abonnement Unibet Coolblue
pi_202287847
Politicoloog ziet Forum voor Democratie steeds verder radicaliseren

Afgelopen week was er veel commotie omdat Kamerlid Pepijn van Houwelingen in een debat dreigementen uitte aan het adres van D66'er Sjoerd Sjoerdsma ("Uw tijd komt nog wel, er komen tribunalen"). Kamervoorzitter Vera Bergkamp wil in gesprek met andere partijen en vindt dat het Forum voor Democratie-Kamerlid over de schreef is gegaan. NU.nl spreekt met politicoloog Léonie de Jonge, die de FVD ziet radicaliseren.

Wie is Léonie de Jonge
Leonie de Jonge doet onderzoek naar populisme, radicaal-rechts en extreemrechtse politiek.
Ze promoveerde op een onderzoek naar rechts-radicale partijen in Nederland, België en Luxemburg.


Dinsdag 16 november: FVD-Kamerlid Van Meijeren praat bedreigingen goed.
Tijdens een coronadebat zegt Gideon van Meijeren dat hij "trots" is op Forum-aanhangers die intimiderende mailtjes sturen naar Volt-Kamerlid Nilüfer Gündogan. Zij vertelt dat ze veel "shit" in haar inbox krijgt van de aanhangers van Denk en Forum voor Democratie. Ook haar moeder ontvangt berichten. "Ik ben enorm trots op onze achterban, dat ze alles op alles zetten om mevrouw Gündogan ervan te overtuigen dat ze met het absurde coronabeleid moet stoppen", zegt Van Meijeren.

De Jonge: "De reactie van Van Meijeren vind ik heel verontrustend. Niet alleen worden parlementsleden geïntimideerd, het wordt ook nog eens aangewakkerd door een Kamerlid. En dat doet hij in de grote zaal van de Tweede Kamer, het hart van de democratie."

Kamervoorzitter Vera Bergkamp zegt als reactie op het relaas van Gündogan: "Heel vervelend als je zulke vervelende mailtjes krijgt."

"De voorzitter had hier steviger moeten ingrijpen. Ze kan duidelijker zeggen: dit gaat te ver en dit moet je terugnemen. Als voorzitter kan je ook een formele waarschuwing geven of iemand schorsen."


Tijdens de begrotingsbehandeling van het ministerie van Buitenlandse Zaken botsen Van Houwelingen en Sjoerdsma. Van Houwelingen noemt de D66'er een clown en zegt: "Uw tijd komt nog wel, er komen tribunalen."

De Jonge: "Van Houwelingen gaat weer een stap verder. Bij het woord tribunaal denk je meteen aan oorlogsmisdadigers. Dat dit in het parlement gebeurt is ongekend. Wat we zien is de normalisering van radicaal-rechts en extreemrechts gedachtegoed in de Tweede Kamer."

Vicekamervoorzitter Ockje Tellegen zegt: "Dat zijn dreigementen, ik vind het niet fraai."

"Dat is net niet de goede reactie. Je moet hier veel steviger ingrijpen."

Vera Bergkamp komt met een verklaring, waarin ze schrijft: "Bedreigingen en intimidaties zijn, in welke vorm dan ook, uit den boze". En: "In de plenaire zaal vind ik het ontoelaatbaar. Hier moeten we een grens trekken."

"Hierover zal door de Kamervoorzitter met partijen wordt gesproken om in de toekomst beter voorbereid te zijn. Bergkamp zei ook dat ze dat niet zelf kan doen en dat ze daar alle Kamerleden voor nodig heeft. Als Kamervoorzitter heb je wel een extra verantwoordelijkheid om iemand erop te wijzen dat hij of zij over een grens gaat."

Thierry Baudet twittert: "Altijd weer ons-kent-ons, huilie huilie bij de bevriende journalisten, het kliekje mensen dat het met elkaar eens is. Walgelijk".

"Baudet kiest de slachtofferrol. Bij radicaal en extreemrechts zie je dat vaak: ophef veroorzaken, en als het maatschappelijk debat op gang komt in de slachtofferrol kruipen en zeggen dat je wordt geboycot en buitengesloten. Hij suggereert een stille meerderheid te vertegenwoordigen, maar hij vertegenwoordigt een kleine luidruchtige minderheid."

