abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 15 november 2021 @ 10:33:00 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_202184725
Pablo Martín Páez Gavira (Spaanse uitspraak: [ˈpa.βlo maɾˈtim ˈpa.eθ ɣaˈβiɾa]; (Madrid, 5 augustus 2004), beter bekend als Gavi , is een Spaans betaald voetballer die bij het middenveld speelt.

Clubcarrière
Gavi, geboren in Los Palacios y Villafranca, Andalusië,begon bij Liara Balompié, een club in zijn geboortestad, en van daaruit ging hij naar de jeugdopleiding van Real Betis. Na 95 doelpunten te hebben gescoord voor het jeugdteam van Real Betis,werd Gavi gescout door spaanse topclubs, waaronder Villarreal, Real Madrid en Atlético Madrid.

Barcelona
In 2015, op 11-jarige leeftijd, tekende hij voor FC Barcelona.

In september 2020 tekende hij zijn eerste profcontract bij de Catalaanse club en promoveerde hij rechtstreeks van het onder-16-team naar het onder-19-team. Na goede prestaties bij de jeugd van Barcelona werd Gavi voorafgaand aan het seizoen 2021/22door manager Ronald Koeman opgenomen in het eerste elftal van het voorseizoen.

seizoen 2021–22
Na twee keer voor Barcelona B te hebben gespeeld in het seizoen 2020/21, werd Gavi gepromoveerd naar de seniorenploeg voor vriendschappelijke wedstrijden voorafgaand aan het seizoen met het eerste team. Na goede prestaties in overwinningen tegen Gimnàstic de Tarragona en Girona,zou Gavi riqui Puig in de selectie van Koeman hebben doorgeschoven. Hij zette deze goede reeks van vorm voort in een 3-0 overwinning tegen de Duitse oppositie VfB Stuttgart, het verdienen van vergelijkingen met Barcelona legende Xavi.

Op 29 augustus 2021 speelde hij zijn eerste officiële wedstrijd voor het eerste elftal van Barcelona in de 2-1 La Liga-zege op Getafe, als vervanger van Sergi Roberto in de 73e minuut.

Internationale carrière
Gavi vertegenwoordigde Spanje op onder-15 en onder-16 niveau.

Op 30 september 2021 ontving Gavi een verrassingsoproep voor het senioren nationale team van Spanje door de manager Luis Enrique. Hij maakte zijn debuut in de halve finale van de UEFA Nations League tegen Italië op 6 oktober en werd de jongste speler ooit die Spanje op senior niveau vertegenwoordigde. In de finale tegen Frankrijk op 10 oktober leed Spanje uiteindelijk een 2-1 nederlaag.

Speelstijl
Graham Hunter van ESPN prees Gavi als een veelbelovende jonge speler in 2021 en vergeleek hem met voormalige Barcelona-middenvelders Xavi en Andrés Iniesta vanwege zijn kwaliteiten als voetballer, waaronder zijn interpretatie van ruimte, anticipatie, intelligentie, visie, passing, eerste aanraking, nauwe controle, verandering van tempo en het vermogen om snel uit krappe ruimtes te komen en tegenaanvallen te initiëren. Na zijn optreden in de halve finale van Spanje op Italië in de Finale van de Nations League 2021, beschreef de Italiaanse verdediger Emerson Palmieri Gavi als een speler die "een enorm potentieel heeft".



In slechts vier interlands heeft Barcelona-middenvelder Gavi de harten van de Spaanse supporters veroverd. Na de zege op Zweden waren er mooie woorden voor de zeventienjarige Spanjaard.



Spanje moest winnen of gelijkspelen om zich rechtstreeks te plaatsen voor het WK in Qatar, maar door een late goal van Álvaro Morata werd het zelfs een overwinning. De grote uitblinker in La Cartuja was echter de jongste man op het veld: Gavi eiste de bal continu op en bracht Spanje aan het voetballen. Hij verstuurde in totaal 74 passes, waarvan er 68 aankwamen.

