abonnement Unibet Coolblue
pi_201996972
quote:
Meer dan duizend mensen hebben vorige maand waarschijnlijk het coronavirus opgelopen door het Amsterdam Dance Event. Zeker 1027 besmettingen worden gelinkt aan bezoekers van het dance-evenement, en het werkelijke aantal ligt mogelijk nog hoger. Dat laat de GGD Amsterdam weten.

Het Amsterdam Dance Event werd van 13 tot en met 17 oktober gehouden. In totaal zijn ongeveer 300.000 kaarten verkocht. Bezoekers hadden een coronatoegangsbewijs nodig om binnen te komen. Bij evenementen binnen mocht maar 75 procent van het maximale aantal bezoekers worden toegelaten.
https://www.telegraaf.nl/(...)msterdam-dance-event

Slechts 0,34% dus mogelijk besmet tijdens ADE.

Ik vind dit goed nieuws.
pi_201997146
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:45 schreef Federer-fan het volgende:
Er wordt heel veel gesproken over ongevaccineerde mensen en hoe die ervoor zouden zorgen dat de IC's vol komen te liggen en dat daardoor de reguliere zorg niet kan plaatsvinden. Maar het probleem lijkt mij niet de ongevaccineerde mensen als zodanig, maar de ongevaccineerde mensen met zwaar overgewicht. Die belangrijke nuance kom ik nog veel te weinig tegen.
Dat ligt eraan. Een ongevaccineerde 50-er met een BMI van 30+ heeft bij een besmetting misschien een kans van 10% om opgenomen te worden. Een 50-er met een BMI lager dan 30 een kans van 1.5%. Maar als de groep ongevaccineerde obese 50-ers 10.000 is, en de groep ongevaccineerde 50-ers met een BMI <30 is 100.000, dan komen er nog wel meer ongevaccineerde 50-ers zonder overgewicht in het ziekenhuis terecht. Die nuance moet je ook meenemen.
pi_201997194
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)msterdam-dance-event

Slechts 0,34% dus mogelijk besmet tijdens ADE.

Ik vind dit goed nieuws.
Dat is inderdaad een heel stuk beter als ten tijde van Dansen met Jansen! Dat aantal besmettingen werd toen al bijna gehaald alleen al met het Verknipt festival.

quote:
Bij het ADE waren er 350 evenementen op 140 locaties. Bij zeker 83 van die evenementen hebben volgens de GGD meerdere besmettingen plaatsgevonden.
Dus bij ruim 3/4 van de evenementen zijn waarschijnlijk 0 besmettignen geweest, dat vind ik ook wel erg positief!
pi_201997243
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:45 schreef Federer-fan het volgende:
Er wordt heel veel gesproken over ongevaccineerde mensen en hoe die ervoor zouden zorgen dat de IC's vol komen te liggen en dat daardoor de reguliere zorg niet kan plaatsvinden. Maar het probleem lijkt mij niet de ongevaccineerde mensen als zodanig, maar de ongevaccineerde mensen met zwaar overgewicht. Die belangrijke nuance kom ik nog veel te weinig tegen.
Waarom zou die nuance gemaakt moeten worden? Zwaar overgewicht kan je niet in 5 weken oplossen, een niet-vaccinatie wel. Van de vaccinatie is bekend dat de kans dat je na vaccinatie op de IC komt zeer klein is, overgewicht oplossen is geen enkele garantie.

Van de 200 mensen op de IC hadden we er 180 voorkomen met vaccinatie. Van de overgebleven 20 mensen is het maar de vraag of deze daar liggen omdat ze overgewicht hebben. Maar al zou dit wel zo zijn, dan heb je het nog steeds over maar 20 mensen op de IC met Corona. Daarmee is de IC lang niet vol.

Nog even los van de vraag of er nu terecht of onterecht paniek ontstaat de laatste dagen, de IC's liggen alles behalve vol. We hebben er meer dan 1500 op de IC gehad vorig jaar, een factor 7,5 keer meer dan vandaag de dag. En ook los van de vraag of we iets aan overgewicht zouden moeten doen, ik denk dat dat een hele andere discussie is.
  dinsdag 2 november 2021 @ 13:14:50 #130
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201997326
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Waarom zou die nuance gemaakt moeten worden?
Omdat het overgrote del van de mensen zwaar overgewicht heeft (en/of allochtoon is).
quote:
Zwaar overgewicht kan je niet in 5 weken oplossen, een niet-vaccinatie wel. Van de vaccinatie is bekend dat de kans dat je na vaccinatie op de IC komt zeer klein is, overgewicht oplossen is geen enkele garantie.
Wat ik bedoel, is dat de campagnes om je te laten vaccineren vooral (niet alléén natuurlijk) gericht zouden kunnen worden op mensen met zwar overgewicht.
quote:
Van de 200 mensen op de IC hadden we er 180 voorkomen met vaccinatie. Van de overgebleven 20 mensen is het maar de vraag of deze daar liggen omdat ze overgewicht hebben. Maar al zou dit wel zo zijn, dan heb je het nog steeds over maar 20 mensen op de IC met Corona. Daarmee is de IC lang niet vol.
Maa rhet is toch algemeen bekend dat de meeste coronapatiënten op de IC's zwaar overgewicht hebben?
quote:
Nog even los van de vraag of er nu terecht of onterecht paniek ontstaat de laatste dagen, de IC's liggen alles behalve vol. We hebben er meer dan 1500 op de IC gehad vorig jaar, een factor 7,5 keer meer dan vandaag de dag. En ook los van de vraag of we iets aan overgewicht zouden moeten doen, ik denk dat dat een hele andere discussie is.
Klopt. wordt er nu trouwens al eens gesproken over uitbreiding van het aantal IC-bedden en het met spoed zorgen voor extra personeel (bijvoorbeeld via omscholing)?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 2 november 2021 @ 13:16:07 #131
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201997342
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat ligt eraan. Een ongevaccineerde 50-er met een BMI van 30+ heeft bij een besmetting misschien een kans van 10% om opgenomen te worden. Een 50-er met een BMI lager dan 30 een kans van 1.5%. Maar als de groep ongevaccineerde obese 50-ers 10.000 is, en de groep ongevaccineerde 50-ers met een BMI <30 is 100.000, dan komen er nog wel meer ongevaccineerde 50-ers zonder overgewicht in het ziekenhuis terecht. Die nuance moet je ook meenemen.
Dat ben ik met je eens. Ik ben dan alleen benieuwd hoe veel ongevaccineerde mensen zonder overgewicht en zonder migratieachtergrond (die mag ervan mij ook nog bij) er dan uiteindelijk op de IC-terechtkomen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201997541
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:14 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Omdat het overgrote del van de mensen zwaar overgewicht heeft (en/of allochtoon is).
[..]
Er ligt een mengelmoes. Van mensen met overgewicht tot allochtonen tot pas nog gezonde mensen. De consensus is echter dat 90% geen vaccinatie heeft, dat is het overgrote deel.

quote:
Wat ik bedoel, is dat de campagnes om je te laten vaccineren vooral (niet alléén natuurlijk) gericht zouden kunnen worden op mensen met zwar overgewicht.
Dat zou nut hebben als er enkel mensen met overgewicht en zonder vaccinatie naar de IC zouden gaan. Aangezien dat niet het geval is zou ik eigenlijk niet weten waarom we daar extra aandacht aan zouden moeten besteden. Sowieso zijn die mensen al eerder benaderd door de huisartsen (aan het begin van de vaccinatiecampagne) en staan deze mensen er niet om bekend zoveel om zichzelf te geven. Dik zijn is voor de meeste mensen een keuze. Die gaan niet ineens nu vaccineren als ze dat niet al gedaan hebben. De mensen waarbij het geen keuze is (ziekte), die zullen grotendeels wel gevaccineerd zijn.

