Weggepest door een activistische rechter die buiten haar boekje gaat.quote:Op maandag 15 november 2021 08:41 schreef Zwansen het volgende:
Shell nu definitief Brits… Als de aandeelhouders het willen tenminste.
quote:1. Waarom doet Shell dit?
Een versimpeling van de bedrijfsstructuur, voert het bedrijf zelf als reden aan. De belangrijkste verandering is dat het aandeel Royal Dutch Shell A verdwijnt, alleen RDS B blijft over.
quote:Op maandag 15 november 2021 19:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weggepest door een activistische rechter die buiten haar boekje gaat.
Wat jij wilt joh. Zou ik ook zeggen als ik Shell was, beetje groen lullen grijs vullen.quote:Op maandag 15 november 2021 21:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heeft vooral te maken met de dividendbelasting.
We zijn allemaal klein begonnen.quote:
En geen linkse klimaatproleten!quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:46 schreef BasEnAad het volgende:
Inkoopprogramma van mss wel 7 miljard dollar, hoge olieprijs, verhoging dividend, geen dividendbelasting meer, versimpeling bedrijfsstructuur. De weg ligt open naar de ¤30,00.
Hmm?quote:
50% in de plusquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vandaag nog wat Canoo (GOEV) bijgekocht op $6,21
Prijs zakte nog aardig door dus wat DCA toegepast.
Al met al zit er nog niet 1% van m'n portfolio in, dus heel spannend zal het niet worden.
Ben benieuwd waar het over 2 jaar staat. Ik zie 2 opties: "failliet" of "redelijk succes".
Tesla wacht ik nog even af wanneer ik bijkoop. Voorlopig lijkt het meer op een aandeel voor duikboten.
Gazprom teruggekocht?quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hmm?
Valt mee, ondanks m'n warmtepomp en zonnepanelen rij ik (nog) benzine
Ben meer uit Shell gegaan omdat ik de toekomst te onzeker vind, fondsen die uitstappen, rechtszaken in de toekomst, koers van het bedrijf, slagingskans van transitie, etc.
En bij twijfel is het niet erg om een aandeel te verkopen.
Ik ga sowieso niet meer in fossiele brandstoffen.quote:
Neem Gazprom.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ga sowieso niet meer in fossiele brandstoffen.
Heb nog wel een "plukje" Tell maar dat gaat er tzt ook uit.
Als nieuwe lockdowns geen roet in het eten gooien.. Zit altijd long in RDS (aandelen en geschreven puts), maar 30 euro dat verwacht ik niet heel snel.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:46 schreef BasEnAad het volgende:
Inkoopprogramma van mss wel 7 miljard dollar, hoge olieprijs, verhoging dividend, geen dividendbelasting meer, versimpeling bedrijfsstructuur. De weg ligt open naar de ¤30,00.
Ik vind het zorgelijk hoe makkelijk er over de energietransitie wordt gedacht.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hmm?
Valt mee, ondanks m'n warmtepomp en zonnepanelen rij ik (nog) benzine
Ben meer uit Shell gegaan omdat ik de toekomst te onzeker vind, fondsen die uitstappen, rechtszaken in de toekomst, koers van het bedrijf, slagingskans van transitie, etc.
En bij twijfel is het niet erg om een aandeel te verkopen.
Nou is GAS of LNG wel een faktor 3 schoner dan steenkool om electriciteit van te makenquote:Op dinsdag 16 november 2021 19:52 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ik vind het zorgelijk hoe makkelijk er over de energietransitie wordt gedacht.
Oh joh, dan sponsoren we wel wat elektrische auto’s. Verzakkingen in Groningen? Dan zetten we de gaskraan dicht en gaan we ‘van het gas af’. Om vervolgens te verwarmen op een warmtenet op gas of warmtepomp op elektriciteit.
Wat we dan niet beseffen is dat een groot deel van de elektra wordt gemaakt door gasturbines.
Tuurlijk is het verbruik lager, maar de energietransitie betekent niet dat je helemaal van fossiele energie af bent.
En ik vind dat partijen zoals ABP zich niet goed inzetten. Prima dat je uiteindelijk fossiel uitfaseert maar het lijkt politiek gedreven en daar zijn zij helemaal niet van. Zij moeten zorgen dat er fatsoenlijke pensioenen worden uitbetaald en op dit moment renderen bedrijven zoals Shell prima.
Bovendien zetten ze de prijs van Shell onder druk door dit aan te kondigen, terwijl ze dit ook stilzwijgend hadden kunnen doen, dat was meer in het belang van pensioenpotten geweest en nogmaals krijg ik hierdoor het idee dat het een politiek statement is.
Minimaal 2x als je alleen naar CO2 uitstoot kijkt idd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou is GAS of LNG wel een faktor 3 schoner dan steenkool om electriciteit van te maken
Ghehehequote:
Tuurlijk is het politiek.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:52 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ik vind het zorgelijk hoe makkelijk er over de energietransitie wordt gedacht.
Oh joh, dan sponsoren we wel wat elektrische auto’s. Verzakkingen in Groningen? Dan zetten we de gaskraan dicht en gaan we ‘van het gas af’. Om vervolgens te verwarmen op een warmtenet op gas of warmtepomp op elektriciteit.
Wat we dan niet beseffen is dat een groot deel van de elektra wordt gemaakt door gasturbines.
Tuurlijk is het verbruik lager, maar de energietransitie betekent niet dat je helemaal van fossiele energie af bent.
En ik vind dat partijen zoals ABP zich niet goed inzetten. Prima dat je uiteindelijk fossiel uitfaseert maar het lijkt politiek gedreven en daar zijn zij helemaal niet van. Zij moeten zorgen dat er fatsoenlijke pensioenen worden uitbetaald en op dit moment renderen bedrijven zoals Shell prima.
Bovendien zetten ze de prijs van Shell onder druk door dit aan te kondigen, terwijl ze dit ook stilzwijgend hadden kunnen doen, dat was meer in het belang van pensioenpotten geweest en nogmaals krijg ik hierdoor het idee dat het een politiek statement is.
quote:Amerikaanse opdrachtgever trapt op rem voor productie bij autofabriek Nedcar
De Amerikaanse start-up Canoo gaat zijn plannen om bij VDL Nedcar in het Limburgse Born elektrische voertuigen te laten bouwen opnieuw tegen het licht houden. Dat heeft topman Tony Aquila dinsdag gezegd bij de presentatie van de kwartaalcijfers, meldt De Telegraaf. VDL Nedcar wil tegenover NU.nl niet reageren op de berichtgeving.
In juni werd bekend dat Canoo vanaf het vierde kwartaal van 2022 elektrische auto's wilde laten bouwen bij VDL Nedcar. Het doel voor 2023, het eerste volledige productiejaar, was aanvankelijk om vijftienduizend stuks van de band te laten rollen.
"Wij zouden VDL Nedcar inzetten voor de opstartfase en daarna de industrialisatie- en productiefase", zo wordt Aquila geciteerd door De Telegraaf. "Ik heb ook gezegd dat VDL Nedcar een soort back-up zou zijn, totdat we de zaken in de VS op een rijtje zouden hebben. Dat is nu gebeurd. Nu alles veel duidelijker is geworden, gaan we met VDL Nedcar in gesprek over een herprioritering".
Volgens de topman zal de Nederlandse fabriek weer in beeld komen zodra de plannen voor uitbreiding naar Europa vorm krijgen.
BMW Group trok eerder al stekker uit productie
De VDL Groep, het moederbedrijf van VDL Nedcar, zei afgelopen juni dat Canoo de intentie had om zijn voertuigen tot 2028 in Limburg te laten bouwen. Canoo zelf repte daarover destijds met geen woord.
Sinds de BMW Group heeft bekendgemaakt eind 2023 met de autoproductie bij VDL Nedcar te stoppen, is VDL op zoek naar nieuwe opdrachtgevers. De BMW Group laat in Limburg dit moment niet alleen de BMW X1 bouwen, maar ook de MINI Countryman en de MINI Cabrio.
Daar moet op termijn de zogeheten Lifestyle Vehicle van Canoo bij komen. Op welke termijn dat gaat gebeuren, is niet duidelijk. De eerste exemplaren zullen in ieder geval in de Verenigde Staten gebouwd worden en dus niet in Limburg. Dat is volgens Aquila gezien de onzekerheden rondom corona, het zeetransport en de schaarste aan materialen veiliger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |