Ironisch genoeg leunt de Nederlandse overheid juist heel erg op het idee van mensen als volwassenen behandelen. Het gaat er hier heel anders aan toe dan in bijvoorbeeld een Frankrijk waar regels gewoon worden opgelegd en het mantra 'wie niet horen wil, moet maar voelen' geldt. Hier doen we het toch vooral met adviezen en smeekbedes.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:04 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is, dat als je mensen behandelt als kleuters, dat ze zich dan ook gaan gedragen als kleuters. Vaak genoeg gezien op kleinere schaal bij bedrijven.
Eigen verantwoordelijkheid is iets uit de jaren 80. Nu is er een te grote groep die alles neemt wat ze kunnen krijgten todat ze gepakt worden. Met als gevolg dat anderen die dat zien dat ook gaan doen.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ironisch genoeg leunt de Nederlandse overheid juist heel erg op het idee van mensen als volwassenen behandelen. Het gaat er hier heel anders aan toe dan in bijvoorbeeld een Frankrijk waar regels gewoon worden opgelegd en het mantra 'wie niet horen wil, moet maar voelen' geldt. Hier doen we het toch vooral me adviezen en smeekbedes.
Daarom hebben we een van de meeste doden per hoofd van de bevolking van de wereld.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ironisch genoeg leunt de Nederlandse overheid juist heel erg op het idee van mensen als volwassenen behandelen. Het gaat er hier heel anders aan toe dan in bijvoorbeeld een Frankrijk waar regels gewoon worden opgelegd en het mantra 'wie niet horen wil, moet maar voelen' geldt. Hier doen we het toch vooral me adviezen en smeekbedes.
dit ja, helaas is het gezond verstand wat iedereen meent te hebben in veel gevallen toch niet zo gezond als aangenomenquote:Op woensdag 24 november 2021 09:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ironisch genoeg leunt de Nederlandse overheid juist heel erg op het idee van mensen als volwassenen behandelen. Het gaat er hier heel anders aan toe dan in bijvoorbeeld een Frankrijk waar regels gewoon worden opgelegd en het mantra 'wie niet horen wil, moet maar voelen' geldt. Hier doen we het toch vooral met adviezen en smeekbedes.
Ik vind dit eigenlijk niet fair. Een groot deel van de Nederlanders heeft zich wel een jaar of anderhalf over het algemeen aan de maatregelen gehouden. Een overgroot gedeelte heeft zich wel laten vaccineren. En nu is er weinig gevoel van urgentie meer (imo mede doordat de geschetste verwachtingen omtrent het vaccin niet zijn uitgekomen) en dan zijn "we" massaal ongehoorzame kleuters die met harde hand bestraft moeten worden door papi Hugo? Stank voor dank, zo zal het voelen. Ik denk dat je met een harde lockdown trouwens eerder een nog breder gedragen onvrede en wantrouwen zal voeden dan compliance, maar whatever. Gewoon blijven aanmodderen en naar de burger wijzen toch.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
We kunnen/willen beiden niet. Eigen verantwoordelijkheid geven aan het volk gaat ook niet werken. Daarvoor zijn we te egoistisch.
1,5 Meter? wordt toch niet gehandhaaft dus waarom zou ik.
Komt er wel handhaving op de 1,5 Meter dan is de reactie. Belachelijk, dictatuur, we leven in een vrji land, ik kan zelf wel mijn verantwoordelijkheid nemen etc.
Ja, als ik gisteren zo'n vrouw hoor zeggen op TV dat ze de regels niet volgt, maar 'gewoon haar gezond verstand' gebruikt, dan vrees ik alweer voor lekker doen waar je zin in hebt en wat druppeltjes van A. Vogel nemen.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit ja, helaas is het gezond verstand wat iedereen meent te hebben in veel gevallen toch niet zo gezond als aangenomen
Maar iedereen wist dat het veel langer zou duren.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:26 schreef _serial_ het volgende:
2 minuten stilte en reminder dat deze klap maar 3 weken zou duren.
Oh ik zeg ook niet dat het de beleidsbepalers het goed gedaan hebben. Dat allerminst.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk niet fair. Een groot deel van de Nederlanders heeft zich wel een jaar of anderhalf over het algemeen aan de maatregelen gehouden. Een overgroot gedeelte heeft zich wel laten vaccineren. En nu is er weinig gevoel van urgentie meer (imo mede doordat de geschetste verwachtingen omtrent het vaccin niet zijn uitgekomen) en dan zijn "we" massaal ongehoorzame kleuters die met harde hand bestraft moeten worden door papi Hugo? Stank voor dank, zo zal het voelen. Ik denk dat je met een harde lockdown trouwens eerder een nog breder gedragen onvrede en wantrouwen zal voeden dan compliance, maar whatever. Gewoon blijven aanmodderen en naar de burger wijzen toch.
Dat mensen zich al anderhalf jaar wel netjes aan maatregelen gehouden zouden hebben, is toch geen argument om jet dan nu niet meer te doen? Het gaat toch niet om de lengte van de periode waarin het gedaan is, maar de noodzaak?quote:Op woensdag 24 november 2021 09:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk niet fair. Een groot deel van de Nederlanders heeft zich wel een jaar of anderhalf over het algemeen aan de maatregelen gehouden. Een overgroot gedeelte heeft zich wel laten vaccineren. En nu is er weinig gevoel van urgentie meer (imo mede doordat de geschetste verwachtingen omtrent het vaccin niet zijn uitgekomen) en dan zijn "we" massaal ongehoorzame kleuters die met harde hand bestraft moeten worden door papi Hugo? Stank voor dank, zo zal het voelen. Ik denk dat je met een harde lockdown trouwens eerder een nog breder gedragen onvrede en wantrouwen zal voeden dan compliance, maar whatever. Gewoon blijven aanmodderen en naar de burger wijzen toch.
