quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
Gisteren ongeveer 30 BOSS-bedden tekort op de IC. Vandaag ongeveer 50.
ADquote:Het is zo alarmerend druk in de zeven ziekenhuizen in Den Haag en omgeving dat zelfs kankeroperaties geschrapt gaan worden. De ziekenhuizen in Den Haag, Zoetermeer, Delft, Leiden, Alphen en Gouda stoppen met 40 procent van hun zorg vanwege het grote aantal coronapatinten. ‘We hebben nog nooit zo dicht bij code zwart gezeten’.
Die komen we te kort.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:14 schreef Questular het volgende:
Die BOSS bedden kun je toch prima inzetten?
Maar lang niet iedereen met een kuchje laat zich testen, wat dus betekent dat een hoop besmettingen niet in de statistieken terecht komen. Wat weer betekent dat je minder inzicht hebt op het verloop van de epidemie.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou als ik de verhalen soms hoor, lijkt het wel of iedereen die zich nu met een licht kuchje laat testen positief.
Ja, dat gebeurt dus nu. Gisteren 30, vandaag 50. Dat gaat een paar dagen goed, tot ze op zijn en de instroom niet stopt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:14 schreef Questular het volgende:
Lijkt mij ook. Juist nu. Je laat toch geen mensen creperen vanwege die superkleine kans op een bom ergens.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:14 schreef Questular het volgende:
Je hebt ook veel mensen die alleen een zelftest doen en als die positief is vinden ze het wel best en gaan ze niet langs de GGD waardoor het niet geregistreerd wordt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou als ik de verhalen soms hoor, lijkt het wel of iedereen die zich nu met een licht kuchje laat testen positief.
Lekker boeiend.quote:
die zijn voor onvoorziene rampenquote:Op vrijdag 19 november 2021 16:14 schreef Questular het volgende:
Zeker als je dus amper een afspraak kunt maken bij de GGD.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je hebt ook veel mensen die alleen een zelftest doen en als die positief is vinden ze het wel best en gaan ze niet langs de GGD waardoor het niet geregistreerd wordt.
hallo, de test capaciteit zit al een week aan zijn max en eroverquote:Op vrijdag 19 november 2021 16:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar lang niet iedereen met een kuchje laat zich testen, wat dus betekent dat een hoop besmettingen niet in de statistieken terecht komen. Wat weer betekent dat je minder inzicht hebt op het verloop van de epidemie.
Je hebt ook mensen nodig om ze op een fatsoenlijke manier te gebruiken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:17 schreef StephanL het volgende:
[..]
Lekker boeiend.
Waarvoor moet je tig bedden onbezet houden dan? Bang dat er een vliegtuig neerstort? Massale ongelukken?
Dat is wel heel ziek hoor. Heb zelf in 2018 in het ziekenhuis gelegen met teelbalkanker, 12 uur na constatering lag ik al onder het mes. Moet er niet aan denken dat ik op dit moment in deze situatie had gezeten.quote:
Ja nu een neerstortend vliegtuig of een grote fabriek die ontploft en je hebt welhaast direct een 'perfect storm' scenarioquote:Op vrijdag 19 november 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat gebeurt dus nu. Gisteren 30, vandaag 50. Dat gaat een paar dagen goed, tot ze op zijn en de instroom niet stopt.
Ook maar even hopen dat er geen grote ramp gebeurt natuurlijk.
Zicht is toch allang kwijt. Dat is er nooit echt volledig geweest, BCO is vaker niet dan wel op orde geweestquote:Op vrijdag 19 november 2021 16:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar lang niet iedereen met een kuchje laat zich testen, wat dus betekent dat een hoop besmettingen niet in de statistieken terecht komen. Wat weer betekent dat je minder inzicht hebt op het verloop van de epidemie.
Ja, en als dan ook nog de marsmannetjes landen, dan hebben we een perfect perfect storm!quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja nu een neerstortend vliegtuig of een grote fabriek die ontploft en je hebt welhaast direct een 'perfect storm' scenario
Ja dat je dan op zo'n moment te horen krijgt dat ze ergens in 2022 hopelijk een keertje tijd en capaciteit voor je hebbenquote:Op vrijdag 19 november 2021 16:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat is wel heel ziek hoor. Heb zelf in 2018 in het ziekenhuis gelegen met teelbalkanker, 12 uur na constatering lag ik al onder het mes. Moet er niet aan denken dat ik op dit moment in deze situatie had gezeten.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hallo, de test capaciteit zit al een week aan zijn max en erover
Het is verder geen waardeoordeel of zo. Ik geef er allen mee aan (n.a.v. de vraag wat het percentage positief nu eigenlijk zegt) dat het ook een indicator is hoe goed je als land nog zicht hebt op de verspreiding. En ja, niet voldoende testcapaciteit of BCO-capaciteit zegt daar ook wat over. Daar kan ieder verder zijn eigen gedachten over hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zicht is toch allang kwijt. Dat is er nooit echt volledig geweest, BCO is vaker niet dan wel op orde geweest
Klinkt misschien gek, maar het is wellicht eens tijd voor een andere strategie dan alleen maar test, (not) trace, lockdown.
