abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 november 2021 @ 00:52:03 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202239480
Hallo. :)

De vraag is eigenlijk vrij simpel, is de auto voor jouw een status object?
En wanneer is een auto een status object?

Een paar voorbeelden:

Je post vaak op social media foto's van je auto.
Bij familie bezoek zet je bewust je auto zo neer dat zij hem zien.
Op je werk idem dito.
Je bent er zelf vaak mee bezig (foto's maken, in de wasbox, je denkt er meerdere keren per dag aan, je kijkt vaak door je raam om naar je auto te kijken)

Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij steeds meer aan het wegvallen was.

Ik heb tot mijn 27 thuis gewoond, en had altijd mijn volledige salaris over voor auto's, ik hoefde nooit mee te betalen met moeder en vader dus kon altijd lekker doorsparen (zo 1000 per maand spaarde ik) :)

Heb tussen mijn 19 en 26 meerdere auto's gehad.. BMW compact (b.j 1998) , Audi A2, en een witte Golf 6

En in die jaren was ik altijd erg trots op mijn auto's, altijd naar automeetings, soms 4 uur of langer in de auto hangen met wat vrienden bij de McDrive of BK

Soms hele nachten in Duitsland, en lekker onbeperkt blazen in het donker (in duitsland heb je nauwelijks verlichting op de snelweg :P )

'S nachts rond de Coolsingel / meent rijden, en rondjes door R'Dam Zuid met mijn favorieten muziek aan, en in de winter lekker met stoelverwarming.

Maar ik merk nu ik bijna 29 jaar ben geworden dat deze behoeftes weg zijn gevallen.
Ik heb nu een eigen huur huis, dus de behoefte om uren in me auto te hangen is verdwenen, ook heb ik nauwelijks geld om te sparen, dus ben minder bezig met een nieuwe (dure grote) auto kopen.

Ook heb ik op zaterdag avond niet meer de behoefte om door Rotterdam te rijden, het geeft vaak alleen maar problemen (controles door de politie, extra kosten zoals benzine die je oprijd etc)

Ook zit ik er zelfs aan te denken om een zuinige kleine auto te kopen, zat zelfs te denken aan een auto die 1 op 20 rijd..
Maar dat is een japanner.. :@ Ook mede omdat ik bang ben de komende APK's niet te kunnen betalen.

Ik merk steeds meer dat een mooie auto minder interessant voor me is geworden. En de auto nu meer praktisch gebruik (naar je ouders rijden voor avondeten, naar de supermarkt, in de avond naar vrienden rijden)

Dus voor mij is de auto geen statusobject meer, maar nu jullie.

Is jouw auto een status object, en ben je trots op je huidige auto? :)
pi_202239749
Ik ben blij met mijn auto.
Ik zou hem zo weer kopen.
Trots is dan weer een groot woord.

Statussymbool?
Ik hoef niks te bewijzen met een grote, dure bak.
Ik leef niet voor de buitenwacht.

Honda Jazz 2004.
Voldoet uitstekend aan mijn behoeften.

[ Bericht 8% gewijzigd door marc0871 op 19-11-2021 02:50:18 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_202239786
Heb een Toyota gezinsauto, dus daar valt weinig status aan te ontlenen.

Ik vind auto 's leuk en interessant maar uiteindelijk moet het betrouwbaar en het gezin moet erin passen. Dus in mijn hart zou ik wel een 911 willen, maar praktisch gezien toch maar mijn Toyotatje.

Is ook wel goed zo, het zal eigenlijk mijn reet roesten wat de rest van de file van mijn auto vindt.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_202239934
Ik ben hem liever kwijt dan rijk, maar we hebben 'm nodig.
Skoda Roomster uit 2011. Het hok heeft wel alle luxe, inclusief een 7-traps dsg, maar ik geef er niet om.

Het is een beetja als wat eerder is gepost: het boeit me steeds minder. De laatste auto die ik echt vertroetelde was een knalrode Polo 6N automaat uit '97, en de laatste echte fallusverlenger was een Chevy S10. Daarna werden het meer stukken blik die alleen maar geld kosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 19-11-2021 08:04:18 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_202239989
Nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2021 06:20:49 ]
pi_202240018
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 november 2021 06:20 schreef Treinhomo het volgende:
Nee.
  vrijdag 19 november 2021 @ 06:45:42 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_202240033
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 november 2021 06:20 schreef Treinhomo het volgende:
Nee.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_202240039
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 november 2021 06:20 schreef Treinhomo het volgende:
Nee.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_202240051
Absoluut niet. Zolang hij me brengt waar ik moet zijn maakt het me niet uit hoe dat ding eruit ziet.
pi_202240058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 00:52 schreef BMW1993 het volgende:

Is jouw auto een status object, en ben je trots op je huidige auto?
Ik woon in een dorp en de meeste secundaire voorzieningen (werk, retail, ziekenhuis, uitgaanscentra, bioscoop, etc) bevinden zich in een andere plaats 22 kilometer verderop. Die afstand doe je niet even lopend en op de fiets evenmin.

De bus is niet te doen omdat er geenszins een zitplaats is berekend van iemand langer dan 1.80m, en met mijn 2.04m pas ik niet in alle auto's. De meeste auto's waarvan je zou denken 'boh wat een ruimte!' daar kunnen mijn benen niet in terecht. De (af)stand tussen stuur en middenconsole is dan vaak het probleem.
(lees: Fiat Doblo, Renault Kangoo, Peugeot Partner, Citroën Berlingo, Mercedes A Klasse)

Naast beenruimte is ook hoofdruimte, zitruimte, zithoogte, gordellengte, pedaalgrootte, pedaalafstand en kijkgemak aan de orde. Want ja, naast de lengte is het ook de schoenmaat die ertoe doet. En het autorijden moet wel een beetje comfortabel en vooral ook veilig zijn onderbouwd - niet alleen voor mij.

Naast bovenstaande wendde ik me ook tot overige criteria:
- weinig wegenbelasting per maand
- auto niet ouder dan 15 jaar
- minstens 1 liter op 15 kilometer
- goedkoop in onderhoud
- mistlampen

Na wat zoeken rijd ik nu alweer bijna anderhalve maand in een Opel Agila 1.2 uit 2007, waarvan de stoelrails zijn verlengd en de bestuurdersstoel lager is gemonteerd.
Ben er reuze blij mee, maar zal geen schoonheidsprijzen winnen op autobeurzen.
Het is de functionaliteit die ertoe doet.


foto gejat van Autoweek https://www.autoweek.nl/kentekencheck/

Functioneel is ie zeker.
En status? Mensen staren me wel aan in de auto,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tl;dr
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 november 2021 06:20 schreef Treinhomo het volgende:
Nee.


[ Bericht 2% gewijzigd door Metalfrost op 19-11-2021 07:55:11 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_202240191
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 november 2021 06:20 schreef Treinhomo het volgende:
Nee.
Ford fiesta :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202240238
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 november 2021 06:20 schreef Treinhomo het volgende:
Nee.
U MAD?
pi_202240340
Ok niemand heeft het over 4 uur hangen bij De McD? :D . Dus jij was dat steeds :D
Hallo
pi_202240440
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 02:44 schreef marc0871 het volgende:
Ik ben blij met mijn auto.
Ik zou hem zo weer kopen.
Trots is dan weer een groot woord.

Statussymbool?
Ik hoef niks te bewijzen met een grote, dure bak.
Ik leef niet voor de buitenwacht.

Honda Jazz 2004.
Voldoet uitstekend aan mijn behoeften.

Op de Honda Jazz na precies hoe ik er in sta.
Mijn auto is klein, rijdt zuinig, zit comfortabel en kan ik overal makkelijk parkeren.
Meer dan prima
Juin uit Eigen Tuin!
pi_202240584
Nee, totaal niet. Ding kost teveel geld en elk jaar weer spannend met de apk. Auto uit 2011.

Ik poets hem wel vaker, maar ben totaal niet trots op wat voor auto ik heb. Hoeft ook niet.
pi_202240726
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2021 06:54 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik woon in een dorp en de meeste secundaire voorzieningen (werk, retail, ziekenhuis, uitgaanscentra, bioscoop, etc) bevinden zich in een andere plaats 22 kilometer verderop. Die afstand doe je niet even lopend en op de fiets evenmin.

De bus is niet te doen omdat er geenszins een zitplaats is berekend van iemand langer dan 1.80m, en met mijn 2.04m pas ik niet in alle auto's. De meeste auto's waarvan je zou denken 'boh wat een ruimte!' daar kunnen mijn benen niet in terecht. De (af)stand tussen stuur en middenconsole is dan vaak het probleem.
(lees: Fiat Doblo, Renault Kangoo, Peugeot Partner, Citroën Berlingo, Mercedes A Klasse)

Naast beenruimte is ook hoofdruimte, zitruimte, zithoogte, gordellengte, pedaalgrootte, pedaalafstand en kijkgemak aan de orde. Want ja, naast de lengte is het ook de schoenmaat die ertoe doet. En het autorijden moet wel een beetje comfortabel en vooral ook veilig zijn onderbouwd - niet alleen voor mij.

Naast bovenstaande wendde ik me ook tot overige criteria:
- weinig wegenbelasting per maand
- auto niet ouder dan 15 jaar
- minstens 1 liter op 15 kilometer
- goedkoop in onderhoud
- mistlampen

Na wat zoeken rijd ik nu alweer bijna anderhalve maand in een Opel Agila 1.2 uit 2007, waarvan de stoelrails zijn verlengd en de bestuurdersstoel lager is gemonteerd.
Ben er reuze blij mee, maar zal geen schoonheidsprijzen winnen op autobeurzen.
Het is de functionaliteit die ertoe doet.

[ afbeelding ]
foto gejat van Autoweek https://www.autoweek.nl/kentekencheck/

Functioneel is ie zeker.
En status? Mensen staren me wel aan in de auto,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tl;dr
[..]

Jij vindt mistlampen onmisbaar op een auto? :)
pi_202241237
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:47 schreef t-star het volgende:

[..]
Jij vindt mistlampen onmisbaar op een auto? :)
Onmisbaar niet, maar vind goed zicht, zichtbaar zijn en veiligheid wel een prioriteit.
In dat opzicht is het voor mij een dikke plus als een auto mistlampen heeft.
Google is your friend, abuse your friends
pi_202241440
Ik heb er meerdere en ben op allemaal trots en zuinig. Niet omdat het nu zulke spannende bakken zijn of dat ik de blits wil maken, maar ik ben gewoon zuinig op mijn spullen en vind het prettig als de vervoersmiddelen er netjes bijstaan. In die zin ben ik dus wel trots, omdat ik goed omga met de spullen waardoor ze mooier blijven en een langere levensduur hebben.

Maar op 1 auto na zal het mij jeuken als ze morgen verbranden. Ik zou het jammer vinden van het geld en de spullen die erin liggen en balen dat ik op zoek moet naar een andere auto waarvan ik de historie niet ken en maar moet afwachten wat het gaat brengen.

De hobby auto dus uitgezonderd, daar ben ik wel aan gehecht. Heb er zelfs een garage voor gekocht en enkel het beste is goed genoeg. Dat zie je ook terug in de 3 jaarlijkse taxatie, ondanks dat de auto nu vele jaren oud is stijgt de waarde elke keer en is hij, op papier, meer waard dan waar een gemiddelde Nederlander een tweedehands auto voor koopt.
pi_202241458
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:33 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Onmisbaar niet, maar vind goed zicht, zichtbaar zijn en veiligheid wel een prioriteit.
In dat opzicht is het voor mij een dikke plus als een auto mistlampen heeft.
Ik denk dat ik ook mistlampen voor heb, ik heb ze in de afgelopen 25 jaar dat ik mijn rijbewijs heb welgeteld 0 keer aangehad. Mijn mistlamp achter heb ik denk ik 3x aangehad in die tijd.

Ik kan vele opties op auto's noemen waar je meer aan hebt en die je meer gebruikt.
pi_202241523
Het is gewoon leuk om in een mooie recente auto te rijden, maar status... ik rij al 20 jaar in leasbakken van de firma. Altijd Duitse wagens, nu een Mercedes GLB. Maar aan het eind van de rit zijn ze niet van mij, dus ga ik ze ook niet posten op socials.
pi_202241697
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:59 schreef mrPanerai het volgende:
Het is gewoon leuk om in een mooie recente auto te rijden, maar status... ik rij al 20 jaar in leasbakken van de firma. Altijd Duitse wagens, nu een Mercedes GLB. Maar aan het eind van de rit zijn ze niet van mij, dus ga ik ze ook niet posten op socials.
Ik rijd liever in mijn oldtimer dan een recente auto, is veel leuker. Je bent echt bezig met autorijden en niet met het kijken naar lampjes om te zien of al je elektronica wel functioneert. Met elke innovatie in de autowereld worden mensen luier en wordt autorijden saaier. Over enkele jaren hoef je niet eens meer te kunnen rijden en kan een pasgeboren baby zelfstandig naar opa en oma gereden worden.
pi_202241707
Tussen 18-23 jaar altijd in de Mercedes C230 2008 en ML 2008 van mijn ouders gereden. Zijn wel aandachtstrekkers maar ik heb niet zoveel met auto's. Nu heb ik zelf een Ford Fiesta 2016 maar die wil ik verkopen voor een elektrische fiets omdat ik bijna alleen vanuit thuis ga werken en de auto amper gebruik. Het statusgedeelte boeit mij vrij weinig, ik spendeer het geld liever elders.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202241712
Ik noem mezelf een echte autoliefhebber en ben in zekere zin wel "trots" op mijn originele keuze.

Maar aangezien mijn auto een 5 jaar oude Lada Kalina betreft is een auto voor mij absoluut geen statussymbool. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_202241799
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik rijd liever in mijn oldtimer dan een recente auto, is veel leuker. Je bent echt bezig met autorijden en niet met het kijken naar lampjes om te zien of al je elektronica wel functioneert. Met elke innovatie in de autowereld worden mensen luier en wordt autorijden saaier. Over enkele jaren hoef je niet eens meer te kunnen rijden en kan een pasgeboren baby zelfstandig naar opa en oma gereden worden.
dat zegt mij dan weer niks, ik rij liever in stilte wagen met enkel m'n muziek. En heb eigenlijk nooit problemen met de electronica.



en al die schermpjes en ledjes.... heerlijk
pi_202241837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:22 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
dat zegt mij dan weer niks, ik rij liever in stilte wagen met enkel m'n muziek. En heb eigenlijk nooit problemen met de electronica.
Houden zo, niets zo vervelend als problemen met de auto.

quote:
[ afbeelding ]

en al die schermpjes en ledjes.... heerlijk
Ik krijg al jeuk als ik het zie. Nonsens. Je hebt niet meer nodig dan een snelheidsmeter en wat knopjes voor lichten en een toeter. Maar dat is dus mijn mening ;)

Sowieso zou ik nooit in een Mercedes gaan rijden. Dat staat zover af van hoe ik in het leven sta, dat gaat niet goed komen haha.
pi_202244138
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:22 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
dat zegt mij dan weer niks, ik rij liever in stilte wagen met enkel m'n muziek. En heb eigenlijk nooit problemen met de electronica.

[ afbeelding ]

en al die schermpjes en ledjes.... heerlijk
Ieder z'n ding, maar dat is net een rijdende kermis... niks voor mij ;)
pi_202244149
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:33 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Onmisbaar niet, maar vind goed zicht, zichtbaar zijn en veiligheid wel een prioriteit.
In dat opzicht is het voor mij een dikke plus als een auto mistlampen heeft.
Dan bedoel je mistlampen voor, neem ik aan? Aangezien ze achter standaard er wel op zitten sinds zoveel jaar.

Tja, ik heb ze ook en vind het wel mooi staan, maar ik zie het nut er niet echt van in. Ik gebruik ze dan ook nooit.
pi_202244181
Ik heb nooit begrepen wat er status is aan een Golf. Laat staan een A2.
pi_202244300
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:11 schreef t-star het volgende:

[..]
Ieder z'n ding, maar dat is net een rijdende kermis... niks voor mij ;)
haters gonna hate ;)





  vrijdag 19 november 2021 @ 13:29:08 #30
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202244398
Status boeit me totaal niet maar ik hou wel van autorijden. Dus een auto moet leuk rijden, niet te groot zijn en vlotjes. Momenteel rij ik een hangbuikzwijntje met een fijne zes-in-lijn onder de kap in Cup-uitvoering.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_202244690
Ik zie mijn auto niet als een status object maar alseen middel om droog en comfortabel van A naar B te komen.

Pas vanaf een Sportwagen/supercar oid ga ik auto's als een status object zien.
pi_202244761
Status niet, maar ruim comfortabel goed rijdend zijn wel belangrijk. Evenals goed onderhouden en schoon.
.
  vrijdag 19 november 2021 @ 13:58:48 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202244800
Nieuwe Volkswagen T-Roc hier. :P

Niet perse trots, maar wel een prima auto.

Overigens is dit een private lease en deze was gewoon stukken goedkoper dan vergelijkbare merken/modellen.
pi_202244834
Jaren in een oude Toyota Corolla gereden uit “93 ofzo. Hij was van oorsprong rood. Maar uiteindelijk meer wit rood.

Boeide me niks. Was groot en kon veel in en wellicht het meest belangrijke. Was nooit heel veel kwijt aan de APK en reparaties.

Nog spijt dat ik die verkocht hebt. Maarja stond een beetje zinloos alleen geparkeerd omdat ik toen ook een caddy had van m’n werk.

Dus verkocht niet wetende dat ze 5 maand later mijn contract niet zouden verlengen.

Om op de vraag terug te komen. Zie het niet echt als een soort van status symbool.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 19 november 2021 @ 14:59:19 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202245449
Mijn BMW dit jaar nog niet gewassen, dus niet echt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 19 november 2021 @ 15:08:29 #36
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202245561
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 14:59 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn BMW dit jaar nog niet gewassen, dus niet echt.
:D

Ik was(straat) de mijne eigenlijk alleen als we op vakantie gaan.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_202245688
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 00:52 schreef BMW1993 het volgende:
En in die jaren was ik altijd erg trots op mijn auto's, altijd naar automeetings, soms 4 uur of langer in de auto hangen met wat vrienden bij de McDrive of BK

Soms hele nachten in Duitsland, en lekker onbeperkt blazen in het donker (in duitsland heb je nauwelijks verlichting op de snelweg :P )
Nou, ik val nog in de leeftijdscategorie 19-26 en ik kan zeker wel zeggen dat ik trots ben op mijn auto en dat ik bovengenoemde dingen zeer graag doe.

Ik zou het geen statussymbool noemen, het is een leuke auto maar niet bijzonder (ik zou liever in een amg coupe cl 63 rondrijden bijvoorbeeld, maarja, wie niet), maar die dingen die je opnoemt zijn wel erg herkenbaar.
Vooral dat rondrijden, muziekje erop, is iets wat ik wel dagelijks doe om even 'te ontsnappen'.
Automeetings niet, maar dat komt ook omdat je niet als vrouw tussen al die mannen gaat staan. :P

Duitsland rijden :D. Misschien ga ik dat vanavond wel doen. Heerlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2021 15:20:14 ]
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 17:03:27 #38
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202247327
Nope, ik vind mijn auto vooral gewoon hilarisch. Maar serieus neem ik mezelf niet er mee, is gewoon pure lol. Dus nul status. En ik zou financieel gezien heus wel een wat nieuwere / nettere auto kunnen rijden. Maar het hoeft gewoon niet, ik voel de noodzaak niet…. Plus ik ben ook gewoon gehecht geraakt aan mijn jaren 90 barrel :)
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 17:04:47 #39
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_202247345
Ja, wel een beetje.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_202250046
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:33 schreef Metalfrost het volgende:
Onmisbaar niet, maar vind goed zicht, zichtbaar zijn en veiligheid wel een prioriteit.
In welk opzicht veiligheid? In een Opel Agila rijden zie ik niet echt als denken aan je eigen veiligheid in ieder geval.
pi_202250743
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:55 schreef Accordtje het volgende:

[..]
In welk opzicht veiligheid?
Veiligheid als in je goed zichtbaar kunnen opstellen voor overig verkeer mocht het erg mistig zijn.
quote:
In een Opel Agila rijden zie ik niet echt als denken aan je eigen veiligheid in ieder geval.
Want?

[ Bericht 9% gewijzigd door Metalfrost op 19-11-2021 20:22:42 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_202250895
quote:
Op vrijdag 19 november 2021 07:38 schreef bijdehand het volgende:

Ford fiesta :D
Citroën C3 met 68 PK op de voorwielen. :7

Eigenlijk van den zotte dat je daar in Nederland gewoon mee de weg op mag zonder race-licentie. 11.gif
pi_202251061
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Metalfrost het volgende:
Veiligheid als in je goed zichtbaar kunnen opstellen voor overig verkeer mocht het erg mistig zijn.
Ah zo ja.

quote:
5s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Metalfrost het volgende:
Want?
Nou ja, je hebt nou niet bepaald een riante kreukelzone aan de voor- en achterzijde natuurlijk.
pi_202251258
Volgens mij is een auto voor heeeel veel mensen een statussymbool. Maar de meesten zullen het niet willen toegeven.

Want een jonge auto is gewoon veel duurder. Ook als je het mindere onderhoud meetelt tov een oudere.

Nederlanders willen ofwel patsen ofwel keuuuuurrrig voor de dag komen. Het patsen kan met een dikke bak. Het Keurig voor de dag komen kan met een nette jonge schadevrije auto.

Zelf ook jarenlang een mooie dikke Duitse bak gereden. Nu een goedkoop koekblik met wat deukjes. Zo'n dikke bak kan ik nu ook nog wel betalen. Zeker als ik fulltime zou gaan werken. Maar heb liever meer vrije tijd en wat minder geld.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:44:18 #45
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202251449
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:23 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
haters gonna hate ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik word al zenuwachtig als ik er naar kijk. Maar mooie wagen ^O^
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 19 november 2021 @ 21:25:22 #46
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202252481
Status is het verkeerde woord denk ik.

Ik rij heel graag in mijn MX5-je, vind het ook een mooi autootje, zet hem wel net ff op dat plekje waar ik hem nog even goed kan bekijken.



Maar status krijg ik er niet van :D
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 19 november 2021 @ 22:08:21 #47
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_202253680
Wacht TS, staat er nou dat je trots was op een A2? :D

Ik vind status onzinnig. Maar ik ben wel erg blij met m'n auto's en heb er veel plezier aan.
  vrijdag 19 november 2021 @ 22:09:00 #48
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_202253699
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Status is het verkeerde woord denk ik.

Ik rij heel graag in mijn MX5-je, vind het ook een mooi autootje, zet hem wel net ff op dat plekje waar ik hem nog even goed kan bekijken.

[ afbeelding ]

Maar status krijg ik er niet van :D
Hooguit vragen of je ook thuis knipt :P
  vrijdag 19 november 2021 @ 23:17:21 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202255614
Mijn auto heeft deuren die 90 graden openzwaaien en een verstelbare achterbank. Ook heb je achterin meer ruimte dan bijna alle andere auto's. Daar ontleen ik altijd wel status aan als mensen die auto's belangrijk vinden mijn auto afzeiken.

Verder boeit het me geen flikker.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 20 november 2021 @ 00:06:05 #50
53151 T42
Pinball Wizard
pi_202256407
yes alle 42. alleen rijden er nu maar 4... dus showen gaat moeilijk
poging±


pi_202256564
Trots ja, status nee. Ik rijd/reed dan ook auto's die niet worden gezien als statusverhogend voor diegene die daar wel om geven.

Zolang ik maar lekker zit ben ik al gauw tevreden.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_202256656
Nee, heb zelfs niet eens een auto.
  zondag 21 november 2021 @ 07:50:55 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202273889


Ik hou van 'sleepers'. En dit is een hele leuke. 8-)

Of iemand anders vindt dat daar een status aan kleeft, weet ik niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 22 november 2021 @ 12:39:09 #54
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_202290800
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:06 schreef T42 het volgende:
yes alle 42. alleen rijden er nu maar 4... dus showen gaat moeilijk
poging±
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Woon je op een auto-sloperij?
pi_202292103
Voor mij is een auto helemaal geen statussymbool. Ik rij een (simpele) leaseauto die ik zelf samen heb mogen stellen. Ik ben daar wel trots op in de zin van dat het mij voldoening geeft dat ik een auto mag rijden die comfortabel genoeg is voor mij en perfect past bij wat ik ermee wil doen. Maar niet om dat aan de buitenwereld, op straat of via instagram ofzo, te gaan lopen showen.

Ik kan me wel voorstellen dat je het meer zou willen uiten als je bijvoorbeeld een bijzondere auto bezit, waar je ook veel tijd in steekt. En dan denk ik zelf eerder aan oldtimer-achtige wagens en niet een of andere Golf GTI met kekke velgjes ofzo waar bepaalde mensen een harde plasser van krijgen.
  dinsdag 23 november 2021 @ 01:11:18 #56
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202300316
Ik was best trots op mijn Mercedes W205 toen ik hem kreeg (lease) op mijn 32e. Status niet zo zeer. Nu zijn we 6 jaar en 2 kinderen verder en liggen de prioriteiten anders. Dus een meer praktische en iets goedkopere auto die ik over een paar weken krijg .

Het is maar wat je belangrijk vindt hè. De een gaat 4x per jaar op vakantie of verbouwd zijn huis van boven tot onder. De ander koopt of least een dure auto. Leven en laten leven :)
  dinsdag 23 november 2021 @ 01:21:03 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202300325
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Status is het verkeerde woord denk ik.

Ik rij heel graag in mijn MX5-je, vind het ook een mooi autootje, zet hem wel net ff op dat plekje waar ik hem nog even goed kan bekijken.

[ afbeelding ]

Maar status krijg ik er niet van :D
mooie auto! O+
  dinsdag 23 november 2021 @ 19:12:32 #58
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_202308360
Ik heb geen auto gehad die voor statussymbool door konden gaan, maar dat boeide me ook weinig. Ik kwam overal en ik was er blij mee. Mijn huidige auto net zo. Een Hyundai I30CW 1.6CRDi uit 2010. Geen nekkendraaier, maar hij is lekker ruim en hij rijdt fijn O+ Een diesel zoals een diesel hoort te rijden. En ondanks dat hij al over de 2 ton gereden heeft verbruikt en lekt hij geen drup olie.

Ik ben er wel zuinig op. Elk jaar een grote beurt, regelmatig wassen, premium diesel. Dat dan weer wel.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_202312896
Absoluut geen status-dingetje nee, maar wel wat trots. Niet op het merk/model zelf, maar gewoon dat het wagentje puur door mijn toedoen en eigen onderhoud nog steeds rond tuft. Is onderhand ook een beetje een prestigekwestie geworden :P
  woensdag 24 november 2021 @ 08:24:28 #60
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_202313984
Ik koop auto's vooral voor mezelf, oftewel wat ik zelf mooi/leuk vind. Zo heb ik 2 x Alfa 156 2.4 diesels gehad waarvan de laatste flink gemodificeerd: grote remmen, GTA onderstel, GTA interieur, wat meer pk's dan standaard, dat soort werk.. Met die auto's (vooral de eerste 156) ging ik nog wel eens naar meetings, maar niet om m'n auto te showen ofzo. Eerder anderom, om andere auto's te bekijken :P Dat was trouwens ook echt een gezellige club mensen :)

Na de Alfa's zijn er BMWs gekomen. Wilde meer vermogen en achterwielaandrijving om dat vermogen kwijt te kunnen, dus ja dan is er weinig meer te kiezen. Eerst een E91 335d en nu F31 330d. Meetings ben ik ondertussen wel ontgroeid en ik zet er juist weinig over op de socials gezien de relatief hoge diefstelgevoeligheid. Dat is dan ook de reden dat ik naar de F31 ben overgestapt, de E91 werd gejat :') M'n huidige auto is ook wel aardig opvallend trouwens, uitgevoerd in nogal hard blauw, zwarte lijsten en grote wielen.. De vorige was wat dat betreft een stuk minder opvallend in donkergrijs met chomen lijsten. Als er weer eens iets anders komt wordt het wel weer iets minder opvallends.

Overigens heb ik ook nog een klassiekertje (echt geen dure maar wel ongebruikelijk en opvallend) waarvan de draaiende nekken en duimpjes eigenlijk wel onderdeel van de lol zijn tijdens het rijden. Niet dat ik hem daar voor gekocht heb, maar wel leuk :+
Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 24 november 2021 @ 08:48:32 #61
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202314170
Nee, voor mij is een auto geen status symbool. Ik kan er wel trots op zijn en erg blij mee zijn dat ik een, voor mij, leuke auto heb.

Verder heb ik vooral praktische auto's gehad, denk aan lage bijtelling of specifiek voor een behoefte gekocht.

Ik geloof niet in status symbolen voor mezelf. Dat zou voor mij betekenen dat ik andere mensen niet in hun waarde zou laten. De 1 koopt een Honda Jazz uit 2004 en de ander Hyundai I30 uit 2010. Het kan me echt niets interesseren wat iemand heeft en waarom ze dit hebben gekocht.

Ik zou ook een auto van ¤1000 per maand kunnen leasen, maar daar zou ik teveel andere dingen moeten laten. Zo maakt iedereen een eigen keuze.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202314242
quote:
80s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:08 schreef Mano_ het volgende:
Wacht TS, staat er nou dat je trots was op een A2? :D
En mensen maar zeiken over mijn Audi A3. _O-

Overigens opvallend dat in PTA, het forum van de vliegtuig-, trein- en autoliefhebbert, velen een schrale kutauto rijden. :')
  woensdag 24 november 2021 @ 10:22:05 #63
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202315134
quote:
4s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:55 schreef Socios het volgende:

[..]
En mensen maar zeiken over mijn Audi A3. _O-

Overigens opvallend dat in PTA, het forum van de vliegtuig-, trein- en autoliefhebbert, velen een schrale kutauto rijden. :')
Ik zou het iets anders verwoorden, maar ik had ook wel wat meer liefhebbersauto's verwacht hier in PTA.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_202315493
Neuj, niet speciaal. Maar zo'n duur functioneel "ding", mag er wat ons beiden betreft, dan ook wel wat mooi uitzien. Dus we hebben wel wat langer gezocht, en iets meer betaald, voor een V40 die ons echt aanstond qua kleur, velgen en interieur.

Maar we kijken primair naar de functionaliteit, dus in ons geval zuinigheid ivm 90km/dag woon-werkverkeer (pré corona), niet té groot ivm handzaamheid in bebouwde kom en parkeergarages, veiligheid en rijcomfort.

Dingen als maximale inch wielen of spoilers etc, geven we niet zoveel om, we willen liever een beetje comfortabel over de drempels in de wijk kunnen rijden.

Als ik ooit sportieve aspiraties krijg, boek ik wel een trackday, ik hoef niet scheef over een klaverblad te boenderen ofzo, ik zie de openbare weg niet als racebaan.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_202315587
quote:
4s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:55 schreef Socios het volgende:

[..]
En mensen maar zeiken over mijn Audi A3. _O-

Overigens opvallend dat in PTA, het forum van de vliegtuig-, trein- en autoliefhebbert, velen een schrale kutauto rijden. :')
Veel (wat oudere) monteurs doen dat ook, iig als dagelijkse wagen; wat er niet op zit kan ook niet stuk, de betrouwbaarste modellen zijn vaak niet de spannendste/bijzonderste, en liever een schralere auto die makkelijker is te onderhouden en waarvan ze weten dat onderdelen geen probleem zijn zodat de boel altijd wel snel te repareren valt. Dan kan de auto ook best lang mee :Y
pi_202315746
Voor mij is het geen statusobject, ik rij in een Daihatsu uit 2007 (mijn 1e auto)...

Hij was 3000 euro en gaat nu al bijna 4 jaar zonder problemen mee. Ik vind autorijden leuk en ben zeker een autoliefhebber. Dat is door de jaren heen (gelukkig) niet minder geworden. Ik kocht mijn auto puur op basis van betrouwbaarheid. Bij de volgende laat ik ook emotie meespelen.

De volgende wordt een Lexus. Ik ben bereid om 20-25K uit te geven, niet om een statusobject te rijden maar omdat ik het gewoon leuk vindt en dat mag geld kosten. Maar voorlopig bleef ik hier nog mee rijden, ik weet zeker dat m'n huidige auto de leukste herinneringen oplevert als ik er ooit op terugkijk.
pi_202316229
M'n auto moet vooral betrouwbaar, praktisch, ruim en onopvallend zijn.

Verder in die zin een statussymbool., dat ik door m'n auto niet in het OV tussen het plebs hoef te zitten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202319944
Status symbool klinkt zo negatief... alsof je er mee wil opscheppen. Dus ik denk niet dat mensen dat snel zullen toegeven. Je rijdt een mooie auto ook vaak omdat het beter rijdt en je het zelf ook een mooie auto vindt. Dat je dat wil delen met de rest van de wereld is niet zo raar, dat doe je ook met uiterlijk, kleding, sieraden etc.

Ik reed altijd best mooie auto's maar de laatste twee jaar wrakken of busjes. Kan niet zeggen dat het mee erg veel doet. Maar het heeft toch wel iets als je een mooie auto uit stapt waar mensen naar kijken of even rondje in willen rijden dan dat je in 1 of andere sloeberbak rijdt waar mensen zo hun deur tegen aan open rammen en het je niet eens interesseert :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 24 november 2021 @ 23:42:30 #69
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_202327457
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 00:52 schreef BMW1993 het volgende:
Hallo. :)

De vraag is eigenlijk vrij simpel, is de auto voor jouw een status object?
En wanneer is een auto een status object?

Een paar voorbeelden:

Je post vaak op social media foto's van je auto.
Bij familie bezoek zet je bewust je auto zo neer dat zij hem zien.
Op je werk idem dito.
Je bent er zelf vaak mee bezig (foto's maken, in de wasbox, je denkt er meerdere keren per dag aan, je kijkt vaak door je raam om naar je auto te kijken)

Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij steeds meer aan het wegvallen was.

Ik heb tot mijn 27 thuis gewoond, en had altijd mijn volledige salaris over voor auto's, ik hoefde nooit mee te betalen met moeder en vader dus kon altijd lekker doorsparen (zo 1000 per maand spaarde ik) :)

Heb tussen mijn 19 en 26 meerdere auto's gehad.. BMW compact (b.j 1998) , Audi A2, en een witte Golf 6

En in die jaren was ik altijd erg trots op mijn auto's, altijd naar automeetings, soms 4 uur of langer in de auto hangen met wat vrienden bij de McDrive of BK

Soms hele nachten in Duitsland, en lekker onbeperkt blazen in het donker (in duitsland heb je nauwelijks verlichting op de snelweg :P )

'S nachts rond de Coolsingel / meent rijden, en rondjes door R'Dam Zuid met mijn favorieten muziek aan, en in de winter lekker met stoelverwarming.

Maar ik merk nu ik bijna 29 jaar ben geworden dat deze behoeftes weg zijn gevallen.
Ik heb nu een eigen huur huis, dus de behoefte om uren in me auto te hangen is verdwenen, ook heb ik nauwelijks geld om te sparen, dus ben minder bezig met een nieuwe (dure grote) auto kopen.

Ook heb ik op zaterdag avond niet meer de behoefte om door Rotterdam te rijden, het geeft vaak alleen maar problemen (controles door de politie, extra kosten zoals benzine die je oprijd etc)

Ook zit ik er zelfs aan te denken om een zuinige kleine auto te kopen, zat zelfs te denken aan een auto die 1 op 20 rijd..
Maar dat is een japanner.. :@ Ook mede omdat ik bang ben de komende APK's niet te kunnen betalen.

Ik merk steeds meer dat een mooie auto minder interessant voor me is geworden. En de auto nu meer praktisch gebruik (naar je ouders rijden voor avondeten, naar de supermarkt, in de avond naar vrienden rijden)

Dus voor mij is de auto geen statusobject meer, maar nu jullie.

Is jouw auto een status object, en ben je trots op je huidige auto? :)
Ik rij een KIA Niro dus vul maar in hahaha


Maaruh hoe kan je met droge ogen beweren dat een auto een statussymbool voor je is als je ook Audi A2 hebt gereden?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_202329588
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:42 schreef nils7 het volgende:

[..]
Ik rij een KIA Niro dus vul maar in hahaha

Maaruh hoe kan je met droge ogen beweren dat een auto een statussymbool voor je is als je ook Audi A2 hebt gereden?
En een compact, één van de lelijkste BMW's ooit gemaakt... Volgens mij ging het hem meer om het fastfood dan om de auto's :')
Facts don't care about your feelings
  donderdag 25 november 2021 @ 16:34:57 #71
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_202335535
Status, muah. Misschien. Maar dan wel omdat ik de hele auto tot aan het chassis uit elkaar gehad heb, het is dus voor mij toonaangevend wat ik kan doen voor iemand als ze er problemen mee hebben. Een soort PVB dus :P

Maar geen status in de zin van, koop een dikke bak en ga ermee patsen. Ik ben juist een heel bescheiden persoon maar wel enthousiast als iemand erover begint. Dus ja, ben er trots op.

Heb er nu vier jaar woon/werk mee gereden maar het is toch wel een uniek voertuig waarmee ik dus plan om minder km's te gaan rijden. Dagelijks zal er dus een veel minder spannende bak bijkomen. Dat zijn nog plannen dus we zien wel even hoe 't loopt ;)
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_202345601
Nee, ik stap liever op de motor.
Ik pak de auto meestal alleen voor zaken als naar de sportschool, boodschappen, kutweer.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_202356253
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:06 schreef T42 het volgende:
yes alle 42. alleen rijden er nu maar 4... dus showen gaat moeilijk
poging±
[ link | afbeelding ]
Jij woont/rijdt/werkt in een oude methadon-bus :D ??
  zondag 28 november 2021 @ 12:57:01 #74
53151 T42
Pinball Wizard
pi_202376836
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 12:39 schreef GTIMk1 het volgende:

[..]
Woon je op een auto-sloperij?
Auto redderij.
Maar ik heb dus bijna nooit een auto weggedaan waar ik mee gereden heb. Heb de aller eerste ook nog staan. En dus heelveel ex dagelijkse wagens.
  zondag 28 november 2021 @ 12:57:45 #75
53151 T42
Pinball Wizard
pi_202376847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:18 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Jij woont/rijdt/werkt in een oude methadon-bus :D ??
Was een mobiele bar in Oekraïne tot dit jaar.
Word een camper. Klapt ook nog eens uit.
pi_202415936
Echt sommige mensen zal ik nooit snappen xD.
Ook hierboven echt moeilijk doen over wat voor merk een is, dat merk X voor dingen staat die zo ver van iemand af staat. Lekker boeiend wat voor merk iets is? Gaat toch om hoe een auto rijdt en beetje normaal uitziet.
En dan onnodige meerdere auto's hebben, die moeten tunen en wat dan ook.

Hier in het dorp (kleine stad) ook, echt van die midlife crisis twintigers of ouder die met keiharde muziek en veel te lage tokkie dingen langs komen zetten.

Ik zelf?
Ik deel een auto. Ik heb het helaas voor werk nodig. Zodra ik mijn werk dagen gehad heb (parttime) doe ik die auto weer de andere kant op en doe ik alles met de fiets. Woon relatief centraal en kan boodschappen en alles makkelijk op de fiets doen. Ook andere winkels, bios, ziekenhuis en wat ook is op fiets te doen.
Rij gewoon een simpele zuinige Japanse wagen. Niets bijzonders.
  woensdag 1 december 2021 @ 09:56:24 #77
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202416015
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:42 schreef nils7 het volgende:

[..]
Ik rij een KIA Niro dus vul maar in hahaha

Maaruh hoe kan je met droge ogen beweren dat een auto een statussymbool voor je is als je ook Audi A2 hebt gereden?
De Audi A2 was een technisch hoogstandje voor zijn tijd. Echte liefhebbers kunnen dat waarderen. Lichtgewicht, aerodynamisch en een stuk ruimer van binnen dan je van buiten zou verwachten. Prachtig karretje _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 18 december 2021 @ 10:10:45 #78
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202678427
Niet zo zeer een status dingetje maar vind de auto wel heel erg belangrijk
  zaterdag 18 december 2021 @ 14:25:14 #79
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_202682508
Ik heb mijn huidige auto gekocht omdat ik hem zelf mooi vind. Niet omdat status ofzo. Ik moest wel een keertje iets anders kopen omdat ik mijn vorige auto (golfIV) na 17 jaar wel zat was en wat nieuwers wou hebben.
Het hielp ook wel mee dat het golfje een diesel was incl de bijbehorende belastingen en dat ik de laatste jaren niet meer dan 7.5k per jaar reed. :@
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_202694842
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:49 schreef bianconeri het volgende:
Echt sommige mensen zal ik nooit snappen xD.
Ook hierboven echt moeilijk doen over wat voor merk een is, dat merk X voor dingen staat die zo ver van iemand af staat. Lekker boeiend wat voor merk iets is? Gaat toch om hoe een auto rijdt en beetje normaal uitziet.
En dan onnodige meerdere auto's hebben, die moeten tunen en wat dan ook.

Hier in het dorp (kleine stad) ook, echt van die midlife crisis twintigers of ouder die met keiharde muziek en veel te lage tokkie dingen langs komen zetten.

Ik zelf?
Ik deel een auto. Ik heb het helaas voor werk nodig. Zodra ik mijn werk dagen gehad heb (parttime) doe ik die auto weer de andere kant op en doe ik alles met de fiets. Woon relatief centraal en kan boodschappen en alles makkelijk op de fiets doen. Ook andere winkels, bios, ziekenhuis en wat ook is op fiets te doen.
Rij gewoon een simpele zuinige Japanse wagen. Niets bijzonders.
Dus omdat jij het niet leuk vindt mogen anderen dat ook niet vinden? Jij vindt het raar dat mensen naar merk kijken? Dat doet iedereen, of het nou om kleding of om wasmachines gaat... vaak hebben mensen voorkeuren voor een bepaald merk (vaak vanwege goede ervaring). Je klinkt als een zielige kneus die niet kan bevatten dat voor sommige mensen auto gewoon een hobby is. Heeft niets met midlife crisis te maken.
Facts don't care about your feelings
pi_202694969
Ik rij in een Clio station uit 2008 en daarmee beantwoord ik de vraag van TS denk ik perfect :D

Ik heb ‘m deze zomer gekocht omdat ‘ie net iets meer dan een ton op de teller had en hij relatief zuinig is. Hoe minder het me kost, hoe beter.
  zondag 19 december 2021 @ 00:24:04 #82
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_202696072
Ik rijd in een Kangoo, wat denk je zelf :')

Vroeger, toen ik mijn eerste auto (tweedehandsje) ging kopen, stonden in de garage waar mijn vader altijd kwam een Porsche944 en ene Mazda626, beiden voor dezelfde prijs. Ik helemaal blij natuurlijk, ik ging die Porsche kopen, duh! Ik was 22 ofzo. Toen ik uiteindelijk de auto wilde gaan kopen, ging pa mee. Die keek, gaf me het weloverwogen advies "kan je het onderhoud betalen, wanneer je voor ieder moertje 4x zoveel betaalt als bij de Mazda?" en ik reed weg in de Mazda. Nooit spijt van gehad.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_202697470
Wij zijn voor een andere auto aan het kijken en één van de belangrijkste eisen is een grote kofferbak. Vul zelf maar in hoeveel status me boeit.
  zondag 19 december 2021 @ 08:34:47 #84
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202697512
quote:
10s.gif Op zondag 19 december 2021 08:26 schreef NightDancert het volgende:
Wij zijn voor een andere auto aan het kijken en één van de belangrijkste eisen is een grote kofferbak. Vul zelf maar in hoeveel status me boeit.
Een Cayenne, RS6 of G klasse hebben een flinke kofferbak…
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202697551
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Een Cayenne, RS6 of G klasse hebben een flinke kofferbak…
Valt net niet in m’n leasebudget. En de bijtelling is dan dusdanig hoog dat ik in de auto moet gaan wonen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 08:57:29 #86
74056 crew  ToT
pi_202697611
Vroeger wel, aantal Alfa Romeo's gehad, Hyundai Coupé en andere leuke waggies.

Nu rij ik een Prius en ik vind het allemaal wel best onderhand.
pi_202697734
Status? Nee absoluut niet _O-

Rij op het moment een Peugeot 307 sw vanwege de kinderen _O-

Hiervoor een Toyota Corolla G6R gehad, ook een Fiat Punto gehad, een Daihatsu Charade en een Golf 2.

Het rijdt, het is relatief goedkoop en ik heb in m'n huidige auto meer dan genoeg ruimte, da's voor mij ongeveer het belangrijkste naast dat 'ie me van A naar B brengt en ik m'n hoofd droog hou als het regent _O-

Dit is m'n eerste auto met cruisecontrol en ik ben er enorm blij mee :D apk is nauwelijks pijnlijk, haalt het nu voor de derde keer zonder 1 euro aan reparatie/whatever, maar heb er zelf ook al het één en ander aan moeten vervangen :Y
Brutal. Fucking. Metal.
pi_202699353
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Dus omdat jij het niet leuk vindt mogen anderen dat ook niet vinden? Jij vindt het raar dat mensen naar merk kijken? Dat doet iedereen, of het nou om kleding of om wasmachines gaat... vaak hebben mensen voorkeuren voor een bepaald merk (vaak vanwege goede ervaring). Je klinkt als een zielige kneus die niet kan bevatten dat voor sommige mensen auto gewoon een hobby is. Heeft niets met midlife crisis te maken.
Je snapt de strekking niet van mijn bericht.
Ik zeg niet dat je geen voorkeur voor een merk kan hebben, dat heb ik ook.
Maar een auto blijft een auto.

Auto kan een hobby zijn, maar je ziet genoeg van die twintigers of later die al in een midlife crisis zitten met belachelijke knalpotten erop en verlaagd en weet ik wat voor onzin. Dat slaat gewoon nergens meer op.
  zondag 19 december 2021 @ 12:06:07 #89
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202699495
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:57 schreef ToT het volgende:
...

Nu rij ik een Prius en ik vind het allemaal wel best onderhand.
Op sterven na dood? :o
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 12:13:24 #90
74056 crew  ToT
pi_202699592
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:06 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Op sterven na dood? :o
_O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 15:27:13 #91
74056 crew  ToT
pi_202702671
Ja het is best een saaie auto, maar hij is zuinig en heeft precies genoeg ruimte voor ons.
Ik vind het alleen wel jammer dat als je het gas in trapt, je nauwelijks wat van de versnelling merkt.
Hij trekt op zich niet slecht op voor zo'n zuinige bak, maar ik heb wel spannendere auto's gehad.
Maar goed, met de huidige benzineprijzen is 'm flink op de staart trappen ook niet echt lollig meer.
pi_202703434
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 00:52 schreef BMW1993 het volgende:
Heb tussen mijn 19 en 26 meerdere auto's gehad.. BMW compact (b.j 1998) , Audi A2, en een witte Golf 6

En in die jaren was ik altijd erg trots op mijn auto's, altijd naar automeetings, soms 4 uur of langer in de auto hangen met wat vrienden bij de McDrive of BK
Trots op een Audi A2, ging je daarmee naar carmeetings? _O-
pindazakje
  zondag 19 december 2021 @ 17:33:36 #93
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202705402
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:17 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn auto heeft deuren die 90 graden openzwaaien en een verstelbare achterbank. Ook heb je achterin meer ruimte dan bijna alle andere auto's. Daar ontleen ik altijd wel status aan als mensen die auto's belangrijk vinden mijn auto afzeiken.

Verder boeit het me geen flikker.
Hmm?? Lambo / McLaren met een achterbank?
  zondag 19 december 2021 @ 17:41:25 #94
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202705602
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:54 schreef bianconeri het volgende:

Auto kan een hobby zijn, maar je ziet genoeg van die twintigers of later die al in een midlife crisis zitten met belachelijke knalpotten erop en verlaagd en weet ik wat voor onzin. Dat slaat gewoon nergens meer op.
Ehhh??? Wat is mis met een auto met uitlaat die lawaaierig is enz? Heeft weinig met mid life crisis te maken. Wat is mis met verlaagd?

Ik rij / bouw dit.





Heeft niks met midlifecrisis te maken (mijn mening)
pi_202705610
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 17:33 schreef Asmooh het volgende:

[..]
Hmm?? Lambo / McLaren met een achterbank?
Nee joh, zal wel een Daihatsu Cuore zijn denk ik. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_202707074
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 17:41 schreef Asmooh het volgende:

[..]
Ehhh??? Wat is mis met een auto met uitlaat die lawaaierig is enz? Heeft weinig met mid life crisis te maken. Wat is mis met verlaagd?

Ik rij / bouw dit.


[ afbeelding ]


Heeft niks met midlifecrisis te maken (mijn mening)
Het is maar net hoe je met de hobby om gaat.
Ik ben zelf 43 jaar, en heb geen moeite met verlagen, of een beetje geluid uit de uitlaat.

Maar ik ken ook figuren van 40 en zelfs 50 plus, die nog regelmatig in het weekend afspreken op de parkeerplaats van de lokale
McDonald's om hun 20 jaar oude golf met knalpijp te showen.
Dat is voor mij persoonlijk toch wel het toppunt van triestheid
  zondag 19 december 2021 @ 19:02:19 #97
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202707201
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 18:55 schreef GM78 het volgende:

[..]
.,.

Maar ik ken ook figuren van 40 en zelfs 50 plus, die nog regelmatig in het weekend afspreken op de parkeerplaats van de lokale
McDonald's om hun 20 jaar oude golf met knalpijp te showen.
Dat is voor mij persoonlijk toch wel het toppunt van triestheid
Moet iedereen lekker zelf weten. :)
Mits Akra :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 19 december 2021 @ 19:03:30 #98
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202707228
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 18:55 schreef GM78 het volgende:

[..]
Het is maar net hoe je met de hobby om gaat.
Ik ben zelf 43 jaar, en heb geen moeite met verlagen, of een beetje geluid uit de uitlaat.

Maar ik ken ook figuren van 40 en zelfs 50 plus, die nog regelmatig in het weekend afspreken op de parkeerplaats van de lokale
McDonald's om hun 20 jaar oude golf met knalpijp te showen.
Dat is voor mij persoonlijk toch wel het toppunt van triestheid
Ik snap je punt wel maar dan nog? Als ik vrienden had dan zou ik dat ook gewoon doen. Miss niet bij de McDonald’s maar afspreken zeker.

Zie liever een 20 jaar oude golf dan nieuwe style en inspiratie loze lease auto :)

Maar om de vraag te beantwoorden, nee auto is geen status icoon in mijn ogen l… maar!! Ik vind het zeker leuk hoe mensen altijd naar me toe komen om te praten en vragen over mijn auto.

Zelfs de politie heeft me eens gestopt omdat hij deze auto nog nooit had gezien en erg benieuwd was.
pi_202707304
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 17:41 schreef Asmooh het volgende:

[..]
Ehhh??? Wat is mis met een auto met uitlaat die lawaaierig is enz? Heeft weinig met mid life crisis te maken. Wat is mis met verlaagd?

Ik rij / bouw dit.


[ afbeelding ]


Heeft niks met midlifecrisis te maken (mijn mening)
Wat is dat voor iets?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zondag 19 december 2021 @ 19:09:43 #100
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202707322
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 19:07 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
Wat is dat voor iets?
Is een 2002 Toyota MR2 Spyder / Roadster met een Japan Veilside Bodykit er op. In deze foto had ik nog een Honda 2.0 Type-R motor met turbo er op. (Ben nu bezig met 2.4 swap).


Zie hier

[ Bericht 6% gewijzigd door Asmooh op 19-12-2021 19:15:20 ]
pi_202707387
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 19:09 schreef Asmooh het volgende:

[..]
Is een 2002 Toyota MR2 Spyder / Roadster met een Japan Veilside Bodykit er op. In deze foto had ik nog een Honda 2.0 Type-R motor met turbo er op. (Ben nu bezig met 2.4 swap).
Leuk project! Hoeveel pk nm verwacht je te krijgen?

Ik wou eerst zeggen dat het een 911 was gezien de koplampen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zondag 19 december 2021 @ 19:17:18 #102
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202707414
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 19:15 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
Leuk project! Hoeveel pk nm verwacht je te krijgen?

Ik wou eerst zeggen dat het een 911 was gezien de koplampen.
Mijn idee met de k20 was 450pk op 1030kg maar met onder 300 kreeg ik het vermogen al niet op de weg.


Dus met nieuwe setup wordt het iets van 250-260pk zonder turbo :) wie weet ooit nog aanpassingen voor de 275-300 zonder turbo maar voor nu ben ik blij met wat ik heb. Verschil is dat hopelijk de auto weer onder de 1000kg komt zonder turbo, dan ben ik eigenlijk wel blij zat.

Hier de korte video van tiktok, klein beetje gas en verloor al tractie (is dat nederlands?? Lol) : https://www.tiktok.com/t/ZM83M8Q28/


Dankjewel, veel mensen roepen het een Carrera van wish als grapje haha
pi_202723449
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 17:41 schreef Asmooh het volgende:
Wat is mis met een auto met uitlaat die lawaaierig is enz? Heeft weinig met mid life crisis te maken. Wat is mis met verlaagd?

Niet?
Dus zo'n tokkie met een lawaaierige uitlaag en verlaagde auto vind jij niet tokkie en midlife crisis gedoe?
En dan heb ik het niet over een A6 of wat dan ook wat standaard al flink knalt als je wat optrekt.

Iemand die al beetje fatsoenlijk leven op orde even vanaf ergens in de twintig heeft gewoon een fatsoenlijke auto en hoeft zo'n tienerbak niet (meer).
  maandag 20 december 2021 @ 20:33:48 #104
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202724655
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 19:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niet?
Dus zo'n tokkie met een lawaaierige uitlaag en verlaagde auto vind jij niet tokkie en midlife crisis gedoe?
En dan heb ik het niet over een A6 of wat dan ook wat standaard al flink knalt als je wat optrekt.

Iemand die al beetje fatsoenlijk leven op orde even vanaf ergens in de twintig heeft gewoon een fatsoenlijke auto en hoeft zo'n tienerbak niet (meer).
🤣🤣🤣 maw mijn auto is een mid life crisis?

En heb m’n leven prima op orde hoor maar zie mezelf niet in een saaie auto rijden zoals “de rest”
  dinsdag 21 december 2021 @ 18:13:11 #105
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_202739892
Nee, niet bepaald. Maar mogelijk wel interessant de vraag wat de auto die je rijdt over jou zegt oO<
.
pi_202740924
Niet echt een status symbool voor mij, maar wel meer een hobby dan een vervoersmiddel.
Ik hou hem graag mooi, ik upgrade graag kleine dingetjes aan de binnenkant, en ik kijk er zeker regelmatig naar.
Het "hebben" vind ik belangrijker dan het er in rijden.
Is het dan een status symbool?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 21 december 2021 @ 19:31:01 #107
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_202740950
Nee.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_202741071
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 17:41 schreef Asmooh het volgende:

[..]
Ehhh??? Wat is mis met een auto met uitlaat die lawaaierig is enz? Heeft weinig met mid life crisis te maken. Wat is mis met verlaagd?

Ik rij / bouw dit.

[ afbeelding ]

Heeft niks met midlifecrisis te maken (mijn mening)
Kan je hobby waarderen en dat je in zoiets rondrijdt, maar vind zoiets persoonlijk echt helemaal niks. Soort van op willen vallen, maar meer lachwekkend opvallen. Beetje niveau stratenmakers porsche.

Die knallende uitlaten is toch helemaal passe nu, zie alleen wat van die golfjes met petjes. Was vroeger leuk, maar in deze tijd toch niet meer?
  dinsdag 21 december 2021 @ 19:43:22 #109
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202741177
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:37 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Kan je hobby waarderen en dat je in zoiets rondrijdt, maar vind zoiets persoonlijk echt helemaal niks. Soort van op willen vallen, maar meer lachwekkend opvallen. Beetje niveau stratenmakers porsche.

Die knallende uitlaten is toch helemaal passe nu, zie alleen wat van die golfjes met petjes. Was vroeger leuk, maar in deze tijd toch niet meer?
Je snapt dat een luide uitlaat soms ook te maken heeft met performance redenen hè?

Tja, ik zie mezelf niet rijden in een saaie auto die je 500x per dag ziet op de weg (of vergelijkbaar)


Hoezo lachwekkig? Deze bodykit kost meer dan sommige mensen uitgeven aan hun hele auto, en zover mijn “inverstering” is meer dan sommige splinter nieuwe auto’s bij de dealer.

Golfjes met petjes, ben geen golf fan maar ik zie het probleem niet hoor
pi_202741203
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:43 schreef Asmooh het volgende:

[..]
Je snapt dat een luide uitlaat soms ook te maken heeft met performance redenen hè?

Tja, ik zie mezelf niet rijden in een saaie auto die je 500x per dag ziet op de weg (of vergelijkbaar)

Golfjes met petjes, ben geen golf fan maar ik zie het probleem niet hoor
Kan toch, gelukkig is niet iedereen zo, dan heb ik teminste geen voortdurend gebrom langs mijn gevel af ;)

Zoals ik zei, waardeer je hobby, maar ik vind het niks. Zeker niet als ik je leeftijd lees.
  dinsdag 21 december 2021 @ 19:46:06 #111
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202741229
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:44 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Kan toch, gelukkig is niet iedereen zo, dan heb ik teminste geen voortdurend gebrom langs mijn gevel af ;)

Zoals ik zei, waardeer je hobby, maar ik vind het niks. Zeker niet als ik je leeftijd lees.
Ik heb ook een Vectra diesel als dat beter is ;) wel verlaagd enz uiteraard lol
pi_202741285
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:46 schreef Asmooh het volgende:

[..]
Ik heb ook een Vectra diesel als dat beter is ;) wel verlaagd enz uiteraard lol
Vectra, bestaan die nog? Wat vet, vroeger ook gehad. Een model uit 1995.

Sorry het was geen stationcar model, dat was die uit 2002 ofzo. Heb lang opel gereden. Nu Mazda

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2021 19:50:09 ]
  dinsdag 21 december 2021 @ 19:50:56 #113
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202741357
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:48 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Vectra, bestaan die nog? Wat vet, vroeger ook gehad. Een stationcar model uit 1995.
2008 vectra 1.9 CDTI , 220pk/400 nm
Volgend jaar upgraden naar 300 pk ofzo :)


pi_202741465
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:50 schreef Asmooh het volgende:

[..]
2008 vectra 1.9 CDTI , 220pk/400 nm
Volgend jaar upgraden naar 300 pk ofzo :)

[ afbeelding ]
Vind ik een veel mooier ding dan die andere al.

Heb zelf dit ui 2011


Geen status niks natuurlijk, want mazda :') Deze was toevallig ruim (voor de kids) en in de prijsklasse. Ben niet merkgericht. Rijdt verder prima voor wat ik rij

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2021 19:55:56 ]
  dinsdag 21 december 2021 @ 19:58:56 #115
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202741560
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:55 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Vind ik een veel mooier ding dan die andere al.

Heb zelf dit ui 2011
[ afbeelding ]

Geen status niks natuurlijk, want mazda :') Deze was toevallig ruim (voor de kids) en in de prijsklasse. Ben niet merkgericht. Rijdt verder prima voor wat ik rij
Interessant lol, ik vind de Vectra niet veel, mijn eigen auto (vectra is van mij + m’n gf) is veel leuker.


En sterker nog , heb dit voor m’n vriendin gekocht ter vervanging van de Vectra vooral





Vectra er naast op de foto :p
pi_202741606
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:58 schreef Asmooh het volgende:

[..]
Interessant lol, ik vind de Vectra niet veel, mijn eigen auto (vectra is van mij + m’n gf) is veel leuker.

En sterker nog , heb dit voor m’n vriendin gekocht ter vervanging van de Vectra vooral

[ afbeelding ]

Vectra er naast op de foto :p
Maar dit is die pimp my ride toch ook? Origineel veel en veel vetter :@ Naar deze zou ik sowieso mijn nek omdraaien
  dinsdag 21 december 2021 @ 20:02:18 #117
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202741680
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:00 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Maar dit is die pimp my ride toch ook? Origineel veel en veel vetter :@ Naar deze zou ik sowieso mijn nek omdraaien
Verschil zit hem in het volgende: mijn vriendin haar MR2 blijft origineel met kleine aanpassingen.


Mijn auto is een track auto, de bodykit is een aero kit, niet je standaard bodykit dat je overal koopt
  dinsdag 21 december 2021 @ 20:03:56 #118
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202741726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:55 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Vind ik een veel mooier ding dan die andere al.

Heb zelf dit ui 2011
[ afbeelding ]

Geen status niks natuurlijk, want mazda :') Deze was toevallig ruim (voor de kids) en in de prijsklasse. Ben niet merkgericht. Rijdt verder prima voor wat ik rij
Hahaha omg wat een boomerauto!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202741727
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:02 schreef Asmooh het volgende:

[..]
Verschil zit hem in het volgende: mijn vriendin haar MR2 blijft origineel met kleine aanpassingen.

Mijn auto is een track auto, de bodykit is een aero kit, niet je standaard bodykit dat je overal koopt
Ga je gebruiken voor bijv nurburgring etc? Of woon je niet in de buurt aan (delen) van de nummerplaten te zien. Geen Duitsland toch?
  dinsdag 21 december 2021 @ 20:04:36 #120
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202741743
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:03 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Ga je gebruiken voor bijv nurburgring etc? Of woon je niet in de buurt aan (delen) van de nummerplaten te zien. Geen Duitsland toch?
Ik woon in noord Ierland ;) dus nee haha
pi_202742533
Nee, een auto is voor mij geen statusding. Hoeft ook niet voor de deur te staan of zo dichtbij mogelijk. Mijn ervaring is juist dat als je de auto wat verder weg zet dat je minder last hebt van kneuzen die niet kunnen inparkeren.

Het lijkt mij triest als je een auto als statusding nodig hebt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 21 december 2021 @ 20:34:39 #122
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_202742620
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nee, een auto is voor mij geen statusding. Hoeft ook niet voor de deur te staan of zo dichtbij mogelijk. Mijn ervaring is juist dat als je de auto wat verder weg zet dat je minder last hebt van kneuzen die niet kunnen inparkeren.

Het lijkt mij triest als je een auto als statusding nodig hebt.
_O- Geen eigen oprit hebben :W
.
pi_202742738
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nee, een auto is voor mij geen statusding. Hoeft ook niet voor de deur te staan of zo dichtbij mogelijk. Mijn ervaring is juist dat als je de auto wat verder weg zet dat je minder last hebt van kneuzen die niet kunnen inparkeren.

Het lijkt mij triest als je een auto als statusding nodig hebt.
Oprit? Kan er zelf 3 op kwijt
pi_202911738
Ja. maar weerhoud mij toch om de bank ervoor open te breken. Geld voor een nieuwe Audi, maar zoek een 2e-hands focus van een paar jaar oud.
pi_203109299
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik denk dat ik ook mistlampen voor heb, ik heb ze in de afgelopen 25 jaar dat ik mijn rijbewijs heb welgeteld 0 keer aangehad. Mijn mistlamp achter heb ik denk ik 3x aangehad in die tijd.

Ik kan vele opties op auto's noemen waar je meer aan hebt en die je meer gebruikt.
De airbags in onze auto’s hebben we tot nu toe ook nog maar één keer gebruikt. Nog minder vaak dan de mistlampen. Toch was ik er die ene keer wel blij mee, kan ik je vertellen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  donderdag 13 januari 2022 @ 08:54:25 #126
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_203165104
Ik zou liegen als ik zeg dat ik niet trots ben op mijn auto. Heb hem ook met het excuus "hobby" aangeschaft. Toen ik een kleine sicsicsics was en de auto uitkwam heb ik ook geroepen 'dat ie er ooit zou komen'.

Maar echt voor de status heb ik hem niet gekocht. Soms zet ik hem (bij klanten) juist verder weg omdat het een best patser apparaat is. :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_203165678
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2022 08:54 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zou liegen als ik zeg dat ik niet trots ben op mijn auto. Heb hem ook met het excuus "hobby" aangeschaft. Toen ik een kleine sicsicsics was en de auto uitkwam heb ik ook geroepen 'dat ie er ooit zou komen'.

Maar echt voor de status heb ik hem niet gekocht. Soms zet ik hem (bij klanten) juist verder weg omdat het een best patser apparaat is. :')
Nou wil ik ook weten wat je rijdt :P

Ik zet m'n gele bestelbus ook weleens verder weg, maar dan om tegenovergestelde redenen :')
Facts don't care about your feelings
  donderdag 13 januari 2022 @ 09:56:49 #128
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_203165719
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou wil ik ook weten wat je rijdt :P
Ach. Natuurlijk. Mercedes CLS500

zomerWielen2.jpg
linksvoorKlein2.jpg
quote:
Ik zet m'n gele bestelbus ook weleens verder weg, maar dan om tegenovergestelde redenen :')
Geel is coole kleur though.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_203171282
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2022 09:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Ach. Natuurlijk. Mercedes CLS500

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Haha nice 8-)

Nee geel is niet cool.... zeker niet dat felle geel. Zoiets is het:

Facts don't care about your feelings
  donderdag 13 januari 2022 @ 16:28:43 #130
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_203171998
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee geel is niet cool.... zeker niet dat felle geel. Zoiets is het:
Fair enough! Jij wint! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_203316611
Het is wel zo dat ik met mijn auto iets uit wil dragen, maar dan niet in financiële zin. Ik rijd al een aantal jaren in een gele Nissan Juke. Ik was destijds op zoek naar een auto die er anders uitzag dan de massa, en dat past wel bij mijn persoonlijkheid. Het is een vrolijke auto die zichzelf niet zo serieus neemt, en zo ben ik ook als mens. Ook vind ik het belangrijk dat mijn auto helemaal schoon is en er als nieuw uitziet, zowel van buiten als van binnen. Ik heb al behoorlijk wat geld uitgegeven aan onderhoud en bijv. het laten wegwerken van krasjes, maar dat is het voor mij zeker waard.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:40:40 #132
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_203317862
Ik vind dat prive auto's en lease auto's ook een ander kleur kenteken horen te hebben.

Als er iets treurig is wat betreft "status auto's" zijn het wel mocro's die met 5 broers in een portiekflatje wonen maar wel in een mercedes rijden die ze dan voor 500 euro per maand leasen :')
Man of Steal.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 19:34:57 #133
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_203319598
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Haha nice 8-)

Nee geel is niet cool.... zeker niet dat felle geel. Zoiets is het:

[ afbeelding ]
Wat een bazending _O_

Ik heb gewoon een saaie witte van de baas }:|
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 22 januari 2022 @ 21:17:20 #134
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_203321951
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:09 schreef Ikbentedik het volgende:
Het is wel zo dat ik met mijn auto iets uit wil dragen, maar dan niet in financiële zin. Ik rijd al een aantal jaren in een gele Nissan Juke. Ik was destijds op zoek naar een auto die er anders uitzag dan de massa, en dat past wel bij mijn persoonlijkheid. Het is een vrolijke auto die zichzelf niet zo serieus neemt, en zo ben ik ook als mens. Ook vind ik het belangrijk dat mijn auto helemaal schoon is en er als nieuw uitziet, zowel van buiten als van binnen. Ik heb al behoorlijk wat geld uitgegeven aan onderhoud en bijv. het laten wegwerken van krasjes, maar dat is het voor mij zeker waard.
Werk / werkte je toevallig in Leusden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bargehassus op 22-01-2022 22:41:34 ]
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_203324229
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:34 schreef fathank het volgende:

[..]
Wat een bazending _O_

Ik heb gewoon een saaie witte van de baas }:|
2.5 jaar in gereden, ga hem maandag weg doen denk ik... naar de sloop. Heb em niet meer nodig en kost toch al zo 100 piek per maand wegenbelasting en verzekering. Heeft nog bijna jaar APK en heb aan verschillende mensen willen geven maar niemand wil :( nou dan niet.
Facts don't care about your feelings
pi_203328697
Niet, ik begin een auto steeds meer als een financiële last te zien.

Voor mijn lokale barbier is dat anders, hij is dus zo'n type die zijn auto echt als statussymbool gebruikt om te laten zien hoe succesvol hij is. Hij rijdt een nieuwe full option en gewrapte Mercedes A klasse.
BlaBlaBla
pi_203369443
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Haha nice 8-)

Nee geel is niet cool.... zeker niet dat felle geel. Zoiets is het:

[ afbeelding ]
Ligt eraan op wélk voertuig die kleur zit. Sommige auto's komen ermee weg; zoals een Peugeot 106 GTi of een Fiat Seicento en een Vauxhall Monaro. Vooral die laatste ziet er echt bruut uit in het geel. En niet te vergeten de Coupé Fiat natuurlijk.
pi_203370192
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 10:45 schreef Soldier2000 het volgende:
Niet, ik begin een auto steeds meer als een financiële last te zien.

Voor mijn lokale barbier is dat anders, hij is dus zo'n type die zijn auto echt als statussymbool gebruikt om te laten zien hoe succesvol hij is. Hij rijdt een nieuwe full option en gewrapte Mercedes A klasse.
Hoe weet je dat hij het niet gewoon leuk vindt om een mooie en snelle auto te rijden?
Facts don't care about your feelings
pi_203371161
Ik zie de auto vooral als een stuk vrijheid.
Ik kan elk moment overal naartoe en iets groots of zwaars kan ik zelf vervoeren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:40 schreef SuperNeger het volgende:
Ik vind dat prive auto's en lease auto's ook een ander kleur kenteken horen te hebben.

Als er iets treurig is wat betreft "status auto's" zijn het wel mocro's die met 5 broers in een portiekflatje wonen maar wel in een mercedes rijden die ze dan voor 500 euro per maand leasen :')
Ja maar dat zie je dan toch al doordat er een mocro van 19 in zit?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 11:58:42 #140
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203371234
Geen status, wel zo erg dat ik 'm niet kan verkopen. :@
Heb 'm ruim 10 jaar in bezit en heb nog steeds dezelfde grijns op m'n giechel als vandaag de dag instap als bij de de eerste dag. Heerlijk om gewoon stukken te rijden. Naar Brabant bijvoorbeeld en dan via N wegen weer terug.
Auto: Subaru Impreza GT Turbo 555 uit 1998.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203371515
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:58 schreef Netsplitter het volgende:
Geen status, wel zo erg dat ik 'm niet kan verkopen. :@
Heb 'm ruim 10 jaar in bezit en heb nog steeds dezelfde grijns op m'n giechel als vandaag de dag instap als bij de de eerste dag. Heerlijk om gewoon stukken te rijden. Naar Brabant bijvoorbeeld en dan via N wegen weer terug.
Auto: Subaru Impreza GT Turbo 555 uit 1998.
Ik liep eens te racen met m'n BMW tegen zo'n Subaru... reed achter hem en hij ging op een rotonde af en hij remde gewoon niet, hoekte hem zo hard over de rotonde dat ik bijna even dacht dat hij gewoon rechtdoor zou gaan en crashen :P

Later werd het wel een beetje een sjonniebak maar nu is het weer een klassieker 8-)
Facts don't care about your feelings
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 12:22:12 #142
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203371576
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ik liep eens te racen met m'n BMW tegen zo'n Subaru... reed achter hem en hij ging op een rotonde af en hij remde gewoon niet, hoekte hem zo hard over de rotonde dat ik bijna even dacht dat hij gewoon rechtdoor zou gaan en crashen :P

Later werd het wel een beetje een sjonniebak maar nu is het weer een klassieker 8-)
Er zijn er heel veel gecrashed idd. :D
Je ziet weinig 555's meer tegenwoordig. Die van mij moet nog compleet worden over gespoten, dan gaat die ook winterslapen houden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203428790
Ik rijd een Toyota Prius 3 uit 2013. Zilver metallic.
Daar kun je moeilijk status aan ontlenen.
Maar ik wil ook gewoon een betrouwbare onderhoudsarme auto die weinig bij de garage staat en weinig brandstof slurpt door het hybride systeem.
Zo heb ik meer geld over voor dingen die er voor mij wel toe doen. Zoals verre reizen maken, lekker uit eten, stomme design troep kopen voor in huis om indruk te maken op mensen die je eigenlijk niet mag.

Ohja, ik heb ook nog een motor. Honda Hornet CB 600F uit 2009. Wit met zwart.
Ook zo’n 13-in-een-dozijn ding. Ik had eerst een Aprilia Motó 6.5 design motor. Wel voor de status trouwens. Ik ging bijna failliet aan de reparaties van dat ding omdat er elke zomer wel iets kapot aan ging.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')