abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202164584
Hij zegt altijd: "Ik ga mensen niet vertellen wat ze moeten doen. Dat bepalen ze zelf maar." Maar ondertussen maakt hij de wetten.

Betekent dat simpelweg dat hij liegt, of dat je als Nederlander de wet mag overtreden wanneer je daar zin in hebt?

Het antwoord op deze vraag zegt alles over het neoliberalisme wat je er van zou willen weten.
  Moderator zondag 14 november 2021 @ 00:49:06 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202168084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 21:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hij zegt altijd: "Ik ga mensen niet vertellen wat ze moeten doen. Dat bepalen ze zelf maar." Maar ondertussen maakt hij de wetten.

Betekent dat simpelweg dat hij liegt, of dat je als Nederlander de wet mag overtreden wanneer je daar zin in hebt?

Het antwoord op deze vraag zegt alles over het neoliberalisme wat je er van zou willen weten.
Rutte maakt de wetten niet.

Sorry, maar je OP rammelt aan alle kanten, wat wil je nu eigenlijk met dit topic? Dat Rutte een neo-liberaal is mag toch geen geheim genoemd worden of nieuws, dat is hij altijd al geweest.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202168491
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 21:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het antwoord op deze vraag zegt alles over het neoliberalisme wat je er van zou willen weten.
Deze logica ontgaat me ook echt volledig
  maandag 15 november 2021 @ 09:23:37 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202184026
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 15 november 2021 @ 09:28:13 #5
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_202184074
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 21:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hij zegt altijd: "Ik ga mensen niet vertellen wat ze moeten doen. Dat bepalen ze zelf maar." Maar ondertussen maakt hij de wetten.

Tsja, als je selectief gaat quoten is overal wel wat op aan te merken.
Context is belangrijk. Hij zegt dat namelijk in de context van lichamelijke integriteit. Hij laat mensen zelf bepalen of ze een vaccin nemen. Dat is hun goed recht volgens onze grondwet.
  maandag 15 november 2021 @ 09:35:21 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202184141
Persoonlijk ben ik niet de grootste fan van deze politieke stroming, aangezien er bijzonder veel mensen bestaan die beter af zijn met net wat minder persoonlijke vrijheden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 15 november 2021 @ 09:44:24 #7
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_202184225
Zit nog wel een verschil tussen neo-liberaal en libertair. Denk dat je dat door elkaar haalt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_202184228
Hij zegt dat niet altijd.
Ik heb hem ook wel eens over diepe vezelherinneringen horen mompelen.

Hij zegt dus ook wel eens wat anders. Of hij daar later een actieve herinnering aan heeft, valt te bezien.

Rutte weet te veel.
Waarom verkondigde hij een paar week/mnd geleden dat hij na zijn premierschap nooit bij een tv/radio programma zal aanschuiven?

De CDA/VVD beerput moet open.
Kan D66 zien waarin ze verzeild zijn geraakt.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202231789
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 21:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hij zegt altijd: "Ik ga mensen niet vertellen wat ze moeten doen. Dat bepalen ze zelf maar." Maar ondertussen maakt hij de wetten.

Betekent dat simpelweg dat hij liegt, of dat je als Nederlander de wet mag overtreden wanneer je daar zin in hebt?

Het antwoord op deze vraag zegt alles over het neoliberalisme wat je er van zou willen weten.
Voor een liberaal is iedereen gelijk. Of je nu een uitkeringstrekker bent of een luie flikker.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_202232150
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 09:44 schreef Het_Bokje het volgende:
Hij zegt dat niet altijd.
Ik heb hem ook wel eens over diepe vezelherinneringen horen mompelen.

Hij zegt dus ook wel eens wat anders. Of hij daar later een actieve herinnering aan heeft, valt te bezien.

Rutte weet te veel.
Waarom verkondigde hij een paar week/mnd geleden dat hij na zijn premierschap nooit bij een tv/radio programma zal aanschuiven?

De CDA/VVD beerput moet open.
Kan D66 zien waarin ze verzeild zijn geraakt.
Zie je hier nou serieus een of ander duister complot in? :')

Wat je ook van zijn standpunten vindt, het is wel iemand die vrij bescheiden is en dat vind ik over het algemeen een prima eigenschap. Als je zo'n belangrijke positie hebt gehad en je tijd zit erop dan moet je de generatie na jou ook de kans geven om er zelf wat van te maken en niet overal verschijnen om te vertellen wat je ergens van vindt. Ik vind dat Balkenende het wat dat betreft prima heeft gedaan.
pi_202232650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zie je hier nou serieus een of ander duister complot in? :')

Wat je ook van zijn standpunten vindt, het is wel iemand die vrij bescheiden is en dat vind ik over het algemeen een prima eigenschap. Als je zo'n belangrijke positie hebt gehad en je tijd zit erop dan moet je de generatie na jou ook de kans geven om er zelf wat van te maken en niet overal verschijnen om te vertellen wat je ergens van vindt. Ik vind dat Balkenende het wat dat betreft prima heeft gedaan.
Ja, ok. Ik zie er niet direct een complot in (ff stoom afblazen), maar ik vond het wel frappant dat hij stellig verkondige NOOIT in een mediaoptreden te verschijnen in de toekomst. Tuurlijk, ik zit ook niet meer te wachten op Dries van Agt. Op zich doet Rutte het aardig. (ook omdat er NIEMAND opstaat van de VVD om het stokje over te nemen.) Waar ik over val, is dat hij (ook 'off the record/not in court) geen enkele uitleg meer wenst te geven in de toekomst. Dat bevreemd mij een beetje. Op zich niet iets heel schokkends. :)

Betreffende de Corona-aanpak: Niemand weet t eigenlijk. Maar niks doen is ook geen optie. -O- OK, basisregels moet mij wel lukken. Prikjes gehad, ik ga toch nergens heen (Super/Werk best hoor). Maarja, zojuist gebeld door Moeders, of ik a.s.Zaterdag kom eten samen met mijn broer & gezin/jonge kids...tja...en volgende week weer werken met collega's die (ongewild/hartpatient) niet gevaccineerd zijn. Ik wil gewoon niet dat mijn collega's ziek worden, die hebben dat werk gewoon nodig, want iets anders kunnen ze niet meer. (maar 'tis wel lache, daar zorg ik wel voor! :7 ) Have fun!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202237249
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 09:35 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk ben ik niet de grootste fan van deze politieke stroming, aangezien er bijzonder veel mensen bestaan die beter af zijn met net wat minder persoonlijke vrijheden.
Je bent dus geen fan onze cultuur?

En geef je je eigen vrijheden op of kun jij er wel mee omgaan?
pi_202470663


Zo even een gesponserde pauze
Laten we samen, deze wereld een stukje vrolijker maken.Met liefde en meer vrede op de Wereld.Laten we hier een begin maken. 🌲💖
Dagelijks Suffertje.
pi_202470691
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 00:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Rutte maakt de wetten niet.

Sorry, maar je OP rammelt aan alle kanten, wat wil je nu eigenlijk met dit topic? Dat Rutte een neo-liberaal is mag toch geen geheim genoemd worden of nieuws, dat is hij altijd al geweest.
Kan Rutte geen wetsvoorstel indienen?
pi_202470745
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zie je hier nou serieus een of ander duister complot in? :')

Wat je ook van zijn standpunten vindt, het is wel iemand die vrij bescheiden is en dat vind ik over het algemeen een prima eigenschap. Als je zo'n belangrijke positie hebt gehad en je tijd zit erop dan moet je de generatie na jou ook de kans geven om er zelf wat van te maken en niet overal verschijnen om te vertellen wat je ergens van vindt. Ik vind dat Balkenende het wat dat betreft prima heeft gedaan.
Omtzigt functie elders was ook een complot
pi_202470751
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Voor een liberaal is iedereen gelijk. Of je nu een uitkeringstrekker bent of een luie flikker.
*Libertarier
pi_202471589
Maar om deze OP toch een beetje op te vrolijken, zal het groot Kapitaal, altijd bij het groot Kapitaal blijven.

Want Sywert had weer hard gewerkt, met zijn ziekmakende mondkapjes

Het bleek zelfs dat de Oeigoeren, de kapjes hadden gefabriceerd.

De kleine man, kijkt vol angst en beven de toekomst tegemoet.Hun boodschappen worden duurder, men is afhankelijk van de voedselbank

Trouwens we hebben weer een lekkere hoge rente op onze jaarloontjes gehad

Fort Europa daar worden alle regels bepaalt, inplaats van mensen naar binnen te halen wordt er muren omhoog getrokken. Ja alles is vol( he wat lul je links man). Ok nu even aan de rechterkant even als we deze mensen binnen laten, is even een paar 100 miljard aan defensie geven, een goede opvoeding geven, en eindelijk elkaar is durven vertellen dat wij mensheid allemaal gelijkwaardig zijn, wie je ook bent en wat je ook doet.

Ik denk achteraf dat er toch meer bestaat dan de koude en de kille wetenschap, die het zo goed voor heeft met ons.Ik heb ooit een boek gelezen waar instond, ga met liefde en heb je gezin en je vrienden lief. Maar ja dat boek wordt nog zelden gelezen.

Geld is macht, blijf er ver weg van, help elkaar als je te kort komt.

Dagelijks Suffertje.💖
Laten we samen, deze wereld een stukje vrolijker maken.Met liefde en meer vrede op de Wereld.Laten we hier een begin maken. 🌲💖
Dagelijks Suffertje.
  vrijdag 10 december 2021 @ 22:40:18 #18
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_202560764
Nu we het probleem hebben van de onvoorziene Corona, blijkt dat er miljarden in de pot zitten om werkgevers te steunen.
Terwijl er voorheen als excuus dat er geen geld zou zijn om een maatschappelijk probleem op te lossen.
Wat was Rutte van plan met dat geld te doen als er geen Corona zou zijn geweest?
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 00:42:00 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202562568
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:40 schreef spapaars het volgende:
Nu we het probleem hebben van de onvoorziene Corona, blijkt dat er miljarden in de pot zitten om werkgevers te steunen.
Terwijl er voorheen als excuus dat er geen geld zou zijn om een maatschappelijk probleem op te lossen.
Wat was Rutte van plan met dat geld te doen als er geen Corona zou zijn geweest?
Niets. Dat geld is geleend en moet worden terugbetaald. Was er geen corona geweest dan was er ook niet geleend, vermoedelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202563958
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 21:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hij zegt altijd: "Ik ga mensen niet vertellen wat ze moeten doen. Dat bepalen ze zelf maar." Maar ondertussen maakt hij de wetten.

Betekent dat simpelweg dat hij liegt, of dat je als Nederlander de wet mag overtreden wanneer je daar zin in hebt?

Het antwoord op deze vraag zegt alles over het neoliberalisme wat je er van zou willen weten.
Hij liegt dus blijkbaar, maar dat komt toch niet als verrassing?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202563970
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:40 schreef spapaars het volgende:
Nu we het probleem hebben van de onvoorziene Corona, blijkt dat er miljarden in de pot zitten om werkgevers te steunen.
Terwijl er voorheen als excuus dat er geen geld zou zijn om een maatschappelijk probleem op te lossen.
Wat was Rutte van plan met dat geld te doen als er geen Corona zou zijn geweest?
hij had daarmee de belasting voor bedrijven negatief gemaakt vermoed ik.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')