abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 12:21:57 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202243386
https://www.ad.nl/buitenl(...)orig-jaar~a27878aeb/

quote:

Bij bouwwerkzaamheden in Qatar, volgend jaar organisator van het WK voetbal, zijn in 2020 vijftig mensen omgekomen. Meer dan vijfhonderd werknemers raakten ernstig gewond en nog eens 37.600 mensen liepen kleinere verwondingen op. Dat stelt de International Labour Organization (ILO), een organisatie die zich bezighoudt met mensenrechten, in het rapport ‘One is too many’.

*O* *O*

POLL
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_202243421
Is er nog ergens een lege diepe la?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:29:37 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202243512
Ja maar geld.
Ze kunnen toch gratuit statements maken over de slavernij van 200 jaar geleden of blm? Dan deug je ook en kost het je geen cent.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:43:04 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202243690
Weinig statement als Nederland zich terugtrekt hoor, ze vliegen er toch uit in de groepsfase.

Beetje alsof een Gibraltar of Samoa het WK zou boycotten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:53:13 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202243859
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:43 schreef MichaelScott het volgende:
Weinig statement als Nederland zich terugtrekt hoor, ze vliegen er toch uit in de groepsfase.

Nee, het zou wereldnieuws zijn en andere landen voor het blok zetten. Zodra één land zicht terugtrekt gaat het balletje rollen en zijn andere landen bijna gedwongen een standpunt in te nemen. Tot nu toe blijft het probleem maar een beetje vaag in de lucht hangen.
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:53:39 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202243865
Ja, daar zouden we helemaal niet heen moeten gaan joh.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202243889
Eerst maar eens terugtrekken uit de 2022 Winterspelen in Beijing te China.
pi_202244056
Waarom zou je je druk maken om 50 slaven in Qatar als je je ook druk kunt maken om een zwarte crimineel die iets te hard aangepakt wordt?
pi_202245055
Als Qatar geboycot wordt, dan moet je dit voortaan wel consistent gaan doorvoeren, dus ook geen WK meer in de VS vanwege de Irak-oorlog waar vele malen meer arbeiders zijn doodgebombardeerd, geen WK in China vanwege hun concentratiekampen, etc.

Hoeveel landen blijven er dan nog over?
pi_202245145
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:43 schreef MichaelScott het volgende:
Weinig statement als Nederland zich terugtrekt hoor, ze vliegen er toch uit in de groepsfase.

Beetje alsof een Gibraltar of Samoa het WK zou boycotten.
NL hoort gek genoeg wel bij de top van de wk. Hoewel ze al jaren ruk spelen zou dit toch echt wel een statement maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 19 november 2021 @ 14:34:49 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202245175
Ja terugtrekken.

Je kan niet tegelijk hier excuses gaan aanbieden voor het slavernij verleden terwijl je doodleuk gaat voetballen in een stadion wat gebouwd is door slaven.

Of is men van plan over 100 jaar ook hiervoor dan weer excuses aan te bieden?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202246206
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:05 schreef NightDancert het volgende:
Waarom zou je je druk maken om 50 slaven in Qatar als je je ook druk kunt maken om een zwarte crimineel die iets te hard aangepakt wordt?
Ja laten mensen maar eerst de witte hetero cismannen in het westen aanpakken. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 15:50:28 #13
186611 Haags
pi_202246236
Het zou dit elftal vol deugkneuzen wel sieren om zich uit eigen beweging niet te laten gaan.
Zonder wrijving geen glans
pi_202246503
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:53 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Nee, het zou wereldnieuws zijn en andere landen voor het blok zetten. Zodra één land zicht terugtrekt gaat het balletje rollen en zijn andere landen bijna gedwongen een standpunt in te nemen. Tot nu toe blijft het probleem maar een beetje vaag in de lucht hangen.
Precies, en dan laat de Fifa maar dreigen met uitsluiting van andere toernooien, het is het me helemaal waard. Ik heb de waardering voor ons Nederlands Elftal in dergelijke mate verloren dat ik eigenlijk gewoon helemaal geen zin meer heb om wedstrijden te kijken waar ze aan deelnemen.

Als je dan kijkt hoe Nederland onder 19 te werk gaat heb ik weinig hoop voor de toekomst ook.
pi_202275332
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:53 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Nee, het zou wereldnieuws zijn en andere landen voor het blok zetten. Zodra één land zicht terugtrekt gaat het balletje rollen en zijn andere landen bijna gedwongen een standpunt in te nemen. Tot nu toe blijft het probleem maar een beetje vaag in de lucht hangen.
Dat is echt onzin. Genoeg voorbeelden te geven waarin bepaalde landen handel staken met een land vanwege het schenden van mensenrechten, maar genoeg andere landen dat weigeren te doen. Dat domino-effect is een mythe.
pi_202276449
Waarom moeten voetballers het werk voor falende politici opknappen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202278978
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom moeten voetballers het werk voor falende politici opknappen?
Falende politici? Leg uit.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 20:19:13 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202283547
Op de hoeveel werknemers?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 20:21:32 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202283592
quote:
Jaarlijks naar schatting 4.000 sterfgevallen door werk
In 2019 zijn naar schatting 4.000 mensen in Nederland door factoren op het werk overleden: 800 mensen in de werkzame beroepsbevolking en 3.200 in de gepensioneerde beroepsbevolking.
https://www.volksgezondhe(...)e%20beroepsbevolking.

En ja dat Nederland alles beter doet dan Qatar lijkt me evident maar voor ik oeh en aan en wat errug ga roepen wil ik wel weten hoeveel beter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202283644
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom moeten voetballers het werk voor falende politici opknappen?
De voetballers weten hoe hard men trappen moet om de bal ergens anders te krijgen.
pi_202286352
quote:
83s.gif Op zondag 21 november 2021 20:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
https://www.volksgezondhe(...)e%20beroepsbevolking.

En ja dat Nederland alles beter doet dan Qatar lijkt me evident maar voor ik oeh en aan en wat errug ga roepen wil ik wel weten hoeveel beter
Best mogelijk dat er vroeger nog meer doden vielen. Ik las dat de werk- en leefomstandigheden van de migrant workers significant verbeterd waren sinds Qatar het WK toegewezen kreeg, omdat de overheid negatieve publiciteit wil vermijden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 21 november 2021 @ 23:00:36 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202286492
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 11:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is echt onzin. Genoeg voorbeelden te geven waarin bepaalde landen handel staken met een land vanwege het schenden van mensenrechten, maar genoeg andere landen dat weigeren te doen. Dat domino-effect is een mythe.
Ik blijf hoop houden. De wereld is natuurlijk wel veranderd de afgelopen 10 jaar. Ik hoop dat we binnenkort in de praktijk kunnen zien of je gelijk hebt.
pi_202286654
Het zijn vooral Zuid-Aziaten en Filipijnen die de hele toko daar opbouwen. Volgens mij is 70-80% van de populatie in het Golfstaatje nu Pakistaan of Indiër omdat ze gewoon niet de mensen hebben om alles zelf te doen. Dan moet je vrouwen continue blijven bezwangeren tussen hun 20ste en 40ste maar het is geen 1950 meer toen gezinnen bestonden uit 7-8 kinderen. Alleen Irak, Yemen, Afghanistan en Sub-Sahara Afrika tonen dat soort demografische cijfers nog anno 2021 maar dan meer in de richting van 4-5 per vrouw.

