abonnement Unibet Coolblue
pi_202140828


Robin de Roodborst - Dan Ojari en Mikey Please, met tekeningen van Briony Mary Smith

quote:
Het prentenboek bij de Netflix-kerstfilm van het jaar!

Robin Roodborst wordt als ze uit haar ei komt geadopteerd door een muizenfamilie. Met hen gaat ze op jacht naar kruimels in het Mensenhuis. Maar met haar vrolijkheid en gefladder trekt ze keer op keer de aandacht van de Kat.
Robin is ongelukkig: hoe ze ook haar best doet, het lukt haar niet zo stilletjes te zijn als een muis tot ze ontdekt dat haar kracht juist ligt in het anders-zijn. 

Een heerlijk feelgood-verhaal over inclusiviteit en jezelf mogen zijn.
ISBN: 9789047714002 | Uitvoering: Gebonden | Prijs: ¤ 14,99
 Vertaler(s): Johanna Rijnbergen
Het boek bestellen kan hier: Hardcover

Hier vind je een inkijkfragment.

Uitgeverij Lemniscaat heeft een recensie-exemplaar ter beschikking gesteld aan FOK!. Ik mocht vervolgens voor OUD onderstaande recensie schrijven.

Het verhaal van Robin de Roodborst is een prettig verhaal om voor te lezen. Het ei van Robin valt uit het nest en ze komt terecht in een muizenfamilie. Ze is wat onhandig en komt daardoor in de problemen. Ze probeert heel hard om een muis te zijn, maar komt er achter dat ze dat niet kan, want ze is nu eenmaal geen muis. Uiteindelijk bedenkt ze hoe ze haar muizenfamilie dan toch kan helpen, door zichzelf te zijn.

Natuurlijk is het een mooi kerstverhaal, met daarin de kerstgedachte. De tekeningen zijn erg mooi en sfeervol. Toch kan het verhaal me niet boeien en moet ik mezelf concentreren om het te blijven lezen. Het verhaal wordt verteld vanuit het oogpunt van de diertjes. Af en toe is er daardoor een woordje verhaspeld, wat voor peuters waarschijnlijk wel leuk is. Voor mij hadden die kleine grapjes niet erin hoeven staan.
Ergens lijkt het ook of ik iets mis in het verhaal, er wordt iets te veel van de hak op de tak gegaan. Ik weet dat het een boek is voor peuters en dat het dus best een simpel verhaal mag zijn, maar juist door het ontbreken van stukjes denk ik dat het bijna te ingewikkeld wordt.

Op 24 november komt de film van Robin de Roodborst op Netflix en ik heb de trailer bekeken (in het Engels). Daarin zit humor en wordt het verhaal me gelijk duidelijk. De woordverhaspelingen komen hierin op mij beter over dan in het boek. Het gebeurt me niet vaak, maar ik denk dat ik in dit geval de film beter vind dan het boek.

Het boek geef ik 3 sterren.

De vorige recensie:
Het Schitterende Samen Boek - Yuval Zommer

[ Bericht 2% gewijzigd door Viv op 25-12-2021 11:28:27 ]
  zaterdag 13 november 2021 @ 20:11:31 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_202162040
Goed bezig, MevrouwCactus. Ik lees je recensies altijd. Hoewel ik uit de kleine kinderen ben, heb ik toch nog steeds een zwak voor kinder- en prentenboeken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 november 2021 @ 01:29:49 #3
269689 crew  Viv
pi_202182676
Bedankt weer @MevrouwCactus ! O+

En uitgeverij Lemniscaat overigens ook, voor het ter beschikking stellen van al deze recensie-exemplaren. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 15-11-2021 01:46:12 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 november 2021 @ 01:45:54 #4
269689 crew  Viv
pi_202182699
Ik zag trouwens dat de plaatjes omgevallen zijn (ook in de vorige recensie). Blijkt dat de website van Lemniscaat (Lemniscaat.nl) plat ligt. :X

En zo kwam ik via via uit op https://www.promo-lemniscaat.nl/ , waar je blijkbaar gratis kaarten en posters kan bestellen van o.a. het bovenstaande boek. Niet alleen als boekhandel, ook als particulier. :o Heb net een bestelling geplaatst, ben benieuwd!
pi_202183155
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 01:45 schreef Viv het volgende:

En zo kwam ik via via uit op https://www.promo-lemniscaat.nl/ , waar je blijkbaar gratis kaarten en posters kan bestellen van o.a. het bovenstaande boek. Niet alleen als boekhandel, ook als particulier. :o Heb net een bestelling geplaatst, ben benieuwd!
Dat leek me echt heel leuk, maar bij de voorwaarden staat dat je toch een boekhandel moet zijn, anders annuleren ze de bestelling.
Ben benieuwd of je iets ontvangt, staan gave platen tussen. :)
Particulieren worden doorverwezen naar www.webshop-lemniscaat.nl
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 november 2021 @ 13:04:34 #6
269689 crew  Viv
pi_202186583
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:12 schreef nectarientje het volgende:

[..]
Dat leek me echt heel leuk, maar bij de voorwaarden staat dat je toch een boekhandel moet zijn, anders annuleren ze de bestelling.
Ben benieuwd of je iets ontvangt, staan gave platen tussen. :)
Particulieren worden doorverwezen naar www.webshop-lemniscaat.nl
Ah ik zie inderdaad een afwijzing in de mail. Wel apart dat je bij het bestellen onder type klant wel mag kiezen uit particulier of zakelijk. oO<

Misschien dat ik het later nog eens probeer, maar dan met mijn FOK!-mailadres. Leuk om die posters hier in OUD uit te delen. :)
pi_202187865
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 13:04 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah ik zie inderdaad een afwijzing in de mail. Wel apart dat je bij het bestellen onder type klant wel mag kiezen uit particulier of zakelijk. oO<

Misschien dat ik het later nog eens probeer, maar dan met mijn FOK!-mailadres. Leuk om die posters hier in OUD uit te delen. :)
Je koopt ze ook voor 2 euro in de webshop voor particulieren. Kaarten zijn daar ook gratis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')