Je praat jezelf nu dingen aanquote:Op dinsdag 7 december 2021 09:28 schreef PollosHermanos het volgende:
[..]
Blackface is anders al jaren verboden, en Zwarte Piet is blackface. Het zal nog wel een paar jaar duren voor je helemaal geen Zwarte Piet meer ziet maar de verandering die reeds is ingezet om ermee te stoppen ga je niet meer terug kunnen draaien. En wat mij betreft is dat helemaal prima, kijk naar het Sinterklaasjournaal, het plezier met de Pieten in huidige vorm is er bij de kinderen niet minder om.
In Nederland? Kan je mij een wet laten zien waaruit dat blijkt?quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:28 schreef PollosHermanos het volgende:
[..]
Blackface is anders al jaren verboden,
Wat praat ik mezelf precies aan dan?quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je praat jezelf nu dingen aaner komt een moment dat men dat gedram zat is.
Daar heb je gelijk in, die wet is hier niet voor zover ik weet. Maar Blackface is een uiting van racisme, en racisme is bij wet verboden in Nederland.quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
In Nederland? Kan je mij een wet laten zien waaruit dat blijkt?
Zwart Piet is geen blackface.quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:28 schreef PollosHermanos het volgende:
[..]
Blackface is anders al jaren verboden, en Zwarte Piet is blackface. Het zal nog wel een paar jaar duren voor je helemaal geen Zwarte Piet meer ziet maar de verandering die reeds is ingezet om ermee te stoppen ga je niet meer terug kunnen draaien. En wat mij betreft is dat helemaal prima, kijk naar het Sinterklaasjournaal, het plezier met de Pieten in huidige vorm is er bij de kinderen niet minder om.
Nee, niet steeds meer mensen begrijpen het, steeds meer mensen hebben geen zin om hier discussies over te voeren met 'woke' Nederland.quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:51 schreef PollosHermanos het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, die wet is hier niet voor zover ik weet. Maar Blackface is een uiting van racisme, en racisme is bij wet verboden in Nederland.
Ik weet niet of het uberhaupt nodig zal zijn dat er een hard verbod komt. Elk jaar zie je minder Zwarte Pieten, en dat zullen er elk jaar minder worden. Ik merk het ook in de algemene opinie bij mensen in mijn omgeving die eerst verbolgen reageerden op de kritiek op Zwarte Piet, steeds meer mensen begrijpen dat het niet meer kan en dat je prima Sinterklaas kunt vieren met een Piet in een aangepaste vorm.
Steeds meer mensen begrijpen dat er een dubbele agenda is en het allemaal om geld draait.quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:57 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Nee, niet steeds meer mensen begrijpen het, steeds meer mensen hebben geen zin om hier discussies over te voeren met 'woke' Nederland.
Als dat je mening is dan heeft verdere discussie natuurlijk geen zin. Verandert verder niets aan het feit dat Zwarte Piet een aflopende zaak is.quote:
Weet ik niet. De zelfverklaarde pro-zwarte pieten zijn vrij radicaal. Ze zijn vastberaden zich zwart te schminken !quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:02 schreef PollosHermanos het volgende:
[..]
Als dat je mening is dan heeft verdere discussie natuurlijk geen zin. Verandert verder niets aan het feit dat Zwarte Piet een aflopende zaak is.
Het zal niet helemaal verdwijnen, maar het lijkt er wel op dat we een status quo hebben bereikt, nietwaar?quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weet ik niet. De zelfverklaarde pro-zwarte pieten zijn vrij radicaal. Ze zijn vastberaden zich zwart te schminken !
Een 50 blanken en 3 negers gaan demonstreren in Volendam. Zij zijn degenen die het podium pakken.quote:
Ik heb nou niet echt gevoel dat 'de media' nog representatief is voor wat er speelt onder de bevolking.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zal niet helemaal verdwijnen, maar het lijkt er wel op dat we een status quo hebben bereikt, nietwaar?
De ZP discussie leeft niet meer in de media, men vindt dat er genoeg is gebeurd op een enkele figuur na en er zijn wat mensen die vasthouden aan dat de roetvegen op de televeel gewoon zwart moeten worden, maar ook dat is een klein groepje.
Wat mij betreft is dat een mening, net als dat Zwarte Piet wel blackface zou zijn net zo goed een mening is.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:02 schreef PollosHermanos het volgende:
[..]
Als dat je mening is dan heeft verdere discussie natuurlijk geen zin. Verandert verder niets aan het feit dat Zwarte Piet een aflopende zaak is.
Kun je mij het wetsartikel zien waarin staat dat blackface, in Nederland, verboden is?quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:28 schreef PollosHermanos het volgende:
[..]
Blackface is racisme, in Amerika. Hier speelt blackface totaal niet.quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:51 schreef PollosHermanos het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, die wet is hier niet voor zover ik weet. Maar Blackface is een uiting van racisme, en racisme is bij wet verboden in Nederland.
Het zijn voornamelijk Ghanezen, die in het land van herkomst welgesteld en vooraanstaand waren. Posities die niet in de laatste plaats verkregen zijn vanwege de slavenhandel uit het verleden.quote:Op maandag 6 december 2021 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Het zijn toch voornamelijk Surinamers met issues? Mensen van de Antillen staan er imo anders in.
Klopt dat?
Ook hier geldt, als dit jouw mening is dan heeft verdere discussie tussen ons geen zin. Succes verderquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Blackface is racisme, in Amerika. Hier speelt blackface totaal niet.
Zwarte piet is geen blackface, ook al heeft hij een black face. Zwarte piet is dus geen racisme.
Dat jij daar anders over denkt, maakt het nog niet waar.
Zo te zien heeft verdere discussie met jou geen zin aangezien je geen andere zienswijzen accepteert.quote:Op dinsdag 7 december 2021 18:06 schreef PollosHermanos het volgende:
[..]
Ook hier geldt, als dit jouw mening is dan heeft verdere discussie tussen ons geen zin. Succes verder
Nee, ik bedoel dat onze meningen dusdanig verschillen dat we elkaar toch niet gaan overtuigen, daarom heeft verdere discussie geen zin imo.quote:Op dinsdag 7 december 2021 18:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zo te zien heeft verdere discussie met jou geen zin aangezien je geen andere zienswijzen accepteert.
je haalt "mening" en "feiten" door elkaar.quote:Op dinsdag 7 december 2021 18:06 schreef PollosHermanos het volgende:
[..]
Ook hier geldt, als dit jouw mening is dan heeft verdere discussie tussen ons geen zin. Succes verder
Met elkaar overtuigen bedoel je dat de ander jouw mening accepteert, dus?quote:Op dinsdag 7 december 2021 18:18 schreef PollosHermanos het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat onze meningen dusdanig verschillen dat we elkaar toch niet gaan overtuigen, daarom heeft verdere discussie geen zin imo.
Een zwart figuur dat in de verhaallijn eromheen al gebaseerd is op vroegere slaven. En dat is beschermd door de VN. Onze zwarte Piet, zwart van de schoorstenen, gewoon in loondienst van St. Nicolaas willen ze verbieden!quote:Op dinsdag 7 december 2021 18:33 schreef Aether het volgende:
Iraanse 'Zwarte Piet' wordt wél beschermd door de VN
https://www.ad.nl/binnenl(...)door-de-vn~a21e1e8f/
[ afbeelding ]
Dit is ook een goed boek.quote:Op dinsdag 7 december 2021 18:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Een zwart figuur dat in de verhaallijn eromheen al gebaseerd is op vroegere slaven. En dat is beschermd door de VN. Onze zwarte Piet, zwart van de schoorstenen, gewoon in loondienst van St. Nicolaas willen ze verbieden!
Wie snapt het nog?
Reden: in Nederland krijg je je zin als je hard genoeg mekkert, in Iran, zeer waarschijnlijk, niet.
Je gezicht zwart schminken is een oud sjamanistische gewoonte/traditie , heeft niks , maar ook echt niks met blackface te maken. Dan zouden Krampus, knecht Ruprecht , Schmutzli en/of Père Fouettard ook blackface moeten zijnquote:Op dinsdag 7 december 2021 09:51 schreef PollosHermanos het volgende:
[..]
Ik weet niet of het uberhaupt nodig zal zijn dat er een hard verbod komt. Elk jaar zie je minder Zwarte Pieten, en dat zullen er elk jaar minder worden. Ik merk het ook in de algemene opinie bij mensen in mijn omgeving die eerst verbolgen reageerden op de kritiek op Zwarte Piet, steeds meer mensen begrijpen dat het niet meer kan en dat je prima Sinterklaas kunt vieren met een Piet in een aangepaste vorm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |