abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202313150
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Vorige week was er een onderzoek van 1vandaag over de niet gevaccineerde mensen. Die zagen eigenlijk 3 groepen. Groep 1 die wil wel maar komt er niet aan toe. Dus met een beetje inspanning laten die zich wel vaccineren. Groep 2 twijfel maar wilt eigenlijk gewoon meer argumenten horen jonge vrouwen bijvoorbeeld die nog zwanger willen worden enzovoort. Dus met wat meer overtuigingskracht krijg je die ook over de streep. Maar groep 3 wat gewoon de grootste groep is die krijg je gewoon niet overtuig.
Tsja, het maakt alles complex en dat wil je eigenlijk niet. Maar ja, de huidige coalitie en de onderhandelende coalitie bestaat onder andere uit CDA en CU. Als ze geen uitvlucht willen, dan moeten ze in ieder geval CU inruilen voor bijvoorbeeld PvdA,
pi_202313151
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:07 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De streng gelovigen die nooit in hun leven een prikje hebben gehad gaan steigeren als ze een prik moeten halen. Die zijn de eerstkomende 50 jaar boos als je ze niet een klein uitvluchtje geeft. Maar goed, de meerderheid kan ook besluiten geen uitzonderingen toe te staan. Als het nodig is, dan zij het zo.
De dictatuur van de meerderheid met een onzekere uitkomst. Ik sta niet te springen.
  woensdag 24 november 2021 @ 01:11:29 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202313153
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:07 schreef Tijn het volgende:

[..]
Misschien kan je d'r een keer mee uit nemen en dan langs een testlocatie zonder afspraak rijden.

"Hee kijk nou, zullen we ff?"
Ja zo iets is in de maak.
pi_202313157
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:07 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De streng gelovigen die nooit in hun leven een prikje hebben gehad gaan steigeren als ze een prik moeten halen. Die zijn de eerstkomende 50 jaar boos als je ze niet een klein uitvluchtje geeft. Maar goed, de meerderheid kan ook besluiten geen uitzonderingen toe te staan. Als het nodig is, dan zij het zo.
Waarom ben je eigenlijk vóór een gedwongen vaccinatie mochten ze daarmee komen? Omdat je bang bent voor het virus, of omdat je de maatregelen zat bent of iets anders? 🤔
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_202313158
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wie gaat dan toetsen of die argumenten voldoende gewichtig zijn?

Is die boete eenmalig? Hoe hoog? Want ik denk dat er genoeg mensen zijn die best wel een paar honderd euro willen aftikken.
Geen uitzonderingen is natuurlijk makkelijker. Maar ik denk niet dat dat erdoor komt.
pi_202313165
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Vorige week was er een onderzoek van 1vandaag over de niet gevaccineerde mensen. Die zagen eigenlijk 3 groepen. Groep 1 die wil wel maar komt er niet aan toe. Dus met een beetje inspanning laten die zich wel vaccineren. Groep 2 twijfel maar wilt eigenlijk gewoon meer argumenten horen jonge vrouwen bijvoorbeeld die nog zwanger willen worden enzovoort. Dus met wat meer overtuigingskracht krijg je die ook over de streep. Maar groep 3 wat gewoon de grootste groep is die krijg je gewoon niet overtuig.
Vooral die eerste groep. Ik heb ook wel eens mensen gezien op tv beperkt mobiel, geen kinderen en weinig sociale contacten. Voor hen is een reis naar een prikstraat 20 km verderop vaak een grotere onderneming dan een reis naar Spanje is voor iemand anders. Ik zeg niet dat je er honderdduizendende gevaccineerden mee bij krijgt, maar belemmeringen, zoals vervoer, moeten toch vrij makkelijk op te lossen zijn.
pi_202313166
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Mijn vader wil vooral niet. Vertrouwt de overheid niet (wat ik niet zo gek vind) maar trekt dat een beetje in het extreme. Door het matige beleid vwb maatregelen die niet altijd even nuttig lijkten ontstaat het idee dat het niet enkel draait om de pandemie . En als je daar op een gegeven moment zo stellig in bent wordt het lastig om puur rationeel te denken.

Mijn moeder wil denk ik wel maar durft niet door mijn vader.
Lastig ja. Die groep vind ik sowieso nogal star in hun denkbeelden. :{
Heb je al benadrukt dat zijn Pfizertje niet door onze overheid ontworpen is?
Dat het de overheid waarschijnlijk niet boeit of hij gaat maar jou wel?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 24 november 2021 @ 01:18:53 #83
408813 crew  trein2000
pi_202313168
https://www.tubantia.nl/e(...)aatregelen~a2c7cff8/

Hier in de regio is de paniek uitgebroken zo valt in de krant te lezen. Maar laat Hugo vooral nog eens vertellen dat het allemaal prima gaat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202313172
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:10 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Tsja, het maakt alles complex en dat wil je eigenlijk niet. Maar ja, de huidige coalitie en de onderhandelende coalitie bestaat onder andere uit CDA en CU. Als ze geen uitvlucht willen, dan moeten ze in ieder geval CU inruilen voor bijvoorbeeld PvdA,
Die groep 3 ga je gewoon niet overtuigen ook niet met een vaccinatieplicht. Dan zorg je waarschijnlijk voor nog meer onvrede die er al is. Plus hoe ga je het afdwingen, zou me niks verwonderen dat veel ongevaccineerde toch al aan de onderkant van de maatschappij zitten. Wil je die dan nog verder in de verdrukking brengen met bijvoorbeeld boetes?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 24 november 2021 @ 01:19:44 #85
408813 crew  trein2000
pi_202313173
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:17 schreef maan_man het volgende:

[..]
Vooral die eerste groep. Ik heb ook wel eens mensen gezien op tv beperkt mobiel, geen kinderen en weinig sociale contacten. Voor hen is een reis naar een prikstraat 20 km verderop vaak een grotere onderneming dan een reis naar Spanje is voor iemand anders. Ik zeg niet dat je er honderdduizendende gevaccineerden mee bij krijgt, maar belemmeringen, zoals vervoer, moeten toch vrij makkelijk op te lossen zijn.
Iedere stad heeft toch een taxi-centrale?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Vis een optie? woensdag 24 november 2021 @ 01:21:42 #86
70532 loveli
N
pi_202313177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 00:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dank.
Ik probeer mijn moeder (70 jaar) nu te overtuigen om zich te laten vaccineren. Dat zou nog wel kunnen lukken.
Mijn vader is een ander verhaal helaas. Lastig hoor :{
Wat doen ze verder wel/niet? Ik ga mijn moeder ook nooit kunnen overtuigen (ze heeft goede redenen), maar ze houden thuis wel de luchtkwaliteit goed en als er sporadisch bezoek komt, dan gaan de warmtelampen aan en zitten ze buiten.
crap in = crap out
pi_202313180
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:17 schreef maan_man het volgende:

[..]
Vooral die eerste groep. Ik heb ook wel eens mensen gezien op tv beperkt mobiel, geen kinderen en weinig sociale contacten. Voor hen is een reis naar een prikstraat 20 km verderop vaak een grotere onderneming dan een reis naar Spanje is voor iemand anders. Ik zeg niet dat je er honderdduizendende gevaccineerden mee bij krijgt, maar belemmeringen, zoals vervoer, moeten toch vrij makkelijk op te lossen zijn.
Klopt vaak is dat ook de reden voor die mensen. Soms het luiheid maar vaak zitten ze toch al in een soort van sociaal isolement.
pi_202313182
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:18 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)aatregelen~a2c7cff8/

Hier in de regio is de paniek uitgebroken zo valt in de krant te lezen. Maar laat Hugo vooral nog eens vertellen dat het allemaal prima gaat.
-O-
Ik kan me ook voorstellen dat die Gommers geïrriteerd raakt als hij het Hugo weer over 1350 bedden hoort praten. Volgens mij hebben ze duidelijk genoeg aangegeven dat ze dat niet redden.
pi_202313183
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Iedere stad heeft toch een taxi-centrale?
Je weet niet of die mensen daar het geld voor hebben.
pi_202313188
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:12 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Waarom ben je eigenlijk vóór een gedwongen vaccinatie mochten ze daarmee komen? Omdat je bang bent voor het virus, of omdat je de maatregelen zat bent of iets anders? 🤔
Het is simpel. Iedereen moet antistoffen krijgen. Door vaccinatie of besmetting. Zelfs als iedereen antistoffen heeft, dan is de IC capaciteit nog krap. Met antistoffen heb je (als ik de RIVM staatjes goed begrijp) een afname van 4x de huidige IC eis. Dus bij een grote golf 300 bedjes in plaats van 1200 bedjes. Dat scheelt natuurlijk enorm.

Verder hebben we als gemeenschap besloten dat we niet willen dat mensen onnodig dood gaan, dus de enige optie naast een enorm hoge vaccinatiegraad is beschermende maatregelen om verspreiding tegen te gaan. Maar hoelang wil je zoiets in stand houden? Als het deze winter nodig is, wat kunnen we dan volgende winter verwachten?

Kortom, meer mensen moet antistoffen krijgen. Graag zo snel mogelijk. Maatregelen zorgen juist dat ze geen antistoffen krijgen. Ze moeten ziek worden of ze moeten gevaccineerd worden. Als het ziek worden een probleem vormt voor de gehele gemeenschap, zoals opnieuw een lockdown gedurende de hele winter, dan moet in ieder geval vaccinatieplicht serieus overwogen worden.
  woensdag 24 november 2021 @ 01:26:59 #91
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202313189
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Lastig ja. Die groep vind ik sowieso nogal star in hun denkbeelden. :{
Heb je al benadrukt dat zijn Pfizertje niet door onze overheid ontworpen is?
Dat het de overheid waarschijnlijk niet boeit of hij gaat maar jou wel?
Nee, ik heb ongeveer een jaar geleden aangegeven niet meer over corona te willen praten. Dat liep nl. altijd uit de hand. Het kostte wat moeite maar het gaat nu, zonder een enkel woord over corona, al maanden super. Dus nogal lastig om het balletje weer op te werpen...
pi_202313192
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Iedere stad heeft toch een taxi-centrale?
Vast, maar hier had de gemeente met de omliggende gemeenten gewoon vervoer geregeld bij de bedrijven die ook de Wmo-vervoersvoorziening regelen. Toen de 70-75 jarigen waren geweest en de vraag droogde een beetje op is het afgeschaft. Nooit begrepen: voor sommige is een taxi misschien een onverantwoorde uitgaven, voor andere is het misschien net dat duwtje in de rug als vervoer geregeld is en als niemand er gebruik van maak dan kost het niks.
  woensdag 24 november 2021 @ 01:30:18 #93
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202313197
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:21 schreef loveli het volgende:

[..]
Wat doen ze verder wel/niet? Ik ga mijn moeder ook nooit kunnen overtuigen (ze heeft goede redenen), maar ze houden thuis wel de luchtkwaliteit goed en als er sporadisch bezoek komt, dan gaan de warmtelampen aan en zitten ze buiten.
Ze doen alles wat nog mag/kan. Gewoon leven als voor corona zeg maar, maar dan met de beperkingen.
pi_202313201
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Nee, ik heb ongeveer een jaar geleden aangegeven niet meer over corona te willen praten. Dat liep nl. altijd uit de hand. Het kostte wat moeite maar het gaat nu, zonder een enkel woord over corona, al maanden super. Dus nogal lastig om het balletje weer op te werpen...
Ik zie het voor me. :)
Misschien beter niet meer dan. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Mammietje op 24-11-2021 01:56:55 ]
  woensdag 24 november 2021 @ 01:58:50 #95
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202313234
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 00:46 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Nee, daarvoor zijn we te laat. Vaccinatieplicht na lockdown moet overwogen worden.
Maar is het zinnig dat dan gelijk te doen?
Met het oog op het ogenschijnlijk verminderen van de werkzaamheid van het vaccin en het veranderlijke karakter van de ziekte is het misschien verstandiger om in te zetten op deze golf uitzingen (zwakkeren beschermen, die wel boosteren, anderhalve meter regel Ed aanhouden) en het volgende COVID seizoen goed aan te pakken.

De kans is best aardig dat met de winter vakanties er een nieuwe variatie ontstaat en vanaf de lente zal de epidemie luwen tot eind van de zomer.
Tegen de tijd dat het nieuwe COVID seizoen aantreed zijn vaccinaties die nu gegeven worden op z’n zwakst.
Mensen gaan dan nog massaler de hakken achterover zetten als blijkt dat het weer eerst een eind uit de klauw loopt.

Misschien kunnen we beter richten op een goede voorbereiding voor het volgende seizoen. En dat breder aanpakken.
Ik denk dat de druk van ongevaccineerden afhalen op dit moment het verstandigste is. Als er wat rust komt en mensen weer wat beter na kunnen gaan denken vermoed ik dat je straks veel meer mensen over de streep kan krijgen om zich te laten vaccineren.
Er komen nu steeds meer mensen bij die de hakken achterover zetten. De groep wordt steeds groter, moeilijker te bereiken en feller. Zoveel mensen gaan dwingen gaat grote problemen opleveren, zeker aangezien dit een meer jaren plan is, er is geen sprake van nu even de kiezen op elkaar en dan is alles weer koek en ei.

Er moet een langere termijn visie komen die werkbaar is. Door het karakter van dit virus is het hoogst waarschijnlijk dat het nog jaren nodig is dat er per jaar een of twee keer bevolkingsbrede vaccinatie programma’s zijn. En dan niet om de ziekte te laten verdwijnen, maar zo goed mogelijk beheersbaar te houden. En dat naast andere aanpassingen en maatregelen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 24 november 2021 @ 02:37:42 #96
408813 crew  trein2000
pi_202313262
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
De minister bepaalt of er wel of geen code zwart komt.
Dat lijkt me niet. Volgens mij is dat een feitelijke situatie, er zijn nog bedden of er zijn geen bedden meer.
Hoe je dat politiek-juridisch inkleedt zal allemaal wel, maar dat doet niets af aan de realiteit in de ziekenhuizen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 24 november 2021 @ 02:51:53 #97
408813 crew  trein2000
pi_202313286
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar op dit moment hebben we Rutte, de Jonge, Kuipers, van Dissel en Koopmans (en paar anderen) aan de ene kant en Gommers aan de andere kant. Dan is het toch het meest aannemelijk dat er iets is dat Gommers niet overziet?
Aan de andere kant. Een koude kille berekening is gewoon dat als het aantal IC-klanten nog een keer verdubbeld je gewoon een groot probleem hebt. Hoe je het ook weet te spinnen. Ik wou maar zeggen dat Japie een maand geleden dit scenario (wat menigeen toch wel zag aankomen) nog tot onrealistisch verklaarde. De berekeningen/modellen van het RIVM zijn het sinds de zomer ook helemaal kwijt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202313410
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:06 schreef Momo het volgende:


Hoe dichter bij NL, hoe hoger de vaccinatiegraad
Hoe hoger de vaccinatiegraad hoe meer besmettingen.

pi_202313479
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 05:21 schreef Za het volgende:

[..]
Hoe hoger de vaccinatiegraad hoe meer besmettingen.

[ afbeelding ]
:?

Hoe kom je tot die conclusie?
pi_202313485
quote:
Daar kon je leuke dingen meedoen, bijv. de zorg verbeteren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')