abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_202182343
Beste fokkers,

Het wordt alleen nog maar gekker.

Veel gekker.

We zijn ondertussen al in een periode aangebroken waarin het praktisch onmogelijk is om nog te weten wat waar is en wat niet.

Dit zal alleen maar erger worden.

Over een tijdje kunnen we zelfs niet meer geloven wat we zien en horen.

Werkelijk alles zal uit de kast worden getrokken om mensen op een dwaalspoor te zetten.

Dit is een strijd om ieder individu, zijn geest, zijn lichaam, zijn loyaliteit.

Waar ben je loyaal aan? Waar ben je trouw aan? Wat volg je? Wat doe je?

Dit leven is een leertraject, en wij hebben allemaal ons geweten gekregen om ons te helpen de juiste keuzes te maken. Helaas zijn we van nature niet altijd geneigd om ook daadwerkelijk voor het goede te kiezen. Ook hebben we allemaal gebreken, zwakheden en tekortkomingen. Dit is de menselijke conditie zoals die nu is.

God echter heeft Zijn zoon in de wereld gestuurd om ons te bevrijden van die conditie, om ons een nieuwe kans te geven, om ons te redden van de dood en de zonde. Maar de conditie voor een wereld van vrede en naastenliefde, is dat we Gods wet gehoorzamen, samengevat als 'behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden', 'heb je naasten lief zoals je zelf', de tien geboden, het gebod van Jezus 'heb anderen lief zoals ik jullie heb liefgehad', oftewel perfecte altruistische liefde.

Dat kunnen wij van nature niet, maar alleen met de kracht van God zelf, want God is liefde. Hij is onze levensadem, de geest die ons stoffelijke lichaam animeert, de bron van alle goedheid en puurheid. Zonder God zijn we simpelweg dood.

Er is een kosmische strijd gaande tussen goed en kwaad, tussen licht en donker. De krachten van de duisternis, rebelse schepsels die zelf als God willen heersen, proberen de mens als pionnen te gebruiken om hun verlangen als God te heersen waar te maken op aarde. Hun slachtoffers worden geinfecteerd met diezelfde rebelse en duivelse geest, waardoor zij steeds verder van God verwijderd raken en ook steeds minder compassie, menselijkheid en naastenliefde kunnen voelen. Uiteindelijk blijft een lege huls van een mens over, gemotiveerd door eigenbelang, al kan deze zichzelf er nog overtuigen dat hij/zij het allemaal voor het grotere goed doet.

Maar deze strijd woedt in ons allemaal. Iedereen herkent de gevechten die we in gedachten kunnen hebben, de dilemma's die we kunnen ervaren in onze omgang met elkaar. Iedereen weet wat het is om zich schuldig te voelen, hoe moeilijk het kan zijn om je fouten toe te geven, hoe lastig het kan zijn om slechte gewoonten te doorbreken. Zolang we gevangen blijven in een conditie waarin we niet vergeven zijn voor onze zonden, kunnen we ook daadwerkelijk in onze kern veranderen door de geest van God die in ons leeft.

Uiteindelijk is deze hele crisis, en alles wat nog gaat gevolgen, bedoeld als ultieme rebellie tegen alle waarden, principes en wetten van God, om de mens in een volledige rebellie tegen zijn eigen schepper te storten.

Daarvoor zullen uiteindelijk wetten en een volledige cultuur en spiritualiteit worden geimplementeerd, dat iedereen die niet onder de bescherming leeft van de schepper, volledig prooi is aan de demonische krachten die achter deze universele rebellie zitten. Zij zullen uiteindelijk worden gemotiveerd door dezelfde perverse, hatelijke en zelfdiende gedachten gevoelens als die demonische entiteiten, en zich tegen hun medemens die dit hele systeem niet zal volgen zal keren.

God belooft echter dat hij deze aarde zal oordelen en ieder zal belonen naar zijn werken. Uiteindelijk heeft God het laatste woord. De vijand heeft al verloren en weet dat zijn einde nadert. Hij probeert slechts de volledige mensheid met hem mee te krijgen in zijn rebellie, opdat die mensen sterven.

De strijd draait dus om Gods wet, het feit dat wij die hebben overtreden, dat we daarvoor vergeving nodig hebben, en dat wij opnieuw Gods wet moeten gehoorzamen. We moeten opnieuw leren om in liefde met elkaar te leven. Dat is een levenslange strijd tegen het kwaad, maar met de kracht van God is de overwinning gegarandeerd.

In deze wereld zullen nog een heleboel gekke dingen gebeuren, alles zal in het werk worden gesteld om mensen ervan te overtuigen dat het Christelijke geloof en de bijbel niet betrouwbaar zijn, niet de waarheid zeggen, dat de schepper niet bestaat, dat je zelf God of goddelijk bent en dat je het evangelie niet nodig hebt om het eeuwige leven te krijgen. Die ideeen worden uiteraard al duizenden jaren verspreid in alle wereldreligies, maar dit zal uiteindelijk de norm van de volledige maatschappij worden. Er zal een spirituele hersenspoeling plaatsvinden waardoor mensen waarheid en onwaarheid, goed en kwaad niet meer van elkaar kunnen onderscheiden, en ze eeuwig verloren zullen zijn.

Zelf ben ik na jaren te zoeken naar de waarheid uiteindelijk bij de bijbel uitgekomen, en ik heb nog steeds geen enkele reden om te twijfelen aan mijn overtuiging dat deze werkelijk door God is geinspireerd, dat de profeties ons attent maken op de tijden waarin we leven, en dat Jezus Christus werkelijk de weg, de waarheid en het leven is.

Echter zijn de beloften groot voor iedereen die zich bekeert en tot het einde volhardt. God zal een nieuwe aarde scheppen waarin gerechtigheid heerst. Het kwaad zal niet meer bestaan. Voor eens en voor altijd zullen we dit hoofdstuk van rebellie tegen de Schepper afsluiten, en kunnen we aan een nieuw hoofdstuk beginnen.

Maar het is essentieel om te erkennen en aanvaarden dat het kwaad en de wereld die erdoor wordt geschapen, het resultaat is van de collectieve daden van de mensheid, die voortkomen uit de menselijke natuur. En dat ook ik, als individu, kwaad heb gedaan, niet puur ben in mijn hart, dat ik trekken heb die niet passen in een wereld van altruistische liefde. Ik moet aanvaarden dat ik gebreken heb, en daar vergeving voor vragen, zodat God mij kan veranderen.

Hoe slechter de condities worden, hoe kouder de mens ook tegen elkaar zal worden. We zien dit al in de polarisatie, de haat, de onverschilligheid, de verharding overal. Maar dit is nu juist de tijd waarin liefde een verschil kan maken. Zoals de bijbel zegt: doe goed aan degenen die je kwaad doen, zegen degenen die je vervloeken.

Uiteindelijk is liefde de enige oplossing, ook als de ander mij geen liefde geeft. Dat is het voorbeeld dat Jezus Christus ons heeft gegeven. Vergeef ze, want ze weten niet wat ze doen.

We moeten leren om boven het kwaad te staan, ertegen te vechten met liefde en waarheid, om niet verleid te worden om hetzelfde te doen.

Op deze aarde kan dat tot vervolging, ridicuul en pijn leiden. Je zal er niet per se om worden gerespecteerd. Maar God belooft dat ieder zal krijgen naar zijn werk. Wij hoeven ons daar dus geen zorgen om te maken. Wie zijn leven verliest om Jezus te volgen, zal het erven. Maar wie zijn leven wil behouden, zal het verliezen. Dit is de realiteit waar we in zitten.

Dit is dus een oproep om het kwade te overwinnen. Het kwade dat om ons heen is, en het kwade dat in ons is. En de enige manier om dat te doen, is door God opnieuw in ons te laten leven, door vergeving voor onze zonden te vragen en Hem ons te laten transformeren in zoals Hij zelf ook is.

Het is ook een aanmoediging om je geen zorgen te maken. Ja, de toekomst ziet er donker uit. Er komen zware tijden aan. Maar God belooft dat hij voor ons zal zorgen. Steun van de wereld zal volledig verdwijnen voor iedereen die voor het licht kiest. Zoals de bijbel zegt: degenen die het merkteken van het beest weigeren, zullen niet meer kunnen kopen of verkopen. Maar God belooft voor de zijnen te zorgen. En zelfs als hij dat niet zou doen, dan is het eeuwige leven beloofd.

Als je je leven aan God hebt gegeven, is er dus geen enkele reden meer om je zorgen te maken en kun je de komende tijden met vertrouwen tegemoet gaan. Het zijn spannende tijden die nooit eerder in de geschiedenis hebben plaatsgevonden, en iedereen heeft de keuze om daar een rol in te spelen: kies voor het licht en het leven, of de duisternis en de dood.

Ik wens iedereen Gods zegen toe en veel sterkte.
pi_202182378
Goed verhaal wel Ali, kan er alleen niks mee..... Ik vertrouw op mezelf en eigen beoordeling en heb niks met een God of Allah of Buddha of wie dan ook :)

Ik respecteer degenen die mij en mijn keuzes respecteren en vice versa. Niks meer en niks minder, waarom je tijd verspillen aan dingen die niet in de hand hebt? Zoals een God of wat dan ook?
  maandag 15 november 2021 @ 00:07:43 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202182397
Definieer eerst jouw god maar eens.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202182754
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 23:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Beste fokkers,

Het wordt alleen nog maar gekker.

Veel gekker.

Ik wens iedereen Gods zegen toe en veel sterkte.
Dankje wel Ali. You are a lovely, caring person. God bless you too.
Best wishes,
Tingo the Agnostic.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 15 november 2021 @ 03:09:59 #5
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_202182774
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 02:46 schreef Tingo het volgende:

[..]
Best wishes,
Tingo the Agnostic.
Amen :!
Huig
pi_202183489
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 00:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
Goed verhaal wel Ali, kan er alleen niks mee..... Ik vertrouw op mezelf en eigen beoordeling en heb niks met een God of Allah of Buddha of wie dan ook :)

Ik respecteer degenen die mij en mijn keuzes respecteren en vice versa. Niks meer en niks minder, waarom je tijd verspillen aan dingen die niet in de hand hebt? Zoals een God of wat dan ook?
Omdat mijn ervaring is dat dat zeer zeker geen tijdverspilling is. Tijdverspilling is juist om dit aspect van de wereld en het leven te negeren, omdat daar nu juist de ware oplossing in zit.
pi_202183491
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 00:07 schreef Tyr80 het volgende:
Definieer eerst jouw god maar eens.
De schepper van hemel en aarde.
pi_202183507
quote:

[..]
Best wishes,
Tingo the Agnostic.
Dankjewel.

Ik ben geen haar beter dan wie dan ook.

Maar ik hoop dat de boodschap die mij heeft gered, ook anderen zal redden.
  maandag 15 november 2021 @ 09:03:54 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_202183739
quote:

[..]
Best wishes,
Tingo the Agnostic.
Hier sluit ik me bij aan. Ali is een toonbeeld van respect ook naar users die het niet met hem eens zijn. Hij schiet nooit uit zijn slof en blijft de rust zelve. Buiten dit, al reageer ik niet altijd ik lees zijn posts en info graag.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_202186891
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2021 09:03 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Hier sluit ik me bij aan. Ali is een toonbeeld van respect ook naar users die het niet met hem eens zijn. Hij schiet nooit uit zijn slof en blijft de rust zelve. Buiten dit, al reageer ik niet altijd ik lees zijn posts en info graag.
Bedankt voor de supervriendelijke woorden maar dit topic gaat niet om mij natuurlijk ;)
pi_202187376
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Bedankt voor de supervriendelijke woorden maar dit topic gaat niet om mij natuurlijk ;)
Ik reageer toch ook ff ...

Heb 'n vriend die ineens 200% gelovig geworden is ... raar maar het zij zo.
Heb in het begin lange discussies met hem gevoerd hierover...maar tevergeefs aan beide zijden natuurlijk.

Je moet naar gods wetten (10 geboden) leven, je krijgt maar 1 kans, je wordt beoordeeld nadien ...
Ik argumenteerde hier tegen dat we net zo goed in een Prison Planet kunnen leven, met de 10 geboden als de interne regels van de prison. Als je je gedraagt maak je kans op vervroegde vrijlating, anders vlieg je maar in de isoleercel.

God is barmhartig maar hij stuurt je wel naar het vagevuur als je iets niet goed gedaan hebt. Terwijl eenieder op aarde gedropt wordt zonder enig besef van al dit. Je kan niet anders dan fouten maken => dus maar vagevuur

Het is een eindstrijd tussen goed en kwaad, licht en donker, satan en god. Waarom zulke strijd als satan maar een gevallen engel is, en god oppermachtig ? Waarom laat hij zijn volk dan duizenden jaren afzien ? Met een vingerknip zou alles opgelost kunnen zijn ... of toch niet ?

En ook hij gelooft nu in het wederkeren van christus. Elke gelovige zal gedacht/gehoopt hebben het grote wederkeren te mogen meemaken in zijn leven ... niet dus ... waarom zou het nu anders zijn ? Omdat nu de tijd dringt ? Nee eigenlijk is het mss al telaat ... mss wordt gods creatie al mismeesterd door de genetische vaccins ... en toch gebeurt het allemaal ... waarom ?

Doet me denken aan het Qanon-gebeuren ... vrees niet, wacht af ... wij hebben een plan ... en zo werd de bevolking jaren lang stil en aan het lijntje gehouden ... wachtende op ... godot ?
Zelfde met wederkeren christus ... vrees niet, wacht af ... Hij komt en zal alles oplossen ... really ?

PS : dit zijn gewoon mijn vraagtekens zonder onrespectvol te willen overkomen
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 15 november 2021 @ 14:34:31 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_202187812
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee maar het mag best wel eens gezegd worden.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 15 november 2021 @ 14:47:44 #13
496777 Emmerdeur
The world is my racetrack
pi_202187963
Dit iets voor jou?
Soms komt youtube met aparte suggesties :D
If you fail to plan, you plan to fail.
pi_202189436
Goden en gelovigen :')

Als er een ding BNW waardig is is het wel het hersenspoelen wat uit de abrahamistische geloven voortkomt. Helaas wordt de focus bij dit volk voornamelijk verplaatst naar verklaren waarom niet de hele wereld het met hun propagandakanalen eens is.
Conscience do cost.
pi_202189644
Laat ieder in zijn waarde, lijkt mij.
Respect voor Ali_Kannibali
pi_202189931
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 08:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dankjewel.

Ik ben geen haar beter dan wie dan ook.

Maar ik hoop dat de boodschap die mij heeft gered, ook anderen zal redden.
I'm not religious myself, but I have an American friend from Texas who was an Army nurse for years. She found the Lord after some very heavy life experiences, became a missionary in South Sudan and has been there for ten years or more now, where she helps run a small orphanage and is also very involved in the village as well. She has visited me a couple of times in Amsterdam when she has had long stopovers going to and from the States. She takes these enormous cases packed full of pens,pencils, paper and little toys for the kids in Sudan.
I remember one time she had about 200 little rubber balls in her luggage. She's no religious fanatic at all. The trouble and hardship she must witnessed I can't even imagine, yet she is so darned happy. She's one of the most amazing people I've ever met in my life. She has no intention of getting any corona vax.
Which reminds me, I should write and get some updates.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_202190133
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 14:47 schreef Emmerdeur het volgende:
Dit iets voor jou?
Soms komt youtube met aparte suggesties :D
Beetje lang, heb je een samenvatting?
pi_202190418
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik reageer toch ook ff ...

Heb 'n vriend die ineens 200% gelovig geworden is ... raar maar het zij zo.
Heb in het begin lange discussies met hem gevoerd hierover...maar tevergeefs aan beide zijden natuurlijk.

Je moet naar gods wetten (10 geboden) leven, je krijgt maar 1 kans, je wordt beoordeeld nadien ...
Ik argumenteerde hier tegen dat we net zo goed in een Prison Planet kunnen leven, met de 10 geboden als de interne regels van de prison. Als je je gedraagt maak je kans op vervroegde vrijlating, anders vlieg je maar in de isoleercel.

God is barmhartig maar hij stuurt je wel naar het vagevuur als je iets niet goed gedaan hebt. Terwijl eenieder op aarde gedropt wordt zonder enig besef van al dit. Je kan niet anders dan fouten maken => dus maar vagevuur
Dit is een beetje een karikatuur van wat de bijbel leert wat mij betreft.

Wat de bijbel zegt is dat wij al in een cel zitten: de cel van het kwaad, de zonde en de dood.

God wil ons uit die cel bevrijden door vergeving van onze zonden te bieden.

Maar als je eenmaal vrijgelaten bent, is het uiteraard niet de bedoeling om weer terug naar het kwaad en de zonde te gaan. Want net als elke regering, heeft God inderdaad een wet. Die wet is noodzakelijk om het leven plezierig, rechtvaardig, leuk en liefdevol te houden. Er zijn principes en gedragingen die het leven bevorderen, en er zijn principes en gedragingen die het leven juist kapotmaken. Gods wetten zijn bedoeld om die principes en gedragingen die het leven kapotmaken een halt toe te roepen, om ons ertegen te beschermen.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de laatste 6 geboden:
- Je zult je vader en je moeder eren
- Je zult niet stelen
- Je zult geen overspel plegen
- Je zult geen valse getuigenis afleggen (liegen, bedriegen, misleiden)
- Je zult niet doden
- Je zult andermans vrouw, huis, dier, en wat dan ook van een ander is niet begeren

Dan kan je dat op twee manieren lezen: JE ZULT NIET met een stok die op je hoofd slaat.
Of "Je zult niet" omdat het niet eens in je opkomt.

De bijbelse vorm van gehoorzaamheid is de tweede: het komt niet in je op. Je hebt er niet eens meer zin in. Het kwaad wat in ons allen zit en zich kan manifesteren, manifesteert zich niet langer. In plaats daarvan voel je liefde jegens je medemens. De liefde doet bovenstaande dingen niet.

Daarvoor heb je dus een andere natuur nodig dan de gevallen menselijke natuur, en die natuur wordt je gegeven als je je bekeert. Dat is de 'nieuwe geboorte' waar Jezus het over heeft.

In een hiernamaals komt het kwaad dus simpelweg niet meer in ons op. We denken er niet eens aan, zijn ervan bevrijd. Dat is het soort gehoorzaamheid dat God voor ogen heeft.

En als je er even over nadenkt, en je voorstelt in wat voor wereld dat we zouden leven als iedereen die geboden van nature in de praktijk zou brengen, zouden we dan niet daadwerkelijk in een paradijs leven? Hoeveel leed, kwaad en onrecht zouden we besparen als niemand meer dat soort dingen deed (in de meest brede zin van die geboden, want het gaat niet alleen om de letter van de wet, maar om de geest van de wet, die liefde is).

Stel dat niemand meer zou stelen, andermans eigendommen zou willen, verkrachten, moorden of wat dan ook. Dan heb je bijv. geen sloten meer nodig, geen hekken, geen alarmsystemen, geen sleutels, niets van dat alles meer. Iedereen kan vrij over straat, je hoeft je nooit zorgen te maken of op je hoede te zijn, het zou een hele bevrijding zijn.
Stel dat mensen niet meer zouden liegen of misleiden, maar de waarheid zouden spreken. Hoeveel corruptie zou dat voorkomen in de wereld, van de hogere regionen tot onderaan? De hele wereld zou volstrekt anders worden ingericht op basis van daadwerkelijke oprechtheid en naastenliefde.
Stel dat mensen niet meer vreemdgaan, elkaar niet meer bedriegen, en zoals hierboven genoemd er geen seksuele immoraliteit meer was, dus ook geen pedofilie en dergelijke. Hoeveel pijn en leed zou dat voorkomen?
Niemand die van een ander probeert te profiteren of een ander probeert uit te buiten, niemand die ten koste van een ander hogerop probeert te komen.
Maar in plaats daarvan wil men goed doen voor elkaar, geven, delen, het leven beter voor elkaar maken. Wat voor wereld zou dat opleveren? Is dat werkelijk een gevangenis? Of zitten we nu meer in een gevangenis?

De geboden van God zijn er niet om ons te onderdrukken of gevangen te houden, maar om ons te bevrijden van het kwaad. Daarom zegt Jezus dat Hij ons vrijmaakt en dat zijn geboden niet zwaar zijn. Die geboden zijn namelijk samen te vatten in naastenliefde. Dat is het soort wereld dat God voor ogen heeft. Maar om in zo'n wereld te leven, moet de mens zelf in zijn kern eerst veranderen en die naastenliefde in hem leven om die in de praktijk te brengen. En dan gehoorzaam je Gods geboden van nature, en dat is geen zwaar juk of onderdrukking, in tegendeel, dat is het fijnste gevoel in de wereld, want je doet er andere goed mee, en wordt daar zelf ook gelukkig van.

quote:
Het is een eindstrijd tussen goed en kwaad, licht en donker, satan en god. Waarom zulke strijd als satan maar een gevallen engel is, en god oppermachtig ? Waarom laat hij zijn volk dan duizenden jaren afzien ? Met een vingerknip zou alles opgelost kunnen zijn ... of toch niet ?
Ja, maar dan zou God zich als een tiran gedragen. Hij kan ons als kleipoppetjes die hij zelf tot leven heeft gebracht inderdaad in ťťn klap wegvagen en opnieuw beginnen. In plaats daarvan heeft Hij ervoor gekozen om zelf als een kleipoppetje onder ons te leven en te laten zien dat er ook een andere weg is die tot het eeuwige leven leidt, om uiteindelijk door zijn eigen kleipoppetjes te worden gedood terwijl hij onschuldig was. Waarom? Uit liefde voor diezelfde kleipoppetjes, zodat die een kans hebben om bedrijd te worden van de dood en het eeuwige leven te erven. We zien dus niet dat God kwaadaardig is door zo lang te wachten, maar we zien juist dat hij miljarden mensen de kans geeft om zich te bekeren om uiteindelijk te kunnen profiteren van de zegeningen van het eeuwige leven in een nieuwe wereld waarin gerechtigheid heerst. Dat is dus geen uiting van haat naar ons toe, maar van geduld. Uiteindelijk krijgt iedereen zijn verdiende loon. Maar wat doe ik zelf in de tussentijd? Aanvaard ik de waarheid en laat ik mij door God transformeren, zodat ik een positief verschil maak in deze wereld? Of loop ik met de wereld mee? God manifesteert zich ook via degenen die hem dienen. En jammer genoeg zijn diegenen niet perfect, zoals ik zelf ook verre van perfect ben. Maar ik zou dit allemaal niet schrijven als God in mijn leven geen wezenlijk verschil had gemaakt. Ik ben ook niet als Christen geboren of opgegroeid.

quote:
En ook hij gelooft nu in het wederkeren van christus. Elke gelovige zal gedacht/gehoopt hebben het grote wederkeren te mogen meemaken in zijn leven ... niet dus ... waarom zou het nu anders zijn ? Omdat nu de tijd dringt ? Nee eigenlijk is het mss al telaat ... mss wordt gods creatie al mismeesterd door de genetische vaccins ... en toch gebeurt het allemaal ... waarom ?
Ik weet niet of wij dat gaan meemaken. Ik acht die kans wel aanwezig, maar het kan ook nog tientallen jaren duren.
Echter zitten we nu wel voor het eerst in de wereldgeschiedenis in een situatie waarin de hele wereld in wezen verbonden is, waarmee de hele wereld met elkaar kan communiceren, waarin een paar mensen voor de hele wereld beslissingen kunnen nemen. Dat is uniek en het komt overeen met wat de bijbel beschrijft als de eindtijd: dat er een universeel rebels systeem zal worden opgezet met overal dezelfde wetten waar de hele wereld zich aan conformeert.

quote:
Doet me denken aan het Qanon-gebeuren ... vrees niet, wacht af ... wij hebben een plan ... en zo werd de bevolking jaren lang stil en aan het lijntje gehouden ... wachtende op ... godot ?
Zelfde met wederkeren christus ... vrees niet, wacht af ... Hij komt en zal alles oplossen ... really ?
De opdracht die Jezus gaf is niet om af te wachten, maar om te waken en aan het werk te gaan. De wereld wordt met een veld druivenstokken vergeleken, en Jezus' volgers als de werkers die daarin werken tot de oogst rijp is. Want hoewel zij zelf in wezen zijn gered, is er nog een hele wereld om te bereiken met de boodschap van het evangelie. En daarin moeten zij dus volharden, om die boodschap overal te verspreiden, zodat zoveel mogelijk mensen zich bekeren. Dat is ook wat de bijbel zegt over de eindtijd: het evangelie zal in de hele wereld worden gepreekt. Ook dat vervult zich nu.

Dus als Christen ziet je niet te wachten tot iemand anders alles komt oplossen. Je moet nu al een deel worden van de oplossing door Gods wil uit te voeren op aarde, door mensen met Zijn liefde te behandelen en benaderen, opdat ook anderen kunnen geloven en zich bekeren, en ook zij het eeuwige leven kunnen krijgen.

En als je in de tussentijd sterft, nog voordat Jezus terugkomt, is dat niet erg, want hij belooft je uit de dood op te wekken.

Ik snap dat dit argwaan kan opwekken, alsof je er passief van zou worden. Maar in tegendeel, ware verandering komt van binnenuit de mens, en er is geen betere manier om mensen te inspireren dan via je eigen gedrag en de boodschap die je uitdraagt.

quote:
PS : dit zijn gewoon mijn vraagtekens zonder onrespectvol te willen overkomen
Volledig begrepen, heb geen onrespectvol woord gezien, waarvoor dank. Ik ben wel wat gewend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 15-11-2021 19:01:12 ]
  maandag 15 november 2021 @ 18:14:54 #19
496777 Emmerdeur
The world is my racetrack
pi_202190802
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 17:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Beetje lang, heb je een samenvatting?
Nee helaas, ben zelf niet zo religieus dat ik dit gekeken heb.
If you fail to plan, you plan to fail.
pi_202191176
Mooie verhalen Ali.

Het probleem van deze maatschappij is dat er geen basis is waarin mensen zich met elkaar kunnen verbinden wat een geloof wel kan bieden. Veel normen en waarden worden opnieuw uitgevonden en dat brengt verwarring en chaos. Dan doe mij maar liever een samenleving met een geloof, dat brengt veel meer structuur.

Ik geloof in God (1 God) maar mijn ego is nog te groot om mij te beperken tot de bijbel, de thora of de koran.
Met behulp van de stelling van Pythagoras kan je de lengte van een zijde in een rechthoekige driehoek berekenen.
pi_202192279
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 18:42 schreef KroketBroodje het volgende:
Mooie verhalen Ali.

Het probleem van deze maatschappij is dat er geen basis is waarin mensen zich met elkaar kunnen verbinden wat een geloof wel kan bieden. Veel normen en waarden worden opnieuw uitgevonden en dat brengt verwarring en chaos. Dan doe mij maar liever een samenleving met een geloof, dat brengt veel meer structuur.

Ik geloof in God (1 God) maar mijn ego is nog te groot om mij te beperken tot de bijbel, de thora of de koran.
Ik denk inderdaad ook dat in het westen en daarbuiten duidelijk een vacuum is ontstaan door hedonisme en materialisme en dat opent de deuren naar maatschappelijke verloedering op alle niveaus.
  BNW - Beste TS 2020 maandag 15 november 2021 @ 21:00:30 #22
343952 Ali_boo
pi_202193632
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 17:04 schreef Tingo het volgende:

[..]
I'm not religious myself, but I have an American friend from Texas who was an Army nurse for years. She found the Lord after some very heavy life experiences, became a missionary in South Sudan and has been there for ten years or more now, where she helps run a small orphanage and is also very involved in the village as well. She has visited me a couple of times in Amsterdam when she has had long stopovers going to and from the States. She takes these enormous cases packed full of pens,pencils, paper and little toys for the kids in Sudan.
I remember one time she had about 200 little rubber balls in her luggage. She's no religious fanatic at all. The trouble and hardship she must witnessed I can't even imagine, yet she is so darned happy. She's one of the most amazing people I've ever met in my life. She has no intention of getting any corona vax.
Which reminds me, I should write and get some updates.
Your story made my day

This part really touched me . It was written in such a simple, yet beautifull manner . You should def check up with her. She really does sound like an amazing person
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_202196780
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:25 schreef ems. het volgende:
Goden en gelovigen :')

Kom op ems er zitten best leuke verhalen tussen, ancient egypte zit er vol mee en ook de grieken hadden een hele boom opgetuigd met prachtige verhalen/mythen, met een beetje zoeken kom je in mesopotamie ook prachtige verhalen tegen. Er zijn zelf overeenkomsten tussen die geloven uit deze streken te zien. Echt joh fasinerend .
:7
There is only one religion
pi_202200211
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 01:52 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Kom op ems er zitten best leuke verhalen tussen, ancient egypte zit er vol mee en ook de grieken hadden een hele boom opgetuigd met prachtige verhalen/mythen, met een beetje zoeken kom je in mesopotamie ook prachtige verhalen tegen. Er zijn zelf overeenkomsten tussen die geloven uit deze streken te zien. Echt joh fasinerend .
:7
Oh dat zeker. Juist de oude goden zijn interessant. Net zo nep als de nieuwere versies natuurlijk maar er zat tenminste nog wat vlees aan. Ook de invloed die ze hadden op mens en maatschappij is interessant.

Christendom en Islam en die andere troep daarentegen is allemaal maar een beetje gay en zijn uitsluitend een blok aan het been van de mensheid. Allemaal hetzelfde. Allemaal kut.
Conscience do cost.
pi_202231117
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:26 schreef ems. het volgende:

[..]
Oh dat zeker. Juist de oude goden zijn interessant. Net zo nep als de nieuwere versies natuurlijk maar er zat tenminste nog wat vlees aan. Ook de invloed die ze hadden op mens en maatschappij is interessant.

Christendom en Islam en die andere troep daarentegen is allemaal maar een beetje gay en zijn uitsluitend een blok aan het been van de mensheid. Allemaal hetzelfde. Allemaal kut.
De hele westerse beschaving is gebaseerd op de bijbel.
pi_202233482
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De hele westerse beschaving is gebaseerd op de bijbel.
Haha, nee.
Conscience do cost.
pi_202324543
De "hele beschaving" lijk mij inderdaad ook nogal overdreven, maar het christendom heeft mogelijk wel een significante rol gespeeld in de moderne wetenschap, zoals de overtuiging dat de natuur wetmatigheden kent. In hoeverre die ideeŽn rechtstreeks uit het christendom kwamen, en in hoeverre vroege kerkvaders (die Ali overigens niet bepaald hoog heeft zitten, grappig genoeg) Griekse filosofie hebben gerycled en vermengd met het christendom, is een punt van discussie.

Wat Ali daarbij niet zegt, is dat het christendom en het jodendom natuurlijk ook weer hun invloeden ergens vandaan halen. Veel ideeŽn uit het joods-christelijke denken kwamen niet bepaald uit de lucht vallen. Ik noemde al de Griekse filosofie, maar denk ook aan het Zoroastrisme of Babylonische invloeden.

Verder heeft de wereld vele crises gehad. En elke crisis is voor christenen een reden geweest om maar weer een eindtijd te introduceren. Niks nieuws onder de zon, dus.
-----------------------------------------------------------------
pi_202336714
@ali Kanali

quote:
Zelf ben ik na jaren te zoeken naar de waarheid uiteindelijk bij de bijbel uitgekomen, en ik heb nog steeds geen enkele reden om te twijfelen aan mijn overtuiging dat deze werkelijk door God is geinspireerd, dat de profeties ons attent maken op de tijden waarin we leven, en dat Jezus Christus werkelijk de weg, de waarheid en het leven is.
Dat jij er na jaren onderzoek van overtuigt bent dat de Bijbel de waarheid is en dat je geen reden hebt om eraan te twijfelen zegt natuurlijk weinig, zeg maar niks...

De profetieen zijn namelijk ook zo vaag gehouden, of ze zijn opgeschreven toen ze al uit gekomen waren. Zoals bijvoorbeeld het boek Jesaja waar minstens drie verschillende figuren of groepen aan gezeten hebben. Die netjes hebben gedaan alsof iets heel oud was maar in feite opgeschreven na de gebeurtenis..Een beetje alsof je nu schrijft over WOII en doet alsof het een boek betreft uit 1870...

Openbaring, waar de meeste gelovigen die anti regering zijn hun informatie vandaan halen, is geschreven door iemand die drugs gebruikte. Met termen die je voor van alles kan invullen. Zoals draak die de sterren naar beneden sloeg met zijn staart, de moeder die ontvluchtte, de zoveel plagen die de mens over zich heen krijgt etc...

In alle tijden denkt de gelovige "Openbaring gaat over onze tijd, dat kan niet anders". Maar de wereld draait door, en door en door.

Je hebt het over de machten der duisternis en van het licht, en dan beweer je met droge ogen dat jouw godsbeeld de god van het licht is. Hoeveel doden heeft die God wel niet op zijn geweten? Hoeveel volkeren gedecimeerd?
Tevens beweer je dat de huidige Westerse samenleving is gebaseerd op de bijbel.. Maar zeker niet op het OT, als je wilt weten hoe het er dan aan toe zou gaan hoef je maar te kijken naar de islam en vooral de sharia. Die wetten zijn precies dezelfde als die van het OT...

Jouw hele verhaal doet me enorm denken aan die dominees die nu op de preekstoel staan en ook straffe dingen zeggen over de overheid..

Als je daar even twee minuten in gesprek gaat kun je ze al debunken.
pi_202336741
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 20:27 schreef Haushofer het volgende:
De "hele beschaving" lijk mij inderdaad ook nogal overdreven, maar het christendom heeft mogelijk wel een significante rol gespeeld in de moderne wetenschap, zoals de overtuiging dat de natuur wetmatigheden kent. In hoeverre die ideeŽn rechtstreeks uit het christendom kwamen, en in hoeverre vroege kerkvaders (die Ali overigens niet bepaald hoog heeft zitten, grappig genoeg) Griekse filosofie hebben gerycled en vermengd met het christendom, is een punt van discussie.

Wat Ali daarbij niet zegt, is dat het christendom en het jodendom natuurlijk ook weer hun invloeden ergens vandaan halen. Veel ideeŽn uit het joods-christelijke denken kwamen niet bepaald uit de lucht vallen. Ik noemde al de Griekse filosofie, maar denk ook aan het Zoroastrisme of Babylonische invloeden.

Verder heeft de wereld vele crises gehad. En elke crisis is voor christenen een reden geweest om maar weer een eindtijd te introduceren. Niks nieuws onder de zon, dus.
Met dat laatste ben ik het eens, maar met het eerste niet... Hoezo kunnen mensen uit de Bijbel halen dat de natuur wetmatigheden kent? Volgens de Bijbel doet God ALLES en bestaan bijvoorbeeld ook wonderen. Wat in tegenspraak is met het idee dat de natuur wetmatig in elkaar steekt.
pi_202338290
Hoi Berjan,

quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 20:27 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb ze niet hoog zitten vanwege onder andere die reden. Het feit dat enkele kerkvaders er bepaalde ideeen op nahielden, wil natuurlijk ook niet zeggen dat de hele christelijke kerk, die van West Europa tot India, China en Midden Afria uitstrekte, er overal dezelfde ideeen op nahield als de kerkvaders. Zij zijn wat mij betreft representatief voor een klein deel van de gehele christelijke kerk in die tijd, en dan niet eens voor de gewone christenman en -vrouw maar voor de theologen die er vaak heel andere ideeen op nahielden zoals dat altijd al is geweest, en zeker niet het deel van de kerk wat niet bloot stond aan allerlei corrumperende invloeden, zoals het Gnosticisme en andere Griekse filosofie.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:56 schreef Najreb1986 het volgende:
@:Ali Kanali
[..]
Dat jij er na jaren onderzoek van overtuigt bent dat de Bijbel de waarheid is en dat je geen reden hebt om eraan te twijfelen zegt natuurlijk weinig, zeg maar niks...
Ik neem aan dat je bedoelt dat het geen reden is voor anderen om overtuigd te raken. Dat ben ik met je eens, maar zo was de uitspraak ook niet bedoeld. Ik vertel simpelweg een feit over mijn eigen leven.

quote:
De profetieen zijn namelijk ook zo vaag gehouden, of ze zijn opgeschreven toen ze al uit gekomen waren. Zoals bijvoorbeeld het boek Jesaja waar minstens drie verschillende figuren of groepen aan gezeten hebben. Die netjes hebben gedaan alsof iets heel oud was maar in feite opgeschreven na de gebeurtenis..Een beetje alsof je nu schrijft over WOII en doet alsof het een boek betreft uit 1870...
Dat ben ik niet met je eens. Ik vind ze juist niet vaag, ze zijn vaak zeer precies.

quote:
Openbaring, waar de meeste gelovigen die anti regering zijn hun informatie vandaan halen, is geschreven door iemand die drugs gebruikte. Met termen die je voor van alles kan invullen. Zoals draak die de sterren naar beneden sloeg met zijn staart, de moeder die ontvluchtte, de zoveel plagen die de mens over zich heen krijgt etc...
Iemand onder invloed van drugs zal zelden tot nooit beginnen over Jezus Christus als de zoon van God, de messias en dergelijke. Die is eerder geneigd om zichzelf als goddelijk te beschouwen, of de natuur en dergelijke, of zelfs dat hij/zij zelf Jezus Christus is (persoonlijk ervaren).

De symbolen en elementen in openbaringen zijn voor een groot deel rechtstreeks te herleiden tot het boek van Daniel, maar ook uit de rest van de bijbel genomen. Met het boek van Daniel kunnen veel profeties in het boek van openbaringen worden gedecodeerd.

quote:
In alle tijden denkt de gelovige "Openbaring gaat over onze tijd, dat kan niet anders". Maar de wereld draait door, en door en door.
Dat klopt. Toch zijn er redenen om aan te nemen dat we in ieder geval in de laatste fase zijn beland (al zijn we dat eigenlijk al sinds Jezus' hemelvaart).

Daniel 8 spreekt namelijk over een profetie van 2300 dagen, de langste profetie in de bijbel. Als we het dag-jaar principe daarbij hanteren, zoals Joden zelf de gewoonte hadden en zoals ook Jezus deed, en we rekenen uit wanneer die profetie is begonnen (met de opdracht om Jeruzalem te herstellen) en wanneer die eindigt, komen we uit op het jaar 1844. Dat is het jaar waarna volgens Daniel 'de tempel gereinigd zal worden'. Als het hele hoofdstuk 8 van Daniel lezen, zien we daarin allerlei elementen die rechtstreeks verwijzen naar de tempeldienst. De reiniging van de tempel vond eenmaal per jaar plaats, op Yom Kippur. Dit was de dag dat de tempel moest worden gereinigd van alle zonden die het hele jaar waren opgebiecht en naar de tempel overgebracht om vergeven te worden. Eenmaal per jaar moest de tempel van die zonden gereinigd worden.

Als we de tempeldienst gebruiken als routekaart voor het plan van verlossing, dus hoe God een einde maakt aan de zonde in de wereld, is Yom Kippur, of de dag van verzoening, de laatste fase van dat plan van verlossing.

De aardse tempel was een kopie van de hemelse tempel, aldus Hebreeen. Dus we weten dat Jezus, als de ware hogepriester die met zijn eigen bloed de hemelse tempel is betreden, uiteindelijk ook Yom Kippur zal uitvoeren.

Op Yom Kippur ging de hogepriester met bloed het allerheiligste in en besprenkelde de ark des verbonds met dat bloed om de tempel te reinigen.

Als in 1844 Jezus Christus in de hemelse tempel het allerheiligste is binnengegaan, dan betekent dat dat we in de laatste fase van het plan van verlossing zijn gekomen, en dat de dag des oordeels nabij is.

Op de aarde wordt dit gereflecteerd door de gebeurtenissen die er plaatsvinden, en de algehele, universele rebellie die sinds 1844 is opgetuigd. Zo zijn er sinds die datum allerlei bewegingen op touw gezet, zoals het communisme, de evolutietheorie, spiritisme, enzovoorts, die allemaal het geloof ondermijnen.

We zien dus zowel in de bijbel als op aarde dat de universele weerstand tegen God steeds groter wordt. Ook zien we dat er wereldwijd een systeem wordt opgetuigd waarin de mens als god probeert te regeren. Nooit eerder in de geschiedenis was de technologie beschikbaar om dit op de huidige manier te doen. Dit universele aspect is wat mij betreft een sterke indicatie dat het einde nadert. Maar dat kan inderdaad nog steeds jaren, zelfs tientallen jaren of langer duren. Dat weet ik niet. Maar als Christen word je opgeroepen om altijd te waken en altijd gereed te zijn voor die dag, door actief God te dienen.

quote:
Je hebt het over de machten der duisternis en van het licht, en dan beweer je met droge ogen dat jouw godsbeeld de god van het licht is. Hoeveel doden heeft die God wel niet op zijn geweten? Hoeveel volkeren gedecimeerd?
Ik heb daar geen getallen van. Het enige dat ik wel weet, is dat God de schepper van diezelfde volkeren is, en daardoor ook autoriteit heeft. Ook weet ik dat God er geen plezier aan beleeft om zijn eigen schepsels te vernietigen. Als Hij dat doet, is er geen alternatief meer mogelijk, en is er ook altijd een lange periode aan voorafgegaan, zijn er waarschuwingen gegeven, voordat tot die daad wordt overgegaan. Maar God is en blijft soeverein. Als je bang bent dat je medemens wordt vernietigd door God, zou je er juist alles aan moeten doen dat die mensen zich bekeren van hun zonden, want uiteindelijk is volharding in zonde de enige reden waarom God uiteindelijk genoodzaakt is om een mensenleven te eindigen.

quote:
Tevens beweer je dat de huidige Westerse samenleving is gebaseerd op de bijbel.. Maar zeker niet op het OT, als je wilt weten hoe het er dan aan toe zou gaan hoef je maar te kijken naar de islam en vooral de sharia. Die wetten zijn precies dezelfde als die van het OT...
In het Westen hebben we al bijna 2000 jaar het christelijk geloof aanwezig op ons grondgebied.
Vooral vanaf Erasmus is het humanisme een steeds grotere rol gaan spelen. Erasmus had weer een sterke invloed op bijv. Luther en andere hervormers, zowel door zijn ideeen als door het feit dat hij eraan heeft bijgedragen dat de bijbel beschikbaar werd voor de gewone man. De reformatie heeft vervolgens een einde gemaakt aan de middeleeuwse feodale orde in Europa, en die ideeen werden via de kolonien (en pelgrims) weer naar andere delen van de wereld verspreid. Dus ja, de bijbel is wel degelijk de basis van onze beschaving in het westen. Onze cultuur is doordrenkt van de christelijke elementen, waar je je vaak niet eens bewust van bent totdat je de bijbel leest.

quote:
Jouw hele verhaal doet me enorm denken aan die dominees die nu op de preekstoel staan en ook straffe dingen zeggen over de overheid..

Als je daar even twee minuten in gesprek gaat kun je ze al debunken.
Ik spreek me niet zozeer uit tegen 'de overheid', want ook machten zijn aangesteld door God om de orde te handhaven.

Waar ik me tegen uitspreek is als diezelfde overheid haar boekje te buiten gaat en die macht misbruikt voor de verkeerde doeleinden, want die autoriteit heeft ze helemaal niet gekregen.

Elk mens wordt namelijk gelijk geboren. Niemand heeft van nature het recht om voor een ander te bepalen hoe diegene moet denken, geloven, handelen, enzovoorts. Dat zijn individuele aangelegenheden en de overheid dient nu juist om het recht te beschermen om die dingen vrij uit te kunnen oefenen. We leven niet in een 'democratie' waarin de meerderheid het voor het zeggen heeft, en de minderheid zijn mond moet houden. Nee, de overheid dient de minderheid, oftewel het individu, juist te beschermen tegen de meerderheid, hoewel het beleid dat wordt gevoerd wel overeen kan komen met de wil van de meerderheid.

De reden dat er een overheid moet zijn, is dat de mens die van nature rebelse neigingen tegen God heeft en dus crimineel gedrag kan vertonen, beperkt moet worden met restricties op dat gedrag om een vreedzame samenleving te kunnen handhaven. Er waren vroeger goede en slechte koningen, en tegenwoordig hebben we goede en slechte regeringen. Wat de vorm ook is, het principe blijft hetzelfde: God is uiteindelijk soeverein en wereldlijke machten mogen niet zomaar doen waar ze zin in hebben.

Als er geen overheid of beperkende macht was, zouden we namelijk anarchie hebben, oftewel het recht van de sterkste, de wet van de jungle, en dat zou tot een heleboel leed leiden. In dat geval zou de retributie voor onrecht pas veel te laat komen (bij het laatste oordeel)

God kan ook niet de dienst uitmaken met een soort van bliksemschicht op iedereen die verkeerd doet, want dan is er geen ruimte voor correctie, geen tijd voor inkeer. God heeft dus de mens zelf de verantwoordelijkheid gegeven om over zichzelf de dienst uit te maken, maar zodra een overheid over de schreef gaat en uiteindelijk gewetensvrijheid en andere principes niet meer respecteert, waardoor mensen niet meer zelf naar eigen geweten kunnen handelen (en God volgens hun eigen geweten dienen), dan zal God daar uiteindelijk een stokje voor steken.

quote:
Het jodendom bestond natuurlijk al lang voordat de Grieken op het toneel verschenen, maar het klopt inderdaad dat Griekse filosofie invloed heeft uitgeoefend op bepaalde Christelijke denkers. Dat wil niet zeggen dat de bijbel zelf doordrenkt is van Grieks denken. Het probleem zit hem meer in het feit dat de lezer de bijbel leest met een Griekse filter in plaats van met een Joodse filter, en daarom bepaalde zaken verkeerd interpreteert, op een manier die de tekst niet bedoeld. Kijk bijv. naar de kwestie lichaam en geest/ziel. Voor dat soort invloeden moet je dus inderdaad oppassen. Ook onze moderne cultuur zal daar ongetwijfeld invloed op uitoefenen. Maar dat wil niet zeggen dat je de waarheid niet elke dag een beetje beter kunt benaderen. Het punt is niet om alles meteen perfect te begrijpen, maar om ernaar te streven God zo goed mogelijk te leren kennen, zowel via de schrift, als via een persoonlijke relatie met Hem, waarin je geestelijk met elkaar in contact staat. God is namelijk niet ver weg van ons, Hij leeft in ons, als we herboren zijn.

quote:
Zie boven, het universele, de technologie, de profeties. Wat mij betreft zijn we wel degelijk in de laatste fase beland, maar hoelang die gaat duren, weet ik niet precies. Het enige wat ik weet, is dat je elke dag klaar moet zijn door een leven van actieve dienst en toewijding.

Gods zegen gewenst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 25-11-2021 19:30:10 ]
pi_202339374
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoi Berjan,
Ik neem aan dat je bedoelt dat het geen reden is voor anderen om overtuigd te raken. Dat ben ik met je eens, maar zo was de uitspraak ook niet bedoeld. Ik vertel simpelweg een feit over mijn eigen leven.
Maar nogmaals, dat bewijst niks....

quote:
Dat ben ik niet met je eens. Ik vind ze juist niet vaag, ze zijn vaak zeer precies.
Onzin, ze zijn helemaal niet precies. Vooral Openbaring niet. Ze staan bol met wezens die niet bestaan en die men interpreteren moet. Hoe kan je dat precies noemen? De draak bijvoorbeeld. De wezens die op paarden komen en straffen uitdelen.
Alleen de profetieŽn in het OT zijn redelijk duidelijk, omdat men die achteraf heeft verzonnen... Jesaja wat door drie verschillende groepen is geschreven in verschillende tijden.

quote:
Iemand onder invloed van drugs zal zelden tot nooit beginnen over Jezus Christus als de zoon van God, de messias en dergelijke. Die is eerder geneigd om zichzelf als goddelijk te beschouwen, of de natuur en dergelijke, of zelfs dat hij/zij zelf Jezus Christus is (persoonlijk ervaren).
Zucht, je praat weer uit EIGEN ervaring en projecteert dit op de hele mensheid....
Feit is dat mensen vanuit drugs een ervaring krijgen dat past bij hun ideeen. Dus als je al denkt dat Jezus de Zoon van God is dan krijg je zo'n ervaring..

Hoe kom je op het idee dat alle mensen die drugs gebruiken denken dat ze ZELF God zijn? Komt dit weer van jouw ervaring met een zogenoemde gnostische sekte?

quote:
De symbolen en elementen in openbaringen zijn voor een groot deel rechtstreeks te herleiden tot het boek van Daniel, maar ook uit de rest van de bijbel genomen. Met het boek van Daniel kunnen veel profeties in het boek van openbaringen worden gedecodeerd.
Daniel was onzin, dus Openbaring ook...

quote:
Dat klopt. Toch zijn er redenen om aan te nemen dat we in ieder geval in de laatste fase zijn beland (al zijn we dat eigenlijk al sinds Jezus' hemelvaart).
De ironie. Je geeft toe dat veel gelovigen dachten dat hun tijd de eindtijd was, naar aanleiding van Openbaring, MAAR deze tijd is wel de echte...

quote:
Daniel 8 spreekt namelijk over een profetie van 2300 dagen, de langste profetie in de bijbel. Als we het dag-jaar principe daarbij hanteren, zoals Joden zelf de gewoonte hadden en zoals ook Jezus deed, en we rekenen uit wanneer die profetie is begonnen (met de opdracht om Jeruzalem te herstellen) en wanneer die eindigt, komen we uit op het jaar 1844. Dat is het jaar waarna volgens Daniel 'de tempel gereinigd zal worden'. Als het hele hoofdstuk 8 van Daniel lezen, zien we daarin allerlei elementen die rechtstreeks verwijzen naar de tempeldienst. De reiniging van de tempel vond eenmaal per jaar plaats, op Yom Kippur. Dit was de dag dat de tempel moest worden gereinigd van alle zonden die het hele jaar waren opgebiecht en naar de tempel overgebracht om vergeven te worden. Eenmaal per jaar moest de tempel van die zonden gereinigd worden.

Als we de tempeldienst gebruiken als routekaart voor het plan van verlossing, dus hoe God een einde maakt aan de zonde in de wereld, is Yom Kippur, of de dag van verzoening, de laatste fase van dat plan van verlossing.

De aardse tempel was een kopie van de hemelse tempel, aldus Hebreeen. Dus we weten dat Jezus, als de ware hogepriester die met zijn eigen bloed de hemelse tempel is betreden, uiteindelijk ook Yom Kippur zal uitvoeren.

Op Yom Kippur ging de hogepriester met bloed het allerheiligste in en besprenkelde de ark des verbonds met dat bloed om de tempel te reinigen.

Als in 1844 Jezus Christus in de hemelse tempel het allerheiligste is binnengegaan, dan betekent dat dat we in de laatste fase van het plan van verlossing zijn gekomen, en dat de dag des oordeels nabij is.

Op de aarde wordt dit gereflecteerd door de gebeurtenissen die er plaatsvinden, en de algehele, universele rebellie die sinds 1844 is opgetuigd. Zo zijn er sinds die datum allerlei bewegingen op touw gezet, zoals het communisme, de evolutietheorie, spiritisme, enzovoorts, die allemaal het geloof ondermijnen.

We zien dus zowel in de bijbel als op aarde dat de universele weerstand tegen God steeds groter wordt. Ook zien we dat er wereldwijd een systeem wordt opgetuigd waarin de mens als god probeert te regeren. Nooit eerder in de geschiedenis was de technologie beschikbaar om dit op de huidige manier te doen. Dit universele aspect is wat mij betreft een sterke indicatie dat het einde nadert. Maar dat kan inderdaad nog steeds jaren, zelfs tientallen jaren of langer duren. Dat weet ik niet. Maar als Christen word je opgeroepen om altijd te waken en altijd gereed te zijn voor die dag, door actief God te dienen.
Hier kan ik dus weinig mee, zeg maar niks.....

Waarom zou het christendom zelf bijvoorbeeld niet zijn bedacht om tegen de ware God te rebelleren? Echt, dit doet mij zo sekteachtig aan. "alleen mijn/onze godsbeeld is de juiste en de rest is er om tegen onze God te rebelleren".... Echt bekeer je van die doodlopende weg :'(

En om er weer evolutietheorie bij te halen, ook dat doet sekteachtig aan... Evolutietheorie zegt niks over God of geen God..

quote:
Ik heb daar geen getallen van. Het enige dat ik wel weet, is dat God de schepper van diezelfde volkeren is, en daardoor ook autoriteit heeft. Ook weet ik dat God er geen plezier aan beleeft om zijn eigen schepsels te vernietigen. Als Hij dat doet, is er geen alternatief meer mogelijk, en is er ook altijd een lange periode aan voorafgegaan, zijn er waarschuwingen gegeven, voordat tot die daad wordt overgegaan. Maar God is en blijft soeverein. Als je bang bent dat je medemens wordt vernietigd door God, zou je er juist alles aan moeten doen dat die mensen zich bekeren van hun zonden, want uiteindelijk is volharding in zonde de enige reden waarom God uiteindelijk genoodzaakt is om een mensenleven te eindigen.
Dus omdat je meent dat God alles gemaakt heeft mag Hij alles doen? God is gewoon een tiran en dictator (de Bijbelse God dan)...Als je hier liefde in ziet heb je echt een verwrongen idee van liefde...

Tevens ben je dan ook vatbaar voor drogredenen. Dan is er een wezen dat zegt "ik heb alles gemaakt" en weg is de kritische blik...
Als er over Allah geschreven zou zijn dat hij deed wat God deed, zou je dan ook zo reageren?

quote:
In het Westen hebben we al bijna 2000 jaar het christelijk geloof aanwezig op ons grondgebied.
Vooral vanaf Erasmus is het humanisme een steeds grotere rol gaan spelen. Erasmus had weer een sterke invloed op bijv. Luther en andere hervormers, zowel door zijn ideeen als door het feit dat hij eraan heeft bijgedragen dat de bijbel beschikbaar werd voor de gewone man.
Blijf je dit soort onzin geloven? De protestantse flauwekul over de RK?

https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F

Ooit gehoord van propaganda? Maak de ander zo zwart mogelijk dan kom je er zelf het beste uit?

quote:
Ik spreek me niet zozeer uit tegen 'de overheid', want ook machten zijn aangesteld door God om de orde te handhaven.

Waar ik me tegen uitspreek is als diezelfde overheid haar boekje te buiten gaat en die macht misbruikt voor de verkeerde doeleinden, want die autoriteit heeft ze helemaal niet gekregen.

Elk mens wordt namelijk gelijk geboren. Niemand heeft van nature het recht om voor een ander te bepalen hoe diegene moet denken, geloven, handelen, enzovoorts. Dat zijn individuele aangelegenheden en de overheid dient nu juist om het recht te beschermen om die dingen vrij uit te kunnen oefenen. We leven niet in een 'democratie' waarin de meerderheid het voor het zeggen heeft, en de minderheid zijn mond moet houden. Nee, de overheid dient de minderheid, oftewel het individu, juist te beschermen tegen de meerderheid, hoewel het beleid dat wordt gevoerd wel overeen kan komen met de wil van de meerderheid.

De reden dat er een overheid moet zijn, is dat de mens die van nature rebelse neigingen tegen God heeft en dus crimineel gedrag kan vertonen, beperkt moet worden met restricties op dat gedrag om een vreedzame samenleving te kunnen handhaven. Er waren vroeger goede en slechte koningen, en tegenwoordig hebben we goede en slechte regeringen. Wat de vorm ook is, het principe blijft hetzelfde: God is uiteindelijk soeverein en wereldlijke machten mogen niet zomaar doen waar ze zin in hebben.
Ook dit is weer iets waar je moet geloven.... Totaal geen houtsnijdend op een forum..

God is onzichtbaar en door veel mensen misbruikt...

Tevens is het lachwekkend (en dat bedoel ik oprecht) om te beweren dat de mens gelijk en vrij geboren wordt. Vooral als je dan jouw Bijbel erbij pakt.. Waren andere volkeren vrij om te geloven wat ze wilden? Waarom werd het volk Israel soms door andere volkeren overwonnen? Was dat niet omdat ze andere goden dienden?

En waarom praten de mensen die hetzelfde geloven als jij dat iedereen die anders gelooft satan volgt? Zou de mens niet vrij moeten zijn om andere godsdiensten te hebben?
Dit doet me heel erg denken aan de 80-jarige oorlog. Veel protestanten vochten voor vrijheid van godsdienst. Maar dan wel alleen voor eigen vrijheid, want de katholieken moesten maar in schuilkerken samenkomen.. En beelden werden kapot geslagen, want dat was afgoderij etc.
pi_202339655
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:06 schreef Najreb1986 het volgende:

[..]
Maar nogmaals, dat bewijst niks....
Dat was ook niet de bedoeling zei ik net. Ik heb dit topic niet geopend om iets te 'bewijzen' of om een ander te 'overtuigen'. Dat heb ik ook nergens beweerd, dus ik weet niet waarom je daar zo'n punt van maakt.

Verder is de rest van je argumentatie veel welles-nietus en daar heb ik geen zin in. Ik laat het hier dus bij, ik heb mijn visie gegeven en jij de jouwe, we zijn het niet eens, prima.
pi_202339899
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat was ook niet de bedoeling zei ik net. Ik heb dit topic niet geopend om iets te 'bewijzen' of om een ander te 'overtuigen'. Dat heb ik ook nergens beweerd, dus ik weet niet waarom je daar zo'n punt van maakt.

Verder is de rest van je argumentatie veel welles-nietus en daar heb ik geen zin in. Ik laat het hier dus bij, ik heb mijn visie gegeven en jij de jouwe, we zijn het niet eens, prima.
Jammer Ali, dat je niet inhoudelijk op de punten in wilt gaan... Misschien voel je je in de hoek gedreven of zo? Zou wel volkomen terecht zijn, aangezien de inhoud van jou nergens op gebaseerd is...

Jouw Godsbeeld is een dictator en tiran. Die heeft niks met vrijheid van godsdienst. Je moet Hem/Het dienen, anders heb je een probleem.. Dus waar jij al jaren over roept en klaagt is jouw God zelf. Maar je hebt het niet door. Omdat je aan de goede kant staat van de dictator/tiran..

Mensen die Saddam steunden werden ook door hem met cadeaus overladen en met "liefde" maar o wee als je je tegen hem keerde...

En het kalifaat van IS hanteerde dezelfde regels en wetten als jouw God wilde dat het joodse volk deed...

Dat je dit niet doorhebt laat zien dat je lijdt aan het Stockholmsyndroom.
pi_202340003
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:23 schreef Najreb1986 het volgende:

[..]
Jammer Ali, dat je niet inhoudelijk op de punten in wilt gaan... Misschien voel je je in de hoek gedreven of zo? Zou wel volkomen terecht zijn, aangezien de inhoud van jou nergens op gebaseerd is...
Nee, ik heb niet de indruk dat het zin heeft om een discussie met je te voeren omdat je zelf onmiddellijk zeer persoonlijk wordt, en de rest is zoals ik al zei wellus-nietus. Ik heb mijn visie gegeven, daar ben je het niet mee eens. Prima, ik ga niet dezelfde punten weer herhalen.
pi_202340090
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, ik heb niet de indruk dat het zin heeft om een discussie met je te voeren omdat je zelf onmiddellijk zeer persoonlijk wordt, en de rest is zoals ik al zei wellus-nietus. Ik heb mijn visie gegeven, daar ben je het niet mee eens. Prima, ik ga niet dezelfde punten weer herhalen.
Hoezo word ik persoonlijk? Ik heb het over de Bijbel, over het godsbeeld daarin, over de straffen en wetten. Over de moorden van de BijbelGod, over het feit dat die God helemaal niet zo voor vrijheid is etc...

Dat ik persoonlijk zou zijn is gewoon een drogreden, dan hoef je daarover niet in discussie. Stel je voor dat je van je geloof zou vallen.. Zo opzichtig is dit.. Kom ik vaker tegen..Zelf wel andere geloven en godsdiensten als satanisch en slecht wegzetten, maar persoonlijk op de tenen getrapt zijn als dat van eigen geloof gezegd wordt.
pi_202340719
ik ben geen christen en niet religieus , maar denk dat ze de apocalypse naspelen

openbaring, eindtijden etc.

apocalypse >> disclosure or revelation of great knowledge.

https://en.wikipedia.org/wiki/Apocalypse

7 trumpets? connectie met Trump?
https://en.wikipedia.org/wiki/Seven_trumpets

White horse apocalypse

https://en.wikipedia.org/wiki/Four_Horsemen_of_the_Apocalypse

welke conspiracy theorist kent William Cooper niet?
zijn boek Behold a Pale Horse

pale horse heeft te maken met plagen, zoals de pandemie
https://divinity.uchicago(...)r-present-apocalypse

pi_202340773
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:31 schreef Najreb1986 het volgende:

[..]
Hoezo word ik persoonlijk? Ik heb het over de Bijbel, over het godsbeeld daarin, over de straffen en wetten. Over de moorden van de BijbelGod, over het feit dat die God helemaal niet zo voor vrijheid is etc...

Dat ik persoonlijk zou zijn is gewoon een drogreden, dan hoef je daarover niet in discussie. Stel je voor dat je van je geloof zou vallen.. Zo opzichtig is dit.. Kom ik vaker tegen..Zelf wel andere geloven en godsdiensten als satanisch en slecht wegzetten, maar persoonlijk op de tenen getrapt zijn als dat van eigen geloof gezegd wordt.
Laat ik het anders formuleren. Er staan zoveel aannames in je bericht dat het extreem vermoeiend is om daar overal op te moeten reageren met 'nee, dat klopt niet'. 'nee, dat denk ik niet', 'nee dat heb ik niet gezegd', 'nee, dat heb ik niet bedoeld', enz. enz. Dat is geen manier om een discussie te voeren. Je legt me woorden in de mond en schrijft me motieven toe. Die toon vind ik vervelend en ik heb geen zin om daar een heleboel tijd aan te besteden, want dat leidt uiteindelijk toch nergens toe, vind ik tijdverspilling. En veel ervan is sowieso wellus-nietus. Jij gelooft niet in dingen die ik wel geloof en andersom. Even goeie vrienden. Ik vraag niet om niet om door jou te worden overtuigd, en volgens mij andersom ook niet, dus dan laten we het daar gewoon lekker bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 25-11-2021 21:02:43 ]
pi_202341375
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Laat ik het anders formuleren. Er staan zoveel aannames in je bericht dat het extreem vermoeiend is om daar overal op te moeten reageren met 'nee, dat klopt niet'. 'nee, dat denk ik niet', 'nee dat heb ik niet gezegd', 'nee, dat heb ik niet bedoeld', enz. enz. Dat is geen manier om een discussie te voeren. Je legt me woorden in de mond en schrijft me motieven toe. Die toon vind ik vervelend en ik heb geen zin om daar een heleboel tijd aan te besteden, want dat leidt uiteindelijk toch nergens toe, vind ik tijdverspilling.
Gaan we weer op die fiets... Aannames...

Geloof mij, wat ik schrijf over de Bijbel en de BijbelGod zijn geen aannames. Je kan het in elke Bijbel lezen die je wilt. Dat jouw God dus geen liefde is, en geen vrijheid van godsdienst wil maar juist tegen die vrijheid is.
Dat het dus ironisch is dat je tegen de overheid bent of van mening dat de overheid nu slecht is en rebelleert tegen God..
Als er ergens vrijheid van Godsdienst is dan wel in onze tijd en in het Westen.

Kun je mij bijvoorbeeld ook uitleggen waarom de evolutietheorie rebellie tegen God is?
En waarom alleen de Bijbelse godheid en jouw kijk daarop de waarheid is en de rest allemaal niet? Zie je niet in dat dit extreem sektarisch overkomt? Bijna Zevendedagsadventistisch.
pi_202342016
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:14 schreef Najreb1986 het volgende:

[..]

Geloof mij,
Nee.

Dit is dus het probleem.

Je wil per se dat ik jou geloof. Maar ik geloof jou niet. Ik ben het niet met je eens op veel punten om redenen die ik hierboven al heb uiteengezet. Daar ben je het niet mee eens. Maar ik heb er verder niets aan toe te voegen, ik heb gezegd wat ik erover te zeggen had.

Ik vraag jou niet om mij te geloven. Je bent vrij om te geloven wat je wil.
pi_202342124
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee.

Dit is dus het probleem.

Je wil per se dat ik jou geloof. Maar ik geloof jou niet. Ik ben het niet met je eens op veel punten om redenen die ik hierboven al heb uiteengezet. Daar ben je het niet mee eens. Maar ik heb er verder niets aan toe te voegen, ik heb gezegd wat ik erover te zeggen had.

Ik vraag jou niet om mij te geloven. Je bent vrij om te geloven wat je wil.
Je zus, kun je ook eens inhoudelijk op mij ingaan of is dat te moeilijk?

Lees de Bijbel op een neutrale manier en je zal merken dat de Bijbelgod liefde noemen lachwekkend is.. Die figuur heeft meer doden op zijn geweten dan welke Godsbeeld ook. En was er nog trots op ook....
Echt, je reageert steeds op 1 woordje of 1 zinnetje en de rest negeer je. Dan vraag ik me af waarom je dit topic uberhaupt geopend hebt. Om over de bol te worden geaaid en bevestigd in jouw denkbeelden? Want op kritiek reageer je niet gepast.
pi_202342355
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:42 schreef Najreb1986 het volgende:

[..]
Je zus, kun je ook eens inhoudelijk op mij ingaan of is dat te moeilijk?

Lees de Bijbel op een neutrale manier en je zal merken dat de Bijbelgod liefde noemen lachwekkend is.. Die figuur heeft meer doden op zijn geweten dan welke Godsbeeld ook. En was er nog trots op ook....
Echt, je reageert steeds op 1 woordje of 1 zinnetje en de rest negeer je. Dan vraag ik me af waarom je dit topic uberhaupt geopend hebt. Om over de bol te worden geaaid en bevestigd in jouw denkbeelden? Want op kritiek reageer je niet gepast.
Ben je oprecht geinteresseerd in mijn mening en visie dan?

Of wil je die simpelweg aanvallen?
pi_202342773
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:45 schreef Lavenderr het volgende:
Laat ieder in zijn waarde, lijkt mij.
Respect voor Ali_Kannibali
Respect dien je te verdienen.. En door al 10 jaar dezelfde kool te stoven en steeds andere figuren als antichrist aan te wijzen verdien je niks..
En steeds ALLE andere religies en ideeen af te doen als satanisch of luciferiaans verdien je zelfs nog minder. Dan ben je gewoon een sektarisch iemand..
Kan er met mijn pet dan ook niet bij dat mensen hem " een toonbeeld van respect ook naar users die het niet met hem eens zijn" noemen. Dan ga je teveel uit van de verpakking en lees je de inhoud niet (of je snapt de inhoud niet, dat kan ook). Alsof iemand je glimlachend een enorme drol noemt....
pi_202342845
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ben je oprecht geinteresseerd in mijn mening en visie dan?

Of wil je die simpelweg aanvallen?
Jij komt steeds met allerlei beweringen die gewoon niet kloppen. Daar wijs ik je dan op, maar dat neem je dan persoonlijk en noem je aanvallen. Terwijl je zelf nota bene iedereen die anders denkt dan jij aanvalt. Je noemt de evolutietheorie satanisch of in elk geval rebellerend tegen God. Mensen die de islam aanhangen, katholiek zijn. Je valt iedereen maar aan met boude uitspraken... Nogmaals, dit doet enorm denken aan sektarisch denken " alleen mijn idee/geloof is de juiste, de rest is slecht"...

dus waarom je dan je persoonlijk aangevallen voelt als je even tegengas krijgt is mij onduidelijk.
pi_202343006
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:16 schreef Najreb1986 het volgende:

[..]
Jij komt steeds met allerlei beweringen die gewoon niet kloppen. Daar wijs ik je dan op, maar dat neem je dan persoonlijk en noem je aanvallen. Terwijl je zelf nota bene iedereen die anders denkt dan jij aanvalt. Je noemt de evolutietheorie satanisch of in elk geval rebellerend tegen God. Mensen die de islam aanhangen, katholiek zijn. Je valt iedereen maar aan met boude uitspraken... Nogmaals, dit doet enorm denken aan sektarisch denken " alleen mijn idee/geloof is de juiste, de rest is slecht"...

dus waarom je dan je persoonlijk aangevallen voelt als je even tegengas krijgt is mij onduidelijk.
Ik voel mij niet _persoonlijk_ aangevallen. Ik vind je houding aanvallend en niet een van iemand die hier een uitwisseling wil van ideeen. Probeer eens een andere toon aan te slaan en je standpunten beter te onderbouwen.
pi_202343238
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik voel mij niet _persoonlijk_ aangevallen. Ik vind je houding aanvallend en niet een van iemand die hier een uitwisseling wil van ideeen. Probeer eens een andere toon aan te slaan en je standpunten beter te onderbouwen.
Hoezo moet ik mijn standpunten beter onderbouwen?

Je hebt nog niks kunnen weerleggen, vandoor ook de doelpalen verschuiven van "je bent aanvallend" "je wordt meteen persoonlijk".....

quote:
ik heb niet de indruk dat het zin heeft om een discussie met je te voeren omdat je zelf onmiddellijk zeer persoonlijk wordt,
Dus nu niet ineens doen alsof jij je niet persoonlijk aangevallen voelt. Waarom zou je anders beweren dat ik meteen extreem persoonlijk werd?

De enige standpunten die jij hebt heb je uit de Bijbel, dus ook niet echt goed onderbouwd..
En via dezelfde Bijbel weerleg ik jouw standpunten. Namelijk dat de Bijbelse God hier de kwade genius is. En de onderbouwing vind je in de Bijbel zelf (mits neutraal bekeken). En dat die niet voor vrijheid van Godsdienst is, getuige het feit dat andere volkeren kapot gemaakt werden, het joodse volk onder de bezetting van een ander volk kwam vanwege het feit dat ze bestraft werden voor het volgen van andere goden. Openbaring is in feite ook een lange aanklacht tegen jouw Godsbeeld, want wat daar allemaal gebeurt met de mensheid omdat ze in de verkeerde God of geen God geloven.
En nogmaals: Waarom is de evolutietheorie rebellie tegen God? Darwin was zelf christen. Tevens zegt de evolutietheorie niks over schepping of geen schepping.
Daar zou ik wel met je van over gedachten willen wisselen. Waarom denk je dat alles dat niet jouw manier van christelijk is satanisch is of rebellie jegens God of luciferiaans? Heb je niet door hoe sektarisch dit klinkt en lijkt op jehova getuige propaganda?
pi_202343466
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:38 schreef Najreb1986 het volgende:

[..]
Hoezo moet ik mijn standpunten beter onderbouwen?

Je hebt nog niks kunnen weerleggen, vandoor ook de doelpalen verschuiven van "je bent aanvallend" "je wordt meteen persoonlijk".....

Dus nu niet ineens doen alsof jij je niet persoonlijk aangevallen voelt. Waarom zou je anders beweren dat ik meteen extreem persoonlijk werd?

De enige standpunten die jij hebt heb je uit de Bijbel, dus ook niet echt goed onderbouwd..
En via dezelfde Bijbel weerleg ik jouw standpunten. Namelijk dat de Bijbelse God hier de kwade genius is. En de onderbouwing vind je in de Bijbel zelf (mits neutraal bekeken). En dat die niet voor vrijheid van Godsdienst is, getuige het feit dat andere volkeren kapot gemaakt werden, het joodse volk onder de bezetting van een ander volk kwam vanwege het feit dat ze bestraft werden voor het volgen van andere goden. Openbaring is in feite ook een lange aanklacht tegen jouw Godsbeeld, want wat daar allemaal gebeurt met de mensheid omdat ze in de verkeerde God of geen God geloven.
En nogmaals: Waarom is de evolutietheorie rebellie tegen God? Darwin was zelf christen. Tevens zegt de evolutietheorie niks over schepping of geen schepping.
Daar zou ik wel met je van over gedachten willen wisselen. Waarom denk je dat alles dat niet jouw manier van christelijk is satanisch is of rebellie jegens God of luciferiaans? Heb je niet door hoe sektarisch dit klinkt en lijkt op jehova getuige propaganda?
Goed, laat ik het nog een keer anders formuleren.

Ik beleef geen plezier aan een gesprek met jou. Ik krijg er hoofdpijn van, het is extreem vermoeiend. Ik vind dat je argumenten geen diepgang hebben en als ik de tijd neem om er een antwoord op te formuleren, kan ik wel voorspellen wat voor antwoord ik terug krijg. Je bent zo overtuigd van je eigen gelijk, dat het helemaal geen zin heeft om daar iets tegenin te brengen, dus ik ga daar geen tijd aan verspillen. Ik heb je een keer van inhoudelijke repliek gediend en daar laat ik het bij. Dit topic was helemaal niet bedoeld om een debat te starten, om mensen van iets te overtuigen of om iets te bewijzen, maar om mensen een hart onder de riem te steken voor degenen die er iets aan hebben.
pi_202343770
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Goed, laat ik het nog een keer anders formuleren.

Ik beleef geen plezier aan een gesprek met jou. Ik krijg er hoofdpijn van, het is extreem vermoeiend. Ik vind dat je argumenten geen diepgang hebben en als ik de tijd neem om er een antwoord op te formuleren, kan ik wel voorspellen wat voor antwoord ik terug krijg. Je bent zo overtuigd van je eigen gelijk, dat het helemaal geen zin heeft om daar iets tegenin te brengen, dus ik ga daar geen tijd aan verspillen. Ik heb je een keer van inhoudelijke repliek gediend en daar laat ik het bij. Dit topic was helemaal niet bedoeld om een debat te starten, om mensen van iets te overtuigen of om iets te bewijzen, maar om mensen een hart onder de riem te steken voor degenen die er iets aan hebben.
Dat je hoofdpijn krijgt komt door je onderbewuste. Onderbewust weet je dat ik meer gelijk heb dan jij, en daar verzet jij je tegen..
Tevens is het lachwekkend dat je doet alsof ik helemaal overtuigd ben van eigen gelijk. Heb je mij ooit een topic zien openen (ook als mijn andere accounten) om mijn waarheid te verkondigen?
Jij daarentegen bent al 10 jaar dezelfde kool komen stoven. Je opent steeds maar weer topics om jouw gelijk te halen. Je probeert mensen te overtuigen. Maar o wee als je tegengas krijgt, dan geef je niet thuis.
doet me erg aan een sekteleider denken. Dinsdag uitzending van Kees van der Spek gezien. Over een sekteleider, die ook geloofde wat jij geloofde. En die begon meteen te schreeuwen als hij een tegengeluid te horen kreeg...

Tevens heb je in DIT topic mij nog niet inhoudelijk van repliek gediend. Dus ik weet niet waar je precies op doelt. Je ging meteen over op hoe ik iets zei en dat ik persoonlijk werd etc.. Allemaal smoesjes om de inhoud te kunnen negeren.

Dus nogmaals: Alle religies die niet de jouwe zijn zie je als satanisch of luciferiaans, of rebellie tegen God. Alleen jouw zienswijze is de juiste. Zie je niet in dat dit sektarisch zwart-wit denken is?
Zelfs de evolutietheorie zie je als rebellie tegen God. Als ik daarop google kom ik op allerlei complotsites terecht (xandernieuws, Marcverhoeve.be etc) waar je beter van weg kan blijven.

Je denkt gewoon enorm en extreem sektarisch, dat is een waarschuwing.
pi_202343800
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:13 schreef Najreb1986 het volgende:

[..]
Dat je hoofdpijn krijgt komt door je onderbewuste. Onderbewust weet je dat ik meer gelijk heb dan jij, en daar verzet jij je tegen..
Tevens is het lachwekkend dat je doet alsof ik helemaal overtuigd ben van eigen gelijk. Heb je mij ooit een topic zien openen (ook als mijn andere accounten) om mijn waarheid te verkondigen?
Jij daarentegen bent al 10 jaar dezelfde kool komen stoven. Je opent steeds maar weer topics om jouw gelijk te halen. Je probeert mensen te overtuigen. Maar o wee als je tegengas krijgt, dan geef je niet thuis.
doet me erg aan een sekteleider denken. Dinsdag uitzending van Kees van der Spek gezien. Over een sekteleider, die ook geloofde wat jij geloofde. En die begon meteen te schreeuwen als hij een tegengeluid te horen kreeg...

Tevens heb je in DIT topic mij nog niet inhoudelijk van repliek gediend. Dus ik weet niet waar je precies op doelt. Je ging meteen over op hoe ik iets zei en dat ik persoonlijk werd etc.. Allemaal smoesjes om de inhoud te kunnen negeren.

Dus nogmaals: Alle religies die niet de jouwe zijn zie je als satanisch of luciferiaans, of rebellie tegen God. Alleen jouw zienswijze is de juiste. Zie je niet in dat dit sektarisch zwart-wit denken is?
Zelfs de evolutietheorie zie je als rebellie tegen God. Als ik daarop google kom ik op allerlei complotsites terecht (xandernieuws, Marcverhoeve.be etc) waar je beter van weg kan blijven.

Je denkt gewoon enorm en extreem sektarisch, dat is een waarschuwing.
Post nr 30. was strikt inhoudelijke repliek.

De rest ga ik niet op in.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')