De zorg zal niet tot rust komen. Maar de zorg draait nu op 130% van haar kunnen. Ik denk dat de zorg, in combinatie met de basisregels wel onder de 130% duikt. Dat zal eerder 110% zijn dan 70%. Maar het helpt wel degelijk mee.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:06 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Nederland zit nu op een vaccinatiegraad van 70,3%. Jouw verwachting is dat de zorg heerlijk tot rust komt bij 80%? Bij 99%?
[..]
En dan? Zie hierboven.. Als je deze groep ongevaccineerden hebt 'verslagen' door ze te dwingen tot een prik, hebben we dan gewonnen?
Alle beetjes helpenquote:Op dinsdag 23 november 2021 10:06 schreef Kaizen_ het volgende:
En dan? Zie hierboven.. Als je deze groep ongevaccineerden hebt 'verslagen' door ze te dwingen tot een prik, hebben we dan gewonnen?
Zelf ben ik vooral sceptisch over onderstaand:quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:28 schreef Speekselklier het volgende:
De zorg zal niet tot rust komen. Maar de zorg draait nu op 130% van haar kunnen. Ik denk dat de zorg, in combinatie met de basisregels wel onder de 130% duikt. Dat zal eerder 110% zijn dan 70%. Maar het helpt wel degelijk mee.
En om het iets duidelijker weer te geven. Bij 130% van haar kunnen vallen er gewoon doden die voorkomen hadden kunnen worden. Helaas las ik elders op het forum al de er nogal wat narcisten rondlopen die dat geen argument vinden.
Je moet echt stoppen met de gedachte dat de capaciteit van de zorg in de hoeveelheid kan worden uitgebreid die jij zou willen.
Jonge gezonde mensen dwingen tot een prik zal niets helpen. Uitzonderingen nagelaten zullen die niet in het ziekenhuis terechtkomen.quote:
Omdat het 0 effect volgens jou zou hebben?quote:
Zie hierboven. 'Alle beetjes helpen' is zo'n dooddoener. Vandaar dat ik mijn reactie verwijderd heb en serieus inga op Speekselklier.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:42 schreef ThierryPicking het volgende:
Omdat het 0 effect volgens jou zou hebben?
Omdat het wel effect heeft maar er betere oplossingen zijn?
Omdat het een goed argument was?
Spreek je jezelf nu niet tegen? Het helpt dus wel zoals je zelf stelt! Note ik ken best wat gezonde mensen die tot op de dag van vandaag een dikke tik van dat Corona hebben gehad. Ik gok dat ze graag een vaccin hadden genomen maar dat was er in die tijd nog niet.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:42 schreef Kaizen_ het volgende:
Als we de laatste 20 tot 30% ongevaccineerden een prik geven gaan we de zorg verlichten van 130% naar 110%.
....
Jonge gezonde mensen dwingen tot een prik zal niets helpen. Uitzonderingen nagelaten zullen die niet in het ziekenhuis terechtkomen.
Dooddoener of niet, je legt het zelf goed uit in je 130% -> 110% post. Beetjes helpen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:44 schreef Kaizen_ het volgende:
Zie hierboven. 'Alle beetjes helpen' is zo'n dooddoener. Vandaar dat ik mijn reactie verwijderd heb en serieus inga op Speekselklier.
Dit is dus de crux bij het vaccineren. En daarin ben ik het volledig eens met Speekselklier en thierrypicking. Deze risico categorie brengt inderdaad extra druk bij de ziekenhuizen. Maar laat de mensen onder de 30 - en zeker kids met rust.quote:De ongevaccineerde COVID-19 patiënten (mediane leeftijd van 59 jaar in oktober) zijn aanzienlijk jonger dan volledig gevaccineerde COVID-19 patiënten die in het ziekenhuis zijn opgenomen (mediane leeftijd van 77 jaar in oktober).
Dat is een quote van Speekselklier.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:45 schreef ThierryPicking het volgende:
Spreek je jezelf nu niet tegen?
Terechte zorg. Er moet waarschijnlijk meer gebeuren. Mogelijk komt er een medicijn, dat zou kunnen helpen. Of toch de oprichting van corona ziekenhuizen of zo maar we zullen de mensen niet hebben.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:49 schreef Kaizen_ het volgende:
En voor mij een van de belangrijkste punten: Ook al is iedereen gevaccineerd, de zorg blijft overbelast. Dit moeten we parallel aan het vaccineren aanpakken, maar het blijft onnodig stilliggen. Zo komen we volgend jaar weer heerlijk in een lockdown met z'n allen.
Ik ben blij dat dit wel in volle gang is gezet.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:54 schreef ThierryPicking het volgende:
Mogelijk komt er een medicijn, dat zou kunnen helpen.
Daar is wel degelijk iets mee gedaan. Echter het verpleegkundig vak vraagt ook veel meelopen meelopen met een mentor. Door de drukte ligt dat deel nu gewoon stil. De mentor heeft daar gewoonweg geen tijd voor.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:42 schreef Kaizen_ het volgende:
Verder is 'de zorg uitbreiden' sowieso geen simpele knop die je kan omzetten. Wel lijkt het alsof hier sinds vorig jaar helemaal niets mee is gedaan. Hier had allang beweging in moeten zitten.
Mijn 7 jarige heeft bij geboorte ook vaccins gehad, erg blij mee, zodat die kutziektes van vroeger wegblijven. Niets misdadigs aan. Wat een domme opmerking.quote:
Even een kleine reality check, geleend van @AchJa. Binnen een kleine vier jaar is het aantal beschikbare IC-bedden gehalveerd van bijna 2100 naar 1150...Laten we dit meenemen in de optelsom waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:06 schreef Speekselklier het volgende:
Daar is wel degelijk iets mee gedaan. Echter het verpleegkundig vak vraagt ook veel meelopen meelopen met een mentor. Door de drukte ligt dat deel nu gewoon stil. De mentor heeft daar gewoonweg geen tijd voor.
Verder is het ziektepercentage onder verpleegkundig personeel nu de extreem hoog. Ook hebben er veel het vak verlaten omdat ze het niet meer aankonden.
Nieuwe instroom niet op pijl door gebrek aan mentor-tijd.
Veel zieken en personeel dat op halve kracht MOET werken voor een eigen gezondheid.
Mensen die voor hun gezondheid het vak verlaten..
De optelsom lijkt voor de buitenwereld dat er niets gebeurt is. Er is voldoende geld beschikbaar om voluit mensen aan te nemen en op te leiden. Helaas kan je met geld niet alles voor elkaar krijgen.
zet dat voor jezelf eens af tegen de gemiddelde ligduur ajbquote:Op dinsdag 23 november 2021 11:42 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Even een kleine reality check, geleend van @:AchJa. Binnen een kleine vier jaar is het aantal beschikbare IC-bedden gehalveerd van bijna 2100 naar 1150...Laten we dit meenemen in de optelsom waar je het over hebt.
[ afbeelding ]
Dus als je het maar een vaccin noemt dan is het goed want alle vaccins zijn hetzelfde?quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mijn 7 jarige heeft bij geboorte ook vaccins gehad, erg blij mee, zodat die kutziektes van vroeger wegblijven. Niets misdadigs aan. Wat een domme opmerking.
Aantal IC bedden zegt geen drol? Lijkt me wel.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:20 schreef devlinmr het volgende:
zet dat voor jezelf eens af tegen de gemiddelde ligduur ajb
aantal bedden zegt geen drol
ik zie alleen 2017.quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:42 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Even een kleine reality check, geleend van @:AchJa. Binnen een kleine vier jaar is het aantal beschikbare IC-bedden gehalveerd van bijna 2100 naar 1150...Laten we dit meenemen in de optelsom waar je het over hebt.
[ afbeelding ]
Die kan ik niet gemakkelijk terugvinden, maar in verscheidenen bronnen zien we dat de huidige IC capaciteit 1150 bedden betreft.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:56 schreef Speekselklier het volgende:
ik zie alleen 2017.
heb je 2021 ook?
Dat ligt aan hoeveelheid chips Bill 'Soros' Gates erin stopt, natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:08 schreef Mytho het volgende:
welke kans is groter voor kinderen, overlijden aan covid of aan de vaccine.
ik kijk graag naar twee dezelfde grafieken. Misschien is een deel van de bedden uit je grafiek ongeschikt voor Corona zorg en wordt hij niet meegerekend in de telling voor corona?quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:04 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Die kan ik niet gemakkelijk terugvinden, maar in verscheidenen bronnen zien we dat de huidige IC capaciteit 1150 bedden betreft.
(Bv:https://www.lnaz.nl/nieuw(...)dag-7-juni-naar-1150 of https://www.demedischspec(...)-naar-1150-ic-bedden)
Mee eens hoor, je wilt zeker weten appels met appels te kunnen vergelijken. Helaas lijkt dat teveel gevraagd als ik zo een rondkijk op de beschikbare websites met data.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:10 schreef Speekselklier het volgende:
ik kijk graag naar twee dezelfde grafieken. Misschien is een deel van de bedden uit je grafiek ongeschikt voor Corona zorg en wordt hij niet meegerekend in de telling voor corona?
Beetje onnodig dit.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:10 schreef Speekselklier het volgende:
Veel corona-ontkenners. wappies en vaccinatie-weigeraars zijn het er over eens dat grafieken altijd liegen. Het klopt dan ook niet dat je nu met een halve grafiek (slechts 1 jaar, zonder toelichtig) mijn ongelijk probeert te bewijzen.
Leugenaar.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus als je het maar een vaccin noemt dan is het goed want alle vaccins zijn hetzelfde?
Dit is niet alleen verreweg het gevaarlijkste vaccin uit de geschiedenis van de geneeskunde, itt die andere vaccins krijgt het kind dit niet in het belang van het kind maar in het belang van dikke 60-plussers die geen vaccin hebben gehaald en van De Jonge die zichzelf politiek gezichtsverlies probeert te besparen.
Beide zijn onethisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |