abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 00:51:33 #1
45833 crew  Fogel
pi_202182573
Een topic voor reiservaringen tijdens de pandemie.
Oorspronkelijke OP:
Mensen ervaringen met reizen tijdens deze pandemie?
Kan je de grenzen over? Waar moet je je negatieve corona test laten, direct bij de grens?
Maar vooral, is het goed te doen of niet? :)

Belangrijk om in de gaten te houden:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen

[ Bericht 23% gewijzigd door UIO_AMS op 29-11-2021 15:43:39 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 01:00:04 #2
45833 crew  Fogel
pi_202182592
Trondheim-Amsterdam met KLM. Inchecken is mogelijk, boarding pass krijgen kan niet digitaal. Zelfs met alleen handbaggage dus in de rij gaan staan.
Ze checken je pas en covidstatus handmatig en je krijgt een formulier mee met wat vragen over je gezondheid.
Formulier ingevuld maar niemand wilde het hebben, zowel in Noorwegen bij boarden niet als bij aankomst in Nederland.

Terugreis: dikke rij bij de incheckbalies. Kreeg wel een boarding pass online, maar had ruimbaggage, vandaar die rij in. Alleen pas laten zien, geen coviddocumentatie.
Security check ging vlot genoeg.

Aankomst bij de (priority pass) Aspire lounge (#26) om 19:03, dikke pech want ze gingen ‘wegens covid’ om 19:00 dicht. KLM lounge was wel open, maar daar heb ik geen status en vloog economy dus dikke jammer.
British Airways lounge (waar je met Priority pass in kan) was compleet gesloten «wegens covid».

Wel hierdoor tijd zat om een naar een nieuwe rugzak te kijken en ben nu wat aantal euros lichter maar een rugzak rijker, was het gesloten lounge gedoe toch nog ergens goed voor.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 15 november 2021 @ 01:11:05 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202182623
Hey, een nieuw topic

Ik heb onderhand wel alle soorten inchecken en controles of gebrek eraan meegemaakt in Covidtijd geloof ik. Nog geen enkele efficiënte :')
Ook eentje waarbij ik zonder enige check een stempel op ticket kreeg met erop "negatieve PCR", terwijl ik helemaal geen test gedaan had of had laten zien 8)7

Mooiste was vanaf Schiphol naar Griekenland toe. Was netjes op tijd en check bij de incheckbalie op covidpapieren voor alleen handbagage wat vet lang duurde.
Boardingpass zou ik pas bij de gate krijgen, want dat was vanwege Covidcheck :?

Vervolgens moesten tig mensen dat bij de gate, die vrij laat open ging dus de hele boel kwam daar na vet lang wachten ook heel laat op gang. En duurde lang.
En daardoor met dikke vertraging weg kunnen vliegen.

Of misschien was het een sociale werkvoorziening arbeidsplaats daar ofzo. Het was iig dom en inefficiënt en irritant
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202242035
Echt zo jammer dat ze dat inderdaad allemaal niet efficiënter doen.
Zoals KLM heeft constant die online check op alles die ze aanbieden, alleen compleet nutteloos.

Ik heb zelf nog niet gehad dat ik op Schiphol niet gewoon door kon (zonder ruimbagage).
Maar vanuit Spanje altijd zo vervelend, daar houden ze eerst heel lang een siësta terwijl de rijen echt de hele terminal vullen. Niemand die zich druk gaat maken om wat er gebeurt tot het tijd is.

Gebruik dan gewoon een online QR code en ID check in en klaar ben je. Dan filter je al de helft van de passagiers uit, KLM heeft het al.
pi_202345937
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 01:11 schreef Molo het volgende:
Hey, een nieuw topic

Ook eentje waarbij ik zonder enige check een stempel op ticket kreeg met erop "negatieve PCR", terwijl ik helemaal geen test gedaan had of had laten zien 8)7
dat klopt dan toch? als je geen test heb laten doen of zien, dan ben je zeker niet positief getest.
  vrijdag 26 november 2021 @ 16:02:38 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202351357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:17 schreef athlonkmf het volgende:

[..]
dat klopt dan toch? als je geen test heb laten doen of zien, dan ben je zeker niet positief getest.
Ik had een vaccinatiebewijs, dat is niet, ook niet impliciet, een negatieve PCR ;)
Dus nee, dat klopt niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:44:31 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_202392621
Even de belangrijkste site voor de huidige reistijd toegevoegd aan de OP.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_202511162
Iemand ervaringen met Midden-Amerika en reizen met herstelbewijs? Of een plek waar ik info kan vinden?
pi_202516187
Thalys naar Parijs: op de heenreis is er wel controle, namelijk op Gare du Nord.
Op de terugreis geen controle, ook niet bij aankomst in Nederland.

En dit zowel in september als afgelopen weekend. Hopelijk kunnen we blijven reizen, want elders op de wereld mag er veel en veel meer dan bij ons!
pi_202531543
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:25 schreef core2duo het volgende:
Thalys naar Parijs: op de heenreis is er wel controle, namelijk op Gare du Nord.
Op de terugreis geen controle, ook niet bij aankomst in Nederland.

En dit zowel in september als afgelopen weekend. Hopelijk kunnen we blijven reizen, want elders op de wereld mag er veel en veel meer dan bij ons!
Mijn ervaring is juist exact andersom xD.
Andere landen controleren veel strenger dan Nederland.

En dat vind ik juist iets heel slechts. Laat ze maar heel streng controleren, juist daardoor kunnen we vrij reizen!
Zodra mensen het gaan misbruiken gaan ze reizen weer dicht gooien.
pi_202545052
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 21:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Mijn ervaring is juist exact andersom xD.
Andere landen controleren veel strenger dan Nederland.

En dat vind ik juist iets heel slechts. Laat ze maar heel streng controleren, juist daardoor kunnen we vrij reizen!
Zodra mensen het gaan misbruiken gaan ze reizen weer dicht gooien.
Andere landen controleren misschien wel strenger. Tegelijkertijd, *binnen een land* is het (voor gevaccineerden) vrijwel nergens zo slecht gesteld als in Nederland, waar alles om 17.00 uur dicht is. Dat nodigt uit om naar het buitenland te reizen, lijkt me een "no regret". Of je nu naar België, Frankrijk, de USA of Dubai gaat.
pi_202998998
Wij gaan in maart (week 10) naar Bilbao, Spanje.
Zet even een tvp hiervoor in dit topic... benieuwd of het dan alweer wat beter is *G*
  zondag 2 januari 2022 @ 20:52:40 #13
6941 APK
Factual, I think.
pi_202999526
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:28 schreef Blues het volgende:

Wij gaan in maart (week 10) naar Bilbao, Spanje.
Zet even een tvp hiervoor in dit topic... benieuwd of het dan alweer wat beter is *G*
Kan mij niet voorstellen dat het er dan slechter voorstaat dan nu, maar al mijn voorspellingen zijn fout de afgelopen twee jaar :D
Wij zitten nu op de Canarische eilanden en het is hier heerlijk, zelfs met de mondkapjesplicht op straat in Spanje.
In winkels houdt iedereen zich er aan, vinden wij ook wel fijn, en hoe dichter je bij de stranden in het zuiden van het eiland komt hoe minder mensen zich er aan houden.

Wij vinden het fijn om een paar weken die cynische modderige drek in Nederland te ontvluchten en dat bevalt hier prima.
Vliegen vonden we het minst prettig, maar de meeste mensen hielden zich redelijk aan de regels en gingen niet de 'kijk mij eens schijt aan de regels hebben want ze zijn helemaal niet nodig' held uithangen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_203007041
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:28 schreef Blues het volgende:
Wij gaan in maart (week 10) naar Bilbao, Spanje.
Zet even een tvp hiervoor in dit topic... benieuwd of het dan alweer wat beter is *G*
Ik ben tijdens de Corona tijd meerdere keren in Spanje geweest (ook toen daar een echte lockdown was), vaste land, en is echt prima te doen daar.
De regels zijn over het algemeen strenger dan in Nederland, maar je mag er vrij naar toe en kunt eigenlijk alles doen. Dus ik zou mij er geen zorgen over maken (tenzij je uit eigen overweging alleen in rustige tijden wil).

Ik ben het daarin ook echt met APK eens.
In Spanje leeft dat egoïstische en koppige gedoe totaal niet zoals dat in Nederland constant maar omhoog moet spelen.
Mensen dragen ook op straat (ook al is het niet verplicht) vaak mondkapjes, dragen 99,99% van de gevallen het altijd netjes. Iedereen blijft er gewoon lekker rustig over en de sfeer is zo ontzettend veel gemoedelijker dan in Nederland.

Ik vind het altijd een verademing om daar weer te zijn, geeft een veel veiliger en rustiger gevoel.
Buiten dat het gewoon een prachtig land is met fijne mensen en lekker weer.

quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:52 schreef APK het volgende:

Wij zitten nu op de Canarische eilanden en het is hier heerlijk, zelfs met de mondkapjesplicht op straat in Spanje.
In winkels houdt iedereen zich er aan, vinden wij ook wel fijn

Wij vinden het fijn om een paar weken die cynische modderige drek in Nederland te ontvluchten en dat bevalt hier prima.
Vliegen vonden we het minst prettig, maar de meeste mensen hielden zich redelijk aan de regels en gingen niet de 'kijk mij eens schijt aan de regels hebben want ze zijn helemaal niet nodig' held uithangen.
pi_203008214
Vorige maand naar IJsland geweest.

Op Schiphol werd bij de incheckbalie alleen gevraagd naar mijn aanmelding bij de IJslandse overheid.
Er werd niet gevraagd naar mijn vaccinatie en/of negatief testbewijs.
Bij aankomst in Reykjavik wel.
De QR code in de CoronaCheckApp werkte niet, terwijl IJsland wel in de lijst staat met landen die dit accepteren.
Gelukkig had ik ook mijn gele boekje mee, dus kon alsnog zonder problemen het land in.

Op de terugweg werd er in Reykjavik niets gevraagd.
In het vliegtuig kreeg je een gezondheidschecklist voor Nederland, deze ingevuld maar werd op Schiphol nergens gecontroleerd.
  maandag 3 januari 2022 @ 13:15:23 #16
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203008279
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:09 schreef Noisecontrollers het volgende:
Vorige maand naar IJsland geweest.

Op Schiphol werd bij de incheckbalie alleen gevraagd naar mijn aanmelding bij de IJslandse overheid.
Er werd niet gevraagd naar mijn vaccinatie en/of negatief testbewijs.
Bij aankomst in Reykjavik wel.
De QR code in de CoronaCheckApp werkte niet, terwijl IJsland wel in de lijst staat met landen die dit accepteren.
Gelukkig had ik ook mijn gele boekje mee, dus kon alsnog zonder problemen het land in.

Op de terugweg werd er in Reykjavik niets gevraagd.
In het vliegtuig kreeg je een gezondheidschecklist voor Nederland, deze ingevuld maar werd op Schiphol nergens gecontroleerd.
Hoezo werkte ie niet? De QR code tonen in je app heeft niets met IJsland te maken. Of ze m zelf kunnen uitlezen tot een groen vinkje met hun scannerapp wel, maar dat zou gewoon moeten kunnen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 3 januari 2022 @ 13:15:53 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203008287
Heeft er hier eigenlijk iemand ooit wél die gezondheidsverklaring moeten laten zien bij aankomst in Nederland?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 3 januari 2022 @ 13:16:34 #18
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203008290
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:15 schreef Molo het volgende:
Heeft er hier eigenlijk iemand ooit wél die gezondheidsverklaring moeten laten zien bij aankomst in Nederland?
Nee.

Keer met hele groep gereist, voor iedereen verklaring geprint

Geen controle. Bedankt.
pi_203008735
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoezo werkte ie niet? De QR code tonen in je app heeft niets met IJsland te maken. Of ze m zelf kunnen uitlezen tot een groen vinkje met hun scannerapp wel, maar dat zou gewoon moeten kunnen
Geen idee... bij aankomst in Reykjavik moest je je paspoort laten zien, negatieve PCR of antigeentest, de barcode van de aanmelding bij de IJslandse overheid werd gescand en de QR code in de CoronaCheckApp. Ik kreeg alleen te horen na een paar keer opnieuw scannen en wat getik in het systeem dat het niet werkte en of ik een ander vaccinatiebewijs had (gelukkig had ik dus mijn gele boekje mee).
Ik weet dus niet of het aan mijn QR code lag of dat hun systeem op dat moment gewoon faalde.
pi_203013234
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:09 schreef Noisecontrollers het volgende:

De QR code in de CoronaCheckApp werkte niet, terwijl IJsland wel in de lijst staat met landen die dit accepteren.
Gelukkig had ik ook mijn gele boekje mee, dus kon alsnog zonder problemen het land in.

