SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 14:12 schreef LTVDK het volgende:
Jullie zijn veels te lief voor mij hoor![]()
![]()
Super lief![]()
![]()
![]()
![]()
Dank jullie allemaal
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heet jij Bartje?quote:Op maandag 1 november 2021 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
wij aten vroegah thuis weleens bruine bonen. Maar dan een enorme pan, ALLEEN MAAR bruine bonen.
Met een paar uitgebakken spekkies erbij
Vroeger vond ik bruine bonen al niet te hachelen, kreeg ik ze met appelmoes. Keer gehad dat ik met pijn en moeite (en veel appelmoes) mijn bord had leeggegeten om het vervolgens weer allemaal op mijn bord uit te kotsen. Daarna zijn mijn ouders maar gestopt me bruine bonen proberen te voerenquote:Op maandag 1 november 2021 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
wij aten vroegah thuis weleens bruine bonen. Maar dan een enorme pan, ALLEEN MAAR bruine bonen.
Met een paar uitgebakken spekkies erbij
Goed plan,ik ga ook even.quote:
Welke lust je wel dan?quote:Op maandag 1 november 2021 16:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bruine bonen![]()
Witte bonen![]()
Tuinbonen![]()
Melige zooi, zonder smaak
Geen van alle, doeiquote:Op maandag 1 november 2021 16:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Welke lust je wel dan?![]()
Arachis
hypogaea of pinda
Cajanus
cajan of duivenerwt
Canavalia
ensiformis
Cicer
arietinum of kikkererwt
Cyamopsis
tetragonoloba of guarboon
Glycine
max of sojaboon
Lablab
purpureus
Lathyrus
sativus
tuberosus of varkensboon, knol: aardeikel (aardaker)
Lens
culinaris of linze
Lupinus of Lupine
mutabilis
Erythrina
Macrotyloma
uniflorum
Phaseolus
acutifolius
coccineus of pronkboon
lunatus
vulgaris of gewone boon, peulen: sperzieboon en tal van variëteiten, zoals kidneyboon (nierboon), witte boon, bruine boon
Pisum
sativum of erwt
Psophocarpus
tetragonolobus of vleugelboon
Vicia
faba of tuinboon
Vigna
aconitifolia
angularis of adukiboon (ook: adzukiboon, azukiboon, zukiboon)
mungo of uradboon
radiata of mungboon
umbellatta
unguiculata of koeienerwt, ogenboon, peulen: kousenband
Stizolobium
spp of fluweelboon
Tylosema
esculentum of Marama boon (Braaiboontjie)
Het klinkt Zuid-Afrikaansquote:Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kort maar krachtig, Braaiboontje klinkt wel lief toch?
Die zijn giftig als je ze rauw eetquote:Op maandag 1 november 2021 16:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind edamememememememe bonen wel lekker
Zuid-Afrikanen ook?quote:Op maandag 1 november 2021 16:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die zijn giftig als je ze rauw eet
In rauwe Edamane bonen zit de natuurlijke gifstof lectine. Als je te veel lectine binnenkrijgt, word je misselijk, krijg je buikpijn, koorts en diarree. Uiteindelijk kan lectine zelfs je darmen en nieren beschadigen waardoor chronische en onvrijwillige incontinentie kan ontstaan.quote:Op maandag 1 november 2021 16:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Zuid-Afrikanen ook?
Huh wat? Wie zei dat ?
Hm, misschien nodig ik schoonloe wel uitquote:Op maandag 1 november 2021 16:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In rauwe Edamane bonen zit de natuurlijke gifstof lectine. Als je te veel lectine binnenkrijgt, word je misselijk, krijg je buikpijn, koorts en diarree. Uiteindelijk kan lectine zelfs je darmen en nieren beschadigen waardoor chronische en onvrijwillige incontinentie kan ontstaan.
quote:Op maandag 1 november 2021 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Tagliatelle carbonara vanavond![]()
Nu al zin in eigenlijk
Slim, heb je straks een lekkende schoonloe op bezoekquote:Op maandag 1 november 2021 16:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hm, misschien nodig ik schoonloe wel uit
gewoon wat puppypads strategisch plaatsenquote:Op maandag 1 november 2021 16:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Slim, heb je straks een lekkende schoonloe op bezoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |