Maar deze golf is wel anders dan die van maart 2020 en najaar 2020, want nu hebben we een hele grote batch gevaccineerden.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoe later je hard ingrijpt hoe langer het duurt voordat je weer op een werkbaar niveau zit. Terwijl het hard ingrijpen vanaf het begin af aan onvermijdelijk is. Die les zou toch geleerd moeten zijn na zoveel golven.
Hij komt iets later en verloopt minimaal langzamer, maar zonder drastische maatregelen ga je gewoon wéér gigantisch in de problemen komen in de zorg. Dat zie je nu toch wel aankomen.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar deze golf is wel anders dan die van maart 2020 en najaar 2020, want nu hebben we een hele grote batch gevaccineerden.
Maar de golven die we nu krijgen zullen (hopelijk) veel milder zijn dan wat we gehad hebben. Dus dat kan je niet 1 op 1 vergelijken met de situatie van vorig jaar. En dus gaat men weer tangodansen en grenzen opzoeken.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoe later je hard ingrijpt hoe langer het duurt voordat je weer op een werkbaar niveau zit. Terwijl het hard ingrijpen vanaf het begin af aan onvermijdelijk is. Die les zou toch geleerd moeten zijn na zoveel golven.
Dat is altijd een goed idee.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:53 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)e-toch-weer-op-tafel
De Telegraaf meldt dat er momenteel een spoedvergadering gaande is over het schrappen van carnaval.
Carnaval is voor proletenquote:Op donderdag 4 november 2021 12:53 schreef trein2000 het volgende:
De Telegraaf meldt dat er momenteel een spoedvergadering gaande is over het schrappen van carnaval.
Kan de GGD niet even zo’n vriezer uitlenen? Lijkt me nóg veel laagdrempeliger.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook van de NOS.nl liveblog. Vooral interessant vanwege de manier waarop de huisartsen dit gaan doen. Dat lijkt me best iets om door te trekken naar andere huisartsenpraktijken. Goede, pragmatische oplossing!
Jip. Je zou zeggen dat er een keer een omslagpunt moet komen en ondanks dat mensen besmet raken er toch steeds minder mensen in de ziekenhuizen terecht gaan komen. Neem daarbij het medicijn wat er hopelijk aan zit te komen (heb geen idee van wanneer die daadwerkelijk echt geleverd kan gaan worden) en het zou toch nog best een aardig 2e deel van de winter kunnen worden.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar deze golf is wel anders dan die van maart 2020 en najaar 2020, want nu hebben we een hele grote batch gevaccineerden.
Erg mooiquote:Op donderdag 4 november 2021 12:53 schreef trein2000 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ondanks dat ik niks geef om carnaval is dit toch wel sneu voor die mensen. Maar ik zou het niet aflasten, maar gewoon uitstellen tot begin september volgend jaar. Is dat wel niet helemaal volgens de kalender, maar dan kan het zeker doorgaan.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Carnaval is voor proleten
@:Lenny_Leonard
Tsjah. Met de klimaatconferentie is het weer hetzelfde liedje. Mooi verhaal over actie en in de kopgroep willen zitten en vervolgens geen idee hebben, niks doen en het afschuiven op de formatie.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja hoe hij zich profileert. Ik vind het maar een slang en een leugenaar.
En nog ff heen en weer vliegen voor een persco in Nederland.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:56 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Met de klimaatconferentie is het weer hetzelfde liedje. Mooi verhaal over actie en in de kopgroep willen zitten en vervolgens geen idee hebben, niks doen en het afschuiven op de formatie.
Ik ben sowieso meer voor de zomercarnaval variant. If u know what I meanquote:Op donderdag 4 november 2021 12:55 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ondanks dat ik niks geef om carnaval is dit toch wel sneu voor die mensen. Maar ik zou het niet aflasten, maar gewoon uitstellen tot begin september volgend jaar. Is dat wel niet helemaal volgens de kalender, maar dan kan het zeker doorgaan.
Dat is een nogal 'kort door de bocht'-samenvatting. Het gaat om bepaalde grote bijeenkomsten op 11-11, volgende week dusquote:Op donderdag 4 november 2021 12:53 schreef trein2000 het volgende:
Laat dan iemand bij de deur de QR-check doen. Waarom direct weer afgelasten.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:58 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dat is een nogal 'kort door de bocht'-samenvatting. Het gaat om bepaalde grote bijeenkomsten op 11-11, volgende week dus
Niet Carnaval in zn geheel
Neeeeeeeee!!!!!quote:Op donderdag 4 november 2021 12:53 schreef trein2000 het volgende:
Terechte nuance als je geinteresseerd bent in relatieve impact.quote:
Omdat er volgens dat artikel 17.000 mensen naar Roermond komen, heb je heel wat mensen nodig om te scannenquote:Op donderdag 4 november 2021 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laat dan iemand bij de deur de QR-check doen. Waarom direct weer afgelasten.
Dat klopt, er zijn ook steeds minder ongevaccineerdenquote:Op donderdag 4 november 2021 12:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Terechte nuance als je geinteresseerd bent in relatieve impact.
Maarrr, als het gaat om absolute zorgdruk dan is zijn grafiek toch zeker niet geheel irrelevant. Ik ken de context van de discussie verder niet maar het klopt wel gewoon dat in verhouding de groep ongevaccineerden de zorg steeds minder tot last is.
Eens.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Carnaval is voor proleten
@:Lenny_Leonard
Zoals ik hierboven al zeg, het gaat iets langzamer allemaal maar de cijfers lopen gewoon veel te hard op vergeleken met de capaciteit die we hebben.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar de golven die we nu krijgen zullen (hopelijk) veel milder zijn dan wat we gehad hebben. Dus dat kan je niet 1 op 1 vergelijken met de situatie van vorig jaar. En dus gaat men weer tangodansen en grenzen opzoeken.
Blijkbaar leeft hier bij sommigen nog het idee dat iedereen daar zo braag en strikt bezig is.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:33 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eve-tests-in-een-dag
2200 op de IC KoeKoek. Als dit ons voorland is gaat het weer een winter vol maatregelen worden. Ter vergelijking ze zijn daar nooit gestopt met mondkapjes in de openbare ruimte en een thuiswerkadvies, wij voeren ze opnieuw in in een poging de cijfers te drukken...
quote:Op donderdag 4 november 2021 13:00 schreef noodgang het volgende:
[..]
Omdat er volgens dat artikel 17.000 mensen naar Roermond komen, heb je heel wat mensen nodig om te scannen
Ter nuancering, de definitie van een IC-bed loopt nogal uiteen per land.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:33 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eve-tests-in-een-dag
2200 op de IC KoeKoek. Als dit ons voorland is gaat het weer een winter vol maatregelen worden. Ter vergelijking ze zijn daar nooit gestopt met mondkapjes in de openbare ruimte en een thuiswerkadvies, wij voeren ze opnieuw in in een poging de cijfers te drukken...
Niet zo naïef zijnquote:Op donderdag 4 november 2021 12:58 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dat is een nogal 'kort door de bocht'-samenvatting. Het gaat om bepaalde grote bijeenkomsten op 11-11, volgende week dus
Niet Carnaval in zn geheel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |