abonnement Unibet Coolblue
pi_203233477
Ze wrappen zelfs kozijnen!

quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het voor keukendeuren ook een goed idee. Voor de rest weet ik het nog niet.. Ik ben zelf eigenlijk wel tevreden over onze geschilderde trappen en ik kan me moeilijk voorstellen dat een keukenblad met een wrap lang mooi blijft.
Ik ben er ook erg benieuwd naar! Ik zal m'n ervaringen delen voor iedereen die er interesse in heeft.
pi_203233503
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:17 schreef laziness het volgende:
Er gaat een wereld voor mij open met dat wrappen.

Ik zie dat ze dit ook doen met trappen. Ik ga mij daar eens in verdiepen. We hebben de trap vorig jaar opnieuw laten schilderen met een matte anti slip verf maar ik vind het geen vooruitgang -O-
M'n ouders hebben pas ook hun trap geverfd (niet met anti slip) en ze hebben nu ook oren naar het wrappen van de trap..
  Vis een optie? maandag 17 januari 2022 @ 11:12:01 #153
70532 loveli
N
pi_203233682
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:17 schreef laziness het volgende:
Er gaat een wereld voor mij open met dat wrappen.

Ik zie dat ze dit ook doen met trappen. Ik ga mij daar eens in verdiepen. We hebben de trap vorig jaar opnieuw laten schilderen met een matte anti slip verf maar ik vind het geen vooruitgang -O-
M'n ma wil dat ook, wat precies bevalt niet aan de verf? Ze hebben een mooie (gladde) hardhouten trap.
crap in = crap out
  maandag 17 januari 2022 @ 11:40:58 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203234095
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:12 schreef loveli het volgende:

[..]
M'n ma wil dat ook, wat precies bevalt niet aan de verf? Ze hebben een mooie (gladde) hardhouten trap.
Het doet zijn werk wel qua anti slip maar wij hebben een vurenhouten trap. Dat is sowieso erg zacht en heeft heel snel plekken. De schoonmaakster heeft met de stofzuiger er al wel nieuwe beschadigingen in gemaakt.
En wij vinden dat het veel viezer wordt. We hadden eerst glanzend en daar bleef vuil lang niet zo in hangen als deze matte anti slip. Stoot je met de neus van je schoen tegen het stootbord dan zit er meteen een plek etc. Ik neem 'm continue af en nog steeds irriteer ik me aan hoe vies het is met strepen etc. En wij dragen
weinig schoenen in huis. Hebben wel katten die met vuil van buiten aan hun pootjes ook naar boven lopen. Het veroorzaakt veel meer strepen en afdrukken wat je er echt af moet poetsen waar het bij glans meer er bovenop lag en je met enkel de trap zuigen weer een nette look had. Het ligt aan de structuur van de verf wat het er meer inwrijft vind ik.
Hopelijk is deze uitleg een beetje duidelijk :@
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_203234305
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:00 schreef created het volgende:
Ze wrappen zelfs kozijnen!
[..]
Ik ben er ook erg benieuwd naar! Ik zal m'n ervaringen delen voor iedereen die er interesse in heeft.
Tof! Heel leuk om kennis te nemen van dat soort 'nieuwe' technieken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203234361
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:40 schreef laziness het volgende:

[..]
Het doet zijn werk wel qua anti slip maar wij hebben een vurenhouten trap. Dat is sowieso erg zacht en heeft heel snel plekken. De schoonmaakster heeft met de stofzuiger er al wel nieuwe beschadigingen in gemaakt.
En wij vinden dat het veel viezer wordt. We hadden eerst glanzend en daar bleef vuil lang niet zo in hangen als deze matte anti slip. Stoot je met de neus van je schoen tegen het stootbord dan zit er meteen een plek etc. Ik neem 'm continue af en nog steeds irriteer ik me aan hoe vies het is met strepen etc. En wij dragen
weinig schoenen in huis. Hebben wel katten die met vuil van buiten aan hun pootjes ook naar boven lopen. Het veroorzaakt veel meer strepen en afdrukken wat je er echt af moet poetsen waar het bij glans meer er bovenop lag en je met enkel de trap zuigen weer een nette look had. Het ligt aan de structuur van de verf wat het er meer inwrijft vind ik.
Hopelijk is deze uitleg een beetje duidelijk :@
Weet je wat voor verf de schilder heeft gebruikt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203235423
Hier hebben we ook nog 11 deuren die we moeten vervangen/verven/wrappen. Misschien is wrappen wel een prima oplossing :)
pi_203249283
Volgende week dinsdag komen ze de keuken wrappen, ik zal dan wel wat updates plaatsen!
pi_203250145
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:49 schreef Questular het volgende:
Hier hebben we ook nog 11 deuren die we moeten vervangen/verven/wrappen. Misschien is wrappen wel een prima oplossing :)
Verven is ook een vorm van wrappen, d.w.z. een beschermlaag aanbrengen. Het voordeel aan verven vind ik dat je beschadigingen kunt repareren en er weer een nieuwe laag op aan kunt brengen. Als je dat zorgvuldig doet, ziet het er heel strak uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203251141
Verkeerde topic
Met een meidenkwartet
  Vis een optie? dinsdag 18 januari 2022 @ 11:55:42 #161
70532 loveli
N
pi_203251590
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Weet je wat voor verf de schilder heeft gebruikt?
Vorige keer dat ik op verzoek van moeders op zoek was kon ik alleen matte anti-slip verf vinden, nu nog een keer gezocht en ik kom Glitsa eiglans tegen. De normale Glitsa eiglans heb ik op een deel van m'n houten vloer en daar heb ik geen klachten over (vloer ligt er inmiddels 10 jaar).

Ik denk dat ik 'em binnenkort ga uitproberen.
crap in = crap out
  Moderator dinsdag 25 januari 2022 @ 20:21:40 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203364251
Dit is het topic dat ik zoek! Ik zie hier veel mensen moet goede stijl dus ik kan hier wel wat ideetjes opgooien O-)

Even een schets van ons nieuwe huis: een aantal dingen willen we gaan vervangen (toilet/badkamer/vloeren) maar een aantal dingen willen we gaan upgraden (keuken/berging). Om te beginnen met de keuken. Alles is ontzettend wit: vloeren, kastjes en de muur (er zitten geen kastjes boven het aanrecht). Het aanrecht is 4 meter breed met een kleine L aan de linkerkant. Foto's post ik nog even niet omdat we het huis officieel nog niet hebben, voelt gek ofzo :@ Maar voor wie meer wil weten: stuur een PM voor de link. We willen de kastjes vervangen, nieuw aanrechtblad en tegeltjes op de muur.

We willen sowieso de vloeren vervangen voor PVC gelegd in Hongaarse punt met een houtlook. Zelf vinden we hout ook heel mooi voor in de keuken, denk aan zoiets:



Ik ben alleen bang dat dit gaat vloeken met de houten vloer. Qua kleur ben ik ook zeer gecharmeerd van deze combi, keihard gejat uit het topic van @Seven door @Claudia_x



Dat lijkt wel weer goed te passen bij een houten vloer. Zo'n wasbak vind ik mooi maar is ons iets te landelijk denk ik. Zelf houden we van modern maar wel warm.

Dan de tegeltjes, geen idee welke vorm/welk patroon. We denken aan groen/grijs. Bijvoorbeeld dit:



Ik vind die hele combi wel mooi, op de zwarte grepen na. Maar ook daar lijkt me dat niet te combineren met een houten (PVC) vloer.

Nou ja, duidelijk dus dat we wel ideeën hebben maar geen idee hoe en wat precies :') Dus hjalp, iemand die mee kan denken?

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 25-01-2022 20:37:57 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203364321
Waarom zou grijsgroen niet goed combineren met een houten vloer? Wij hebben op het werk pvc in Hongaarse punt (beetje donker qua kleur) en olijfgroene deuren. Staat echt heel mooi.

Een aantal andere deuren was eerst trouwens lichte houtkleur, en dat stond ook erg mooi bij de vloer :)
  Moderator dinsdag 25 januari 2022 @ 20:26:51 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203364349
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:25 schreef Candaasje het volgende:
Waarom zou grijsgroen niet goed combineren met een houten vloer? Wij hebben op het werk pvc in Hongaarse punt (beetje donker qua kleur) en olijfgroene deuren. Staat echt heel mooi.
Nee niet het grijs/groen maar houten kastjes op een houten vloer. Misschien wat onduidelijk omschreven :)

Klinkt inderdaad mooi!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203364445
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:26 schreef MaJo het volgende:

[..]
Nee niet het grijs/groen maar houten kastjes op een houten vloer. Misschien wat onduidelijk omschreven :)

Klinkt inderdaad mooi!
Aaah zo. Hangt ook wel van de kleuren af. Donker hout op licht hout en vice versa vind ik absoluut niet storend.