Bij Op1 waren Volt-Kamerlid Nilüfer Gündogan en journaliste Natasha van Weezel te gast. Zij zijn allebei bedreigd. Goede keuze van Op1?

"Goed dat Op1 besluit gebeurtenissen in een context te plaatsen en niet de daders uit te nodigen. Dat is een interessante verschuiving. Sinds de moord op Pim Fortuyn was de algemene tendens dat groepen in de samenleving niet gehoord werden en dat die een platform moesten krijgen. Daarin lijkt nu verandering te komen. Baudet was altijd welkom aan de talkshowtafels als hij weer eens een ideetje had. Zelfs toen hij zijn vleugel de Kamer binnen liet takelen werd daar een item over gemaakt. Nu zie je hem minder."

Op1-Presentator Charles Groenhuijsen zegt tijdens de uitzending "dat mensen die anderen bedreigen of daartoe oproepen niet welkom zijn aan tafel".

"Heel bijzonder, het is volgens mij voor het eerst dat een talkshowredactie laat weten: er zijn grenzen. Goed om dat zo tegenover de kijkers te doen. Voor mijn proefschrift heb ik gesproken met hoofdredacteuren van kranten en televisieprogramma's en die vonden zonder uitzondering dat álle geluiden gehoord moesten worden. Met zijn opmerking is Groenhuijsen de eerste die een ander geluid laat horen."

Donderdag 18 november: Omroepen reageren
Op1-coördinator Bert Huisjes (WNL) laat weten dat het niet uitnodigen van leden van Forum voor Democratie-politici "geen strikt beleid en geen cordon sanitaire" is. Ook RTL laat weten dat iedereen welkom is. Dat lijkt een afzwakking van de uitspraak van Charles Groenhuijsen.

De Jonge: "In Hilversum zal je altijd verschillende geluiden horen. En van een cordon sanitaire zal zeker geen sprake zijn. De nieuwe omroep Ongehoord Nederland komt eraan. Die zullen veel aandacht geven aan Baudet en zijn partij. Er is geen sprake van een aardverschuiving, maar wat Groenhuijsen doet is wel een signaal, om te laten weten dat wat er gezegd wordt niet oké is."

Vrijdag 19 november: 'Ondermijnen van de democratie'
Tijdens een campagnebijeenkomst zegt de plaatselijke Forum-lijsttrekker Peter Verstegen: "We hebben geschiedenis geschreven, het ondermijnen van democratie, we waren erbij." Vervolgens geven Baudet en Verstegen elkaar lachend een high five.

De Jonge: "Letterlijker kan het bijna niet toch?"

Op dezelfde bijeenkomst in Mill zegt Baudet dat het verzet "overal veel te slap is". Hij stelt dat "ook hier concentratiekampen zullen komen" voor ongevaccineerden. Een dag later explodeert de situatie in Rotterdam, waar de politie met scherp schiet tijdens een coronademonstratie.

"Dat hadden we ook al op Urk, tijdens de eerste avondklokrellen. Toen hoorde je hem ook niet, daar moet je niet meer verbaasd over zijn. Je moet niet meer verwachten dat Baudet van dit soort dingen afstand gaat nemen."

In de Telegram-groep Forum voor Democratie-geluid plaatst iemand een foto van D66'er Sjoerdsma, met de tekst: "Lach maar zolang het nog kan." Daaronder verschijnen commentaren als "let's hang him" en "hangen met dat kreng".

"Als volksvertegenwoordiger moet je daar afstand van nemen, maar dat doet Baudet niet. Dat is een verschil met Geert Wilders. Die trekt wel duidelijk een grens bij oproepen tot geweld. Bij Forum is die grens aan het vervagen. De vraag onder politicologen is: hebben we hier te maken met radicaal-rechts (een partij die binnen de bestaande democratische rechtsorde dingen wil veranderen) of extreemrechts (een partij die geweld niet uitsluit om veranderingen te bewerkstelligen)? Er zijn inmiddels genoeg signalen die erop wijzen dat we met Forum voor Democratie inmiddels te maken hebben met een extreemrechtse partij."