[ Bericht 28% gewijzigd door Peppert op 21-11-2021 23:32:40 ]
pi_202286881
1,2 miljoen Indiërs en een extreem zware overschot aan mannen. Het is voor die mensen hun brood. Ze sturen een deel van het geld terug waarmee ze gezinnen onderhouden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Qatar
  maandag 22 november 2021 @ 00:03:58 #26
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202287086
In Nederland vallen in verhouding niet veel meer doden dan in Qatar. Wat je in rekening moet brengen is dat er héél veel gebouwd wordt in Qatar.
pi_202287120
Ik ben echt een voetballiefhebber, maar van mij mag dit WK geboycot worden, het had om te beginnen al nooit gegeven mogen worden aan een land zonder sportcultuur, een WK hoor je te spelen in een land waar men massaal uitloopt voor het voetbal. Dat het daarnaast een land is waar mensenrechten niet bestaan zou niet echt een rol mogen spelen, anders ga je ook niet in Rusland voetballen of een OS in China organiseren, en dat doen we ook gewoon zonder al teveel te mokken, maar er moet wel iets van een sportcultuur aanwezig zijn, en dat is er in Qatar dus totaal niet. Bovendien hebben ze het WK gewoon gekocht door links en rechts met geld te smijten wat in de zakken van corrupte FIFA officials is verdwenen. Van hij hoeft dit hele WK niet, normaal kijk ik altijd uit naar zo'n groot toernooi met elke dag meerdere wedstrijden op TV, maar zoals ik er nu in sta, zet ik waarschijnlijk niet eens de TV aan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator maandag 22 november 2021 @ 00:38:39 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202287208
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Best mogelijk dat er vroeger nog meer doden vielen. Ik las dat de werk- en leefomstandigheden van de migrant workers significant verbeterd waren sinds Qatar het WK toegewezen kreeg, omdat de overheid negatieve publiciteit wil vermijden.
dat vraag ik me idd af, arbeidsmigratie in Azie is een levensgroot probleem (daar) maar ik zou het wat flauw vinden als we het enige land aanpakken dat (onder druk van de FIFA) babystapjes in de goede richting zet

6500 doden klinkt heel vreselijk maar hoe vreselijk het is als je een jaar of 10 en 7 miljoen werknemers meetelt weet ik niet

bv
https://www.thedailystar.(...)ed-two-years-2142506
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 22 november 2021 @ 00:57:46 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202287270
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 00:12 schreef Hathor het volgende:
Ik ben echt een voetballiefhebber, maar van mij mag dit WK geboycot worden, het had om te beginnen al nooit gegeven mogen worden aan een land zonder sportcultuur, een WK hoor je te spelen in een land waar men massaal uitloopt voor het voetbal. Dat het daarnaast een land is waar mensenrechten niet bestaan zou niet echt een rol mogen spelen, anders ga je ook niet in Rusland voetballen of een OS in China organiseren, en dat doen we ook gewoon zonder al teveel te mokken, maar er moet wel iets van een sportcultuur aanwezig zijn, en dat is er in Qatar dus totaal niet. Bovendien hebben ze het WK gewoon gekocht door links en rechts met geld te smijten wat in de zakken van corrupte FIFA officials is verdwenen. Van hij hoeft dit hele WK niet, normaal kijk ik altijd uit naar zo'n groot toernooi met elke dag meerdere wedstrijden op TV, maar zoals ik er nu in sta, zet ik waarschijnlijk niet eens de TV aan.
eens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202362163
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:00 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ik blijf hoop houden. De wereld is natuurlijk wel veranderd de afgelopen 10 jaar. Ik hoop dat we binnenkort in de praktijk kunnen zien of je gelijk hebt.
De wereld is nu juist enkel cynischer geworden. Belangen spelen nu een nog grotere rol dan vroeger.
  woensdag 15 december 2021 @ 15:10:55 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202631669
quote:
Medewerker WK Qatar die het opnam voor arbeidsmigranten krijgt drie jaar cel

Een voormalig medewerker van de organisatie van het WK voetbal in Qatar is in hoger beroep veroordeeld tot drie jaar gevangenisstraf, melden verschillende media. Abdullah Ibhais heeft herhaaldelijk kritiek geuit op de werkomstandigheden van arbeidsmigranten.

Onder meer correspondenten van RTL Nieuws en het Noorse voetbalblad Josimar waren aanwezig in de rechtszaal in de hoofdstad Doha. Beiden zeggen dat het vonnis werd voltrokken zonder dat Ibhais daarbij aanwezig was. Alleen zijn vrouw zat in de zaal.

Ibhais is veroordeeld zonder enige vorm van bewijs, zegt de journalist van Josimar. Correspondent Olaf Koens van RTL Nieuws zegt dat hij nog niet eerder zo snel een veroordeling heeft gezien. "Ik kreeg het idee dat de rechter geen enkele moeite nam om zich te verdiepen in de details van deze zaak."

De autoriteiten in Qatar hebben de veroordeling schriftelijk bevestigd. Het land stelt dat Ibhais is veroordeeld voor verduistering van staatsfondsen. "Dat is een ernstig misdrijf en dit wordt weerspiegeld in de beslissing van de rechtbank", zo staat in de verklaring.

De autoriteiten stellen dat er "een overvloed aan sterk en geloofwaardig bewijsmateriaal" is tegen Ibhais. Hij zou om steekpenningen hebben gevraagd om zo "de uitkomsten van een door de staat gefinancierd inkoopproces te beïnvloeden". Zonder daarover uit te weiden, zegt de staat dat het bewijs uitgebreide details bevat over het misdrijf.

Qatar zegt in "de sterkst mogelijke bewoordingen" te verwerpen dat de uitspraak tegen Ibhais is "beïnvloed door andere factoren".

Hongerstaking

Voormalig mediamanager Ibhais van het WK voetbal werd in 2019 opgepakt, nadat duizenden arbeiders het werk hadden neergelegd. De medewerkers uit verschillende landen kregen al maanden niet betaald voor hun werk. Ibhais vond dat zij eerst uitbetaald moesten worden voordat ze weer aan de slag gingen. En hij vond dat daar openlijk over gecommuniceerd moest worden.

In april van dit jaar werd hij veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf, omdat hij volgens de Qatarese autoriteiten "een bedreiging was voor de nationale veiligheid". Voor die aantijgingen is volgens Josimar geen bewijs gevonden.

Mensenrechtenorganisaties stellen dat hij veroordeeld is vanwege zijn kritiek op de arbeidsomstandigheden van buitenlandse werkers. De rechter verbood zijn advocaat om Ibhais in de rechtszaal te verdedigen.

Over een jaar is in Qatar het WK voetbal. Arbeidsmigranten bouwen aan stadions, hotels en de infrastructuur. Mensenrechtenorganisaties waarschuwen dat ze in slechte omstandigheden leven en werken. De afgelopen jaren verschenen vaker kritische rapporten over de arbeidsomstandigheden. Zo meldde The Guardian begin dit jaar dat sinds de toekenning aan Qatar van het WK van 2022 al meer dan 6500 arbeidsmigranten zijn omgekomen.

Ibhais mocht de beroepszaak thuis bij zijn vrouw en kinderen afwachten. Half november werd hij weer opgepakt en sindsdien is hij in hongerstaking. Tegen familieleden zou hij hebben gezegd in hongerstaking te blijven totdat zijn onschuld is bewezen. "Ik ga nog liever dood", tekent Josimar op.

Hij werd opgepakt vlak voordat hij een interview zou geven aan twee Noorse journalisten. Die werden kort daarna ook aangehouden en het land uitgezet. Naar eigen zeggen is zijn situatie in de gevangenis "een hel" en moet hij zijn cel delen met 25 anderen.

Niets te zien jongens, gewoon doorlopen.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 15 december 2021 @ 15:22:27 #32
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_202631949
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niets te zien jongens, gewoon doorlopen.
De rapen zijn pas gaar als tijdens het wk wat westerse supoorters vanwege dronken gedrag in de cel komen. 8-)
  woensdag 15 december 2021 @ 15:33:54 #34
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202631967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De rapen zijn pas gaar als tijdens het wk wat westerse supoorters vanwege dronken gedrag in de cel komen. 8-)
Valt me nog mee dat er geen arrestatiegolf in Abu Dhabi is geweest.
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')