(Maar ik heb thuis ook veel hout op hout, niet iedereens voorkeur)
  Moderator dinsdag 25 januari 2022 @ 20:55:04 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203364902
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Aaah zo. Hangt ook wel van de kleuren af. Donker hout op licht hout en vice versa vind ik absoluut niet storend.

(Maar ik heb thuis ook veel hout op hout, niet iedereens voorkeur)
Dat denk ik ook :Y Het hout wordt waarschijnlijk in de kleur van de eerste keuken (op de vloer dus), daar zou misschien wel weer het hout van de onderste keuken op passen. Maar zelf neig ik denk ik toch het meeste naar houten vloer en dan de middelste kleurencombi met daarop een lichtgroene tegel O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203369567
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat denk ik ook :Y Het hout wordt waarschijnlijk in de kleur van de eerste keuken (op de vloer dus), daar zou misschien wel weer het hout van de onderste keuken op passen. Maar zelf neig ik denk ik toch het meeste naar houten vloer en dan de middelste kleurencombi met daarop een lichtgroene tegel O+
Het is moeilijk te zeggen wat wel en wat niet past zonder stalen. Hout op hout kan best, maar het kan ook vreselijk zijn. Je huidige ideeën klinken in ieder geval goed.

Wat tegels betreft vind ik dit zelf een leuk en wat moderner patroon:


En wat ik ook fraai vind is ton-sur-ton, bijvoorbeeld lichtgroene tegels op een muur die iets donkerder groen is geverfd.



Een kleiner formaat vind ik in een keuken mooier dan een groter formaat tegels, zoals hierboven en hieronder:



Als je van zacht en genuanceerd houdt, kun je bijvoorbeeld de spatwand volledig betegelen maar dan met een tegel in een heel lichtgroene kleur:



En ik houd van tegels met nuanceverschillen:



Tja, het is maar net wat je smaak is! Je kunt ook van het groen afstappen, het geheel zoveel mogelijk wit houden en wat houten accenten toevoegen (scheelt geld, oogt luxe):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203369683
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
Begrijp ik goed dat je het keukenblad ook laat wrappen, @:created? Hoe praktisch is dat in het gebruik straks? Krast het bijvoorbeeld niet gemakkelijk?

Ik kwam dit tegen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik had geen idee dat dat kon!
Als het HPL is, is het erg sterk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 10:03:45 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203369736
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is moeilijk te zeggen wat wel en wat niet past zonder stalen. Hout op hout kan best, maar het kan ook vreselijk zijn. Je huidige ideeën klinken in ieder geval goed.

Wat tegels betreft vind ik dit zelf een leuk en wat moderner patroon:
[ afbeelding ]

En wat ik ook fraai vind is ton-sur-ton, bijvoorbeeld lichtgroene tegels op een muur die iets donkerder groen is geverfd.

[ afbeelding ]

Een kleiner formaat vind ik in een keuken mooier dan een groter formaat tegels, zoals hierboven en hieronder:

[ afbeelding ]

Als je van zacht en genuanceerd houdt, kun je bijvoorbeeld de spatwand volledig betegelen maar dan met een tegel in een heel lichtgroene kleur:

[ afbeelding ]

En ik houd van tegels met nuanceverschillen:

[ afbeelding ]

Tja, het is maar net wat je smaak is! Je kunt ook van het groen afstappen, het geheel zoveel mogelijk wit houden en wat houten accenten toevoegen (scheelt geld, oogt luxe):

[ afbeelding ]
Bedankt voor je reactie! Dat ton sur ton is ook zeer fraai, die had ik nog niet gezien _O_

Grappig is dat ik precies die foto met die groene tegels en die kat op de houten plank gisteren aan mijn man heb laten zien :D Dat je dan de rest rustiger houdt en wat "extremer" gaat qua tegel(kleur/vorm). Dat wit met die luxe houtlook vind ik ook mooi maar zelf wil ik wel iets van kleur erin. Het hele huis is nogal wit namelijk :D Nu gaat het al enorm veel schelen dat we de witte houten vloer gaan vervangen door een "houten" (pvc) vloer, dat geeft al een heel andere uitstraling.