Even heel zwartwit gezegd hoor.
Enfin, ik ga richting strandbar. later.
Over 3 weken pas?quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:20 schreef Oriente het volgende:
Lekker man, meer dan 80% gevaccineerd en het zou me niet verbazen als we over 3 weken in een even harde of misschien zelfs hardere lockdown dan vorig jaar belanden.
Mooi maar verouderd gatenplaatje..... wat niet klopt omdat besmettingen er langsgaan, niet door worden tegengehouden, noch infectiegevolgen kan voorkomen bij mensen die ze (kunnen) ondervinden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:22 schreef jcdragon het volgende:
fipo
/ontopic
Mag dit plaatje in de OP? @:neef_wuppie
Medicijnen![]()
[ afbeelding ]
Het is in Duitsland net zo'n teringzooi als hier met corona. Dat hele gedoe met quarantaine en aanmeldformulieren heeft echt 0,0 nut meer.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:21 schreef THEFXR het volgende:
Duitsland wijst Nederland aan als hoogrisicogebied
Voor Duitsland is Nederland vanaf zondagnacht een hoogrisicogebied, meldt het Robert Koch Instituut. Dat betekent dat mensen die niet zijn gevaccineerd of genezen, na een reis naar Nederland in Duitsland tien dagen in quarantaine moeten. Ook moeten ze hun reis vooraf online aanmelden.
Ook Belgi, Griekenland en Ierland zijn door Duitsland aangewezen als hoogrisicogebieden.
Dus eigenlijk gaat het alleen 'goed' qua directe coronadoden, hoe het op dat vlak gaat qua uitgestelde zorg gaat is weer een ander verhaal.quote:
quote:Radboudumc doet oproep: 'Besmettingskraan moet dicht'
Medewerkers van het Radboudumc hebben een oproep gedaan aan de samenleving om zich aan de coronaregels te houden. In een filmpje op Twitter zeggen ze dat de ziekenhuizen, waaronder het Radboudumc, volstromen door het oplopende aantal coronabesmettingen.
"We balen allemaal dat corona ons leven weer bepaalt", laten de medewerkers weten. "Maar de besmettingskraan moet dicht om te voorkomen dat de ziekenhuizen huisartsen, verpleeghuizen en thuiszorginstellingen zo overbelast raakt dat we niet meer iedereen kunnen helpen."
Radboudumc
@radboudumc
Jep, maar gewoon door gaan met die papieren werkelijkheid.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is in Duitsland net zo'n teringzooi als hier met corona. Dat hele gedoe met quarantaine en aanmeldformulieren heeft echt 0,0 nut meer.
Als je Hugo hoort zeggen dat code zwart nog totaal niet aan de orde is, blijkt daar niet bepaald veel urgentie uit.quote:
QR heeft ons nt niet kunnen redden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:20 schreef Oriente het volgende:
Lekker man, meer dan 80% gevaccineerd en het zou me niet verbazen als we over 3 weken in een even harde of misschien zelfs hardere lockdown dan vorig jaar belanden.
nope, gaat niet meer, eerst in quarantainequote:Op vrijdag 19 november 2021 16:26 schreef Questular het volgende:
Ik ga volgende week bier drinken in Duitsland, zeg me niet dat dat niet meer kan.
Dat hebben we nog nooit gehad in Nederland, want alle lobbyende partijen blijven hun uiterste best doen om maatregelen tegen te werken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik voel een alles gaat dicht aankomen..
Totaal wereldvreemd. Het overgrote deel van Nederland ziet zulke berichtjes niet. Ze kunnen beter Hugo platbellen.quote:
Zulke oproepen vind ik altijd zo stom. Alsof het vooral aan de mensen zelf ligt dat ze besmet worden. Wat als je een kind op de basisschool hebt dat thuis het hele gezin besmet. Heb je je dan niet aan de regels gehouden of zo? Of als je in een verpleeghuis werkt. Je moet die mensen toch verzorgen en dat kun nu eenmaal niet op een meter afstand.quote:
Tegen te werken zelfs.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat hebben we nog nooit gehad in Nederland, want alle lobbyende partijen blijven hun uiterste best doen om maatregelen tegen te werken.
Vrijdag 3 december:quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien dat ze bij de volgende persconferentie echt wat gaan doen, hoor.
Ik heb het dan ook over een lockdown zoals vorig jaar, dat zou al heel wat zijn in ons polderlandje..quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat hebben we nog nooit gehad in Nederland, want alle lobbyende partijen blijven hun uiterste best doen om maatregelen tegen te werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |