abonnement Unibet Coolblue
pi_202259148
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:07 schreef Cherni het volgende:

[..]
Achterstandswijken, weinig perspectief, verveling, corona, vuurwerkverbod etc. Het lijkt mij een mengeling van diverse factoren. Om 2G alleen zal het niet gaan.

Bizar allemaal.
Weinig perspectief? In Nederland kan iedereen wat worden, alleen moet je wel je klauwtjes uit je mouwen steken. En daar ontbreekt het vaak aan.
pi_202259168
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Weinig perspectief? In Nederland kan iedereen wat worden, alleen moet je wel je klauwtjes uit je mouwen steken. En daar ontbreekt het vaak aan.
Dat is kinderlijk naïef gedacht.
pi_202259171
Ik vind die rellers allemaal eikels en ben tegelijkertijd verbaasd dat dit niet al veel eerder is gebeurd met dit idiote kabinet.
pi_202259176
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:17 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Dat is kinderlijk naïef gedacht.
Leg uit waarom.
pi_202259230
Orde en regelmaat is geclassificeerd als 'fascistisch'. Dan kom je dus terecht in een land waar relschoppers de politie kunnen verjagen, overmeesteren.

Relschoppers constructief aanpakken = letterlijk Mussolini.
pi_202259234
Daily mail vandaag, naar beneden scrollen voor de bewegende beelden:
https://www.dailymail.co.uk/home/index.html
pi_202259263
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Leg uit waarom.
Als je niet onder normale omstandigheden kunt opgroeien sta je al met 1-0 achter.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)na-armoede-deltaplan
pi_202259297
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Leg uit waarom.
Het is gedacht vanuit de gedachte dat iedereen gelijk begint aan het leven in Nederland en dat is gewoon niet zo. Zal even het verschil schetsen tussen mij en m'n beste maat op de basisschool om aan te geven wat ik bedoel.

Ik zelf, opgegroeid in een middenklasse huishouden waar we allemaal prima konden leven van het loon van mijn vader. Dus was mijn moeder, ook prima opgeleid, altijd thuis om ons te helpen met huiswerk, om ons voor te lezen om ons allerlei dingen te leren die je wellicht niet leert als je ouders niet of minder thuis zijn. Als ik wat wilde leren over rekenen dan werden daar spullen voor in huis gehaald en had m'n moeder tijd om me te ondersteuen. Aardrijkskunde, taal wat dan ook er was tijd en geld voor. Toen we ouder werden was er ook tijd en geld voor extra begeleiding. M'n vader heeft zo bijv. niet alleen m'n jongere broer(wo) maar ook de vriendin van m'n jongere broer(wo) door de studie heen geholpen.

Dan m'n maat die opgroeide in een armer gezin. Pa en ma moesten beiden werken en waren eenmaal thuis te afgemat om nog te helpen met leren. Er was nauwelijks geld voor luxes die voor mij gewoon waren zoals boeken, een typemachine, een computer etc. Zijn ouders waren lager opgeleid en hij had eigenlijk vanaf zijn start op school al een achterstand op school die alleen maar groter werd omdat hij gewoon niet over de faciliteiten beschikte waar ik over kon beschikken. In plaats van dat zijn ouders hem hielpen met huiswerk en leren in het algemeen hielpen wij hem als maten zo af en toe, als we niet druk waren met andere dingen. En ondanks dat die jongen een prima mentaliteit had, misschien beter dan die van mij belandde hij uiteindelijk op het vbo. Doorleren na z'n 16e was een luxe die zijn ouders niet konden veroorloven, het was tijd om bij te gaan dragen aan het huishouden, dus hij is meteen gaan werken. Waar de kinderen van mijn ouders alle 4 tot ver na hun 20ste door konden blijven leren inclusief zitten blijven, wisselen van opleiding etc. Ik ben zelf ziek geworden, maar m'n 3 broers hebben allemaal prima banen terwijl maat min of meer vast zit in een kutbaan. Hij is wel bij gaan leren, maar dat moet in zijn eigen tijd, wat weer ten koste gaat van tijd met zijn eigen kinderen die inmiddels al in dezelfde cyclus belanden als hij. De kinderen van mijn broers slaan klassen over omdat ze ouders hebben die ze al een voorsprong hebben gegeven doordat ze kennis hebben over leren en tijd waar iemand als m'n maat niet over beschikt. En zo blijft de een arm en de ander rijk.

