Woensdag 10 november komt Sir Jackie Steward naar Balcarce, Argentinië. Om daar de plechtigheden bij te wonen, wanneer de
hommage aan Fangio plaatsvindt. Steward en Fangio (de éckte GOAT) waren goeie vrienden destijds. Het programma:
quote:
9 nov: 19:00 in het Provincia hotel in Mar del Plata een persconferentie, voor genodigden (kut, ik woon in MdP maar ben niet uitgenodigd).
En dan op 10 november:
10.30hs ABIERTO AL PÚBLICO
Cementerio (Av. 39 y calle 62) y recorrido de hitos de la ciudad
Caravana de traslado de restos de Juan Manuel Fangio - Vehículos Museo y Clubes (het stoffelijk overschot van Fangio wordt rondgereden in een karavaan van diverse auto´s, o.a. van het museum in Balcarce)
11.30hs EXCLUSIVO PRENSA INVITADA
Museo Fangio (18 Nº 639 esq. 17)ABIERTO AL PÚBLICOPlaza Libertad
Ceremonia de recepción de los restos y ubicación en el Mausoleo del Museo Fangio. Transmisión en exteriores. (ceremonie, voor genodigden, grrrr)
12.30hs PRENSA INVITADA Y ABIERTO AL PÚBLICO
Autódromo Juan Manuel Fangio (Av. Suipacha y 63)
Desfile de autos históricos Juan Manuel Fangio y Asociaciones de coleccionistas marcas.(optocht van historische auto´s uit de tijd van Fangio!)
13.30hs EXCLUSIVO INVITADOS ESPECIALES
Autódromo Juan Manuel Fangio (Av. Suipacha y 63)
Almuerzo en el autódromo para Invitados Especiales (een exclusieve lunch voor genodigden, met o.a. Jackie Steward. En zo exclusief is het niet, je kan jezelf uitnodigen. Heb al gemaild om te vragen wat de kosten zijn. Als het behapbaar is (see what I did there?) dan koop ik wel een kaartje natuurlijk

Menu ziet er wel goed uit, typisch Argentijns met vleesch, vleesch en nog meer vleesch
![menu-almuerzo-tributo-a-fangio.jpg]()
Er schijnen meerdere (oud)F1 coureurs te komen, althans dat gerucht ging eerder (Hamilton, Leclerc). Maar daar lees ik nu weinig meer over. Zou wel tof zijn. Als Hamilton er is, zal ik kijken of ik hem niet per ongeluk kan laten struikelen, Max kampioen

Uiteraard probeer ik hier volgende week wat foto´s te plaatsen van het event, alleen heb ik het razend druk dus dat kan ook maar zo een paar dagen later zijn. Voor wie geinteresseerd mocht zijn, Argentinië heeft de grenzen geopend voor toerisme en Nederland heeft zojuist Argentinië een geel reisadvies gegeven, dus kom maar langs! Uiteraard kan Tipica Reizen je daarmee helpen
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.