abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8239608
Hehe wij gaan over drie maandjes op studiereis naar amerika met school en meer dan de helft is geen 21!!! Dat wordt lachen!! Ik dus lekker wel!!
pi_8240987
quote:
Op zondag 2 februari 2003 17:37 schreef snellejelle het volgende:
Hehe wij gaan over drie maandjes op studiereis naar amerika met school en meer dan de helft is geen 21!!! Dat wordt lachen!! Ik dus lekker wel!!
ja, echt leuk om daar in je eentje dan naar toe te gaan
  zondag 2 februari 2003 @ 19:23:36 #28
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_8241289
Ik denk dat het wel meevalt als je 20 bent. Gelukkig maar

Wij zitten op 94 th street, Broadway. Een beetje bovenin de Upper West Side dus. Is daar wat te doen, of is er iets dichtbij?

En trouwens, waar zit die Limelight club?

pi_8241831
quote:
Op zondag 2 februari 2003 19:03 schreef Slasher het volgende:

[..]

ja, echt leuk om daar in je eentje dan naar toe te gaan

Duh de andere helft is dus wel ouder dan 21 Er blijven nog zo'n 20 mensen over dus........ En dat zijn gelukkig ook meteen de leukste
pi_8270464
quote:
Op zondag 2 februari 2003 19:23 schreef Robino het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt als je 20 bent. Gelukkig maar

Wij zitten op 94 th street, Broadway. Een beetje bovenin de Upper West Side dus. Is daar wat te doen, of is er iets dichtbij?

En trouwens, waar zit die Limelight club?

Volgens mij ergens vrij down town, maar koop de zagat nightlife maar als je daar bent, daar staan alle clubs etc in. Wat ik nog de leukste club vond was centro fly, die zit vlakbij de limelight. Maar daar waren ze inderdaad vrij streng met het deurbeleid, alleen met id kom je erin. Waren wij dus de eerste keer dat we in NY uitgingen vergeten. Toen dus maar naar de Limelight gegaan. Ik heb een half jaartje in NY gewoond ivm m'n stage, maar het uitgaan is me niet echt meegevallen. We zijn in Europa denk ik best wel verwend met clubs e.d.

[Dit bericht is gewijzigd door Babelicious op 04-02-2003 15:12]

dinsdag 4 februari 2003 @ 21:46:21 #31
5590 Robino
pi_8280942
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:53 schreef Babelicious het volgende:
We zijn in Europa denk ik best wel verwend met clubs e.d.
Ja, Amerika loopt ook nog niet echt zo warm voor bijv. dancemusic zoals wij die kennen (hardhouse, trance, techno, noem al die stijlen maar op).
Alles heet daar techno, zelfs de muziek van Moby.
Volgens mij is de wat hardere muziek daar echt voor de happy few.
pi_8281310
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 20:43 schreef Quintony het volgende:
en nog wat, maak gewoon even voor je vertrekt een fals nederlandse ID. De meeste mensen in de vs weten niet eens waar NL ligt, laat staan dat ze weten hoe onze ID's er uitzien. Laat het er wel zo officieel mogelijk uitzien.
Ik was tijdens het uitgaan in de VS een keer mijn paspoort vergeten en ik kon gewoon naar binnen toen ik mijn OV studentenkaart liet zien. De jongen bij de ingang vroeg nog even wat het was, en toen ik in het kort uitlegde dat het een studentenpas was voor openbaar vervoer, mocht ik er gewoon in. Ik was wel 22, maar het viel me op hoe makkelijk ik ervan af kwam.

In New York kwam een toen 20-jarige neef ook een club binnen met een niet al te duidelijke fotokopie van een paspoort van iemand anders. Hey, hij zorgt evengoed voor omzet, en omdat hij dan degene is die fraude pleegde, zal het de horecagelegenheid in een dergelijke situatie waarschijnlijk niet worden aangerekend. Althans, dat zal dan wel de redenering zijn.

Die neef van mij was trouwens aangenaam verrast toen we net over de grens Canada ingingen en hij daar te horen kreeg dat de minimale leeftijd om te drinken daar 19 is.

Om nog even terug te komen op New York: daar waren zelfs uitgaansgelegenheden die bij de ingang borden hadden geplaatst waarop een minimumleeftijd van 23 (!) stond. Dat is werkelijk belachelijk. En veel van de meisjes die zich in dergelijke clubs bevonden waren waarschijnlijk nog geen 23...

Dat was in de zomer van 2000.

Ars longa, vita brevis
pi_8359034
Ik hoop dat het allemaal lukt Robino, maar het kan flink tegenvallen. Ik heb voor 1/2 jaar in de vs gezeten toen ik 20 was.. ik had een fake ISIC-card (soort internationale studentenkaart), maar dat wil niet overal werken.
Een officiele ID is slechts een paspoort, en ondanks dat het amerikanen zijn weten ze in NYC echt wel hoe een NL paspoort er uitziet.. Ik heb vaak geluk gehad, maar werd soms ook geweigerd.. en als je in discussie gaat schiet je daar niets mee op (ze bellen dan zelfs de politie...).
Dat friesse paspoort ziet er niet uit, en heb je echt geen fuck aan, als je iets wil photoshoppen zou ik een fake-paspoort maken dat op een NL-se lijkt, en die natuurlijk erg goed verstoppen als je de grens over gaat..
Er zijn maar weinig bars waar je ze binnenlaten als je geen drank hoeft, maar wel gewoon gezellig cola wil drinken. Niet omdat ze dan geen winst op je maken, maar omdat het gewoon dan niet meer te controleren valt...

Je kan geluk hebben.. maar ook pech.. succes!!

PS. Denk er om als je met een fake-ID naar binnen wilt, het gaat er niet om hoe die ID er uit ziet (dat is waarschijnlijk toch niet te odnerscheiden), het gaat er om hoe jij je gedraagd: als je met een rode kop naar je schoenen staat te kijken, hoeven ze die ID niet te zien, dat krijg je een trap onder te kont en kun je opsodemieteren!

Disclaimer: mijn ervaringen zijn wel uit NY-state, maar grotendeels niet uit NYC zelf... kan dus verschillen...

pi_8365540
in amerika zijn ze dus ontzettend streng, als je 20 bent kom je nergens in waar actief gecontroleerd wordt (wat dus ongeveer overal zo is). Maar er zijn nog wel leuke tentjes waar je heen kan, en veel clubs hebben 1 avond per week dat 18+ ook naar binnen mag en dat ze dan idd met een armband systeem werken.

2 dingen die ik je kan aanraden zijn halcyon, heel aparte bar, en smallsjazz club, www.smallsjazz.com, zeer chille jazz bar waar je je eigen alcohol mee naar binnen kan nemen en ter plekke kan nuttigen zonder gezeik, en waar de sfeer ontzettend relaxed is...

Life is too short not to have fun
  maandag 10 februari 2003 @ 12:06:24 #35
5590 Robino
pi_8384813
Kan het helpen als je er ouder uitziet? Ik kan wel voor midden 20 doorgaan denk ik.

Damn ik voel me echt weer een pubertje

pi_8410712
sinds guiliani wordt er stevig gecontroleerd op leeftijd, clubs/bars raken namelijk snel hun vergunning kwijt als er bij controle iemand onder de 21 aanwezig blijkt te zijn.

Maar wat is je precieze geboortedag? aangezien maand/dag daar omgekeerd staan, 02/09/82 lezen zij bijvoorbeeld als 9 februari 1982 ipv 2 september 1982

dinsdag 11 februari 2003 @ 22:38:07 #37
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_8424282
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 13:56 schreef vaagsel het volgende:
sinds guiliani wordt er stevig gecontroleerd op leeftijd, clubs/bars raken namelijk snel hun vergunning kwijt als er bij controle iemand onder de 21 aanwezig blijkt te zijn.

Maar wat is je precieze geboortedag? aangezien maand/dag daar omgekeerd staan, 02/09/82 lezen zij bijvoorbeeld als 9 februari 1982 ipv 2 september 1982

slim!

tenzij je op 19 oktober geboren bent...

kut wat is ook alweer de negentiende maand!

[b]@RemiLehmann[/b]
  woensdag 12 februari 2003 @ 08:38:43 #38
1234 HiZ
Istanbullu
pi_8429222
Ik heb een keer mijn ID moeten laten zien toen ik een club in Portland Maine binnenwilde, ik heb de portier maar bedankt voor het compliment, want ik moet toen zo'n beetje 34 zijn geweest.
  woensdag 12 februari 2003 @ 11:08:00 #39
5590 Robino
pi_8431089
Sjit ik zit daar van 2 tot 6 juni, en mijn geboortedag is
6 oktober 1982.

Dat is dus 10/06/1982.

Ben ik nog steeds geen 21

pi_8431240
da's minder

maar zoals ik al zei, ga eens naar smallsjazzclub, kan je je eigen alcohol meenemen en wordt er niet op id gecontroleerd. Koop ook een boekje met flyers, veel clubs hebben 1 avond per week dat de leeftijdsgrens naar 18+ wordt verlaagd, en dan gebruiken ze een armbandsysteem (als ik jou was zou ik vantevoren goed indrinken want ik heb daar wel eens 8 dollar voor een biertje betaald)

en mjah, je bent er maar 4 dagen dus in 4 dagen kun je je ook prima vermaken zonder uit te gaan, maar da's persoonlijk

nog 1 tip, washington square park is ontzettend humor, zitten alle potheads van new york, als je daar binnekomt zie je allemaal mensen wiet smoken en je wordt constant "lastig" gevallen of je nog wiet wil kopen, heel aparte ervaring in een stad waar een 0 tolerance beleid tav drugs geldt...

woensdag 12 februari 2003 @ 14:42:02 #41
5590 Robino
pi_8435880
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:16 schreef vaagsel het volgende:
da's minder

maar zoals ik al zei, ga eens naar smallsjazzclub, kan je je eigen alcohol meenemen en wordt er niet op id gecontroleerd. Koop ook een boekje met flyers, veel clubs hebben 1 avond per week dat de leeftijdsgrens naar 18+ wordt verlaagd, en dan gebruiken ze een armbandsysteem (als ik jou was zou ik vantevoren goed indrinken want ik heb daar wel eens 8 dollar voor een biertje betaald)

Tja het belangrijkste is de toegang, dat drinkgedoe maakt me niet zo veel uit. Al moet het op limonade.
quote:
en mjah, je bent er maar 4 dagen dus in 4 dagen kun je je ook prima vermaken zonder uit te gaan, maar da's persoonlijk
Ja maar het kan járen duren voor ik er weer ben Dan moet er wel even gestapt worden natuurlijk
pi_8438181
een hele goede site voor jou is www.clubguide.com, staat per week op wat er in welke club gebeurd, welke dj's er komen, en wat de "door policy" is, ook kun je in nyc boekjes krijgen waarin alle aankondigingen staan welke feesten waar worden gegeven, vaak ook met door policy, of anders een telefoonnummer waar je meer info kan krijgen
pi_8471770
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:16 schreef vaagsel het volgende:
Koop ook een boekje met flyers, veel clubs hebben 1 avond per week dat de leeftijdsgrens naar 18+ wordt verlaagd, en dan gebruiken ze een armbandsysteem (als ik jou was zou ik vantevoren goed indrinken want ik heb daar wel eens 8 dollar voor een biertje betaald)
Als dat hetzelfde is als "College Night", wat ik heb meegemaakt in Cincinnati, dan zal dat slechts gelden voor meisjes boven de 18, om de boy/girl ratio (voor jongens) gunstiger te maken. Erg oneerlijk, ik weet het, but hey: this is America: the land of the hypocrites!

En 8 dollar voor een biertje, dat kan wel kloppen. In 2000 betaalde ik 7 dollar voor een biertje in een club in New York... Was dat nou inclusief of exclusief 1 dollar fooi? Die fooi betaalde ik trouwens toch al niet voor die exorbitant hoge prijzen, tot verbazing van mij al een tijdje in de VS wonende neven. De naam van die club is me ontschoten, helaas. Was wel een aardige tent, hoor.

Ars longa, vita brevis
pi_8487583
ben er pas nog geweest in inderdaad ze doen er vrij lastig

zelfs in een restaurant vragen ze om een id

"If you feel like you're in control, you're not going fast enough."
pi_8487608
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 02:11 schreef motown het volgende:

[..]

Als dat hetzelfde is als "College Night", wat ik heb meegemaakt in Cincinnati, dan zal dat slechts gelden voor meisjes boven de 18, om de boy/girl ratio (voor jongens) gunstiger te maken. Erg oneerlijk, ik weet het, but hey: this is America: the land of the hypocrites!

En 8 dollar voor een biertje, dat kan wel kloppen. In 2000 betaalde ik 7 dollar voor een biertje in een club in New York... Was dat nou inclusief of exclusief 1 dollar fooi? Die fooi betaalde ik trouwens toch al niet voor die exorbitant hoge prijzen, tot verbazing van mij al een tijdje in de VS wonende neven. De naam van die club is me ontschoten, helaas. Was wel een aardige tent, hoor.

geen fooi dan kijken ze je inderdaad raar aan
"If you feel like you're in control, you're not going fast enough."
pi_10040863
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 20:25 schreef Robino het volgende:
2 juni gaan een paar amigos en ondertekende een weekje naar New York. We willen daar eventueel 's avonds ook even gaan stappen. Nu word ik pas in oktober 21, en ik vroeg me af of ze daar over gaan zeuren. Het niet drinken maakt me geen bal uit, het gaat meer over de toegang. Moet je je vaak legitimeren, en zo ja, wat is dan een gangbare leeftijd?

En heeft er iemand nog wat leuke uitgaanstips? We zitten in Upper Westside, maar hebben een metrokaart en kunnen dus overal naartoe.

Ik woonde vanaf m'n 18e in nyc (1992) en ik was nooit gecard en zag er piepjong uit. doe gewoon alsof het meest normale ding is dat je je rijbewijs of id niet bij je hebt want je bent een toerist en als je een vriend(in) bij je hebt die 21 is wordt je vast wel binnengelaten. toen gulianni burgemeester was, controleerden ze meer. ik woon nu in l.a. dus ik weet niet meer wat de hip spots zijn voor nyc, maar koop de magazine time out ny en je vind vast wel veel plaatsen, ga naar de east village 's avonds en je zult veel mensen ontmoeten die weten waar je moet zijn...

veel plezier in NYC, het is een super fantastische stad, ik hou van ny.

I am an American.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')