Maar vooral zijn dribbels oogstten lof. Liefst vijf keer passeerde Gavi zijn directe tegenstander, vaker dan iedere andere speler op het veld. In de achttiende minuut ontdeed hij zich van Dejan Kulusevski, om vervolgens Victor Claesson uit te spelen met een croqueta, in vroegere tijden hét handelsmerk van Andrés Iniesta. Daar maakte hij zich nóg populairder mee.

De ruim 50.000 supporters in Sevilla maakten er een feestje van op de tribunes en scandeerde luidkeels de naam van het zeventienjarige toptalent. Toen Gavi in de negentigste minuut gewisseld werd, deden ze dat nog eens dunnetjes over. Bondscoach Luis Enrique, die Gavi in de laatste vier belangrijke interlands van Spanje in de basis posteerde, had achteraf ook mooie woorden voor hem over.

'Ik heb geluk, want ik heb de beschikking over ervaren voorbeeldprofs, leiders en prachtige jonge spelers. Wat Gavi vandaag in zijn geboorteplaats heeft laten zien, was uniek voor een zeventienjarige knaap', aldus Enrique op zijn persconferentie. De Spaanse kranten waren ook lyrisch over het optreden van de Barcelona-telg.

'Gavi is een zeventienjarige veteraan', concludeerde El Mundo Deportivo. Het dagblad Sport noemt het spel van Gavi 'schaamteloos': 'Hij was opnieuw de beste van het hele elftal. Elke keer als hij de bal kreeg, klonk er gejuich op de tribunes. Hij was dominant aan de bal, maar ook zonder bal gaf hij alles.' AS schreef: 'Hij is nog een junior, maar hij speelt alsof hij al twintig jaar meedoet.'

_O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_202184874
Nooit van gehoord.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_202184945
Wie?

:T
  Trouwste user 2022 maandag 15 november 2021 @ 11:06:39 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_202185084
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 10:46 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Nooit van gehoord.
Wist je dat ik de eerste was op FOK! die een topic opende over Messi (fantopic) ? Toen was-ie ook 17 en waren de eerste reacties ook zoals jij nu post. Leuk om terug te lezen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 15 november 2021 @ 11:07:09 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_202185090
quote:
19s.gif Op maandag 15 november 2021 10:51 schreef Socios het volgende:
Wie?

:T
Imca Marina

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_202185302
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:06 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wist je dat ik de eerste was op FOK! die een topic opende over Messi (fantopic) ? Toen was-ie ook 17 en waren de eerste reacties ook zoals jij nu post. Leuk om terug te lezen.

:T
Linkje bitte.
U MAD?
  maandag 15 november 2021 @ 11:28:55 #7
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_202185343
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 10:46 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Nooit van gehoord.
Dit kan niet.
  maandag 15 november 2021 @ 11:29:10 #8
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_202185346
Dit wordt een hele grote. _O_
  Trouwste user 2022 maandag 15 november 2021 @ 12:08:40 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_202185862
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Linkje bitte.
Uit 2005. Lees, huiver en geniet :

VBL / Messi, de nieuwe wereldster.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_202186095
Mooie speler. :) Al ben ik nog meer fan van Puig
Gino ♥
  Trouwste user 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 15:27:50 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_202245859
FC Barcelona dreigt toptalent Gavi kwijt te raken in de winterse transferperiode. De Spaanse grootmacht wil het contract van de middenvelder graag openbreken en verlengen, maar Chelsea ligt op de loer. The Blues zouden de huidige ontsnappingsclausule van Gavi willen activeren.

Met dat nieuws pakt Diario SPORT donderdag uit. Gavi brak onder Ronald Koeman door in het eerste elftal en wordt gezien als één van de grootste talenten binnen de club. De zeventienjarige middenvelder staat nog tot de zomer van 2023 onder contract in Camp Nou. In dat contract is een ontsnappingsclausule van vijftig miljoen euro opgenomen.

Die clausule is de reden waarom Barcelona vaart achter de gesprekken over een nieuw contract wil zetten. Chelsea ziet zijn kans en wil naar verluidt voor de contractonderhandelingen toeslaan en de clausule van Gavi activeren.

Bij Barcelona bewaart men de rust. President Joan Laporta verwacht dat Gavi zijn contract 'gewoon' gaat verlengen. De club wil hem een nieuwe verbintenis tot medio 2026 voorschotelen, waarin een ontsnappingsclausule van één miljard euro opgenomen wordt. Eerder deed Barcelona dat al in de onderhandelingen met Ansu Fati en Pedri, die daarmee zo goed als zeker behouden kunnen worden voor de club.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 december 2021 @ 11:27:42 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_202564831
FC Barcelona zit niet alleen sportief gezien in de hoek waar de klappen vallen. De Spaanse club lijkt ook buiten de lijnen rekening te moeten houden met een fikse tegenvaller.

De Catalaanse krant El Nacional meldt zaterdag dat toptalent Gavi, een van de weinige lichtpuntjes van dit seizoen, mogelijk voor een vertrek staat. Volgens het dagblad weigert de 17-jarige middenvelder voorlopig zijn in 2023 aflopende contract te verlengen.

Bayern München, Chelsea en Liverpool lijken te willen te profiteren van de situatie en vinden het geen enkel probleem om de gelimiteerde afkoopsom te lichten van ongeveer 50 miljoen euro, die in het huidige contract van Gavi is opgenomen.

Biljoen euro
FC Barcelona wil niets liever dan de verbintenis van de voetballer opwaarderen en verlengen, om zo meteen ook de gelimiteerde afkoopsom op te kunnen krikken tot ongeveer een biljoen euro, zoals eerder werd gedaan met Pedri en Ansu Fati.

La Roja
Gavi maakte in augustus van dit jaar onder de inmiddels ontslagen Ronald Koeman zijn debuut voor FC Barcelona. Sindsdien stond hij twintig keer in de basis bij de Blaugranas. Met zijn sterke optredens verdiende hij bovendien een oproep voor de Spaanse nationale ploeg. Inmiddels kwam hij vier keer in actie voor La Roja.

Matig seizoen
FC Barcelona is bezig aan een matig seizoen en bezet in La Liga de teleurstellende zevende plaats. Na de winterstop gaat de club van Frenkie de Jong en Mempis Depay bovendien verder in de Europa League. De ploeg van Xavi werd eerder deze week uitgeschakeld in de Champions League. De laatste keer dat Barça op het tweede Europese niveau acteerde was in 2004.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 januari 2022 @ 20:10:48 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_203098524
Rode kaart.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 5 december 2022 @ 22:16:18 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_206960553
Ronald Koeman geniet dit WK van de Spaanse supertalenten met wie hij bij Barcelona samen heeft gewerkt. In een uitgebreid interview met Marca vergelijkt hij Pedri met Andrés Iniesta en is hij eveneens lovend over Gavi. Ook spreekt de toekomstige Oranje-coach zich uit over Frenkie de Jong.



Koeman was degene die de talenten op jonge leeftijd liet debuteren bij hun club. 'In mijn tijd bij Barcelona waren er heel goede jonge spelers, ze verrasten me. Pedri was 17 en Gavi was 16. Beiden toonden ze hoeveel talent ze hadden. In mijn geval was het ook niet bijzonder om ze te laten debuteren. Ze lieten in een korte tijd zien in het team te horen en daarom gaf ik ze steeds meer mogelijkheden.'

Het tweetal speelt op dit moment een belangrijke voor Spanje op het WK. Koeman verwacht dat met name Pedri heel ver kan komen. De 59-jarige oefenmeester ziet de middenvelder een carrière à la Iniesta hebben. 'Hij speelt op zijn negentiende al op dit niveau. Over een tijdje zal hij een meer ervaren speler zijn en kan hij een van de beste middenvelders ter wereld worden.' Vorige maand ontmoette Pedri zijn grote idool Iniesta al.

Aanbevolen: 'Pedri wisselen, Luis Enrique vond dat hij dat niet kon maken tegenover de voetbalgoden'
Koeman omschrijft Gavi als een 'agressievere speler'. 'Maar dat is ook een van zijn kwaliteiten als speler. Ik hoop dat hij zich blijft verbeteren en meer wedstrijden op hoog niveau gaat spelen. Spanje heeft met deze jonge spelers een grote toekomst voor zich', sprak de Nederlander zich lovend uit. De Spanjaarden spelen dinsdag in de achtste finale tegen Marokko.

https://www.vi.nl/nieuws/(...)nje-gouden-toekomst-

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 13:17:28 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_206981281
Naar huis dus. Zijn tijd komt nog wel. Net zoals bij Pedri.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 15 januari 2023 @ 20:54:50 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_207577381
Nu ook jongste doelpuntenmaker in de Spaanse Supercup.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 16 januari 2023 @ 07:42:31 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_207580469
Net 18 jaar en man van de wedstrijd tegen Real. _O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 16 januari 2023 @ 18:51:26 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_207588718
Barcelona-middenvelder Gavi wordt in Spanje bedolven onder complimenten na zijn optreden tegen Real Madrid in de strijd om de Supercopa. De achttienjarige middenvelder was zondag goed voor een treffer en twee assists. Ook Frenkie de Jong werd na de Clásico in Saoedi-Arabië geprezen.

'Er is geen discussie meer. We hebben te maken met een speler die hard op weg is een mythe te worden', schrijft dagblad AS. 'Dit was zijn beste wedstrijd tot nu toe voor Barcelona. Carvajal kon de hele wedstrijd niets tegen hem uitrichten. Als er nog geen 'Gavimania' was uitgebroken bij Barcelona-supporters, dan zal dat na deze wedstrijd zeker het geval zijn.'

Eerste prijs

El Mundo Deportivo zag ook dat Gavi de motor was bij het Barça van trainer Xavi Hernández. 'Gavi heeft het allemaal: hij toonde toewijding, speelde met lef en had een enorme invloed op het scoreverloop.' Bij Sport kreeg de Spaans international een 10 voor zijn optreden tegen Real. 'Het was een groots optreden van de 'baby' van het team.'

Gavi werd na de finale uitgeroepen tot Man of the Match en sprak lovende woorden over trainer Xavi, die ook complimenteus was over de uitblinkende middenvelder. 'De trainer smeedde een geweldig strijdplan voor dit duel. Voor iedereen was duidelijk wat hij moest doen en we hebben het duel gedomineerd. Ik ben enorm blij met deze overwinning. Een prijs winnen met Barça is iets waar ik sinds mijn debuut naar heb verlangd.'

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 20 november 2023 @ 13:02:47 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_211357122
Gavi kan het EK 2024 in Duitsland vergeten. De 19-jarige middenvelder van FC Barcelona liep zondagavond een zware knieblessure op in Valladolid, waar Spanje met 3-1 won van Georgië. Het Spaanse toptalent zal waarschijnlijk zo’n negen maanden uit de roulatie zijn.



FC Barcelona heeft op de clubwebsite bevestigd dat Gavi voorlopig niet inzetbaar is. De middenvelder heeft zijn voorste kruisband afgescheurd, zo is gebleken uit onderzoek. Gavi wordt de komende dagen geopereerd. Ook de Spaanse bond heeft het nieuws bevestigd. ‘Je zult terugkomen als een nog betere voetballer', schrijft het op X.

Pablo Martín Páez Gavira, beter bekend als Gavi, speelde al zijn 26ste interland voor Spanje. Hij viel na 26 minuten al uit. Direct was duidelijk dat het goed mis was met zijn knie. Kort na de wedstrijd kon de Spaanse bondscoach Luis de la Fuente al bevestigen dat Gavi inderdaad een serieuze knieblessure had opgelopen. FC Barcelona was op dat moment al op de hoogte gebracht van het treurige nieuws.

Tien minuten na rust maakte Barcelona-teamgenoot Ferran Torres de 2-1 tegen Georgië en toonde hij het shirt van Gavi, waarmee wel duidelijk is dat de spelers in de rust al te weten waren gekomen dat de knieblessure van het toptalent serieus was.

Gavi wordt in augustus volgend jaar pas 20, maar was al voor het derde seizoen basiskracht op het middenveld van FC Barcelona. Zijn debuut in de nationale ploeg maakte Gavi op 6 oktober 2021 onder Luis Enrique, die na het WK in Qatar vertrok en nu coach van Paris Saint-Germain is. Ook onder De la Fuente was Gavi dit jaar basisspeler in negen van de tien interlands van Spanje.

Bondscoach De la Fuente kon na afloop nog niet bevestigen dat het om een kruisbandblessure gaat, maar daar wezen zijn reactie en geluiden in de Spaanse pers wel op. ,,Het is een heel moeilijk moment voor hem, voor zijn club, voor zijn teamgenoten, voor mij en voor de Spaanse voetbalbond. Wij zijn er allemaal kapot van”, sprak De la Fuente. ,,Dit is het lelijke deel van voetbal, het zijn oncontroleerbare omstandigheden. Gavi snapte zojuist niet dat dit hem kon overkomen. Niemand denkt dat hem zo’n ongeluk zal treffen, totdat het noodlot toeslaat. Ik ben verdrietig en geraakt door zijn pijn. Het leven leert ons dat we erg kwetsbaar zijn, maar we moeten verder.”

FC Barcelona woedend
Volgens Spaanse media, waaronder Mundo Deportivo, is er bij Barcelona woede richting de Spaanse bond, omdat Gavi volgens hen geen twee keer had hoeven spelen in deze interlandperiode, nadat Spanje zich al had geplaatst voor het EK.

Eerder was er in Spanje al veel gedoe rond Pedri, de 20-jarige middenvelder van Barcelona en Spanje. Nadat hij in zijn eerste seizoen (2020/2021) maar liefst 71 duels voor club en land had gespeeld, is hij nu al twee jaar aan het kwakkelen met blessures.

Frenkie de Jong weer hersteld van enkelblessure
Gavi, de behendige middenvelder uit Los Palacios y Villafranca, maakte al op zijn negende de overstap van Real Betis naar FC Barcelona, waar hij op 29 augustus 2021 (kort na zijn zeventiende verjaardag) debuteerde onder Ronald Koeman. Een maand later haalde Luis Enrique hem bij de Spaanse ploeg. Gavi speelde al 111 wedstrijden voor FC Barcelona, waarin hij goed was voor zeven goals en veertien assists. Hij speelde 75 keer samen op het middenveld met Frenkie de Jong, die na de interlandperiode weer kan aansluiten na zijn enkelblessure die hem twee maanden aan de kant hield.

Vorig seizoen werd Gavi met Barcelona kampioen in La Liga. Nu staat Barcelona na dertien speelrondes derde met vier punten minder dan de verrassende koploper Girona en twee minder dan Real Madrid. Barcelona heeft zich door de nederlaag tegen Sjachtar Donetsk in Hamburg nog niet geplaatst voor de achtste finales van de Champions League. Dat moet eind november thuis tegen FC Porto, dat ook op negen punten staat, gaan gebeuren, of half december op bezoek bij het nog puntloze Royal Antwerp.

https://www.ad.nl/buitenl(...)k-vergeten~a2b6dd7c/

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')