Bron: https://www.nu.nl/politie(...)r-radicaliseren.html

Wat moeten wij hier aan doen als samenleving?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 22 november 2021 @ 07:05:02 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202287860
Het is tijd om een einde te maken aan die walgelijke praktijken van de FvD. Begin om een voorbeeld te stellen met het vervolgen van de kamerleden voor haatzaaien, opruiing, racisme, discriminatie, bedreiging en holocaustontkenning aub.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 22 november 2021 @ 07:06:29 #3
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_202287869
Ze maken het me wel lastig om de volgende verkiezingen weer op ze te stemmen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_202287872
Zat er volgens haar echr verband tussen de uitspraken van Baudet en de rellende Maroks? Zijn die ook extreem recht dan met Baudet als hun leider? Vraag het me af.
  maandag 22 november 2021 @ 07:08:49 #5
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_202287875
quote:
16s.gif Op maandag 22 november 2021 07:05 schreef Starhopper het volgende:
Het is tijd om een einde te maken aan die walgelijke praktijken van de FvD. Begin om een voorbeeld te stellen met het vervolgen van de kamerleden voor haatzaaien, opruiing, racisme, discriminatie, bedreiging en holocaustontkenning aub.
Dat kan dus niet (zomaar). Kamerleden genieten onschendbaarheid tot op zekere hoogte.

https://www.parlement.com(...)ementaire_immuniteit
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_202287876
quote:
16s.gif Op maandag 22 november 2021 07:05 schreef Starhopper het volgende:
Het is tijd om een einde te maken aan die walgelijke praktijken van de FvD. Begin om een voorbeeld te stellen met het vervolgen van de kamerleden voor haatzaaien, opruiing, racisme, discriminatie, bedreiging en holocaustontkenning aub.
Helaas maar dat gaat niet. Wij leven in een democratie en iedereen is vrij om een partij op te richten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202287880
Typisch dat mensen dit goed blijven praten en achter hem blijven staan.


Al worden dat er ook steeds minder. Eerst hadden we nog een paar forummers in de vriendengroep, zijn er allemaal van teruggekomen het laatste jaar.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 22 november 2021 @ 07:11:01 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202287882
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 07:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat kan dus niet (zomaar). Kamerleden genieten onschendbaarheid tot op zekere hoogte.

https://www.parlement.com(...)ementaire_immuniteit
Dat telt alleen voor de tweede kamer ;) Het OM hoeft alleen wat willekeurige complotkaravanen te bekijken om genoeg bewijs te verzamelen :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 22 november 2021 @ 07:14:26 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202287890
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 07:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Helaas maar dat gaat niet. Wij leven in een democratie en iedereen is vrij om een partij op te richten.
En om dezelfde democratie te beschermen is het mogelijk een partij te verbieden. FvD is overduidelijk een bedreiging voor onze democratische rechtsorde.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202287897
quote:
16s.gif Op maandag 22 november 2021 07:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En om dezelfde democratie te beschermen is het mogelijk een partij te verbieden. FvD is overduidelijk een bedreiging voor onze democratische rechtsorde.
Dan zou je een partij als DENK ook moeten verbieden gezien dat duidelijk beïnvloed wordt door een dictatuur in Turkije.

Dan zou je de SGP ook moeten verbieden gezien hun scheiding van mannen en vrouwen.

En zo zijn er meer partijen die in de politiek zitten zoals islamitische partijen die een voorstander zijn van de sharia en de sharia staat ook lijnrecht tegenover de democratische rechtsorde.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202287898


41 jaar.
U MAD?
pi_202287924
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 07:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Ze maken het me wel lastig om de volgende verkiezingen weer op ze te stemmen.
Vrij makkelijke keuze zou het moeten zijn :D
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 22 november 2021 @ 07:23:51 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202287926
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 07:16 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]

41 jaar.
Hoi Vossius
Hoi Burgercomité-EU

Enge vent is dit
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Redactie Sport maandag 22 november 2021 @ 07:47:42 #14
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202287998
Nu pas ja?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 22 november 2021 @ 07:50:07 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202288003
Onbegrijpelijk dat deze partij nog op 6 zetels staat… :{
  maandag 22 november 2021 @ 08:52:55 #16
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202288368
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 07:50 schreef Zwansen het volgende:
Onbegrijpelijk dat deze partij nog op 6 zetels staat… :{
Wees blij dat het er maar zes zijn. Zo blijven ze in de marge. Ze komen nooit in de regering. Aan de andere kant vind ik het ook onbegrijpelijk dat de VVD op dik 30+ zetels kan blijven staan :{

Ja zei ik gister ook :P
pi_202288411
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 07:50 schreef Zwansen het volgende:
Onbegrijpelijk dat deze partij nog op 6 zetels staat… :{
Dat is inderdaad diep triest, maar het is vooral de peiling van Maurice de Hond die nog zo hoog zit. Het zal waarschijnlijk eerder 4-5 zetels zijn als je andere peilingen bekijkt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_202288452
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 07:50 schreef Zwansen het volgende:
Onbegrijpelijk dat deze partij nog op 6 zetels staat… :{
Tjsa....een partij krijgt zetels a.d.h.v. waar het volk voor kiest.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 22 november 2021 @ 09:03:55 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202288479
Tja, ik ben er nog steeds niet uit. Zijn dit briljante strategen die de staat met een diabolisch meesterplan willen omverwerpen, of zijn dit adolescente corpsballen, die eigenlijk niet eens door hebben wat de (mogelijke) consequenties zijn van hun idiote gedrag?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202288746
Wat we er aan moeten doen? Heel hard om lachen en weer doorgaan met adem halen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202288775
quote:
16s.gif Op maandag 22 november 2021 07:05 schreef Starhopper het volgende:
Het is tijd om een einde te maken aan die walgelijke praktijken van de FvD. Begin om een voorbeeld te stellen met het vervolgen van de kamerleden voor haatzaaien, opruiing, racisme, discriminatie, bedreiging en holocaustontkenning aub.
Aldus de man die mede verantwoordelijk is dat deze groep zetels bezet in de tweede en eerste kamer

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2021 09:30:37 ]
pi_202288780
Even tot hier heeft hier wel een suggestie:

  maandag 22 november 2021 @ 09:39:30 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202288863
quote:
16s.gif Op maandag 22 november 2021 07:05 schreef Starhopper het volgende:
Het is tijd om een einde te maken aan die walgelijke praktijken van de FvD. Begin om een voorbeeld te stellen met het vervolgen van de kamerleden voor haatzaaien, opruiing, racisme, discriminatie, bedreiging en holocaustontkenning aub.
Gaat niet lukken. Alles wat politici zeggen valt volgens recente uitspraken van een rechter onder de vrijheid van meningsuiting.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202288916
Het wordt tijd dat FvD wordt verboden. Geweld wordt verheerlijkt en de democratie bedreigd. Dat is de grens tussen nationaal-populisme als de PVV en neofascisme.
pi_202288968
FvD verbieden is op de korte termijn een oplossing, maar vele zullen hierdoor juist verder radicaliseren. Ik blijf gewoon op FvD stemmen, de strijders van de vrijheid en democratie
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 22 november 2021 @ 09:55:12 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202289007
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:39 schreef Megumi het volgende:

[..]
Gaat niet lukken. Alles wat politici zeggen valt volgens recente uitspraken van een rechter onder de vrijheid van meningsuiting.
Echt -O- -O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 22 november 2021 @ 09:58:34 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202289055
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:39 schreef Megumi het volgende:

[..]
Gaat niet lukken. Alles wat politici zeggen valt volgens recente uitspraken van een rechter onder de vrijheid van meningsuiting.
Mits men het binnen de Kamer zegt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 22 november 2021 @ 10:01:24 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202289087
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Mits men het binnen de Kamer zegt.
De minder minder Marokkanen woorden zijn buiten de kamer uitgesproken door een PVV politicus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202289125
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:03 schreef thedeedster het volgende:
Tja, ik ben er nog steeds niet uit. Zijn dit briljante strategen die de staat met een diabolisch meesterplan willen omverwerpen, of zijn dit adolescente corpsballen, die eigenlijk niet eens door hebben wat de (mogelijke) consequenties zijn van hun idiote gedrag?
Daar ben je serieus nog niet achter nee?
"Pools are perfect for holding water"
pi_202289128
Even hoor, het hele land lijkt nu te vallen over uitspraken als 'er komen tribunalen' en 'trots op de mailtjes' terwijl dat beiden geen dreigementen zijn, of daadwerkelijk ging over dreigementen in een mailbox. Ik heb zelf niet op FVD gestemd en denk dat ze door een aantal acties en uitspraken vooral zelf de rest van hun (goed onderbouwde) kritiek en daarmee hun geloofwaardigheid onderuit schoppen. Maar wat ik vooral zie gebeuren is selectieve verontwaardigheid vanuit de rest van de Kamer op wat FVD doet en vooral gespeeld moraalridderschap bij de media en politiek die nu FVD in een verdomhoekje zetten.

Het zou schandalig zijn om FVD hierom te verbieden of uit te sluiten, temeer omdat zij gewoon een gekozen partij zijn waar mensen zich nog steeds door gehoord voelen. Datzelfde heb ik met PVV, schandalig dat zij met 20 zetels stelselmatig aan de kant worden gezet. Ook al stem ik er niet op, je kan niet je eigen versie van de democratie toepassen in de Kamer.
  maandag 22 november 2021 @ 10:16:25 #31
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202289207
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:03 schreef thedeedster het volgende:
Tja, ik ben er nog steeds niet uit. Zijn dit briljante strategen die de staat met een diabolisch meesterplan willen omverwerpen, of zijn dit adolescente corpsballen, die eigenlijk niet eens door hebben wat de (mogelijke) consequenties zijn van hun idiote gedrag?
Ik zou zeggen, het tweede
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 22 november 2021 @ 10:18:29 #32
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_202289227
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 07:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Ze maken het me wel lastig om de volgende verkiezingen weer op ze te stemmen.
Volgens de peilingen zijn ze al gezakt naar 2 zetels.
Laten we zeggen dat ze nog 1 schaam zetel pakken dus op 3 zetels komen.
Lopen er rond de 200k gekken rond in Nederland, valt me nog mee.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 22 november 2021 @ 10:24:19 #33
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_202289279
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:03 schreef thedeedster het volgende:
Tja, ik ben er nog steeds niet uit. Zijn dit briljante strategen die de staat met een diabolisch meesterplan willen omverwerpen, of zijn dit adolescente corpsballen, die eigenlijk niet eens door hebben wat de (mogelijke) consequenties zijn van hun idiote gedrag?
Een mix... het zijn corpsballen die heel goed weten wat ze doen.
Ze willen gewoon in het pluche blijven zitten.
Ze hebben nu een achterban aangeboord die ze zetels garandeert.
Niet veel maar genoeg voor ze om financieel door de staat onderhouden te worden middels riante vergoedingen zelfs.
Je zal ook zien dat ze mee lullen met wat dan ook om hun achterbaan maar te paaien.

Maar ze zullen echt nooit aan de macht komen, zonder hele gekke dingen natuurlijk, dat zijn ze ook niet van plan.

Het wordt pas een probleem voor ze zodra hun achterban daar achter komt, maar daar is hun PR-campagne zo opgebouwd om dat zooooo lang mogelijk te verhullen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_202289310
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:07 schreef Thrilled het volgende:
Even hoor, het hele land lijkt nu te vallen over uitspraken als 'er komen tribunalen' en 'trots op de mailtjes' terwijl dat beiden geen dreigementen zijn, of daadwerkelijk ging over dreigementen in een mailbox. Ik heb zelf niet op FVD gestemd en denk dat ze door een aantal acties en uitspraken vooral zelf de rest van hun (goed onderbouwde) kritiek en daarmee hun geloofwaardigheid onderuit schoppen. Maar wat ik vooral zie gebeuren is selectieve verontwaardigheid vanuit de rest van de Kamer op wat FVD doet en vooral gespeeld moraalridderschap bij de media en politiek die nu FVD in een verdomhoekje zetten.

Het zou schandalig zijn om FVD hierom te verbieden of uit te sluiten, temeer omdat zij gewoon een gekozen partij zijn waar mensen zich nog steeds door gehoord voelen. Datzelfde heb ik met PVV, schandalig dat zij met 20 zetels stelselmatig aan de kant worden gezet. Ook al stem ik er niet op, je kan niet je eigen versie van de democratie toepassen in de Kamer.
De FvD is een gekozen partij die gekozen volksvertegenwoordigers wil vervolgen via tribunalen omdat zij een andere mening hebben _O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 november 2021 @ 10:28:11 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202289319
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 07:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Ze maken het me wel lastig om de volgende verkiezingen weer op ze te stemmen.
Uhhh... betekent dit dat je op ze gestemd hebt eerder dit jaar, toen de partij al gigantisch geradicaliseerd was?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202289332
Baudet/FvD bash topic nr. zoveel.

8)7 _O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 22 november 2021 @ 10:31:03 #37
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_202289349
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:18 schreef nils7 het volgende:

[..]
Volgens de peilingen zijn ze al gezakt naar 2 zetels.
Laten we zeggen dat ze nog 1 schaam zetel pakken dus op 3 zetels komen.
Lopen er rond de 200k gekken rond in Nederland, valt me nog mee.
Welke peilingen? In de meest recente van De Hond staan ze op zes, dat zijn er met de kiesdeler van 2021 dus al meer dan 500.000. Dan heb je nog de niet-stemmers, de mensen die met Van Haga meegaan en dus minstens zo krankjorum zijn, de acht zetels van BBB, de gelovigen, de Waku Waku-aanhangers, alles wat op DENK stemt, Wilders en, niet te vergeten, de mensen die qua sociale klasse thuishoren bij de SP maar om een of andere reden toch weer voor de VVD gaan (lees: zo'n 30 zetels).

Conservatief ingeschat zijn dat toch al zo'n 15 miljoen mafketels.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 22 november 2021 @ 10:32:50 #38
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_202289367
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Uhhh... betekent dit dat je op ze gestemd hebt eerder dit jaar, toen de partij al gigantisch geradicaliseerd was?
Nee, ik ging van de SP naar JA21 naar D66 naar ChristenUnie naar Volt naar VVD naar Splinter naar Code Oranje.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_202289379
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:07 schreef Thrilled het volgende:
Even hoor, het hele land lijkt nu te vallen over uitspraken als 'er komen tribunalen' en 'trots op de mailtjes' terwijl dat beiden geen dreigementen zijn, of daadwerkelijk ging over dreigementen in een mailbox. Ik heb zelf niet op FVD gestemd en denk dat ze door een aantal acties en uitspraken vooral zelf de rest van hun (goed onderbouwde) kritiek en daarmee hun geloofwaardigheid onderuit schoppen. Maar wat ik vooral zie gebeuren is selectieve verontwaardigheid vanuit de rest van de Kamer op wat FVD doet en vooral gespeeld moraalridderschap bij de media en politiek die nu FVD in een verdomhoekje zetten.
Ze zijn al vanaf dag 1 belachelijk bezig, en worden daarom ook al vanaf dag 1 door de rest van de kamer behandeld als de totaalidioten die het zijn. Is helemaal niets selectiefs aan.

quote:
Het zou schandalig zijn om FVD hierom te verbieden of uit te sluiten, temeer omdat zij gewoon een gekozen partij zijn waar mensen zich nog steeds door gehoord voelen. Datzelfde heb ik met PVV, schandalig dat zij met 20 zetels stelselmatig aan de kant worden gezet. Ook al stem ik er niet op, je kan niet je eigen versie van de democratie toepassen in de Kamer.
Klopt.

Gewoon met z'n allen niet meer op reageren. Geen interrupties, niet meer mee in debat gaan. Simpelweg compleet negeren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202289394
Gewoon kei hard negeren. Ze verdienen onze aandacht niet. Daarvoor moet je wat zinnigs melden in plaats van steeds te treiteren, te etteren en irriteren. Ze zijn de wrat van de Tweede Kamer, die vries je ook kapot.
pi_202289397
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:32 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Nee, ik ging van de SP naar JA21 naar D66 naar ChristenUnie naar Volt naar VVD naar Splinter naar Code Oranje.
Of gewoon niet stemmen totdat je weet wat je wilt? Die volgorde slaat namelijk helemaal nergens op, en elke volgende keuze doet me afvragen waarom je in godsnaam ooit op de vorige gestemd hebt.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 22 november 2021 @ 10:36:25 #42
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_202289405
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Of gewoon niet stemmen totdat je weet wat je wilt? Die volgorde slaat namelijk helemaal nergens op, en elke volgende keuze doet me afvragen waarom je in godsnaam ooit op de vorige gestemd hebt.
Hoor je het? @Nattekat
Put these foolish ambitions to rest.
pi_202289409
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:27 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
De FvD is een gekozen partij die gekozen volksvertegenwoordigers wil vervolgen via tribunalen omdat zij een andere mening hebben _O-
Het partijkartel op laten hoepelen, zodat ze ze zelf kunnen vervangen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202289471
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:51 schreef KroketBroodje het volgende:
FvD verbieden is op de korte termijn een oplossing, maar vele zullen hierdoor juist verder radicaliseren. Ik blijf gewoon op FvD stemmen, de strijders van de vrijheid en democratie
In welk paradigma leef jij?
  maandag 22 november 2021 @ 10:45:49 #45
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_202289495
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:31 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Welke peilingen? In de meest recente van De Hond staan ze op zes, dat zijn er met de kiesdeler van 2021 dus al meer dan 500.000. Dan heb je nog de niet-stemmers, de mensen die met Van Haga meegaan en dus minstens zo krankjorum zijn, de acht zetels van BBB, de gelovigen, de Waku Waku-aanhangers, alles wat op DENK stemt, Wilders en, niet te vergeten, de mensen die qua sociale klasse thuishoren bij de SP maar om een of andere reden toch weer voor de VVD gaan (lees: zo'n 30 zetels).

Conservatief ingeschat zijn dat toch al zo'n 15 miljoen mafketels.
Sorry bij 1vandaag hebben ze een tijd op 2 gestaan.
Staan daar nu op 3 idd
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Beste debater 2022 maandag 22 november 2021 @ 10:45:59 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202289496
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:51 schreef KroketBroodje het volgende:
FvD verbieden is op de korte termijn een oplossing, maar vele zullen hierdoor juist verder radicaliseren. Ik blijf gewoon op FvD stemmen, de strijders van de vrijheid en democratie
... met hun meldpunt linkse docenten...

"Vrijheid"
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202289525
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:07 schreef Thrilled het volgende:
Even hoor, het hele land lijkt nu te vallen over uitspraken als 'er komen tribunalen' en 'trots op de mailtjes' terwijl dat beiden geen dreigementen zijn, of daadwerkelijk ging over dreigementen in een mailbox. Ik heb zelf niet op FVD gestemd en denk dat ze door een aantal acties en uitspraken vooral zelf de rest van hun (goed onderbouwde) kritiek en daarmee hun geloofwaardigheid onderuit schoppen. Maar wat ik vooral zie gebeuren is selectieve verontwaardigheid vanuit de rest van de Kamer op wat FVD doet en vooral gespeeld moraalridderschap bij de media en politiek die nu FVD in een verdomhoekje zetten.

Het zou schandalig zijn om FVD hierom te verbieden of uit te sluiten, temeer omdat zij gewoon een gekozen partij zijn waar mensen zich nog steeds door gehoord voelen. Datzelfde heb ik met PVV, schandalig dat zij met 20 zetels stelselmatig aan de kant worden gezet. Ook al stem ik er niet op, je kan niet je eigen versie van de democratie toepassen in de Kamer.
Dit. Democratie is niet voor bange mensen.
pi_202289563
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
In welk paradigma leef jij?
FvD durft wat andere partijen niet durft, opstaan voor vrijheid en democratie.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202289574
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... met hun meldpunt linkse docenten...

"Vrijheid"
Aanpakken die vrijheidsafnemers!
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Moderator maandag 22 november 2021 @ 10:54:09 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202289575
We hebben nog geluk dat Thierry geen charisma heeft, anders waren we nog verder van huis...

*mag de microfoon uit, mag de microfoon uit*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')