abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 november 2021 @ 08:30:44 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202386847
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ja maar kijk naar Hugo en zijn vrienden dan gaat dat maanden duren. Het toedienen van de boostershots komt al nauwelijks van de grond. Ik denk dat als ik dat krijg we al op corona golf negen zitten. :')
De tachtigers zijn al zo goed als aan de beurt geweest en 60+ is begin januari er doorheen.
  maandag 29 november 2021 @ 08:31:50 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202386856
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De tachtigers zijn al zo goed als aan de beurt geweest en 60+ is begin januari er doorheen.
In januari ben je denk ik al te laat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202386981
Ik ben op zich wel bereid een boostershot te nemen,

Ik ben geen ontkenner of antivaxxer, maar blijf wel erg kritisch en sceptisch tov het hele gebeuren.

Maar wacht eerst maar even de onderzoeken van de Omikron variant af.

Mocht deze minder gevaarlijk zijn is het misschien juist wel een goed idee om juist besmet te raken.
Zo niet, dan eerst afwachten tot de vaccins "geupgrade" zijn mocht dat nodig zijn.

Nu een boostershot nemen terwijl deze straks misschien niet helpt tegen de nieuwe variant lijkt mij niet zo slim.
  maandag 29 november 2021 @ 08:55:48 #104
8369 speknek
Another day another slay
pi_202387006
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 00:31 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
moving the goalpost.
In November 2020 zei Pfizer al dat er gerede kans was dat een boostershot nodig zou zijn en in Mei 2021 heeft de EU 1.8 miljard extra boosterdoses besteld tot en met 2023.
Er is nooit ook maar een geheim van gemaakt laat staan een complottheorie, er zijn alleen slecht geïnformeerde mensen (de gemiddelde Nederlander) en extreem slecht geïnformeerde mensen (de ongevaccineerden).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202387548
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:17 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ze zouden Hugo beter eens een prik geven :X
Nog meer?

pi_202387608
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 09:46 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Nog meer?

[ link | afbeelding ]
die fotos komen deels uit 2018 en 2019 en betreffen een griepprik waarvoor hij toen ook reclame maakte op twitter....



de maker van dat plaatje wist dat en heeft bewust een tekst die op een van de fotos stond weggesneden om zo 'bewust' mensen te verwarren..
dat is natuurlijk bewuste manipulatie en misinfo waarin jij trapt door hersenloos als een schaaap zulke facebook-plaatjes te gaan delen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_202387621
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 09:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]
die fotos komen deels uit 2018 en 2019 en betreffen een griepprik waarvoor hij toen ook reclame maakte op twitter....

[ afbeelding ]

de maker van dat plaatje wist dat en heeft bewust een tekst die op een van de fotos stond weggesneden om zo 'bewust' mensen te verwarren..
dat is natuurlijk bewuste manipulatie en misinfo waarin jij trapt door hersenloos als een schaaap zulke facebook-plaatjes te gaan delen
Heel goed, was even een test om te zien wie er scherp is.

En het laat zien dat Hugo niet nog meer prikken nodig heeft, die man is al prikgeil.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wouter2006 op 29-11-2021 09:59:57 ]
pi_202387683
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:55 schreef speknek het volgende:

[..]
In November 2020 zei Pfizer al dat er gerede kans was dat een boostershot nodig zou zijn en in Mei 2021 heeft de EU 1.8 miljard extra boosterdoses besteld tot en met 2023.
Er is nooit ook maar een geheim van gemaakt laat staan een complottheorie, er zijn alleen slecht geïnformeerde mensen (de gemiddelde Nederlander) en extreem slecht geïnformeerde mensen (de ongevaccineerden).
kan me nog dit interview herinneren met Ugur Sahin, de ontwikkelaar van Biontech...
15 november 2020 bij de BBC, ruim een jaar terug.

toen iedereen juichde over 90% werking gaf hij aan dat de uiiteindelijke werking vermoedelijk eerder in een reducte van transmisssie met 50% was
https://www.theguardian.c(...)-transmission-pfizer

quote:
Uğur Şahin, the chief executive of BioNTech, said he expected that further analysis would show that the jab is also effective in stopping spread of the disease, but probably not by as much as 90%. Certainty around its impact will not come until next year, he added.
en hij voorspelde dat het waarrschijnlijk was dat een opfris-vaccinatie nodig zou blijken te zijn
quote:
It is also not known how long immunisation will last once the vaccine has been taken, but Şahin said on Sunday that the jab could be required “every year, every second year or every five years”, depending on the antibody response.
schrok er toen van omdat het gejuich over die 90% werking zo alomtegenwoordig was, maar uiteindelijk heeft hij als wetenschapper het heel correct voorzien en erop gewezen dat er gewoon verder onderzoek nodig is, aangezien wetenschap wat anders dan 'paragnosten die de toekomst voorspellen' is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 29 november 2021 @ 11:22:52 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202388692
Maargoed, als je geen booster neemt kom je waarschijnlijk de grens niet over dus dat wordt in NL blijven voor al die zeikemmers.
pi_202389082
Ben nu trotse eigenaar van EU covid certificate met booster. :7

Kan ik lekker op vakantie naar Ierland volgend jaar. :P
pi_202389359
Kom maar op?

Nee. Ik sta best open voor de boostershot, maar nu? Nee.
Ik ben een relatief gezond persoon. Niets althans wat t.a.v. Corona het zal beïnvloeden.
Ik ben ook nog vrij jong, dus ook daarin geen risico.

Ik heb mijn 2 eerste prikken gewoon gehad, dus een booster hoeft voor mij niet.
Laat ze eerst de rest van de wereld even goed prikken en daar alles heen sturen.

Voor mijzelf over een half jaar of langer? Owh ja prima.
Zeker als de vaccins dan weer verbeterd zijn en sterker werken ook tegen nieuwe varianten, helemaal prima.
Voor dit moment zie ik er de meerwaarde voor mijn situatie niet van in, voor 50+ en zorgmedewerkers bv wel.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 12:21:05 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202389398
Afgelopen zaterdag de mijne gehad.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202389548
Als je meteen high wordt van het vaccin, gaan misschien meer mensen hem nemen.
pi_202395973
Ik zou mogen vanaf begin januari, maar ik denk dat het voor 60- maart of later wordt. Aangezien het totaal niet opschiet momenteel. Maar ben risicogroep dus ja ik ga de booster zeker halen zodra het mag.
pi_202396249
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:55 schreef speknek het volgende:

[..]
In November 2020 zei Pfizer al dat er gerede kans was dat een boostershot nodig zou zijn en in Mei 2021 heeft de EU 1.8 miljard extra boosterdoses besteld tot en met 2023.
Er is nooit ook maar een geheim van gemaakt laat staan een complottheorie, er zijn alleen slecht geïnformeerde mensen (de gemiddelde Nederlander) en extreem slecht geïnformeerde mensen (de ongevaccineerden).
voetbalmanager2 in COR / Wanneer gaan we te ver met de maatregelen?
lees even deze posts in dit topic. allemaal goed geïnformeerd zeker? Die mensen praten net als jij, alsof ze t allemaal weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door FLATTTENtheCURVE op 29-11-2021 20:16:45 ]
Plaats hier uw advertentie
pi_202402573
Je moet het eigenlijk zo regelen dat een booster meteen uit de kast gehaald kan worden. Heel raar dat dat maanden moet duren.

Hoe Nederland de booster-boot miste: 'Er vallen extra doden doordat we zo laat zijn begonnen'
RECONSTRUCTIEAndere landen zijn allang begonnen met een boostervaccinatie, Nederland wachtte af en begon te laat, oordelen experts. Over kostbare maanden waarin het kwartje maar niet viel en personeelsproblemen bij de GGD.
Nederland treuzelde volgens diverse deskundigen met de boosterprik, waardoor de deltavariant nog agressiever om zich heen grijpt. De GGD's wachtten op een formeel startschot van de Gezondheidsraad, daarna duurde het nog weken voordat begonnen werd. ,,Je moet een dag na een advies kunnen starten.''

De GGD heeft vooral gewacht op het formele startsein van de Gezondheidsraad. Nu moeten ook nog 11.000 medewerkers geworven worden.
https://www.ad.nl/gezond/(...)n-begonnen~aed27e81/

[ Bericht 38% gewijzigd door Mondkapje op 30-11-2021 10:44:32 ]
pi_202402767
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De tachtigers zijn al zo goed als aan de beurt geweest en 60+ is begin januari er doorheen.
Online kon ik voor mijn oma van 93 geen afspraak maken. 2x gebeld en kon geen afspraak krijgen in 3 dichtstbijzijnde locaties (t/m januari zat het vol). Mijn tante is het alsnog gelukt een afspaak te maken voor 5 december.
pi_202403019
Toch raar dat er speciaal mensen voor opgeleid moeten worden, een prik zetten leer je mensen toch in 5 minuten? Als ze die spuitjes uitdelen kunnen mensen het zelf.

In het buitenland kan het toch ook meteen? Wat doen ze daar anders?
pi_202403159
Heeft een booster überhaupt zin als ze verwachten dat de huidige vaccins minder effectief zijn tegen de nieuwe variant? Of kunnen jullie dan over 3 maanden weer in de rij staan?
pi_202403171
Studies uit het buitenland geven aan dat het zeker wel helpt:

'Een week na de boosterprik zie je dat de immuniteit omhoog schiet en dat de antistoffen ver omhoog gaan."

en

In Israël heeft het merendeel van de bevolking een derde prik en daar zag je echt dat het aantal ziekenhuisopnames omlaag ging."

en

Het voordeel is dat je binnen twee weken bescherming hebt tegen ernstige covidverschijnselen na infectie, dat de infectie minder hevig zal zijn en dat je het virus minder snel doorgeeft. Ook jonge kinderen kun je een boosterprik geven."

De immunoloog vervolgt: "Door de booster zouden mensen die nu op de ic's liggen daar hoogstwaarschijnlijk niet terecht zijn gekomen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gie-groot-brittannie

Het bericht is van 25 november maar we hebben nog steeds te maken met de Deltavariant en de Omicron heeft het nog lang niet overgenomen, zeker met de reisrestricties duurt dat nog wel even.
pi_202403225
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:33 schreef Mondkapje het volgende:
Studies uit het buitenland geven aan dat het zeker wel helpt:

'Een week na de boosterprik zie je dat de immuniteit omhoog schiet en dat de antistoffen ver omhoog gaan."

en

In Israël heeft het merendeel van de bevolking een derde prik en daar zag je echt dat het aantal ziekenhuisopnames omlaag ging."

en

Het voordeel is dat je binnen twee weken bescherming hebt tegen ernstige covidverschijnselen na infectie, dat de infectie minder hevig zal zijn en dat je het virus minder snel doorgeeft. Ook jonge kinderen kun je een boosterprik geven."

De immunoloog vervolgt: "Door de booster zouden mensen die nu op de ic's liggen daar hoogstwaarschijnlijk niet terecht zijn gekomen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gie-groot-brittannie

Het bericht is van 25 november maar we hebben nog steeds te maken met de Deltavariant en de Omicron heeft het nog lang niet overgenomen, zeker met de reisrestricties duurt dat nog wel even.
En tegen die nieuwe variant? Die in no time overheersend zal zijn.
pi_202403250
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:38 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
En tegen die nieuwe variant? Die in no time overheersend zal zijn.
Dat je afweer wordt opgepept is altijd goed, ook als het virus gewijzigd is. Vooralsnog neemt Omicron het niet over, Delta is al hartstikke besmettelijk.
De booster geeft binnen twee weken bescherming, we hebben die nu nodig.
pi_202403280
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:40 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Vooralsnog neemt Omnicron het niet over, Delta is al hartstikke besmettelijk.
Heh???? Die nieuwe variant is al lang en breed in Nederland en gaat Delta waarschijnlijk snel verstoten, want veel besmettelijker zegt men.
pi_202403349
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:42 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Heh???? Die nieuwe variant is al lang en breed in Nederland en gaat Delta waarschijnlijk snel verstoten, want veel besmettelijker zegt men.
14 gevallen bekend. Delta was al tig keer besmettelijker van de varianten ervoor en Delta laat zich vooralsnog niet uit het veld slaan. Mensen kunnen maar 1x dood gaan.
pi_202404143
Ook dat nog:

Ouderen in Nederland ontvingen de laatste dagen e-mails van oplichters over boosterprikken. Met de berichten proberen criminelen bankgegevens in handen te krijgen, waarschuwt de koepelorganisatie GGD GHOR Nederland dinsdag.

In de mail staat dat ouderen verplicht zijn om een boosterprik te halen en dat ze een afspraak kunnen maken door op een link in de mail te klikken. Vervolgens moeten ze inloggen bij hun bank, maar die banksite is nagemaakt.
https://www.nu.nl/tech/61(...)ver-boosterprik.html
pi_202404160
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:44 schreef Mondkapje het volgende:
Ook dat nog:

Ouderen in Nederland ontvingen de laatste dagen e-mails van oplichters over boosterprikken. Met de berichten proberen criminelen bankgegevens in handen te krijgen, waarschuwt de koepelorganisatie GGD GHOR Nederland dinsdag.

In de mail staat dat ouderen verplicht zijn om een boosterprik te halen en dat ze een afspraak kunnen maken door op een link in de mail te klikken. Vervolgens moeten ze inloggen bij hun bank, maar die banksite is nagemaakt.
https://www.nu.nl/tech/61(...)ver-boosterprik.html
:X ben je wel dom als je dat doet.
pi_203068718
Inmiddels mijn boostershot gekregen en aanzienlijk eerder dan ik eerst dacht. Vaccinatie is weer prima en snel verlopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')