abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 november 2021 @ 22:08:51 #1
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202269644
Ik geef meteen toe dat ik nogal een luie zak dben in de keuken. Het moet allemaal snel klaar zijn en vooral niet teveel tijd kosten, want dan word ik moe. Dus het is vooral veel brood en fruit, want dat ligt zo voor het grijpen. Nu heb ik ook nooit veel tijd voor het avondeten dus warm koken doe ik bijna nooit.

Maar toch wil ik meer groente eten. Ik ben op zoek naar ideeen over hoe meer groente te eten, en wat toch gemakkelijk is. Dus iets wat ik niet 10 minuten hoef klaar te maken. Anyone?

Veel verder dan schijfjes courgette op een boterham met ham leggen kom ik niet :')
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zaterdag 20 november 2021 @ 22:12:42 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202269702
Ik gooi het altijd in een smoothie 14.gif

Bijv broccoli, komkommer of spinazie o.i.d. en dan wat diepvriesfruit met wat (kokos)melk.
Tics van je petten.
pi_202269718
Snijbonen met spekjes.
Bietjes (kan ook bijv. in een salade).
Doperwten met wortels (kan je zo gemixt al kopen).
Bloemkool met een lekker kaasjesausje of andere sausje.
Je kan ook groenten in de oven doen of grillen.
Tomatenkommersalade (of verse tomaten in saus doen van bijv. spaghettiesaus).
Je kan ook een soep met veel groenten erin maken.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 22:13:51 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_202269720
In een smoothie inderdaad. Of snackgroentes kopen (tomaat, komkommer, wortel) of een salade. Is wel wat prijzig natuurlijk. Maar als gemak voorop gaat.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202269723
Meer groente opscheppen :+
Resistance is futile.
  zaterdag 20 november 2021 @ 22:15:06 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202269745
Ik heb altijd diepvriesspinazie in huis, van die blokjes. Als ik soep maak, pasta, rijstgerecht, noodles, noem maar op, dan gooi ik er een paar van die blokjes doorheen.
pi_202269746
koken kost tijd, daar kan je niet echt omheen.
zakken sla halen is een idee. je hebt een hoop verschillende, gooit er wat dressing op en eten maar.
verder tomaten, avocado, komkommer, en nog wat van die groentes, effe opensnijden en wat peper/zout erop, en klaar.
  zaterdag 20 november 2021 @ 22:16:23 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202269768
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:08 schreef EINZ het volgende:
Ik geef meteen toe dat ik nogal een luie zak dben in de keuken. Het moet allemaal snel klaar zijn en vooral niet teveel tijd kosten, want dan word ik moe. Dus het is vooral veel brood en fruit, want dat ligt zo voor het grijpen. Nu heb ik ook nooit veel tijd voor het avondeten dus warm koken doe ik bijna nooit.

Maar toch wil ik meer groente eten. Ik ben op zoek naar ideeen over hoe meer groente te eten, en wat toch gemakkelijk is. Dus iets wat ik niet 10 minuten hoef klaar te maken. Anyone?

Veel verder dan schijfjes courgette op een boterham met ham leggen kom ik niet :')
Je doet courgette rauw op een boterham?
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker zaterdag 20 november 2021 @ 22:18:46 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202269822
Soep maken van rode / groene groentes, pureren en in porties invriezen.
Voor het eten spekjes bakken en erdoor doen en/of room, blauwe kaas ....
pi_202269877
Je zou ook rode rijst kunnen maken (wel beetje tijdrovend). Wel lekker!
Of als je rijst maakt kan je er ook verse kruiden erdoorheen mixen (peterselie, koriander etc.).
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_202269999
Je maakt nooit pasta?
Gehakt rullen, groente erin, sausje doorheen en tussendoor pasta koken.
Groentjes en niet langer dan 10 minuten.
pi_202270157
Probeer de Voorgesneden verspakketten van de Appie eens. (liggen in het koelvak) Daarmee heb je sneller een maaltijd met groente op tafel dan bestellen :Y
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 20 november 2021 @ 22:48:39 #13
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202270470
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je doet courgette rauw op een boterham?
Ja, samen met ham. En knoflookboter.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zaterdag 20 november 2021 @ 22:49:24 #14
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202270493
Bedankt voor de tips, ik ga er eens een paar proberen.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zaterdag 20 november 2021 @ 23:13:04 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202270968
In jouw geval zou ik zeggen:

Eet smakelijk. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  zaterdag 20 november 2021 @ 23:23:13 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202271206
Lekker koken, dan gaat het vanzelf
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202273886
Gewoon van die diepvriespakken hollands pannetje. Goedkoop en vol groenten.
  zondag 21 november 2021 @ 07:59:43 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202273908
Zoek een vrouw.
Resistance is futile.
pi_202273916
quote:
9s.gif Op zondag 21 november 2021 07:59 schreef Seven. het volgende:
Zoek een vrouw.
... die wel kookt
pi_202273928
Ik eet elke dag wel een zak van 300gr worteltjes als tussendoortje.

Naast dat wij bij het avondeten vaak nog broccoli of andere groene eten. Broccoli kost ook weinig tijd. Even de roosjes eraf snijden en dan paar minuten koken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_202273929
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:15 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb altijd diepvriesspinazie in huis, van die blokjes. Als ik soep maak, pasta, rijstgerecht, noodles, noem maar op, dan gooi ik er een paar van die blokjes doorheen.
Met een paar van die blokjes ga je nooit aan de benodigde groente per dag komen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_202274400
Komkommers & wortels rauw.
K&K salade.
Groenten uit pot, alleen even warmen.
Verse gesneden bietjes zijn al gaar. Alleen warmen.

Van groenten koken kun je trouwens niet moe worden. Wachten tot het gaar is, afgieten en op je bord gooien.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_202281314
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:12 schreef nattermann het volgende:
Ik gooi het altijd in een smoothie 14.gif

Bijv broccoli, komkommer of spinazie o.i.d. en dan wat diepvriesfruit met wat (kokos)melk.
Precies, dit. En je kan het dus ook in zelfgemaakte soepen maken.
Gooi bv wat courgette, ui en bouillonblokjes bij elkaar en je hebt zo soep (en is ook gewoon lekker, heeft geen typische 'groente' smaak of zo).

Gewoon pureren die hap en naar binnen gooien.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2021 17:27:45 ]
  User die het meest klaagt 2022 zondag 21 november 2021 @ 21:14:12 #24
414785 sirdanilot
pi_202284722
Dus je eet thuis bijna nooit warm? Dat lijkt me dus echt totaal niet gezond.

Het is belangrijk dat je toch met enige regelmaat een gezonde, warme maaltijd eet. Alleen maar brood eten is echt niet goed voor je.

Ik denk dat je het beste in gesprek kunt gaan met je huisarts hierover, dat je gewoon erg veel moeite hebt om op het gebied van eten voor jezelf te zorgen en of je bijvoorbeeld begeleiding kan krijgen hiermee door middel van een zogeheten buddy. Wellicht kan een diëtist je ook helpen hiermee.

Los daarvan kan je natuurlijk prima sommige groentes rauw eten. Wat tips:

- Gewoon een zakje kant en klare sla mix en dan een lekkere dressing eroverheen. Je hebt ook van die kant en klare croutons. Of doe er bijvoorbeeld olijfolie en balsamicoazijn over. Hoef je geeneens is te snijden.

- Koop gewoon een bakje kant en klare hoemoes dat zou een normaal persoon natuurlijk gewoon makkeljik zelf kunnen maken maar doe jij het maar kant en klaar. Daar kun je b.v. stukjes komkommer, paprika en wortel in dippen. Je kunt die heel makkelijk zelf snijden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202285816
Zak ovengroente opentrekken, beetje olie en kruiden erop en in de oven schuiven, klaar. Zak voorgesneden groenten met klein beetje water in de magnetron (deksel erop met luchtgaatje), stomen, kruiden en klaar. Zak snackwortel, bakje hummus, klaar.

Als je daar al geen tijd voor hebt, dan zou ik je tijd eens beter leren managen, verreweg de meeste tijd zit in het wachten (en eten).
pi_202286278
Groente in de oven is makkelijk en snel. Bijv bloemkool of broccoli in roosjes snijden, kruiden (kerriepoeder of oregano of paprikapoeder/peper whatever), flinke scheut olie erbij, omschudden en op een bakplaat pleuren, 20-25min op 200 graden en het is klaar.

Ook snel is op hoog vuur in een dikke pan met goed hete olie opbakken, gooi er eerst een uitje of knoflook/gemberwortel of pepertje in en daarin de groente aan laten bakken. Aan het eind wat oosterse saus uit een potje erbij zoals zwartebonen-, oester-, hoisin of zoetzure saus en wat sojasaus. Samen met wat proteīne naar keuze en rijst of noedels ben je helemaal klaar. Werkt goed met broccoli, wortel, aubergine maar ook bladgroente zoals spinazie, die bak je maar heel kort.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 21 november 2021 @ 23:23:21 #27
414785 sirdanilot
pi_202286738
Ook groentesoep kan je makkelijk en snel maken als je de voorgesneden soepgroente gebruikt.

In Nederland heb je zo veel gesneden groente in de supermarkt joh. Ik woon in Ierland en ik moet het meeste zelf snijden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 21 november 2021 @ 23:31:53 #28
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202286850
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 08:09 schreef Patroon het volgende:

[..]
Met een paar van die blokjes ga je nooit aan de benodigde groente per dag komen.
Dat klopt, tis een andere benadering. Ik kan ook gewoon de tip geven: koop groente en eet het op. Maar ik bedoel alleen dat je met kleine moeite al iets dichter bij je doel kan komen.
pi_202363402
Naast de zakken voorgesneden groenten heb je bij de AH ook van die verspureersoepen of hoe dat ook heet. Dat is in no time klaar.

Wat ik ook doe is sperziebonen of doperwten opbakken en daar twee roereieren doorheen doen als een omelet.
  zaterdag 27 november 2021 @ 12:18:26 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202363663
TS, is foodpreppen niks voor jou? Kun je je er 1x per week wel toe zetten om te koken?
Resistance is futile.
  zaterdag 27 november 2021 @ 17:02:22 #31
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_202366852
Ik gooi wel eens zo'n bak bami/nasi groentemix in de pan (450 gram, echt fantastisch!). Even bakken en daarna wat eitjes erdoorheen roeren zodat je een soort omelet krijgt. Kan je daarna op brood doen of in een wrap met wat sla.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_202367398
Van iglo heb je van die pakketten geblancheerde groenten in de diepvries. Deze bevatten diverse groenten met kruiden in één pakket, je kunt het makkelijk portioneren en je hoeft het alleen op te warmen (kan ook in de magnetron).

Het wordt allemaal wat beter gaar dan zo'n zak rauwe wokgroenten, waar mijn darmen het veelal niet zo goed op doen.

Ideaal voor als je geen zin of tijd hebt om groenten schoon te maken en toch gezond wilt eten.
Rijst en gebakken ei erbij, klaar.
pi_202383907
Wokken! Pan goed heet laten worden, wokolie erin en knallen met die zooi. Kost je nog geen 10 minuten. Veel wokgroenten kan je al gesneden halen. Wat kip/garnalen/biefstukpuntjes/noedels/rijst etc erbij en je bent klaar
pi_202390387
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:02 schreef Näsenbar het volgende:
Ik gooi wel eens zo'n bak bami/nasi groentemix in de pan (450 gram, echt fantastisch!). Even bakken en daarna wat eitjes erdoorheen roeren zodat je een soort omelet krijgt. Kan je daarna op brood doen of in een wrap met wat sla.
Precies deze.

Nouja ongeveer precies ;p eerst even plakjes sucuk of wat spekjes bakken. Dan de groenten erbij, zo’n bak spaghetti/macaroni groenten 450 gr (1,50) heeft mijn voorkeur, maar die bami/nasi mix is ook prima. Doe dan gewoon 1,5/2x met zo’n bak ofzo. 3/4 eieren erop. Beetje zout, beetje peper, beetje knoflookpoeder, beetje chilisaus. Evt een plak kaas nog meebakken. Heerlijk ;)
Leh-kųr
pi_202390396
Fruitella.
pi_202390445
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 13:37 schreef Willewa het volgende:

[..]
Precies deze.

Nouja ongeveer precies ;p eerst even plakjes sucuk of wat spekjes bakken. Dan de groenten erbij, zo’n bak spaghetti/macaroni groenten 450 gr (1,50) heeft mijn voorkeur, maar die bami/nasi mix is ook prima. Doe dan gewoon 1,5/2x met zo’n bak ofzo. 3/4 eieren erop. Beetje zout, beetje peper, beetje knoflookpoeder, beetje chilisaus. Evt een plak kaas nog meebakken. Heerlijk ;)
En ik snack laatste tijd regelmatig met een hele komkommer of ff witte bonen in tomatensaus op te warmen. Dikke prima.
Leh-kųr
pi_202417147
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:23 schreef sirdanilot het volgende:
Ook groentesoep kan je makkelijk en snel maken als je de voorgesneden soepgroente gebruikt.

In Nederland heb je zo veel gesneden groente in de supermarkt joh. Ik woon in Ierland en ik moet het meeste zelf snijden.
idd zelf groentesoep maken.

Persoonlijk ben ik misschien een rare maar ik eet vaak groente uit blik met een lepel (koud). Ik doe dat aan de ene kant omdat ik het lekker vind en aan de andere kant omdat ik een goed gevoel krijg als ik gezonder eet. Ik geef niks om vet eten. Sterker nog dan voel ik me vies. Ik vind vooral bruine bonen uit blik lekker en dan doe ik er sambal bij
  Tettenkoning woensdag 1 december 2021 @ 14:17:06 #38
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_202419081
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:28 schreef Slumlord. het volgende:
Je maakt nooit pasta?
Gehakt rullen, groente erin, sausje doorheen en tussendoor pasta koken.
Groentjes en niet langer dan 10 minuten.
Dit klinkt meer als gehakt- of groetensaus dan pasta :P
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_202426704
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 18:03 schreef littlemindy het volgende:


Het wordt allemaal wat beter gaar dan zo'n zak rauwe wokgroenten, waar mijn darmen het veelal niet zo goed op doen.
Dat komt doordat daar teveel verschillende groente bijelkaar gepleurd zitten waarvan de een maar een minuutje in de pan hoeft en de ander veel langer nodig heeft, dus dan zit je eigenlijk bijna per definitie met ongare harde groente en/of kapotgebakken vieze drap. Daar ga je idd niet echt lekker op. Zelf wat groente snijden en apart op juiste moment in de pan gooien is nou ook niet heel lastig en veeel lekkerder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')