Zelf zit ik ook te denken aan 1 accentmuur in de woonkamer (die grenst aan de keuken/splitlevel) en misschien zelfs all-out te gaan met een druk behang. De woonkamer is ook nog zo'n ding, we moeten echt even kijken hoe we dat in gaan richten. Ik zal later even een plattegrond plaatsen, nu eerst naar de woonboulevard voor het andere grote project: de badkamer :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203369806
Groen ton sur ton overweeg ik ook voor de muren van onze nieuwe keuken, dank voor de plaatjes.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 17:31:01 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203376230
Vandaag naar de woonboulevard geweest en weer wat nieuwe dingen opgedaan. Volgens een van de keukenboeren (Grando) is het upgraden van een keuken vrij duur. We hebben onze wensen doorgenomen en volgens hem komt dit al snel neer rond de 10000 euro. Dan is het de vraag of je dit er voor over hebt of dat je voor het dubbele voor een hele nieuwe keuken gaat. Een andere optie is een nieuw aanrechtblad en tegeltjes, en de kastjes laten zoals ze zijn (wit).

Qua vloer werd ons verteld dat Hongaarse Punt een grote foutmarge heeft bij het snijden waardoor je bij grote ruimtes echt grote verschillen kunt zien. Het werd ons daarom afgeraden. Is iemand bekend met dit verhaal? @Seven, is bij jullie de Hongaarse Punt al gelegd?

Daarnaast werd pvc afgeraden met een klein kind omdat het snel krassen zou vertonen. Dit verbaasde me omdat ik juist vaak lees dat het goede kwaliteit is. Maar misschien zit er ook weer een wereld van verschil tussen een huismerk en Moduleo. Andere opties zijn dan echt hout (duur) of parket. Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt zo slecht is als half Nederland inmiddels PVC heeft :? Of we hebben gewoon een hele negatieve verkoper getroffen _O-

Qua badkamer hebben we wel veel meer een idee wat we willen. Ik zal later wat foto's posten, eerst even koken :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 26 januari 2022 @ 17:35:27 #172
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203376285
Wij hebben Moduleo. Meubels schuiven etc niks levert krassen op. Hoe duurder hoe dikker de toplaag ook meestal.
Vrienden van ons hadden goedkoop klik pvc. Daar hadden de eettafel stoelen wel de hele toplaag er afgeschoven ja :X

Wij hebben het 6 jaar door het hele huis liggen nu. Die vrienden legden het tegelijk en hadden binnen 3 jaar veel slijtage.

[ Bericht 16% gewijzigd door laziness op 26-01-2022 18:12:46 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_203376640
Nog een fan van Moduleo hier. Ligt inmiddels ruim drie jaar op de keuken en hal vloer en er is echt niks zichtbaar en wij zijn er niet zuinig mee. We hebben wel een design dat al 'krassen' bevat, dus soms denk ik ineens iets te zien en dan blijkt het gewoon in het design te zitten.

In de woonkamer hebben wij een eiken lamelvloer in visgraat, die heeft ondanks dat de kinderen er eigenlijk amper komen al wel wat krassen. Dus doe mij die pvc maar ;-)
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_203376852
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:31 schreef MaJo het volgende:
Andere opties zijn dan echt hout (duur) of parket. Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt zo slecht is als half Nederland inmiddels PVC heeft :?
Als je krassen wil zien, moet je ons echte hout eens komen bekijken.
Of zelfs de gietvloer.

Het is misschien ook een beetje hoe je ermee omgaat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 18:31:04 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203376936
Fijn om deze reacties te lezen! Een beetje krassen is ook geen probleem maar als de toplaag eraf ligt gaat dat wel wat ver _O- Ik ga me eens verder verdiepen in Moduleo ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 26 januari 2022 @ 18:52:36 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203377207
Het wordt met PVC al snel lastig als er een patroon moet zijn, want het moet idd wel goed gesneden zijn, de maatvoering moet exact zijn voor alle delen die ze moeten neerleggen anders wordt het niets.
Moduleo heeft inmiddels een paar patronen.
Even los van het feit dat een patroon leggen wat meer tijd kost, maar dat is wat anders.

Overigens zal de verkoper je vooral iets anders willen hebben verkopen ;)

Bij de fabrikant van onze PVC-vloer heb je wel heel veel keuze in patronen, maar het is dan ook geen betaalbare vloer :')
Dus ik zal je die ook niet adviseren, los van het feit dat het wel een enorm dikke toplaag (1 mm), want het is gewoon duur. Wel maatvast trouwens, de leggers waren zeer te spreken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 26 januari 2022 @ 19:50:04 #177
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203378230
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:31 schreef MaJo het volgende:
Vandaag naar de woonboulevard geweest en weer wat nieuwe dingen opgedaan. Volgens een van de keukenboeren (Grando) is het upgraden van een keuken vrij duur. We hebben onze wensen doorgenomen en volgens hem komt dit al snel neer rond de 10000 euro. Dan is het de vraag of je dit er voor over hebt of dat je voor het dubbele voor een hele nieuwe keuken gaat. Een andere optie is een nieuw aanrechtblad en tegeltjes, en de kastjes laten zoals ze zijn (wit).
Bij Grando denk ik dat ze graag een keuken verkopen. Ik denk zelf dat zowel upgraden als een nieuwe keuken plaatsen zo veel of weinig kost als je zelf wilt afhankelijk van de opties.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_203378564
Vrijdag wordt mijn plak pvc vloer gelegd in Hongaarse punt! Ik heb een half ronde muur in mn keuken en gang. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Hierbij een keuken update!

Zo was de keuken eergisteren:








RESULTAAT:










Ik ben er echt heel blij mee! Plinten zijn ook zwart maar die passen er nog niet onder vanwege nieuwe vloer en geëgaliseerde voor die er nu in ligt. En de randen moeten gekit worden.

Greepjes wil ik nog gaan vervangen voor zwarte grepen, nieuwe of deze laten spuiten.
Tegels op de muur wil ik met de tijd gaan vervangen. En een andere kleur op de muur.

[ Bericht 80% gewijzigd door created op 26-01-2022 20:12:16 ]
  woensdag 26 januari 2022 @ 20:14:59 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203378798
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:04 schreef created het volgende:
Vrijdag wordt mijn plak pvc vloer gelegd in Hongaarse punt! Ik heb een half ronde muur in mn keuken en gang. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Hierbij een keuken update!

Zo was de keuken eergisteren:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


RESULTAAT:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Ik ben er echt heel blij mee! Plinten zijn ook zwart maar die passen er nog niet onder vanwege nieuwe vloer en geëgaliseerde voor die er nu in ligt. En de randen moeten gekit worden.

Greepjes wil ik nog gaan vervangen voor zwarte grepen, nieuwe of deze laten spuiten.
Tegels op de muur wil ik met de tijd gaan vervangen. En een andere kleur op de muur.
WOW! Wat een verschil!! _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 26 januari 2022 @ 20:16:04 #180
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203378821
He
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:04 schreef created het volgende:
Vrijdag wordt mijn plak pvc vloer gelegd in Hongaarse punt! Ik heb een half ronde muur in mn keuken en gang. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Hierbij een keuken update!

Zo was de keuken eergisteren:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


RESULTAAT:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Ik ben er echt heel blij mee! Plinten zijn ook zwart maar die passen er nog niet onder vanwege nieuwe vloer en geëgaliseerde voor die er nu in ligt. En de randen moeten gekit worden.

Greepjes wil ik nog gaan vervangen voor zwarte grepen, nieuwe of deze laten spuiten.
Tegels op de muur wil ik met de tijd gaan vervangen. En een andere kleur op de muur.
Heel mooi geworden!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 20:20:15 #181
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203378893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:52 schreef Leandra het volgende:
Het wordt met PVC al snel lastig als er een patroon moet zijn, want het moet idd wel goed gesneden zijn, de maatvoering moet exact zijn voor alle delen die ze moeten neerleggen anders wordt het niets.
Moduleo heeft inmiddels een paar patronen.
Even los van het feit dat een patroon leggen wat meer tijd kost, maar dat is wat anders.

Overigens zal de verkoper je vooral iets anders willen hebben verkopen ;)

Bij de fabrikant van onze PVC-vloer heb je wel heel veel keuze in patronen, maar het is dan ook geen betaalbare vloer :')
Dus ik zal je die ook niet adviseren, los van het feit dat het wel een enorm dikke toplaag (1 mm), want het is gewoon duur. Wel maatvast trouwens, de leggers waren zeer te spreken.
Ik zie dat Moduleo ook Hongaarse Punt aanbiedt maar het dan visgraat noemt. Dat is toch gewoon hetzelfde? Zoals bijvoorbeeld dit:



Of zit het hem in de strakke lijnen ertussen?

Jouw vloer is wel echt fantastisch maar dat kost al de helft van ons hele budget _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:50 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Bij Grando denk ik dat ze graag een keuken verkopen. Ik denk zelf dat zowel upgraden als een nieuwe keuken plaatsen zo veel of weinig kost als je zelf wilt afhankelijk van de opties.
Uiteraard zit daar ook een verkoopaspect bij maar hij legde wel per kostenpost uit wat het allemaal gaat kosten, en daar gaat toch meer werk in zitten dan het enkel vervangen van wat deurtjes en het plaatsen van een nieuw aanrechtblad. Hij heeft de foto's van de keuken bekeken en het allemaal uitgerekend. Uiteraard gaan we ook offertes opvragen bij bedrijven die gespecialiseerd zijn in het upgraden van keukens want de kans is natuurlijk groot dat het dan wel weer iets lager uitvalt ;) Maar het is wel goed om na te denken hoeveel je uit wil geven aan een upgrade of dat je even door spaart en dan voor een hele nieuwe keuken gaat :)

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:04 schreef created het volgende:
Vrijdag wordt mijn plak pvc vloer gelegd in Hongaarse punt! Ik heb een half ronde muur in mn keuken en gang. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Hierbij een keuken update!

Zo was de keuken eergisteren:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

RESULTAAT:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ben er echt heel blij mee! Plinten zijn ook zwart maar die passen er nog niet onder vanwege nieuwe vloer en geëgaliseerde voor die er nu in ligt. En de randen moeten gekit worden.

Greepjes wil ik nog gaan vervangen voor zwarte grepen, nieuwe of deze laten spuiten.
Tegels op de muur wil ik met de tijd gaan vervangen. En een andere kleur op de muur.
Wow dat ziet er heel mooi uit _O_

Mag ik vragen hoeveel dit gekost heeft en door wie jullie het hebben laten doen? Mag uiteraard ook per DM :)
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:04 schreef created het volgende:
Vrijdag wordt mijn plak pvc vloer gelegd in Hongaarse punt! Ik heb een half ronde muur in mn keuken en gang. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Hierbij een keuken update!

Zo was de keuken eergisteren:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

RESULTAAT:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ben er echt heel blij mee! Plinten zijn ook zwart maar die passen er nog niet onder vanwege nieuwe vloer en geëgaliseerde voor die er nu in ligt. En de randen moeten gekit worden.

Greepjes wil ik nog gaan vervangen voor zwarte grepen, nieuwe of deze laten spuiten.
Tegels op de muur wil ik met de tijd gaan vervangen. En een andere kleur op de muur.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203379014
Wow, dat wrappen _O_
  woensdag 26 januari 2022 @ 20:34:11 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203379104
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:20 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik zie dat Moduleo ook Hongaarse Punt aanbiedt maar het dan visgraat noemt. Dat is toch gewoon hetzelfde? Zoals bijvoorbeeld dit:

[ afbeelding ]

Of zit het hem in de strakke lijnen ertussen?

Dat ziet er idd uit als een Hongaarse punt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203379120
Wow zo mooi gewrapt :9~

Ben echt benieuwd voor hoeveel, door wie en welk merk. Mag ook via pm.

Ik fantaseer af en toe om het zelf te gaan doen, maar resultaat zoals dit wil ik ook wel voor betalen.
pi_203379330
Ben ook wel heel benieuwd welke club dit heeft gedaan!
pi_203379376
Wat ziet dat wrappen er enorm gaaf uit
We have far more in common than that which devides us..
pi_203379382
Prachtig, die wrap _O_

Ik zoek zo'n kleur voor de muur maar kan hem nog niet vinden. Ik heb hier staaltjes van Hornbach en Flexa maar dat is het nog niet.
Weten jullie welke bouwmarkt ook staaltjes van Histor heeft naast een eigen assortiment?
Spoilers!
pi_203379633
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Prachtig, die wrap _O_

Ik zoek zo'n kleur voor de muur maar kan hem nog niet vinden. Ik heb hier staaltjes van Hornbach en Flexa maar dat is het nog niet.
Weten jullie welke bouwmarkt ook staaltjes van Histor heeft naast een eigen assortiment?
Praxis, grote wand met allemaal staaltjes maar of het histor is weel ik niet zeker. Ik heb toen iets uitgekozen en dat hebben ze gemengd
We have far more in common than that which devides us..
pi_203379650
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Prachtig, die wrap _O_

Ik zoek zo'n kleur voor de muur maar kan hem nog niet vinden. Ik heb hier staaltjes van Hornbach en Flexa maar dat is het nog niet.
Weten jullie welke bouwmarkt ook staaltjes van Histor heeft naast een eigen assortiment?
Mijn muur lijkt hier een beetje op maar de ondergrond is natuurlijk heel anders
We have far more in common than that which devides us..
pi_203380401
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:53 schreef created het volgende:

[..]
Ik heb offertes bij 2 verschillende bedrijven opgevraagd:

1x totaal bedrag van ¤2.900 voor de buitenkant van de keuken, inclusief de plinten. Eerste mogelijkheid is maart.

1x totaal bedrag van ¤3.265 voor deurtjes + binnenranden deurtjes, zijkant, plint, blad en ovens. Eerste mogelijkheid volgende week.
^
Protège moi de mes désirs.
pi_203380464
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Prachtig, die wrap _O_

Ik zoek zo'n kleur voor de muur maar kan hem nog niet vinden. Ik heb hier staaltjes van Hornbach en Flexa maar dat is het nog niet.
Weten jullie welke bouwmarkt ook staaltjes van Histor heeft naast een eigen assortiment?
Wij hebben Geordend van Histor. Inmiddels niet meer als directe kleur (of kleurkaartje)van Histor verkrijgbaar, maar uiteraard wel te mengen. Zit hier op de muren van de woon- en eetkamer en komt hoogstwaarschijnlijk ook weer in het nieuwe huis.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 21:49:06 #192
5428 crew  miss_sly
pi_203380475
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:04 schreef created het volgende:
Vrijdag wordt mijn plak pvc vloer gelegd in Hongaarse punt! Ik heb een half ronde muur in mn keuken en gang. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Hierbij een keuken update!

Zo was de keuken eergisteren:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


RESULTAAT:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Ik ben er echt heel blij mee! Plinten zijn ook zwart maar die passen er nog niet onder vanwege nieuwe vloer en geëgaliseerde voor die er nu in ligt. En de randen moeten gekit worden.

Greepjes wil ik nog gaan vervangen voor zwarte grepen, nieuwe of deze laten spuiten.
Tegels op de muur wil ik met de tijd gaan vervangen. En een andere kleur op de muur.
Wat is dat mooi geworden O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203380521
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:04 schreef created het volgende:
Vrijdag wordt mijn plak pvc vloer gelegd in Hongaarse punt! Ik heb een half ronde muur in mn keuken en gang. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Hierbij een keuken update!

Zo was de keuken eergisteren:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


RESULTAAT:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Ik ben er echt heel blij mee! Plinten zijn ook zwart maar die passen er nog niet onder vanwege nieuwe vloer en geëgaliseerde voor die er nu in ligt. En de randen moeten gekit worden.

Greepjes wil ik nog gaan vervangen voor zwarte grepen, nieuwe of deze laten spuiten.
Tegels op de muur wil ik met de tijd gaan vervangen. En een andere kleur op de muur.
Oók de afzuigkap *O*

Fraai hoor!
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:40:08 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203381421
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:48 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Wij hebben Geordend van Histor. Inmiddels niet meer als directe kleur (of kleurkaartje)van Histor verkrijgbaar, maar uiteraard wel te mengen. Zit hier op de muren van de woon- en eetkamer en komt hoogstwaarschijnlijk ook weer in het nieuwe huis.
Geordend _O_
Resistance is futile.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:40:54 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203381442
Die wrap _O_

Ook erg benieuwd naar de Hongaarse punt, die komt hier ook *) .
Resistance is futile.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:49:10 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203381607
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:21 schreef MaJo het volgende:
Dit is het topic dat ik zoek! Ik zie hier veel mensen moet goede stijl dus ik kan hier wel wat ideetjes opgooien O-)

Even een schets van ons nieuwe huis: een aantal dingen willen we gaan vervangen (toilet/badkamer/vloeren) maar een aantal dingen willen we gaan upgraden (keuken/berging). Om te beginnen met de keuken. Alles is ontzettend wit: vloeren, kastjes en de muur (er zitten geen kastjes boven het aanrecht). Het aanrecht is 4 meter breed met een kleine L aan de linkerkant. Foto's post ik nog even niet omdat we het huis officieel nog niet hebben, voelt gek ofzo :@ Maar voor wie meer wil weten: stuur een PM voor de link. We willen de kastjes vervangen, nieuw aanrechtblad en tegeltjes op de muur.

We willen sowieso de vloeren vervangen voor PVC gelegd in Hongaarse punt met een houtlook. Zelf vinden we hout ook heel mooi voor in de keuken, denk aan zoiets:

[ afbeelding ]

Ik ben alleen bang dat dit gaat vloeken met de houten vloer. Qua kleur ben ik ook zeer gecharmeerd van deze combi, keihard gejat uit het topic van @:Seven door @:Claudia_x

[ afbeelding ]

Dat lijkt wel weer goed te passen bij een houten vloer. Zo'n wasbak vind ik mooi maar is ons iets te landelijk denk ik. Zelf houden we van modern maar wel warm.

Dan de tegeltjes, geen idee welke vorm/welk patroon. We denken aan groen/grijs. Bijvoorbeeld dit:

[ afbeelding ]

Ik vind die hele combi wel mooi, op de zwarte grepen na. Maar ook daar lijkt me dat niet te combineren met een houten (PVC) vloer.

Nou ja, duidelijk dus dat we wel ideeën hebben maar geen idee hoe en wat precies :') Dus hjalp, iemand die mee kan denken?
Je kunt de keukendeurtjes ook laten spuiten. Kan zijn dat K14 dat wel doet.

Ik zou zelf ook nooit voor houten keuken en houten vloer kiezen.

En nee, Hongaarse punt komt eind april hier.
Resistance is futile.
pi_203381998
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:04 schreef created het volgende:
Vrijdag wordt mijn plak pvc vloer gelegd in Hongaarse punt! Ik heb een half ronde muur in mn keuken en gang. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Hierbij een keuken update!

Zo was de keuken eergisteren:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


RESULTAAT:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Ik ben er echt heel blij mee! Plinten zijn ook zwart maar die passen er nog niet onder vanwege nieuwe vloer en geëgaliseerde voor die er nu in ligt. En de randen moeten gekit worden.

Greepjes wil ik nog gaan vervangen voor zwarte grepen, nieuwe of deze laten spuiten.
Tegels op de muur wil ik met de tijd gaan vervangen. En een andere kleur op de muur.
Veel mooier geworden ja met wat kleur erin. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_203382247
Supermooi geworden @created !
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 23:52:00 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203382538
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat ziet er idd uit als een Hongaarse punt.
Gek dat ze dat dan niet zo noemen toch :? Volgens de jongen van de winkel vanmiddag begint Hongaarse punt uit de gratie te raken vanwege die foutmarge, volgens hem moeten ze dit ook heel duidelijk communiceren naar de kopers zodat ze geen gelazer achteraf krijgen. Misschien wil Moduleo z’n handen daar niet aan branden? :D
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:49 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je kunt de keukendeurtjes ook laten spuiten. Kan zijn dat K14 dat wel doet.

Ik zou zelf ook nooit voor houten keuken en houten vloer kiezen.

En nee, Hongaarse punt komt eind april hier.
Ik zit nu bij K14 te kijken, ook een goede optie om een aanvraag te doen voor de keuken upgrade ^O^

Jammer dat het pas in april gelegd wordt, wij moeten toch wat sneller die knoop doorhakken :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 27 januari 2022 @ 00:19:41 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203382849
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:52 schreef MaJo het volgende:

[..]
Gek dat ze dat dan niet zo noemen toch :? Volgens de jongen van de winkel vanmiddag begint Hongaarse punt uit de gratie te raken vanwege die foutmarge, volgens hem moeten ze dit ook heel duidelijk communiceren naar de kopers zodat ze geen gelazer achteraf krijgen. Misschien wil Moduleo z’n handen daar niet aan branden? :D

Op hun eigen website noemen ze het een Chevron, wat het in feite ook is natuurlijk.
https://www.moduleo.com/n(...)eo-moods-chevron-262

Ze hebben wel leuke patronen hoor, bij de "luxe PVC-vloeren" maar visgraat noemen ze gewoon Herringbone.
https://www.moduleo.com/n(...)etry-country-oak-852

Deze noemen ze wel weer een visgraatplank trouwens.....
https://www.moduleo.com/n(...)impress-bohemian-264

Edit:
Ik geloof er niet zoveel van als ze zelfs een Hongaarse punt niet maatvast genoeg zouden kunnen krijgen, als je deze Wicker en Vortex ziet (even in de "visualiseer je kamer" bekijken) dan moeten ze die maatvastheid echt wel onder de duim hebben inmiddels.

[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 27-01-2022 00:32:12 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')