De campagne aanpassen op specifieke (kleine) groepen leidt enkel de aandacht van de boodschap af. De boodschap is dat je je moet vaccineren voor een optimale bescherming. Dat geldt voor iedereen, dik of dun, autochtoon of allochtoon, blond of bruin haar, groot of klein en 12 jaar of 99 jaar oud.

quote:
Maa rhet is toch algemeen bekend dat de meeste coronapatiënten op de IC's zwaar overgewicht hebben?
Volgens mij rond de 30%, maar daar ben ik niet zeker van.

quote:
Klopt. wordt er nu trouwens al eens gesproken over uitbreiding van het aantal IC-bedden en het met spoed zorgen voor extra personeel (bijvoorbeeld via omscholing)?
Omscholen heeft weinig zin, er wordt wel gewerkt aan scholing. Er zijn een hoop mensen in opleiding nu, maar die zijn helaas nog niet beschikbaar.

Die uitbreiding zal met name komen door andere operaties uit te stellen en personeel door te schuiven. Veel taken van IC personeel kan ook door algemeen verpleeg personeel uitgevoerd worden, maar die mensen staan nu aan het bed van de overige patiënten. Door ze daar weg te halen en IC personeel minder taken te geven maak je meer bedden beschikbaar op korte termijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door GereDathan op 02-11-2021 13:41:21 ]
pi_201997577
Klein beetje een zijweg, maar op de IC zelf maakt het niet zoveel meer uit.

quote:
Overgewicht bij covid maakt voor prognose op ic niets uit

Mensen met overgewicht hebben weliswaar een grote kans om ernstig ziek te worden na een coronabesmetting, maar eenmaal op de intensive care leveren de extra kilo’s geen slechtere prognose op.

Op de ic hebben covid-patiënten met obesitas evenveel kans om te overlijden als patiënten met een gezond gewicht. Wie dacht dat mensen met een gezond gewicht in de ic beter af zouden zijn heeft het mis. Dat blijkt uit nog ongepubliceerd onderzoek onder patiënten op 82 Nederlandse ic’s.

Artsen en wetenschappers bestudeerden de gegevens van de ruim 2600 covid-patiënten die daar in de eerste helft van vorig jaar werden opgenomen. De uitkomst is van belang, schrijven ze, als er vanwege schaarste aan bedden ooit keuzes moeten worden gemaakt. BMI zou dan geen criterium moeten zijn. ‘Eenmaal op de ic zijn de kansen van alle groepen vergelijkbaar’ zegt onderzoeksleider Peter Pickkers, intensivist en hoogleraar intensive care geneeskunde in het Radboudumc.

Van alle covid-patiënten op de ic, kampt circa 80 procent met (ernstig) overgewicht, zo blijkt uit de laatste cijfers van de stichting NICE. Waarom juist die groep zo vaak op de ic belandt, is nog onbekend. Het Nederlandse onderzoek maakt duidelijk dat de patiënten met overgewicht bij binnenkomst niet zieker zijn dan de patiënten met een gezond gewicht.
Immuunsysteem

Eerder al toonde dezelfde groep artsen aan dat covid-patiënten met overgewicht geen verstoord immuunsysteem hebben, zoals aanvankelijk werd gesuggereerd. Ze hebben wel vaker diabetes, wat het ziekteverloop zou kunnen verergeren. Anderzijds zijn ze jonger dan de groep met een gezond gewicht, wat weer een gunstige factor is.

Na een correctie voor andere factoren, zoals leeftijd en onderliggende ziekten, is nu duidelijk dat de sterftekans bij covid-patiënten op de ic voor alle BMI-klassen vergelijkbaar is: zo rond de 25 à 30 procent. Dat is bijzonder, maar om een andere reden dan gedacht.
https://www.volkskrant.nl(...)-niets-uit~b3b9c486/
  dinsdag 2 november 2021 @ 13:45:00 #134
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201997721
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Er ligt een mengelmoes. Van mensen met overgewicht tot allochtonen tot pas nog gezonde mensen. De consensus is echter dat 90% geen vaccinatie heeft, dat is het overgrote deel.
[..]

Maar hier doe je het vóórkomen alsof het een beetje willekeurig is. Maar de consensus is volgens mij dat het merendeel op de IC's zwaar overgewicht heeft en/of allochtoon is. Als ze gevaccineerd waren, zouden er minder van liggen en als ze gezonder hadden geleefd zouden er ook minder liggen als ze niet gevaccineerd waren. Maar ik zou willen dat vooral bij de groepen die oververtegenwoordigd zijn op de IC's het belang van vaccinatie werd benadrukt. Maar goed, dat zie ik niet gebeuren, om de reden in het tweede deel van je post.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201997838
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:45 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maar hier doe je het vóórkomen alsof het een beetje willekeurig is.
Corona is ook complete willekeur. Gezonde 20'ers gaan er dood aan en 70'ers met zwaar overgewicht overleven het. Het is vooraf niet voorspelbaar hoe het gaat verlopen.

quote:
Maar de consensus is volgens mij dat het merendeel op de IC's zwaar overgewicht heeft en/of allochtoon is. Als ze gevaccineerd waren, zouden er minder van liggen en als ze gezonder hadden geleefd zouden er ook minder liggen als ze niet gevaccineerd waren.
Het eerste is een feit, het tweede niet. Met vaccinatie hadden ze hoogstwaarschijnlijk niet op de IC gekomen, maar een gezonde levensstijl is geen enkele garantie. Natuurlijk is de kans wel kleiner, maar er zijn talloze voorbeelden van gezonde mensen die het niet gered hebben.

Waarmee ik niet wil zeggen dat een gezonde levensstijl geen goed idee is :) Als dat in enkele weken haalbaar zou zijn, dan zouden we daar zeker vol voor moeten gaan. Een BMI van 40+ ga je echter niet in enkele weken oplossen. Ook niet in enkele maanden. Dat is een meerjarenproject.
  dinsdag 2 november 2021 @ 14:01:34 #136
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201997906
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Corona is ook complete willekeur. Gezonde 20'ers gaan er dood aan en 70'ers met zwaar overgewicht overleven het. Het is vooraf niet voorspelbaar hoe het gaat verlopen.
[..]

Dit is voor mij de crux van de discussie. Met die eerste zin ben ik het niet eens; het is geen complete willekeur; het is voor een deel willekeur. Met wat je daarna zeg, ben ik het op zichzelf eens, maar je kunt er wel iets over zeggen in termen van kansberekening. Er zijn zware rokers die gezond 100 worden en niet-rokers die longkanker krijgen. Maar mij gaat het om de grote getallen. Als je honderdduizend allochtone mensen hebt met zwaar overgewicht en honderduizend autochtone mensen zonder zwaar overgewicht, komen er van die eerste groep hoogstwaarschijnlijk veel meer in het ziekenhuis dan van de tweede groep.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 2 november 2021 @ 14:04:11 #137
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201997957
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 100 (relatieve stijging 8,3%). Het zijn dus 1.312 bezette bedden in totaal, dus helaas weer boven de 1.300.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 2 november: 240 (absolute stijging 4; relatieve stijging 1,7%);
- maandag 1 november: 236 (absolute stijging 16; relatieve stijging 7,3%);
- zondag 31 oktober: 220 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,9%);
- zaterdag 30 oktober: 218 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- vrijdag 29 oktober: 217 (absolute stijging 14; relatieve stijging 6,9%);
- donderdag 28 oktober: 203 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,5%);
- woensdag 27 oktober: 200 (absolute stijging 8; relatieve stijging 4,2%);
- dinsdag 26 oktober: 192 (absolute daling 7; relatieve daling 3,5%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 2 november: 1.072 (absolute stijging 96; relatieve stijging 9,8%);
- maandag 1 november: 976 (absolute stijging 74; relatieve stijging 8,2%);
- zondag 31 oktober: 902 (absolute stijging 78; relatieve stijging 9,5%);
- zaterdag 30 oktober: 824 (absolute stijging 20; relatieve stijging 2,5%);
- vrijdag 29 oktober: 804 (absolute stijging 63; relatieve stijging 8,5%);
- donderdag 28 oktober: 741 (absolute stijging 82; relatieve stijging 12,4%);
- woensdag 27 oktober: 659 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,3%);
- dinsdag 26 oktober: 657 (absolute stijging 60; relatieve stijging 10,1%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 2 november 2021 @ 14:06:18 #138
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201997979
Forse opname in de kliniek, en wederom geen stress op de IC.

Vanmiddag erg benieuwd of de stijging weer in de 70+ jarigen zit.
pi_201997998
Pfff, +100.

Positief is wel de uitstroom (113 verpleeg en 18 IC), maar de instroom is voor het eerst in hele lange tijd boven de 200 op de verpleeg. Dat is wel echt een hoog getal en begint wel zorgwekkend te worden op deze manier.
  dinsdag 2 november 2021 @ 14:12:13 #140
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201998043
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:08 schreef GereDathan het volgende:
Pfff, +100.

Positief is wel de uitstroom (113 verpleeg en 18 IC), maar de instroom is voor het eerst in hele lange tijd boven de 200 op de verpleeg. Dat is wel echt een hoog getal en begint wel zorgwekkend te worden op deze manier.
Zeg dat wel. Maar het is toch bizar in dit stadium dat ze met wat cosmetische aanscherpingen komen? Zelfs een lockdown zou ik momenteel logischer vinden dan een mondkapjesplicht, een aangepast thuiswerkadvies, herinvoering van de anderhalve meter en een uitbreiding van de plaatsen waar je je QR-code moet laten zien.

Ze willen zorgen dat de groei een beetje afremt. Maar daarmee schuiven ze de hete aardappel van zwaardere maatregelen toch gewoon voor zich uit?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201998122
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:12 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Zeg dat wel. Maar het is toch bizar in dit stadium dat ze met wat cosmetische aanscherpingen komen? Zelfs een lockdown zou ik momenteel logischer vinden dan een mondkapjesplicht, een aangepast thuiswerkadvies, herinvoering van de anderhalve meter en een uitbreiding van de plaatsen waar je je QR-code moet laten zien.

Ze willen zorgen dat de groei een beetje afremt. Maar daarmee schuiven ze de hete aardappel van zwaardere maatregelen toch gewoon voor zich uit?
Lastig te zeggen, snap heel goed wat je bedoeld. De vraag is of zwaardere maatregelen wel effect sorteren, de tax van de mensen is ook al even geleden bereikt. En als je kijkt naar waar het om gaat, de IC, dan is het allemaal zo spannend niet. Ook niet nu de verpleeg al even stijgt, de IC blijft aan de lage kant. Maar het is mij volkomen onduidelijk waar er nu op gestuurd wordt.

1,5 meter wordt ook een advies als ik het goed begrepen heb.

Wat wel positief is, wat ik al eerder vandaag postte, het lijkt er wel op dat we aan de piek zitten van de golf qua besmettingen. Het is nog even 7-14 dagen doorbijten daarna voor de verpleeg, maar ook daar zal het beter gaan daarna.
pi_201998136
Maar echte spoed zit er niet achter, alles gaat op het gemakje. Maatregelen gaan pas in aan het einde van de week zelfs. Geen idee waarom dat niet per vanavond zou kunnen, zeker niet omdat de belangrijkste dingen slechts een advies zijn.
pi_201998180
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens. Ik ben dan alleen benieuwd hoe veel ongevaccineerde mensen zonder overgewicht en zonder migratieachtergrond (die mag ervan mij ook nog bij) er dan uiteindelijk op de IC-terechtkomen.
Geen idee. Je zou verwachten dat hoe kwetsbaarder iemand is, hoe aannemelijker het is dat diegene zich laat vaccineren. Dus iemand met een BMI van 40 zal zich sneller laten vaccineren dan iemand met een BMI van 20.
En die migratie-achtergrond is ook wel een dingetje (waar veel omheen gepraat wordt). Sommige groepen mensen met een migratie achtergrond lijken heel moeilijk bereikbaar te zijn door overheidscampagnes. Vaak moeten ouderen daar door hun kinderen, die het Nederlands beter beheren, worden voorgelicht, maar dat gaat niet altijd goed. Dan hoor je zo iemand, die zijn of haar ouders voor moet lichten, zeggen dat hij/zij nog niet geadviseerd heeft aan zijn ouders om zich te laten vaccineren aangezien ze nog niet besmet zijn....Ouch.
  dinsdag 2 november 2021 @ 14:26:49 #144
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201998208
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:21 schreef GereDathan het volgende:
Maar echte spoed zit er niet achter, alles gaat op het gemakje. Maatregelen gaan pas in aan het einde van de week zelfs. Geen idee waarom dat niet per vanavond zou kunnen, zeker niet omdat de belangrijkste dingen slechts een advies zijn.
Nee, inderdaad. Het zou kunnen dat ze de toorn van de gevaccineerden en de ongevaccineerden vrezen. Er worden ook wel demonstraties verwacht en ambtenaren is al geadviseerd om rond 16.00 u. naar huis te gaan, is mij ter ore gekomen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201998279
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:26 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Nee, inderdaad. Het zou kunnen dat ze de toorn van de gevaccineerden en de ongevaccineerden vrezen. Er worden ook wel demonstraties verwacht en ambtenaren is al geadviseerd om rond 16.00 u. naar huis te gaan, is mij ter ore gekomen.
Moeten de ambtenaren hiervoor overwerken? Schandalig eigenlijk.
pi_201998319
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:01 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dit is voor mij de crux van de discussie. Met die eerste zin ben ik het niet eens; het is geen complete willekeur; het is voor een deel willekeur. Met wat je daarna zeg, ben ik het op zichzelf eens, maar je kunt er wel iets over zeggen in termen van kansberekening. Er zijn zware rokers die gezond 100 worden en niet-rokers die longkanker krijgen. Maar mij gaat het om de grote getallen. Als je honderdduizend allochtone mensen hebt met zwaar overgewicht en honderduizend autochtone mensen zonder zwaar overgewicht, komen er van die eerste groep hoogstwaarschijnlijk veel meer in het ziekenhuis dan van de tweede groep.
Maar leeftijd, BMI, etc is allemaal discussie in de marge, de, verreweg, grootste factor om niet ernstig ziek te worden door een corona-infectie is vaccineren, ook voor gezonde, 20-ers en 30-ers.
pi_201998362
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:26 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Nee, inderdaad. Het zou kunnen dat ze de toorn van de gevaccineerden en de ongevaccineerden vrezen. Er worden ook wel demonstraties verwacht en ambtenaren is al geadviseerd om rond 16.00 u. naar huis te gaan, is mij ter ore gekomen.
Hoe instroom inderdaad. Hoop echt dat er een afvlakking komt voor de 1500 wordt bereikt. Wel opmerkelijk, en positief, dat de groei op de IC achterblijft. De instroom in de kliniek is boven de 'ernstig' drempel (weekgemiddelde boven 100), maar de instroom op de IC zit daar nog redelijk onder (drempel is 25, gemiddelde ligt rond de 18/19 volgens mij).
pi_201998385
Het valt Yorickje ook op.

Maar rare woordkeuze 'wil'. Het is mooi dat de groei op de IC stokt, ik zou niet willen dat de IC verder toeneemt.

twitter
  dinsdag 2 november 2021 @ 15:03:57 #149
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201998739
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Moeten de ambtenaren hiervoor overwerken? Schandalig eigenlijk.
_O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 2 november 2021 @ 15:09:40 #150
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201998859
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar leeftijd, BMI, etc is allemaal discussie in de marge, de, verreweg, grootste factor om niet ernstig ziek te worden door een corona-infectie is vaccineren, ook voor gezonde, 20-ers en 30-ers.
Maar als je op de IC's kijkt, kun je toch overeenkomsten zien tussen mensen die op de bedden liggen? Ik wil best geloven dat vaccinatie de beste verdedigingslinie is, maar bij ongevaccineerden heb je toch gewoon mensen die veel en mensen die weinig kan hebben? Ja, het kan bij iedereen, maar de kans is niet bij iedereen gelijk. Dat is mijn enige punt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')