abonnement bol.com Coolblue
pi_202295560
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:07 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik zou ze geen experimentele rotzooi noemen, maar dit is idd de eerste grootschalige toepassing van mRNA- en vector-vaccins.
Zelf pleit ik er trouwens helemaal niet voor om kinderen te vaccineren voor COVID-19 of de seizoensgriep, enkel als ze kwetsbaar zijn.
Wellicht als later blijkt dat er vaccins zijn die langdurige immuniteit geven.
Weet je wat langdurige immuniteit geeft? Een besmetting! Tientallen jaren lang. Hoe weten we dat? Omdat er mensen zijn die SARS in het verleden hebben opgelopen en het lichaam herkent corona op basis van die besmetting.
pi_202295632
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens.
Kinderen vaccineren om vooral bejaarden te beschermen is een verschuiving in de ethiek.
Ik ben benieuwd waar dat eindigt.
Overigens was voor de kindervaccinaties ook een verandering van ethiek nodig, heel lang was kindersterfte heel normaal.
Klopt inderdaad. Geef je je kind een vaccinatie om iemand anders te beschermen ipv je kind zelf?
Of vind je het risico van de ziekte voor je kind dusdanig groot dat je daarvoor de vaccinatie aan je kind geeft.

Dat zijn 2 verschillende uitgangspunten....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202295645
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het zijn niet de kinderen die op massale schaal worden getest, maar de (gevaccineerde) volwassenen. Probeer het nog eens.
https://www.ad.nl/gezond/(...)%2Fduckduckgo.com%2F
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202295682
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 13:24 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
De mRNA-vaccins vallen niet onder de medische definitie van gentherapie omdat ze niet tot de kern van een cel komen, en niet het DNA van de ontvanger veranderen. Daarnaast zijn vaccins op basis van messenger-RNA (mRNA) niet nieuw.
Dit is wel degelijk de eerste grootschalige toepassing van mRNA- en vector-vaccins.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202295705
quote:
Ok, dus ze willen ons in een lockdown plaatsen omdat ze massaal kinderen testen en het op scholen wordt verspreid, zoals elke andere besmettelijke ziekte. En daardoor worden 'records gebroken' ten opzichte van vorig jaar.

Terwijl kinderen niet in het ziekenhuis terechtkomen.
pi_202295745
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2021 13:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is te moeilijk voor de doorsnee op internet resurshende Fok-paniekverspreidersvirologen.
Ik vind jouw fonetische Engels behoorlijk moeilijk, maar ik heb het weten te vertalen na 5 keer lezen.
pi_202295804
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 13:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, dat is helemaal geen goede vertaling.

Je eigen lichaam in een virusfabriek veranderen waardoor je jezelf dus een auto-immuunziekte kan prikken omdat je eigen immuunsysteem je eigen lichaam aanvalt in plaats van alleen antilichamen aanmaakt, lijkt me niet de juiste definitie voor 'werken'.
Je lichaam wordt aangezet tot het aanmaken van het spike-eiwit, niet het hele virus.
pi_202295880
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Weet je wat langdurige immuniteit geeft? Een besmetting! Tientallen jaren lang. Hoe weten we dat? Omdat er mensen zijn die SARS in het verleden hebben opgelopen en het lichaam herkent corona op basis van die besmetting.
Dat zullen we eerst af moeten wachten wat betreft COVID-19/SARS-CoV-2 in huidige variant.
Daarnaast gaat SARS-CoV-2 ongetwijfeld nog muteren.
pi_202295948
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ok, dus ze willen ons in een lockdown plaatsen omdat ze massaal kinderen testen en het op scholen wordt verspreid, zoals elke andere besmettelijke ziekte. En daardoor worden 'records gebroken' ten opzichte van vorig jaar.

Terwijl kinderen niet in het ziekenhuis terechtkomen.
Die lockdown is misschien verstandig om die kinderen bij hun grootouders weg te houden.
Dan is het trouwens wel verstandig die ouderen zelf ook op te roepen contact met kinderen voorlopig zoveel mogelijk te vermijden.
Ik zie liever dat daar (bij de ouderen) de hoofdverantwoording wordt neergelegd.
pi_202296093
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:42 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Die lockdown is misschien verstandig om die kinderen bij hun grootouders weg te houden.
Dan is het trouwens wel verstandig die ouderen zelf ook op te roepen contact met kinderen voorlopig zoveel mogelijk te vermijden.
Ik zie liever dat daar (bij de ouderen) de hoofdverantwoording wordt neergelegd.
Dit inderdaad nu moet een hele klas thuisblijven bij besmetting. Ik hoor veel grootouders die dan op de kinderen passen omdat de ouders werken.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_202296141
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dit inderdaad nu moet een hele klas thuisblijven bij besmetting. Ik hoor veel grootouders die dan op de kinderen passen omdat de ouders werken.
Tja, die zullen dan wel gevaccineerd zijn, maar dat blijft volgens mij toch echt een risico.
Graag zsm herhaalvaccinaties voor ouderen en kwetsbaren.
Bij voorkeur met iets daarna een serologische test om te meten of ze immuniteit opgebouwd hebben.
pi_202296339
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens.
Kinderen vaccineren om vooral bejaarden te beschermen is een verschuiving in de ethiek.
Ik ben benieuwd waar dat eindigt.
Overigens was voor de kindervaccinaties ook een verandering van ethiek nodig, heel lang was kindersterfte heel normaal.
Al die bejaarden zijn wel ooit ingeent om onze kinderen te beschermen. Daarom zie je nu zo weinig gevallen van Polio bijv. ;)
pi_202296344
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Er liggen redelijk wat mensen onder de 65 in het ziekenhuis.
Maar apart om te zien dat je het leven van een persoon boven het zetten van een veilig vaccin vindt gaan
Een veilig vaccin wat om de drie maanden in opspraak komt omdat het of niet werkt (jansen), of maar 6 maanden werkt, of bloedproppen veroorzaakt, of weer uit de handel genomen wordt, of waarbij je een booster nodig hebt, of je nog steeds besmettelijk bent.

Misschien eerst even richten op de doelgroep die het nodig heeft, en als er een goed getest stabiel vaccin is, dat verspreiding voorkomt, en niet elke 3 tot 6 maanden opnieuw ingespoten moet worden kunnen we nadenken of we kinderen ook gaan inenten.
pi_202296346
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2021 17:16 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Nou de titel van de NOS zegt dat het om de winkels gaat en dat is volgens je eigen definitie dus niet de dienstverlening. Vraag is dus of het alleen winkels is of ook de dienstverlening.
Geen idee. Maar het gaat hier naast winkels ook om diensten. De Nos moet een beetje onbewust of bewust onderzoek doen want dit stond al in het wetsvoorstel dat op zaterdag anderhalve week geleden is ingediend
pi_202296376
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:14 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Al die bejaarden zijn wel ooit ingeent om onze kinderen te beschermen. Daarom zie je nu zo weinig gevallen van Polio bijv. ;)
Hebben die 250 boostershots moeten nemen om polio weg te krijgen? Of was dat vaccin gewoon beter?

Zit persoonlijk niet te wachten op 4 prikken per jaar
pi_202296405
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:15 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Geen idee. Maar het gaat hier naast winkels ook om diensten. De Nos moet een beetje onbewust of bewust onderzoek doen want dit stond al in het wetsvoorstel dat op zaterdag anderhalve week geleden is ingediend
Wat voor diensten hebben we het precies over? Bron word zeer op prijs gesteld.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202296410
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:17 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Hebben die 250 boostershots moeten nemen om polio weg te krijgen? Of was dat vaccin gewoon beter?