Uit onderzoek in o.a. Duitsland blijkt ook dat er nauwelijks mobiliteit is tussen verschillende klasses. Vooral vanuit de onderklasses(arm/arbeider) is er nauwelijks mobiliteit naar boven. Dat is echt niet omdat al die lui een kutmentaliteit hebben, maar om hoe ons stelsel is ingericht.
  zaterdag 20 november 2021 @ 11:37:00 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202259319
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 10:07 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Dat lijkt me verstandig als je kunt aannemen dat je demonstratie gekaapt gaat worden door relschoppers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202259336
Ik zag gisteren een stream van ongeveer een uur, en wat er tijdens die rellen rondliep met stenen was grotendeels allochtone reljeugd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202259352
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:39 schreef Hathor het volgende:
Ik zag gisteren een stream van ongeveer een uur, en wat er tijdens die rellen rondliep met stenen was grotendeels allochtone reljeugd.
had je wat anders verwacht in rotjeknor? ooit wel eens geweest?
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_202259355
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:39 schreef Hathor het volgende:
Ik zag gisteren een stream van ongeveer een uur, en wat er tijdens die rellen rondliep met stenen was grotendeels allochtone reljeugd.
Er deed van alles mee hoolies, "verzetsgroepen", reljeugd, zelfs wat lui vanuit de havens blijkbaar.
pi_202259381
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:40 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
had je wat anders verwacht in rotjeknor?
Geen idee, zo vaak kom ik daar niet. Maar ze hadden het dus over G2 rellen, en het zal best zo begonnen zijn, maar de allochtokkies hebben het gewoon gekaapt en zijn gaan rellen omdat ze daar gewoon zin in hadden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202259409
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 07:33 schreef Toine51 het volgende:
Tijd dat de politie eens met scherp gaat schieten. Op de knieschijven, dat is al een begin..
Net zoals met het vuurwerkbod alles om de zorg te ontlasten. Dus alle politie vuurwapens inleveren.
pi_202259436
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:40 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Er deed van alles mee hoolies, "verzetsgroepen", reljeugd, zelfs wat lui vanuit de havens blijkbaar.
Havenarbeiders(Dokkers United)die protesteren tegen een QR code.

https://dagblad010.nl/Rot(...)-video-tegen-qr-code
pi_202259450
Ik heb het gevoel dat Nederland een geweldadige winter staat te wachten.
Oud en Nieuw zal ook wel een puinhoop worden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202259466
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:34 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Het is gedacht vanuit de gedachte dat iedereen gelijk begint aan het leven in Nederland en dat is gewoon niet zo. Zal even het verschil schetsen tussen mij en m'n beste maat op de basisschool om aan te geven wat ik bedoel.

Ik zelf, opgegroeid in een middenklasse huishouden waar we allemaal prima konden leven van het loon van mijn vader. Dus was mijn moeder, ook prima opgeleid, altijd thuis om ons te helpen met huiswerk, om ons voor te lezen om ons allerlei dingen te leren die je wellicht niet leert als je ouders niet of minder thuis zijn. Als ik wat wilde leren over rekenen dan werden daar spullen voor in huis gehaald en had m'n moeder tijd om me te ondersteuen. Aardrijkskunde, taal wat dan ook er was tijd en geld voor. Toen we ouder werden was er ook tijd en geld voor extra begeleiding. M'n vader heeft zo bijv. niet alleen m'n jongere broer(wo) maar ook de vriendin van m'n jongere broer(wo) door de studie heen geholpen.

Dan m'n maat die opgroeide in een armer gezin. Pa en ma moesten beiden werken en waren eenmaal thuis te afgemat om nog te helpen met leren. Er was nauwelijks geld voor luxes die voor mij gewoon waren zoals boeken, een typemachine, een computer etc. Zijn ouders waren lager opgeleid en hij had eigenlijk vanaf zijn start op school al een achterstand op school die alleen maar groter werd omdat hij gewoon niet over de faciliteiten beschikte waar ik over kon beschikken. In plaats van dat zijn ouders hem hielpen met huiswerk en leren in het algemeen hielpen wij hem als maten zo af en toe, als we niet druk waren met andere dingen. En ondanks dat die jongen een prima mentaliteit had, misschien beter dan die van mij belandde hij uiteindelijk op het vbo. Doorleren na z'n 16e was een luxe die zijn ouders niet konden veroorloven, het was tijd om bij te gaan dragen aan het huishouden, dus hij is meteen gaan werken. Waar de kinderen van mijn ouders alle 4 tot ver na hun 20ste door konden blijven leren inclusief zitten blijven, wisselen van opleiding etc. Ik ben zelf ziek geworden, maar m'n 3 broers hebben allemaal prima banen terwijl maat min of meer vast zit in een kutbaan. Hij is wel bij gaan leren, maar dat moet in zijn eigen tijd, wat weer ten koste gaat van tijd met zijn eigen kinderen die inmiddels al in dezelfde cyclus belanden als hij. De kinderen van mijn broers slaan klassen over omdat ze ouders hebben die ze al een voorsprong hebben gegeven doordat ze kennis hebben over leren en tijd waar iemand als m'n maat niet over beschikt. En zo blijft de een arm en de ander rijk.

Uit onderzoek in o.a. Duitsland blijkt ook dat er nauwelijks mobiliteit is tussen verschillende klasses. Vooral vanuit de onderklasses(arm/arbeider) is er nauwelijks mobiliteit naar boven. Dat is echt niet omdat al die lui een kutmentaliteit hebben, maar om hoe ons stelsel is ingericht.
Mooi geschreven, en klopt ook aardig. Ik zelf heb beide meegemaakt. Jeugd begon voorspoedig met de juiste middelen doordat mijn vader goed verdiende, de familieband hecht was en er geen zorgen waren. Totdat mijn ouders gingen scheiden rond mijn 11e levensjaar. Kon niet inwonen bij mijn vader want die was veel van huis en moeder verdiende niet veel. Daarna ging het bergafwaarts met leren en op persoonlijk vlak. Nu heb ik zelf dan alles later weer opgepakt qua leren en werk. Maar kan me ook voorstellen dat een hoop jongens denken, ik ga ze anders verdienen. Die verleiding heb ik ook gehad, maar gelukkig niet gedaan.
Dus je verhaal klopt zeker. Hoop mensen komen direct of indirect op het foute pad door armoede.
  Moderator zaterdag 20 november 2021 @ 12:06:00 #268
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202259679
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 10:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Vind ze eigenlijk niet zo heel effectief.
:?

Je zag juist nadat het waterkanon ter plaatse was dat de groep relschoppers makkelijk verdeeld werden over kleinere, behapbaardere groepen. Die zijn voor een peleton ME makkelijk verder uiteen te meppen.

De politie verdient een groot compliment dat ze in een relatief korte periode de orde hebben weten te herstellen. Temeer omdat ze er in eerste instantie niet op berekend waren. Zo'n waterkanon heeft daar mijn inziens een significante bijdrage in.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_202259706
1 van de gewonden is ene Marco Buijs (cameraman) van Onrecht TV

https://www.facebook.com/msmleugens/videos/4660098507384225

In het filmpje wordt ook melding gemaakt van 1 of 2 doden, maar dat is hearsay.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 20 november 2021 @ 12:09:07 #270
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_202259724
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 12:06 schreef onlogisch het volgende:

[..]
:?

Je zag juist nadat het waterkanon ter plaatse was dat de groep relschoppers makkelijk verdeeld werden over kleinere, behapbaardere groepen. Die zijn voor een peleton ME makkelijk verder uiteen te meppen.

De politie verdient een groot compliment dat ze in een relatief korte periode de orde hebben weten te herstellen. Temeer omdat ze er in eerste instantie niet op berekend waren. Zo'n waterkanon heeft daar mijn inziens een significante bijdrage in.
*Mijns inziens.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_202259732
Zijn er al advocaten ingeschakeld vanwege het 'schandalige' optreden van politie en ME ?
Het kan allemaal in NL.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 20 november 2021 @ 12:12:52 #272
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202259773
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 12:06 schreef onlogisch het volgende:

[..]
:?

Meestal komt dat ding te laat en is over het algemeen veel te lomp en traag om in te zetten. In Rotterdam gaat dat nog wel met dank aan onze Duitse vrienden maar in de meeste binnensteden not so much.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202259777
Gek dat mensen zo reageren... wat de situatie is in Rotterdam weet ik niet maar in Amsterdam is de ME niet te beroerd om passanten een pak slag te geven dus de politie geef ik niet noodzakelijk bijzonder veel sympathie.
Van de brandweer en ambulance moet je natuurlijk wel altijd afblijven.
  zaterdag 20 november 2021 @ 12:17:28 #274
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202259827
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 12:09 schreef Pedroso het volgende:
Zijn er al advocaten ingeschakeld vanwege het 'schandalige' optreden van politie en ME ?
Het kan allemaal in NL.
Als je ziet hoe die gozer gister werd neergeschoten zit die kans er wel dik in. Daar kon je toch niet echt spreken van noodweer in tegenstelling tot veel andere filmpjes
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202259841
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 12:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je ziet hoe die gozer gister werd neergeschoten zit die kans er wel dik in. Daar kon je toch niet echt spreken van noodweer in tegenstelling tot veel andere filmpjes
Filmpje?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')