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoezo werkte ie niet? De QR code tonen in je app heeft niets met IJsland te maken. Of ze m zelf kunnen uitlezen tot een groen vinkje met hun scannerapp wel, maar dat zou gewoon moeten kunnen
Ik heb nog nooit gehad dat ze in het buitenland (EU) dat konden scannen xD.

Wat ze bij mij gewoon doen is op het I-tje drukje in de app bij de QR code en daar staat alle vaccinatie info gewoon in tekst.
Dat is voldoende.

Gele boekje heeft praktisch niemand, dus de info knop werkt wel.
pi_203013269
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:15 schreef Molo het volgende:
Heeft er hier eigenlijk iemand ooit wél die gezondheidsverklaring moeten laten zien bij aankomst in Nederland?
Meestal gekregen voor of tijdens vlucht en dan nemen ze die tijdens de vlucht gewoon in.
Zelf niets voor hoeven te doen.

En een maatschappij als KLM heeft ook een ingebouwde check bij het inchecken, die je eigenlijk al accepteert als je incheckt.
pi_203022168
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Ik heb nog nooit gehad dat ze in het buitenland (EU) dat konden scannen xD.

Wat ze bij mij gewoon doen is op het I-tje drukje in de app bij de QR code en daar staat alle vaccinatie info gewoon in tekst.
Dat is voldoende.

Gele boekje heeft praktisch niemand, dus de info knop werkt wel.
Ik heb een gele boekje aangezien de GGD dat als voorwaarde stelt om mijn vaccinaties, gezet in het buitenland om kan zetten in ee QR code in Nederland ...

Verder maak ik overal printjes en copietjes van.... better safe than sorry..... we gaan het meemaken opnde 21 ste !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203023756
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 02:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ik heb een gele boekje aangezien de GGD dat als voorwaarde stelt om mijn vaccinaties, gezet in het buitenland om kan zetten in ee QR code in Nederland ...

Verder maak ik overal printjes en copietjes van.... better safe than sorry..... we gaan het meemaken opnde 21 ste !
Dat is dan voor te stellen dat je die hebt in jouw geval.
Ik heb de QR code van hier en de internationale ook wel op een printbare versie, maar goed dat werkt in het buitenland net zo min xD.
Maar daar staat dan uitgeprint in tekst hetzelfde als wat achter het informatie knopje in de app staat.
Dat accepteren ze ook gewoon. Zal alleen best wel fraude gevoelig zijn. Want de data die ik er heb staan kun je ook wel zo vervalsen lijkt mij.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:44:36 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203024073
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Ik heb nog nooit gehad dat ze in het buitenland (EU) dat konden scannen xD.

Wat ze bij mij gewoon doen is op het I-tje drukje in de app bij de QR code en daar staat alle vaccinatie info gewoon in tekst.
Dat is voldoende.

Gele boekje heeft praktisch niemand, dus de info knop werkt wel.
Bij mij vaak zat gescand in het buitenland, zowel op de luchthaven als tbv toegang tot horeca etc.
Het kán wel, sterker nog, je kunt zelf als particulier die scannerapp gewoon downloaden en gebruiken als je zóu willen.

Ook vaak gehad dat die 'i' geopend werd. Mag eigenlijk niet, maar goed, je moet wat als je daar op een vliegveld staat. Was trouwens hoofdzakelijk op Schiphol :')
Digitaal kneusje van de EU, ondanks zelf zo'n grote rol hebben in de ontwikkeling als lidstaat zijnde
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:45:50 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203024087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 02:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ik heb een gele boekje aangezien de GGD dat als voorwaarde stelt om mijn vaccinaties, gezet in het buitenland om kan zetten in ee QR code in Nederland ...

Verder maak ik overal printjes en copietjes van.... better safe than sorry..... we gaan het meemaken opnde 21 ste !
Gele boekje is niet de enige harde eis. Wél het makkelijkste om je vaccinaties te valideren ja, dat ze écht gezet zijn

Sowieso, als je app eruit ligt om welke reden dan ook, dan is het toch fijn als je er niet door belemmerd wordt.
Gele boekje is de paar euro iig dik waard
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203024490
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:44 schreef Molo het volgende:

Bij mij vaak zat gescand in het buitenland, zowel op de luchthaven als tbv toegang tot horeca etc.
Het kán wel, sterker nog, je kunt zelf als particulier die scannerapp gewoon downloaden en gebruiken als je zóu willen.

Ook vaak gehad dat die 'i' geopend werd. Mag eigenlijk niet, maar goed, je moet wat als je daar op een vliegveld staat. Was trouwens hoofdzakelijk op Schiphol :')
Ah oke xD, nee bij mij staan die baliemedewerkers mij vaak aan te kijken van wat moet jij nou? Wat is dit voor gekke QR code?
Die ''i'', geeft in principe dezelfde informatie weer. Maar lijkt mij idd niet zo rechtsgeldig, in elk geval makkelijk te frauderen. Ze drukken er automatisch op als ik hem toon.
pi_203025339
Overigens - maar ik ben geen automatiseringsdeskundige - zou het toch vrij eenvoudig moeten zijn om een wereld wijde identieke app te ontwikkelen die de QR code van je vaccinatie status weergeeft ?

De autoriteiten die nu bevoegd zijn om het gele boekje te verstrekken, zouden die gegevens toch ook in een QR code moeten kunnen zetten zodat je mondiaal overal terecht kan met 1 en dezelfde QR code ? Op papier of je smartphone ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 4 januari 2022 @ 13:13:22 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203028039
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
Overigens - maar ik ben geen automatiseringsdeskundige - zou het toch vrij eenvoudig moeten zijn om een wereld wijde identieke app te ontwikkelen die de QR code van je vaccinatie status weergeeft ?

De autoriteiten die nu bevoegd zijn om het gele boekje te verstrekken, zouden die gegevens toch ook in een QR code moeten kunnen zetten zodat je mondiaal overal terecht kan met 1 en dezelfde QR code ? Op papier of je smartphone ?
Dat vergt afspraken op alle niveaus en van alle betrokkenen autoriteiten. En is derhalve ingewikkeld/tijdrovend.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203029334
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:13 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat vergt afspraken op alle niveaus en van alle betrokkenen autoriteiten. En is derhalve ingewikkeld/tijdrovend.
Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen ? Immers, de gegevens in het gele boekje zijn ook de standaard van de WHO. Dus die zou je zo kunnen "vertalen" naar een digitale versie, met alle details die benodigd zijn (of mogen worden ingezien door derden).

Denk eerder dat het de wil ontbreekt om dit gezamelijk - door de WHO bijvoorbeeld - aan te pakken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:32:01 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203029390
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen ? Immers, de gegevens in het gele boekje zijn ook de standaard van de WHO. Dus die zou je zo kunnen "vertalen" naar een digitale versie, met alle details die benodigd zijn (of mogen worden ingezien door derden).

Denk eerder dat het de wil ontbreekt om dit gezamelijk - door de WHO bijvoorbeeld - aan te pakken.
Hoe is dat anders dan wat ik zeg? ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203029648
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
Overigens - maar ik ben geen automatiseringsdeskundige - zou het toch vrij eenvoudig moeten zijn om een wereld wijde identieke app te ontwikkelen die de QR code van je vaccinatie status weergeeft ?

De autoriteiten die nu bevoegd zijn om het gele boekje te verstrekken, zouden die gegevens toch ook in een QR code moeten kunnen zetten zodat je mondiaal overal terecht kan met 1 en dezelfde QR code ? Op papier of je smartphone ?
Wat gegevens in een QR zetten is het probleem niet, dat kan iedereen. Het lastige is de verificatie en beveiliging die er voor zorgt dat mensen geen valse QR kunnen maken en dat mensen QRs kunnen verifieren als zijnde legitiem. En denk ook aan de infrastructuur om valide QR codes te genereren of weer in te trekken (wat soms ook moet). Dat dit in (een groot deel van) Europa gelukt is mag echt een wonder heten, dat lukt alleen door heel goede samenwerking en vergaande afspraken. Wereldwijd uitrollen is echt heel andere koek.
pi_203031370
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoe is dat anders dan wat ik zeg? ;)
Jij zei het met liefde :)....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203042658
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik ben tijdens de Corona tijd meerdere keren in Spanje geweest (ook toen daar een echte lockdown was), vaste land, en is echt prima te doen daar.
De regels zijn over het algemeen strenger dan in Nederland, maar je mag er vrij naar toe en kunt eigenlijk alles doen. Dus ik zou mij er geen zorgen over maken (tenzij je uit eigen overweging alleen in rustige tijden wil).

Ik ben het daarin ook echt met APK eens.
In Spanje leeft dat egoïstische en koppige gedoe totaal niet zoals dat in Nederland constant maar omhoog moet spelen.
Mensen dragen ook op straat (ook al is het niet verplicht) vaak mondkapjes, dragen 99,99% van de gevallen het altijd netjes. Iedereen blijft er gewoon lekker rustig over en de sfeer is zo ontzettend veel gemoedelijker dan in Nederland.

Ik vind het altijd een verademing om daar weer te zijn, geeft een veel veiliger en rustiger gevoel.
Buiten dat het gewoon een prachtig land is met fijne mensen en lekker weer.
[..]

Ja, zo'n wereld van verschil met hoe we in Nederland doen. Ik ben van de zomer in Italië geweest, en daar was het precies hetzelfde. Regelmatig had je dan een gezinnetje in de metro of trein die geen mondkapje ophad, dan begonnen ze te praten en letterlijk iedere keer waren het Nederlanders. :')
pi_203048758
Wil volgende week een paar dagen een citytrip met de auto in Duitsland doen. Alleen geen Dusseldorp ofzo. Mag wel wat natuur hebben. Alleen nog geen idee.

Als iemand suggesties heeft.
pi_203063848
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:15 schreef Duiveltja het volgende:
Wil volgende week een paar dagen een citytrip met de auto in Duitsland doen. Alleen geen Dusseldorp ofzo. Mag wel wat natuur hebben. Alleen nog geen idee.

Als iemand suggesties heeft.
Ik was in de zomer van 2020 naar het Harz gebied.
Kun je mooie wandelingen maken door de natuur.
Heeft ook wel een paar aardige stadjes zoals Goslar en Quedlinburg :)
Geen idee hoe het in januari is, maar in de zomer had je wel volle terrassen op de centrale pleinen.
pi_203063891
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 15:17 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Ik was in de zomer van 2020 naar het Harz gebied.
Kun je mooie wandelingen maken door de natuur.
Heeft ook wel een paar aardige stadjes zoals Goslar en Quedlinburg :)
Geen idee hoe het in januari is, maar in de zomer had je wel volle terrassen op de centrale pleinen.
Ziet er goed uit alleen 6 uur rijden vanuit Rotterdam ;(
pi_203063977
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 15:19 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ziet er goed uit alleen 6 uur rijden vanuit Rotterdam ;(
Ah, anders misschien het gebied rondom Trier/Saarbruecken/Homburg een optie?
4 uurtjes rijden ongeveer
Dat zijn wel leuke stadjes met mooie omringende natuur.
Eventueel nog een uitstapje naar Vosges du Nord net over de Franse grens.
pi_203069372
Heidelberg is ook leuk. Of Freiburg eventueel, in het Zwarte Woud. Zeker rondom Freiburg is genoeg te zien en doen, al ben ik er alleen in de zomer geweest, dus hoe het in de winter is weet ik niet ;)
  donderdag 6 januari 2022 @ 21:41:54 #39
6941 APK
Factual, I think.
pi_203069815
Voor de zekerheid: Vergeet de winterbanden niet als je in de winter met de auto naar Duitsland gaat.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 9 januari 2022 @ 21:28:07 #40
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_203116244
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:15 schreef Duiveltja het volgende:
Wil volgende week een paar dagen een citytrip met de auto in Duitsland doen. Alleen geen Dusseldorp ofzo. Mag wel wat natuur hebben. Alleen nog geen idee.

Als iemand suggesties heeft.
Frankfurt am Main een optie? Heeft de alure van een wereldstad en de Taunus en Odenwald zijn redelijk dichtbij.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 9 januari 2022 @ 21:34:18 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203116325
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 21:28 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Frankfurt am Main een optie? Heeft de alure van een wereldstad en de Taunus en Odenwald zijn redelijk dichtbij.
Ernooooooo O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 januari 2022 @ 13:17:22 #42
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203123815
Mensen hier ervaring met Duitsland? Ik lees dat kinderen 5 dagen in quarantaine moeten maar we willen slechts een weekendje weg :')

Wordt dat echt gecontroleerd? Het gaat om een tweejarige en een vijfjarige.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tinos85 op 10-01-2022 13:38:22 ]
pi_203131978
Misschien een beetje een crosspost, maar ik vraag het hier ook maar even; hoe is het in de praktijk om naar Parijs te gaan met de Thalys? Plan is eind april of begin mei.
Niemand heeft natuurlijk een glazen bol qua corona/maatregelen, maar stel het is ongeveer zoals nu. Word je echt overal gecontroleerd en is het overal mondkapjes?

We zijn heel de coronaperiode niet naar het buitenland geweest, dus kan niet zo goed inschatten in hoeverre al het gedoe je vakantie verpest.
Koel en donker bewaren
  maandag 10 januari 2022 @ 22:11:45 #44
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203132310
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:17 schreef Tinos85 het volgende:
Mensen hier ervaring met Duitsland? Ik lees dat kinderen 5 dagen in quarantaine moeten maar we willen slechts een weekendje weg :')

Wordt dat echt gecontroleerd? Het gaat om een tweejarige en een vijfjarige.
Dat is alleen als je geen corona of testbewijs hebt

quote:
U gaat bij aankomst in quarantaine wanneer u geen vaccinatie- of herstelbewijs heeft
Heeft u geen (digitaal) corona vaccinatie- of herstelbewijs dan gaat u bij aankomst in Duitsland voor 10 dagen in quarantaine. U mag samen met personen uit uw huishouden in quarantaine. U mag geen bezoek ontvangen.
Vijf dagen na aankomst in Duitsland kunnen reizigers van 6 jaar en ouder zich op corona (antigeen sneltest of PCR-test) laten testen. Is de testuitslag negatief en heeft u de uitslag geupload op de registratiewebsite, dan kunt u de quarantaine beëindigen. Kinderen tot 6 jaar mogen de quarantaine na 5 dagen zonder test verlaten.
pi_203132788
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:53 schreef Guanabana het volgende:
Word je echt overal gecontroleerd en is het overal mondkapjes?

We zijn heel de coronaperiode niet naar het buitenland geweest, dus kan niet zo goed inschatten in hoeverre al het gedoe je vakantie verpest.
Controle heb ik wel gehad in Parijs.
Mondkapjes zijn niet overal buiten verplicht, hoe en wat in bv Parijs weet ik niet.

Maar je kunt als je gewoon gevaccineerd bent heel vrij naar Frankrijk toe zonder echt gedoe.

De Corona periode is voor mij zeker geen belemmering. Sure, even mondkapje op op bepaalde plekken, maar dat doet voor mij niets af aan vakantie.
Zelfde voor het tonen van je QR-code, dat is zo gedaan.
pi_203154198
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:53 schreef Guanabana het volgende:
Misschien een beetje een crosspost, maar ik vraag het hier ook maar even; hoe is het in de praktijk om naar Parijs te gaan met de Thalys? Plan is eind april of begin mei.
Niemand heeft natuurlijk een glazen bol qua corona/maatregelen, maar stel het is ongeveer zoals nu. Word je echt overal gecontroleerd en is het overal mondkapjes?

We zijn heel de coronaperiode niet naar het buitenland geweest, dus kan niet zo goed inschatten in hoeverre al het gedoe je vakantie verpest.
Momenteel zijn mondmaskers overal in Parijs, behalve in het Bois de Boulogne en het Bois de Vincennes, verplicht. Reizen met de Thalys kan prima, zelf eind december nog lastminute gegaan. Frankrijk zet vol in op het openhouden van de samenleving in plaats van mensen zoveel mogelijk beperkingen opleggen zoals in Nederland. Vrijwel alles in Parijs is geopend. Afstand houden mag maar is niet verplicht (er geldt een afstandsregel op papier). Let op: als je naar Frankrijk gaat zul je wel de boosterprik moeten hebben gehad, of officieel hersteld zijn van COVID-19.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:26:33 #47
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203154331
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat is alleen als je geen corona of testbewijs hebt
[..]

Vaccinatie of herstelbewijs. Ja die heb ik natuurlijk niet voor die kinderen.
pi_203454575
Ik wil binnenkort met dochter 2 (8 jaar) naar Londen, maar de nieuwe covidregels voor kinderen vind ik nu nog onduidelijk. Ik mag vanaf 11 februari zonder testen in NL of het VK daar naartoe (volledig gevaccineerd) maar mijn dochter heeft geen vaccinatie(s). Moet ze dan het hele testregime voor niet-gevaccineerden ondergaan of vervalt deze eis voor kinderen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 01-02-2022 08:41:52 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 1 februari 2022 @ 08:33:23 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203454659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 08:22 schreef Nielsch het volgende:
Ik wil binnenkort met dochter 2 (8 jaar) naar Londen, maar de nieuwe covidregels voor kinderen vind ik nu nog onduidelijk. Ik mag vanaf 4 februari zonder testen in NL of het VK daar naartoe (volledig gevaccineerd) maar mijn dochter heeft geen vaccinatie(s). Moet ze dan het hele testregime voor niet-gevaccineerden ondergaan of vervalt deze eis voor kinderen?
https://www.gov.uk/guidan(...)-as-fully-vaccinated
Kopje 'Children and other groups....'

Staat er wat gek, maar je mag kinderen dus vanaf 11/2 beschouwen als volledig gevaccineerd in de maatregelen/regels ondanks niet gevaccineerd.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203454738
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 08:33 schreef Molo het volgende:

[..]
https://www.gov.uk/guidan(...)-as-fully-vaccinated
Kopje 'Children and other groups....'

Staat er wat gek, maar je mag kinderen dus vanaf 11/2 beschouwen als volledig gevaccineerd in de maatregelen/regels ondanks niet gevaccineerd.
quote:
Children and other groups that can follow fully vaccinated rules

Even if you are not fully vaccinated, the fully vaccinated rules apply if you are:

under 18 - see Travelling with children in this guidance
taking part in an approved COVID-19 vaccine trial in the UK or the USA (US residents only for USA trials), or a phase 2 or 3 vaccine trial that is regulated by the EMA or SRA
unable to have a COVID-19 vaccination for a medical reason which has been approved by a clinician under the medical exemptions process, and you are resident in England
Dank je. Ik had dit ook al gelezen maar interpreteerde het anders. Nu ik het nog een keer lees deel ik inderdaad jouw mening.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 1 februari 2022 @ 08:46:51 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203454761
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 08:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]
[..]
Dank je. Ik had dit ook al gelezen maar interpreteerde het anders. Nu ik het nog een keer lees deel ik inderdaad jouw mening.
Britten en hun manier om iets duidelijk te beschrijven O+ O+ :') _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203520372
Ik was laatst in Kaapstad.Vlucht was met speciale goed ademende mondkapjes prima te doen. Iedereen moet een PCR test doen voor de heenreis, en terug is een antigeen rest nu voldoende (20 euro daar, maar ze komen voor 10 euro meer gewoon bij je hotel langs). Verder is het daar vrij relaxed met alleen indoor nog mondkapjes (denk aan winkelcentra ed).

De houding tov mondkapjes is vrij relaxed, en ook genoeg uitgaangsgelegenheden waar ze binnen niet aan mondkapjes doen. Maar is nu daar zomer, dus heel veel gewoon outdoor natuurlijk.

Toerisme is nog vrij beperkt (vliegtuig vanuit NL zat wel vol hoor), en de rand staat laag, dus voor een goede prijs een mooie kamer. Sowieso goed betaalbaar.
pi_203565176
In januari 3 weken in Hawaii geweest, was super. Had verwacht dat er veel covid controles en dingen zouden zijn, maar ze doen hier in Nederland veel moeilijker. Test en vaccinatiebewijs waren wel nodig om binnen te komen en op 2 van de 3 eilanden waar ik geweest ben controleren ze je vaccinatiebewijzen in hotels en restaurants e.d.

Verder was alles open, hadden ze soms wel gekke mondkapjes regels, maar heb nergens last van maatregelen echt ondervonden.
  Moderator maandag 27 juni 2022 @ 16:37:00 #54
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205163084
Ah, hier was het topic met die handige link in de OP. B-). Moest hem even hebben voor een check op wat er nodig is in bepaalde landen buiten Europa qua testen en quarantainemaatregelen.

quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:28 schreef Blues het volgende:
Wij gaan in maart (week 10) naar Bilbao, Spanje.
Zet even een tvp hiervoor in dit topic... benieuwd of het dan alweer wat beter is *G*
Was twee maanden geleden in Bilbao. Leuke stad met veel lekker eten en goedkoop drinken. Prima bestemming dus.

Sinds dit topic tweemaal naar het buitenland gevlogen. Bilbao dus en een maandje daarvoor naar Bologna. Eigenlijk was het alleen op Schiphol, in het vliegtuig en in de taxi's aldaar verplicht mondkapje opzetten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_205166998
Ik vlieg binnenkort met Vueling, maar ik las dat mondkapjes blijkbaar nog steeds verplicht zijn omdat het een Spaanse maatschappij is _O-
Absurd
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 08:25:46 #56
45833 crew  Fogel
pi_205167975
In Duitsland moet je in het OV ook nog steeds mondkapjes op!
Ga over een paar dagen interrailen, gaat raar worden om weer zo’n ding op te moeten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_205168210
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 08:25 schreef Fogel het volgende:
In Duitsland moet je in het OV ook nog steeds mondkapjes op!
Ga over een paar dagen interrailen, gaat raar worden om weer zo’n ding op te moeten.
Mja, ik zou er niet eens aan beginnen als dat moest. Of heel veel eten en drinken meenemen en er een soort lange maaltijd van maken.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 09:10:39 #58
236264 crew  capricia
pi_205168222
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Vueling, maar ik las dat mondkapjes blijkbaar nog steeds verplicht zijn omdat het een Spaanse maatschappij is _O-
Absurd
Kijk ook even welke je hebben moet.
Soms is FFP2 opeens weer verplicht door de maatschappij.
Definitely not CIA
  dinsdag 28 juni 2022 @ 09:45:53 #59
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205168459
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Vueling, maar ik las dat mondkapjes blijkbaar nog steeds verplicht zijn omdat het een Spaanse maatschappij is _O-
Absurd
Niet absurd, want je zit voor een lange tijd met veel mensen in een slecht geventileerde binnenruimte en dan heb je zo een Corona-besmetting te pakken. Goede mondneusmaskers (zoals FFP2-maskers) kunnen wel degelijk de kans op een Corona-besmetting verkleinen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 08:25 schreef Fogel het volgende:
In Duitsland moet je in het OV ook nog steeds mondkapjes op!
Ga over een paar dagen interrailen, gaat raar worden om weer zo’n ding op te moeten.
Nee, helemaal niet raar. Het is juist raar dat Nederland de mondneusmaskerverplichting zo achterlijk vroeg heeft afgeschaft. Overigens is het in Denemarken geen haar beter: volle treinen en metro's en niemand draagt een mondneusmasker. Willen die mensen allemaal corona oplopen?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 09:55:27 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205168522
Erno is back O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 28 juni 2022 @ 09:57:21 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205168528
Portugal heeft geloof ik geen maatregelen meer toch?

Wel blij dat mijn zomervakantie naar het noorden gaat (ik twijfelde eerder over de Alpen). Geen zin in paniek en dan allerlei mondmaskers en maatregelen tijdens vakantie. Zweden afgelopen zomer voelde als extreme vrijheid dus dat wordt m komende zomer lekker weer _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 10:46:39 #62
45833 crew  Fogel
pi_205168880
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 09:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Niet absurd, want je zit voor een lange tijd met veel mensen in een slecht geventileerde binnenruimte en dan heb je zo een Corona-besmetting te pakken. Goede mondneusmaskers (zoals FFP2-maskers) kunnen wel degelijk de kans op een Corona-besmetting verkleinen.
[..]
Nee, helemaal niet raar. Het is juist raar dat Nederland de mondneusmaskerverplichting zo achterlijk vroeg heeft afgeschaft. Overigens is het in Denemarken geen haar beter: volle treinen en metro's en niemand draagt een mondneusmasker. Willen die mensen allemaal corona oplopen?
Volgens mij snap je mijn bericht niet helemaal.
Gebruik al ca een halfjaar geen mondneusmasker meer, vandaar dat het raar is om dat wel weer te moeten. Ik doe em op als het verplicht is en niet als het niet nodig is volgens mensen die daar verstand van horen te hebben.

Covid wordt in veel landen gewoon niet meer als een probleem gezien. Of dat een juiste keuze is of niet, dat weet ik niet en heb ik ook geen sterke mening over. Ik hou me gewoon aan de geldende regels, ik kan ze toch niet veranderen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 28 juni 2022 @ 11:26:28 #63
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205169202
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 09:57 schreef Molo het volgende:
Portugal heeft geloof ik geen maatregelen meer toch?

Wel blij dat mijn zomervakantie naar het noorden gaat (ik twijfelde eerder over de Alpen). Geen zin in paniek en dan allerlei mondmaskers en maatregelen tijdens vakantie. Zweden afgelopen zomer voelde als extreme vrijheid dus dat wordt m komende zomer lekker weer _O_
Haha, Portugal heeft nog een 3G-inreisbeleid en een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer. Dus Portugal is nog één van de strengste landen op coronagebied in Europa.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205170401
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 09:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Niet absurd, want je zit voor een lange tijd met veel mensen in een slecht geventileerde binnenruimte en dan heb je zo een Corona-besmetting te pakken. Goede mondneusmaskers (zoals FFP2-maskers) kunnen wel degelijk de kans op een Corona-besmetting verkleinen.
[..]
Nee, helemaal niet raar. Het is juist raar dat Nederland de mondneusmaskerverplichting zo achterlijk vroeg heeft afgeschaft. Overigens is het in Denemarken geen haar beter: volle treinen en metro's en niemand draagt een mondneusmasker. Willen die mensen allemaal corona oplopen?
Vliegtuigen zijn prima geventileerd en overal zitten de disco's weer vol, dus wat is dan de logica van een mondkapje op bij het vliegen? Ok, je kunt zeggen dat je de keuze hebt om naar de disco te gaan en je hebt minder keuze of je wilt vliegen of niet ... maar er zijn altijd opties om eerste klas te vliegen of met de auto te gaan, zeker in Europa.

En ik zou zeer veel liever corona oplopen dan een mondkapje te moeten dragen ja
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 13:59:06 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205170684
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 11:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Haha, Portugal heeft nog een 3G-inreisbeleid en een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer. Dus Portugal is nog één van de strengste landen op coronagebied in Europa.
Och, dat beperkt me nu niet eigenlijk, ga vrijwel geen OV gebruiken

Als ik maar portjes kan drinken en tapas kan eten zonder gedoe. Ik bedoel, als ik maar hard kan werken daar O-) O-) O-)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205187767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 13:24 schreef JohnDDD het volgende:

En ik zou zeer veel liever corona oplopen dan een mondkapje te moeten dragen ja
Wat is dit voor rare redenatie :')
Echt stel je aan om een simpel mondkapje.
Corona kun je gigantisch veel last van krijgen, ook als je heel gezond en jong bent. Verhalen van Long Covid gemist deze week?

En dan zeuren om een mondkapje :')

In een vliegtuig voorkom je dat je een besmetting dan oploopt door van die figuren die totaal niet opletten en overal en nergens heen gaan. Vandaar dat een mondkapje nut heeft daar.
En binnen Europa met een auto? Nou ja klein stukje wellicht, anders veel te duur en veel te lang.

Vakantie willen annuleren vanwege het moeten dragen van een mondkapje. Echt hoe erg kunnen mensen zich aanstellen :')
  donderdag 30 juni 2022 @ 10:07:57 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205187780
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is dit voor rare redenatie :')
Echt stel je aan om een simpel mondkapje.
Corona kun je gigantisch veel last van krijgen, ook als je heel gezond en jong bent. Verhalen van Long Covid gemist deze week?

En dan zeuren om een mondkapje :')

In een vliegtuig voorkom je dat je een besmetting dan oploopt door van die figuren die totaal niet opletten en overal en nergens heen gaan. Vandaar dat een mondkapje nut heeft daar.
En binnen Europa met een auto? Nou ja klein stukje wellicht, anders veel te duur en veel te lang.

Vakantie willen annuleren vanwege het moeten dragen van een mondkapje. Echt hoe erg kunnen mensen zich aanstellen :')
Je vermindert hooguit de kans op Covid, Covid ermee voorkomen kun je niet zeggen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205187896
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Je vermindert hooguit de kans op Covid, Covid ermee voorkomen kun je niet zeggen.
Helemaal voorkomen een groot woord, maar in combinatie met de ventilatie in een vliegtuig ga je het zeker niet snel krijgen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 10:29:49 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205187945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Helemaal voorkomen een groot woord, maar in combinatie met de ventilatie in een vliegtuig ga je het zeker niet snel krijgen.
Bold statement
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 10:39:41 #70
45833 crew  Fogel
pi_205188031
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Helemaal voorkomen een groot woord, maar in combinatie met de ventilatie in een vliegtuig ga je het zeker niet snel krijgen.
Kan je dit onderbouwen met relevante statistiek?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_205188215
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:39 schreef Fogel het volgende:

[..]
Kan je dit onderbouwen met relevante statistiek?
Logisch nadenken?
Ventilatie is al heel sterk en voorkomt al veel en doe je dan ook nog eens mondkapjes op dan doet dat nog weer meer.

Heel logisch.
pi_205188242
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Helemaal voorkomen een groot woord, maar in combinatie met de ventilatie in een vliegtuig ga je het zeker niet snel krijgen.
Die theorie is de wereld in gebracht door de vliegmaatschappijen (wegens economisch belang) en al lang ontkracht in de praktijk.
pi_205188405
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:08 schreef Farenji het volgende:

[..]
Die theorie is de wereld in gebracht door de vliegmaatschappijen (wegens economisch belang) en al lang ontkracht in de praktijk.
Welke theorie? Van de ventilatiesystemen? Nou ja dat maakt mondkapjes alleen maar beter.
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:22:59 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205188428
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Welke theorie? Van de ventilatiesystemen? Nou ja dat maakt mondkapjes alleen maar beter.
Ja, hoe dan exact?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205188440
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja, hoe dan exact?
Omdat ze het verspreiden van virusdeeltjes voorkomen? (grotendeels)
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:41:18 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205188601
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Omdat ze het verspreiden van virusdeeltjes voorkomen? (grotendeels)
Ok
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 12:50:17 #77
45833 crew  Fogel
pi_205189216
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Logisch nadenken?
Ventilatie is al heel sterk en voorkomt al veel en doe je dan ook nog eens mondkapjes op dan doet dat nog weer meer.

Heel logisch.
Het is dus jouw mening/aanname. Heel logisch.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_205515697
Ben nu in Jakarta, via Abu Dhabi met Etihad.

Officieel waren mondkapjes verplicht de gehele vlucht, maar na binnenkomst ginger er al een hoop af en de crew roep er alleen om tijdens boarding. Je hoorde er verder niemand over.

Bij binnenkomst Jakarta nog voor de visa en pasportcheck nog een hele batterij mensen die je Coronacertificaat gingen nakijken, maar daarna mocht je zo door.
.
  zondag 31 juli 2022 @ 19:49:38 #79
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205515943
Ik snap helemaal niets van Duitsland: mondneusmaskers worden daar strikt nageleefd, maar je moet wel bij een hoop winkels contant betalen en krijg wisselgeld in je handpalm (overdracht van bacteriën) en bovendien wordt er in Duitsland veel meer in het openbaar gerookt en is reclame voor ongezond voedsel veel prominenter aanwezig. Als het coronabeleid van je land nog echt op het voorkomen van besmettingen is gericht, moet je ook andere maatregelen nemen ter behoeve van de volksgezondheid, namelijk overal kunnen pinnen (minder overdracht van bacteriën), het ontmoedigen van roken en het ontmoedigen van reclame voor ongezond voedsel.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 31 juli 2022 @ 23:15:16 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205518389
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 19:49 schreef Erno-BE het volgende:
Ik snap helemaal niets van Duitsland: mondneusmaskers worden daar strikt nageleefd, maar je moet wel bij een hoop winkels contant betalen en krijg wisselgeld in je handpalm (overdracht van bacteriën) en bovendien wordt er in Duitsland veel meer in het openbaar gerookt en is reclame voor ongezond voedsel veel prominenter aanwezig. Als het coronabeleid van je land nog echt op het voorkomen van besmettingen is gericht, moet je ook andere maatregelen nemen ter behoeve van de volksgezondheid, namelijk overal kunnen pinnen (minder overdracht van bacteriën), het ontmoedigen van roken en het ontmoedigen van reclame voor ongezond voedsel.
Je moet niks

Tevens is via oppervlakte geen substantieel deel van overdracht van coronavirus, maar dat wist je wel ouwe rakker ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 augustus 2022 @ 06:49:47 #81
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205519011
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Je moet niks

Tevens is via oppervlakte geen substantieel deel van overdracht van coronavirus, maar dat wist je wel ouwe rakker ;)
Als je niet kan pinnen moet je wel contant betalen. En ik zei tussen haakjes dat met contant geld overdracht van allerlei bacteriën plaatsvindt. Kortom, contant geld is gewoon goor. En dat is raar in een land dat mondneusmaskers zo serieus neemt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205519037
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 19:49 schreef Erno-BE het volgende:
Ik snap helemaal niets van Duitsland: mondneusmaskers worden daar strikt nageleefd,
Ik weet niet waar jij bent geweest maar in de metro van Berlijn vast niet, dan zou je 25% van de reizigers aangesproken moeten hebben. :D
  maandag 1 augustus 2022 @ 07:24:28 #83
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205519049
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 07:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik weet niet waar jij bent geweest maar in de metro van Berlijn vast niet, dan zou je 25% van de reizigers aangesproken moeten hebben. :D
Striktere naleving dan in Nederland in ieder geval, ook toen hier nog een plicht bestond. Maar als je zo van de volksgezondheid, dan moet je roken meer ontmoedigen, reclame voor ongezond voedsel meer ontmoedigen en contant geld meer ontmoedigen. Dat heeft niets met corona te maken, maar met de de volksgezondheid in zijn algemeenheid.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 22:08:31 #84
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_205670626
Binnenkort vlieg ik naar Kaapstad, en reis vervolgens per auto door naar Namibië, Botswana, Zimbabwe en vervolgens weer Zuid-Afrika. Ik ben volledig gevaccineerd en geboosterd.

Bij binnenkomst moet je een vaccinatiebewijs laten zien. Deze landen zijn niet aangesloten bij het Europese Corona Certificaat.

Is een papieren versie die je kan printen op https://coronacheck.nl/nl/ voldoende om deze landen binnen te komen? De GGD heeft ook mijn gele boekje afgestempeld.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_205672314
Is je gele boekje ook in het Engels ? In dat geval zou het voldoende moeten zijn. Voor zover ik begrepen heb, is het gele boekje erkend door de WHO.....

(Woon zelf buiten Europa en ben buiten Europa gevaccineerd, en als ik terug naar Nederland ga, wordt het gele boekje door de EU en dus Nederland erkend als officieel vaccinatie bewijs).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205673137
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:08 schreef JohnBercow het volgende:
Binnenkort vlieg ik naar Kaapstad, en reis vervolgens per auto door naar Namibië, Botswana, Zimbabwe en vervolgens weer Zuid-Afrika. Ik ben volledig gevaccineerd en geboosterd.

Bij binnenkomst moet je een vaccinatiebewijs laten zien. Deze landen zijn niet aangesloten bij het Europese Corona Certificaat.

Is een papieren versie die je kan printen op https://coronacheck.nl/nl/ voldoende om deze landen binnen te komen? De GGD heeft ook mijn gele boekje afgestempeld.
Ik heb de papieren versie van de ECC gebruikt om de VS binnen te komen.
Het is gewoon een internationaal vaccinatie bewijs, zo lang de vaccinaties binnen het bewuste land geaccepteerd worden natuurlijk.

Er staat gewoon uitgeschreven wanneer je welke vaccinatie gehad hebt, dus daar kunnen ze ook niet lastig over doen. Ze hoeven ook niet bij de ECC aangesloten zijn (VS ook niet), alleen het als een bron erkennen.
pi_205673167
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:08 schreef JohnBercow het volgende:
Binnenkort vlieg ik naar Kaapstad, en reis vervolgens per auto door naar Namibië, Botswana, Zimbabwe en vervolgens weer Zuid-Afrika. Ik ben volledig gevaccineerd en geboosterd.

Bij binnenkomst moet je een vaccinatiebewijs laten zien. Deze landen zijn niet aangesloten bij het Europese Corona Certificaat.

Is een papieren versie die je kan printen op https://coronacheck.nl/nl/ voldoende om deze landen binnen te komen? De GGD heeft ook mijn gele boekje afgestempeld.
Jaren geleden ook deze landen bezocht. Gele boekje was goed genoeg (moest toen een Cholera not indicated stempel en wat inentingen hebben, gele koorts ofzo).
Gele boekje was genoeg.
Definitely not CIA
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:37:31 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205681143
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 08:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is je gele boekje ook in het Engels ? In dat geval zou het voldoende moeten zijn. Voor zover ik begrepen heb, is het gele boekje erkend door de WHO.....

(Woon zelf buiten Europa en ben buiten Europa gevaccineerd, en als ik terug naar Nederland ga, wordt het gele boekje door de EU en dus Nederland erkend als officieel vaccinatie bewijs).
Je laatste alinea klopt niet

Alleen het gedeelte voor gele koorts is overigens een officieel vaccinatiebewijsstuk in het gele boekje. En alleen geldig als het een stempel heeft van gecertificeerde organisatie.
Is een aparte bladzijde van de rest van de registraties erin.
De rest is vaak wel genoeg, want er is niks beters vaak, maar is géén officieel vaccinatiebewijs.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205683764
I am already boosted the by vaccine. Now no fear, no tears
I am passionate about travel, adventure, reading, blogging, and photography.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')