Men vertrouwde op de deskundigen en deed in het algemeen eerder wat nodig was. Die generatie was niet bezig met wakker zijn en eindeloos discussieren. ;)
pi_202296464
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:19 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Men vertrouwde op de deskundigen en deed in het algemeen eerder wat nodig was. Die generatie was niet bezig met wakker zijn en eindeloos discussieren. ;)
Ohja.. of nee. Ik snap je niet. Wat probeer je te zeggen? Dat we niet elk half jaar een boostershot nodig hebben? En dat gevaccineerden niet meer besmettelijk zijn?
pi_202296577
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:14 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Die kinderen zijn vooral ook beschermd door andere kinderen die ingent zijn.
Dat we kinderen inenten om vooral bejaarden te beschermen is echt een nieuw iets.
Daarnaast is Polio niet uitgeroeid, alhoewel we daarbij wel een kans lijken te hebben dat voor elkaar te krijgen.
Iets wat ik bij SARS-CoV-2 zeer onwaarschijnlijk acht.
Het ene virus is niet het andere virus.
De teller van menselijke virusziektes die we hebben weten uit te roeien staat nog steeds op 1.
pi_202296785
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:19 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
https://www.historyofvacc(...)accination-movements
pi_202297697
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:15 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Een veilig vaccin wat om de drie maanden in opspraak komt omdat het of niet werkt (jansen),
werkt prima
quote:
of maar 6 maanden werkt
vaccins werken nog steeds prima en beschermen extreem goed tegen ziekenhuis opname
quote:
, of bloedproppen veroorzaakt,
covid doet dat ook met een factor 200x. Vwb vaccinatie en bloedproppen die kans is uitermate klein
quote:
of weer uit de handel genomen wordt,
welke?
quote:
of waarbij je een booster nodig hebt,
zoals je dktp prik? Of hep A? Is vrij normaal om 3,4, of zelfs 5 x hetzelfde vaccin te krijgen
quote:
of je nog steeds besmettelijk bent.
maar veel minder
quote:
Misschien eerst even richten op de doelgroep die het nodig heeft
iedereen dus
quote:
, en als er een goed getest stabiel vaccin is, dat verspreiding voorkomt,
check
quote:
en niet elke 3 tot 6 maanden opnieuw ingespoten moet worden
wat is het probleem?
quote:
kunnen we nadenken of we kinderen ook gaan inenten.
Kan volgens de usa als heel prima

https://www.cdc.gov/coron(...)/children-teens.html
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202297732
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:34 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Die kinderen zijn vooral ook beschermd door andere kinderen die ingent zijn.
Dat we kinderen inenten om vooral bejaarden te beschermen is echt een nieuw iets.
Daarnaast is Polio niet uitgeroeid, alhoewel we daarbij wel een kans lijken te hebben dat voor elkaar te krijgen.
Iets wat ik bij SARS-CoV-2 zeer onwaarschijnlijk acht.
Het ene virus is niet het andere virus.
De teller van menselijke virusziektes die we hebben weten uit te roeien staat nog steeds op 1.
Degenen waar tegen we succesvol vaccineren ligt een stuk hoger. Uitroeien is leuk maar volgens mij niet het doel

Wellicht is het ook verstandig te stoppen met dat onzin bejaarden verhaal. Zat 65- die in het ziekenhuis liggen
pi_202297797
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:17 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
heeft niks met het soort vaccins te maken. Polio krijg je 5x toegediend en als je naar een gebied met polio gaat moet je alsnog een polio vaccin nemen
quote:
Is dan ook helemaal geen sprake van
pi_202298040
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 20:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Degenen waar tegen we succesvol vaccineren ligt een stuk hoger. Uitroeien is leuk maar volgens mij niet het doel

Wellicht is het ook verstandig te stoppen met dat onzin bejaarden verhaal. Zat 65- die in het ziekenhuis liggen
Het overgrote merendeel van de intensive care opnames en overledenen over de hele crisis zijn bejaarden.
Dat er recent iets jongere vooral ongevaccineerden op de intensive care terecht komen verandert niets aan het hele plaatje.

Als ik nu op
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
kijk zie ik nog steeds heel veel bejaarden.

Dat jij wilt doen alsof niet vooral bejaarden risico lopen is echt grote onzin.
  maandag 22 november 2021 @ 20:57:44 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202298060
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 20:55 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het overgrote merendeel van de intensive care opnames en overledenen over de hele crisis zijn bejaarden.
Dat er recent iets jongere vooral ongevaccineerden op de intensive care terecht komen verandert niets aan het hele plaatje.

Als ik nu op
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
kijk zie ik nog steeds heel veel bejaarden.

Dat jij wilt doen alsof niet vooral bejaarden risico lopen is echt grote onzin.
Doen alsof er geen enkel reel risico is voor niet-bejaarden om ernstig ziek te worden is ook totale onzin.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')