abonnement Unibet Coolblue
pi_202043784
Placebo is terug!

Vijf jaar na Loud Like Love zijn ze terug met een een nieuw album, Never Let Me Go en wordt volgende week dinsdag gereleased [09-11].

instagram

Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:38:11 #2
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_202043998
Goed nieuws!!

Beautiful James vind ik een heerlijk nummer. Laat het album maar komen.
pi_202096771
twitter
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_202097214
https://www.nu.nl/muziek/(...)r-in-ziggo-dome.html

quote:
Placebo treedt op in Ziggo Dome
Placebo staat op 24 oktober 2022 in de Amsterdamse Ziggo Dome. De alternatieve rockband speelt daar onder meer nummers van hun nieuwe album Never Let Me Go, dat op 25 maart 2022 verschijnt. De reguliere kaartverkoop voor het concert start woensdag 17 november om 10.00 uur via Ticketmaster.
*O*
pi_202097223
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:24 schreef Felixa het volgende:
[ twitter ]
Oh, te laat ;(
pi_202235389
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_204257225
Wat een concert vanavond in de Melkweg! Het dak ging er af. 😀Heerlijk weer hoor. Nieuwe plaat is top en klinkt live ook superstrak.
Helemaal blij. 🥳
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 17:05:50 #8
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_204262719
Vond wel jammer dat er geen interactie was. Band heeft geen woord gezegt.
En de roadie douwde de plectrums in zij eigen zak. Mopperkont was dat.
Maar de muziek was prima :)
pi_206441959
Gisteren naar Placebo in de Ziggo Dome geweest. Heb ze nu een keer of 5 gezien en vond het concert van gisteren toch wel duidelijk het minst van de 5. Eerlijk gezegd viel het best wel tegen zelfs.

Meerdere malen werd het bericht gedeeld dat het toch echt niet de bedoeling is dat je delen van het concert filmt mede omdat de band wil dat iedereen van het concert kan genieten en dat de contact tussen band en publiek hierdoor optimaal is (helemaal mee eens overigens). Vervolgens krijg je een band die compleet uitgecheckt is en 0,0 procent moeite doet om ook maar enig contact te krijgen met het publiek. Vraag me wat dat betreft wat er aan de hand is met Brian Molko: heeft buiten het zingen van z'n liedjes helemaal niets gezegd, zelfs een obligaat "hello Amsterdam" of "thank you" kon er niet vanaf. Alleen Stefan zei heel af en toe nog wel wat en nam in ieder geval in gebaar nog ruimschoots afscheid van het publiek na 'Running Up That Hill'. Stel op z'n minst verdomme eens je tour bandleden voor die elke avond voor jou daar staan... Vergelijk het eens met hoe Brian bijna nederig z'n band en publiek bedankte in 2009 nadat ze door waren geschoven naar headliner op Pinkpop, het is bijna niet te bevatten dat dit dezelfde band is.

Het geluid leek overigens ook verkeerd afgesteld te zijn en sommige nummers klonken hierdoor vals met "Try Better Next Time" als negatieve uitschieter. Bij dit nummer leek het alsof 1 van de gitaren compleet verkeerd was afgesteld, maar werd er desondanks toch maar werd doorgespeeld. Het was veelzeggend dat Brian tijdens het concert constant contact probeerde te zoeken met één van de roadies waarna deze maar gedurende het concert aan Brian's Wah Wah pedalen ging klooien om hopelijk het 1 en ander te fixen, om bij het volgende nummer weer werd gesommeerd om er nog maar eens een keer naar te gaan kijken.

De gekozen setlist hielp ook niet mee, waar de eerste helft van het concert vooral werd benut om de nieuwe plaat in z'n geheel te spelen. Omdat veel mensen, buiten de Die Hard Placebo fans, deze nummers niet kenden kwam er ook niet echt veel sfeer in het publiek. Het was beter geweest als ze her en der de nieuwe nummers rondom bekendere Placebo knallers hadden 'gesprinkeld'.

Ik heb me ook verbaasd over de digitale schermen, waar op zich niets mis mee was, behalve dat deze voor een deel van het concert (vanuit van achteren gezien) gedeeltelijk VOOR de halve band hingen. De violiste speelt al sinds 2005 mee met hun concerten, dan is het een beetje een gebrek aan respect om een scherm voor haar hoofd te hangen...

Wat dat betreft vond ik support band Deadletter véél beter voor de dag komen. Het is niet mijn stijl van muziek, maar het enthousiasme en energie wat ze lieten zien werkte heel aanstekelijk. Ik hoop dat Brian en Stefan op hebben gelet...
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:01:16 #10
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206442095
Amen :'( Ik vond het leuk om ze weer eens te zien, maar het viel me best tegen.
  FOK!fossiel vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:04:56 #11
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_206480468
Het geluid was ook bizar slecht afgesteld. Veel te veel bas, overstemde zang en gitaren. Jammer. Verder wel genoten, zag ze voor het eerst terwijl ik ze 20 jaar volg. Hoopte wel op meer oude nummers ;-)
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_206509478
Ze hebben bijna 5 jaar getourd met oud werk (20 years tour etc.), snap best dat ze vooral het nieuwe album spelen. Dat zeiden ze zelf ook overigens een paar maanden geleden, nog een concert met alleen werk trekken we niet meer.

Dat het geluid slecht was lag aan de geluidstechnicus van Ziggo die een offday had. Misschien was Brian daarom wel chagrijnig als het gaandeweg niet beter werd. Maar daar kan het publiek natuurlijk ook niks aan doen.

Bovendien is het nieuwe album heerlijk. In juni op Werchter Classic waren ze echt fantastisch. Volgende week naar het Sportpaleis, zin an.
pi_206635668
Dinsdag naar het Sportpaleis geweest. Ze waren fantastisch! Geluid was prima, en hier wel interactie met het publiek. België heeft ook altijd een streepje voor bij ze. Vond het echt heel vet, gaaf ook met die viool. En ken het laatste album al wel goed, dat maakt het wel mooier voor het eerste deel. Vooral Surrounded by Spies en Fix Yourself waren top. En de oude kneiters ook natuurlijk. Shout hoeft voor mij dan weer niet.
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:33:40 #14
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206643033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Dinsdag naar het Sportpaleis geweest. Ze waren fantastisch! Geluid was prima, en hier wel interactie met het publiek. België heeft ook altijd een streepje voor bij ze. Vond het echt heel vet, gaaf ook met die viool. En ken het laatste album al wel goed, dat maakt het wel mooier voor het eerste deel. Vooral Surrounded by Spies en Fix Yourself waren top. En de oude kneiters ook natuurlijk. Shout hoeft voor mij dan weer niet.
Oh dat klinkt leuk! Ik twijfelde nog tussen Ziggo en Sportpaleis, is even ver vanaf hier. Toch verkeerd gekozen dus |:( wel fijn voor jou dat je een leuke avond hebt gehad O+
pi_207766038
Bizar, 8 augustus staan ze in 013. Daar kunnen maar 3.000 man in. Gisteren is de verkoop begonnen, en het is nog niet eens uitverkocht...

Maar ik ben er bij!
  FOK!fossiel zondag 29 januari 2023 @ 16:16:32 #16
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_207766791
Het is dat 013 zo takke-eind is vanuit Groningen en nu weer 75euro neerleggen voor een kaartje, dat gaat mij een beetje ver. Maar anders was ik nog even in de herkansing heen geweest :-).
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_207779832
75 euro pff wat een geld.
Wel tof in een kleine zaal, geeft veel meer sfeer en komen ze veel beter tot hun recht denk ik.
Hoewel ik ze vrij fantastisch vind heb ik er geen 75 euro voor over.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_207779888
Oh, ik ben er eigenlijk al helemaal aan gewend dat dat tegenwoordig de prijzen zijn helaas....
  dinsdag 31 januari 2023 @ 12:39:10 #19
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_207790875
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Bizar, 8 augustus staan ze in 013. Daar kunnen maar 3.000 man in. Gisteren is de verkoop begonnen, en het is nog niet eens uitverkocht...

Maar ik ben er bij!
Midden in de vakantie en 75 is veel geld.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 12:39:26 #20
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_207790879
En ze zijn net geweest
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')