abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202507334
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:28 schreef PollosHermanos het volgende:

[..]
Blackface is anders al jaren verboden, en Zwarte Piet is blackface. Het zal nog wel een paar jaar duren voor je helemaal geen Zwarte Piet meer ziet maar de verandering die reeds is ingezet om ermee te stoppen ga je niet meer terug kunnen draaien. En wat mij betreft is dat helemaal prima, kijk naar het Sinterklaasjournaal, het plezier met de Pieten in huidige vorm is er bij de kinderen niet minder om.
Je praat jezelf nu dingen aan :') er komt een moment dat men dat gedram zat is.
pi_202507345
quote:

[..]
Blackface is anders al jaren verboden,
In Nederland? Kan je mij een wet laten zien waaruit dat blijkt?
pi_202507378
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Je praat jezelf nu dingen aan :') er komt een moment dat men dat gedram zat is.
Wat praat ik mezelf precies aan dan?

En als het moment komt dat men "het gedram" zat is, wat dan?
pi_202507471
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
In Nederland? Kan je mij een wet laten zien waaruit dat blijkt?
Daar heb je gelijk in, die wet is hier niet voor zover ik weet. Maar Blackface is een uiting van racisme, en racisme is bij wet verboden in Nederland.

Ik weet niet of het uberhaupt nodig zal zijn dat er een hard verbod komt. Elk jaar zie je minder Zwarte Pieten, en dat zullen er elk jaar minder worden. Ik merk het ook in de algemene opinie bij mensen in mijn omgeving die eerst verbolgen reageerden op de kritiek op Zwarte Piet, steeds meer mensen begrijpen dat het niet meer kan en dat je prima Sinterklaas kunt vieren met een Piet in een aangepaste vorm.
pi_202507491
quote:

[..]
Blackface is anders al jaren verboden, en Zwarte Piet is blackface. Het zal nog wel een paar jaar duren voor je helemaal geen Zwarte Piet meer ziet maar de verandering die reeds is ingezet om ermee te stoppen ga je niet meer terug kunnen draaien. En wat mij betreft is dat helemaal prima, kijk naar het Sinterklaasjournaal, het plezier met de Pieten in huidige vorm is er bij de kinderen niet minder om.
Zwart Piet is geen blackface.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:57:05 #281
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_202507535
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:51 schreef PollosHermanos het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in, die wet is hier niet voor zover ik weet. Maar Blackface is een uiting van racisme, en racisme is bij wet verboden in Nederland.

Ik weet niet of het uberhaupt nodig zal zijn dat er een hard verbod komt. Elk jaar zie je minder Zwarte Pieten, en dat zullen er elk jaar minder worden. Ik merk het ook in de algemene opinie bij mensen in mijn omgeving die eerst verbolgen reageerden op de kritiek op Zwarte Piet, steeds meer mensen begrijpen dat het niet meer kan en dat je prima Sinterklaas kunt vieren met een Piet in een aangepaste vorm.
Nee, niet steeds meer mensen begrijpen het, steeds meer mensen hebben geen zin om hier discussies over te voeren met 'woke' Nederland.
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:00:27 #282
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202507575
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:57 schreef mossad_agent het volgende:

[..]
Nee, niet steeds meer mensen begrijpen het, steeds meer mensen hebben geen zin om hier discussies over te voeren met 'woke' Nederland.
Steeds meer mensen begrijpen dat er een dubbele agenda is en het allemaal om geld draait.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202507605
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:52 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zwart Piet is geen blackface.
Als dat je mening is dan heeft verdere discussie natuurlijk geen zin. Verandert verder niets aan het feit dat Zwarte Piet een aflopende zaak is.
pi_202507651
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:02 schreef PollosHermanos het volgende:

[..]
Als dat je mening is dan heeft verdere discussie natuurlijk geen zin. Verandert verder niets aan het feit dat Zwarte Piet een aflopende zaak is.
Weet ik niet. De zelfverklaarde pro-zwarte pieten zijn vrij radicaal. Ze zijn vastberaden zich zwart te schminken !
  Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 10:10:39 #285
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202507658
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Weet ik niet. De zelfverklaarde pro-zwarte pieten zijn vrij radicaal. Ze zijn vastberaden zich zwart te schminken !
Het zal niet helemaal verdwijnen, maar het lijkt er wel op dat we een status quo hebben bereikt, nietwaar?

De ZP discussie leeft niet meer in de media, men vindt dat er genoeg is gebeurd op een enkele figuur na en er zijn wat mensen die vasthouden aan dat de roetvegen op de televeel gewoon zwart moeten worden, maar ook dat is een klein groepje.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:12:59 #286
3542 Gia
User under construction
pi_202507676
quote:
Een 50 blanken en 3 negers gaan demonstreren in Volendam. Zij zijn degenen die het podium pakken.
Hoe is oliebollen en eieren gooien naar een groep overwegend blanke mensen racistisch?
pi_202507699
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het zal niet helemaal verdwijnen, maar het lijkt er wel op dat we een status quo hebben bereikt, nietwaar?

De ZP discussie leeft niet meer in de media, men vindt dat er genoeg is gebeurd op een enkele figuur na en er zijn wat mensen die vasthouden aan dat de roetvegen op de televeel gewoon zwart moeten worden, maar ook dat is een klein groepje.
Ik heb nou niet echt gevoel dat 'de media' nog representatief is voor wat er speelt onder de bevolking.
pi_202508434
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:02 schreef PollosHermanos het volgende:

[..]
Wat mij betreft is dat een mening, net als dat Zwarte Piet wel blackface zou zijn net zo goed een mening is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 7 december 2021 @ 13:27:29 #289
3542 Gia
User under construction
pi_202509994
quote:

[..]
Kun je mij het wetsartikel zien waarin staat dat blackface, in Nederland, verboden is?
Je mag je hier in Nederland zo vaak zwart schminken als je maar wilt. Daar is totaal geen verbod op.
  dinsdag 7 december 2021 @ 13:30:14 #290
3542 Gia
User under construction
pi_202510024
quote:

[..]

Blackface is racisme, in Amerika. Hier speelt blackface totaal niet.
Zwarte piet is geen blackface, ook al heeft hij een black face. Zwarte piet is dus geen racisme.

Dat jij daar anders over denkt, maakt het nog niet waar.
pi_202511471
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Het zijn toch voornamelijk Surinamers met issues? Mensen van de Antillen staan er imo anders in.

Klopt dat?
Het zijn voornamelijk Ghanezen, die in het land van herkomst welgesteld en vooraanstaand waren. Posities die niet in de laatste plaats verkregen zijn vanwege de slavenhandel uit het verleden.
pi_202513746
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:30 schreef Gia het volgende:

[..]
Blackface is racisme, in Amerika. Hier speelt blackface totaal niet.
Zwarte piet is geen blackface, ook al heeft hij een black face. Zwarte piet is dus geen racisme.

Dat jij daar anders over denkt, maakt het nog niet waar.
Ook hier geldt, als dit jouw mening is dan heeft verdere discussie tussen ons geen zin. Succes verder
pi_202513838
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:06 schreef PollosHermanos het volgende:

[..]
Ook hier geldt, als dit jouw mening is dan heeft verdere discussie tussen ons geen zin. Succes verder
Zo te zien heeft verdere discussie met jou geen zin aangezien je geen andere zienswijzen accepteert.
pi_202513954
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zo te zien heeft verdere discussie met jou geen zin aangezien je geen andere zienswijzen accepteert.
Nee, ik bedoel dat onze meningen dusdanig verschillen dat we elkaar toch niet gaan overtuigen, daarom heeft verdere discussie geen zin imo.
pi_202514119
Iraanse 'Zwarte Piet' wordt wél beschermd door de VN
https://www.ad.nl/binnenl(...)door-de-vn~a21e1e8f/

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_202514217
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:06 schreef PollosHermanos het volgende:

[..]
je haalt "mening" en "feiten" door elkaar.

Volgens jou logica moet de swastika in India verboden worden omdat het hier in Europa een symbool van haat is. en daar is het ene nog van het andere gejat. dat kun je van zwarte piet en blackface nog niet zeggen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:44:56 #297
3542 Gia
User under construction
pi_202514265
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:18 schreef PollosHermanos het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel dat onze meningen dusdanig verschillen dat we elkaar toch niet gaan overtuigen, daarom heeft verdere discussie geen zin imo.
Met elkaar overtuigen bedoel je dat de ander jouw mening accepteert, dus?
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:51:06 #298
3542 Gia
User under construction
pi_202514352
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:33 schreef Aether het volgende:
Iraanse 'Zwarte Piet' wordt wél beschermd door de VN
https://www.ad.nl/binnenl(...)door-de-vn~a21e1e8f/

[ afbeelding ]
Een zwart figuur dat in de verhaallijn eromheen al gebaseerd is op vroegere slaven. En dat is beschermd door de VN. Onze zwarte Piet, zwart van de schoorstenen, gewoon in loondienst van St. Nicolaas willen ze verbieden!

Wie snapt het nog?

Reden: in Nederland krijg je je zin als je hard genoeg mekkert, in Iran, zeer waarschijnlijk, niet.
pi_202514488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Een zwart figuur dat in de verhaallijn eromheen al gebaseerd is op vroegere slaven. En dat is beschermd door de VN. Onze zwarte Piet, zwart van de schoorstenen, gewoon in loondienst van St. Nicolaas willen ze verbieden!

Wie snapt het nog?

Reden: in Nederland krijg je je zin als je hard genoeg mekkert, in Iran, zeer waarschijnlijk, niet.
Dit is ook een goed boek.

https://www.wildgeraasdefilm.nl/product/zwarte-sinterklazen/

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 7 december 2021 @ 19:10:52 #300
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_202514657
quote:

[..]

Je gezicht zwart schminken is een oud sjamanistische gewoonte/traditie , heeft niks , maar ook echt niks met blackface te maken. Dan zouden Krampus, knecht Ruprecht , Schmutzli en/of Père Fouettard ook blackface moeten zijn
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')