abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 24 november 2021 @ 08:01:04 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202313835
quote:
Inspectie start onderzoek naar illegale reclamevlucht door FvD-lijsttrekker

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft de luchtvaartpolitie ingeschakeld om onderzoek te doen naar een illegale reclamesleepvlucht, uitgevoerd door Forum voor Democratie-lijsttrekker en piloot Peter Verstegen uit Land van Cuijk, afgelopen maandag. Zijn microlight-toestel was niet voor zo'n sleepvlucht gecertificeerd en Verstegen zelf is er niet voor bevoegd of opgeleid. Verstegen vloog urenlang boven Noord-Holland.



Peter Verstegen voert de Forum voor Democratie-lijst aan in de fusiegemeente Land van Cuijk in Noord-Brabant. Net als in Purmerend en Beemster en in Langedijk en Heerhugowaard zijn daar vandaag herindelingsverkiezingen. Als verkiezingsstunt vloog sportvlieger Verstegen met zijn microlight-vliegtuigje afgelopen zondag, met reclamesleep, boven zijn eigen fusiegemeente en de dag erna onder meer boven Noord-Holland.


De route had Verstegen zorgvuldig uitgestippeld: vanaf zijn eigen erf in Vierlingsbeek pikte Verstegen een FvD-banner op, met daarop de tekst 'Geen Great Reset'. Vervolgens zette hij via Urk koers naar Volendam, waar volgens Verstegen een grote Forum-achterban woont. Van daaruit vloog hij over de toekomstige fusiegemeenten Purmerend en Dijk en Waard en over het Mediapark in Hilversum.

"Als eerbetoon aan Pim Fortuyn, die daar in 2002 is vermoord, en als boodschap aan de media", vertelt Verstegen aan NH Nieuws. Volgens de lijsttrekker wordt de Great Reset, oftewel de claim van een grote herstart van een nieuwe wereldorde, bewust door de Hilversumse media genegeerd.

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft gisteren een melding gedaan bij de luchtvaartpolitie. Het toestel van Verstegen is namelijk niet gecertificeerd als reclamesleepvliegtuig. Een woordvoerder van ILT laat NH Nieuws weten dat in Nederland geen enkel microlight-vliegtuig een vergunning heeft om zogenaamd luchtwerk te doen, zoals luchtfotografie, reddingsvluchten of het slepen van reclamebanners.

Vrijheid van meningsuiting
"Ik voldoe aan de volledige regeling voorzieningen sleepvliegen", zegt Peter Verstegen zelf. "Het enige is dat de minister in Nederland het nog niet toestaat." Bovendien berust hij zich op de vrijheid van meningsuiting. Dat hij voor zondag nog nooit met een reclamebanner had gevlogen, laat staan er een opgepikt, vindt hij niet onverantwoord. "Ik heb geen enkel risico genomen. Ik heb van tevoren meerdere instructeurs geraadpleegd om me erover te laten informeren."

Volgens Verstegen is zijn vliegtuig, een Aerospool WT9 Dynamic, een hypermodern toestel dat voorzien is van alle nodige veiligheidssystemen, zoals een waarschuwingsradar voor tegemoetkomende vliegtuigen en een automatische piloot.

Proefproces
Peter Verstegen, die bovendien met zijn recreatiebrevet niet bevoegd is als reclamesleeppiloot, wil het tot een proefproces laten komen. Volgens Verstegen is dit vliegtuig in Duitsland namelijk wél gecertificeerd voor dergelijk luchtwerk. Zo'n proces zou de regelgeving om het toestel in Nederland te laten certificeren kunnen versnellen, denkt de lijsttrekker.

Volgens ILT heeft Verstegen ook te laag gevlogen. Verstegen ontkent dat. Volgens de FvD-lijsttrekker vloog hij maandag de hele vlucht op een veilige hoogte van 1.400 voet, omgerekend 426 meter, en werd dat bevestigd door de luchtverkeersdiensten waarmee hij onderweg radiocontact had.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)oor-fvd-lijsttrekker
----------------------

Manmanman..... Ook echt elk mogelijk regeltje overtreden ze bij de FvD :') Goed dat de luchtvaartinspectie dit oppikt!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202313865
Huilen dat ze onderzoek doen OMDAT het FvD is in 3...2...1...
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 08:41:48 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202314110
Je zou denken dat ze een keer per ongeluk iets goed doen maar het blijft wachten

Zit er wel aan te komen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202314121
Geen geschikt toestel en geen bevoegde piloot.

Gewoon de hele bende in beslag nemen lijkt mij. Een beetje eigenwijs zijn kan maar om dan gelijk maar dorpen en steden in gevaar te brengen gaat toch echt wel te ver. Leuk dat ie over het IJsselmeer vliegt maar verder dus vooral over bewoonde gebieden neem ik aan.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 24 november 2021 @ 08:44:53 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202314136
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:41 schreef sp3c het volgende:
Je zou denken dat ze een keer per ongeluk iets goed doen maar het blijft wachten

Zit er wel aan te komen
Ja. Dat mag je ondertussen toch wel een keer hopen.

Straks maar even zonder rijbewijs een ritje maken, want vrijheid van meningsuiting _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 24 november 2021 @ 09:12:51 #6
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_202314439
Hoe dom kan je zijn?? Een piloot inhuren die wel bevoegd is was te veel moeite? Nu in de slachtofferrol kruipen?
Wat een stelletje imbecielen zijn het bij FvD.
Non possumus non loqui
pi_202314481
Prachtig weer :D

Doe dan ook gelijk even onderzoek naar de andere reclamevliegtuigjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202314515
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:01 schreef Starhopper het volgende:
Ook echt elk mogelijk regeltje overtreden ze bij de FvD
Hij overtreedt geen regels, hij doet alleen maar iets dat niet is toegestaan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_202314529
Die kan zijn vliegbrevet voorlopig wel gedag zeggen.
  woensdag 24 november 2021 @ 09:54:33 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_202314895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:18 schreef Red_85 het volgende:
Prachtig weer :D

Doe dan ook gelijk even onderzoek naar de andere reclamevliegtuigjes.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:07 schreef Filosoofert het volgende:
Huilen dat ze onderzoek doen OMDAT het FvD is in 3...2...1...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 24 november 2021 @ 10:08:03 #12
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202315008
Maar zit FVD hier fout of het bedrijf dat die reclame vluchten doet? Want FvD huurt toch gewoon een bedrijf in? Als ik een taxi bestel ga ik er ook maar gewoon vanuit dat de chauffeur een rijbewijs heeft en dat het voertuig aan de wettelijke eisen voldoet.
  woensdag 24 november 2021 @ 10:09:35 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_202315023
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:08 schreef Hahug13 het volgende:
Maar zit FVD hier precies fout of het bedrijf dat die reclame vluchten doet? Want FvD huurt toch gewoon een bedrijf in? Als ik een taxi bestel ga ik er ook maar gewoon vanuit dat de chauffeur een rijbewijs heeft en dat het voertuig aan de wettelijke eisen voldoet.
Of je leest het artikel even voordat je stomme opmerkingen maakt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 24 november 2021 @ 10:10:30 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202315033
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:08 schreef Hahug13 het volgende:
Maar zit FVD hier fout of het bedrijf dat die reclame vluchten doet? Want FvD huurt toch gewoon een bedrijf in? Als ik een taxi bestel ga ik er ook maar gewoon vanuit dat de chauffeur een rijbewijs heeft en dat het voertuig aan de wettelijke eisen voldoet.
FvD heeft geen bedrijf ingehuurd. De lijsttrekker is zelf gaan vliegen met een reclamesleep :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 24 november 2021 @ 10:11:09 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202315040
quote:
Wat is dit voor idioot? _O-
quote:
Zo kreeg hij de bijnaam Captain Flintstone, omdat hij via de boordradio allerlei imitaties van deze tekenfilmheld ten beste gaf.
quote:
De Nijs kwam dit weekeinde weer met de verkeersleiding in conflict. Hij kreeg toen voor een dag een vliegverbod. Volgens de verkeersleiders heeft De Nijs hen het bloed onder de nagels vandaan gehaald door uit zijn vliegtuig via de boordradio 30 keer in een half uur dezelfde vraag te stellen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 24 november 2021 @ 10:14:15 #16
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202315066
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Of je leest het artikel even voordat je stomme opmerkingen maakt.
Ja ik heb het gelezen. Mijn vraag blijft hetzelfde. Die vlucht kan op 2 manieren uitgevoerd worden.

- Fvd huurt Verstegen in om voor de partij een reclamevlucht te doen.

- Fvd voert de reclamevlucht zelf uit.

Vliegt verstegen namens zichzelf ingehuurd door de partij of voor de partij die een vliegtuig van hem heeft gehuurd?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 24 november 2021 @ 10:18:13 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202315101
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:14 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Ja ik heb het gelezen. Mijn vraag blijft hetzelfde. Die vlucht kan op 2 manieren uitgevoerd worden.

- Fvd huurt Verstegen in om voor de partij een reclamevlucht te doen.

- Fvd voert de reclamevlucht zelf uit.

Vliegt verstegen namens zichzelf ingehuurd door de partij of voor de partij die een vliegtuig van hem heeft gehuurd?
Een FvD-lijsttrekker die met een reclamesleep met een heel groot FvD logo vliegt. Maar de FvD heeft er niets mee te maken hoor _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 24 november 2021 @ 10:22:43 #18
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202315143
quote:
16s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Een FvD-lijsttrekker die met een reclamesleep met een heel groot FvD logo vliegt. Maar de FvD heeft er niets mee te maken hoor _O-
Dat fvd hier iets mee te maken heeft lijkt me vrij duidelijk.

Even een Sesamstraat taal dan: als ik mijn auto vol zou plakken met logo's van mijn bedrijf en het land door zou rijden kan ik dat op 2 manieren doen.

- ik richt een bedrijf op en mijn baas huurt mij in om als zelfstandige te rijden.

- mijn baas betaald me een vergoeding voor het ter beschikking stellen van de auto en betaald mij als werknemer voor de uren die ik rij/vlieg.

Dat kan jij wel irrelevant vinden maar voor de juridische aansprakelijkheid is dat wel relevant.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 24 november 2021 @ 10:43:35 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202315435
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:22 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Dat fvd hier iets mee te maken heeft lijkt me vrij duidelijk.

Even een Sesamstraat taal dan: als ik mijn auto vol zou plakken met logo's van mijn bedrijf en het land door zou rijden kan ik dat op 2 manieren doen.

- ik richt een bedrijf op en mijn baas huurt mij in om als zelfstandige te rijden.

- mijn baas betaald me een vergoeding voor het ter beschikking stellen van de auto en betaald mij als werknemer voor de uren die ik rij/vlieg.

Dat kan jij wel irrelevant vinden maar voor de juridische aansprakelijkheid is dat wel relevant.
En wat als jij zo betrokken bent bij je bedrijf dat je kosteloos met stickers op je prive auto wil rondrijden?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 24 november 2021 @ 10:47:50 #20
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202315507
quote:
16s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En wat als jij zo betrokken bent bij je bedrijf dat je kosteloos met stickers op je prive auto wil rondrijden?
Ja dan dus mijn laatste punt maar ik weet dus niet of dat zo is. En jij blijkbaar ook niet anders had je er al lang antwoord op kunnen geven.
pi_202315539
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
[..]

_O-

Ah, je veronderstelt dat ik dat bedoel... Waar zeg ik het precies?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202315585
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:43 schreef qajariaq het volgende:
Geen geschikt toestel en geen bevoegde piloot.

Gewoon de hele bende in beslag nemen lijkt mij. Een beetje eigenwijs zijn kan maar om dan gelijk maar dorpen en steden in gevaar te brengen gaat toch echt wel te ver. Leuk dat ie over het IJsselmeer vliegt maar verder dus vooral over bewoonde gebieden neem ik aan.
[sarcasme mode on]Vrijheid van meningsuiting volgens de piloot en onderscheid maken, discriminatie, uitsluiten van groepen die geen juiste vergunning hebben.
pi_202315895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:12 schreef Knip het volgende:
Hoe dom kan je zijn?? Een piloot inhuren die wel bevoegd is was te veel moeite? Nu in de slachtofferrol kruipen?
Wat een stelletje imbecielen zijn het bij FvD.
Tja.. Het lijkt misschien dom, maar het is heel bewust. Ze hebben namelijk weer aandacht. Een de doelgroep waar zij zich op richten vinden ook dat er 'VEEL TE VEEL ONZINNIGE REGELS ZIJN IN DIT KLOTE LAND' dus die vinden dit alleen maar mooi. Ondertussen blijft de media dit margepartijje onevenredig veel aandacht geven.
  woensdag 24 november 2021 @ 11:15:50 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202315911
Hopelijk krijgen ze een enorme boete
pi_202316291
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:12 schreef Knip het volgende:
Hoe dom kan je zijn?? Een piloot inhuren die wel bevoegd is was te veel moeite? Nu in de slachtofferrol kruipen?
Wat een stelletje imbecielen zijn het bij FvD.
Het toestel is ook niet goedgekeurd, iets wat ze bij onze oosterburen kennelijk beter begrijpen. Ik las vanochtend ook al hoe Zwitserland het levend koken van kreeften in de ban heeft gedaan en dat hier gewoon mag, maar met cajona waggelen we gewoon achter de rest aan hoor.

Simpel land.
Annyong
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')