Het werd afgeraden om te gebruiken als je al klachten had. Dan moest je naar de teststraat.quote:Op woensdag 24 november 2021 07:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Werden zelftesten afgeraden dan?
Laatste keer dat het langskwam kregen we er allemaal 2 kado van Hugo en moest je ze gebruiken als je ergens op bezoek ging oid.
Maar wat is de individuele noodzaak dan? Het is voor de gevaccineerde mens maar een griepje. Uiteindelijk ben je maar zo'n kleine schakel in een heel groot geheel en heb je niet eens directe invloed op. Je kan je perfect houden aan de maatregelen en uiteindelijk leef je toch met dezelfde consequenties als ieder ander.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mensen zich al anderhalf jaar wel netjes aan maatregelen gehouden zouden hebben, is toch geen argument om jet dan nu niet meer te doen? Het gaat toch niet om de lengte van de periode waarin het gedaan is, maar de noodzaak?
Dat is ook niet zozeer wat ik bedoel, maar er leek geimpliceerd te worden dat "de Nederlander" zich slecht aan regels houdt, dat is imo niet perse waar. Waarom dat nu niet meer zo is zal een combinatie van factoren zijn, ik denk ook dat meespeelt dat mensen niet langer meer zo bezorgd zijn om hun eigen veiligheid nu ze gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mensen zich al anderhalf jaar wel netjes aan maatregelen gehouden zouden hebben, is toch geen argument om jet dan nu niet meer te doen? Het gaat toch niet om de lengte van de periode waarin het gedaan is, maar de noodzaak?
Maar waarom minder betrouwbaar? Ik snap dat niet? Volgens mij was het omdat de regering graag oog wilde houden op de besmettingen?quote:Op woensdag 24 november 2021 07:26 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Afgeraden bij klachten omdat ze dan minder betrouwbaar zouden zijn.
En dat bevestigt dus mijn verhaal van zojuist over sociale controle. Je ziet een deel zich niet houden aan de adviezen (vaccinatie) en maatregelen en die komen er mee weg. Dus ga je het zelf ook maar doen. Met als gevolg dat we nog langer in een lockdown zitten.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar wat is de individuele noodzaak dan? Het is voor de gevaccineerde mens maar een griepje. Uiteindelijk ben je maar zo'n kleine schakel in een heel groot geheel en heb je niet eens directe invloed op. Je kan je perfect houden aan de maatregelen en uiteindelijk leef je toch met dezelfde consequenties als ieder ander.
Klopt. Vandaar ook mijn voorstel om die Levi op de plek van Hugo neer te zetten. Die geloofwaardigheid zal een stuk hoger liggen (voorlopig)quote:Op woensdag 24 november 2021 09:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
En sowieso voor het kabinet geldt: als je mensen als kleutertjes gaat behandelen en continu zegt 'als jullie braaf zijn dan hoeven er geen maatregelen te komen', dan is het niet zo handig als je je zelf al tig keer niet aan de afspraken hebt gehouden. Dat zorgt niet echt voor vertrouwen he.
Er zat dan ook helemaal geen einddatum aan vast. Dat maakt hij er zelf weer van.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar iedereen wist dat het veel langer zou duren.
Maar dan komt compliance dus voort uit angst ipv oprechtheid. Wil je dat?quote:Op woensdag 24 november 2021 09:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Net zolang tot we wel weer sociaal zijn naar elkaar toe.
Werd wel enigszins zo gebracht, we moeten even 3 weken gas terug. Terwijl iedereen wist dat dit niet genoeg zou zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zat dan ook helemaal geen einddatum aan vast. Dat maakt hij er zelf weer van.
Dat is wel beetje de kern van het verhaal:quote:Op woensdag 24 november 2021 09:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
En sowieso voor het kabinet geldt: als je mensen als kleutertjes gaat behandelen en continu zegt 'als jullie braaf zijn dan hoeven er geen maatregelen te komen', dan is het niet zo handig als je je zelf al tig keer niet aan de afspraken hebt gehouden. Dat zorgt niet echt voor vertrouwen he.
Maar het gaat niet alleen om de individuele noodzaak. Want jij kunt dan als individu wel maar een kleine schakel zijn, als de zorg zo volledig overloopt als gebeurt en erger, dan kun jij als individu dadelijk ook niet met je gebroken arm, gecompliceerde bevalling, hartinfarct of prostaatkanker terecht.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar wat is de individuele noodzaak dan? Het is voor de gevaccineerde mens maar een griepje. Uiteindelijk ben je maar zo'n kleine schakel in een heel groot geheel en heb je niet eens directe invloed op. Je kan je perfect houden aan de maatregelen en uiteindelijk leef je toch met dezelfde consequenties als ieder ander.
Ik denk dat het een tijd best goed is gegaan. En ik snap ook echt wel dat het na anderhalf jaar voelt alsof het lang genoeg heeft geduurd. Maar de situatie laat zien dat het nog niet voorbij is, lijkt me.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is ook niet zozeer wat ik bedoel, maar er leek geimpliceerd te worden dat "de Nederlander" zich slecht aan regels houdt, dat is imo niet perse waar. Waarom dat nu niet meer zo is zal een combinatie van factoren zijn, ik denk ook dat meespeelt dat mensen niet langer meer zo bezorgd zijn om hun eigen veiligheid nu ze gevaccineerd zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |