abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201975026
Mensen die een overkapping hebben met een glazen pui die je in delen kan open schuiven;

Laten jullie de deuren dicht bij veel wind / harde regen en/of hagel? En waarom doe je dat zo?

Ik heb een wand met 6 ramen.
Je kan er 3 naar links schuiven en 3 naar rechts.

De monteur zei; als er iets kapot gaat is het verzekerd
pi_201975138
Dicht, zodat het binnen droog blijft.
  zondag 31 oktober 2021 @ 20:50:22 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_201976498
Reageer ff normaal op een serieus topic.

Tevens schopje K&W
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201976549
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:31 schreef Rekkie het volgende:
Dicht, zodat het binnen droog blijft.
Dat snap ik. Maar ik bedoel dus hoe voorkom je de meeste schade: dicht of open (> drie ruiten achter elkaar)
pi_201977993
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:52 schreef hartloper het volgende:

[..]
Dat snap ik. Maar ik bedoel dus hoe voorkom je de meeste schade: dicht of open (> drie ruiten achter elkaar)
Welke schade?? Ik moet 7 meter overstrekken in twee gedeeltes van 3,5 meter dus.

3 ramen achter elkaar op 5-10 cm overlap. Rubbers aan de uiteinden tegen de regen.

Maar ik doe niets speciaals om schade tegen te gaan.

Ramen zijn sterk genoeg tegen de elementen.
pi_201979719
https://verandaliving.nl/product/verasol-highline-cube

Ik heb zoiets. Ik laat alles deze periode altijd dicht zodat het binnen droog blijft.
pi_201979746
Gewoon gesloten laten is dus mogelijk het beste hoor ik.

Ben het ermee eens. Zijn behoorlijke ruiten. Dus die zullen niet zomaar omwaaien of half uit gareel knikken

[ Bericht 8% gewijzigd door hartloper op 01-11-2021 08:13:23 ]
pi_201986067
Dicht is beter, dan gaat de wind er niet in en onder. Wel allemaal dicht of allemaal open zou mijn advies zijn met storm.

Ik heb een overkapping 7x4 meter maar te zuinig voor glas :9
Laat die handjes wapperen!
pi_202011640
Ik vind het een goede vraag. Ik las bijvoorbeeld eens dat je bij een storm juist wat ramen in de kas open moet laten staan omdat er dan minder kans op schade is (bron). Intuïtief ben ik geneigd te zeggen dat je beter ofwel alles dicht kunt doen of ervoor moet zorgen dat de wind erdoorheen kan waaien (dus niet alleen één deur open zetten).

Maar mogelijk is een kas anders dan een overkapping; in onze kas zitten genoeg kieren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')