Ja, ongetwijfeld, daarom 'zou moeten'. Een zorgverzekering is geen abonnement die maar ten volle benut moet worden.quote:
En ... heb je in de laatste anderhalf uur dat je van zorgverzekeraar kon wisselen nog een overstap gemaakt?quote:Op vrijdag 31 december 2021 22:31 schreef Postbus100 het volgende:
Hm, twijfel twijfel. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om over te stappen, maar ja...
Opzeggen was genoeg... Dan heb je nu een maand om een andere te kiezenquote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:25 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
En ... heb je in de laatste anderhalf uur dat je van zorgverzekeraar kon wisselen nog een overstap gemaakt?
Dat is het spel. De verzekeraars knijpen de zorgverleners uit dus de zorgverleners pakken zo makkelijk geld.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:02 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, ongetwijfeld, daarom 'zou moeten'. Een zorgverzekering is geen abonnement die maar ten volle benut moet worden.
Mijn advies tegenwoordig is om een fysio/ manueel therapeut te kiezen. Dat was echt een verademing. En pijnloos is niet hetzelfde als dat het dan meteen over is en dat je dan kan stoppen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is het spel. De verzekeraars knijpen de zorgverleners uit dus de zorgverleners pakken zo makkelijk geld.
Het irritantste van fysio tegenwoordig zijn de eindeloze stroom oefeningen ipv ook een keer goed te mobiliseren.
Ik heb het laten eerst laten rusten. En om 1.00 bedacht ik me dat ik het vergeten was. Nou, prima ook wel. Misschien volgend jaar alsnog overstappen, maar ik had nu even geen zin in gedoe.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:25 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
En ... heb je in de laatste anderhalf uur dat je van zorgverzekeraar kon wisselen nog een overstap gemaakt?
Heb ik ook een keer gedaanquote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Opzeggen was genoeg... Dan heb je nu een maand om een andere te kiezen
Dat zijn ze maar ik ga voortaan naar een losse masseur. Kost wat maar werkt beter.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mijn advies tegenwoordig is om een fysio/ manueel therapeut te kiezen. Dat was echt een verademing. En pijnloos is niet hetzelfde als dat het dan meteen over is en dat je dan kan stoppen.
Onnodig veel behandelingen uitvoeren is toch niet makkelijk geld pakken? Er staat een reguliere tijdsinvestering tegenover.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is het spel. De verzekeraars knijpen de zorgverleners uit dus de zorgverleners pakken zo makkelijk geld.
Het irritantste van fysio tegenwoordig zijn de eindeloze stroom oefeningen ipv ook een keer goed te mobiliseren.
Nee hoor. Dat zie ik bij mij. Er staat een half uur voor een behandeling maar vaak is het al na 20 minuten afgelopen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 14:21 schreef baskick het volgende:
[..]
Onnodig veel behandelingen uitvoeren is toch niet makkelijk geld pakken? Er staat een reguliere tijdsinvestering tegenover.
Dat je voor een halfuur wordt ingepland, betekent niet dat er effectief 30 minuten behandeld wordt (of moet worden). De administratie (vastleggen van progressie) en andere zaken die erbij horen (bijvoorbeeld huisarts informeren). Maar fair enough, er zijn er vast die zich er makkelijk vanaf maken.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat zie ik bij mij. Er staat een half uur voor een behandeling maar vaak is het al na 20 minuten afgelopen.
De resterende 10 minuten is administratie van jouw behandeling. If denk je dat dat gratis is?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat zie ik bij mij. Er staat een half uur voor een behandeling maar vaak is het al na 20 minuten afgelopen.
Dat is heel simpel, die dienen ze na 1 feb in bij je nieuwe verzekeraar.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:46 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer gedaanwas vrij stressvol, en bij de apotheek begrepen ze niet waar de rekening heen moest
(ik ook niet).
Vroeger kreeg je gewoon de volle 30 minuten. Administratie werd er na gedaan.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De resterende 10 minuten is administratie van jouw behandeling. If denk je dat dat gratis is?
Dat zal dan nu wel ingekort zijn ivm bezuinigingen.quote:Op maandag 3 januari 2022 13:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je gewoon de volle 30 minuten. Administratie werd er na gedaan.
Nu zit ik eerst 10 minuten administratie mee te doen. Dan 10 minuten behandeling en dan is het afgelopen.
En dat is bij verschillende goed aangeschreven fysio's.
Dat is voor geriatrie een vrij gangbaar tarief.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:39 schreef havanagila het volgende:
Past misschien beter in klaagbaak, maar nu ik toch posts over fysiotherapie zie staan, wat is een beetje gangbaar tarief voor eenvoudige (opstaan oefenen in een rolstoel) therapie?
Therapeut van m'n moedertje vraagt daar namelijk 57 euro per sessie voor.......
Anderzorg ook van ¤119,25 naar ¤134,75 en dan ook nog ¤2 minder korting voor een hoger eigen risico. ¤17,50 stijging per persoonquote:Op zondag 13 november 2022 11:42 schreef tralalala het volgende:
Zilveren Kruis van ¤86,25 naar ¤112,45 De budgetpolis houdt op te bestaan. Koekoek
Zo houden ze de stijging dus beperkt. Iedereen die minimaal verzekerd was omdat ze geen zorg gebruiken even maximaal laten opdraaien.quote:Op zondag 13 november 2022 12:37 schreef Nizno het volgende:
ZieZo stopt met hun Selectief, krijg je de Basis voor, ga van 108,25 naar 129.595
Tijd voor een nieuw topic?quote:Op zondag 13 november 2022 11:42 schreef tralalala het volgende:
Zilveren Kruis van ¤86,25 naar ¤112,45 De budgetpolis houdt op te bestaan. Koekoek
Voor jou (doordat je andere pakketten neemt/ER wijzigt)? Of stijgt de basispolis van Anderzorg in z'n geheel met 25 euro?quote:Op zondag 13 november 2022 12:25 schreef Memento-Mori het volgende:
AnderZorg gaat voor mij van 95,25 naar 121,50 max. Eigen risico en aanvullend AnderZorg Flex. Budget polis compact komt te vervallen en wordt automatisch basis. Maar ff rondkijken dus.
Ze bieden de compact verzekering niet meer aan dus je gaat naar een duurdere verzekering. Ik ga ook iets van 90 naar 116¤quote:Op zondag 13 november 2022 17:27 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Voor jou (doordat je andere pakketten neemt/ER wijzigt)? Of stijgt de basispolis van Anderzorg in z'n geheel met 25 euro?
Oeh, dat is jammer. Ik heb vroeger heel veel plezier van die verzekering gehad (als in: goedkoop en toch voldoende dekking)quote:Op zondag 13 november 2022 17:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ze bieden de compact verzekering niet meer aan dus je gaat naar een duurdere verzekering. Ik ga ook iets van 90 naar 116¤
Ik keek vooral naar het goedkoop omdat ik (gelukkig) nooit iets nodig heb. Helaas vallen al die verzekeringen nu weg volgens mij.quote:Op zondag 13 november 2022 17:32 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oeh, dat is jammer. Ik heb vroeger heel veel plezier van die verzekering gehad (als in: goedkoop en toch voldoende dekking)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |