abonnement Unibet Coolblue
pi_202295560
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:07 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik zou ze geen experimentele rotzooi noemen, maar dit is idd de eerste grootschalige toepassing van mRNA- en vector-vaccins.
Zelf pleit ik er trouwens helemaal niet voor om kinderen te vaccineren voor COVID-19 of de seizoensgriep, enkel als ze kwetsbaar zijn.
Wellicht als later blijkt dat er vaccins zijn die langdurige immuniteit geven.
Weet je wat langdurige immuniteit geeft? Een besmetting! Tientallen jaren lang. Hoe weten we dat? Omdat er mensen zijn die SARS in het verleden hebben opgelopen en het lichaam herkent corona op basis van die besmetting.
pi_202295632
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens.
Kinderen vaccineren om vooral bejaarden te beschermen is een verschuiving in de ethiek.
Ik ben benieuwd waar dat eindigt.
Overigens was voor de kindervaccinaties ook een verandering van ethiek nodig, heel lang was kindersterfte heel normaal.
Klopt inderdaad. Geef je je kind een vaccinatie om iemand anders te beschermen ipv je kind zelf?
Of vind je het risico van de ziekte voor je kind dusdanig groot dat je daarvoor de vaccinatie aan je kind geeft.

Dat zijn 2 verschillende uitgangspunten....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202295645
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het zijn niet de kinderen die op massale schaal worden getest, maar de (gevaccineerde) volwassenen. Probeer het nog eens.
https://www.ad.nl/gezond/(...)%2Fduckduckgo.com%2F
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202295682
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 13:24 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
De mRNA-vaccins vallen niet onder de medische definitie van gentherapie omdat ze niet tot de kern van een cel komen, en niet het DNA van de ontvanger veranderen. Daarnaast zijn vaccins op basis van messenger-RNA (mRNA) niet nieuw.
Dit is wel degelijk de eerste grootschalige toepassing van mRNA- en vector-vaccins.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202295705
quote:
Oké, dus ze willen ons in een lockdown plaatsen omdat ze massaal kinderen testen en het op scholen wordt verspreid, zoals elke andere besmettelijke ziekte. En daardoor worden 'records gebroken' ten opzichte van vorig jaar.

Terwijl kinderen niet in het ziekenhuis terechtkomen.
pi_202295745
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2021 13:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is te moeilijk voor de doorsnee op internet resurshende Fok-paniekverspreidersvirologen.
Ik vind jouw fonetische Engels behoorlijk moeilijk, maar ik heb het weten te vertalen na 5 keer lezen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202295804
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 13:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, dat is helemaal geen goede vertaling.

Je eigen lichaam in een virusfabriek veranderen waardoor je jezelf dus een auto-immuunziekte kan prikken omdat je eigen immuunsysteem je eigen lichaam aanvalt in plaats van alleen antilichamen aanmaakt, lijkt me niet de juiste definitie voor 'werken'.
Je lichaam wordt aangezet tot het aanmaken van het spike-eiwit, niet het hele virus.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202295880
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Weet je wat langdurige immuniteit geeft? Een besmetting! Tientallen jaren lang. Hoe weten we dat? Omdat er mensen zijn die SARS in het verleden hebben opgelopen en het lichaam herkent corona op basis van die besmetting.
Dat zullen we eerst af moeten wachten wat betreft COVID-19/SARS-CoV-2 in huidige variant.
Daarnaast gaat SARS-CoV-2 ongetwijfeld nog muteren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202295948
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Oké, dus ze willen ons in een lockdown plaatsen omdat ze massaal kinderen testen en het op scholen wordt verspreid, zoals elke andere besmettelijke ziekte. En daardoor worden 'records gebroken' ten opzichte van vorig jaar.

Terwijl kinderen niet in het ziekenhuis terechtkomen.
Die lockdown is misschien verstandig om die kinderen bij hun grootouders weg te houden.
Dan is het trouwens wel verstandig die ouderen zelf ook op te roepen contact met kinderen voorlopig zoveel mogelijk te vermijden.
Ik zie liever dat daar (bij de ouderen) de hoofdverantwoording wordt neergelegd.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 22 november 2021 @ 18:52:27 #210
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202296093
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:42 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Die lockdown is misschien verstandig om die kinderen bij hun grootouders weg te houden.
Dan is het trouwens wel verstandig die ouderen zelf ook op te roepen contact met kinderen voorlopig zoveel mogelijk te vermijden.
Ik zie liever dat daar (bij de ouderen) de hoofdverantwoording wordt neergelegd.
Dit inderdaad nu moet een hele klas thuisblijven bij besmetting. Ik hoor veel grootouders die dan op de kinderen passen omdat de ouders werken.
Tot nooit .......
pi_202296141
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dit inderdaad nu moet een hele klas thuisblijven bij besmetting. Ik hoor veel grootouders die dan op de kinderen passen omdat de ouders werken.
Tja, die zullen dan wel gevaccineerd zijn, maar dat blijft volgens mij toch echt een risico.
Graag zsm herhaalvaccinaties voor ouderen en kwetsbaren.
Bij voorkeur met iets daarna een serologische test om te meten of ze immuniteit opgebouwd hebben.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202296339
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens.
Kinderen vaccineren om vooral bejaarden te beschermen is een verschuiving in de ethiek.
Ik ben benieuwd waar dat eindigt.
Overigens was voor de kindervaccinaties ook een verandering van ethiek nodig, heel lang was kindersterfte heel normaal.
Al die bejaarden zijn wel ooit ingeent om onze kinderen te beschermen. Daarom zie je nu zo weinig gevallen van Polio bijv. ;)
pi_202296344
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Er liggen redelijk wat mensen onder de 65 in het ziekenhuis.
Maar apart om te zien dat je het leven van een persoon boven het zetten van een veilig vaccin vindt gaan
Een veilig vaccin wat om de drie maanden in opspraak komt omdat het of niet werkt (jansen), of maar 6 maanden werkt, of bloedproppen veroorzaakt, of weer uit de handel genomen wordt, of waarbij je een booster nodig hebt, of je nog steeds besmettelijk bent.

Misschien eerst even richten op de doelgroep die het nodig heeft, en als er een goed getest stabiel vaccin is, dat verspreiding voorkomt, en niet elke 3 tot 6 maanden opnieuw ingespoten moet worden kunnen we nadenken of we kinderen ook gaan inenten.
pi_202296346
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2021 17:16 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Nou de titel van de NOS zegt dat het om de winkels gaat en dat is volgens je eigen definitie dus niet de dienstverlening. Vraag is dus of het alleen winkels is of ook de dienstverlening.
Geen idee. Maar het gaat hier naast winkels ook om diensten. De Nos moet een beetje onbewust of bewust onderzoek doen want dit stond al in het wetsvoorstel dat op zaterdag anderhalve week geleden is ingediend
pi_202296376
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:14 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Al die bejaarden zijn wel ooit ingeent om onze kinderen te beschermen. Daarom zie je nu zo weinig gevallen van Polio bijv. ;)
Hebben die 250 boostershots moeten nemen om polio weg te krijgen? Of was dat vaccin gewoon beter?

Zit persoonlijk niet te wachten op 4 prikken per jaar
pi_202296405
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:15 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Geen idee. Maar het gaat hier naast winkels ook om diensten. De Nos moet een beetje onbewust of bewust onderzoek doen want dit stond al in het wetsvoorstel dat op zaterdag anderhalve week geleden is ingediend
Wat voor diensten hebben we het precies over? Bron word zeer op prijs gesteld.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202296410
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:17 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Hebben die 250 boostershots moeten nemen om polio weg te krijgen? Of was dat vaccin gewoon beter?

Zit persoonlijk niet te wachten op 4 prikken per jaar
Men vertrouwde op de deskundigen en deed in het algemeen eerder wat nodig was. Die generatie was niet bezig met wakker zijn en eindeloos discussieren. ;)
pi_202296464
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:19 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Men vertrouwde op de deskundigen en deed in het algemeen eerder wat nodig was. Die generatie was niet bezig met wakker zijn en eindeloos discussieren. ;)
Ohja.. of nee. Ik snap je niet. Wat probeer je te zeggen? Dat we niet elk half jaar een boostershot nodig hebben? En dat gevaccineerden niet meer besmettelijk zijn?
pi_202296577
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:14 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Al die bejaarden zijn wel ooit ingeent om onze kinderen te beschermen. Daarom zie je nu zo weinig gevallen van Polio bijv. ;)
Die kinderen zijn vooral ook beschermd door andere kinderen die ingeënt zijn.
Dat we kinderen inenten om vooral bejaarden te beschermen is echt een nieuw iets.
Daarnaast is Polio niet uitgeroeid, alhoewel we daarbij wel een kans lijken te hebben dat voor elkaar te krijgen.
Iets wat ik bij SARS-CoV-2 zeer onwaarschijnlijk acht.
Het ene virus is niet het andere virus.
De teller van menselijke virusziektes die we hebben weten uit te roeien staat nog steeds op 1.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202296785
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:19 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Men vertrouwde op de deskundigen en deed in het algemeen eerder wat nodig was. Die generatie was niet bezig met wakker zijn en eindeloos discussieren. ;)
https://www.historyofvacc(...)accination-movements
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202297697
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:15 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Een veilig vaccin wat om de drie maanden in opspraak komt omdat het of niet werkt (jansen),
werkt prima
quote:
of maar 6 maanden werkt
vaccins werken nog steeds prima en beschermen extreem goed tegen ziekenhuis opname
quote:
, of bloedproppen veroorzaakt,
covid doet dat ook met een factor 200x. Vwb vaccinatie en bloedproppen die kans is uitermate klein
quote:
of weer uit de handel genomen wordt,
welke?
quote:
of waarbij je een booster nodig hebt,
zoals je dktp prik? Of hep A? Is vrij normaal om 3,4, of zelfs 5 x hetzelfde vaccin te krijgen
quote:
of je nog steeds besmettelijk bent.
maar veel minder
quote:
Misschien eerst even richten op de doelgroep die het nodig heeft
iedereen dus
quote:
, en als er een goed getest stabiel vaccin is, dat verspreiding voorkomt,
check
quote:
en niet elke 3 tot 6 maanden opnieuw ingespoten moet worden
wat is het probleem?
quote:
kunnen we nadenken of we kinderen ook gaan inenten.
Kan volgens de usa als heel prima

https://www.cdc.gov/coron(...)/children-teens.html
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202297732
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:34 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Die kinderen zijn vooral ook beschermd door andere kinderen die ingeënt zijn.
Dat we kinderen inenten om vooral bejaarden te beschermen is echt een nieuw iets.
Daarnaast is Polio niet uitgeroeid, alhoewel we daarbij wel een kans lijken te hebben dat voor elkaar te krijgen.
Iets wat ik bij SARS-CoV-2 zeer onwaarschijnlijk acht.
Het ene virus is niet het andere virus.
De teller van menselijke virusziektes die we hebben weten uit te roeien staat nog steeds op 1.
Degenen waar tegen we succesvol vaccineren ligt een stuk hoger. Uitroeien is leuk maar volgens mij niet het doel

Wellicht is het ook verstandig te stoppen met dat onzin bejaarden verhaal. Zat 65- die in het ziekenhuis liggen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202297797
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:17 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Hebben die 250 boostershots moeten nemen om polio weg te krijgen? Of was dat vaccin gewoon beter?
heeft niks met het soort vaccins te maken. Polio krijg je 5x toegediend en als je naar een gebied met polio gaat moet je alsnog een polio vaccin nemen
quote:
Zit persoonlijk niet te wachten op 4 prikken per jaar
Is dan ook helemaal geen sprake van
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202298040
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 20:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Degenen waar tegen we succesvol vaccineren ligt een stuk hoger. Uitroeien is leuk maar volgens mij niet het doel

Wellicht is het ook verstandig te stoppen met dat onzin bejaarden verhaal. Zat 65- die in het ziekenhuis liggen
Het overgrote merendeel van de intensive care opnames en overledenen over de hele crisis zijn bejaarden.
Dat er recent iets jongere vooral ongevaccineerden op de intensive care terecht komen verandert niets aan het hele plaatje.

Als ik nu op
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
kijk zie ik nog steeds heel veel bejaarden.

Dat jij wilt doen alsof niet vooral bejaarden risico lopen is echt grote onzin.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 22 november 2021 @ 20:57:44 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202298060
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 20:55 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het overgrote merendeel van de intensive care opnames en overledenen over de hele crisis zijn bejaarden.
Dat er recent iets jongere vooral ongevaccineerden op de intensive care terecht komen verandert niets aan het hele plaatje.

Als ik nu op
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
kijk zie ik nog steeds heel veel bejaarden.

Dat jij wilt doen alsof niet vooral bejaarden risico lopen is echt grote onzin.
Doen alsof er geen enkel reëel risico is voor niet-bejaarden om ernstig ziek te worden is ook totale onzin.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202298118
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 20:55 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het overgrote merendeel van de intensive care opnames en overledenen over de hele crisis zijn bejaarden.
Dat er recent iets jongere vooral ongevaccineerden op de intensive care terecht komen verandert niets aan het hele plaatje.
Gemiddelde leeftijd ongevaccineerde IC patiënten is 50
quote:
Als ik nu op
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
kijk zie ik nog steeds heel veel bejaarden.
Klopt gevaccineerd met andere aandoeningen
quote:
Dat jij wilt doen alsof niet vooral bejaarden risico lopen is echt grote onzin.
Nee dat is geen onzin onder ongevaccineerde mensen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202298389
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 21:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Gemiddelde leeftijd ongevaccineerde IC patiënten is 50
[..]
Klopt gevaccineerd met andere aandoeningen
[..]
Nee dat is geen onzin onder ongevaccineerde mensen
Bron?
Ik vermoed dat veel van die ongevaccineerden trouwens ook onderliggende klachten zullen hebben.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202298475
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Doen alsof er geen enkel reëel risico is voor niet-bejaarden om ernstig ziek te worden is ook totale onzin.
Dat klopt, maar dat verandert niets aan de verhoudingen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202298503
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 21:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Gemiddelde leeftijd ongevaccineerde IC patiënten is 50

En hoeveel zijn dat er?

Minder dan 15 per 1.000.000 van die leeftijdscategorie.

Dat is dus 0,00015%

Doen alsof mensen van jonger dan 70 daadwerkelijk een significante kans maken om ernstig ziek te worden en op de ic te belanden is gewoon ongefundeerde angstzaaierij.

De hele bevolking aan een pasje onderwerpen met als voorwaarde vaccinatie op basis van die angstzaaierij is staatsterrorisme.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ali_Kannibali op 22-11-2021 21:36:03 ]
pi_202298520
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 13:24 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
De mRNA-vaccins vallen niet onder de medische definitie van gentherapie omdat ze niet tot de kern van een cel komen, en niet het DNA van de ontvanger veranderen. Daarnaast zijn vaccins op basis van messenger-RNA (mRNA) niet nieuw.
Noem eens wat voorbeelden van eerdere vaccins op basis van mRNA technologie.
Graag met bron.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202298610
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 21:29 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Noem eens wat voorbeelden van eerdere vaccins op basis van mRNA technologie.
Graag met bron.
Die zijn er niet. Alleen dieren kregen die toegediend en die zijn blijkbaar allemaal dood omdat hun immuunsysteem erdoor werd vernietigd en door andere complicaties.
pi_202298697
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 21:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Bron?
Ik vermoed dat veel van die ongevaccineerden trouwens ook onderliggende klachten zullen hebben.

https://www.rivm.nl/nieuw(...)er-dan-gevaccineerde

Wat versta je onder onderliggende klachten en wat boeit het
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202298710
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 21:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En hoeveel zijn dat er?

Minder dan 15 per 1.000.000 van die leeftijdscategorie.

Dat is dus 0,00015%

Doen alsof mensen van jonger dan 70 daadwerkelijk een significante kans maken om ernstig ziek te worden en op de ic te belanden is gewoon ongefundeerde angstzaaierij.

De hele bevolking aan een pasje onderwerpen met als voorwaarde vaccinatie op basis van die angstzaaierij is staatsterrorisme.

Meer dan 50% van de ziekenhuisopnames en ~70% van de IC
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202298754
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 21:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Die zijn er niet. Alleen dieren kregen die toegediend en die zijn blijkbaar allemaal dood omdat hun immuunsysteem erdoor werd vernietigd en door andere complicaties.
Bullshit
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202298887
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 21:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Meer dan 50% van de ziekenhuisopnames en ~70% van de IC
Dat betekent dus dat er TE WEINIG CAPACITEIT IS.

Goeiendag.
pi_202298951
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 21:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)er-dan-gevaccineerde

Wat versta je onder onderliggende klachten en wat boeit het
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 21:02 schreef devlinmr het volgende:
Gemiddelde leeftijd ongevaccineerde IC patiënten is 50
Intensive care opnames?
Gemiddelde leeftijd 50?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202299206
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 21:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat betekent dus dat er TE WEINIG CAPACITEIT IS.

Goeiendag.
Als die ongevaccineerden die dus ONNODIG in het ziekenhuis terecht komen zich nou eens zouden vaccineren dan hadden we capaciteit zat
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202299213
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 21:55 schreef Tanatos het volgende:

[..]
[..]
Intensive care opnames?
Gemiddelde leeftijd 50?
Sorry... Ziekenhuis inderdaad. IC zou ik moeten nazoeken maar zal niet veel anders zijn
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202299230
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 22:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Als die ongevaccineerden die dus ONNODIG in het ziekenhuis terecht komen zich nou eens zouden vaccineren dan hadden we capaciteit zat
Ja, en daar hebben ze dus blijkbaar geen zin in, of ze kunnen het niet vanwege medische reden, en dat is dus geen oplossing. Dwingen kan je ze ook niet.

We zijn geen derdewereldland waar dit probleem niet opgelost kan worden. Men WIL het niet oplossen.
  maandag 22 november 2021 @ 22:29:43 #240
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202299374
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 21:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat betekent dus dat er TE WEINIG CAPACITEIT IS.

Goeiendag.
te weinig capaciteit voor ongevaccineerden inderdaad.
op zoveel domheid is ons zorgsysteem niet berekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Speekselklier op 22-11-2021 23:30:13 ]
Tot nooit .......
pi_202299654
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja, en daar hebben ze dus blijkbaar geen zin in, of ze kunnen het niet vanwege medische reden, en dat is dus geen oplossing. Dwingen kan je ze ook niet.
Ach... Je kunt mensen ook niet dwingen zich aan de snelheid te houden. Boetes helpen wel
quote:
We zijn geen derdewereldland waar dit probleem niet opgelost kan worden. Men WIL het niet oplossen.
Jawel daarom biedt men gratis vaccinatie aan en als backup een goede gezondheidszorg. Zit wel een stukje eigen verantwoordelijkheid bij ipv maar wijzen naar de overheid als eoa linkse mafklapper
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202299880
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:15 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Geen idee. Maar het gaat hier naast winkels ook om diensten. De Nos moet een beetje onbewust of bewust onderzoek doen want dit stond al in het wetsvoorstel dat op zaterdag anderhalve week geleden is ingediend
Ja ho wacht even, jij beweerde dat je zonder qr code niet meer in de speeltuin terecht mocht en nu weet je het eigenlijk niet. Dat riekt naar stemmingsmakerij of zie ik dat verkeerd?

[ Bericht 0% gewijzigd door ThierryPicking op 22-11-2021 23:42:58 ]
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202299914
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dwingen kan je ze ook niet.
Maar ze meer en meer pesten wel >:) ~O>
Ik heb meerdere in mijn omgeving die toch maar een prik zijn gaan halen want het was toch wel makkelijk. En ze waren er nog niet aan toegekomen. En ze waren nooit ziek.... Voor deze groep is het handig om ze hard aan te pakken zodat ze ff een prikkie halen. Er zal vast een hard kern overblijven.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202299940
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2021 23:19 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Maar ze meer en meer pesten wel >:) ~O>
Ik heb meerdere in mijn omgeving die toch maar een prik zijn gaan halen want het was toch wel makkelijk. En ze waren er nog niet aan toegekomen. En ze waren nooit ziek.... Voor deze groep is het handig om ze hard aan te pakken zodat ze ff een prikkie halen. Er zal vast een hard kern overblijven.
En jij vindt dat normaal, dat mensen geen vaccin nemen omdat ze dat nodig hebben of achten, maar omdat ze gechanteerd worden?

Echt, wat voor land is dit geworden. En wat voor volkje woont er.
pi_202300007
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En jij vindt dat normaal, dat mensen geen vaccin nemen omdat ze dat nodig hebben of achten, maar omdat ze gechanteerd worden?

Echt, wat voor land is dit geworden. En wat voor volkje woont er.
Ik heb er oprecht geen moeite mee. Ik vind Nederlanders teveel zeikerds.

Ik open (true story) bijna dagelijks de twitter berichten van Thierry en ik lach me de pleuris om de comments maar het is ook heel zuur wat er boven komt drijven onder zijn aanhang. Compleet geen idee hoe wetenschap werkt. Het corona heeft veel blootgelegd.

Maar ik snap de moeite wel met dwingen tot vaccineren hoor. En neem het vooral niet.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  maandag 22 november 2021 @ 23:41:46 #246
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202300081
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 23:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En jij vindt dat normaal, dat mensen geen vaccin nemen omdat ze dat nodig hebben of achten, maar omdat ze gechanteerd worden?

Echt, wat voor land is dit geworden. En wat voor volkje woont er.
De rede dat ze een vaccin nemen boeit me niet. Zolang ze hem maar nemen.

Als chantage werkt dan moeten we het maar op die manier doen...
Tot nooit .......
pi_202301729
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 23:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
De rede dat ze een vaccin nemen boeit me niet. Zolang ze hem maar nemen.

Als chantage werkt dan moeten we het maar op die manier doen...
De nieuwe chantage democratie?
Waar de meerderheid via treiterterreur minderheden haar wil oplegt, waarbij niet mensen overtuigen, maar mensen tot gedrag dwingen via uitsluiting en ander treitertrends de nieuwe norm/moraal is?

Ik voel er weinig voor.

De enige legitieme reden voor de maatregelen is en blijft de overbelasting van de zorg.

Deze denkwijze past trouwens naadloos in de nieuwe manier waarop mensen via social media hun wereldbeeld en idealen aan anderen proberen op te leggen.
Waarbij ze elkaar opjutten om steeds weer een stapje verder te gaan in hun polariserende opmerkingen.
Aan beide kanten van de "discussie".

Wat een heerlijke nieuwe wereld.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:02:01 #248
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202301894
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:20 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Ik begrijp de logica achter kinderen vaccineren totaal niet. Ze kunnen het nog steeds krijgen en verspreiden, het werkt alleen tegen ernstige ziekte, en die bescherming is tijdelijk. Gaan we dan kinderen om de 6 maanden een boostershot geven? Wat is de toegevoegde waarde daarvan? De kans dat kinderen in het ziekenhuis belanden is vrijwel 0.

Kunnen we niet gewoon beter de mensen die in de risico groepen vallen op tijd een boostershot geven, aangezien zij degene zijn die beschermd moeten worden. En met een vaccin dus ook beschermd zijn. Goed in kaart brengen wie dat precies zijn, en daarvoor een goede informatie campagne houden.

Ik vind het echt raar dat dit uberhaupt een vraagstuk/discussie is.

Edit: ik moet ook eerlijk bekennen dat dit mij best wel zorgen baart, en ook een beetje boos dat mensen dit aan kinderen willen opdringen.
Dit dus.

Kinderen zullen verspreiders blijven, gevaccineerd of niet. Dus dan heeft het geen enkel nut om ze te injecteren gezien ze zelf toch niet op de IC belanden.

Om maar niet te beginnen over mogelijk bijwerkingen, zoals de onsteking van de hartklep. Dit risico is minimaal, maar waarom uberhaupt het risico nemen als een vaccinatie 0,0 nut heeft?
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:06:00 #249
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202301939
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 22:29 schreef Speekselklier het volgende:
te weinig capaciteit voor ongevaccineerden inderdaad.
op zoveel domheid is ons zorgsysteem niet berekend.
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 23:41 schreef Speekselklier het volgende:
De rede dat ze een vaccin nemen boeit me niet. Zolang ze hem maar nemen.

Als chantage werkt dan moeten we het maar op die manier doen...
Want jij blijft koppig denken dat zodra 100% van de bevolking gevaccineerd is, het COVID-probleem is opgelost? Zou echt fijn zijn, maar dit is ondertussen al zo erg achterhaald.

Kijk naar Gibraltar, waar 100% van de bevolking gevaccineerd is en de booster shots ook al aan bod komen. Het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames blijft toch aanwezig. Zolang wij onze zorg hier niet op afstemmen belanden wij in precies hetzelfde schuitje. Alleen dan ben jij met je vinger aan het wijzen naar de 'domme mensen die nog geen booster-shot hebben gehaald'. Het houdt niet zo makkelijk op.

Nederland zit nu op een vaccinatiegraad van 70,3%. Jouw verwachting is dat de zorg heerlijk tot rust komt bij 80%? Bij 99%?

quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2021 23:19 schreef ThierryPicking het volgende:
Voor deze groep is het handig om ze hard aan te pakken zodat ze ff een prikkie halen. Er zal vast een hard kern overblijven.
En dan? Zie hierboven.. Als je deze groep ongevaccineerden hebt 'verslagen' door ze te dwingen tot een prik, hebben we dan gewonnen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kaizen_ op 23-11-2021 10:14:54 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:11:58 #250
3542 Gia
User under construction
pi_202302002
Kinderen vaccineren of elk jaar van oktober tot eind maart thuisonderwijs. Ouders, aan u de keuze.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:28:57 #251
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202302244
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:06 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Nederland zit nu op een vaccinatiegraad van 70,3%. Jouw verwachting is dat de zorg heerlijk tot rust komt bij 80%? Bij 99%?
[..]
En dan? Zie hierboven.. Als je deze groep ongevaccineerden hebt 'verslagen' door ze te dwingen tot een prik, hebben we dan gewonnen?
De zorg zal niet tot rust komen. Maar de zorg draait nu op 130% van haar kunnen. Ik denk dat de zorg, in combinatie met de basisregels wel onder de 130% duikt. Dat zal eerder 110% zijn dan 70%. Maar het helpt wel degelijk mee.

En om het iets duidelijker weer te geven. Bij 130% van haar kunnen vallen er gewoon doden die voorkomen hadden kunnen worden. Helaas las ik elders op het forum al de er nogal wat narcisten rondlopen die dat geen argument vinden.

Je moet echt stoppen met de gedachte dat de capaciteit van de zorg in de hoeveelheid kan worden uitgebreid die jij zou willen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Speekselklier op 23-11-2021 10:35:56 ]
Tot nooit .......
pi_202302278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:06 schreef Kaizen_ het volgende:
En dan? Zie hierboven.. Als je deze groep ongevaccineerden hebt 'verslagen' door ze te dwingen tot een prik, hebben we dan gewonnen?
Alle beetjes helpen
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:36:43 #253
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202302316


[ Bericht 100% gewijzigd door Kaizen_ op 23-11-2021 10:42:22 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:42:09 #254
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202302368
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:28 schreef Speekselklier het volgende:
De zorg zal niet tot rust komen. Maar de zorg draait nu op 130% van haar kunnen. Ik denk dat de zorg, in combinatie met de basisregels wel onder de 130% duikt. Dat zal eerder 110% zijn dan 70%. Maar het helpt wel degelijk mee.

En om het iets duidelijker weer te geven. Bij 130% van haar kunnen vallen er gewoon doden die voorkomen hadden kunnen worden. Helaas las ik elders op het forum al de er nogal wat narcisten rondlopen die dat geen argument vinden.

Je moet echt stoppen met de gedachte dat de capaciteit van de zorg in de hoeveelheid kan worden uitgebreid die jij zou willen.
Zelf ben ik vooral sceptisch over onderstaand:
Als we de laatste 20 tot 30% ongevaccineerden een prik geven gaan we de zorg verlichten van 130% naar 110%. Ik ben oprecht benieuwd hoeveel ongevaccineerden 60+ zijn. Voor deze categorie zal het overduidelijk wel een positief effect op de zorg hebben.

Voor de 20 - 30 jarigen zal prik of geen prik weinig uitmaken. Uitzonderingen nagelaten zullen die niet in het ziekenhuis terechtkomen.

Verder is 'de zorg uitbreiden' sowieso geen simpele knop die je kan omzetten. Wel lijkt het alsof hier sinds vorig jaar helemaal niets mee is gedaan. Hier had allang beweging in moeten zitten. Natuurlijk los je hier niet het complete probleem mee op zoals je aangeeft, maar dit kan wel voor die verlichting van 130% naar 120% zorgen. En de 60+'ers die niet gevaccineerd zijn kunnen ook met een extra 10% supporten.

quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:31 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Alle beetjes helpen
Jonge gezonde mensen dwingen tot een prik zal niets helpen. Uitzonderingen nagelaten zullen die niet in het ziekenhuis terechtkomen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_202302378
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:36 schreef Kaizen_ het volgende:
:') Hier ga ik niet serieus op in.
Omdat het 0 effect volgens jou zou hebben?
Omdat het wel effect heeft maar er betere oplossingen zijn?
Omdat het een goed argument was? ~O>
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:44:39 #256
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202302402
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:42 schreef ThierryPicking het volgende:
Omdat het 0 effect volgens jou zou hebben?
Omdat het wel effect heeft maar er betere oplossingen zijn?
Omdat het een goed argument was?
Zie hierboven. 'Alle beetjes helpen' is zo'n dooddoener. Vandaar dat ik mijn reactie verwijderd heb en serieus inga op Speekselklier.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_202302411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:42 schreef Kaizen_ het volgende:
Als we de laatste 20 tot 30% ongevaccineerden een prik geven gaan we de zorg verlichten van 130% naar 110%.

....

Jonge gezonde mensen dwingen tot een prik zal niets helpen. Uitzonderingen nagelaten zullen die niet in het ziekenhuis terechtkomen.
Spreek je jezelf nu niet tegen? Het helpt dus wel zoals je zelf stelt! Note ik ken best wat gezonde mensen die tot op de dag van vandaag een dikke tik van dat Corona hebben gehad. Ik gok dat ze graag een vaccin hadden genomen maar dat was er in die tijd nog niet.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202302433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:44 schreef Kaizen_ het volgende:
Zie hierboven. 'Alle beetjes helpen' is zo'n dooddoener. Vandaar dat ik mijn reactie verwijderd heb en serieus inga op Speekselklier.
Dooddoener of niet, je legt het zelf goed uit in je 130% -> 110% post. Beetjes helpen.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:46:49 #259
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202302435
Even een quote van het RIVM:

quote:
De ongevaccineerde COVID-19 patiënten (mediane leeftijd van 59 jaar in oktober) zijn aanzienlijk jonger dan volledig gevaccineerde COVID-19 patiënten die in het ziekenhuis zijn opgenomen (mediane leeftijd van 77 jaar in oktober).
Dit is dus de crux bij het vaccineren. En daarin ben ik het volledig eens met Speekselklier en thierrypicking. Deze risico categorie brengt inderdaad extra druk bij de ziekenhuizen. Maar laat de mensen onder de 30 - en zeker kids met rust.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:49:48 #260
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202302470
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:45 schreef ThierryPicking het volgende:
Spreek je jezelf nu niet tegen?
Dat is een quote van Speekselklier.

Vergelijk jouw post 'alle beetjes helpen' met de duidelijke post met verheldering van Speekselkier. Dat zijn de posts waar ik liever mee in discussie ga.

En voor mij een van de belangrijkste punten: Ook al is iedereen gevaccineerd, de zorg blijft overbelast. Dit moeten we parallel aan het vaccineren aanpakken, maar het blijft onnodig stilliggen. Zo komen we volgend jaar weer heerlijk in een lockdown met z'n allen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_202302539
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:49 schreef Kaizen_ het volgende:
En voor mij een van de belangrijkste punten: Ook al is iedereen gevaccineerd, de zorg blijft overbelast. Dit moeten we parallel aan het vaccineren aanpakken, maar het blijft onnodig stilliggen. Zo komen we volgend jaar weer heerlijk in een lockdown met z'n allen.
Terechte zorg. Er moet waarschijnlijk meer gebeuren. Mogelijk komt er een medicijn, dat zou kunnen helpen. Of toch de oprichting van corona ziekenhuizen of zo maar we zullen de mensen niet hebben.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:58:04 #262
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202302575
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:54 schreef ThierryPicking het volgende:
Mogelijk komt er een medicijn, dat zou kunnen helpen.
Ik ben blij dat dit wel in volle gang is gezet. :) Maar na alles wat we nu hebben gezien is het lastig om te geloven dat dit de 'magic bullet' is die alles gaat oplossen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:06:31 #263
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202302662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:42 schreef Kaizen_ het volgende:

Verder is 'de zorg uitbreiden' sowieso geen simpele knop die je kan omzetten. Wel lijkt het alsof hier sinds vorig jaar helemaal niets mee is gedaan. Hier had allang beweging in moeten zitten.
Daar is wel degelijk iets mee gedaan. Echter het verpleegkundig vak vraagt ook veel meelopen meelopen met een mentor. Door de drukte ligt dat deel nu gewoon stil. De mentor heeft daar gewoonweg geen tijd voor.

Verder is het ziektepercentage onder verpleegkundig personeel nu de extreem hoog. Ook hebben er veel het vak verlaten omdat ze het niet meer aankonden.

Nieuwe instroom niet op pijl door gebrek aan mentor-tijd.
Veel zieken en personeel dat op halve kracht MOET werken voor een eigen gezondheid.
Mensen die voor hun gezondheid het vak verlaten..


De optelsom lijkt voor de buitenwereld dat er niets gebeurt is. Er is voldoende geld beschikbaar om voluit mensen aan te nemen en op te leiden. Helaas kan je met geld niet alles voor elkaar krijgen.
Tot nooit .......
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:13:46 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202302751
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Misdadig.
Mijn 7 jarige heeft bij geboorte ook vaccins gehad, erg blij mee, zodat die kutziektes van vroeger wegblijven. Niets misdadigs aan. Wat een domme opmerking.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:42:25 #265
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202303078
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:06 schreef Speekselklier het volgende:
Daar is wel degelijk iets mee gedaan. Echter het verpleegkundig vak vraagt ook veel meelopen meelopen met een mentor. Door de drukte ligt dat deel nu gewoon stil. De mentor heeft daar gewoonweg geen tijd voor.

Verder is het ziektepercentage onder verpleegkundig personeel nu de extreem hoog. Ook hebben er veel het vak verlaten omdat ze het niet meer aankonden.

Nieuwe instroom niet op pijl door gebrek aan mentor-tijd.
Veel zieken en personeel dat op halve kracht MOET werken voor een eigen gezondheid.
Mensen die voor hun gezondheid het vak verlaten..

De optelsom lijkt voor de buitenwereld dat er niets gebeurt is. Er is voldoende geld beschikbaar om voluit mensen aan te nemen en op te leiden. Helaas kan je met geld niet alles voor elkaar krijgen.
Even een kleine reality check, geleend van @AchJa. Binnen een kleine vier jaar is het aantal beschikbare IC-bedden gehalveerd van bijna 2100 naar 1150...Laten we dit meenemen in de optelsom waar je het over hebt.

Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_202303550
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:42 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Even een kleine reality check, geleend van @:AchJa. Binnen een kleine vier jaar is het aantal beschikbare IC-bedden gehalveerd van bijna 2100 naar 1150...Laten we dit meenemen in de optelsom waar je het over hebt.

[ afbeelding ]
zet dat voor jezelf eens af tegen de gemiddelde ligduur ajb

aantal bedden zegt geen drol

Maar goed, dat het krap bemeten is in Nederland is zeker waar. Nog meer reden om dus vol in te zetten op vaccinatie.
Preventie is altijd de beste manier.

[ Bericht 8% gewijzigd door devlinmr op 23-11-2021 12:31:00 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202303677
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn 7 jarige heeft bij geboorte ook vaccins gehad, erg blij mee, zodat die kutziektes van vroeger wegblijven. Niets misdadigs aan. Wat een domme opmerking.
Dus als je het maar een vaccin noemt dan is het goed want alle vaccins zijn hetzelfde?

Dit is niet alleen verreweg het gevaarlijkste vaccin uit de geschiedenis van de geneeskunde, itt die andere vaccins krijgt het kind dit niet in het belang van het kind maar in het belang van dikke 60-plussers die geen vaccin hebben gehaald en van De Jonge die zichzelf politiek gezichtsverlies probeert te besparen.

Beide zijn onethisch.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 23 november 2021 @ 12:40:11 #268
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202303778
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:20 schreef devlinmr het volgende:
zet dat voor jezelf eens af tegen de gemiddelde ligduur ajb

aantal bedden zegt geen drol
Aantal IC bedden zegt geen drol? Lijkt me wel.

Heb jij die cijfers van de gemiddelde ligduur? Ik kan wel iets vinden betreft de ziekenhuizen, maar niets specifieks over de IC bedden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 23 november 2021 @ 12:56:23 #269
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202304008
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:42 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Even een kleine reality check, geleend van @:AchJa. Binnen een kleine vier jaar is het aantal beschikbare IC-bedden gehalveerd van bijna 2100 naar 1150...Laten we dit meenemen in de optelsom waar je het over hebt.

[ afbeelding ]
ik zie alleen 2017.
heb je 2021 ook?

En daarbij, zijn die bedden daadwerkelijk het ziekenhuis uitgereden? of zijn ze omgelabeld van ic bed naar een bed specifiek naar een bepaald specialisme.

[ Bericht 9% gewijzigd door Speekselklier op 23-11-2021 13:04:08 ]
Tot nooit .......
  dinsdag 23 november 2021 @ 13:04:11 #270
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202304102
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:56 schreef Speekselklier het volgende:
ik zie alleen 2017.
heb je 2021 ook?
Die kan ik niet gemakkelijk terugvinden, maar in verscheidenen bronnen zien we dat de huidige IC capaciteit 1150 bedden betreft.

(Bv:https://www.lnaz.nl/nieuw(...)dag-7-juni-naar-1150 of https://www.demedischspec(...)-naar-1150-ic-bedden)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_202304150
welke kans is groter voor kinderen, overlijden aan covid of aan de vaccine.
  Beste debater 2022 dinsdag 23 november 2021 @ 13:10:23 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202304163
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:08 schreef Mytho het volgende:
welke kans is groter voor kinderen, overlijden aan covid of aan de vaccine.
Dat ligt aan hoeveelheid chips Bill 'Soros' Gates erin stopt, natuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 23 november 2021 @ 13:10:53 #273
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202304168
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:04 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Die kan ik niet gemakkelijk terugvinden, maar in verscheidenen bronnen zien we dat de huidige IC capaciteit 1150 bedden betreft.

(Bv:https://www.lnaz.nl/nieuw(...)dag-7-juni-naar-1150 of https://www.demedischspec(...)-naar-1150-ic-bedden)
ik kijk graag naar twee dezelfde grafieken. Misschien is een deel van de bedden uit je grafiek ongeschikt voor Corona zorg en wordt hij niet meegerekend in de telling voor corona?

Op specialisische afdelingen komen steeds meer patienten die vroeger op de ic zouden liggen. Een dag (paar uur zelfs) na een operatie ga je vaak al terug naar de afdelling en wordt je in een verder verzorgd. Dit is nu veel sneller dan vroeger.

Veel corona-ontkenners. wappies en vaccinatie-weigeraars zijn het er over eens dat grafieken altijd liegen. Het klopt dan ook niet dat je nu met een halve grafiek (slechts 1 jaar, zonder toelichtig) mijn ongelijk probeert te bewijzen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Speekselklier op 23-11-2021 13:26:11 ]
Tot nooit .......
  dinsdag 23 november 2021 @ 13:27:54 #274
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202304360
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:10 schreef Speekselklier het volgende:
ik kijk graag naar twee dezelfde grafieken. Misschien is een deel van de bedden uit je grafiek ongeschikt voor Corona zorg en wordt hij niet meegerekend in de telling voor corona?
Mee eens hoor, je wilt zeker weten appels met appels te kunnen vergelijken. Helaas lijkt dat teveel gevraagd als ik zo een rondkijk op de beschikbare websites met data.

Echter durf ik er wel vanuit te gaan dat we hier over een forse reductie in de afgelopen vijf jaar praten betreft het aantal IC-bedden.. Is wel een algemeen bekend feit. Mijn verwachting is dat dit ook niet evenredig is met de gemiddelde ligduur, maar hier heb ik geen cijfers over.

Enkel voor normale ziekenhuisbedden, waarbij de ligduur van van 2017 tot 2019 gelijk is gebleven: 5.2 dagen. https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ligduur-ziekenhuizen. Fijn dat de meting niet doorgaat tm heden.In ieder geval zien we in deze grafiek geen forse reductie in bedligging over tijd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:10 schreef Speekselklier het volgende:
Veel corona-ontkenners. wappies en vaccinatie-weigeraars zijn het er over eens dat grafieken altijd liegen. Het klopt dan ook niet dat je nu met een halve grafiek (slechts 1 jaar, zonder toelichtig) mijn ongelijk probeert te bewijzen.

Beetje onnodig dit. ^O^ Ik zal de ziekenhuis meneer van de data-verzameling op zijn vingers tikken. Verder vind ik het best als je nog steeds niet wilt toegeven dat de zorg in de agelopen jaren fors in sterkte en capaciteit is afgenomen. Als je dat echt niet wilt toegeven, zal een tweede grafiekje weinig teweeg brengen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kaizen_ op 23-11-2021 13:54:30 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 23 november 2021 @ 13:46:22 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202304573
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dus als je het maar een vaccin noemt dan is het goed want alle vaccins zijn hetzelfde?

Dit is niet alleen verreweg het gevaarlijkste vaccin uit de geschiedenis van de geneeskunde, itt die andere vaccins krijgt het kind dit niet in het belang van het kind maar in het belang van dikke 60-plussers die geen vaccin hebben gehaald en van De Jonge die zichzelf politiek gezichtsverlies probeert te besparen.

Beide zijn onethisch.
Leugenaar.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 23 november 2021 @ 15:16:04 #276
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202305470
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:27 schreef Kaizen_ het volgende:Beetje onnodig dit. ^O^
ik noem jouw zeker geen wappie of zo hoor. Ik was vooral verbaasd dat ik jouw gelijk moet geven op basis van nog geen 50% van de informatie die nodig is.
quote:
Verder vind ik het best als je nog steeds niet wilt toegeven dat de zorg in de agelopen jaren fors in sterkte en capaciteit is afgenomen. Als je dat echt niet wilt toegeven, zal een tweede grafiekje weinig teweeg brengen.
De zorgcapaciteit is zeker afgenomen. Dat zal ik niet ontkennen. Echter niet in de mate die jij benoemt. Ook is een deel efficienter geworden of verplaatst naar andere onderdelen binnen de zorg.

Ook de afgelopern jaren hadden we weinig wachtlijsten, blijkbaar was er dus voldoende zorg.
Tot nooit .......
pi_202332604
De spuit in de spruit is weer een stap dichterbij :X
https://www.rtlnieuws.nl/(...)5-tot-11-jaar-corona
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202552462
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202564741
Hoeveel duizend euro zijn de ongevaccineerden van dit topic bereid om jaarlijks te betalen voor de zo gewenste opschaling van de zorg die alleen nodig is door hun egoïstische gedrag?
pi_202564943
Wanneer gaan we huisdieren inenten? Gewoon alles met een hartslag prikken :')
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202565397
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 11:36 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Wanneer gaan we huisdieren inenten? Gewoon alles met een hartslag prikken :')
We enten huisdieren al decennia in.
pi_202565417
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 12:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We enten huisdieren al decennia in.
Het lijkt me vrij voor de hand liggend, daar dit het COVID-19 forum is, het over corona vaccinaties gaat.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202565420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:40 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Aantal IC bedden zegt geen drol? Lijkt me wel.
Mensen die er verstand van hebben zijn het met me eens
https://amp.nos.nl/artike(...)nden-over-de-ic.html

quote:
Heb jij die cijfers van de gemiddelde ligduur? Ik kan wel iets vinden betreft de ziekenhuizen, maar niets specifieks over de IC bedden.
https://amp.nos.nl/artike(...)-intensive-care.html
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202565432
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoeveel duizend euro zijn de ongevaccineerden van dit topic bereid om jaarlijks te betalen voor de zo gewenste opschaling van de zorg die alleen nodig is door hun egoïstische gedrag?
En geen fuck uitmaakt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202565454
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 12:12 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Het lijkt me vrij voor de hand liggend, daar dit het COVID-19 forum is, het over corona vaccinaties gaat.
Je weet het nooit bij een vaxwappie.
pi_202569120
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoeveel duizend euro zijn de ongevaccineerden van dit topic bereid om jaarlijks te betalen voor de zo gewenste opschaling van de zorg die alleen nodig is door hun egoïstische gedrag?
hoe wil een ongevacineerde het personeelstekort oplossen met geld? Met geld maak je geen mensen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202576113
Nee.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202597583
Mja Theo Schetters. Hij brengt het allemaal heel zeker maar kenners torpederen dat figuur zonder problemen:

https://kloptdatwel.nl/20(...)-over-coronavaccins/
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202598873
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 12:27 schreef ThierryPicking het volgende:
Mja Theo Schetters. Hij brengt het allemaal heel zeker maar kenners torpederen dat figuur zonder problemen:

https://kloptdatwel.nl/20(...)-over-coronavaccins/
Vertaling: Ik kan zelf niks logisch verzinnen om hier een weerwoord op te geven maar de tv kenners kunnen dat wel voor mij verzinnen.

[ Bericht % gewijzigd door miss_sly op 13-12-2021 15:52:19 ]
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202599305
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 14:05 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Vertaling: Ik kan zelf niks logisch verzinnen om hier een weerwoord op te geven maar de tv kenners kunnen dat wel voor mij verzinnen.
Ik ben zelf geen viroloog en als een ander het al netjes heeft uitgezocht zie ik geen reden om dat niet als bron aan te halen. Van mij mag je in elk kanaal geloven wat je wilt maar ik hou het het liefst zoveel mogelijk bij de main stream wetenschap.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202599439
quote:
Vooral omdat deze man vertelt wat je wil horen, neem ik aan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202599489
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 14:29 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ik ben zelf geen viroloog en als een ander het al netjes heeft uitgezocht zie ik geen reden om dat niet als bron aan te halen. Van mij mag je in elk kanaal geloven wat je wilt maar ik hou het het liefst zoveel mogelijk bij de main stream wetenschap.
Wetenschap is geen religie maar waarheidsvinding. Op het moment dat je 1 groep gaat aanhangen dan is er niks wetenschappelijks meer aan. OoK aL HeB dU Tv hEt gESjeGd
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202599628
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 14:40 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Wetenschap is geen religie maar waarheidsvinding. Op het moment dat je 1 groep gaat aanhangen dan is er niks wetenschappelijks meer aan. OoK aL HeB dU Tv hEt gESjeGd
Ik hang de groep van de waarheidsbevinding juist aan. :) Die dokter hierboven zegt blijkbaar dingen die je wetenschappelijk kunt ontkrachten. Dat plaatst zijn opmerkingen wat mij betreft buitenspel want je kunt niet meer weten of hij het verzint voor aandacht of het toevallig een feitje is.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202600667
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 14:50 schreef ThierryPicking het volgende:
Ik hang de groep van de waarheidsbevinding juist aan. Die dokter hierboven zegt blijkbaar dingen die je wetenschappelijk kunt ontkrachten.
Je snapt niet wat DoritosDieBlauwe zegt en je snapt niet hoe wetenschap werkt.
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 15:53:55 #296
5428 crew  miss_sly
pi_202600750
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:47 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Je snapt niet wat DoritosDieBlauwe zegt en je snapt niet hoe wetenschap werkt.
Als iemand het niet met je eens is, betekent dat niet dat diegene 'het niet snapt'. Dat is weinig respectvol.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202600756
Volgens mij zijn vrijwel alle deskundigen, die onafhankelijk zijn van de overheid en farmaceutische industrie, tegen Covid-19 kindervaccinatie. Het is de overheid die dit er door wil drukken en de mainstream media die hier grotendeels in mee gaat.

quote:
Is het medisch-ethisch verdedigbaar om gezonde kinderen te vaccineren tegen Covid-19?

Dr. Jona Walk, M.D., PhD, internist in opleiding, 25 juni 2021

Achter de vraag of we ook gezonde kinderen van 12 tot 17 jaar moeten vaccineren tegen Covid-19,
schuilt naast de medische, immunologische en epidemiologische overwegingen ook nog een zware
ethische vraagstelling: hoeveel nadeel mogen we een kind opleggen ten behoeve van de maatschappij?
Om deze vraag te beantwoorden kunnen zowel individuele als de maatschappelijke voor- en nadelen
van massavaccinatie worden meegewogen.
De recente goedkeuring van de Europese Geneesmiddelen Autoriteit (EMA) van het Comirnaty® vaccin
(Pfizer) voor 12 tot 15 jarigen is, net als voor volwassenen, een ‘voorwaardelijke goedkeuring’. Deze
wordt gegeven in afwachting van het volledige onderzoeksdossier wanneer er een acute noodzaak voor
een vaccin is én de te verwachten baten opwegen tegen de te verwachten risico’s [1]. Voor kinderen
met een verzwakt immuunsysteem of andere onderliggende ziekten kan dit het geval zijn [2]. Bij
gezonde kinderen is de kans op IC-opname of overlijden echter nihil [3] en moet er kritischer worden
gekeken naar de risico-baten analyse.
De goedkeuring werd gegeven op basis van een studie die Pfizer in 2000 kinderen uitvoerde [4]. Het
primaire eindpunt was immunogeniciteit, en het onderzoek toonde dat 12 tot 15 jarigen vergelijkbare
neutraliserende antistoffen hadden na vaccinatie vergeleken met volwassenen. Als secundaire
uitkomstmaat werd gekeken naar de incidentie van Covid-19 met milde klachten, waarvan er 16
gevallen waren in de placebo groep en geen onder gevaccineerde kinderen. Hoewel er bij deze studie,
net als de initiële fase 3 studie, sprake is van een ernstig methodologisch probleem, namelijk de
combinatie van inadequate blindering en een subjectieve uitkomstmaat [5, 6], suggereren deze data dat het vaccin ook kinderen beschermt tegen verkoudheidsklachten door SARS-CoV-2 infectie. In de studie
werd niet gekeken naar het effect van vaccinatie op het oplopen van een asymptomatische infectie, het
ontstaan van langdurige klachten, het ontwikkelen van inflammatoire aandoeningen (multisystem
inflammatory syndrome in children, MIS-C), of transmissie van het virus.
Op individueel niveau moet daarom alleen het voordeel van reductie van milde Covid-19 worden
afgewogen tegen de mogelijke nadelen van vaccinatie. De hoge incidentie van significante klachten na
vaccinatie [4, 7] maakt een netto reductie van ziektelast op populatie niveau al minder waarschijnlijk.
Echter veel belangrijker is het lagere, maar niet afwezige, risico op ernstige aandoeningen. Na vaccinatie
met lipide nanopartikel (LNP)-mRNA vaccins is de kans op anafylaxie vele malen hoger is dan met
conventionele vaccins [8, 9], en momenteel wordt ook een verband met myocarditis [10] en
levensbedreigende tromboses [11] onderzocht. De data van Pfizer’s eigen studie suggereren ook een
mogelijk nadelig effect van vaccinatie [4]. Zowel bij kinderen van 12 tot 15 jaar, als bij jongeren 16 tot 25
jaar was er in de groep gevaccineerde proefpersonen een trend richting een hogere incidentie van
‘severe adverse events’ ter gevolge van alle oorzaken, vergeleken met de placebo groep. Het belang
hiervan is nog onduidelijk, maar het zou aanleiding moeten zijn tot verder onderzoek in een grotere
populatie. Gegeven de unieke biodistributie van LNP-mRNA partikels in verschillende weefsels en de
beperkte ervaring met dit soort vaccins moeten we beducht zijn op geheel onverwachte bijwerkingen en
verdienen dit soort observaties direct aandacht [12, 13]. Daarnaast is al langer bekend dat vaccinaties bij
kinderen zowel positieve als negatieve effecten op de algemene afweer kunnen hebben [14]. Voor
Comirnaty® suggereren recente data dat de specifieke bescherming tegen Covid-19 ontwikkelt ten
kosten van de onderdrukking van non-specifieke immuniteit [15], en de eventuele consequenties
hiervan voor de bescherming tegen heterologe pathogenen en de response op andere vaccinaties in het
Rijksvaccinatieprogramma is nog onbekend. Deze gegevens maken duidelijk dat op individueel niveau de baten van vaccinatie nu niet opwegen tegen de risico’s voor gezonde kinderen. Toch zou er alsnog een maatschappelijk voordeel kunnen zijn als vaccinatie van kinderen de virus transmissie dusdanig reduceert dat ziekenhuisopnames en sterfte onder ouderen afnemen. Allereerst is het belangrijk te benoemen dat in Nederland nog nooit breed een vaccin is toegediend zonder de verwachting dat het individuele kind daar een gezondheidsvoordeel bij
heeft. Binnen de wereld van de vaccinontwikkeling speelt de vraag al decennia: kan een geheel
‘altruïstisch vaccin’ (een vaccin met voordeel op populatie niveau zonder enig direct voordeel voor de
gevaccineerde) worden geïmplementeerd? De meningen hierover zijn verdeeld [16, 17]. Wanneer we
meenemen dat de coronamaatregelen van de afgelopen anderhalf jaar ernstige nadelen voor onze
kinderen hebben opgeleverd, is het de moeite waard deze discussie nu te voeren, maar dan moeten de
voordelen van deze ‘altruïstische vaccinatie’ wel evident opwegen tegen de nadelen.
Momenteel is er nog geen duidelijkheid over de mate waarin deze vaccins transmissie verminderen.
Dubbelblinde studies lieten geen verschil zien in het aantal asymptomatische infecties na vaccinatie
versus controles [18, 19], al was er wel een beperkte reductie van virale load [20, 21]. Echter bleef de
mediane CT rond de 27, ruim onder de grens die veelal wordt gehanteerd als ‘niet-besmettelijk’. Latere
observationele studies suggereerden wel een afname van asymptomatische infecties, maar deze zijn
ernstig vatbaar voor confounding en andere methodologische problemen, om niet te spreken over
publicatie bias richting een positieve uitkomst. Wanneer in dit soort studies werd gekeken naar
besmettelijkheid door middel van bron-contact onderzoek, suggereren nog ongepubliceerde stukken
een afname in de order van 30-50% [22-24]. Echter dit was in de eerste weken na vaccinatie wanneer
titers van neutraliserende antistoffen het hoogst zijn, en er is geen data over hoe lang deze bescherming
daadwerkelijk aanhoudt. Daarentegen zijn er wel data die suggereren dat doorgemaakte Covid-19 op de middellange termijn goed beschermt tegen asymptomatische infectie [25], en gegevens van Sanquin
laten zien dat een hoog percentage van de jongeren in Nederland reeds een infectie met SARS-CoV-2
heeft gehad [26]. Al met al is de toegevoegde waarde van vaccineren om transmissie te voorkomen op
zijn minst onduidelijk, zo niet afwezig.
De duur van de bescherming van vaccinatie is mede afhankelijk van het ontstaan van immuunontwijkende virus mutaties. Vaccineren met als doel het virus te eradiceren wordt door steeds meer
wetenschappers om verschillende redenen beschouwd als onhaalbaar [27, 28]. Zelfs vroegere
voorstanders van dit beleid in Nederland benadrukken nu dat SARS-CoV-2 in enige mate als endemisch
virus onder ons zal blijven. Hoewel onderdrukken van de R-waarde de mutatie snelheid van het virus
verlaagt waardoor er minder snel varianten ontstaan, kan dit om twee redenen niet worden gebruikt als
argument om Nederlandse kinderen te vaccineren. Ten eerste, er zijn momenteel al varianten in omloop
waar de vaccins verminderde, of geen, werkzaamheid tegen hebben [29, 30]. Massavaccinatie zal op de
middellange termijn juist selecteren voor deze varianten, welke dan dominant worden. Ten tweede, zo
lang er in grote gebieden op de wereld niet wordt gevaccineerd blijven nieuwe varianten ontstaan, en
tenzij we bereid zijn de grenzen bijna helemaal te sluiten zullen nieuwe varianten toch ons land
binnenkomen. Het vaccineren van alle 12 tot 17 jarigen in Nederland zal weinig doen om dit probleem
tegen te gaan. In het geval van verminderde werkzaamheid van vaccinatie tegen nieuwe varianten is de
verwachting dat bescherming tegen ernstige ziekte (wat mogelijk vooral gebaseerd is op T cellen met
goede kruisreactiviteit) langer behouden blijft dan bescherming tegen licht symptomatische of
asymptomatische infectie. Dit onderbouwt op de lange termijn het primair gebruik van Covid-19 vaccins
om ziekte, en niet transmissie, te voorkomen. Uiteindelijk zal SARS-CoV-2 over gaan tot een endemisch virus, met alle consequenties daarvan. Andere
landen hebben om goede redenen inmiddels afgezien van massavaccinatie van kinderen tegen het virus.
Wanneer we kijken naar de huidige situatie in Nederland is het duidelijk dat de baten van vaccinatie
voor het individuele gezonde kind absoluut niet opwegen tegen de reële risico’s waaraan hij of zij wordt
blootgesteld. Maar ook het maatschappelijke voordeel van breed kinderen vaccineren is op zijn minst
nog onduidelijk. Op basis van wat we nu weten over het virus en de vaccins, vind ik het daarom
medisch-ethisch onverdedigbaar om gezonde kinderen massaal te gaan vaccineren.

Referenties
1. EMA, EMA considerations on COVID-19 vaccine approval. 2020, European Medicines Agency.
2. Gezondheidsraad. Vaccinatie van kinderen met een medisch risico en ringvaccinatie. 2021;
Available from:
https://www.gezondheidsra(...)dviezen/2021/06/09/v
accinatie-van-kinderen-met-een-medisch-risico-en-ringvaccinatie.
3. RIVM. Coronavirus bij kinderen. 2021; Available from: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid19/kinderen.
4. Frenck, R.W., Jr., et al., Safety, Immunogenicity, and Efficacy of the BNT162b2 Covid-19 Vaccine
in Adolescents. N Engl J Med, 2021.
5. Doshi, P., Pfizer and Moderna's "95% effective" vaccines - we need more details and the raw
data, in The BMJ Opinion. 2021, BMJ.
6. Walk, J.a.M., B, COVID-19 vaccins: Wat weten we en wat moeten we onderzoeken? Nederlands
Tijdschrift voor Medische Microbiologie, 2021.
7. Polack, F.P., et al., Safety and Efficacy of the BNT162b2 mRNA Covid-19 Vaccine. N Engl J Med,
2020.
8. Castells, M.C. and E.J. Phillips, Maintaining Safety with SARS-CoV-2 Vaccines. N Engl J Med, 2020.
9. Kleine-Tebbe, J., et al., Severe allergic reactions to the COVID-19 vaccine - statement and
practical consequences. Allergol Select, 2021. 5: p. 26-28.
10. EMA. Covid-19 vaccines: update ongoing evaluation of myocarditis and pericarditis. 2021 11
June 2021; Available from: https://www.ema.europa.eu(...)arditis-pericarditis.
J. Walk 25 juni 2021 7
11. EMA. Meeting highlights from the Pharmacovigilance Risk Assessment Committee (PRAC) 3-6
May 2021. 2021; Available from: https://www.ema.europa.eu(...)ee-prac-3-6-may-2021.
12. Doshi, P., Covid-19 vaccines: In the rush for regulatory approval, do we need more data? BMJ,
2021. 373: p. n1244.
13. Lo Re, V., et al., Global covid-19 vaccine rollout and safety surveillance—how to keep pace. BMJ,
2021. 373: p. n1416.
14. Benn, C.S., et al., Vaccinology: time to change the paradigm? Lancet Infect Dis, 2020. 20(10): p.
e274-e283.
15. Föhse, F.K., et al., The BNT162b2 mRNA vaccine against SARS-CoV-2 reprograms both adaptive
and innate immune responses. medRxiv, 2021: p. 2021.05.03.21256520.
16. Jamrozik, E., et al., Ethical aspects of malaria control and research. Malar J, 2015. 14: p. 518.
17. Kaslow, D.C., et al., A vaccine candidate from the sexual stage of human malaria that contains
EGF-like domains. Nature, 1988. 333(6168): p. 74-6.
18. Voysey, M., et al., Safety and efficacy of the ChAdOx1 nCoV-19 vaccine (AZD1222) against SARSCoV-2: an interim analysis of four randomised controlled trials in Brazil, South Africa, and the UK.
Lancet, 2020.
19. Voysey, M., et al., Single-dose administration and the influence of the timing of the booster dose
on immunogenicity and efficacy of ChAdOx1 nCoV-19 (AZD1222) vaccine: a pooled analysis of
four randomised trials. Lancet, 2021. 397(10277): p. 881-891.
20. Emary, K.R.W., et al., Efficacy of ChAdOx1 nCoV-19 (AZD1222) vaccine against SARS-CoV-2
variant of concern 202012/01 (B.1.1.7): an exploratory analysis of a randomised controlled trial.
Lancet, 2021. 397(10282): p. 1351-1362.
J. Walk 25 juni 2021 8
21. Levine-Tiefenbrun, M., et al., Initial report of decreased SARS-CoV-2 viral load after inoculation
with the BNT162b2 vaccine. Nat Med, 2021.
22. Harris, R.J., Impact of vaccination on household transmission of SARS-COV-2 in England.
unpublished pre-print, 2021.
23. Monge, S., et al., Direct and indirect effectiveness of mRNA vaccination against SARS-CoV-2
infection in long-term care facilities in Spain. medRxiv, 2021: p. 2021.04.08.21255055.
24. V Shah, A.S., et al., Effect of vaccination on transmission of COVID-19: an observational study in
healthcare workers and their households. medRxiv, 2021: p. 2021.03.11.21253275.
25. Hall, V.J., et al., COVID-19 vaccine coverage in health-care workers in England and effectiveness
of BNT162b2 mRNA vaccine against infection (SIREN): a prospective, multicentre, cohort study.
Lancet, 2021.
26. Sanquin. Corona-antistoffen bij 54% van de donors. 2021 01 June 2021; Available from:
https://www.sanquin.nl/ov(...)54-procent-vandonors.
27. Aschwanden, C., Five reasons why COVID herd immunity is probably impossible. Nature, 2021.
591(7851): p. 520-522.
28. Atlani-Duault, L., et al., Immune evasion means we need a new COVID-19 social contract. Lancet
Public Health, 2021.
29. Kustin, T., et al., Evidence for increased breakthrough rates of SARS-CoV-2 variants of concern in
BNT162b2-mRNA-vaccinated individuals. Nat Med, 2021.
30. Madhi, S.A., et al., Efficacy of the ChAdOx1 nCoV-19 Covid-19 Vaccine against the B.1.351
Variant. N Engl J Med, 2021.
Bron: https://www.jonawalk.com/kinderen-vaccineren-voor-covid19
pi_202600907
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 14:50 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ik hang de groep van de waarheidsbevinding juist aan. :) Die dokter hierboven zegt blijkbaar dingen die je wetenschappelijk kunt ontkrachten. Dat plaatst zijn opmerkingen wat mij betreft buitenspel want je kunt niet meer weten of hij het verzint voor aandacht of het toevallig een feitje is.
Ben erg benieuwd naar je reactie op @HayeOpReis , laat me raden volgens jouw allemaal wappiewetenschappers ofzo?
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202601676
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoeveel duizend euro zijn de ongevaccineerden van dit topic bereid om jaarlijks te betalen voor de zo gewenste opschaling van de zorg die alleen nodig is door hun egoïstische gedrag?
Niets, want het zijn egoïsten.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202601716
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:54 schreef HayeOpReis het volgende:
Volgens mij zijn vrijwel alle deskundigen, die onafhankelijk zijn van de overheid en farmaceutische industrie, tegen Covid-19 kindervaccinatie. Het is de overheid die dit er door wil drukken en de mainstream media die hier grotendeels in mee gaat.
[..]
Bron: https://www.jonawalk.com/kinderen-vaccineren-voor-covid19
Mja het is een opinie stuk. Het haalt studies aan. Ik heb geen idee of deze set studies selectief zijn of sluitend. Gelukkig hebben we de Ema die bronnen zoals deze op de pijnbank legt en er een mening over vormt. Dat ze het goedkeuren voor kinderen wil niet zeggen dat ik het zie zitten om het aan me kinderen te geven. Dat vind ik juist heel lastig. Voor de gezondheid van je kind hoef je het in ieder geval niet te doen want kinderen die last van covid krijgen zijn volgens mij op 1 hand te tellen.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202601814
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:04 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
naar je reactie op @HayeOpReis , laat me raden volgens
Het is een opinie stuk waarbij de mening van de schrijver wordt ondersteund door tientallen bronnen. Daarvan zijn er sommige wetenschappelijk zo te zien. Die opinie heb ik geen moeite mee. Die bronnen zijn interessant.

Ik snap de term wappiewetenschapper ook niet zo goed. Je gooit er of peer reviewed stukken uit waar de kenners op schieten en als het overeind blijft heb je goed onderzoek gedaan en is het waardevol.

Wappies hebben helaas vaak wel twijfelachtige onderzoeken, halve bronnen, snappen de materie niet, etc. Dat maakt de gemiddelde wappie niet geloofwaardig voor mij. En zeker iets wat je moet trippel checken. Als voorbeeld kun je het nepnieuws wat o.a Thierry doorzet op twitter pakken en dit naast een gemiddelde debunk site zetten. Dat heeft niks met mening te maken. Die wappies geloven gewoon in leugens :) Maar het is prima dat ze er zijn. Houdt de wetenschap scherp ^O^
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')