Deze week is er een aardige dimensie toegevoegd aan het verschijnsel: namelijk de zaak Ryan3 - Staal. In eerste instantie leek Staal best een interessante user: iemand met kennis van actuele zaken en politiek, die bovendien een aardig robbertje inhoudelijke discussie niet uit te weg leek te gaan. En hij heeft een duidelijk profiel: 24 jaar, Amsterdamse student tot in de late uurtjes, een D66-stemmer met z'n wortels in Vlaanderen. Kortom, een aanwinst voor het forum.
Er was dus weinig aanleiding om te denken dat Staal een kloon zou kunnen zijn. Totdat Ryan3 met dit topic en gesprekken in #jeweetwel zelf het balletje aan het rollen bracht. Hij sprak hierbij steeds het sterke vermoeden uit dat een of meerdere 'kids' uit #jeweetwel verantwoordelijk zouden zijn voor de kloon Staal.
Inmiddels heeft onderzoek uitgewezen dat Staal wel degelijk een kloon is van Ryan3. In dit topic is het dus niet nodig om nog verder te speculeren over wie of wat Staal nu eigenlijk is, daar is al een goedlopend topic over. Veel interessanter natuurlijk is de vraag waarom Ryan3 een dergelijke kloon aanmaakt en daar vervolgens doodleuk hele topics mee vol neuzelt. En daarnaast: welke strategie heeft Ryan3 gehanteerd met deze kloon, wat zou deze Staal inhoudelijk nog kunnen toevoegen aan de niet-aflatende kennis van zijn baasje, welke inhoudelijke stijltruukjes heeft Ryan3 gebruikt om Staal een eigen identiteit te verschaffen?
En aan Ryan3: stop nou gewoon eens met die draaikonterij en neuzel hier gezellig mee. Voor 'Beste Kloon (2003)' komt Staal dan bij deze misschien niet meer in aanmerking, maar je kunt waarschijnlijk nog meedingen in de categorie 'Beste Woord Van De Dag (2003)'. Ook geen geringe prestatie natuurlijk. .
plunk (15).
.
quote:Ryan3 is een gebruiker van, nou vooruit, van niveau. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat hij de bezitter is van een regelrecht gedrocht als Staal. Het enig denkbare scenario is dat hij zich wilde bevrijden van de zichzelf met Ryan3 opgelegde ketenen (volzinnen, eruditie, adequate redeneertrant, etc.) Alleszins aannemelijk natuurlijk.
Op zaterdag 1 februari 2003 00:04 schreef plunk het volgende:
Veel interessanter natuurlijk is de vraag waarom Ryan3 een dergelijke kloon aanmaakt en daar vervolgens doodleuk hele topics mee vol neuzelt.
quote:Geen enkele natuurlijk. Ryan3 is niet de man van zinloze strategieën waar men alleen zichzelf mee bedot. Geen enkele dus. Staal gedraagt zich eigenlijk al anderhalve maand hetzelfde. Dit pleit eens te meer voor de "uitlaatklep-theorie".
En daarnaast: welke strategie heeft Ryan3 gehanteerd met deze kloon,
quote:Ik kan me niet voorstellen dat Staal, wie er ook achter hem zit, iets zou kunnen toevoegen aan het redelijk veelomvattende corpus van Ryan3's persoonlijkheid.
wat zou deze Staal inhoudelijk nog kunnen toevoegen aan de niet-aflatende kennis van zijn baasje,
quote:Pfff. Ex falso sequitur quodlibet, zullen we maar zeggen.
welke inhoudelijke stijltruukjes heeft Ryan3 gebruikt om Staal een eigen identiteit te verschaffen?
Vlens_de_Vos.
quote:Laat uw lichtje schijnen, o verschrikkelijke kloon die geen hoofdletters gebruikt.
Op zaterdag 1 februari 2003 00:45 schreef Ryan1 het volgende:
hoi. jullie hebben het hier over ryan zie ik? leuk. ik ben ook kloon moet ik er meteen bijzeggen, maar niet van ryan en of rtaal. zullen ze leuk vinden. ik ben de verschrikkelijke kloon die geen hoofdletters gebruikt.
ja jij
debiele lurker
daar kom je niet onderuit
Ryan3 2 oder einz, die Heidi ist zeer teleurgesteld en ontbindt de vlechten alszijnde een try-out. Barbertje moet hangen btw, waar praten we over?
quote:That's the answer.
Op zaterdag 1 februari 2003 01:04 schreef aphx het volgende:
paranoia?kloonfobie?
who cares?
quote:Wartaal. Kom eens met wat nieuws.
Op zaterdag 1 februari 2003 01:07 schreef GizartFRL het volgende:
btw, ik heb de beste kloon, deze is nog niet herkent als kloon zijnde, maar er is al wel een topic aan een actie van hem/haar gewijdt.
quote:ik ben op de achtergrond getuige geweest van de ryan3-staal controverse. ik weet niet of staal een kloon is van ryan3, maar binnen de context van fok toont het aan hoe ontzettend fragiel de personae zijn waarvan wij denken dat wij ze, omdat ze fok al geruime tijd frequenteren, kennen. persoonlijkheid op fok bestaat uit tekst, een onderschrift, een signature en een ikoontje. daaraan geeft iedereen zijn eigen betekenis. iedereen kleurt het plaatje zelf in. zelfs ontstaan gevoelens van vriendschap of het tegengestelde. aan de hand van eerder genoemde nogal ijle gegevens. een nieuwe naam, een nieuwe gebruiker lijkt ook een nieuwe persoonlijkheid te zijn. iemand die andere ideeën heeft, andere woorden gebruikt, andere beelden oproept, maar zekerheid hebben we niet. de volgende fase is: introduceer een kloon. kijk wat er gebeurt. deze letters zullen geconcipieerd worden als leeg. want niet van een echte gebruiker. maar waarom? waarom zouden de woorden van een kloon leger zijn dan die van een oorspronkelijke gebruiker. zijn basisgegevens zijn hetzelfde. tekst, onderschrift, signature en een ikoontje. waarom zijn de woorden van een oorspronkelijke gebruiker echt of echter dan die van een kloon? wie is de kloon, wie is de oorspronkelijke gebruiker? of zijn we allemaal klonen? hier en irl. vertelt u het maar. ik weet het niet.
Op zaterdag 1 februari 2003 00:53 schreef OllieA het volgende:[..]
Laat uw lichtje schijnen, o verschrikkelijke kloon die geen hoofdletters gebruikt.
Een on-topic reactie graag!
quote:Om dit van jou te horen doet mijn dag deugd!
Op zaterdag 1 februari 2003 01:08 schreef fatima het volgende:[..]
Wartaal. Kom eens met wat nieuws.
Ik heb dus een kloon die wel gezien is, maar niet als kloon herkent.
quote:Ah de jonge Ryan3 beschreven door zijn idolate vriend OllieA, ik mis de heren.
Op zaterdag 1 februari 2003 01:09 schreef Ryan1 het volgende:[..]
ik ben op de achtergrond getuige geweest van de ryan3-staal controverse. ik weet niet of staal een kloon is van ryan3, maar binnen de context van fok toont het aan hoe ontzettend fragiel de personae zijn waarvan wij denken dat wij ze, omdat ze fok al geruime tijd frequenteren, kennen. persoonlijkheid op fok bestaat uit tekst, een onderschrift, een signature en een ikoontje. daaraan geeft iedereen zijn eigen betekenis. iedereen kleurt het plaatje zelf in. zelfs ontstaan gevoelens van vriendschap of het tegengestelde. aan de hand van eerder genoemde nogal ijle gegevens. een nieuwe naam, een nieuwe gebruiker lijkt ook een nieuwe persoonlijkheid te zijn. iemand die andere ideeën heeft, andere woorden gebruikt, andere beelden oproept, maar zekerheid hebben we niet. de volgende fase is: introduceer een kloon. kijk wat er gebeurt. deze letters zullen geconcipieerd worden als leeg. want niet van een echte gebruiker. maar waarom? waarom zouden de woorden van een kloon leger zijn dan die van een oorspronkelijke gebruiker. zijn basisgegevens zijn hetzelfde. tekst, onderschrift, signature en een ikoontje. waarom zijn de woorden van een oorspronkelijke gebruiker echt of echter dan die van een kloon? wie is de kloon, wie is de oorspronkelijke gebruiker? of zijn we allemaal klonen? hier en irl. vertelt u het maar. ik weet het niet.
quote:maar fatima van u komt het hele idee. u bent de aanstichster, wist u dat?
Op zaterdag 1 februari 2003 01:14 schreef fatima het volgende:[..]
Ah de jonge Ryan3 beschreven door zijn idolate vriend OllieA, ik mis de heren.
De sukkels,soepjes slubberen en maar knipogen. Bah.
![]()
RaisinGirlie ben je al trug?
Ik ben mijn password kwijt en ziehier de vereenzelvigdeverlettering.
quote:Jij blij.
Op zaterdag 1 februari 2003 01:11 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Om dit van jou te horen doet mijn dag deugd!
Ik heb dus een kloon die wel gezien is, maar niet als kloon herkent.
quote:schijnbaar wel.
Op zaterdag 1 februari 2003 01:16 schreef fatima het volgende:[..]
Jij blij.
Mij geen reet kunne skele.
quote:Nee ik ben onwetend en dat dringt steeds sneller tot mij door.
Op zaterdag 1 februari 2003 01:16 schreef Ryan1 het volgende:[..]
maar fatima van u komt het hele idee. u bent de aanstichster, wist u dat?
quote:Je mist het punt een beetje Ryan1.
Op zaterdag 1 februari 2003 01:09 schreef Ryan1 het volgende:
waarom zouden de woorden van een kloon leger zijn dan die van een oorspronkelijke gebruiker. zijn basisgegevens zijn hetzelfde. tekst, onderschrift, signature en een ikoontje. waarom zijn de woorden van een oorspronkelijke gebruiker echt of echter dan die van een kloon? wie is de kloon, wie is de oorspronkelijke gebruiker? of zijn we allemaal klonen? hier en irl. vertelt u het maar. ik weet het niet.
quote:Blijkbaar
Op zaterdag 1 februari 2003 01:16 schreef GizartFRL het volgende:[..]
schijnbaar wel.
quote:je neemt aan dat staal een kloon is van ryan3, ik weet het niet. maar stel dat het waar is. is dialoog dan niet de methode om bepaalde ideeën scherper te kunnen stellen. en als je een dialoog kunt voeren in je hoofd, waarom dan niet op fok?
Op zaterdag 1 februari 2003 01:18 schreef OllieA het volgende:[..]
Je mist het punt een beetje Ryan1.
Het gaat erom waarom Ryan3 een kloon aanmaakt om daar gezellig mee te gaan discussiëren en ruzie maken.
Het gaat er hier niet over dat een kloon leger zou zijn.
quote:Ga je mond spoelen.
Op zaterdag 1 februari 2003 01:14 schreef fatima het volgende:
Ryan3 beschreven door zijn idolate vriend OllieA,
quote:Yes Sir !
Op zaterdag 1 februari 2003 01:21 schreef OllieA het volgende:[..]
Ga je mond spoelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |