abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 november 2021 @ 20:37:10 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202340271
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:25 schreef Horzula het volgende:

[..]
Dat was vroeger nog veel erger dan nu.
Zeker, maar een goede ontwikkeling is het niet.
pi_202342445
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Zeker, maar een goede ontwikkeling is het niet.
Je opwinden over iets wat vroeger veel erger was en waar je je toen geen zorgen over maakte is niet logisch.
pi_202342631
Nee, mijn leven beïnvloed het niet op een negatieve manier maar ik denk wel dat het afhankelijk is van je gevoeligheid ervoor. Er zijn veel mensen die klagen over het nieuws en veel mensen die zich ook bewust inlaten in de negativiteit, denk aan zelf artikelen delen, uitgebreid op artikelen klikken en het grondig lezen (waardoor het weer als interesse wordt gezien en in je algoritme wordt gegooid, waardoor je het meer en meer ziet).

Tuurlijk is het niet fijn als je nare dingen leest over omgevingen waarin mensen gewelddadig met elkaar omgaan maar dit was voorheen ook zo. Ik kan mij dan wel voorstellen dat het angst inboezemt, dat dan weer wel. Het wordt nu alleen heel erg op de voorgrond geplaatst en dat is ook wel logisch. Media wil natuurlijk kijkcijfers trekken en dat heb je nu eenmaal meer met opvallende artikelen vol negativiteit, mensen willen er dan op reageren, het delen met anderen, etc. Hoe meer je zulke artikelen leest waarin mensen elkaar van alles aan doen, des te meer je de wereld anders gaat zien. Het is alleen dan aan jouzelf om te filteren in hoeverre je eraan wil blootstellen, je gevoeligheid ervoor of dat je je eigen gedachtengang weer wijzigt en inziet dat media invloed heeft op het beeld waardoor je weer kunt relativeren of dat beeld wel terecht is.

Ik negeer zelf het nieuws niet omdat bepaalde dingen wel realistisch zijn en handig zijn om te weten en het mij niet negatief beïnvloed. ik ben mij er ook van bewust dat de media dingen enorm filtert.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
  donderdag 25 november 2021 @ 22:21:16 #29
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202342912
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:55 schreef Horzula het volgende:

[..]
Je opwinden over iets wat vroeger veel erger was en waar je je toen geen zorgen over maakte is niet logisch.
Ik vind deze reactie niet logisch.
pi_202343526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:05 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

Ik negeer zelf het nieuws niet omdat bepaalde dingen wel realistisch zijn en handig zijn om te weten en het mij niet negatief beïnvloed. ik ben mij er ook van bewust dat de media dingen enorm filtert.
Bij sommige dingen wordt van een mug en olifant gemaakt en bij andere van een olifant een mug.
  vrijdag 26 november 2021 @ 06:52:14 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202345052
Nope, zolang mijn naasten en ik nog ons natje en droogje hebben interesseert het nieuws me eigenlijk geen reet. Als er dan iets gruwelijks gebeurd dan denk ik "goh, balen" (en als het aan de andere kant van de wereld is dan niet eens dat) en ga ik verder met m'n leven. Ik ben een egoïstisch persoon en dat vind ik wel prima eigenlijk.
  vrijdag 26 november 2021 @ 07:39:16 #32
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202345228
Herkenbaar, daarom ben ik ook gestopt met alle social media en lees ik ook geen nieuws meer online, behalve op dit forum. 95% is toch pure ophef en bedoeld als clickbait.

Richt je op je eigen leven en je eigen omgeving in plaats van de shit van de wereld waar je toch niets aan kunt doen.
pi_202345403
Ik kijk t nieuws niet eens meer... Heb nog nooit zo'n leuk leven gehad...

Tis toch voor 80% gelul.
pi_202352454
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 06:52 schreef Twiitch het volgende:
Nope, zolang mijn naasten en ik nog ons natje en droogje hebben interesseert het nieuws me eigenlijk geen reet. Als er dan iets gruwelijks gebeurd dan denk ik "goh, balen" (en als het aan de andere kant van de wereld is dan niet eens dat) en ga ik verder met m'n leven. Ik ben een egoïstisch persoon en dat vind ik wel prima eigenlijk.
Is het egoistisch om jouw tijd en die van jou naasten niet in beslag te laten nemen door eindeloos journalisme?
  vrijdag 26 november 2021 @ 17:26:45 #35
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202352503
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:39 schreef detaris het volgende:
Herkenbaar, daarom ben ik ook gestopt met alle social media en lees ik ook geen nieuws meer online, behalve op dit forum. 95% is toch pure ophef en bedoeld als clickbait.

Richt je op je eigen leven en je eigen omgeving in plaats van de shit van de wereld waar je toch niets aan kunt doen.
Mooi gezegd. Over het algemeen vind ik het nieuws nog niet eens zo negatief. Maar wel social media, wat zitten daar een hoop mensen die niet kunnen lezen en luisteren zeg. Er wordt zoveel verzonnen over zaken die niet gezegd zijn en veel reacties van mensen zijn te schofterig en asociaal. Dat is pas vermoeiend en negatief, terwijl als je het gesprek aangaat dat best vaak te doen is.

Ik kijk zelf het nieuws nauwelijks, ik lees het wel maar kijken doe ik niet. Verder trek ik me er niet zoveel van aan want het is inderdaad veel clickbait en slecht geschreven.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202355717
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 06:54 schreef Slumlord. het volgende:
En ook de push ups van NU.nl over elke scheet.
juist die push ups kun je beter geheel uitzetten....

veel mensen leiden onder die 'notifications-dwang'... allerhande apps die met elkaar strijden om urgentie, en die hopen door je op te wekken op hun notificaties te klikken je gebruik van hun app hoger te maken... en helaas zijn negatieve berichten daarvoor zeer werkzaam
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_202356296
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 06:52 schreef Twiitch het volgende:
Nope, zolang mijn naasten en ik nog ons natje en droogje hebben interesseert het nieuws me eigenlijk geen reet. Als er dan iets gruwelijks gebeurd dan denk ik "goh, balen" (en als het aan de andere kant van de wereld is dan niet eens dat) en ga ik verder met m'n leven. Ik ben een egoïstisch persoon en dat vind ik wel prima eigenlijk.
Zo sta ik er dus ook in.
ROBODEMONS..................|:(
pi_202386517
Ik ben er wel gevoelig voor en ik vermijd het nieuws ook wel vaak. Niet wat ik moet weten en ik wil ook wel geinformeerd blijven, maar sommige nieuwsverhalen pluis ik niet helemaal meer uit. Ik kan tragische gebeurtenissen steeds moeilijker "uit" zetten in mijn hoofd. Ik zie naarmate ik ouder word steeds meer ook de risico's van dingen, zal wel normaal zijn, maar niet altijd leuk.
  maandag 29 november 2021 @ 10:05:11 #39
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_202387739
Ik ben het nieuws ook gaan vermijden. Het is jammer dat door de mentaliteit er alleen maar negatief nieuws is te zien, omdat negativiteit beter verkoopt/meer kliks oplevert dan positiviteit. Dat past niet bij de levensvisie die ik probeer na te streven, hoewel ik weet dat er bijvoorbeeld voor elke schreeuwende wappie er 1000 mensen zijn die het wel goed doen en niet complotaanhangers zijn, of voor elke schreeuwende asielzoeker die het er niet mee eens is en vanalles eist er 1000 asielzoekers zijn die wel oprecht dankbaar zijn dat ze hier mogen zijn. Het is jammer dat er zoveel mensen die common sense niet hebben en inderdaad hun wereldbeeld afstemmen op die paar schreeuwers. Dan krijg je dus mensen zoals mijn moeder die alles buitenshuis slecht en eng vinden 'want de grote boze buitenwereld'.
With love :*
pi_202393737
Een onbewoond eiland begint steeds aantrekkelijker te worden.
pi_202394898
Heel erg herkenbaar.

Ik heb alleen niet dat ik er angst bij voel, maar meer verdrietig en boos. Vraag mezelf meermaals per week en soms per dag af in wat voor wereld we leven. Ik probeer het dan te relativeren, maar als ik bijv. aan mijn ouders vraag of het vroeger ook zo was, dan krijg ik vaak als antwoord 'het is nu wel extremer.' (qua financien, polarisatie, e.d., natuurlijk zijn er ook dingen nu beter).

En het is ook niet op 1 gebied, dat maakt het in mijn ogen ook deprimerend. Het is sociaal (meer agressie, meer polarisatie en segregatie, mensen houden geen rekening meer met elkaar), economisch/financieel (bv. torenhoge schulden door het leenstelsel waarvan je niet weet of het kwijtgescholden gaat worden omdat ze het nu weer terug willen veranderen, huizenmarkt naar de kloten, vervolgens genaaid met hypotheek, bedrijven die amper belasting of milieumaatregelen krijgen en burgers die er voor op draaien en alles uit eigen zak mogen gaan dokken), corona erbij (leuke dingen kunnen minder, tokkies worden agressief, mensen gaan dood), mislukt demissionair kabinet (als ik hier alles neer moet typen wat zij opgefokt hebben wordt het een A4), ga maar door.

Ja, het maakt me mismoedig. Maar ik weet ook dat het op lange termijn niet gaat veranderen. Dus richt ik mijn eigen leefwereld maar zodanig in dat het voor mij daarin nog wel leefbaar is. Dat is het enige waar ik op dit moment invloed op heb.

Ik ben het nieuws overigens niet minder gaan kijken, maar ik keek sowieso al niet vaak naar het nieuws en ik heb ook geen last van FOMO.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2021 18:40:30 ]
pi_202396283
Mwa, nee. Niet echt nee.
  woensdag 1 december 2021 @ 14:38:55 #43
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202419352
Ik heb geen TV en kijk maar zelden naar het nieuws maar de laatste keer dat ik keek hoorde ik hoe er gesproken werd over de ongevaccineerden en dat raakte me toch wel een beetje.
To BG or not to BG!
pi_202419367
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 06:57 schreef Slumlord. het volgende:

Ja, kan je uitschakelen, bla bla.
Je kunt je ook afvragen wáárom ze dat doen.
En wáárom nooit push ups van iets positiefs.
Daar wordt niet op verdiend.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_202570028
Bij de eerste uitbraak merkte ik wel dat het veel invloed had. Ik was toen ook net m´n baan kwijt en de sociale zekerheid draaide overuren en het was zelfs de vraag of UWV de drukte wel aan kon. Daarnaast had het ook veel invloed op mijn vrijetijdsbesteding, ik kon niet meer zomaar onder de mensen zijn, iets dat me in andere werkzoek periodes altijd goed hielp. Die "double whammy" maakte me erg kwetsbaar.

Na een pittige emotionele roller coaster van een paar dagen besloot ik een tijdje afstand te nemen van het nieuws. Toen de sollicitaties weer liepen (ik had wel binnen no time een webcam) had het weer minder invloed. Ik vond in no time een baan en mijn sociale leven liep door via videobellen en online oplossingen. Vanaf toen begon ik het nieuws juist weer met interesse te volgen.
pi_202641938
Nee.

[ Bericht 78% gewijzigd door DisneyXDEE op 17-12-2021 00:24:49 ]
pi_202642027
Ja.
pi_202642104
ja
pi_202643533
Ja ik heb er ook wel last van merk ik, niet zo erg als TS omschrijft maar snap het gevoel wel.
Het is allemaal erg deprimerend maar ik kan het gelukkig ook vrij snel weer aan de kant zetten en gewoon verder gaan met mijn leven.
Waarschijnlijk ook omdat ik al richting de 50 ga en geen kinderen heb, het zal mijn tijd wel duren denk ik dan.
En hopelijk ben ik er niet meer tegen de tijd dat echt de pleuris uitbreekt.
pi_202650838
eeh neee!!!

want ik weet dat het nieuws toch nep is tegenwoordig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')