abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:50:09 #51
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202199691
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:01 schreef hunterrnl het volgende:
Opeens zijn de vrouwen en kinderen spontaan verdwenen.

https://nos.nl/artikel/24(...)lp-ons-wij-gaan-dood

Het is leuk dat ze allemaal een betere toekomst willen hier in de EU. Maar misschien willen wij jullie helemaal niet hier hebben en daarom zijn de grenzen dicht. Ik word langzaam ook moe van alle zielige verhalen...dat ze vluchten voor problemen, ziekte en oorlog. Sorry, maar dat gelooft niemand meer. Zijn genoeg veilige landen in de regio.
Landen in de regio vangen vele malen meer vluchtelingen uit buurlanden op dan wij dit doen. Dit is wat mij betreft ook terecht, maar doe nou niet alsof de landen in de regio door iedereen overgeslagen worden. Die landen zitten nog een stuk voller met vluchtelingen.

Dat jij moe wordt van die zielige verhalen, prima. Maar de werkelijkheid ontkennen is wellicht een manier om je geweten te sussen, geen idee, maar ik zie anders niet in waarom je dit zou doen.
Werkelijkheid is dat er een hoop gelukszoekers, waaronder ook weer een hoop tuig tussen zit. Maar er zitten ook wel degelijk genoeg lui tussen die werkelijk vluchten voor geweld, etc. waaronder ook weer gezinnen incl. vrouwen en kinderen. Wat de precieze verhoudingen zijn durf ik niet te zeggen, maar laten we niet doen alsof elke vluchteling in werkelijkheid geen gevaar liep in eigen land.

Los daarvan, wat ik al eerder zei, bovenstaande is natuurlijk nog steeds geen reden iedereen dan maar binnen te laten wanneer Wit-Rusland ze willen en wetens uitnodigt om ze te gebruiken als "wapen". Wat dat betreft is het sneu voor de werkelijke vluchtelingen die hierin getrapt zijn (en vooral voor de kinderen), maar alsnog geen reden om ze binnen te laten, anders zullen er alleen nog maar meer volgen. Er moet een duidelijk signaal uitgaan dat men hier niet binnenkomt via dergelijke illegale routes.

En daarnaast zou men vanuit het weten ook op de een of andere manier informatie moeten verspreiden in dergelijke regio's met de duidelijke boodschap dat vluchten naar het westen geen kans van slagen meer heeft en dat men niet de ronselberichten op Whatsapp en Telegram berichten moet geloven.
Krekker is de bom!
pi_202199976
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Tegelijkertijd is het allang duidelijk dat Europa niet kan functioneren zonder energie uit Rusland of de russosfeer in ieder geval.

We hebben niet geinvesteerd in kerncentrales want oei eng tsjernobiel ! We hebben wel wat geïnvesteerd in groene energy maar láng niet voldoende. Onze eigen fossiele brandstof raakt op of is op kunstmatige wijze afgeschaald (groningen b.v.)

Wie het overschot aan energie van Rusland gaat kopen als europa wegvalt? Wat dacht je van China.
Waarom is die deal met China nu al niet gemaakt dan? Zo geweldig is de relatie met Europa niet vanuit Rusland.

Dat wij snel over moeten op hernieuwbaar ook vanwege dit soort overwegingen is mij wel duidelijk.
pi_202200324
Ik denk dat men nogal eens over het hoofd ziet dat de strategisch geopolitieke gevolgen van het uitfaseren van fossiele brandstoffen flink onderschat wordt. Rusland verliest hierdoor bijv. enorm aan invloed en probeert dat nu al op andere wijze te compenseren. Een dictator zoals Putin heeft veel te verliezen als de economie door het putje gaat en de EU zal CO2 dumping niet accepteren, dus producten die middels veel CO2-uitstoot door Rusland worden gemaakt zullen met een heffing te maken krijgen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 16 november 2021 @ 12:55:07 #54
414785 sirdanilot
pi_202200646
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:32 schreef Digi2 het volgende:
Ik denk dat men nogal eens over het hoofd ziet dat de strategisch geopolitieke gevolgen van het uitfaseren van fossiele brandstoffen flink onderschat wordt. Rusland verliest hierdoor bijv. enorm aan invloed en probeert dat nu al op andere wijze te compenseren. Een dictator zoals Putin heeft veel te verliezen als de economie door het putje gaat en de EU zal CO2 dumping niet accepteren, dus producten die middels veel CO2-uitstoot door Rusland worden gemaakt zullen met een heffing te maken krijgen.
De russen zouden natuurlijk zelf ook in kunnen zetten op duurzame energie ipv gebruik te blijven maken van dezelfde vieze industrie als de Sovjets.

Er is zat ruimte in rusland voor windmolens bijvoorbeeld. Waarom niet half siberie daar vol mee zetten in plaats van een windmolen in de achtertuin van Gerda uit schubbekutteveen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202200693
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 10:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik las gisteren al dat Wit-Rusland de migranten wilden laten bewapenen. Maar dit valt nog mee.
Edit: ik lees nu op de Telegraafzijde dat de migranten nu met van Wit-Rusland gekregen stungranaten werpen
pi_202200997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De russen zouden natuurlijk zelf ook in kunnen zetten op duurzame energie ipv gebruik te blijven maken van dezelfde vieze industrie als de Sovjets.

Er is zat ruimte in rusland voor windmolens bijvoorbeeld. Waarom niet half siberie daar vol mee zetten in plaats van een windmolen in de achtertuin van Gerda uit schubbekutteveen.
iig rondom Moermansk worden volop windmolens geplaatst (veel Nederlanders bij betrokken ook). Verder mogen ze de windmolens lekker uit Siberie weglaten, we hebben hier ongeveer 300 zondagen per jaar, dus het installeren van zonnepanelen is veel interessanter en bederft het uitzicht niet zo.
pi_202201124
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
En het Westen heeft ook al grote groepen vluchtelingen binnen gelaten.

Maar het feit dat het Westen (maar ook Rusland, want de Russen bombardeerden de boel daar ook plat) OOK grote invloed heeft gehad op de situatie in die landen, maakt natuurlijk niet opeens dat Belarus, door ACTIEF vluchtelingen binnen te halen en te gebruiken als wapen, het westen nu niet aan het aanvallen is. Lukashenko heeft het bijna letter zelf aangegeven dat hij het Westen op deze manier zou aanvallen als vergelding voor de sancties |:(

Ook heel vreemd dat je er continu alles aan doet om de realiteit te ontkennen. Waar komt dit gedrag vandaan?
Joh die paar vluchtelingen noem jij aanvallen? Jezus...
pi_202201141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:09 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Waarom is die deal met China nu al niet gemaakt dan? Zo geweldig is de relatie met Europa niet vanuit Rusland.

Dat wij snel over moeten op hernieuwbaar ook vanwege dit soort overwegingen is mij wel duidelijk.
Die deal met China is allang al gemaakt. Rusland levert al olie en gas aan China.
pi_202201158
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Landen in de regio vangen vele malen meer vluchtelingen uit buurlanden op dan wij dit doen. Dit is wat mij betreft ook terecht, maar doe nou niet alsof de landen in de regio door iedereen overgeslagen worden. Die landen zitten nog een stuk voller met vluchtelingen.

Dat jij moe wordt van die zielige verhalen, prima. Maar de werkelijkheid ontkennen is wellicht een manier om je geweten te sussen, geen idee, maar ik zie anders niet in waarom je dit zou doen.
Werkelijkheid is dat er een hoop gelukszoekers, waaronder ook weer een hoop tuig tussen zit. Maar er zitten ook wel degelijk genoeg lui tussen die werkelijk vluchten voor geweld, etc. waaronder ook weer gezinnen incl. vrouwen en kinderen. Wat de precieze verhoudingen zijn durf ik niet te zeggen, maar laten we niet doen alsof elke vluchteling in werkelijkheid geen gevaar liep in eigen land.

Los daarvan, wat ik al eerder zei, bovenstaande is natuurlijk nog steeds geen reden iedereen dan maar binnen te laten wanneer Wit-Rusland ze willen en wetens uitnodigt om ze te gebruiken als "wapen". Wat dat betreft is het sneu voor de werkelijke vluchtelingen die hierin getrapt zijn (en vooral voor de kinderen), maar alsnog geen reden om ze binnen te laten, anders zullen er alleen nog maar meer volgen. Er moet een duidelijk signaal uitgaan dat men hier niet binnenkomt via dergelijke illegale routes.

En daarnaast zou men vanuit het weten ook op de een of andere manier informatie moeten verspreiden in dergelijke regio's met de duidelijke boodschap dat vluchten naar het westen geen kans van slagen meer heeft en dat men niet de ronselberichten op Whatsapp en Telegram berichten moet geloven.
Als je de werkelijke vluchtelingen eruit filter houd je nog maar 20% over...
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 16 november 2021 @ 13:47:46 #60
414785 sirdanilot
pi_202201428
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:19 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]
iig rondom Moermansk worden volop windmolens geplaatst (veel Nederlanders bij betrokken ook). Verder mogen ze de windmolens lekker uit Siberie weglaten, we hebben hier ongeveer 300 zondagen per jaar, dus het installeren van zonnepanelen is veel interessanter en bederft het uitzicht niet zo.
Maar dan heb je in de winter 0 energie, en in de zomer wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202202135
Niet binnenlaten die gasten. Wij hebben ze niet uitgenodigd. Ga maar weer lekker terug naar waar je vandaan komt.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  dinsdag 16 november 2021 @ 14:56:20 #62
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202202433
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:01 schreef hunterrnl het volgende:
Opeens zijn de vrouwen en kinderen spontaan verdwenen.

https://nos.nl/artikel/24(...)lp-ons-wij-gaan-dood

Het is leuk dat ze allemaal een betere toekomst willen hier in de EU. Maar misschien willen wij jullie helemaal niet hier hebben en daarom zijn de grenzen dicht. Ik word langzaam ook moe van alle zielige verhalen...dat ze vluchten voor problemen, ziekte en oorlog. Sorry, maar dat gelooft niemand meer. Zijn genoeg veilige landen in de regio.
Syriërs hebben in Nederland al bewezen dat ze massaal frauderen met zorgverzekeringen.
Laat ze lekker in de regio blijven, het is zonde om West Europa te laten verpauperen puur omdat ze zo 'zielig' zijn.
  dinsdag 16 november 2021 @ 15:08:35 #63
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202202646
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Landen in de regio vangen vele malen meer vluchtelingen uit buurlanden op dan wij dit doen. Dit is wat mij betreft ook terecht, maar doe nou niet alsof de landen in de regio door iedereen overgeslagen worden. Die landen zitten nog een stuk voller met vluchtelingen.

Dat jij moe wordt van die zielige verhalen, prima. Maar de werkelijkheid ontkennen is wellicht een manier om je geweten te sussen, geen idee, maar ik zie anders niet in waarom je dit zou doen.
Werkelijkheid is dat er een hoop gelukszoekers, waaronder ook weer een hoop tuig tussen zit. Maar er zitten ook wel degelijk genoeg lui tussen die werkelijk vluchten voor geweld, etc. waaronder ook weer gezinnen incl. vrouwen en kinderen. Wat de precieze verhoudingen zijn durf ik niet te zeggen, maar laten we niet doen alsof elke vluchteling in werkelijkheid geen gevaar liep in eigen land.

Los daarvan, wat ik al eerder zei, bovenstaande is natuurlijk nog steeds geen reden iedereen dan maar binnen te laten wanneer Wit-Rusland ze willen en wetens uitnodigt om ze te gebruiken als "wapen". Wat dat betreft is het sneu voor de werkelijke vluchtelingen die hierin getrapt zijn (en vooral voor de kinderen), maar alsnog geen reden om ze binnen te laten, anders zullen er alleen nog maar meer volgen. Er moet een duidelijk signaal uitgaan dat men hier niet binnenkomt via dergelijke illegale routes.

En daarnaast zou men vanuit het weten ook op de een of andere manier informatie moeten verspreiden in dergelijke regio's met de duidelijke boodschap dat vluchten naar het westen geen kans van slagen meer heeft en dat men niet de ronselberichten op Whatsapp en Telegram berichten moet geloven.
Waarom vangt Saudi Arabië niet massaal Syriërs en Jemenieten op?
Dat land is rijk, en ligt zo ver ik op de kaart kan zien behoorlijk 'in de regio'.
pi_202203172
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:08 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Waarom vangt Saudi Arabië niet massaal Syriërs en Jemenieten op?
Dat land is rijk, en ligt zo ver ik op de kaart kan zien behoorlijk 'in de regio'.
China is een groot en rijk land. Laten die maar 5 miljoen vluchtelingen opnemen. Wij Europeanen willen er niet meer.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  dinsdag 16 november 2021 @ 20:40:58 #65
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202208066
De NOS blijft maar jankverhalen posten over Wit-Rusland. Bijna iedere dag :')

https://nos.nl/collectie/(...)igranten-wit-rusland
pi_202209720
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 20:40 schreef Twiitch het volgende:
De NOS blijft maar jankverhalen posten over Wit-Rusland. Bijna iedere dag :')

https://nos.nl/collectie/(...)igranten-wit-rusland
Niks mis met compassie. Ze worden gebruikt in een politiek spel.
  dinsdag 16 november 2021 @ 22:21:27 #67
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202210952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 20:40 schreef Twiitch het volgende:
De NOS blijft maar jankverhalen posten over Wit-Rusland. Bijna iedere dag :')

https://nos.nl/collectie/(...)igranten-wit-rusland
Ze zetten meestal ook de enige vrouw die er te vinden is op de foto. :')
Het NOS is een groot bedrog nieuws, je moet als overheidsnieuws onafhankelijk zijn, dat zijn ze duidelijk niet.
pi_202213459
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 20:40 schreef Twiitch het volgende:
De NOS blijft maar jankverhalen posten over Wit-Rusland. Bijna iedere dag :')

https://nos.nl/collectie/(...)igranten-wit-rusland
Tja, alle nieuws is gekleurd. Het is mensenwerk. Een deel volgt een duidelijke agenda en anderen is gewoon onbewust want we groeien op met een bepaalde kijk op het leven en dat druppelt door in onder andere media. NOS is zeer onschuldig in vergelijking met veel Britse, Russische of Amerikaanse media die bewust propaganda verspreiden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Peppert op 17-11-2021 01:17:03 ]
pi_202213564
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:08 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Waarom vangt Saudi Arabië niet massaal Syriërs en Jemenieten op?
Dat land is rijk, en ligt zo ver ik op de kaart kan zien behoorlijk 'in de regio'.
Omdat die mensen geen echte vluchtelingen zijn in de oorspronkelijke betekenis van dat woord. Ze zijn met valse beloftes naar Belarus gelukt, met als doel door te reizen naar Duitsland en zijn buurlanden. Een ticket vanuit Irak kostte $5000 p.p. Een taxi vanuit Minsk naar de Poolse grens $60.000. Dat is meer dan ik achter de hand heb. Het zijn geen arme sloebers, maar rijkelui.

Het gaat dus niet om "vluchtelingen die opgevangen moeten worden", maar om clandestiene migranten die zijn opgelicht en in de val gelokt. Door de overheid in Belarus. Polen en de rest van de EU hebben hier niets mee te maken. Het is logisch en noodzakelijk dat deze mensen niet worden toegelaten tot de EU. Dat zou een beloning zijn voor deze illegale praktijk en de toestroom uiteraard doen laten toenemen.
pi_202213568
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 20:40 schreef Twiitch het volgende:
De NOS blijft maar jankverhalen posten over Wit-Rusland. Bijna iedere dag :')

https://nos.nl/collectie/(...)igranten-wit-rusland
Ja, overal heb je wel van die moedertjes van een jaar of 50 - 60 die last hebben van het lege-nest-syndroom en iedere landloper verwelkomen als hun eigen zoon.
pi_202213673
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 01:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ja, overal heb je wel van die moedertjes van een jaar of 50 - 60 die last hebben van het lege-nest-syndroom en iedere landloper verwelkomen als hun eigen zoon.
Ze had wel een mooi groot huis aan de buitenkant, zag ik.
pi_202213908
Ik wacht nog steeds op die oorlog... schiet niet op...
pi_202214054
Ze zetten gewoon waterkanonnen op kleine kinderen het is heel schrijnend.
Wat kunnen kleine kinderen er aan doen?
pi_202214906
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Landen in de regio vangen vele malen meer vluchtelingen uit buurlanden op dan wij dit doen. Dit is wat mij betreft ook terecht, maar doe nou niet alsof de landen in de regio door iedereen overgeslagen worden. Die landen zitten nog een stuk voller met vluchtelingen.

Dat jij moe wordt van die zielige verhalen, prima. Maar de werkelijkheid ontkennen is wellicht een manier om je geweten te sussen, geen idee, maar ik zie anders niet in waarom je dit zou doen.
Werkelijkheid is dat er een hoop gelukszoekers, waaronder ook weer een hoop tuig tussen zit. Maar er zitten ook wel degelijk genoeg lui tussen die werkelijk vluchten voor geweld, etc. waaronder ook weer gezinnen incl. vrouwen en kinderen. Wat de precieze verhoudingen zijn durf ik niet te zeggen, maar laten we niet doen alsof elke vluchteling in werkelijkheid geen gevaar liep in eigen land.

Los daarvan, wat ik al eerder zei, bovenstaande is natuurlijk nog steeds geen reden iedereen dan maar binnen te laten wanneer Wit-Rusland ze willen en wetens uitnodigt om ze te gebruiken als "wapen". Wat dat betreft is het sneu voor de werkelijke vluchtelingen die hierin getrapt zijn (en vooral voor de kinderen), maar alsnog geen reden om ze binnen te laten, anders zullen er alleen nog maar meer volgen. Er moet een duidelijk signaal uitgaan dat men hier niet binnenkomt via dergelijke illegale routes.

En daarnaast zou men vanuit het weten ook op de een of andere manier informatie moeten verspreiden in dergelijke regio's met de duidelijke boodschap dat vluchten naar het westen geen kans van slagen meer heeft en dat men niet de ronselberichten op Whatsapp en Telegram berichten moet geloven.
Deze rijkere vluchtelingen slaan inderdaad specifiek landen over met maar 1 doel in zicht. Makkelijke rijkdom in het westen. Niet de EU, maar echt puur 3-4 landen waar ze een willen. De rest boeit ze niet meer.

Het is geen werkelijkheid ontkennen. Het verhaal wat ze constant vertellen van geen toekomst zus en zo. Is gewoon voor de zwakkere onder ons te overtuigen hoe zielig ze zijn. Daarnaast als de reden is veiligheid ben je al blij in het eerst volgende gebied waar je bent. Dat zijn ze niet. Ze stappen in een boot, vliegtuig of zwemvest met een duidelijk bestemming met alle gevolgen van dien. Ook klagen over van alles en nog wat als ze hier zijn, zoals een te klein huis. Maar blijven na aankomst wel door fokken als konijnen. Toevallig vaak alleen maar jonge mannen in de hoop dat deze jongen ook een gedeelte van ze geld terug stuur of in het beste scenario heel de familie naar het westen kan halen.

Helaas zit je met bepaalde partijen in Europa wat graag deze mensen wil *helpen* ik bedoel hun geld mee wil verdienen zoals Vluchtelingen werk. Dus mensen zullen worden blijven binnengelaten worden door dit soort groepen. Ook de reddingsboten van hulporganisaties op de middellandse zee zijn gewoon vreselijk. Pakken de mensen op en zwaaien ze in Italie uit. De *vluchtelingen* mogen het uitzoeken

Zolang Duitsland, Nederland en nog een paar landen zo open blijven met het opvangen van mensen zal je dit nooit stoppen. Helaas gaat het nooit stoppen zolang we met de VVD en D66 zitten. De VVD wil goedkope werklui om te misbruiken en D66 wil meer meer meer migranten om te deugen.

Het beste zou gewoon zijn om wat immigranten tussen de deugen mensen in de wijk te plaatsen en kijken of ze nog steeds met welkom bordjes staan. Ik zal je vertellen... waar ik woon in de straat is een mix van koop/huur huizen en in veel huurhuizen zijn immigranten komen wonen en wie waren er als eerste hun huis aan het verkopen ? Dezelfde mensen die 2 jaar eerder een inzamelingsactie voor dezelfde immigranten hielden.

[ Bericht 3% gewijzigd door hunterrnl op 17-11-2021 09:33:43 ]
pi_202214990
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:08 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Waarom vangt Saudi Arabië niet massaal Syriërs en Jemenieten op?
Dat land is rijk, en ligt zo ver ik op de kaart kan zien behoorlijk 'in de regio'.
Omdat ze dat niet willen. Ze schijnen zelfs op vluchtelingen te schieten die te dicht bij de grens komen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202216058
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:24 schreef quirina het volgende:
Ze zetten gewoon waterkanonnen op kleine kinderen het is heel schrijnend.
Wat kunnen kleine kinderen er aan doen?
Schuld van de ouders helaas. Zo'n ding werkt niet accuraat genoeg om even langs die paar kinderen die er bij zijn heen te schieten.
pi_202216091
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:24 schreef quirina het volgende:
Ze zetten gewoon waterkanonnen op kleine kinderen het is heel schrijnend.
Wat kunnen kleine kinderen er aan doen?
Dat Belarus zelfs kleine kinderen zonder ouders of begeleiders naar de poolsae grens brengt is verwerpelijk maar had je wat anders verwacht?

Het kan ook gaan om ouders met een narcistische persoonlijkheidsstoornis die kinderen slechts als middel gebruiken om hun eigen doelen te bereiken ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 17 november 2021 @ 11:27:46 #78
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_202216137
Het feit dat de EU hierin totaal incapabel is zegt ook wel weer genoeg.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 17 november 2021 @ 13:25:10 #80
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202217482
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Nu nog 'onderhoud' aan de gaspijpleiding.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_202217496
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:47 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Maar dan heb je in de winter 0 energie, en in de zomer wel.
de winter duurt hier een maand of 5, maar ook dan schijnt de zon hoor, 300 van de 365 dagen per jaar zelfs bij -50.
pi_202217525
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 01:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Omdat die mensen geen echte vluchtelingen zijn in de oorspronkelijke betekenis van dat woord. Ze zijn met valse beloftes naar Belarus gelukt, met als doel door te reizen naar Duitsland en zijn buurlanden. Een ticket vanuit Irak kostte $5000 p.p. Een taxi vanuit Minsk naar de Poolse grens $60.000. Dat is meer dan ik achter de hand heb. Het zijn geen arme sloebers, maar rijkelui.

Het gaat dus niet om "vluchtelingen die opgevangen moeten worden", maar om clandestiene migranten die zijn opgelicht en in de val gelokt. Door de overheid in Belarus. Polen en de rest van de EU hebben hier niets mee te maken. Het is logisch en noodzakelijk dat deze mensen niet worden toegelaten tot de EU. Dat zou een beloning zijn voor deze illegale praktijk en de toestroom uiteraard doen laten toenemen.
waar heb je die bedragen vandaan? dit is wel erg hoog hoor, dat zijn volgens mij ongeveer 10 jaarsalarissen daar :D.
pi_202217587
quote:
11s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Nu nog 'onderhoud' aan de gaspijpleiding.
Tijd dat Polen 'onderhoud' gaat plegen aan de belangrijkste verkeersaders en treinstations
  woensdag 17 november 2021 @ 13:47:22 #84
3542 Gia
User under construction
pi_202217726
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:24 schreef quirina het volgende:
Ze zetten gewoon waterkanonnen op kleine kinderen het is heel schrijnend.
Wat kunnen kleine kinderen er aan doen?
Dan moeten ze die jong niet vooraan zetten, bij de grens. Maar achteraan, waar het betrekkelijk veilig is.

Overigens, de winter komt eraan; het wordt gauw nog veel kouder daar. Nog effe volhouden en ze smeken om naar huis te worden gebracht.
  woensdag 17 november 2021 @ 14:11:51 #85
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202218086
Zo ver ik weet krijgen Irakezen niet eens automatisch asiel hier in Nederland sinds het daar relatief veilig is.
Sowieso is het Koerdische gedeelte veilig, met een sterke economie. En de rest van Irak is ondertussen ook aardig rustig geworden, er zijn zelfs vloggers die op dit moment voor de lol naar Bagdad reizen. En het ziet er nog gezellig uit ook.

Als Irakezen recht hebben op een verblijfsdocument kan je alle ontwikkelingslanden ook een vergunning geven. :')

pi_202219386
quote:
7s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:27 schreef Scorpie het volgende:
Het feit dat de EU hierin totaal incapabel is zegt ook wel weer genoeg.
Zo lang Polen genoeg traangas heeft, is er geen probleem.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_202219780
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 15:53 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Zo lang Polen genoeg traangas heeft, is er geen probleem.
Polen heeft sowieso geen probleem want het merendeel van de migranten reist door naar Duitsland, Nederland of Belgie. Deze landen krijgen dus met de toevloed van migranten te maken. Dat is de keuze van deze landen zelf, Denemarken en Zwitserland maken daarin andere keuzes bijvoorbeeld.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202221051
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:29 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]
waar heb je die bedragen vandaan? dit is wel erg hoog hoor, dat zijn volgens mij ongeveer 10 jaarsalarissen daar :D.
Uit een artikel in De Groene Amsterdammer van vorige week (no. 45).
  woensdag 17 november 2021 @ 22:49:36 #89
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202225109
https://nos.nl/collectie/(...)-wit-russische-loods

Eerste vlucht vertrekt morgen van Minsk terug naar Irak. :)
pi_202226003
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:49 schreef BMW1993 het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-wit-russische-loods

Eerste vlucht vertrekt morgen van Minsk terug naar Irak. :)
En laat ze daar maar blijven. Wij willen die gasten niet.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_202226182
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Goh ik zie toch een hele hoop landen die de Russen "haten" maar wel lekker hun gas opslurpen.... wat een waanzin dit....
  donderdag 18 november 2021 @ 08:42:35 #92
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202226594
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:49 schreef BMW1993 het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-wit-russische-loods

Eerste vlucht vertrekt morgen van Minsk terug naar Irak. :)
Kijk, het werkt dus. Laat ze in Ter Apel die terrormarokkanen ook maar in een tentje in de kou zetten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_202226752
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:29 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]
waar heb je die bedragen vandaan? dit is wel erg hoog hoor, dat zijn volgens mij ongeveer 10 jaarsalarissen daar :D.
https://nos.nl/collectie/(...)en-de-weg-naar-de-eu

Zit ook een film bij van een vlogger hoe je van Irak naar Duitsland/Nederland kunt reizen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_202229057
Polen arresteert zo'n honderd migranten uit Belarus en zet ze gevangen

De Polen zorgen er tenminste wel voor dat de Belarus-route onaantrekkelijk wordt.
pi_202229633
quote:
Premier Polen: Duitse immigratiebeleid is gevaarlijk en schadelijk

Het Duitse immigratiebeleid van de afgelopen jaren is gevaarlijk geweest en schadelijk voor de soevereiniteit van veel Europese landen. Dat zegt de Poolse premier Morawiecki in een vraaggesprek met de Duitse krant Bild. Tegen de achtergrond van de migrantencrisis aan de grens tussen Wit-Rusland en Polen heeft hij felle kritiek op Duitsland en waarschuwt hij opnieuw voor de mogelijkheid van oorlog in Europa.

Ook laat hij weten dat Duitsland geen zaken moet doen met Wit-Rusland, buiten Polen om. Morawiecki doelt daarmee op telefoongesprekken die bondskanselier Merkel met de Wit-Russische president Loekasjenko voert over de crisis, zoals ze gisteren nog deed.

Kritiek op het optreden van Poolse militairen tegen de migranten, die in de vrieskou in het grensgebied verblijven, wijst hij van de hand. "Grensbewaking moet wel effectief zijn. Daarom moeten wij mensen terugsturen die onze grenzen schenden." Hij herhaalt dat Polen bezig is de grenzen van de Europese Unie te bewaken en waarschuwt dat er "binnenkort honderdduizenden, miljoenen" migranten naar Europa zullen komen als de groep die er nu zit niet wordt tegengehouden.

Naar ziekenhuis of opvang
Migranten die in de bossen aan de Poolse kant van de grens worden aangetroffen worden overigens opgenomen in het ziekenhuis of naar een asielzoekerscentrum gestuurd, stelt Morawiecki, de kritiek weersprekend dat ze worden teruggestuurd naar Wit-Rusland, ook als ze al in Polen zijn.

Dat Polen geen journalisten of hulpverleners toelaat in het gebied is in zijn ogen gerechtvaardigd. "Die hebben het voor hun eigen propagandadoeleinden gebruikt." Morawiecki zegt dat er binnenkort wel een perscentrum wordt opgezet in het grensgebied.

Afleidingsmanoeuvre
Vannacht hebben Poolse militairen zo'n honderd migranten opgepakt die vanuit Wit-Rusland probeerden de grens over te steken. Ze zijn gevangengezet.

Wit-Russische grenswachten zouden versperringen hebben weggehaald om de groep bij het dorp Dubicze, ten noorden van Lublin, doorgang te bieden. Volgens het Poolse ministerie van Defensie dwongen Wit-Russische grenswachten even verderop een groep migranten om de Polen met stenen te bekogelen, als afleidingsmanoeuvre.

Het Poolse ministerie van Defensie gaf deze beelden vrij van de nachtelijke operatie:

Poolse militairen omsingelen migranten die grens wilden oversteken
In dat deel van het grensgebied verblijven al dagenlang naar schatting zo'n 900 mensen die vooral afkomstig zijn uit Irak en Syrië. Omdat het 's nachts rond het vriespunt is, proberen ze zich warm te houden met vuren.

Noodopvang in loodsen
De komende dag gaat het naar verwachting regenen in het gebied. Wit-Rusland wil daarom de noodopvang uitbreiden in een loods die deze week is geopend. Daar zitten al ongeveer duizend mensen, die er eten en medische zorg zouden krijgen.

Irak heeft een eerste vliegtuig gestuurd om gestrande migranten uit Wit-Rusland terug te halen. Zo'n 430 mensen, overwegend Koerden, zijn aan het inchecken voor de vlucht die vanmiddag om 13.45 uur uit Minsk moet vertrekken, zegt het Iraakse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het toestel vliegt naar Erbil in Noord-Irak en gaat daarna door naar Bagdad.
Ik mag die president van Polen wel, no cutting around the bush.
pi_202230219
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:24 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik mag die president van Polen wel, no cutting around the bush.
_O_ _O_ _O_ Polen über alles _O_ _O_ _O_

De cooperative opstelling van Irak ben ik verder ook wel van gecharmeerd.
  donderdag 18 november 2021 @ 14:04:12 #97
3542 Gia
User under construction
pi_202230297
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:49 schreef BMW1993 het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-wit-russische-loods

Eerste vlucht vertrekt morgen van Minsk terug naar Irak. :)
Is wel lekker cashen. Want het geld dat ze, in de eerste plaats, al betaald hebben om naar Wit-Rusland te komen, krijgen ze echt niet terug.
  donderdag 18 november 2021 @ 14:09:49 #98
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202230361
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:24 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik mag die president van Polen wel, no cutting around the bush.
Hulde voor die kerel.

Het feit dat de eerste vliegtuigen terug al gepland staan zegt genoeg. Rechte rug levert resultaat. We mogen in onze handjes knijpen dat het de Oost-Europeanen zijn die onze grenzen verdedigen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 18 november 2021 @ 14:16:06 #99
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_202230445
Ik zou dit internationale samenwerking willen noemen. In Belarus zijn ze ook niet achterlijk, ze weten heus wel dat kiezers in West-Europa steeds op pro-immigratiepartijen stemmen. Als Belarus dan aan die wens tegemoet komt, moet je als West-Europese landen niet zaniken.
Zeer stabiel genie.
pi_202230712
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:16 schreef Donaldson het volgende:
Ik zou dit internationale samenwerking willen noemen. In Belarus zijn ze ook niet achterlijk, ze weten heus wel dat kiezers in West-Europa steeds op pro-immigratiepartijen stemmen. Als Belarus dan aan die wens tegemoet komt, moet je als West-Europese landen niet zaniken.
In Nederland hebben velen op een anti-migratie partij gestemd, die achter de schermen er juist meer wilt halen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')