeld of zelfs gepest. Het is ook oneerlijk dat als je een langzame stofwisseling hebt of dat je door een andere ziekte of bepaalde medicatie enorm aankomt in gewicht, terwijl het kan zijn dat andere mensen zich laten gaan door een hoop ongezond eten te vreten en nog geen grammetje aankomen.

Ik vind het daarom wel fout door mensen met overgewicht respectloos te behandelen.

Maar je kan niet afdwingen dat iemand overgewicht niet aantrekkelijk vindt. Daarbij, het uiterlijk reflecteert ook het innerlijk en vertelt hoe iemand in het leven staat.
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:59:02 #95
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_202405786
Nee, totaal niet oppervlakkig.
Ignorance is bliss
pi_202407815
Zangeres Adele werd jarenlang beschouwd als een voorbeeld dat je met een maatje meer ook sexy kan zijn.

(Ironisch genoeg kwam dat vooral op toen ze al wat was afgevallen. Toen ze net was doorgebroken met haar muziek, had ze echt behoorlijk overgewicht. Een paar jaar later was ze een heel stuk afgevallen en ging ze zich veel meer glamoureus presenteren, maar omdat ze in vergelijking tot modellen nog te mollig was, werd ervan gemaakt: "Kijk 's! Adele is dik net als wij. Zie je wel dat vrouwen nog steeds sexy kunnen zijn met een paar kilos meer?")

Sinds een paar jaar is ze echt slank en omwille van dat wordt haar door een relatief grote groep mensen verweten dat ze toch kortzichtig is en zichzelf niet accepteert, omdat ze zich laat leiden door het prototype schoonheidsideaal.

Over kortzichtigheid gesproken |:(

Ik heb juist respect voor Adele, omdat die transformatie in haar uiterlijk reflecteert dat ze doorzettingsvermogen heeft. En ze is nog steeds zichzelf net zoals 10 jaar terug, maar ze heeft zich persoonlijk ontwikkelt en in dit geval gekozen om een slanker en fysiek gezonder lichaam te krijgen.
pi_202486184
Ik ben dik, met een bmi van 28. En als mensen mijn gewicht onaantrekkelijk vinden, daar heb ik geen moeite mee. Ik zou zelf ook liever slank zijn en vond mezelf mooier toen ik nog slank was.
Er bestaat geen mens met een onderkin die zichzelf mooier vindt met die onderkin dan met een strakke kaaklijn, ook al proberen we nog zo hard body positivity te leren. Ik vind atletische mannen ook knapper dan dikkerds.

Waar ik wel een groot probleem mee heb zijn de vooroordelen. Ja, het overgewicht is wel plotseling gekomen, in een paar maanden tijd. Nee, ik verwaarloos mezelf niet, ik sport drie keer per week. Nee, ik vreet mezelf niet vol, ik eet gezond en vers met veel verse groenten.
Maar voor de buitenwereld ben je dan per definitie een leugenaar. Dik=vies=verwaarloosd=volvreten=bankhangen.

Je mag mij best onaantrekkelijk vinden, ik word ook niet bepaald blij als ik in de spiegel kijk. Maar je mag er niet de conclusie uit trekken dat ik mezelf verwaarloos.
pi_202486740
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 20:09 schreef DonnaNoble het volgende:

Waar ik wel een groot probleem mee heb zijn de vooroordelen. Ja, het overgewicht is wel plotseling gekomen, in een paar maanden tijd. Nee, ik verwaarloos mezelf niet, ik sport drie keer per week. Nee, ik vreet mezelf niet vol, ik eet gezond en vers met veel verse groenten.
Maar voor de buitenwereld ben je dan per definitie een leugenaar. Dik=vies=verwaarloosd=volvreten=bankhangen.

Die vooroordelen zijn wellicht vervelend, maar wel logisch, omdat het overgrote deel van de mensen met overgewicht het aan zichzelf te danken hebben door substantieel meer te eten dan ze verbranden.

Dat het bij jouw wellicht iets anders ligt is zuur voor jou, maar het ligt wat mij betreft aan de grote groep die wel vraatzuchtig is dan aan de groep die het veroordeelt.
pi_202495467
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:31 schreef Hexagon het volgende:
Maar een mooi propje van 80-90 kilo daar hoeft weinig mis mee te zijn.
Hier bedank ik ook voor. :{w
  maandag 6 december 2021 @ 12:55:42 #100
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202495966
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 20:25 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Die vooroordelen zijn wellicht vervelend, maar wel logisch, omdat het overgrote deel van de mensen met overgewicht het aan zichzelf te danken hebben door substantieel meer te eten dan ze verbranden.

Dat het bij jouw wellicht iets anders ligt is zuur voor jou, maar het ligt wat mij betreft aan de grote groep die wel vraatzuchtig is dan aan de groep die het veroordeelt.
Nee, er is echt 0 reden om mensen te veroordelen voor iets waar je verder niks vanaf weet. We begrijpen allemaal hoe kilocalorieën werken en dat mensen die dik zijn er op een bepaald punt meer van binnen hebben gekregen dan ze hebben verbrand, maar waarom zou je in hemelsnaam mensen moeten veroordelen voor iets dat jou niks aangaat? Zeker als je nog eens niet close genoeg met die mensen bent om hun situatie te kennen? Die behoefte is het eerste probleem, waar ze hun verbanden trekken staat op twee.
pi_202497572
Vind het trouwens ook wel flink kut als ze op je afknappen omdat je ondergewicht hebt :{w
afspraak tandarts verzetten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')