quote:
Op vrijdag 19 november 2021 12:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:Ik had een USB-stick aangeschaft om bestanden op te slaan vanaf een iMac. Het zijn vooral WAV-files en soundfonts.
Ik heb vaker gehad dat er problemen zijn met het opslaan van bestanden op een USB vanaf de iMac. Dit gebeurde bij diverse USB-sticks. Misschien had ik pech dat die USB-sticks allemaal niet in orde waren, echter het lijkt me ook waarschijnlijk dat het te maken heeft met compatibiliteitsproblemen tussen Mac-OS en die van de USB-stick.
Ik had op de iMac alweer problemen om een soundfont te kunnen openen: het bestand was corrupt geraakt.
Ik sloot later de USB-stick aan op een Windows computer. Windows gaf aan dat er problemen zijn met de data op de USB en of ik dat wilde herstellen. Daarna was de data helemaal niet meer toegankelijk.
----
Vraag: welke software kan ik het beste gebruiken voor data-recovery?
Ik had Recuva geprobeerd en dat heeft wel iets kunnen herstellen, maar het meeste niet
Het probleem zit er voornamelijk in dat je de bestanden blijkbaar verplaatst van een computer naar een stick en niet gewoon een kopie maakt naar zo'n stick.
Als je een kopie maakt, kan je de stick formatteren of weggooien en het gewoon weer opnieuw naar een stick kopiėren.
Wat betreft datarecovery is het vaak niet zoveel meer waard vanaf flash-media is mijn ervaring. Je krijgt soms een deel terug maar zelden alles.
Leer ervan, doe het de volgende keer anders.