Begrijp vooral niet waarom Vitesse geen bezwaar maaktquote:Op donderdag 9 december 2021 11:54 schreef manny het volgende:
Spurs afgelast. Zelf maar dik winnen, en daarna afwachten voor Vitesse.
Niet gunstig lijkt me.
Dit schept dit wellicht duidelijkheid over wanneer je echt niet meer kan spelen door de hoeveelheid koronagevallen, ze zullen toch met een soort toelichting moeten komen.
Leuk geprobeerd, maar Feyenoord is de afgelopen jaren nooit uitgeschakeld geweest voor de laatste speelronde en de laatste keer dat dit wel het geval was, was in de CL-groepsfase in 2017/2018 - en toen wonnen ze de laatste wedstrijd die nergens meer om ging.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:04 schreef dycto het volgende:
[..]
En hetzelfde werd gezegd toen ze na een paar wedstrijden al uitgeschakeld waren. "Ach, we doen toch al niet meer mee". Ja, zo donderstraal je in de ranking wel naar beneden ja, waarna je het jezelf in verdere jaren alleen maar nog moeilijker maakt. Feyenoord raakt nota bene het beste jaar van de afgelopen 4 kwijt en moet zijn best doen om niet uit de top 60 te kukelen.
Geen idee waarom jij met het idee leeft dat ik het over de laatste paar jaar heb maar heel slim is het niet.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar Feyenoord is de afgelopen jaren nooit uitgeschakeld geweest voor de laatste speelronde en de laatste keer dat dit wel het geval was, was in de CL-groepsfase in 2017/2018 - en toen wonnen ze de laatste wedstrijd die nergens meer om ging.
Omdat je begint over het beste jaar van de afgelopen 4 jaar? De jaren die zeg maar meetellen voor de coefficiënten en de ranking waarin Feyenoord in jouw woorden naar beneden is gedonderd. Maar vertel, welke jaar heb je het dan precies over en hoe heeft dat ervoor gezorgd dat Feyenoord nu uit de top-60 dreigt te vallen?quote:Op donderdag 9 december 2021 12:10 schreef dycto het volgende:
[..]
Geen idee waarom jij met het idee leeft dat ik het over de laatste paar jaar heb maar heel slim is het niet.
Zou dat succes hebben denk je?quote:Op donderdag 9 december 2021 11:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Begrijp vooral niet waarom Vitesse geen bezwaar maakt
Denk het wel, Rennes heeft ook al kritiek geuit. Ze zouden sowieso al een verzoek kunnen doen dat ze ook hun wedstrijd uitgesteld willen hebbenquote:
Oh sweet summer childquote:Op donderdag 9 december 2021 12:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk het wel, Rennes heeft ook al kritiek geuit. Ze zouden sowieso al een verzoek kunnen doen dat ze ook hun wedstrijd uitgesteld willen hebben
Jaja, grote clubs hebben een uitzonderingspositie, I knowquote:
Nee dat niet, maar veel moeite zou ik er niet aan willen verspillen.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jaja, grote clubs hebben een uitzonderingspositie, I know
Maar betekent niet dat je maar ja moet knikken en je bek moet houden
Blijkbaar heb je wat moeite met lezen dus ik zal het nogmaals stapsgewijs uiteenzetten:quote:Op donderdag 9 december 2021 12:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat je begint over het beste jaar van de afgelopen 4 jaar? De jaren die zeg maar meetellen voor de coefficiënten en de ranking waarin Feyenoord in jouw woorden naar beneden is gedonderd. Maar vertel, welke jaar heb je het dan precies over en hoe heeft dat ervoor gezorgd dat Feyenoord nu uit de top-60 dreigt te vallen?
Ben vooral benieuwd wat er gebeurt nu er geen vervangende datum te vinden valt met het komende schema van Tottenham. Clubs hebben daar eerder al een reglementaire nederlaag om gekregen.quote:
Klopt. 4 punten. Maar die kan ingehaald worden in de el omdat zij een extra ronde hebben.quote:Op donderdag 9 december 2021 11:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je krijgt ook al een bonus aan het begin van de groepsfase
Je hebt dus 0 voorbeelden die de huidige ranking beinvloedt hebben waarin Feyenoord er in een laatste groepswedstrijd na uitschakeling met de pet naar heeft gegooid en verloor.quote:
Het is duidelijk hoor.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:34 schreef dycto het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je wat moeite met lezen dus ik zal het nogmaals stapsgewijs uiteenzetten:
- Coëfficiënten zijn zowel in nationaal- als in clubverband belangrijk.
- Gedurende lange tijd is de Europa League als niet zo relevant gezien door meerdere Nederlandse clubs (en supporters)
- Mede hierdoor zijn er vele decepties geweest tegen op het eerste oog véél mindere tegenstanders, simpelweg door wedstrijden niet serieus te nemen en soms zelfs belangrijke spelers te sparen 'met oog op de competitie'.
- Dit leidt tot een lagere ranking, waardoor lotingen lastiger worden, waardoor resultaten behalen lastiger wordt en er dus uiteindelijk een nóg slechtere ranking uit voorkomt. Iets met een vicieuze cirkel. Waar Nederland zonder het presteren van Ajax vandaag de dag nog midden in had gezeten.
- Voor Feyenoord is het belangrijk dit jaar veel punten te scoren omdat ze het beste minst slechte jaar in de ranking gaan verliezen. Belangrijk voor de centjes én voor de loting (en dientengevolge kansen op meer) in de komende jaren. Daarom zou het belachelijk zijn om nu ook in de laatste wedstrijd er niet volle bak voor te gaan. Feyenoord kan een half miljoen euro en de Europese punten namelijk zéér goed gebruiken.
Inmiddels niet meer, tenminste als je de groep wint.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:38 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Klopt. 4 punten. Maar die kan ingehaald worden in de el omdat zij een extra ronde hebben.
Precies, en de keer daarvoor dat de laatste wedstrijd nergens om ging was in 2008, en dat is gelijk ook de enige keer volgens mijquote:Op donderdag 9 december 2021 12:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar Feyenoord is de afgelopen jaren nooit uitgeschakeld geweest voor de laatste speelronde en de laatste keer dat dit wel het geval was, was in de CL-groepsfase in 2017/2018 - en toen wonnen ze de laatste wedstrijd die nergens meer om ging.
Er is voor Feyenoord met 5 spelers die er sowieso om uiteenlopende redenen (kwetsuurtjes, schorsing, politiek gekanker) sowieso momenteel niet heel veel anders mogelijk.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is duidelijk hoor.
Alleen met een ontzettend zwaar schema voor de boeg tegen Groningen, Twente, Ajax en Heerenveen in anderhalve week tijd is deze pot nou even ondergeschikt. Feyenoord speelt de afgelopen tijd iedere week twee wedstrijden. Dan is dit een goed moment om te rouleren.
Thanks. Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Inmiddels niet meer, tenminste als je de groep wint.
Hmm, je krijgt dus 0 punten voor wedstrijden in die tussenronde?quote:Op donderdag 9 december 2021 15:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dit plaatje maakt het wat duidelijker
[ afbeelding ]
Dat doen ze dus wel. Maar ze willen ook niet nu al teveel stampij maken en daarop door de UEFA gepakt worden.quote:Op donderdag 9 december 2021 11:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Begrijp vooral niet waarom Vitesse geen bezwaar maakt
Je weet toch niet wat KNVB achter de schermen aan het doen is voor Vitesse of staat ergens zwart op wit dat KNVB er zich niet in mengt?quote:Op donderdag 9 december 2021 17:23 schreef yats het volgende:
[..]
Dat doen ze dus wel. Maar ze willen ook niet nu al teveel stampij maken en daarop door de UEFA gepakt worden.
Wat ik niet begrijp is dat de UEFA hierin mee gaat. Dit schept gewoon een gevaarlijk precedent voor clubs waarbij het net even niet uitkomt om Europees te spelen. En dat de KNVB intussen geen bezwaar maakt sdlaat ook nergens op. Doe moeten toch voor ALLE Nederlandse clubs opkomen en niet alleen voor Ajax?
Laat Ajax maar voor die 38 gaan dan!quote:Op donderdag 9 december 2021 15:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat klopt, en ik hoop dat ze dat doen. Maar in mijn ervaring is de KNVB vooral actief als het de traditionele topclubs betreft.quote:Op donderdag 9 december 2021 17:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je weet toch niet wat KNVB achter de schermen aan het doen is voor Vitesse of staat ergens zwart op wit dat KNVB er zich niet in mengt?
Geen bonuspunten idd, ergens moet het verschil met de hogere competities zitten.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hmm, je krijgt dus 0 punten voor wedstrijden in die tussenronde?
Dat PSV in de ecl dan maar wel gaat winnen, maar denk t niet.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan wordt het een reglementaire 0-3 jaquote:Op donderdag 9 december 2021 12:36 schreef dycto het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd wat er gebeurt nu er geen vervangende datum te vinden valt met het komende schema van Tottenham. Clubs hebben daar eerder al een reglementaire nederlaag om gekregen.
Alle 5quote:Op donderdag 9 december 2021 22:58 schreef TornadoDK het volgende:
4 van de 5 teams minimaal 10 punten en allemaal nog kans om te overwinteren.
Die hebben wel andere dingen om zich zorgen over te makenquote:Op donderdag 9 december 2021 23:28 schreef El-Stinho het volgende:
Oekraïne geen ploegen meer over in Europa, holyshit.
Het minste team heeft een score van 10.0, ongekende luxequote:Op donderdag 9 december 2021 23:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Alle 5![]()
En weer terug bovenaan als best presterend land![]()
[ afbeelding ]
Als je wel gewoon punten krijgt voor de wedstrijden dan zou dat maximaal 4 zijn en moet dat ook gewoon in het overzicht staanquote:Op donderdag 9 december 2021 20:34 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Geen bonuspunten idd, ergens moet het verschil met de hogere competities zitten.
Weet niet zo goed hoe ik dit moet interpreterenquote:Op donderdag 9 december 2021 23:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je wel gewoon punten krijgt voor de wedstrijden dan zou dat maximaal 4 zijn en moet dat ook gewoon in het overzicht staan
Omdat die niet tegen een jut en jul ploeg gespeeld hebben zoals AZ en Feyenoord. Real Sociedad is andere koek. Het geeft wel te denken dat kennelijk alleen Ajax is opgewassen tegen ploegen van dat kaliber en hoger. Dat is een groot verschil met Portugal. Daarom zullen zij over lange termijn de strijd om de 6de plek toch gaan winnen vrees ik.quote:Op donderdag 9 december 2021 22:33 schreef dycto het volgende:
PSV lekker traditioneel weer de club die het laat liggen.
Ja man de nummer 5 van de Bundesliga en de vorige kwartfinalist van de Europa League zijn echt jut en jul. De nummer 62 (Sociedad) en 72 (Monaco) van Europa zijn dan veel beter zeker.quote:Op vrijdag 10 december 2021 04:46 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Omdat die niet tegen een jut en jul ploeg gespeeld hebben zoals AZ en Feyenoord. Real Sociedad is andere koek. Het geeft wel te denken dat kennelijk alleen Ajax is opgewassen tegen ploegen van dat kaliber en hoger. Dat is een groot verschil met Portugal. Daarom zullen zij over lange termijn de strijd om de 6de plek toch gaan winnen vrees ik.
Welke plek staat Union Berlin dan eigenlijk op die Europese Ranglijst, is dat veel hoger dan 62e of 72e ?quote:Op vrijdag 10 december 2021 06:21 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ja man de nummer 5 van de Bundesliga en de vorige kwartfinalist van de Europa League zijn echt jut en jul. De nummer 62 (Sociedad) en 72 (Monaco) van Europa zijn dan veel beter zeker.
Gelul, gewoon weer gefaald door PSV. Alleen maar gelijk hoeven te spelen en dan in de beslissende wedstrijd werkelijk kansloos met 3-0 klop krijgen tegen een Spaanse subtopper. Dat kan niet joh.quote:Op vrijdag 10 december 2021 04:46 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Omdat die niet tegen een jut en jul ploeg gespeeld hebben zoals AZ en Feyenoord. Real Sociedad is andere koek. Het geeft wel te denken dat kennelijk alleen Ajax is opgewassen tegen ploegen van dat kaliber en hoger. Dat is een groot verschil met Portugal. Daarom zullen zij over lange termijn de strijd om de 6de plek toch gaan winnen vrees ik.
Dan speelt PSV toch ook tegen jut en jul? Ik gebruik gewoon zijn eigen argumenten.quote:Op vrijdag 10 december 2021 06:50 schreef manny het volgende:
[..]
Welke plek staat Union Berlin dan eigenlijk op die Europese Ranglijst, is dat veel hoger dan 62e of 72e ?
Als ik google krijg ik iets van 115e ofzo. Dat klinkt toch best Jut en Jul, of kijk ik dan naar de verkeerde lijst ?
Wat een gel*l. PSV heeft gewoon een wanprestatie geleverd in en poule die echt niet het zwaarste is. PSV vind zelf dat ze in de Champions league thuis horen. Als dat echt zo was dan hoor je van teams als Sociedad en Monaco te winnen. Tja, als je je zelf als club arrogant gedraagt is het ook volledig terecht dat mensen ze daar nu op aanspreken.quote:Op vrijdag 10 december 2021 04:46 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Haha, Vitesse speelde toch ook niet tegen Jut en jul? Sterker nog: ik acht de poule van Vitesse in de CFL hoger dan die van PSV in de EL...quote:Op vrijdag 10 december 2021 04:46 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Daarvoor zal je eerst moeten winnen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:09 schreef Ramboetan het volgende:
Haal je in de CL evenveel coëfficiëntiepunten als in de ECL bij winst?
Zo ja, komt dat ons niet slecht uit.
Ik bedoelde het winnen van een wedstrijd lieve schat.quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:40 schreef dycto het volgende:
[..]
Daarvoor zal je eerst moeten winnen.
En ik doelde op jouw "komt dat ons niet slecht uit"quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:46 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ik bedoelde het winnen van een wedstrijd lieve schat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |