abonnement Unibet Coolblue
pi_202110775
.

[ Bericht 99% gewijzigd door RealBizkit666 op 10-11-2021 13:49:58 ]
  woensdag 10 november 2021 @ 14:09:15 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202111079
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:43 schreef Gripper het volgende:

[..]
Dat moet sowieso altijd, want je gaat ook harder als je m op minder fel zet. Die lampen geven zo veel energie af dat het als een hyperdrive ionenmotor werkt. Alleen dan wel een die je achteruit duwt.
Daarom is een gopro een marginal gain. De sensor is lichtgevoelig, maw, die trekt ionen aan. Dus je gaat sneller!

Ik denk dat Velon daarom zowel voorwaartse als achterwaartse camera's monteert. Anders hebben de met camera's uitgeruste fietsen een oneerlijk voordeel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202112037
Ik kwam vanochtend een mtb-end stel van in de 60 tegen, zowel man s vrouw hadden een GoPro op hun hoofd. Is dat een MTB-ding? Of een soort van dashcam?

Verder koop ik altijd netjes een duinkaartje. Ik kom er te weinig voor een abo.
Aldus.
pi_202114799
quote:
2s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:00 schreef Z het volgende:
Ik kwam vanochtend een mtb-end stel van in de 60 tegen, zowel man s vrouw hadden een GoPro op hun hoofd. Is dat een MTB-ding? Of een soort van dashcam?

Verder koop ik altijd netjes een duinkaartje. Ik kom er te weinig voor een abo.
Die gingen misschien samen nog even de duinen in voor action-shots.
Vakman pur sang
pi_202115133
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die gingen misschien samen nog even de duinen in voor action-shots.
Scherp.
Aldus.
pi_202133654
Hoe kiezen jullie je routes uit? Ik heb alle richtingen in de buurt al wel 100x gezien en het begint pas 1.5 uur van huis een beetje leuk te worden.

Andere opties;
- Ergens heen fietsen en trein terug, maar dat is doordeweeks lastig timen ivm buiten de spitsbeperking
- Fiets achter in de auto (mijn auto is eigenlijk net te klein) en ergens heen rijden, maar dan moet ik ook een uur tot 1.5 uur rijden om in een wat leukere omgeving te komen. Kost snel een volle dag en eigenlijk vind ik het veel gedoe.

Ik had in gedachte om van huis (Delft) naar Den Helder of Zwolle of zo te fietsen. Maar dan moet ik echt al 13:30 daar zijn om de trein terug te kunnen pakken. In de zomer kan je nog 's avonds na 19:00 terug, maar in de winter vind ik dat ook niets eigenlijk.

Edit: ik fiets natuurlijk ook nog het liefst met de wind mee ipv er tegenin. :')
  donderdag 11 november 2021 @ 22:31:29 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202133967
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:11 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe kiezen jullie je routes uit? Ik heb alle richtingen in de buurt al wel 100x gezien en het begint pas 1.5 uur van huis een beetje leuk te worden.

Andere opties;
- Ergens heen fietsen en trein terug, maar dat is doordeweeks lastig timen ivm buiten de spitsbeperking
- Fiets achter in de auto (mijn auto is eigenlijk net te klein) en ergens heen rijden, maar dan moet ik ook een uur tot 1.5 uur rijden om in een wat leukere omgeving te komen. Kost snel een volle dag en eigenlijk vind ik het veel gedoe.

Ik had in gedachte om van huis (Delft) naar Den Helder of Zwolle of zo te fietsen. Maar dan moet ik echt al 13:30 daar zijn om de trein terug te kunnen pakken. In de zomer kan je nog 's avonds na 19:00 terug, maar in de winter vind ik dat ook niets eigenlijk.

Edit: ik fiets natuurlijk ook nog het liefst met de wind mee ipv er tegenin. :')
Ik heb een daihatsu cuore en daar passen makkelijk twee fietsen in (3 fietsen en 3 personen volgens de vorige eigenaar). Dan ben ik benieuwd wat voor auto jij hebt dat het niet makkelijk past :P

Zelfs met een half uurtje auto rijden ben je al snel op een andere plek. Misschien nog niet in onbekend gebied, je kan vanaf daaruit wel makkelijk.

Nadeel wat je hebt vanuit Delft (net als waar ik woon) redelijk snel opgesloten zit door danwel steden, rivieren of zoals bij mij, het markermeer.

Maar als ik dan een tip mag geven, rij een keer naar Bodegraven en rij dan richting Amsterdam voor een rondje hoep (en weer terug). Of naar de loosdrechtse plassen. Ik denk dat je door dit te doen max anderhalf uur langer weg bent dan met een gewoon rondje, half uur rijden heen, half uur rijden terug en twee keer 15 minuten om alles in de auto te proppen/uit te laden.

Of een keer de heuvelrug. Al is dat iets verder.

En ik heb en beetje hetzelfde probleem. Alle wegen in de buurt heb ik ondertussen wel gezien. Ik heb nog wel eens met de heatmaps geprobeerd om alle wegen in de buurt te rijden, er zijn er verrassend veel die je nog niet gehad hebt, ook binnen 10 km van je huis.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202134189
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik heb een daihatsu cuore en daar passen makkelijk twee fietsen in (3 fietsen en 3 personen volgens de vorige eigenaar). Dan ben ik benieuwd wat voor auto jij hebt dat het niet makkelijk past :P

Zelfs met een half uurtje auto rijden ben je al snel op een andere plek. Misschien nog niet in onbekend gebied, je kan vanaf daaruit wel makkelijk.

Nadeel wat je hebt vanuit Delft (net als waar ik woon) redelijk snel opgesloten zit door danwel steden, rivieren of zoals bij mij, het markermeer.

Maar als ik dan een tip mag geven, rij een keer naar Bodegraven en rij dan richting Amsterdam voor een rondje hoep (en weer terug). Of naar de loosdrechtse plassen. Ik denk dat je door dit te doen max anderhalf uur langer weg bent dan met een gewoon rondje, half uur rijden heen, half uur rijden terug en twee keer 15 minuten om alles in de auto te proppen/uit te laden.

Of een keer de heuvelrug. Al is dat iets verder.

En ik heb en beetje hetzelfde probleem. Alle wegen in de buurt heb ik ondertussen wel gezien. Ik heb nog wel eens met de heatmaps geprobeerd om alle wegen in de buurt te rijden, er zijn er verrassend veel die je nog niet gehad hebt, ook binnen 10 km van je huis.
Dat laatste heb ik laatst ook een week lang gedaan, geprobeerd alle weggetjes tussen huis en werk in te kleuren op de persoonlijke heatmap. :') Maar vaak heb je een paar km een nieuw weggetje en dan kom je toch weer op een bekende plek uit of blijkt het een totale klote route. :P

Maar het klopt inderdaad. Delft is een beetje saaie locatie. Naar Rotterdam rijd ik dagelijks, de Maas over zijn niet perse hele leuke routes en lastig een goede afstand van te maken. Naar zee, richting Zoetermeer, Leiden, Amsterdam, Rottemeren, etc heb ik al zo veel gefietst. Richting Utrecht vind ik vrij saai en heb ik ook al een aantal keer gedaan, aangezien m'n ouders daar wonen. Die optie van Bodegraven zal ik eens bekijken.

Ik ga weleens naar de Utrechtse Heuvelrug, Veluwe of rondom Soest. Dat is altijd wel leuk, maar kost wel redelijk wat tijd. Heb een Clio. Zonder voorwiel past het wel, met de bijrijders stoel naar voren enzo, maar het is altijd wel een beetje duwen en zo. Ben altijd bang dat ik m'n auto of m'n fiets verpest daarmee.
pi_202134191
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:11 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe kiezen jullie je routes uit? Ik heb alle richtingen in de buurt al wel 100x gezien en het begint pas 1.5 uur van huis een beetje leuk te worden.

Andere opties;
- Ergens heen fietsen en trein terug, maar dat is doordeweeks lastig timen ivm buiten de spitsbeperking
- Fiets achter in de auto (mijn auto is eigenlijk net te klein) en ergens heen rijden, maar dan moet ik ook een uur tot 1.5 uur rijden om in een wat leukere omgeving te komen. Kost snel een volle dag en eigenlijk vind ik het veel gedoe.

Ik had in gedachte om van huis (Delft) naar Den Helder of Zwolle of zo te fietsen. Maar dan moet ik echt al 13:30 daar zijn om de trein terug te kunnen pakken. In de zomer kan je nog 's avonds na 19:00 terug, maar in de winter vind ik dat ook niets eigenlijk.

Edit: ik fiets natuurlijk ook nog het liefst met de wind mee ipv er tegenin. :')
De combi fiets en trein gebruik ik veel. Heb je redelijke lampen dan kun je tot het laatste licht doorfietsen, wat eten en daarna de trein terugpakken (door de week) of direkt de trein terug (in het weekend).
Heel handig is het dan om een vrij weekend abonnement van de NS te pakken, dan blijft het nog betaalbaar.
  donderdag 11 november 2021 @ 23:00:07 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202134476
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:43 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Dat laatste heb ik laatst ook een week lang gedaan, geprobeerd alle weggetjes tussen huis en werk in te kleuren op de persoonlijke heatmap. :') Maar vaak heb je een paar km een nieuw weggetje en dan kom je toch weer op een bekende plek uit of blijkt het een totale klote route. :P

Maar het klopt inderdaad. Delft is een beetje saaie locatie. Naar Rotterdam rijd ik dagelijks, de Maas over zijn niet perse hele leuke routes en lastig een goede afstand van te maken. Naar zee, richting Zoetermeer, Leiden, Amsterdam, Rottemeren, etc heb ik al zo veel gefietst. Richting Utrecht vind ik vrij saai en heb ik ook al een aantal keer gedaan, aangezien m'n ouders daar wonen. Die optie van Bodegraven zal ik eens bekijken.

Ik ga weleens naar de Utrechtse Heuvelrug, Veluwe of rondom Soest. Dat is altijd wel leuk, maar kost wel redelijk wat tijd. Heb een Clio. Zonder voorwiel past het wel, met de bijrijders stoel naar voren enzo, maar het is altijd wel een beetje duwen en zo. Ben altijd bang dat ik m'n auto of m'n fiets verpest daarmee.
Ik haal altijd allebei mijn wielen eruit. Dat is zo gepiept toch

Of gewoon eens een weekendje kamperen/huisje/hotelletje ergens in een andere omgeving.
We hebben gewoon allebei pech met onze woonlocatie. Qua fietsen zijn er mooiere plekken dan onze woonplaatsen ;(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202134565
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:43 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
De combi fiets en trein gebruik ik veel. Heb je redelijke lampen dan kun je tot het laatste licht doorfietsen, wat eten en daarna de trein terugpakken (door de week) of direkt de trein terug (in het weekend).
Heel handig is het dan om een vrij weekend abonnement van de NS te pakken, dan blijft het nog betaalbaar.
Op zich kan het, juist wat later weg gaan en tot 17:00 of iets later fietsen, eten en dan terug. Misschien doe ik dat ook wel. Kan ik morgenochtend nog even wat eten en zo halen. Beetje jammer dat m'n fietslampjes pas vanaf 15:00 af te halen zijn bij het PostNL punt. :P

quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 23:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik haal altijd allebei mijn wielen eruit. Dat is zo gepiept toch

Of gewoon eens een weekendje kamperen/huisje/hotelletje ergens in een andere omgeving.
We hebben gewoon allebei pech met onze woonlocatie. Qua fietsen zijn er mooiere plekken dan onze woonplaatsen ;(
Weekendje weg is sowieso leuk, heb nog een keer Maastricht - ergens in Noord Luxemburg - Maastricht in gedachte. Maar dat wordt denk ik meer in het voorjaar.
pi_202134831
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 23:05 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Op zich kan het, juist wat later weg gaan en tot 17:00 of iets later fietsen, eten en dan terug. Misschien doe ik dat ook wel. Kan ik morgenochtend nog even wat eten en zo halen. Beetje jammer dat m'n fietslampjes pas vanaf 15:00 af te halen zijn bij het PostNL punt. :P
[..]
Weekendje weg is sowieso leuk, heb nog een keer Maastricht - ergens in Noord Luxemburg - Maastricht in gedachte. Maar dat wordt denk ik meer in het voorjaar.
Maastricht - Luxemburg - Maastricht is makkelijk op 1 dag te doen hoor. ;)
pi_202134874
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 23:21 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Maastricht - Luxemburg - Maastricht is makkelijk op 1 dag te doen hoor. ;)
:{w
Heb pas sinds dit voorjaar een fiets. 250km + 3500 hoogtemeters gaat hem niet worden.
pi_202134891
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 23:24 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
:{w
Heb pas sinds dit voorjaar een fiets. 250km + 3500 hoogtemeters gaat hem niet worden.
230,02 met 3107 hoogtemeters. Om precies te zijn.
  donderdag 11 november 2021 @ 23:26:05 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202134903
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2021 23:25 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
230,02 met 3107 hoogtemeters. Om precies te zijn.
Dat hangt heel erg van je vertrekpunt in Maastricht af. En wat "ergens in Noord Luxemburg" is :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202134912
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 23:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat hangt heel erg van je vertrekpunt in Maastricht af. En wat "ergens in Noord Luxemburg" is :D
Daar heb je een punt. :D
  vrijdag 12 november 2021 @ 07:00:46 #92
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202136501
Vanaf Delft ben je binnen het uur bij Driebergen en vanuit Driebergen kun je makkelijk een groot deel van de Utrechtse heuvelrug fietsen. En ja, dat kost je bijna een uur, maar als je zaterdagochtend vroeg vertrekt kun je makkelijk 3 uur fietsen en alsnog weer voor 12 uur thuis zijn toch?
pi_202136856
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 23:24 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
:{w
Heb pas sinds dit voorjaar een fiets. 250km + 3500 hoogtemeters gaat hem niet worden.
Dus je fietst pas een halfjaartje en klaagt nu al, dat je alles in je omgeving al gezien hebt en het dus al saai vind?!
Tijd voor een andere mindset anders ben je deze hobby snel zat..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_202138477
Ik fiets veel meer voor de inspanning dan voor de routes. Dat maakt het wel zo makkelijk.
Aldus.
pi_202138886
quote:
2s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:00 schreef Z het volgende:

Verder koop ik altijd netjes een duinkaartje. Ik kom er te weinig voor een abo.
Wat kost een jaarkaart bij jullie dan? Zo'n natuurmonumenten-jaarkaart heb je er in 3x uit
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:39:15 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202138908
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:37 schreef cafca het volgende:

[..]
Wat kost een jaarkaart bij jullie dan? Zo'n natuurmonumenten-jaarkaart heb je er in 3x uit
Een dag kost 2 euro, een week 6 en een jaar 13.5
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202138926
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Een dag kost 2 euro, een week 6 en een jaar 13.5
Ah, OK. 2 euro is ook geen geld natuurlijk.
pi_202138985
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 07:00 schreef Zwansen het volgende:
Vanaf Delft ben je binnen het uur bij Driebergen en vanuit Driebergen kun je makkelijk een groot deel van de Utrechtse heuvelrug fietsen. En ja, dat kost je bijna een uur, maar als je zaterdagochtend vroeg vertrekt kun je makkelijk 3 uur fietsen en alsnog weer voor 12 uur thuis zijn toch?
En parkeren bij het station in Driebergen is best betaalbaar btw..

https://www.strava.com/activities/5480194969 vond ik een mooi stukje fietsen
pi_202139253
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:34 schreef ddx het volgende:

[..]
Je mag anders wel eens in mijn wiel hangen doodgaan hoor.
Doen we gewoon weer eens meet in Noord-Holland, onverhard door de duinen.
There I fixed it..
pi_202139630
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:08 schreef Z het volgende:
Ik fiets veel meer voor de inspanning dan voor de routes. Dat maakt het wel zo makkelijk.
Of om gezellig samen met een groep te fietsen. Maakt mij weinig uit dat het altijd hetzelfde rondje is. Iedereen weer waar die aan toe is, iedereen kan op kop rijden omdat iedereen de weg weet. En omdat iedereen de weg weet, is het ook meten een stuk veiliger. Zeker omdat wij als groep ook vaker in het donker fietsten. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')