Wat klopt daar niet aan?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Misdadig van Pfizer om te stellen dat je met een prik, anderen beschermd. Mja, koehandel blijf handel die moet verkopen. Is het niet op de inhoud, is het wel op de vorm.
Dat iemand een vervolgpik neemt (mits nodig) om zichzelf tegen erger te beschermen en zo - zorgontlastend - uit het ziekenhuis te blijven, is meer de waarheid.
Hoop het. Dan zeg ik dat ik niet gevaccineerd ben en wil worden en ontslaan ze me maar met een leuke ontslagvergoedingquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 10:25 schreef Henry77 het volgende:
Gewoon een vaccinatieplicht op het werk en onderwijs net als wat er straks komt in the uniek states of america😎
Gisteren is OMT overleg geweest toch?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:46 schreef Cynicio het volgende:
Is er vandaag nog een overleg?
Ik ben zo gewend dat zondag lekdag is
Dan is het een kleine stap om de (niet werkende) griepprik ook verplicht te maken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 10:25 schreef Henry77 het volgende:
Gewoon een vaccinatieplicht op het werk en onderwijs net als wat er straks komt in the uniek states of america😎
this zaterdag.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:46 schreef Cynicio het volgende:
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:00 schreef Vasilevski het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)kritiek-op-coronapas
Het gaat echt mis in de democratie als je ziet hoe steeds meer politici in uitvoerende rollen in de problemen komen als ze op de een of andere manier niet meegaan in het systeem. Eerst Mona Keijzer, nu deze meneer. Halsema die kritiek krijgt wegens te weinig boetes - wat is er gebeurd met de nuchtere Nederlander die een hekel had aan boetequota?
Als ongevaccineerde burger kun je nog denken: nou ja, dan maar even geen horeca voor mij. Maar bestuurders en gekozen politici moeten naar vergaderingen toe, die soms in horecagelegenheden worden gehouden. Iedereen snapt dat het niet om een drinkgelag gaat. Je hoort ook geluiden dat er een coronapas moet komen in het Europees Parlement, dat ongevaccineerde senatoren gesegregeerd moeten worden in de Eerste Kamer, ga zo maar door.
Je ziet overal dat het systeem al doordringt op plekken waar het niet voor bedoeld is, en dan moet de uitbreiding naar sportscholen en misschien zelfs werk nog komen. Echt een levensgevaarlijke richting die we opgaan als je als bestuurder of verkozen politicus eigenlijk geen toekomst meer hebt als je niet meedoet, zelfs als je zelf wel gevaccineerd bent en het aan iedereen aanraadt.
Niet mee gaan in het systeem betekent in zijn geval zich niet aan bestaande wetgeving willen houden, het is toch niet zo vreemd dat ze je daar niet zomaar mee weg laten komen als politicus?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:00 schreef Vasilevski het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)kritiek-op-coronapas
Het gaat echt mis in de democratie als je ziet hoe steeds meer politici in uitvoerende rollen in de problemen komen als ze op de een of andere manier niet meegaan in het systeem. Eerst Mona Keijzer, nu deze meneer. Halsema die kritiek krijgt wegens te weinig boetes - wat is er gebeurd met de nuchtere Nederlander die een hekel had aan boetequota?
Als ongevaccineerde burger kun je nog denken: nou ja, dan maar even geen horeca voor mij. Maar bestuurders en gekozen politici moeten naar vergaderingen toe, die soms in horecagelegenheden worden gehouden. Iedereen snapt dat het niet om een drinkgelag gaat. Je hoort ook geluiden dat er een coronapas moet komen in het Europees Parlement, dat ongevaccineerde senatoren gesegregeerd moeten worden in de Eerste Kamer, ga zo maar door.
Je ziet overal dat het systeem al doordringt op plekken waar het niet voor bedoeld is, en dan moet de uitbreiding naar sportscholen en misschien zelfs werk nog komen. Echt een levensgevaarlijke richting die we opgaan als je als bestuurder of verkozen politicus eigenlijk geen toekomst meer hebt als je niet meedoet, zelfs als je zelf wel gevaccineerd bent en het aan iedereen aanraadt.
Daar zit idd een flinke instinker in dat het lichaam - sws dat geen vaccins nodig heeft - wordt afgetraind dat het voortaan antilichamen 'maakt' in opdracht van vaccins. De autonome weerbaarheid wordt afgebroken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 03:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk natuurlijk, eenmaal gevaccineerd heb je niet zo heel veel keuze meer gezien het achterblijven van N antilichamen bij gevaccineerden die een besmetting doorgemaakt hebben.
Want ?quote:
Ook voor jou, bron dat dit zo werkt?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar zit idd een flinke instinker in dat het lichaam - sws dat geen vaccins nodig heeft - wordt afgetraind dat het voortaan antilichamen 'maakt' in opdracht van vaccins. De autonome weerbaarheid wordt afgebroken.
.
Het huisvrouwen topic is een deurtje verder.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:46 schreef Cynicio het volgende:
Zijn Ja21 ook al wappies aan het worden?quote:
Juist niet. Zij geven altijd aan dat ze pro-vaccinatie zijn, maar niet onder (indirecte) dwang d.m.v. QR-codes. Van de nieuwe partijen zie ik bij hen de meeste potentie om door te groeien naar een constructieve partij waarmee samengewerkt kan worden.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Zijn Ja21 ook al wappies aan het worden?
Jammer wel dat de partij niet JA81 heet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:30 schreef Gebruikersnaam404 het volgende:
[..]
Maar de tijd zal het leren. Voor nu lijkt JA21 wel voorzichtig te zijn qua uitbreiding om zo uit te groeien naar een stabiele partij.
Nouja, een toegangsbeperking opleggen om voor parlementsleden het parlement in te kunnen is niet zomaar iets. Zeker niet aangezien een vaccinatie niet verplicht is. Dan houdt dat dus in dat bij een spoedvergadering parlementsleden die niet gevaccineerd zijn moeten hopen dat ze snel genoeg de uitslag van de test hebben, anders zijn ze niet welkom.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:39 schreef Evenstar het volgende:
Het is wel populair aan het worden. Alles waar je het niet mee eens bent is ondemocratisch. Lekker makkelijk scoren.
Wij hebben het zo goed gehad de afgelopen jaren dat een klein beetje inperken al meteen ondemocratisch aanvoelt.
(Zeg niet dat alles wat er gebeurt democratisch aan toe gaat, maar het is nu wel heel makkelijk om meteen over vrijheid en democratie te schreeuwen om aandacht te krijgen).
True, daar zit wel wat in. Mag hopen dat ze daar wel iets voor regelen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, een toegangsbeperking opleggen om voor parlementsleden het parlement in te kunnen is niet zomaar iets. Zeker niet aangezien een vaccinatie niet verplicht is. Dan houdt dat dus in dat bij een spoedvergadering parlementsleden die niet gevaccineerd zijn moeten hopen dat ze snel genoeg de uitslag van de test hebben, anders zijn ze niet welkom.
Dat is best wel een dingetje voor de democratie.
Als ze nou echt willen dat het parlement veilig is, doe het dan gewoon onlinequote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, een toegangsbeperking opleggen om voor parlementsleden het parlement in te kunnen is niet zomaar iets. Zeker niet aangezien een vaccinatie niet verplicht is. Dan houdt dat dus in dat bij een spoedvergadering parlementsleden die niet gevaccineerd zijn moeten hopen dat ze snel genoeg de uitslag van de test hebben, anders zijn ze niet welkom.
Dat is best wel een dingetje voor de democratie.
Ik weet niet hoe het voor het europees parlement zit, voor de tweede kamer moet er een meerderheid aanwezig zijn als ik het goed begrepen heb. Dat is wettelijk zo geregeld.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 14:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ze nou echt willen dat het parlement veilig is, doe het dan gewoon online
Ik heb ook geen idee hoe dat zit, maar praktisch gezien gebeurt er weinig in de tweede kamer dat ook niet via internet kan. Natuurlijk zal het niet ideaal zijn, maar dat is mensen bij de deur weigeren nog minder.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 14:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het voor het europees parlement zit, voor de tweede kamer moet er een meerderheid aanwezig zijn als ik het goed begrepen heb. Dat is wettelijk zo geregeld.
Ik kan me herinneren dat er tijdens de eerste golf wel eens vragen over geweest zijn, maar dat daar toen over gezegd is dat ze dat niet zomaar kunnen veranderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |