abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 november 2021 @ 16:49:11 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202393448
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:40 schreef ludovico het volgende:
Verplicht geinjecteerd worden omdat dat goed voor mij is volgens de staat, lol....

Want dat risico van 1/10.000 voor mij om ernstig ziek te worden moet ik vooral heel serieus nemen, maar die extreem zeldzame gevallen van bijwerkingen die zijn onbelangrijk.
Het is goed voor de maatschappij als geheel. Als iedereen gevaccineerd is, is er een veel lagere druk op de IC, worden er minder mensen ziek en overlijden er minder. Minder ikke ikke ikke.
Inmiddels zijn er in Nederland bijna 20.000 mensen overleden aan corona. Dat zijn 11 watersnood rampen, 31 rotterdam bombardementen of een halve spaanse griep (tot nu toe) waarbij meer mensen overleden dan er sneuvelden in de eerste wereldoorlog.
Maar ga lekker door met dwars zijn en ikkuh ikkuh ikkuh

[ Bericht 8% gewijzigd door Jan_Onderwater op 29-11-2021 16:55:06 ]
pi_202393528
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het is goed voor de maatschappij als geheel. Als iedereen gevaccineerd is, is er een veel lagere druk op de IC, worden er minder mensen ziek en overlijden er minder. Minder ikke ikke ikke.
Inmiddels zijn er in Nederland bijna 20.000 mensen overleden aan corona

Ja dat is leuk, allemaal, en dat mag je vinden, maar als we over individuele vrijheden gaan stappen krijg je van mij een hooivork.

20k, nou, poehpoeh, hoeveel mensen overlijden er ieder jaar met de griep? En corrigeer dat eens voor demografie?

....

Jij bent "dwars doorgaan met ikke ikke ikke" je stapt over fundamentele vrijheden heen omdat jij wilt dat anderen vaccineren. Lichamelijke integriteit behandel jij als strooigoed omdat jou dat welgevallen is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202393636
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja dat is leuk, allemaal, en dat mag je vinden, maar als we over individuele vrijheden gaan stappen krijg je van mij een hooivork.

20k, nou, poehpoeh, hoeveel mensen overlijden er ieder jaar met de griep? En corrigeer dat eens voor demografie?

....

Jij bent "dwars doorgaan met ikke ikke ikke" je stapt over fundamentele vrijheden heen omdat jij wilt dat anderen vaccineren. Lichamelijke integriteit behandel jij als strooigoed omdat jou dat welgevallen is.
20k doden ondanks alle maatregelen die verspreiding van het virus remmen. Moet je nagaan hoeveel slachtoffers er gevallen zouden zijn als we het virus geen strobreed in de weg hadden gelegd.

Maar misschien vangen we daar binnenkort alsnog een glimp van op, als code zwart eenmaal een feit is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202393711
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Buitenlanderhaat.
Elke keer toen ik door dat land ben gereden met een NL kenteken werd ik uitgescholden.
Zonder aanleiding!? Wel een beetje dom aangezien een redelijk deel van Zwitserland afhankelijk is van toerisme.

Maar goed, het kunnen inderdaad enigszins nazi's zeikerds zijn. En ja, ik kan het weten. Ik ben zelf Zwitser :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_202393735
Dat
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
20k doden ondanks alle maatregelen die verspreiding van het virus remmen. Moet je nagaan hoeveel slachtoffers er gevallen zouden zijn als we het virus geen strobreed in de weg hadden gelegd.

Maar misschien vangen we daar binnenkort alsnog een glimp van op, als code zwart eenmaal een feit is.
dat is toch een non argument, de gemiddelde leeftijd van die doden is 84 jaar
Vakman pur sang
pi_202393836
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat
[..]
dat is toch een non argument, de gemiddelde leeftijd van die doden is 84 jaar
Het zijn inderdaad voornamelijk ouderen die overlijden aan corona. Wat is precies je punt?

Maar als de ziekenhuizen overbelast raken en reguliere zorg steeds langer moet worden uitgesteld, neemt het aantal slachtoffers in andere leeftijdscategorieën ook toe. Die overlijden dan indirect aan corona, omdat de uitgestelde zorg een direct gevolg is van de pandemie.

Dat is ook de reden dat we al bijna twee jaar opgescheept zitten met die kut-maatregelen. Niet omdat corona nou zo vreselijk dodelijk is, maar omdat het virus een gigantische druk legt op ons zorgsysteem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202394178
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het zijn inderdaad voornamelijk ouderen die overlijden aan corona. Wat is precies je punt?

Maar als de ziekenhuizen overbelast raken en reguliere zorg steeds langer moet worden uitgesteld, neemt het aantal slachtoffers in andere leeftijdscategorieën ook toe. Die overlijden dan indirect aan corona, omdat de uitgestelde zorg een direct gevolg is van de pandemie.

Dat is ook de reden dat we al bijna twee jaar opgescheept zitten met die kut-maatregelen. Niet omdat corona nou zo vreselijk dodelijk is, maar omdat het virus een gigantische druk legt op ons zorgsysteem.
Oh, dat zie je anders niet terug in de totale sterfte in NL vergeleken met vorige jaren.



[ Bericht 5% gewijzigd door Lospedrosa op 29-11-2021 17:46:43 ]
Vakman pur sang
  maandag 29 november 2021 @ 18:07:03 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202394552
Het is een zinloze discussie. Sommige mensen leggen de slider dichterbij vrijheid, andere bij veiligheid. Niemand legt de slider helemaal links of rechts.

Uiteindelijk bepaald het volk als geheel wat acceptabel is.

Ik zou het geen probleem vinden als vaccinaties verplicht worden. Ik heb veel meer moeite met camera's overal, bijvoorbeeld. En de data verzamelwoede van tech bedrijven.

Er zijn ook vaccinatieweigeraars die tegelijk graag hele strenge immigratieregels willen terwijl ik dat laatste juist heel erg als vrijheidbellemmerend zie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202394660
Corona, hoe triest ook zal nooit meer verdwijnen.
Vaccinatieplicht, er zijn veel dingen die voor spreken.
genoeg mensen die dood gaan omdat hun operatie weer uitgesteld wordt.
Helemaal triest voor die mensen die juist wel gevaccineerd zijn.

Alleen waar strandt het schip als we dit ook weer verplichten.
Singapore doet het wat dat betreft beter.
Niet gevaccineerd, dan mag je de kosten a ¤16.000 zelf betalen.
Ook daar valt wat voor te zeggen.

Misschien is een soort opvangtehuis beter, niet gevaccineerd dan wordt je daar opgenomen, krijg je minimale verzorging maar geen ic.
Kom je eruit prima, blijf je erin, tja dat was jee vrije keuze.

Maar dan kunnen ziekenhuizen in ieder geval verder met verzorgen van mensen die het echt nodig hebben.
pi_202394703
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
20k doden ondanks alle maatregelen die verspreiding van het virus remmen. Moet je nagaan hoeveel slachtoffers er gevallen zouden zijn als we het virus geen strobreed in de weg hadden gelegd.
Zeg jij het maar, misschien wel minder, zoals in Zweden wat niet alle bestaande protocollen het raam uit flikkerde maar het epidemologische plan volgde.

quote:
Maar misschien vangen we daar binnenkort alsnog een glimp van op, als code zwart eenmaal een feit is.
Hoezo? We hebben het virus toch van alles in de weg gelegd? Dit virus kon heel slecht tegen grondrechten en die hebben we dan ook hard aangepakt.

quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het zijn inderdaad voornamelijk ouderen die overlijden aan corona. Wat is precies je punt?

Maar als de ziekenhuizen overbelast raken en reguliere zorg steeds langer moet worden uitgesteld, neemt het aantal slachtoffers in andere leeftijdscategorieën ook toe. Die overlijden dan indirect aan corona, omdat de uitgestelde zorg een direct gevolg is van de pandemie.
Nee hoor, dat is ook een indirect gevolg, Je had ook een speciaal covid hospitaal in kunnen richten. Een ook de pandemie is indirect, het gevolg van de politieke keuze om een lokale epidemie ver weg tot pandemie te maken.

quote:
Dat is ook de reden dat we al bijna twee jaar opgescheept zitten met die kut-maatregelen. Niet omdat corona nou zo vreselijk dodelijk is, maar omdat het virus een gigantische druk legt op ons zorgsysteem.
Nee, ook toen het totaal geen belasting van de zorg was zaten we opgescheept met ebolamaatregelen, met dat gelul over long covid als smoes. Stel je voor dat toen natuurlijke immuniteit was opgebouwd, dan hadden we nu die QR-samenleving niet gehad en dat kan niet de bedoeling zijn.

quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 18:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Ik zou het geen probleem vinden als vaccinaties verplicht worden. Ik heb veel meer moeite met camera's overal, bijvoorbeeld. En de data verzamelwoede van tech bedrijven.
Dat is ook weer zoiets. Je moet maar een smartphone nemen om die QR-code, maar ondertussen ben je wel gebonden aan al die algemene voorwaarden van die techbedrijven waardoor ze je data kunnen roven.

quote:
Er zijn ook vaccinatieweigeraars die tegelijk graag hele strenge immigratieregels willen terwijl ik dat laatste juist heel erg als vrijheidbellemmerend zie.
De Nederlandse overheid is er niet voor de vrijheid van buitenlanders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 29 november 2021 @ 18:28:55 #111
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202394787
Je suis Oostenrijk _O_
pi_202394847
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oh, dat zie je anders niet terug in de totale sterfte in NL vergeleken met vorige jaren.

[ afbeelding ]
Heb je mijn vorige post überhaupt gelezen? Want ik heb geen idee welk punt je nou precies denkt te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202394916
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het zijn inderdaad voornamelijk ouderen die overlijden aan corona. Wat is precies je punt?

Maar als de ziekenhuizen overbelast raken en reguliere zorg steeds langer moet worden uitgesteld, neemt het aantal slachtoffers in andere leeftijdscategorieën ook toe. Die overlijden dan indirect aan corona, omdat de uitgestelde zorg een direct gevolg is van de pandemie.

Dat is ook de reden dat we al bijna twee jaar opgescheept zitten met die kut-maatregelen. Niet omdat corona nou zo vreselijk dodelijk is, maar omdat het virus een gigantische druk legt op ons zorgsysteem.
Dan versterk je toch gewoon het zorgsysteem? Met de griep ging de zorg ook al op zijn gat met uitgestelde operaties
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202395132
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
20k doden ondanks alle maatregelen die verspreiding van het virus remmen. Moet je nagaan hoeveel slachtoffers er gevallen zouden zijn als we het virus geen strobreed in de weg hadden gelegd.

Maar misschien vangen we daar binnenkort alsnog een glimp van op, als code zwart eenmaal een feit is.
Flatten the curve was bedoeld om de zieken te spreiden, netto blijft t aantal slachtoffers gelijk. Blijkbaar snap je dat niet.
  maandag 29 november 2021 @ 19:54:48 #115
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202395964
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is ook weer zoiets. Je moet maar een smartphone nemen om die QR-code, maar ondertussen ben je wel gebonden aan al die algemene voorwaarden van die techbedrijven waardoor ze je data kunnen roven.
[..]
De Nederlandse overheid is er niet voor de vrijheid van buitenlanders.
Dus moet je regels opstellen om te zorgen dat vaccinatiestatus en dergelijke goed beschermt blijven. Dat staat weer los van de vaccinatie zelf.

En immigratie gaat ook over buitenlandse partners die naar Nederland willen komen. Dat is net zo goed een zaak van de Nederlandse overheid.Er worden behoorlijk wat barrieres opgeworpen om een liefde naar NL te halen momenteel. Maar dit is een andere discussie. Punt is dat ik vind dat daar veel meer vrijheid in moet zijn, ookal ben ik voor vaccinatieplicht.

quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Flatten the curve was bedoeld om de zieken te spreiden, netto blijft t aantal slachtoffers gelijk. Blijkbaar snap je dat niet.
Netto blijft het alleen gelijk als er geen limiet aan de zorg zou zijn. Flatten de curve was/is bedoeld om te zorgen dat er geen overbelasting ontstaat. Daar boven stijgt het aantal doden namelijk enorm omdat er geen bedden meer zijn.

Die grafiekjes en uitleg werden 1,5 jaar geleden veelvuldig gepost nog.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202396066
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Flatten the curve was bedoeld om de zieken te spreiden, netto blijft t aantal slachtoffers gelijk. Blijkbaar snap je dat niet.
Blijkbaar snap jij niet dat er nog veel meer doden kunnen vallen als de zorg overbelast raakt en de stroom patiënten niet meer aan kan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202396442
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Blijkbaar snap jij niet dat er nog veel meer doden kunnen vallen als de zorg overbelast raakt en de stroom patiënten niet meer aan kan.
Misschien een idee om capaciteit van ziekenhuizen te vergroten? Met prikken alleen komen we er niet. 90% van Nederland heeft al een prik gehad. En nu mogen we een booster erbij pakken want het werkt niet goed genoeg.

  maandag 29 november 2021 @ 20:44:42 #118
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202397125
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
20k doden ondanks alle maatregelen die verspreiding van het virus remmen. Moet je nagaan hoeveel slachtoffers er gevallen zouden zijn als we het virus geen strobreed in de weg hadden gelegd.

Maar misschien vangen we daar binnenkort alsnog een glimp van op, als code zwart eenmaal een feit is.
Hebben we toch ook kunnen zien? In Brazilië of waar was dat? Daar zijn massagraven door die ziekte.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202397212
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 19:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dus moet je regels opstellen om te zorgen dat vaccinatiestatus en dergelijke goed beschermt blijven. Dat staat weer los van de vaccinatie zelf.
Maar als je een smartphone moet nemen om de kroeg in te kunnen dan moet je dus ook Apple of Android toestemming geven om door je data te struinen om de kroeg in te kunnen.

quote:
En immigratie gaat ook over buitenlandse partners die naar Nederland willen komen. Dat is net zo goed een zaak van de Nederlandse overheid.Er worden behoorlijk wat barrieres opgeworpen om een liefde naar NL te halen momenteel. Maar dit is een andere discussie. Punt is dat ik vind dat daar veel meer vrijheid in moet zijn, ookal ben ik voor vaccinatieplicht.
Je hebt nou eenmaal rechten tov je staat, en van andere staten kun je gunsten krijgen zoals toegang. Dat is zoals de wereld en burgerrechten georganiseerd zijn. Als je die twee keer door elkaar gaat halen dan gaat dat ten koste van die burgerrechten, zoals we al gezien hebben. Van de zomer ging de horeca deels op slot zodat Nederland op de kaart het juiste kleurtje kreeg om op vakantie naar het buitenland te kunnen. Dan worden dus de rechten van horeca en horecabezoekers geschonden zonder noodsituatie die daartoe dwingt, en dat is het zoveelste gevaarlijke precedent.

Ik snap dat het heel vervelend kan zijn, en je moet ook een grote inspanning leveren om dat te verzachten, Maar het is wel de keuze van het stel, het risico dat zijn genomen hebben. Burgerrechten gaan voor. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 29 november 2021 @ 21:24:11 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202398016
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:

Zeg jij het maar, misschien wel minder, zoals in Zweden wat niet alle bestaande protocollen het raam uit flikkerde maar het epidemologische plan volgde.
Zullen we Zweden maar eens niet als voorbeeld nemen?

quote:
Months before the first COVID-19 cases were detected, public-health experts ranked Sweden as one of the most prepared countries to handle a pandemic. But in March 2020, Swedish health authorities surprised the world with their unorthodox approach: Rather than locking down and requiring masks, as many countries did, Sweden let residents decide individually whether to take those precautions.

The gamble, Swedish authorities predicted, would pay off in the long run. Ideally, vulnerable people would choose to stay home, the economy wouldn't suffer too much, and healthy people might get mild COVID-19 cases that ultimately contributed to the population's collective immunity.

But a year and a half into the pandemic, it's clear that bet was wrong.

Sweden has recorded more COVID-19 cases per capita than most countries so far: Since the start of the pandemic, roughly 11 out of every 100 people in Sweden have been diagnosed with COVID-19, compared with 9.4 out of every 100 in the UK and 7.4 per 100 in Italy. Sweden has also recorded around 145 COVID-19 deaths for every 100,000 people — around three times more than Denmark, eight times more than Finland, and nearly 10 times more than Norway.

Had Sweden implemented tighter rules, experts told Insider, the country might have seen a COVID-19 death toll more similar to those Nordic neighbors.

"They underestimated the mortality tremendously," Claudia Hanson, an associate professor at Sweden's Karolinska Institute, told Insider.

"Sweden became a dream for many people to think one can do it differently," Hanson added. But in retrospect, she said, "it was maybe not a good idea."
  maandag 29 november 2021 @ 21:26:31 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202398058
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:38 schreef KroketBroodje het volgende:
Dan versterk je toch gewoon het zorgsysteem? Met de griep ging de zorg ook al op zijn gat met uitgestelde operaties
Ja, een paar maandjes en toen was de griepgolf weer voorbij... We zitten nu al zo'n twee jaar opgescheept met covid...
  maandag 29 november 2021 @ 21:29:10 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 29 november 2021 @ 21:30:15 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202398137
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:

Maar als je een smartphone moet nemen om de kroeg in te kunnen dan moet je dus ook Apple of Android toestemming geven om door je data te struinen om de kroeg in te kunnen.
Oh, ik heb de code gewoon uitgeprint...
pi_202398186
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh, ik heb de code gewoon uitgeprint...
Is daar juist niet ontzettend veel mee gefraudeerd?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202398225
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
20k doden ondanks alle maatregelen die verspreiding van het virus remmen. Moet je nagaan hoeveel slachtoffers er gevallen zouden zijn als we het virus geen strobreed in de weg hadden gelegd.

Maar misschien vangen we daar binnenkort alsnog een glimp van op, als code zwart eenmaal een feit is.
:')
  maandag 29 november 2021 @ 21:37:42 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202398248
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:33 schreef Hathor het volgende:
Is daar juist niet ontzettend veel mee gefraudeerd?
Zou kunnen, ik heb me daar verder niet in verdiept. Punt blijft staan dat je niet verplicht een smartphone hoeft aan te schaffen om een app te installen.
pi_202399753
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
20k doden ondanks alle maatregelen die verspreiding van het virus remmen. Moet je nagaan hoeveel slachtoffers er gevallen zouden zijn als we het virus geen strobreed in de weg hadden gelegd.

Maar misschien vangen we daar binnenkort alsnog een glimp van op, als code zwart eenmaal een feit is.
Want je gedrag verhoogd of verlaagd de risico's van het krijgen van het virus zoveel... Nee, helaas. Mondkapjes en avond klokken doen bijna niks. Maar zijn vooral heel ingrijpend in de levens van mensen.

Met minder maatregelen waren we afgeweest zoals Zweden. Wat een doemscenario zeg hey.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202400846
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 23:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Want je gedrag verhoogd of verlaagd de risico's van het krijgen van het virus zoveel... Nee, helaas. Mondkapjes en avond klokken doen bijna niks. Maar zijn vooral heel ingrijpend in de levens van mensen.

Met minder maatregelen waren we afgeweest zoals Zweden. Wat een doemscenario zeg hey.
De ziekenhuizen zitten aan hun max, ze stromen vol en kunnen het bijna niet meer aan.

Leg mij eens uit hoe dit wordt opgelost door alles weer open te gooien en alle beperkingen op te heffen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202400853
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De ziekenhuizen zitten aan hun max, ze stromen vol en kunnen het bijna niet meer aan.

Leg mij eens uit hoe dit wordt opgelost door alles weer open te gooien en alle beperkingen op te heffen.
Zwedennnnn.

Beperkingen die niks doen kan je idd afschaffen want ze zijn zinloos. Zoals die mondvodden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202400868
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De ziekenhuizen zitten aan hun max, ze stromen vol en kunnen het bijna niet meer aan.

Leg mij eens uit hoe dit wordt opgelost door alles weer open te gooien en alle beperkingen op te heffen.
Als we gewoon stoppen met meedoen aan deze hoax kunnen alle crisis acteurs die in het ziekenhuis liggen te doen alsof ze corona hebben weer naar huis of zo iets ;)
pi_202400915
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zwedennnnn.

Beperkingen die niks doen kan je idd afschaffen want ze zijn zinloos. Zoals die mondvodden.
Het staat letterlijk enkele posts boven die van jou. Zweden heeft het niet goed aangepakt.
pi_202401212
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zwedennnnn.

Beperkingen die niks doen kan je idd afschaffen want ze zijn zinloos. Zoals die mondvodden.
Het aantal besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnames blijft oplopen. Hoe gaat het schrappen van alle beperkingen die trend keren? Leg mij eens uit hoe dat werkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202401426
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het aantal besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnames blijft oplopen. Hoe gaat het schrappen van alle beperkingen die trend keren? Leg mij eens uit hoe dat werkt.
Waarom stel je die vraag?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202401431
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:15 schreef BBach het volgende:

[..]
Het staat letterlijk enkele posts boven die van jou. Zweden heeft het niet goed aangepakt.
Nee echt heel slecht hoor.

Oh dat artikel, over meer doden en weinig economische benefit.
Alsof de wereld alleen daaruit bestaat, hou op hoor, nauwelijks oversterfte t.o.v. overige jaren, mensen gaan dood als ze een dodelijk virus oplopen, dat hebben we altijd geaccepteerd.

Ipv risicogroepen ondersteunen leggen we het sociale leven plat van iedereen, ik vind het gewoon grof om daar zo minachtend over te doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202401790
quote:
81s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:10 schreef ludovico het volgende:
Ipv risicogroepen ondersteunen leggen we het sociale leven plat van iedereen, ik vind het gewoon grof om daar zo minachtend over te doen.
Ja leuk maar dat werkt IN NEDERLAND dus niet.. Zijn de gezellige Hollanders iets te eigenzinning in om voor elkaar te denken en te handelen.

Daarom wordt alles dicht gekwakt. :) Hoe wil je gaan controleren dat risico groepen in lockdown gaan. :') Dat is praktisch onmogelijk, dus daarom alles en iedereen aan de regels. :) Snappie?

Mijn sociale leven gaat overigens gezellig door met wat aanpassingen. Dat mensen gelijk doen alsof we in Noord Korea leven of Nazi tijden vind ik alleen maar hilarisch om het beperkte verstand wat mensen dan tentoonspreiden.
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:57:14 #136
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_202401934
De marketing is verkeerd. Dit soort lui bereik je alleen met de boodschap dat het hen binnenkort wordt verboden om een vaccin te halen.
pi_202402028
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, een paar maandjes en toen was de griepgolf weer voorbij... We zitten nu al zo'n twee jaar opgescheept met covid...
Juist dan moet je investeren in de zorg. De zorg was al instabiel met griep en nu met corona al helemaal
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202402212
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zou kunnen, ik heb me daar verder niet in verdiept. Punt blijft staan dat je niet verplicht een smartphone hoeft aan te schaffen om een app te installen.
Sterker nog je kunt ze ook bellen en dan sturen ze je de code op.
Dat heb ik voor mijn oma zo geregeld want die heeft geen digid app.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202402263
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom stel je die vraag?
Jij stelt dat de huidige maatregelen niet werken en moeten worden geschrapt.

Dat is prima, maar wat doen we als het aantal ziekenhuis- en IC-opnames blijft oplopen en de zorg het niet meer aan kan (wat nu dus dreigt te gebeuren)?

Trouwens grappig dat je Zweden aanhaalt, want vanaf morgen geldt daar een coronapas voor binnenevenementen met meer dan honderd aanwezigen en worden inwoners opgeroepen te allen tijde twee meter afstand te bewaren (bron).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202403811
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij stelt dat de huidige maatregelen niet werken en moeten worden geschrapt.

Dat is prima, maar wat doen we als het aantal ziekenhuis- en IC-opnames blijft oplopen en de zorg het niet meer aan kan (wat nu dus dreigt te gebeuren)?

Trouwens grappig dat je Zweden aanhaalt, want vanaf morgen geldt daar een coronapas voor binnenevenementen met meer dan honderd aanwezigen en worden inwoners opgeroepen te allen tijde twee meter afstand te bewaren (bron).
True, gaan ook te ver, maar hebben wel een minder groot probleem nu door wat minder hard aan de kar te trekken als de ziekenhuizen het wél aankunnen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202403864
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:45 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ja leuk maar dat werkt IN NEDERLAND dus niet.. Zijn de gezellige Hollanders iets te eigenzinning in om voor elkaar te denken en te handelen.

Daarom wordt alles dicht gekwakt. :) Hoe wil je gaan controleren dat risico groepen in lockdown gaan. :') Dat is praktisch onmogelijk, dus daarom alles en iedereen aan de regels. :) Snappie?

Mijn sociale leven gaat overigens gezellig door met wat aanpassingen. Dat mensen gelijk doen alsof we in Noord Korea leven of Nazi tijden vind ik alleen maar hilarisch om het beperkte verstand wat mensen dan tentoonspreiden.
Hoezo "werkt niet" het ouderen uurtje in de supermarkt was voor die mensen toch zinvol... Als ze hun boodschappen kunnen bestellen met voorrang is dat toch zinvol.... Als ze huishoudelijke hulp krijgen als iemand ziek is in het huis om schoon te maken is dat toch zinvol.....

Ik ben niet van het verplichten of dwingen, alles kan aangeboden worden en wie wilt die neemt, en als het zinvol is dan werkt het, misschien niet afdoende, dat zal, want een virus laat zich ook niet zo makkelijk controleren, dat hele maakbaarheidswensdenken is ook doorgedraaid.

Tjah prima, ik vind het bepaald niet kunnen om grondrechten zo makkelijk aan de kant te schuiven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202414042
Er komt een debat over de invoering van de corona vaccinatieplicht in Duitsland waarna het parlement erover zal stemmen. Fractieleden worden daarbij niet gedwongen met het standpunt van de fractie mee te stemmen. Of er een meerderheid voor is en hoe die verplichting eruit gaat zien is nog niet duidelijk. Al het verplegend personeel zal binnenkort vanwege de uitspraak van het consitutioneel hof vandaag wel gedwongen worden tot vaccinatie.

quote:
Für Impfpflicht-Abstimmung ohne Fraktionszwang

Mit Blick auf die Diskussion über eine allgemeine Impfpflicht sprach sich Scholz für eine entsprechende Abstimmung im Parlament ohne die sonst übliche Fraktionsdisziplin aus. Eine Abstimmung ohne Fraktionszwang kommt bei ethisch heiklen Fragen in Betracht. Auch bei der Frage nach der Impfpflicht gehe es um eine Gewissensfrage, so Scholz.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202416003
Oostenrijk heeft nu code zwart en gaat over tot triage, de minister president eist ondertussen contactbeperkingen ook voor gevaccineerden.

quote:
Österreichs Kliniken wenden Triage an
Ministerpräsidentin Schwesig fordert Kontaktbeschränkungen auch für Geimpfte.

In den Krankenhäusern in Österreich kommt es der Regierung zufolge angesichts der hohen Zahl an Corona-Patienten bereits zu Triagen - eine Auswahl, welcher Patient zuerst behandelt wird. Der seit über einer Woche geltende Lockdown würde zwar mittlerweile Wirkung zeigen, die Infektionszahlen wären aber weiterhin auf einem sehr hohen Niveau und die Lage in den Krankenhäusern sei dramatisch, sagte Gesundheitsminister Wolfgang Mückstein (Grüne) am Dienstagabend im Hauptausschuss des Parlaments.

Triagen würden bereits nicht nur bei leichten Operationen, sondern auch bei jenen für Krebspatienten stattfinden, sagte der Minister. In manchen Fällen müsse darüber entschieden werden, welcher Patient mehr Überlebenschancen habe.
"Die Intensivstationen waren in der Pandemie noch nie so voll wie heute", sagte Mückstein.

Nach Angaben des Gesundheitsministeriums vom Dienstag befinden sich derzeit 3458 Personen aufgrund des Coronavirus im Krankenhaus in Behandlung, davon werden 642 auf Intensivstationen betreut. Laut Mückstein wird sich die Kapazitätslage in den nächsten ein, zwei Wochen weiter zuspitzen - vor allem im Hinblick auf personelle Ressourcen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202419748
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:55 schreef Digi2 het volgende:
Oostenrijk heeft nu code zwart en gaat over tot triage, de minister president eist ondertussen contactbeperkingen ook voor gevaccineerden.
[..]

Hadden ze dat ook in de vorige golven?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202419815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:55 schreef Digi2 het volgende:
Oostenrijk heeft nu code zwart en gaat over tot triage, de minister president eist ondertussen contactbeperkingen ook voor gevaccineerden.
[..]

Denk dat ik de komende wintersport wel kan vergeten. En die van volgend jaar Februari ook ben ik bang..
pi_202420349
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:55 schreef Digi2 het volgende:
Oostenrijk heeft nu code zwart en gaat over tot triage, de minister president eist ondertussen contactbeperkingen ook voor gevaccineerden.
[..]

Wat afschuwelijk zeg :'(
God, je zal die keuze maar moeten maken wiens leven te redden en wie te laten sterven. Ik hoop zó dat het hier in NL niet zo ver gaat komen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202421686
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:54 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Wat afschuwelijk zeg :'(
God, je zal die keuze maar moeten maken wiens leven te redden en wie te laten sterven. Ik hoop zó dat het hier in NL niet zo ver gaat komen.
Als dat wel zo ver komt heeft het kabinet 3 weken te laat ingegrepen. En zélf bloed aan zijn handen. Ik kan het bijna niet onbewust noemen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202421725
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:55 schreef Digi2 het volgende:
Oostenrijk heeft nu code zwart en gaat over tot triage, de minister president eist ondertussen contactbeperkingen ook voor gevaccineerden.
[..]

En waar is de EU? Om mensen toe te sturen?

Ik blijf er bij één noodziekenhuis specifiek voor Covid waar verplegend personeel naartoe verhuisd kan worden. Dan hoef je niet te slepen met alle mensen steeds en ziekenhuizen af te bellen waar ze een plekje hebben...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 1 december 2021 @ 19:31:29 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202423963
quote:
81s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:10 schreef ludovico het volgende:

Oh dat artikel, over meer doden en weinig economische benefit.
Alsof de wereld alleen daaruit bestaat, hou op hoor, nauwelijks oversterfte t.o.v. overige jaren, mensen gaan dood als ze een dodelijk virus oplopen, dat hebben we altijd geaccepteerd.
Heb je het artikel uberhaupt gelezen?
pi_202424007
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heb je het artikel uberhaupt gelezen?
Snap jij wel wat ik net schrijf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')