Carnaval in Twente, dat moet je voor altijd verbieden.quote:Op maandag 8 november 2021 15:54 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Note: Twente staat er aanzienlijk beter voor dan Limburg
Ik ben zaterdag ook gewoon in de jaarbeurs geweest. Sluit echt niet uit dat ik daar gewoon coronaatje gepakt heb hoor.quote:Op maandag 8 november 2021 15:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja dat hoor je overal. Ik sta woensdag en donderdag op een evenement in de jaarbeurs. Voor werk, dus ik moet wel.
Maar verstandig lijkt me dat niet. Zal een vreemde ervaring worden.
Ja maar men is er technisch nog niet klaar voor..quote:Op maandag 8 november 2021 15:57 schreef Arizona het volgende:
Zullen we anders nu vast gaan boosteren in plaats van de uitnodigingen een keertje in december te versturen (en dan duurt het nog 2 weken voor mensen een afspraak maken)?
Gewoon iedere 60+ mag zonder afspraak gaan boosteren vanaf nu?
Alle beetjes oo dat vlak helpen, lijkt me.
Vooral in Oldenzaal.quote:Op maandag 8 november 2021 15:57 schreef Questular het volgende:
[..]
Carnaval in Twente, dat moet je voor altijd verbieden.
Kijk, de cirkel is rond, de jongeren zijn weer de schuldigequote:
Ja dat eerder sluiten gaat ook nergens over...quote:Op maandag 8 november 2021 15:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je noemt eigenlijk de enige maatregelen waar ik nog wel achter sta bij hoge cijfers. Al vind ik mondkapjes niet heel veel toevoegen omdat de meerderheid ze toch verkeerd draagt.
Ik zou het ook nog enigszins begrijpen als ze toch wat meer richting een 2G samenleving gaan; al zie ik dan liever dat ze gewoon duidelijk zeggen dat er een verplichting komt om je te vaccineren ipv te roepen dat het een keuze is; wetende dat het niet meer echt een keuze is voor sommigen als ze 2G laten gelden voor steeds meer zaken.
Maar sluitingen, en van die micro manage maatregelen (eerder sluiten bv) hoeven ze van mij niet meer mee aan te komen.
Dit artikel had met de helft korter gekund als de betreffende journalist het schrijven van een krantenartikeltje niet had verward met de creatie van een roman. De tering zeg.quote:
Nee want het moet zorgvuldig! Snap dat dan.quote:Op maandag 8 november 2021 15:57 schreef Arizona het volgende:
Zullen we anders nu vast gaan boosteren in plaats van de uitnodigingen een keertje in december te versturen (en dan duurt het nog 2 weken voor mensen een afspraak maken)?
Gewoon iedere 60+ mag zonder afspraak gaan boosteren vanaf nu?
Alle beetjes oo dat vlak helpen, lijkt me.
Het zijn JUIST de ongevaccineerde ouderen, diegenen die willens en wetens de zorg frustreren. Klootzakken.quote:Op maandag 8 november 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kijk, de cirkel is rond, de jongeren zijn weer de schuldige
Ach, het zijn teminste niet meer de ongevaccineerden. De ongevaccineerde jongeren, die zijn het kwaad dat je met elk middel moet bestrijden.
Bij twee vrienden van me bij hetzelfde bedrijf, alleen de ene bij de Nederlandse tak en de ander bij de Amerikaanse, kreeg de ene te horen dat alles veilig moest en dat ze zoveel mogelijk thuis moesten werken op grond van de cijfers en dringende adviezen en maximaal 1 keer per week op de werkplek mocht komen als het al nodig was.quote:Op maandag 8 november 2021 15:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op het werk werken wij ook niet extra thuis nu.
Dat zie ik dan ook wel gebeuren. Ik denk dat een (semi-)lockdown onafwendbaar is hoe zeer ik het ook betreur dat we er schijnbaar niets op vooruit zijn gegaan met z'n allen..quote:Op maandag 8 november 2021 15:59 schreef Bliksem92 het volgende:
Een lockdown kan alleen als alle steunpakketten weer opgetuigd worden.
Nee hoor. De sectoren die sluiten als onderdeel van die lockdown kunnen alleen overleven met steunpakketten, maar die twee staan niet in directe verbinding met elkaar.quote:Op maandag 8 november 2021 15:59 schreef Bliksem92 het volgende:
Ahh net als in 2020 dus.quote:Op maandag 8 november 2021 15:56 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Maar ondertussen zijn het vooral de bejaarden die ik in de supermarkt zie die of geen mondkapje op hebben of dat ding lekker onder de neus dragen![]()
Nou nee, als je een foefje gebruikt waarbij je ze niet keihard sluit maar enkel onder hele strenge voorwaarden (2G bijvoorbeeld) open laat zijn kom je er mogelijk wel mee weg.quote:Op maandag 8 november 2021 15:59 schreef Bliksem92 het volgende:
Hier in Zwolle kon je al testen en prikken zonder afspraak. Ik verwacht dus nu dat een beetje opgetuigd is het niet heel moeilijk gaat zijn om mensen op korte termijn weer te laten prikken.quote:Op maandag 8 november 2021 15:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee want het moet zorgvuldig! Snap dat dan.
Oeh dan is het wel urgent als het 1 dag naar voren halen!quote:Op maandag 8 november 2021 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien zal men uit urgentie de persco nog wel naar voren halen, donderdag al..
2G is niet heel streng om eerlijk te zijn, dan mis je maximaal 15% van je omzet tov nu en dat is met de aanname dat iedereen die zich niet laat prikken óf hersteld is van Kerona, of deelneemt aan de testmaatschappij. Een nogal strikte aanname.quote:Op maandag 8 november 2021 16:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou nee, als je een foefje gebruikt waarbij je ze niet keihard sluit maar enkel onder hele strenge voorwaarden (2G bijvoorbeeld) open laat zijn kom je er mogelijk wel mee weg.
Hoezo steun, je mag toch open?
Is vaker zo gelopen, sluit het niet uit hoor. Zeker als we woensdag/donderdag dus record aantallen noteren.quote:Op maandag 8 november 2021 16:02 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oeh dan is het wel urgent als het 1 dag naar voren halen!
Ze kunnen hem moeilijk vanavond al doen natuurlijk.quote:Op maandag 8 november 2021 16:02 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oeh dan is het wel urgent als het 1 dag naar voren halen!
Ons carnaval is heel leukquote:
Ik trek de individuele keuze door omdat de groep die deze individuele keuze maakt zo groot is dat het een dusdanige impact heeft op de samenleving dat je daar iets mee moet.quote:Op maandag 8 november 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Er zijn voldoende onderwerpen waar iedereen een mening over heeft en van mening is dat het echt niet kan, maar het niet verboden is.
[..]
Maar nogmaals, je trekt nu de individuele keuze weer door naar het collectief. Iemand die de individuele keus maakt zich niet te laten vaccineren staat gelijk aan iemand die om welke andere reden dan ook op de IC terecht komt, ze gebruiken allebei 1 ziekenhuisbed.
[..]
Er is een balans inderdaad, en die balans is op in Nederland altijd gebaseerd geweest op de gemiddelde zorgvraag. Dat werkt prima in normale omstandigheden en zelfs een griepgolf kan redelijk opgevangen worden. Een pandemie als nu echter niet. Zou je de normale balans hebben zitten op dat je altijd de normale maximale zorgvraag aan kan, dan heb je dus in normale omstandigheden heel vaak veel bedden leeg en personeel dat met de duimen draait en een zorgkostenpost voor de burger van heb ik jou daar.quote:Het is niet alsof ziekenhuizen behandelingen verzinnen om de instroom maar hoog te houden. Als je voldoende capaciteit hebt om te voorkomen dat je grote achterstanden krijgt heb je niet "meer zorg" dan heb je precies genoeg zorg. Op het moment dat er dan een pandemie voorbij komt kun je tijdelijk zorg afschalen maar kun je sneller weer opschalen. Jouw argument zou alleen kloppen als de hoeveelheid zorg die nodig is vele malen meer is dan buiten een pandemie geleverd kan worden.
[..]
Je had het over laagdrempelige oplossing. Vaccineren is dat.quote:Ja, maar dat was niet de discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |