abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 januari 2003 @ 22:30:54 #1
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8213234
vergeleken grotere over het algemeen?

heb het eens gelezen en ga er dus maar vanuit dat het klopt, maar is dat wel zo and if so: why?

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8213307
In de Intermediair van deze week staat een stuk over de vraag waarom grote dieren over het algeen langer leven dan kleine, terwijl dit bij honden juist omgekeerd is. Sla dat blad dus eens op.
pi_8213414
Honden, de Dingo is toch de oerhond? De rest zijn klonen en dus geen lang leven beschoren. Met de mens is dit ook zo, hoe groter hoe meer het hart moet pompen.
Nee,je kan beter een gedrongen pigmee zijn dan heb je de meeste kans om oud te worden vermits je niet als lekkernij wordt gezien.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 22:39:37 #4
8502 BAZZA
pi_8213438
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:38 schreef fatima het volgende:
Honden, de Dingo is toch de oerhond? De rest zijn klonen en dus geen lang leven beschoren. Met de mens is dit ook zo, hoe groter hoe meer het hart moet pompen.
Maar grotere mensen hebben toch ook gewoon een groter hart?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8213478
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:39 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat ligt eraan ken jij toevallig hele lange bejaarden?
  vrijdag 31 januari 2003 @ 22:44:34 #6
8502 BAZZA
pi_8213570
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:40 schreef fatima het volgende:

Niet echt
  vrijdag 31 januari 2003 @ 22:46:09 #7
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_8213604
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:39 schreef BAZZA het volgende:

[..]

En omdat die mensen groot zijn moet het hart verhoudingsgewijs het zelfde presteren.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 22:53:49 #8
8502 BAZZA
pi_8213786
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:46 schreef MrReaL het volgende:

En omdat die mensen groot zijn moet het hart verhoudingsgewijs het zelfde presteren.

Ja en daarom zie ik niet in waarom bv een grotere hond eerder zou slijten er van uit gaande dat een grote hond een hart heeft dat in proportie is vergeleken de rest van zijn lichaam.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 22:58:33 #9
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_8213884
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:40 schreef fatima het volgende:

[..]

Wat vind je lang?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_8213918
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:58 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Wat vind je lang?

Voor een vrouw langer dan 1.80 en een man 1.90 en voor een hond ligt het aan de eigenaar.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 23:10:11 #11
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_8214116
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 23:00 schreef fatima het volgende:

[..]

Voor een vrouw langer dan 1.80 en een man 1.90 en voor een hond ligt het aan de eigenaar.

M'n opa was 1.90, m'n overgrootopa 1.85. Dat is niet echt klein als je bedenkt dat dat nu nog ruim boven de gemiddelde lengte ligt. Bovendien was m'n opa uit 1918, en m'n overgrootopa uit.... rond 1880 geloof ik.

Opa is 84 geworden, gestorven door een dodelijk ongeluk (en was daarvoor nog erg fit en 'jong') , overgrootopa is 100 geworden en door ouderdom gestorven.

[Dit bericht is gewijzigd door Oosthoek op 31-01-2003 23:12]

deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_8214159
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 23:10 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

M'n opa was 1.90, m'n overgrootopa 1.85. Dat is niet echt klein als je bedenkt dat dat nu nog ruim boven de gemiddelde lengte ligt. Bovendien was m'n opa uit 1918, en m'n overgrootopa uit.... rond 1880 geloof ik.

Opa is 84 geworden, gestorven door een dodelijk ongeluk, overgrootopa is 100 geworden en door ouderdom gestorven.

Tja uitzonderingen bevestigen de regel. Ik moet ook zeggen dat er hier in het bejaardenhuis niet al te veel 'lange' bejaarden rondlopen.
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
  vrijdag 31 januari 2003 @ 23:14:44 #13
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_8214187
Het lijkt me ook zaak om er bij te denken dat mensen vroeger niet lang werden. De gemiddelde lengte tegenwoordig ligt denk ik meer dan 10 cm hoger dan 50 jaar geleden.

Als er geen lange mensen geboren worden, belanden ze ook niet in 't bejaardentehuis.

Maar laten we terug gaan tot de essentie van het topic.

deed het licht uit
pi_8214215
Dit is misschien wat vergezocht, maar over het algemeen zitten grote honden meer buiten, en zijn actiever dan kleine hondjes, die binnen zitten, en gedragen worden enzo.
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_8214242
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 23:10 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Opa is 84 geworden, gestorven door een dodelijk ongeluk, overgrootopa is 100 geworden en door ouderdom gestorven.

In de Oosthoek zit je altijd goed maar vertel eens....
Was die Opa een soort Majoor Boshardt? Tegen beter weten de weg op?
Ik heb een tante gehad van 95(met diabetes) die alleen over was gebleven,al haar zusters en broers waren dood en ze dacht dat God haar vergeten was en toen heeft ze een grote puntzak snoep gekocht in de C1000 en is dezelfde avond in coma geraakt en de volgende dag overleden.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 23:41:50 #16
8502 BAZZA
pi_8214510
fff terug naar het eigenlijke onderwerp
  zaterdag 1 februari 2003 @ 00:00:12 #17
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_8214739
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 23:18 schreef fatima het volgende:

[..]

In de Oosthoek zit je altijd goed maar vertel eens....
Was die Opa een soort Majoor Boshardt? Tegen beter weten de weg op?
Ik heb een tante gehad van 95(met diabetes) die alleen over was gebleven,al haar zusters en broers waren dood en ze dacht dat God haar vergeten was en toen heeft ze een grote puntzak snoep gekocht in de C1000 en is dezelfde avond in coma geraakt en de volgende dag overleden.

Mja tegen beter weten de weg op ja. Had van de dokter te horen gekregen dat hij links blind was, maar geheim gehouden en zonder weten van de dokter toch op vakantie gegaan met z'n Chevy+tandemasser. Ze wilden net terug gaan naar Nederland toen hij iets ging ophalen bij de opslag, van links kwam een 21 jarige meid in d'r Peugeot 106 van de snelweg afgeslagen, en m'n opa stak de weg rustig over met z'n bak.

Resultaat: een samengevouwen Chevy 106 (minus de motor van de 106, die lag 200(!!) meter verderop) een opa die compleet in de kreukels lag waar euthanasie op gepleegd is en een hoogstwaarschijnlijk overleden wijffie van 21. Uitermate treurig allemaal.

Familietrekje, mij krijg je ook niet uit de auto, al word ik 120.

Sorry voor het grondig verneuken van je topic Bazza.

deed het licht uit
  zaterdag 1 februari 2003 @ 00:05:38 #18
30266 22Jarige
Here comes the pain!
pi_8214808
Ik heb wel is op tv gezien dat het hart van een muis tegen over een olifant veel sneller klopt en daardoor sneller op is en sneller dood is.
  zaterdag 1 februari 2003 @ 00:08:02 #19
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_8214833
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:38 schreef fatima het volgende:
Nee,je kan beter een gedrongen pigmee zijn dan heb je de meeste kans om oud te worden vermits je niet als lekkernij wordt gezien.
Wat een slap gelul in de ruimte. De oerhond = de wolf, andere rassen zijn geen klonen en dat groot/klein bij de mens slaat ook nergens op omdat volgens jouw redenering van het meer moeten pompen v/h hart sporten slecht zou zijn. Hoe kom je erbij dat pigmee-en (gemiddeld) ouder worden dan de grotere bos-negers of zulu's bv ?
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 1 februari 2003 @ 00:10:06 #20
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_8214860
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 00:08 schreef Furby het volgende:

[..]

Wat een slap gelul in de ruimte. De oerhond = de wolf, andere rassen zijn geen klonen en dat groot/klein bij de mens slaat ook nergens op omdat volgens jouw redenering van het meer moeten pompen v/h hart sporten slecht zou zijn. Hoe kom je erbij dat pigmee-en (gemiddeld) ouder worden dan de grotere bos-negers of zulu's bv ?

Hoe kom jij er dan bij dat de wolf de oerhond is, en dat de Pigmee niet ouder wordt dan de grotere bos-negers of zulu's?
deed het licht uit
pi_8218441
Je moet uitgaan van de wolf, dit is de oorsprong van de hond, alhoewel de moderne hond weinig meer van doen heeft van een wolf(zelfs de hersen-inhoud is anders).

Een wolf geeft dus ongeveer de maximale grootte van een hond aan.

De dingo is geen oerhond, dat is een gedomestiseerde hond geweest die mee is gegaan naar australie en die daar weer verwilderd is.
de dingo bestaat nu zo'n 2000 jaar....

Hoe groter de hond, hoe meer zijn lijf te lijden heeft.
Het hart word groter, het gewicht word groter.
Terwijl het dezelfde soort en dus in grote lijnen dezelfde bouw blijft.

Een grote hond moet ook in verhouding veel meer en veel sneller groeien dan een kleine hond.
Bv mijn tosa inu rikidoh woog toen hij geboren werd rond de 500 gram, nu volwassen weegt hij 65 kilo.
Kleine hondjes krijgen vrij grote pups, het geboortegewicht verschilt niet bar veel, ze zijn wel iets lager natuurlijk, maar dat is geen wereldschokkend verschil, en zo'n hondje moet uitgroeien tot max 15 kilo.
Nu groeit een grote hond wat langer door(tot 2 a 3 jaar) dan een kleine hond(1 a anderhalf jaar), maar het leeuwendeel word gedaan in het eerste jaar, dit is ook waarom je heel rustig om moet gaan met een pup van een groot ras, ze groeien zo hard dat hun spieren eigenlijk hun grote gewicht nog niet goed aankunnen, iig niet bij flinke inspanning.

Dat maakt gewoonweg dat hoe groter de hond, hoe minder oud hij zal worden.

Zo word bv een ierse wolfhond(het grootste ras) zo'n 6 a 8 jaar oud word.

Een dogo argentino(nog groot maar toch een flink maatje kleiner) word al gemiddeld genomen zo'n 12 jaar.

Een golden retriever word gemiddeld genomen zo'n 14 jaar.

Een jack russel ergens tussen de 14 en de 16 jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door erodome op 01-02-2003 11:54]

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 1 februari 2003 @ 17:11:38 #22
8502 BAZZA
pi_8221982
Erodome> dat klinkt inderdaad logisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')