abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 november 2021 @ 23:03:39 #176
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202312416
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Haha ja en toen kon er ineens niet zelf nagedacht worden? Hou toch op :D.
Want dat zeg ik? :?

Ah, well, I tried. Slaap lekker ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 23:04:01 #177
236264 crew  capricia
pi_202312420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 22:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Dus we hebben een minister president die zich afvroeg of we niet teveel maatregelen nemen.
Een minister van volksgezondheid die "zorgvuldig" bezig is met boosterprikken.
Een 1/2e kamer die bezig is met 2g.
Een maatregel waarvan het OMT zegt dat die eigenlijk niet helpt.
Datzelfde OMT blijft hameren op basisregels.
OMT leden die op eigen titel aangeven dat het advies niet klopt en de regering bezig is met de verkeerde zaken.
Een onafwendbare code zwart volgens Gommers.
Een code zwart is nog ver weg volgens Kuipers.
Een oppositie die roept om lockdowns zonder erbij te vertellen hoe we daar uit moeten.
En allerlei belangen clubjes die er ook het zijne vinden.

/Golfclap
Dit vat het wel zo'n beetje samen ja.
Definitely not CIA
  dinsdag 23 november 2021 @ 23:04:08 #178
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202312422
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2021 22:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
:D
Zelf zou ik halverwege het typen de reactie hebben geannuleerd. Maar goed, dat ben ik :+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 23:04:30 #179
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202312428
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wel weer typisch dat nu Gommers een mening verkondigd die niet welgevallig is, er geklaagd wordt dat het OMT de kikkers in de kruiwagen moet houden. Maar als OMT-leden een mening hebben die men wel aanstaat, wordt hij nog net niet als held onthaald.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dat is iets wat ik de hele pandemie al verwonderlijk vind. Ik ben gewend dat bij een crisisstructuur ook crisiscommunicatie zit en dat je niet iedereen die lid is van het OMT naar voren schuift als vertegenwoordiger van het OMT.

Nu heb ik het idee dat Gommers aan het begin nogal de goedzak was en iedereen tevreden wilde houden en het kabinet dacht iemand te hebben gevonden die sympathie wekt, maar het feit dat het OMT niet met één mond spreekt maar wel schuilt achter geheimhouding van het OMT vind ik wat bijzonder.

Gommers is de laatste week (sinds er bekend is dat hij uit het OMT stapt) sowieso wat aan het uithalen naar het OMT.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202312430
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wel weer typisch dat nu Gommers een mening verkondigd die niet welgevallig is, er geklaagd wordt dat het OMT de kikkers in de kruiwagen moet houden. Maar als OMT-leden een mening hebben die men wel aanstaat, wordt hij nog net niet als held onthaald.
Ik ben al langere tijd geen fan van dat OMT. De eerste maanden ging het wel, maar sinds ze politiek zijn gaan bedrijven, ben ik er wel een beetje klaar mee. Rapporteren: scholen open heeft gevolg X, dicht heeft gevolg Z en dan is het aan de gekozen volksvertegenwoordiging om hier een keus in te maken. Het OMT is niet de club die alles op alles moet zetten om de scholen open te houden.
pi_202312438
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Want dat zeg ik? :?

Ah, well, I tried. Slaap lekker ^O^
Je zegt 'dat dachten we omdat dat zo geschetst werd'. Hier nemen we over het algemeen wel alles over wat geschetst wordt ja :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202312445
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zelf zou ik halverwege het typen de reactie hebben geann
Fixed.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202312454
Ik erger me ook dood aan die Bonten zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202312461
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Vraag me toch af waarom de onderliggende parameters niet bekend zijn. De modellen waren voorheen altijd vrij aardig. Maar deze trend is wel zeer opvallend.

De gemiddelde bierviltjesextrapolatie van menig twitterepidemioloog klopt beter dan deze modellen, lijkt het.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 23:06:41 #185
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202312470
Maarre, heeft iemand een samenvatting van het wedstrijdje verplassen tussen Gommers en de Jonge waar ik over las in dit topic? Watskeburt?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 23 november 2021 @ 23:07:28 #186
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202312481
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Fixed.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202312487
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dat is iets wat ik de hele pandemie al verwonderlijk vind. Ik ben gewend dat bij een crisisstructuur ook crisiscommunicatie zit en dat je niet iedereen die lid is van het OMT naar voren schuift als vertegenwoordiger van het OMT.
Ik snap wat je zegt, maar het probleem van het alternatief is dat nieuwsmedia haar eigen experts gaan opvoeren, waardoor je nog meer ruis krijgt. Het beste voorbeeld daarvan is toen het Red Team veelvuldig in de media kwam, en daardoor het OMT-advies niet het gewicht kreeg dat het verdiende.

Je zou wel kunnen stellen dat een aantal OMT-leden wat minder op persoonlijke titel mogen spreken en wat meer een eenduidig OMT-beleid uitdragen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202312495
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:06 schreef chratnox het volgende:
Maarre, heeft iemand een samenvatting van het wedstrijdje verplassen tussen Gommers en de Jonge waar ik over las in dit topic? Watskeburt?
Ach, Gommers waarschuwt voor code zwart aanstaande vrijdag (bij 650 IC-bedden). De Jonge vindt code zwart nogal zwartgallig, en die grens van 650 bedden wat laag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 23:09:05 #189
5428 crew  miss_sly
pi_202312499
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dat is iets wat ik de hele pandemie al verwonderlijk vind. Ik ben gewend dat bij een crisisstructuur ook crisiscommunicatie zit en dat je niet iedereen die lid is van het OMT naar voren schuift als vertegenwoordiger van het OMT.

Nu heb ik het idee dat Gommers aan het begin nogal de goedzak was en iedereen tevreden wilde houden en het kabinet dacht iemand te hebben gevonden die sympathie wekt, maar het feit dat het OMT niet met één mond spreekt maar wel schuilt achter geheimhouding van het OMT vind ik wat bijzonder.

Gommers is de laatste week (sinds er bekend is dat hij uit het OMT stapt) sowieso wat aan het uithalen naar het OMT.
Dat Gommers stopt heeft ie een aantal weken geleden al eens bij een van die talkshows gezegd. Dat staat namelijk al heel lang vast.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202312507
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vraag me toch af waarom de onderliggende parameters niet bekend zijn. De modellen waren voorheen altijd vrij aardig. Maar deze trend is wel zeer opvallend.

De gemiddelde bierviltjesextrapolatie van menig twitterepidemioloog klopt beter dan deze modellen, lijkt het.
Gommers had het erover laatst dat dat te maken heeft met het wel of niet werken van de vaccins. De afname lijkt toch forser dan gehoopt in die modellen.
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 23:09:51 #191
5428 crew  miss_sly
pi_202312508
Kunnen jullie weer ophouden met lekker adrem en bijdehand elkaar proberen af te troeven?

Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202312519
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:09 schreef Confetti het volgende:

[..]
Gommers had het erover laatst dat dat te maken heeft met het wel of niet werken van de vaccins. De afname lijkt toch forser dan gehoopt in die modellen.
Mogelijk, maar dat moet bij de modelleurs toch ook bekend zijn? En daar kun je toch rekening mee houden in je modellering?

Stel dat het niet meer 95% beschermd maar 90% etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 23:11:52 #193
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202312528
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat Gommers stopt heeft ie een aantal weken geleden al eens bij een van die talkshows gezegd. Dat staat namelijk al heel lang vast.
Ja eens, maar ik bedoel meer dat hij de laatste tijd tijdens talkshows aangeeft wat er niet werkt aan het OMT, waarom het niet werkt, dat er verfrissing nodig is, dat er gedoe is met inspraak etc.

Het helpt niet om het OMT te zien als een groep experts die de regering adviseren, nu lijkt het alsof er 15 mensen de regering adviseren en zij soms tot hetzelfde advies komen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202312531
Maar goed, een (echte) lockdown lijkt me onafwendbaar. Dat was het eigenlijk al een paar weken, maar na vanavond lijkt het me wel duidelijk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 23:13:04 #195
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202312537
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:12 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar goed, een (echte) lockdown lijkt me onafwendbaar. Dat was het eigenlijk al een paar weken, maar na vanavond lijkt het me wel duidelijk.
Ach, goed excuus om de verplichte kerst en sinterklaasfeestjes over te slaan. En "oud en nieuw bij de familie"
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202312541
Die lockdown gaat komen, maar het effect gaat echt niet groot zijn. Mensen zijn er klaar mee en na 1,5 jaar gaan mensen echt niet ineens solidair zijn, dat werkte alleen in het prille begin.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 23:14:33 #197
236264 crew  capricia
pi_202312545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:06 schreef chratnox het volgende:
Maarre, heeft iemand een samenvatting van het wedstrijdje verplassen tussen Gommers en de Jonge waar ik over las in dit topic? Watskeburt?
Gommers zei: over 10 dagen code zwart als we nu niet heel hard ingrijpen. Lockdown, scholen dicht. Daar had hij het over. Tegen de tweede kamer commissie. Das iets anders dan wat het OMT gisteren schreef. Waar Gommers ook lid van is.
Hugo zat op dat moment bij de Eerste Kamer, zijn coronawet te verkopen. En volgens Hugo (gisteren) is het nog lang geen code zwart. En toen kreeg hij de vraag of die code zwart over 10 dagen klopt.
Zie hier zijn antwoord:

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 24-11-2021 00:15:03 ]
Definitely not CIA
pi_202312548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:13 schreef Discombobulate het volgende:
Die lockdown gaat komen, maar het effect gaat echt niet groot zijn. Mensen zijn er klaar mee en na 1,5 jaar gaan mensen echt niet ineens solidair zijn, dat werkte alleen in het prille begin.
Dat lijkt me wel. Het sluiten van scholen gaat waarschijnlijk een groot effect hebben. Het sluiten van de horeca ook.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202312553
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel. Het sluiten van scholen gaat waarschijnlijk een groot effect hebben. Het sluiten van de horeca ook.
De horeca is al praktisch dicht.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 23:15:40 #200
236264 crew  capricia
pi_202312555
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dat is iets wat ik de hele pandemie al verwonderlijk vind. Ik ben gewend dat bij een crisisstructuur ook crisiscommunicatie zit en dat je niet iedereen die lid is van het OMT naar voren schuift als vertegenwoordiger van het OMT.

Nu heb ik het idee dat Gommers aan het begin nogal de goedzak was en iedereen tevreden wilde houden en het kabinet dacht iemand te hebben gevonden die sympathie wekt, maar het feit dat het OMT niet met één mond spreekt maar wel schuilt achter geheimhouding van het OMT vind ik wat bijzonder.

Gommers is de laatste week (sinds er bekend is dat hij uit het OMT stapt) sowieso wat aan het uithalen naar het OMT.
In het begin, bij de oprichting van het OMT, mochten we niet eens weten wie er lid van was. :')

En kijk nu al die BNers en prima Donna's. Want dat zijn ze geworden.
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')